Ziyaretçi defteri Künye E-gazete
DÖVİZ KURLARI
EUR EUR 1.9558 Lv.
USD USD 1.7439 Lv.
GBP GBP 2.1822 Lv.
TRL TRL 0.3041 Lv.
Anasayfa Haberler   Yorumlar   Edebiyat Video Arşiv
17 Temmuz 2019
HABERLER » Bulgaristan
Bulgaristan Türkleri '1989 Mayıs Olaylarının' 30. Yılını Anıyor

Bulgaristan Türkleri '1989 Mayıs Olaylarının' 30. Yılını Anıyor

14 Mayıs 2019

Bulgaristan Türklerinin 1989 yılına kadar uygulanan asimilasyon ve isim değiştirme sürecinde şehit düşenlerin anısına yeni bir anıt daha açıldı.

Ülkenin Kuzeydoğusunda Kaolinovo (Bohçalar) şehir meydanında 1989 yılında Türklerin ayaklanmalarında ölen dört şehidin anısına bir anıt açıldı.

Bulgaristan Türkleri Mayıs 1989'da isimleri için yürüdü

Mayıs 1989 yılında isimlerinin, hak ve özgürlüklerinin geri verilmesi ve totaliter rejimin baskılarının son bulması istemiyle ayaklanan Türkler, dönemin jandarma ve emniyet güçleri tarafından bastırılmış, bu yürüyüşlerde birçok şehit verilmişti. Bu yürüyüşlerde hayatını kaybeden Necip Osman, Mehmet Saraç, Hasan Arnaud ve Mehmet Salih Lom, Kaolinovo ilçesinin şehitleri olarak anılıyor.

Şehir meydanında yapılan anıtın açılışı, Belediye Başkanı Nida Ahmet'in girişimi sonucu, binlerce vatandaşın da katıldığı resmi törenle yapıldı.

Ünlü heykeltıraş Seyfettin Şekerov-Sefo'nun eseri olan anıt, ilçenin verdiği dört şehidin ismini ölümsüzleştirirken, anıtın üzerinde de Nazım Hikmet'in "Sen Yanmazsan, Ben Yanmazsam, Biz Yanmazsak, Nasıl Çıkar Karanlıklar Aydınlığa" dizeleri yer aldı.

Hristo Smirnenski ortaokulundan öğrencilerin okuduğu şiirler izleyenlere duygu dolu anlar yaşatırken; bölge imamı Bulgaristan Türklerinin hak davasında ölenler için dua okudu, şehitler rahmetle anıldı.

Nida Ahmet: Onlar anadilinde konuşmak, dinini yaşamak, isimlerini geri almak istemişti

Kaolinovo Belediye Başkanı Nida Ahmet, DHA'ya bu süreçle ilgili, "1989 yılında, yani tam 30 yıl önce Bulgaristan Türkleri demokrasi yolunda ilk adımlarını Kaolinovo belediyesinde attı. Bu amaç uğruna canlarını feda eden şehitlerimizin anısına dikilen anıtın önündeyiz. Totaliter rejime karşı onların tek, küçücük istekleri vardı. Ana dilini rahatça konuşmak, dinini güzelce yaşamak, isimlerini geri almak. Ama totaliter rejim maalesef bunlara karşı çıktı ve üzerlerine tankları yürüttü. Dört şehidimiz var belediyemizde. Kus köyünden Necip Osman, Mehmet Saraç, Hasan Arnaud ve Mehmet Salih Lom. Onların adına buradayız ve onları anıyoruz, anmaya devam edeceğiz. Bu yolda yürümeye devam edeceğiz" dedi.

45 yıllık komünist dönemden sonra ilk demokrasi kıvılcımlarını yakan Kaolinovo belediyesinden halk oldu. Pristoe (Yusufanlar) ve Kliment (Emberler) köyü de hak ve isim davasında şehitler veren, birçok kişiyi Belene kampına uğurlayan bir köy oldu. Orada da bu sürecin anısına dikilen bir anıt var.

İtiraz edenlere belene

Emekli öğretmen Sabri Osmanov, DHA'ya o günlere dair şunları söyledi: "30 yıl önceki asimilasyon kampanyasının anısına bu anıt taşında kurban gidenlerin ismi yazılı. Her sene bu tarihte buraya gelip, onları anıyoruz. İsimleri değiştirmek için muhtarlık bizi çağırdı, askerler tüfeklerle, köpeklerle, hatta tanklarla köye geldi. İnsanlar ağlayarak toplandı buraya, bu işin haksız olduğunu ispat etmek istediler. Bunun haksız olduğunu diyenler, işaret edenler tespit edildi, konuşanlar, itiraz edenleri topladılar. Belene'ye gönderdiler. Biz bu haksızlığı hiçbir vakit unutmayacağız."

Ebazer Ahmet: Belene cehennem gibiydi

Belene kampında 11 ay kalan, sonra da dört yıl ülkenin Kuzeybatı noktasına sürgüne gönderilen Doktor Ebazer Ahmet, "Burada mitingler, yürüyüşler yaptı insanlar. Onlardan birkaç kişi Belene'ye sürgüne yollandık. Orası hakikaten, Allah kimseye göstermesin, cehennem gibi diyebiliriz. Orada 11 ay kaldıktan sonra bizleri çıkardılar ve Lom tarafına sürgün ettiler. Orada dört sene sürgünde durdum. Belene ile ilgili çok şeyler anlatılabilir. Orada birkaç yere taksim ediyorlar. Biz ikinci öbek denilen yerde bulunduk. Orada Bulgaristan'dan 600 kadar kişi vardı. Aralarında öğretmen, teknisyen, doktor, mühendis vardı. Bulgaristan Türklerinin aydınlarıydılar. Fazla konuşanları, çok bilenleri bizden ayırıyorlar, onlara daha fazla zulüm yapıyorlardı. Biz intikam peşinde değiliz. Mümkünse kanunca bize bu yapılanları devlet düşünsün ve suçluları cezalandırsın. Başka bir şey diyemiyorum" dedi.

Demokrasi kıvılcımları 'Mayıs olayları' olarak anılan süreç, 1989 yılında Bulgaristan Türklerinin totaliter rejime karşı ayaklanması ve yürüyüşlerin sembolü olarak geçiyor. 24 Mayıs 1989 yılında Bulgaristan ile Türkiye sınırlarının açılmasıyla büyük göç yaşandı. 10 Kasım 1989 tarihinde ise, Berlin Duvarı'nın yıkılmasından sonra, Bulgaristan da komünist rejime veda etti.

Kaynak: DHA

Ziyaretci sayısı: 2302


Kategoriden tüm haberleri oku


 YORUMLAR


İsyan 2019-05-14 18:16:06
Bu ŞEREFSZLER utanmadan hala 1984 - 98 yıllarında gerçekleşen syanlar ve bu isyanlarda şehit düşen Türklerin anma törenlerine gidiyorlar.
Zamanın birinde Türkler Bulgar ve Hıristiyan olmamak için çıplak göğüslerini gözü dönmüş Bulgar başı bozuğun kurşunlarına siper etmişlerdi.
Ya şimdi o bazı Türkler ve çocukları hatta torunları para karşılığı 84-9 olaylarını satıyorlar.
BG Türkler yok oluyor DpS yönetimindekileri gözleri para hariç hiç bi şey görmüyor.
Merak etmesinler TARİH hiç bir olayı unutmaz kim ne yaptıysa sayfalarına yazar ve gün geldiğinde o utanç sayfalar kendilerine olmasa da TORUNLARIN önüne çıkacaktır.
Tarih sadakati ve İHANETİ asla UNUTMAZ.
Ali 2019-05-18 13:32:09
DPS ve özellikle bazı DPS belediyeleri Bulgarların gözüne girelim ve onlara kendimizi kabul ettirelim diye bir taraftan 1989 yılında Bulgaristan’da Türkleri öldürmek ve yok etmek için Bulgar askeri ve tanklarını gönderen Bulgar komunist liderleri anmak ve meşkülleşrirmek için heykellerinı inşa ediyorlar ve Bulgar ırkçılarla birlikte o yerlerde yeni sokak ismi olarak o katillerin isimlerini koyuyorlar ve öte yandan UTANMADAN ve sıkılmadan 1989 Mayıs olaylarını anma törenleri organize ediyorlar. İşin en acı yönüde bazı Türk ve Müslüman kardeşlerin çaresizlikten dolayı tam komunistler zamanında olduğu gibi bir taraftan baskı veya para karşılığında DPS’nin bu “anma” tiyatrolarına katılmak zorunda kalıyorlar. Çok üzücü olaylar bunlar...
Ali 2019-05-18 13:33:24
DPS ve özellikle bazı DPS belediyeleri Bulgarların gözüne girelim ve onlara kendimizi kabul ettirelim diye bir taraftan 1989 yılında Bulgaristan’da Türkleri öldürmek ve yok etmek için Bulgar askeri ve tanklarını gönderen Bulgar komunist liderleri anmak ve meşkülleşrirmek için heykellerinı inşa ediyorlar ve Bulgar ırkçılarla birlikte o yerlerde yeni sokak ismi olarak o katillerin isimlerini koyuyorlar ve öte yandan UTANMADAN ve sıkılmadan 1989 Mayıs olaylarını anma törenleri organize ediyorlar. İşin en acı yönüde bazı Türk ve Müslüman kardeşlerin çaresizlikten dolayı tam komunistler zamanında olduğu gibi bir taraftan baskı veya para karşılığında DPS’nin bu “anma” tiyatrolarına katılmak zorunda kalıyorlar. Çok üzücü olaylar bunlar... Bu böyle devam etmemeli
Çemkir Çemkirov Memmedaliyev 2019-05-19 13:02:49
Ali, aptal mı aptal budala Ali, o dediklerinin bir tanesi bile olmadı. Bu kadar aptal olman çok üzücü ve bu hal devam etmemeli.
Şaban Ömer 2019-05-19 22:27:39
Belli ki Ali kafayı yemiş. Adam hiç olmamış şeyleri olmuş gibi konuşuyor.
Ali 2019-05-20 06:41:03
Cemkir vs Saban Kardeslerim benim, merak ediyorum sizler hangi damda kapaliydiniz son 4-5 yildir? Bu olanlari Bulgaristan`da 7 den 70 kadar herkez biliyorda siz neden bilmiyorsunuz veya bilmiyor gibi yapiyorsunuz. Sizin Dünyanizda bilöenler aptal ve bilmiyenlere ne diyorsunuz tahmin edilmesi mümkün degil. Tabii, Günesin altinda Cemkir ve Saban kardeslere de yer var. Onlar varken hic olmazsa DPS 2 oy bari alir.
Ali 2019-05-20 06:42:27
Cemkir vs Saban Kardeslerim benim, merak ediyorum sizler hangi damda kapaliydiniz son 4-5 yildir? Bu olanlari Bulgaristan`da 7 den 70 kadar herkez biliyorda siz neden bilmiyorsunuz veya bilmiyor gibi yapiyorsunuz. Sizin Dünyanizda bilöenler aptal ve bilmiyenlere ne diyorsunuz tahmin edilmesi mümkün degil. Tabii, Günesin altinda Cemkir ve Saban kardeslere de yer var. Onlar varken hic olmazsa DPS 2 oy bari alir. Dogrumu Cemkirov kardes?
Çımkırıkova 2019-05-21 09:41:22
Çımkırık çımkırıkov bravo se tam bi bunaldım.
Çımkırıkova 2019-05-22 21:59:27
İnsanlıktan çıkmayın GÜNAH işliyorsunuz doğru ya sizler günahtan ne anlarsınız.
Unutmayın ağızlarınızdan çıkan sözler koynunuza girecek.
Kendı kaldığınız kuyuya kendımızı DÜŞERSİNİZ.
Razbra li ÇIMKIRIKOV.
Çemkir Çemkirov Memmedaliyev 2019-05-23 13:33:26
Dinci hayvanlar, biliyorsunuzdur, başkalarını dinsizlikle, namussuzlukla suçlarla, ama kendileri bin beterini yaparlar; her halde beyinsiz kafasıyla namaz kılıp oruç tutarsa her türlü hırsızlığı ursuzluğu yapma haklarının olduğunu düşünüyorlar. Başkasına "Çımkırıkov" demeyi günahtan saymıyor, ama kendisine haklı olarak "hayvan herif" dendiğinde günahtan bahsediyor. Ulan hayvan seni Allah niye kayırsın ki? Pis mi pis amelin ne olduğu apaçık ortada değil mi?
Çımkırıkova 2019-05-25 10:21:40
Bravo gerçekten kendini çok güzel tarif etmişsin.
Senin gibi gelişmemiş biri böyle düşünür.
Razbra li Çımkırık Çımkırıkov
Çemkir Çemkirov Memmedaliyev 2019-05-25 13:28:24
Kendini kandırma, arif edilen sensin. Şeklen dindar görünüp pis vicdanı olan adamla bire bir örtüşen sensin. Bana gelince ben dindar biri değilim zaten, olmak gibi bir amacım da yok. Komşular, tanıdıklar beni dindar görsünler diye iki yüzlü bir caba içerisinde değilim. Senin hayatının sonuna kadar anlayamayacağın bilimsel düşünmeyi kendime rehber edinmiş biriyim; benden daha ahlaklı, daha vicdanlı, daha namuslu, daha vatansever biri değilsin. İki yüzlü gösteriş dindarlığını benimsemiş biri yukarıda saydığım değerlerin hiç birini karakterine nakşedemez, dini duyguları, hissedişi de yoktur. Yani senin anlayacağın dindarlık konusunda da benden çok çok aşağılarda bir yerlerdesin. Bedava ders verdik, adamsan yararlanırsın.
Çımkırıkova 2019-05-27 12:17:57
Sen DpS desteklemekle hiç bir zaman “vatansever” olamasın
Bu gün o Türk düşmanı örgütünü sadece çıkar için destekleyenler kaldı.
O hain örgütün sayesinde BG Dindiz anadilini yarım yamalak konuşan Türk gençliği yetişmekte.
Neren vatansever neren milliyetçi.
Dindarlığa gelince hesabı herkes kendisi verir. Sen hesap gününden ne anlarsın belli komünistler kafanı güzel yıkamışlar.
Da jivee DpS değil mi.
Kaşmir Kasmirov Memedaliveliye 2019-05-27 16:52:01
Cemkir rulman parası gibi kayboldun.
İt"in , şimdi bir yumurta kir ve ve osekilde iç, çok çalıyorsun ba.
Cyuv,cyuv,cyuv nedir bu ya , adam (yani İt gibi) havlasana
HAVvvv, HAV, HAv HAV&HAV böyle işte.
Bak cami avlusunda küçük abdest etme .
Kaşmirçe 2019-05-28 09:12:36
Köpekler gibi havlama krizlerine girmişim üzüldüm. Sana tavsiye; boy abdesi al ne kadarını imamlaro sevmesen de git camiye İmam sana okusun belki bu havlamalardan kurtulursun.
Hocalık olmuşsun yazık.
fes 2019-05-28 13:33:00
Sen DPS'nin başına geçsen ana dili sorununu düzeltebilir misin onu söyle şapşal. Geri zekalı gibi DPS'nin türkler için gereksiz olduğuna inanmışsın, bulgarların çok işine gelen bu zararlı fıkrı dili danalar gibi savunuyorsun. Gel gelelim herkes senin gibi avanak değil, çoğunluk gidip oyunu DPS'ye veriyor ve çok da iyi oluyor.
Fesçeye 2019-05-28 16:27:58
Fes susa susa kafan karışmış Türkler DpS oy vermiyor her seçimlerde sandığa giden sayısı azalıyor.
Sorulan soruya ısrarla cevap vermiyorsun DpS çadırı altında kaç Bulgar partisi seçime giriyor bimiyorum deme.
BG Türklerin DoS ihtiyacı yok DpS Türklerin prangasıdır.
Merak etme o prangadan kurulacak.
30 yoldur DpS var Yürkketin durumunda ne değişti bi 30 yıldır daha dursa ne değişecek.
Ne kadar Yüfkketin kafalarını karıştırmakta çalkşsan karıştırmayacaksınız ajan Fes.
Türkler AZINLIK statüsünü kesin yasal yollardan Bulgar devleti ne kadar vermek istemese de VERRCEK.
Kim geri zekalı kim şapşalkim avanak drugaryu Fes Yürk mü Sen mi..
Mesayini düzgün yapıyorsun uyumuyorsun bravo
fes 2019-05-28 22:00:34
Sen söylesene hayvan, ben öyle bir şey duymadım, okumadım, seyretmedim. Hayvanlığı bırak da bulgarlara azınlık statüsünü nasıl kabul ettireceksin onu burada herkese açık açık anlat. Öküzün eski elbiseyi gevelemesi gibi aynı şeyleri söyleyip durma, net konuş. Hayvan!
Fes kaçığına 2019-05-29 13:45:43
Fes benim bildiğim Bulgarlar merttir ahlaklıdır kendilerini hiç bi şekilde bozmazlar ama sen BOZMUŞUN eğitimini belli eksik TAMAMLAMIŞIN.
Üç güdülsel olarak “ATAKA” partisi lideri olan Bölen Siktirov zat gibi hayranlığını ortaya çıkarıyorsun.
Fes azınlık statüsü NE?
Biz Türkler geri zekalıyız bilmiyoruz bi anlat kararımızı veririz.
Soru sormuşlar cevaplamamışım.
Ben de soyayım cevaplamasının soruyu: kaç Bulgar partisi DpS çadırı altında seçimlere girenler.
Bildiğinden EMİNİM.
Sen Rus klasiklerini Dostoevski’yi bilen birisin.
Sinirlenme sağlığın bozulur yazmazsan maaşını vermezler.
fes 2019-05-29 21:54:32
Nasıl çıkıyor hayranlığım bulgar zurnası Siderova hayvan? Bit kafalı, bu aptallığın soy sopundan mı geliyor? Ananın seni kimden payladığını ben nereden bilebilirim hayvan? Kimseye kırmızı dipli mum tuttuğum falan yok, nereden bilebilirim kimin kimle haşna fişna yaptığını?
Fahreddin Kafalı 2019-05-30 12:42:05
Fes, bu kadar aptal, cahil adamlarla nasıl tartışıyorsun anlamış değilim. Bu taşlaşmış kafaları değiştireceğini mi düşünüyorsun yoksa? Değişmez bunlar, yüz defa anlatsan yine bildiğini okur. Bildiği de bir şey yoktur ha, sırf inattan yapar yapacağını.
Fahrettin KAFASIZA 2019-05-30 13:42:57
Evet Türk Türklüğü savunursa TAŞ KAFALIDIR.
Fes gavuru belli psikolojik derslerinden geri kalmış ve iç güfüsel olarak HAYVANLIĞINI istemeyerek de olsa açığa çıkarıyor.
Fes ne kadar gavur olsan ds Samim ananı kimse bu şuralara yazmıyor ama sen tam gavur gibi Türklere olduğu nefreti yazarak çıkarabiliyorsun.
Sana bu meydanı kimseler BIRAKMAZ Fahrettin TROLLETİ de yardım etseler Türklerin kafalarını karıştırsmayacsksınız asla yoldıramayacaksınız.
Türklere isteseniz de istemeseniz de AZINLIK STATÜSÜNÜ anayasaya koyarak tanıyacaksınız.
Razbrali omazan mrısnatati mirizma çak do yük idva.
D: /analiz/* 2019-05-30 15:52:15
"Türklere isteseniz de istemeseniz de AZINLIK STATÜSÜNÜ anayasaya koyarak tanıyacaksınız." ....tanıyacaksınız. ....sınız. .... sınız.
Bu benim kulağıma değil kalbime yankılandı (ego ) ve gardaş.
Fes ve siye işiniz zor, gibi görünmekte.
Bizim İT nerede kaldı ağa be.
fes 2019-05-30 17:38:37
Geri zekalılar bir bir halt yapabilselerdi dünyanın bir numaralı devleti çingene devleti olurdu. Dırt siganin diye bir laf var bulgarlarda, lıje kat dırt şiganin.
Fesçe...... 2019-05-30 19:09:17
Fes gavuru kıçından yırtılsan Türklerin önüne DURAMAYACAKSINIZ arkanız dırt dırt yapmakta
Nestava drugaryu Fes.
fes 2019-05-30 20:44:15
Türkler dediğin sen misin lan zurna? Hot zot hot zot! Çok ıkınma bak poturları doldurursun. Türk olmak sana mı kalmış? Senin yerin bavno razvivaştılerin yanıdır. Hemen onların yanına git bakalım. Hadi naş naş!
D: 2019-05-30 23:32:31
" Türkler dediğin sen misin lan zurna " efsane? "Hot zot hot zot! Çok ıkınma bak " pantolonları " doldurursun."
Sen önce Türk olduğunu forumseverlerini ikna et. Bulgar da olsan benim için fark etmez ,burnun var ,azin var, gözlerin ayakların ... tıpkı benim ve Ancinsan gibi.
Fark yok. Kamuoyu senin saklambaç oynadığını zanetmekte de...
Biz suistizan yapamayız. Karşımızda efsane var okadar, yazdığına göre insandır (marslı değil yani). Amma forumda renk katan biri.
Aslında biz senin takipcisiyiz. Dostoyevskiyi devam.
fes 2019-05-31 09:51:29
Sen önce ananın oraspı olmadığına bizi ikna et ki, ben de sizleri türk olduğuma ikna edebileyim. Hadi bakalım orospu encekleri, piç kurusu olmadığınıza bizleri ikna edin.
D: /analiz/" 2019-05-31 11:17:15
Fes ne oldu ba.
Demek ki fikir özgürlüğün bukadarmis . Fesin uzunu (iç dünyasını) bütün forum sevenleri görsün. Bu adam HOH diyor başka demiyor. Futbol takımı tutar gibi fanatiklesmis.
Ama değil ,
gerçekten belki de ücret karşılığı jobs yapıyor. Helal olsun,
Ama beli ki acaba öyle mi ? Şüphesi foruma neşe veriyor. Son yazısından sonra bende de şüphe uyandi. Ama suistzan yok, o bir insan , gözü ile kulaile, marstan gelen değil.
Mars'ta Dostoyevskiyi okuyan var mı?
fes 2019-05-31 12:30:32
Fikir özgürlüğünü sen yanlış anlamışsın. Fikir özgürlüğü meselesi devletin veya başka bir otoritenin söz söyleme hakkının verilip verilmemesiyle ilgili konulardır. Orta çağda insanlar kilise yargıçlarının karşısına çıkartılıp "senin cadı olduğuna, şeytanla işbirliği yaptığına inanıyoruz, cadı olmadığını kanıtla" diye suçlanıyorlardı. Adam veya kadın cadı olmadığını nasıl kanıtlasın? Türlü işkenceler yapılarak sonunda yakılıyorlardı. Türk olduğumu nasıl kanıtlayacağım ben, sonra zorunda mıyım? Mantık dışı durumun anlaşılması için çarpıcı örnek verdim: ananın fahişe olmadığını kanıtla ki ben de şey edeyim. Dostoevskiyi okumak için insan baya gelişmiş olması lazım; ben okuyorum, baya gelişmiş bir kişiliğim var. Hiç okumayan birinin eleştirisi ve alaya alması gülünçtür.
D: 2019-05-31 12:37:10
Sen şakadan anlamaz misin.
Fakir özgürlüğü.
ahlakdız fese 2019-05-31 20:50:25
Sen ne yazarsan yaz senin belli Ölmüş anana ve o namuslu eşine bir Türk venamuslu Müslüman olarak tetbiyesizlik edemem.
Seni O kurduğun cümleyi kuran ancak Türk ve Müslüman düşmanlıyla yıkanmış beynin bir ataist Bulgar KURAR.
Sen ne Türk olabilirdin ne Müslüman.
BG Türkünü savunmayan sürekli bahaneler uydurarak Bulgar devletinin yaptıklarına sahil çıkarsa kim ola bilir.
Ve onu vazife olarak destekleyen BG TROLLERİ başaramayacaksınız.
Müslüman ve GERÇEK T ürk iseniz BG Türklerine nasıl sahip çıkılabileceğinizi düşünmeye başlasanız İYİ yaparsınız.
Razbarhteli NERAZBRALİ.
fes 2019-06-01 09:27:14
Dinime küfreden bari müslüman olsa. Kendi gözünde merteği görmez elin gözündeki çöpü görür. Normal tartışmayı bilmeyene aynıyla karşılık vermek haktır. Hamam böceği olmayı tercih eden üstüne basıldığında şikayet etmemeli. Hayvan!
Fes!!!! 2019-06-01 13:07:59
Senden başka zaten bi şey beklenmez sen O sun yazdıklarının aynısısın ancak medeniyetten nasibini almamış bir hatta gelişmemiş biri kurar bu cümleleri. Yazdığın son kelimeyle kendini çok iyi ifade etmişim.
Ne yaparsanız yapın AZINLIK statüsünü vereceksiniz platin trol.
fes 2019-06-01 15:05:15
Ananın azınlık statüsünü vermeden olmaz, orası doğru. Hayvanat bahçesinde duran birine azınlık statüsü vermeden olmaz. En iyisi hayvan statüsünü verelim, hayvan statüsü tam sana göredir. Ben bulgar değilim ama hayvan statüsünü sana veriyorum ,verdim gitti.
Fessssssss 2019-06-01 16:08:13
Engelek yalanı gibi ssssssıslıyorsun senin gibi cibiliyetsiz gavurlar ancak ölmüş namuslu insanlara hakaret eder.
Gerçek Türk seningi ağzını bozmaz belki Türkler başka yerini de bozmuştur acıdan böyle kuduruk kuduz köpek gibi havlıyorsun.
Tam bir Bulgar Şili senin stilin hala utanmadan Türküm diyorsun.
Türk olsaydın BG Türklerine azınlık statüsünü savunurdun.
Kim bilir Türküm diyordun baban belki Bulgar.
Bundan mı BG Türklerin azınlık mücadelesini çıkmaza sokmak istiyorsun.
Senin yerinde ben de aynısını yapardım.
Senin için en iyisi dediğin şu DEĞERSİZ kimsenin okumadığı KIRCAALİ haber sitesinden vaz geçmek senin için en iyisi bu.
fes 2019-06-01 20:20:18
Ne oldu zurna, sen bulgar, para alıyor ve daha neler neler sözlerle hakaretler edeceksin biz karşılık vermeyecek miyiz? Üstelik ne kadar tıpanar, cahil ve utanmaz biri olduğun yazılarından belli olurken bu ayıbını yüzüne vurmayalım mı? Çok beklersin. O kadar geri zekalısın ki, aptal kafanla kendini türklerin azınlık mücadelesini yürüten biri olarak görüp, beni de bu sözde mücadelenin engelleyicisi olarak görüyorsun. Tam tımarhanelik bir durum. Hayvan, sen hiç bir mücadele yürütmüyorsun, ben de hiç bir mücadeleyi engellemiyorum. Gülünç durumlara düşme, öyle bir dünya yok.
Fessssssssss 2019-06-01 21:18:01
Sözde azınlık mücadelesi.
____________________
İşre senin Türklerin yanında olmadığın ıspatı.
Sözde Ermeni soy kırımı.
Sözde asimilasyon politikası.
Sözde .....
Sözde........
Sözde.......
Ulan kendini Türk olarak kabul ettirmek isteyen Gavur bozuntudu
NE DEMEK ; SÖZDE AZINLIK MÜCADELESİ?
Sen kimsin?
Bu cümleyi ancak bir Türk düşmanı Bulgar söyler.
Ulan şapşal pısırık fes Türklerin kafasını karıştıramayacaksın kim okursan ol istersen Bulgarın en akıllısı ol. Türkü kimse alt edememiş Türk BG de AZINLIK STAYÜSÜNÜ ALACAK.
Mani olamayacaksınız.
fes 2019-06-01 22:35:38
Vay ispat sözünü de duymuş... kullanıyor da... Zurna, aptal kafandan sonuç çıkartarak ispat olmaz; senin her şeyin yamuk. Sen bir azınlık mücadelesi vermiyorsun, kavalın son deliği olan biri böyle bir mücadele verebilmez. Daha önce de değindik, sen azınlık statüsü nedir ne değildir konusunu, uluslararası ilişkileri, diplomasiyi, güç dengelerini hiç bir şey bilmiyorsun. Aptal hayalinde oluşturduğun kuruntuya azınlık statüsü mücadelesi adını vermişin, bu da sözde azınlık mücadelesidir. Öyle bir dünya yok , git yengenin yanına domates yetiştirin. Hıyar da yetiştir, kendin gibi hıyarlar.
GOCUMAN 2019-06-03 00:24:50
Bulgaristan'da Türkler balkan harpleri öncesinde neredeyse bütün şehirlerde çoğunluk nüfusu oluşturuyordu. En az oldukları şehirlerde bile bulgar ve Türk nüfusu eşitti.
Bulgaristan devleti vekil bir devlettir.Osmanlı'dan ayrılan 24 devletten sadece birisidir.
Batılı devletler ve Rusların kaşımaları ile komitacılık faaliyetine başlayan bu zavallı ülke Balkan Harplerinden sonra planlı asimilasyon ve soykırım yaparak Türk nüfusu bugünkü durumuna getirmeyi başarabilmiştir.
Günümüzde Bulgaristan Türkleri kendi çıkarlarını gözetecek bir liderden ve partiden mahrum kalmış gözüküyor.
Bu da bulgarların asimilasyonu daha da hızlandırarak devam etmelerine imkan sağlıyor.
Papazlar ile imamlar 3 martta oturup kahve içiyor.
3 Mart nedir?Bulgaristanın 500 yıllık Türk boyunduruğundan kurtuluşunun tarihi.
Sözümona Türk partisinin adamları da bu günü 32 dişini gösterip sırıtarak kutlamalara katılıyor.
Buraları okuyan gerçek Türkler sizlere sesleniyorum.
Fes denen bu bulgar işbirlikçisinin sözlerine kanmayın.
Bırakın küfretsin nefretini saçsın.
Bu ve bunun gibiler böyle böyle deşifre olacak ve içinizdeki irini temizleyecek ve refah dolu geçmiş günlerinize t
GOCUMAN 2019-06-03 00:26:33
ekrar kavuşacaksınıız.
fes 2019-06-03 12:13:31
Balkan milliyetçiliğinin gemi azıya aldıktan sonra Balkanlarda türk nüfusun kötü kaderini güzel anlatmışsın, takdir ettim. Ne var ki bu güzel girişten iş sonuçlar çıkartmaya geldiğinde baltayı taşa vurmuşsun. Asimilasyonun devam etmesini DPS'nin duyarsızlığına bağlamak gülünçtür. Bu düşünceye göre DPS başında kendileri olsa asimilasyon trınk diye duracak, 140 sene önce kaybettiklerimiz hepsi bir bir gelecek. Bu kadar aptal bir düşünceye nasıl inanıyorsunuz insanın aklı almıyor. Bulgar ana yasası var, bulgar devletinin sana böyle iredentis partiye asla izin vermeyeceğini nasıl görmezsiniz. Bu dediklerimden aptal aptal benim böyle milliyetçi bir partiyi istemediğim anlamı çıkarmayın; ben sadece bunun gerçekçi olmadığını düşünüyorum. Yoksa imkanı olsa gönlüm bulgar devletini tümden ortadan kaldırmak ister.
GOCUMAN 2019-06-03 14:03:16
Küfür etmeden düzgünce yaklaşımın iyi olmuş .
Şimdi konumuza dönelim.
Bulgar devleti ve bulgar anayasası izin vermiyor diye teslimiyetci bir şekilde elimiz kolumuz bağlı oturup bize ait olan herşeyin elimizden alınmasına göz mü yumalım?
Türkiye'de ve bulgaristanda Bulgaristan Türklerine ait onlarca dernek ve örgüt var.
Höh denen oluşum niçin bir toplantı düzenleyip arkasına Türk devletinin gücünü de alarak bağımsız veya özerk olup bulgar anayasasından ve devletinden ayrılmayı düşünmüyor?
Kaç yıldır iktidar ortağı olan bir oluşumun bunları düşünmemesi veya düşünememesinin ardında ne gibi hainlikler var bunları konuşalım.
fes 2019-06-03 14:23:15
Teslimiyetçi olmayalım da o dediğini yaparsak bulgarlar orduyu sokağa çıkartır ve batı dünyası da Bulgaristanı destekler. Sen o işlerin o kadar kolay olduğunu mu düşünüyorsun? İspanya'da Katalonya bağımsızlık hareketini nasıl bastırdılar ona bak ve sonuç çıkart.

Türk devletinin gücünü arkana alamazsın çünkü Türk devleti öyle bir maceraya girişmez. Cahil için her şey kola dediğimizde kızıyorsunuz ama sizler de biraz ipe sapa gelmez düşüncelerinizi sorgulayın. Gülünç durumlara düşüyorsunuz.
GOCUMAN 2019-06-03 14:39:34
Gülünç olan sizlersiniz.
Deve kuşu gibi gömün kafanızı bakalım korkakca. Ama unutmayın geri kalan yerlerinizin hepsi açıkta.
Siz bekliyorsunuz her şey altın tepside size hazır sunulsun.
Özgürlük sadece bedel ödeyebilecek kadar cesur olanların sahip olabileceği bir erdemdir.
Bulgarlar ordusunu çıkartsın ne olacak? Kapıkulenin arkasında Tsk armut toplamayacak .
Bir zahmet servete boğulmuş höh yöneticileri de çıksın biraz savaşsın.
Bulgar boyunduruğu altında yaşamaktansa savaşmak daha erdemli olur.
Ama doğruya E.U paralarıyla semirip torunlarının torunlarını bile doyuracak servetlere sahip olmak daha kolay.
Benim karnım tok olsun da kafamin ustunde bulgar bayragi olsa da olur.
Neyse ki Bulgaristan Türklerinin tabanı sizin gibi düşünmüyor . Yakında da size öyle bir tekme vuracaklar ki tarihin çöp tenekesinde adınız bile anılmayacak.
fes 2019-06-03 17:42:31
O kadar saçma şeyler söylüyorsun ki hakaret etmemek için kendimi zor tutuyorum. Deve kuşu zart zurt... Başkalarının senin için kendini feda etmesini bekleyeceğine sen gitsen kendini bir feda etsen daha şık olmaz mıydı? Bu dediklerini Ankara'da en milliyetçi çevrelere anlat seni tımarhaneye göndermezlerse ben ortalık yerde eşek gibi anıracağım. Taban nasıl bizim gibi düşünmüyor; seçimler yeni yapıldı ve oyların yüzde 15 DPS aldı. Kör müsünüz siz ya, gazete falan okumuyor musunuz?
Eşek 2019-06-03 17:51:40
Fes hemen EŞEK gibi anzırmaya başla.
Nasıl olsa her yazının altında EŞEKLİĞİNİ gösteriyorsun.
GOCUMAN 2019-06-03 19:39:01
Fes sen okuduğunu anlamaktan da acizmişsin. Ben nerde demişim kendim için başkaları feda olsun diye.
Aksine ben topyekün mücadeleden bahsediyorum.
Ama elini taşın altına koymaktansa tuhaf retoriğinle eşek meşek sayıklıyorsun.
En son ne zaman başkent ankarada bulundun Fesciğim?
Her neyse madem bu kadar çok biliyorsun sen bana hakaret etmeden ben lafı sonlandıracağım.
Ama siz insanları kör sanmayın ve size cevap verilmiyor tepki yok diye meydanı boş sanmayın.Köpeksiz köyde değneksiz geziyorsunuz ama nereye kadar ..
D: 0090 2019-06-03 19:58:41
Fes
Duydum davetliymissin, Sofya -Ankara biletin benden olsun.
fes 2019-06-03 20:01:54
Eşekliğimi değil ebenin örekesini gösteriyorum. Sen yanlış bellemişsin.

DPS niye topyekun mücadele yapmıyorlar diye eleştiren sen değil misin, bu da DPS yöneticileri iredentis milliyetçilik yapın, bulgarların gazabına uğrayarak feda olun demektir.
GOCUMAN 2019-06-03 20:13:41
Bu bulgarları sen çok yüceltiyorsun ve bulgarlardan çok korkuyorsun.
Bu aşağılık kompleksi mi yoksa stockholm sendromu mu yoksa onlardan biri olupta gerçek Türklerin tekrar Rodop ve Balkanlara hakim olmasının önüne geçme çabası mı?
fes 2019-06-03 21:21:15
Sen korkmuyorsan yapsana bir şeyler ya, kur bir ulusal kurtuluş ordusu, eski topraklarımızı kurtar, heykelini dikelim. Yalnız bunu yapmadan önce Ankara'ya git, yapmak istediklerini anlat, eğer "Git işine be adam!" diye karşılık vermezlerse kuracağın orduya nefer olarak katılacağıma söz veriyorum. Sözüm söz!

Lise ve üniversitede okurken, Doksan üç ve Balkan harpleri ile ilgili okumalarımda savaşların sonuçlarını bir türlü kabul edemiyor, savaşı yeni kaybetmişiz gibi üzülüyordum. Bu kötü duygudan kurtulmak için hayal kurmayı öğrendim. Mesela hayalimde Plevne savaşını yeniden canlandırıp rusları bir güzel tepeliyordum.

Çok tatlı hayallerdi bunlar ama ne yazık ki gerçek değillerdi. Zamanla gerçekçiliği öğrendim ve boş hayallerden vazgeçtim.

Hemşerim, anlaşılan sen benim ilk gençliğimde kurduğum hayallerden hala vazgeçememişsin.
GOCUMAN 2019-06-03 21:38:34
Sen konjonktürden bihaber olduğun için sana hayal gelebilir.
Türklerin yaşadığı her toprak parçası misak-ı milliye dahildir.
Ne kadar sana hayal gelsede nefer olabileceğin sözünü aldık.
Selametle.
O günler gelene kadar Türk çocukları için mücadele etmeni tavsiye ederim.
(.) 2019-06-03 22:00:05
" Lise ve üniversitede okurken, Doksan üç ve Balkan harpleri ile ilgili okumalarımda savaşların sonuçlarını bir türlü kabul edemiyor, savaşı yeni kaybetmişiz gibi üzülüyordum. Bu kötü duygudan kurtulmak için hayal kurmayı öğrendim. Mesela hayalimde Plevne savaşını yeniden canlandırıp rusları bir güzel tepeliyordum. "
Osmanlı'nın tarihi 93 ve Balkan harbinden ibaret değil .93 harbi Türkleri ve Rusları alyaka eder sana ne.
Sana Fetih ...filmini tavsiyem.
., 2019-06-03 22:20:00
Lise ve üniversite demişin hangi ülkenin yazmamışın.
Çok önemli ve hangi yıllar.
fes 2019-06-03 22:30:59
Sana okkalı bir şey savuracaktım ama bayrama giriyoruz, kendimi tuttum. Fetih filmi boktan bir filmdir, tıpkı diriliş Ertuğrul, Abdülhamit Payitaht gibi. Sinema sanatından baya anlayan biriyim, beceriksiz yapıtları midem kaldırmıyor.

Türklerin yaşadığı her yer misak-ı milliye girmiyor. Mesela Makedonya, Kosovo girmiyor. Neresi giriyor? Batı Trakya, Selanik, Rodoplar, Bulgaristanın kara deniz sahili, Halep, Musul vilayeti ve Batum giriyor.
Konjonktür derken İslamcıların atıp tutmalarını mı kast ediyorsun?
GOCUMAN 2019-06-03 22:52:49
İslamcılara işimiz kalsa yandık . Tövbe de bunu duymamış olayım.
Ama yanlış anlaşılmasın İslamla derdimiz yok .
Fetih filmi meselesini de yazan ben değilim. Onu ben de beğenmedim. Fatih Sultan Mehmed Han daha kaliteli bir yapımı hak ediyor.
Bak kardeşim Bulgaristan vekil bir devlet. Türkiye Cumhuriyeti ise bunu kabul etsen de etmesen de 700 yıllık bir İmparatorluk bakiyesi.
Senin bulgar ve Bulgaristan dediğin ne ola ki?
Osmanlı'dan rus zoruyla koparılmış zavallı bir vekil devletcik.
81 Milyonluk bir nüfusu arkana alıp balkan ve rodop bölgesini kasıp kavurmak var iken sen tutturmuşsun Bulgarların ordusu şehre inecek bizi mahvedecekler . O işler artık öyle basit değil.
Bulgaristan E.U ve A.B.D nin arka bahçesi.
Türkiye ise Batı Bloğundan ayrılmak üzere. Bulgaristanda başlayacak ayrılıkcı ilk harekette bunlar üzerimize gelecek haklısın. Ama sonuç Kıbrıs gibi olacak.
Türkiye'nin savunma sanayiisi artık çok güçlü. 81 milyonluk dinamik bir nüfus var.
Artık Bulgarmış Yunanmış bu kağıttan kaplanlardan korkmayın.
Son yapılan Afrin ve Fırat kalkanı harekatlarında elde edilen başarıların farkında mısın?
Bize kim karşı koyabilecek hantal bir bulg
GOCUMAN 2019-06-03 22:53:41
ulgar ordusu mu?
Operasyonel kabiliyeti üst seviyede ve tecrübeli T.S.K 'nın Filibe merkeze girmesi ne kadar sürer sanıyorsun?
Misak-ı milli sınırları meselesine gelince senin dediğin doğru bak egomu yenip kabul edebiliyorum.
Gocuman kardeş 2019-06-04 10:45:23
Fese kalırsa bu gün Türkiye islamcı bi devlet herkesin şamar oğlanı onun için Bulgaristan ve ordusu DpS en büyükleri.
Bulgar Türkten çok üstün giye düşünen bi fes
fes 2019-06-10 21:12:59
Filibe bir tarafa Sofya'yı da alırız, ama ondan sonra ne olur; aklı olan onu da düşünmesi lazımdır. Saddam bir hamlede Kuveyt'i alıvermişti ve sonra ne olduğu hepimizin malumu. Düşünmeden konuşmak güzel de...
GOCUMAN 2019-06-10 22:08:20
Kıbrısta ne olduysa o olur! Senin dandik bulgar devletin için kimse 80 milyonluk ülkeyi çöpe atmaz.Hele de Türk askerinin karşısına çıkmaz.
GOCUMAN 2019-06-10 22:12:50
Saddamın ülkesinin sınırları cetvelle çizilmişti. Bizler arap değiliz farkında mısın ?
GOCUMAN 2019-06-10 22:35:33
https://www.youtube.com/watch?v=f5il6M8oc6w


Biraz izle belki ufkun genişler. Sen kapıkuleden ötesini çöl sanma.
fes 2019-06-10 22:56:32
Baktım hiç ufkum genişlemedi. Çöl sanmıyorum, zaten İstanbul'da yaşıyorum. Madem Kıbrıs'ta yaptık başka yerler de de yaparız mantığı sakattır. 1913 ikinci Balkan savaşında Bulgaristan çok zayıf durumdaydı, bıraksalardı türk ordusu Filibe'ye doğru yürürdü. Büyük devletler Türkiye'yi uyardılar, şu anki sınırlarda durmak zorunda kaldık. Kıbrıs farklı bir durum. Türkiye'nin garantörlüğü vardı ve en önemlisi: rumlar ingiltere ve abd'yı rahatsız etmişlerdi. O başka mesele.
fes 2019-06-10 23:33:51
Onu alırız bunu alırız diye bir şey yok, o Osmanlı zamanındaydı, artık Türkiye cumhuriyeti var. Bundan sonra hiç bir yeri almayacağız, sadece Türkiye'nin sınırlarını savunacağız. Olan olmuş kalan kalmış, her devlet birbirinin egemenliğine saygılı olacak, mesele kalmayacak. Kışkırtıcı konuşmalara karnımız tok. Kıbrısı da almadık, Suriye topraklarını da almadık, sadece bir terör operasyonuydu.
Gocumsn gardaş 2019-06-11 13:03:52
Fes gavur bozması zaten böyle çıkışlar bekliyor.
Türkiye’nin kimsenin toprağında gözü YÖK. Fes hergelesinin ufku zaten kısıtlı DS açtığı pencereden bakmak zorunda.
Bırak o dalkavuğu kokmuş iğrenç düşüncelerin içinde boğulsun.
fes 2019-06-11 21:09:06
İrenç düşünceler sizin dile getirdiğiniz Varnalı, yok rodoplarda bağımsız bilmem ne kuracaklarmış da... Bu çağda bunları söylemek ancak geri zekalıların harcıdır. Kokuşmuş olan sizlersiniz. DPS'yi savunuyorsun diyorsunuz ama nedense benim yazılarım siliniyor; niye yazılarım siliniyor acaba?
Fes fod 2019-06-12 08:48:16
Aptal geri zekalı kokuşmuş fıttırmış insanlıktan çıkmış bir Fes gavur bozmasının normlar insanın düşünmek istemediği bile kelimeleri pervazsızca ağızondan kurba yılan fare çiyandan daha çıkan sözleri DEĞERİ OLMAYAN KİMSENİN okumadığı KIRCAALİ haber sitesine yazarsa tabi ki SİLERLER.
Önce insan ol.
Sora kendini Türk diyorsan TÜRK gibi düşün.
BG Türklerini aşağılamaktan vaz geç.
BG Türkletin var olma mücadelesinden vaz geçirme çabasından kurtul.
Sen ananın başka yerinden çıkmiş gibi yine saçmalayacaksın.
Gerçek Türk olsaydın BG Türkletin var olma mücadelesinin YANINDA olurdun KARŞISINDA durmazdın.
Fes sen BULGARSIN dendiğine insanın düşünmek Nil’e istemediği ağıra alınmayacak kelimeler kullanıyorsun.
Fes şe priemeş reyalnostta izbor nyamaş.
fes 2019-06-12 09:16:42
Sen insan mısın be it oğlu it? Hayvanın teki, iğrenç bir yaratık olduğun her halinden belli değil mi? İşine geldi mi her gün saldırdığın DPS destekleyip yaşattığı Kırcaalihaberi arkana alıyorsun. Rezil, yapılan her seçimde halkın benim görüşlerim doğrultusunda oy kullandığına bir cevap verebildin mi şimdiye kadar.Bir de oraspı nceği olduğun kesin kanıtlı. Kendi var olma mücadelenizi Varnalı, Gocuman ve sen, üçünüz sürdürün bakalım. Aptal ve salakların kurtuluş ordusunu kurun, Rodopları salakistaana çevirin. Hadi bakalım, naş naş!
Fes fot 2019-06-12 10:11:42
Anlaşıldı Fes sende çingenelikte varmış neden saklıyorsun beya.
Seni Bulgar zannederken sen çingene çıktın. NAŞ NAŞ .
Ulan gavur bozması Türkler sadece Rodoplarda yaşamıyor kimse ....satan kurma peşinde değil bunuzlu öküz.
BG Türkü Müslüman ve ikinci sınıf vatandaş olarak değil eşit statüde yaşamak istiyor.
Dizle gibi dinsiz gavur bozmaları BG Türkleri erimesini istiyorsunuz BAŞARAMAYACAKSINIZ.
Bulgar devleti parlamentoda Türklere azınlık statüsünü ONAYLAYACAK.
Hertarafından yırtıl istersen Fes bozuntudu.
Fes fot 2019-06-12 10:23:16
İt olmak senin gibi çakal olmaktan çok dahi iyidir Fes gavur artığı.
Boşuna sabahtan akşama kadar KIRCAALİ haber sitesinde yazmaya çalışma.
Kimseyi yıldıramayacaksın.
Sahibin anlayışla karşılar Türklerle baş edemiyeceğinizi anlar.
İnsafa gelir belki seni fes bozmadı emekliye ayırır.
Son Kırcaali bölgesinde seçime katılım yüzde otuzun altında Buynuzlu öküz Fes bozması.
Senin gibileri satılmışlar kaldı o hain hareketini destekleyenler.
Oylar her seçimde azalıyor azalacak ta sonunda GİDECEKSİMİZ.
GOCUMAN 2019-06-12 20:33:11
Fes sana karşı üslubumu bozmadım . Fakat senin bu salakistan muhabbetin yakışmadı.
Bağımsızlık fikrinden nasıl korktuğun belli oldu.
Korkmalısın da . Çünkü senin bulgar destekcisi olduğun gün gibi belli oldu.
Hakaretlerinin hepsini de sana geri iade ediyorum.
Sen tartışmaya bile değmeyecek birisi olduğun gayet belli.
Gördüğün gibi Türklük sevdalıları gayet de varlar . Ve kimin dediklerine destek oldukları ortada.
Bence daha fazla kendini bozmadan sus.
Fes Fot arkadaşın dediği doğru.
Gerçek Türklerle HİÇ KİMSE baş edemez!
fes 2019-06-12 21:24:56
Evet, bir şişe mastika içip uçurumun kenarında koşmaktan korkarım ben, orası doğru.
1922 yunan ordusunu imha ettiğimizde bazı generaller Batı Trarkya'ya askeri bir harekat yapılmasını isterler. Atatürk buna karşı çıkar, zira fetihler dönemi bitmiştir. Ruslar bile Vladikafkas, Vladivostok olayını bitirdiler. Ruslar mesela Vladibulgarya yapmak istediler ama batılı güçler buna izin vermedi.
1913 sonra artık başka bir Türkiye var, ulusalcılığı biz de öğrendik.
Fes fot çok akıllı bir arkadaştır... Ben kendisine kefilim, onunla önemli işler yapabilirsiniz. Hadi yolunuz açık olsun.
Fes fot 2019-06-13 07:34:02
Salağın önde giden gavur bozmadı buynuzlu öküz. Mastika kelimesini kullandığında başka bi yönün dd ortaya çıktı.
ulan aptal şapşal fes defalarca yazıldı kimse kimsenin toprak bütünlüğünde gözü YÖK. Otonom kelimesini sen pısırık Fes kasten sok sık sanki Türkler Bulgaristan’da otonomi istiyor havadı yaratıyorsun.
Otonomi olayını Ben şahsen senin provakatif yazılarından başka hiç bir Türk tarafından dillendirini dugmadım okumadım.
Bulgaristan Türkleri geleceğe umutla kimselerin emriyle dikah zoruyla isimlerini değiştirilmesini istemiyor eşit şarlarda yaşamak istemesinden başka bir şey istemiyor.
BG Türkler geleceklerini garanti alınmasını istiyor bu da “anayasa değişikliğinden geçiyor” .
Ana yasada Türklerei azınlık tanımından geçer.
fes 2019-06-13 09:16:10
Tanıyın işte Gocuman'la ikiniz azınlık statüsünü. iş sizden bitmiyorsa şube müdürünüze birer molba yazın; bu turçurlyata azınlık satatüsü verelim ki, Fes'in ağızı açık kalsın deyin ve, altına da birer imza çakmayı unutmaytın. Ama şube müdürünüz size bir putka mayna çeker mi çekmez mi onu garanti edemem; o kadar riski göze alırsınız artık.
Fes fod 2019-06-13 11:20:26
Putka maynayı sana çoktan çekmişler ama sen oralı bile olmuyorsun.
Sen mi tarihin önüne duracak be gavur bozması buynuzlu öküz fes.
Seni ilgilendirmeyen konulara görüş beyan etme.
Sen zaten alışmışım gavurun ibiklisine hoşuna gitmiş ki gavura toz kondurmuyordun.
fes 2019-06-13 22:27:21
Evet, boynuzlamada ustayımdır, o konuda çok mahirim. Gocuman seni çok sevdi, ben de ksenden ötürü kefil olurum dedim. Bak bana korkmalısın dşyor. Bir yandan bağımsızlık istyelim diye gaza getirirken, "korkmalısın" demesi çok ilginç. Sanki bir protivoreçiye var, ama sen bunları anlayamazsın; kafadan vurnuk biri bunları nasıl anlasın ki?