Ziyaretçi defteri Künye E-gazete
DÖVİZ KURLARI
EUR EUR 1.9558 Lv.
USD USD 1.7473 Lv.
GBP GBP 2.1232 Lv.
TRL TRL 0.3187 Lv.
Anasayfa Haberler   Yorumlar   Edebiyat Video Arşiv
17 Eylül 2019
HABERLER » Kırcaali
Kırcaali’ni en büyük Müslüman mahallesinde iftar programı düzenlendi

Kırcaali’ni en büyük Müslüman mahallesinde iftar programı düzenlendi

02 Haziran 2019

Kırcaali Müftülüğü şehrin en büyük Müslüman Mahallesi olan “Borovitsa” mahallesinde 500 kişilik iftar programı düzenledi.

Mahalledeki Müslümanlar tarafından büyük ilgi gören iftar yemeğine 300 kişi katıldı. Yaklaşık 200 paket iftar da hasta, yaşlı ve ihtiyaç sahibi kişilere ikram edildi.

İftar öncesinde tertip edilen programa Başmüftü Yardımcısı Dr. Ahmed Hasan da karılarak, halka hitap etti.

Program ile ilgili Kırcaali Müftüsü Beyhan Mehmed Kırcaali Haber gazetesine şunları söyledi: ”Dün akşam düzenlediğimiz iftar programına çok sayıda Müslüman kardeşimiz katıldı. Onlardan Allah razı olsun. Program sırasında kıymetli Sezer Ubeyd ve Metin Ukuocak Hocalarımız ile birlikte Kuran tilaveti ve ilahiler terennümü gerçekleştirdik. Mevlam kabul eylesin. Tesirini halk eylesin.”

Kaynak: Kırcaali Haber

Ziyaretci sayısı: 954


Kategoriden tüm haberleri oku


 YORUMLAR


Müslüman 2019-06-03 08:59:00
Pazar yerinden maleye giden yola baktığınızda koca bi haç göreceksiniz.
İşte bu haç malenin ortasına dikilmek istendi yani kilise inşaatı malenin ortasına yapılmak istedi.
Hasan Aziz belediye başkanı projeyi onaylamıştı.
Male sakinleri BİZ TÜRK’üz malemizde kilise istemiyoruz diye karşı çıktılar.
Kilise malenin ortasına yapılmadı.
Bravo kendilerini benim gibi Türk ve Müslümam gören male kardeşlerime.
DpS Kırcaali malenin ortasına kilise inşaatı izni vermişti.
Er 2019-06-03 22:57:06
En kalabal mahallesi olmalıydı en büyük değil :)

En büyük şaban bizim şaban filmlerinin Türkçesi :)
Er 2019-06-03 23:04:14
Sayın müslüman sen haçtan hiçte rahatsız olan biri değilsin aslında.

HÖH’e ilk siyasi saldırı haç ile yapılmıştı o zaman sesin neden çıkmadı. Kasım dal Sofya’da NDK da partisini kurarken yanında kim vardı. Boynunda koskoca haç ile nispet yaparmışçasına oturan kişiyi görmedin mi?
Müslüman 2019-06-06 09:38:18
Senin yazdığın su ile ateş kadar farklı.
Şu TROLÜĞÜ bırakın artık.
BG Türklerinin erimesine katkıda bulunuyorsunuz.
Kasım Dalın parti kuruluşunda papaz varmış ve partiye katılanların hepsini HIRİSTİYAN yapmış öylemi trol bozuntusu.

Ulan şapşal Kırcaali o EN BÜYÜK maledilen kendilerini Türk ve Müslüman hissedenlerin dinlerini değiştirme girişiminde bulunuldu bu dün süreç aynen devam ediyor.
DpS arkadındaysanız gidin ajan Sava’ya Türklerin ve Pomak Müslümanların gasp edilen haklarını almak için mücadeleye başlamasını isteyin.
O zaman o hain DpS arkadında durun.
Kimse DpS karşı değil onların kuruluş amaçlarından dağıldığından karşı çıkılıyor.
Sizleri katkılarınızla bu gün BG yarım yamalak anadilini konuşan dinsiz bir Türk gençliği yetişmekte.
Müsnamlü 2019-06-10 10:29:24
Müslüman sen TROLL ne demek biliyor musun? Papağan gibi tekrar ediyorsun, et tekraru ahsen velev kane yuz seksen.

Ajan Sava diye tutturmuş gidiyorsun, ajan Pavlus Zidarov niye dediklerini yapmıyor? Ya da Kasimka Dallama ne güne duruyor? Madem hesapçı kimliğine bürünüyorsun, kendi tayfanı niye hariç tutuyorsun?

Senin katkılarınla yarım yamalak dinini ve dilini bilen insanlar yetişiyor. Karanlığa küfrederken bir kandil biz yakalım demiyorsunuz. Bir tane çözüm teklifiniz, bir tane eyleminiz yok. Sonra suçlu DPS. Oldu canlarım!
Müsnamliiiiii 2019-06-10 11:59:10
Savunun hainler o gain DpS yönetimini.
30 yıldan bu yana parlamentoda Türkleri nasıl eritebiliriz projesinde yeğ almaktalar.
Ulan Gırnata zurnaları, halktan biri ancak bu seviyede tepkisini gösterebilir.
Seçimler halkın temsilcisini belirliyor.
30 yıldır parlamentoda Türkletin oylarıyla duruyorlar.
Halkı temsil ediyorlar Türklerin haklarını sabunlamıyorlarsa aday olmasınlar.
Zidarov Kasımka Sava bunlar aynı kişinin kuklaları zurna.
Müsnamlü 2019-06-10 12:38:56
Vah vah vah... Aday olmasınlar, söyliycem ben onlara. Abe yov, şindi ona aday olmucak, kimi aday yapalım ? Hani şöle narotno sıpranye kürsüsüne çıkacak elini patlatacak, iki bağırcak, virin haklarımızı ula, iki de dua itti mi aman yof. Bu da olmadı mı Brüksel var. Direkno gidiveri Brüksel'e sora Stazburk'a. Ora da iki elini patlatacak, iki bağırcak, ula bu gavurla haklamızı virmi diycek. Şipşak oluvecek. Ama bu agent Sava var ya - elin trollü gevuru - müsülmın türük cahil gençliği yetiştiri.

Hakkaten yov. Gardaş müslıman sen çıkasın kürsüye, sen bağrasan? Ne olur he de. Bak gavur gençlik yetişi. Camiler boş kali.
Hainlere 2019-06-10 12:45:53
Gerçekten utanmadan bu yazıları yazıyorsun bu Türk halkının ahtı sizlerin gavur bozmaların Türkleri satanların 7 sülaneniz lanetlenecek ALLAH sizlerin Bala’larını verecek merak etmeyin.
Müsnamlü 2019-06-10 13:08:37
Ben de tamıncacık sevindimdi. Aday olacak adamı bulduk dedim. Korktu gariban, n'apsın? Utandı mı yoksa? Nazar deymiştir sa kesin, olmadı kitleme büyüsü yapmışla. Senin kibi eset, cenkavir, imanlu, türük, müslıman er kişi benim teklif itmemi beklemez emencecik aday olurdu!...

Yedi sülale çok fazla ya. Bunu beş yapsak? Allah niye virsin belamızı, tobe tobe... Ahı ve laneti çekçesin, msnden de engelecesin. Sen bu ah ve laneti norotno sıpranyeye göndesen güzel kardeşim?... Yanış yere skil harcıyosun sora niye Warcraft'ta kaybediyorum soruyosun. Alsana hiroyu yolasana ah, lanet, fell ni varsa bugar devlötüne... Epsini bizden bekleme ya.
Nazar duası okuyak?
fes 2019-06-10 13:24:27
Dinci ümmetçilerin yeri çöplüktür; kendilerini türklüğün yerine koyamazlar. Türklük demek türk milliyetçiliğidir, dincilikle taban tabana zıttır. Türk halkının büyük çoğunluğu - % 90 - oyunu DPS veriyor, hal böyleyken hain kim oluyor? Kalan % 10 haindir. Üstelik yapılan seçimler de güvenilir seçimler; öyle atı alan Üsküdarı geçti seçimi değil.
müslüman 2019-06-10 16:59:16
Bravo buraya da yazmayı ihmal etmiyorsun DS pisliği dendiğine kıyamet koparıyorsun yaz yaz yaz görevini ihmal etme aksi halde naçalniklen bozuk beşlisini dağıtacaklar.
Fes lakabanı bedeli olacağını bilmeden koymuşun.
Ulan şapşal avanak Kırcaali bölgesinde sadece yüzde 28 oy kullandı o da DpS para alanlar ve belediyede çalışanlar yani hainler halk oyunu vermiyor.
Evet ELHAMDÜLÜLAH Türküm ve Müslümanım.
EVET Peygamber efendimizin ümmetindenim.
Çöplük ancak sen ve senin gibi DİNSİZLERDİRİn yeridir.
Masallımana 2019-06-10 17:27:16
Oturma organıyla düşünen cennetlik aynı organından sayı uydurmaya kalkışınca n'olur? İşte böyle safsata olur. Resmi Merkezi Seçim Kurulu (https://results.cik.bg) sonuçlarına göre katılım %41.78. Aslında bu doğruyu yansıtmıyor. Türkiye'ye göçüp bulgar pasapartu alanlar seçmen listelerinde halen durmaya devam ediyor. Anavatanda ölüp C Formu denilen formu dolduramayanlar halen canlı görünüyor. Avrupa'ya çalışmaya gidenleri de hesaba katarsak aslında katılımın yüksek olduğunu anlıyoruz.

Kırcaali'de %70 DPS dedi. DPS o kadar kişiyi belediyelere yerleştirmeyi becerdiyse ve para verdiyse aferin vallahi!

DOST başkanı seçim kaybı hakkında bir söz etmiş değil. İnsan bir istifa eder tekrar seçirttirilir, ama ses seda yok.

Donsizler hiç çöp falan değiller. Fransız ihtilali yeni güç olan "şehirli"
(burgeois) tarafından başlatıldı. Millet ilme irfana yani bilime sarılırken Müslüman dünyası hurafe ve masallara yöneldi, elhamdülillahlar sayesinde koca imparatorluk iflas etti. Mustafa Kemal küllerden yep yeni devlet inşa etti. Dinciler onun da içine etmeyi becerdiler. Her tarafa beton sıçtılar, çöplük üstüne çöplük yaptılar.
Masalcıya 2019-06-10 17:41:53
Yazıyorsun aynı masal gibi aynı değil TAM masal.
Ulan şapşallar bu bün İngiltere, Fransa,Almanya, İspanya, Amerika, İsrael ve daha çok ülkeleri MUHAFAZAKYARLAR yönetiyor yani DİNCİ Hıristiyanlar. ATATÜRK MUHAFAZEKYAR DİNDAR bir kişiliğe sahipmiş.
Dini hiç inkar etmemiş.
Dizler aynı YOBAZLAR gibi dine de laik sisteme de zarar verenleriniz.
SİZLER yani şu çirkin yazıları yazanlar Meşhed’inizi sormayacağım bu konu barut göçüsü gibidir GİRMEYİN.
Masallımana 2019-06-10 18:23:30
Say babam, say... Cahil aptal olduğunu herkese kanıtla! Makron bankaların ve serbest piyasaların adamı, sosyal liberal kişidir, karşısında ise ultra milliyetçi Lö Pen'in FN (Milliyetçi cephe) var. İspanya'da ise sosyalist hükümet var. İsrail'i yönetenler ise dinci yahudilerdir, öyle dinci hristiyanlar değildir. O da bir gerçek ki, dinci sağcı Trımp dinci sağcı Erdoğan ve dinci sağcı Natanyahu ile aynı siyaseti güdüyor.

Atatürk CHP partisini kuran adamdır, ne muhafazakar dindarlıktan bahsediyorsun be avanak?! Dindarlıkla Türkçülük iki zıt anlayıştır. Atatürk denilince yobaz dindarlar renk deyiştirir durur, adını silmeye çalışır durur.
Zurna dinciye 2019-06-10 19:45:10
Türk değilsin arabın kıçısın sen. Seni türklüğe kimse almaz. Araplar bizim dedelerimizi arkadan hançerlediler. Arap özentisi dinci türklükten çıkmıştır. Hadi, naş naş arabistana, çöl bedevisinin yanına.
Salaklara 2019-06-10 20:18:38
Evet dindarım ve sizler gibi kafa kırıklardan daha layikim.
Arap değilim Hanefi meshabinden SUNİYİM ayni Atatürk gibi.
Hayatımda en nefret ettiğim düşünce sahibi aynı sizin gibi YOBAZLARDIR.
Yobazın dincisi dinsizi yoktur SİZİN GİBİ.
Ulan arkadan bacaklılar dünya ezelden beri Türk ulusunu diz çöktürmeye çalıyor beceremediler siz mi kıçı kritik birkaç Türk düşmanı Türkleri diz çöktüreceksiniz YAPNAYIN.
Eğer gerçek TÜRKSENİZ oturun BG Türklerin gasp edildiği hakları nasıl geri alınır onları TARTIŞIN.
Gidin SAVA başkanınıza DpS kuruluş amaçlarına dönmesini söyleyin.
Üç beş leva için BG Türklerini satmayın.
Razbrahteli DS trolleti.
Türkleri satamayacaksınız ancak ........
Şapşallar 2019-06-10 20:30:59
Bunu kafanıza kazıyın hiç bir BG Türkü Bulgaristan devletine İHANET etmez.
Boşuna BG Türklerin devlete karşı bir açığını birilerini kızdırarak yakalayacağınızı SANMAYIN.
Öyle bi nefret YÖK.
BG Türkü tek bir şey istiyor.
Bulgatistanada yaşadıkça Geleceğini Türk ve Müslüman olarak idame etmek.
Yarın kafası koruk bi Jivkov gibi emir vererek idim değiştirmesin.
Bunun TEK YOLU anayasada Türk azınlığı yer almalı.
Siz paralı DS bozuntuları süreci çıkmaza sokmak istiyorsunuz.
Koleloto na istoriyata se vırti napred.
fes 2019-06-10 20:48:29
Avrupa'da muhafazakar partiler hristiyan dinini referans almaz, amerika da öyledir. Orada bir politikacı İsa peygamberin öğretileri doğrultusunda bir toplum kuracağız derse onu tımarhaneye kapatırlar. Din orada kültürel bir ögedir. Orada kimse bütün okulları papaz okulu yapalım, kadınlar da rahibe (kalugerka) gibi giyinecek diyemez. İsrail'e gelince İsrail'i modern devlet yapan avrupalı Eşgenaz yahudileridir, onlar olmasa İsrail çöker. Eşgenaz yahudileri etnik köken olarak Hazara türklerindendirler. Artur Kösler ve Zeki Velidi Togan'ın bu konuda tarihi belgelere dayanan kitapları var.
Kafası tarallelli olan zurna 2019-06-10 21:04:24
Zurna, DC lafı çok eskidi, 30 sene öncesine ait bir laf. Her halde 70 merdiven dayadın, salak salak aynı bayatlamış lafları tekrarlayıp duruyorsun.

Bir de türkler şunu istiyorlar bunu istemiyorlar diye iri iri sözler söyleme; o dediklerini sen istiyorsun türkler değil. Türkler ne istediklerini son seçimlerde gösterdiler. Taşlaşmış beyninle Varalı mandasından başka kimseyi etkileyemezsin.
Siz pata esirleri 2019-06-10 21:33:19
Bravo Ne kadar BG Türklerini satmaya çalışsanız satamayacaksınız.
Türkseniz BG Türklerin gasp edilen hakları için mücadele eğin.
SIKIYORSZ TABİ.
SATA/PATA 2019-06-10 22:22:04
Türkleri satmaya çıkardık , bu aralar almaya gelen yok, elimizde patladı yov. Satamıyoruz, uğraşıyoruz ama satamıyoruz. Keşke ticaret falan okuyup öğrenseydik.
Biz şimdi burda gavur olduğumuz için gasp edilen hakları için mücadele etmiyoruz. Sıkmıyor da.

Ama Ninja Turtles esiri olmayan birini tanıyorum. Kendisi agent Sava düşmanı, cami dolduran dindar genç yetiştiriyor. Atatürk mushafı ezberlerken onun dedesi dindar CHP beraber kuruyormuş. Hey gidi hey, siz ne sanvarsınız.
fes 2019-06-10 22:35:36
BG türkleri dediklerin köle mi ki onları satalım be taralelli kafalı? BG türkleri dediklerin seni dinlemiyorlar, kahır ekseriyeti oylarını DPS'ye veriyorlar. Sen kimsin, senin gibi tarallel kafalıyı kim takar? Bizler DPS altında gasp edilen haklarımız için zaten mücadele ediyoruz; snin gibi ttaraleli kafalı ahmak olmasa daha fazla netice alacağız. Çok ahmaksın be kardeşim, bu kadar da olmaz be! Kafadan vurnuksun galiba, ha?
Müslüman 2019-06-11 13:16:02
Bravo bakın ahmak tralilellilere DpS çatısı altında BG Türkletin haklarını alıyorlar Muş.
Ulan şspşal kafalılar 30 yıldan bu yana DpS hangi hakları aldı BİR tanesini yazın ds Türk halkı bilsin. Sadece bi tane. 1991 yılında parlamentoda ana yasa değişikli yaptı.
Todor Jivkov sikah zoruyla yapamadığını BG parlamentosunda tek celsede yapıldı.
Konsensus ile EDİNBA BATSİYA kabul edildi.
DpS hareketin adına dönemin mezarında dik durdun Prof. İbrahim Yatarlı milletvekilin imzası var.
Sizin desteklediğiniz Sava başkanınızın DpS bu.
Ayrıca seçimlere tek parti olmak girmiyor koalisyon olarak daha 5 Bulgar partisi var.
Buna rağmen yasal yollardan DpS olarak engellemeye çalışsanız da Bulgar devleti Türklere AZINLIK statüsü verecek.
fes 2019-06-11 20:59:18
Edinna natsiya kabul etmeseymiş şu an neler neler olurmuş... Tümüyle geri zekalıca, cahilliğin de ötesinde bir iddia. Bulgaristan daha kurulduğundan bu yana edinna natsiya, bunu bilmeyen adamın söz söyleme hakkı yoktur. DPS bunu kabul etmeme, karşı çıkma gibi bir şansı, olanağı yoktu. Etnik azınlıkla ulus aynı şey değildir; etnik azınlığa mendup biri vatandaşlık bağı ile bulgar ulusunun bir parçasıdır. Jivkov zamanında da ana yasaya göre bulgaristan edinna natsiya idi, o asimilasyon yaparak etnik olarak yüzde yüz homojen birnüfus yaratmak iste. Bunları aptal aptal karıştırdığında olmayan şeyleri olmuş zanneder, işin içinden çıkılmaz bir noktaya gelirsin.
Müslüman 2019-06-12 08:27:26
Fes gavur bozması sordun mu buban kim MİŞ. Sormasınsa git DNA test yaptır.
Ulan şapşal gsvur bozmadı ne kadar gavuru savunursan savun DpS gidecek sen de çıktığın yere gireceksin.
Türkler Bulgaristan’da hak ettiği yere gelecek ama sen giççen yer belli.
Her tarafından yırtılsan Türklere AZINLIK statüsü vereceksiniz.
Hem de “EDİNNA NATDİYA” kabul edildiği BG parlamentosunda.
Filozofluğunu kendi gızannana yap.
fes 2019-06-12 09:46:11
O dediklerini dört zır cahil - sen, Fes fod, Varnalı ve Gocuman - bir araya gelerek mi yapacaksınız? Halkta sizin gibi cahillerin karşılığı yok, son seçimlerde bu bir defa daha görüldü. Yırtınmanıza, tekmelenmiş it gibi hırlamanaza, cıyak cıyak bağırmanıza gerek yok. Dördünüze azınlık statüsü tanıyorum, kendi aranızda dört kişilik bir otonom zır cahiller idaresi kurun. Buna onay verdim, hadi bakalım!
Fes fod 2019-06-12 10:02:33
Sen önce kendine çeki düzen ver aptalın TEK’i kim OTONOM istiyor gavur bozmadı işi yokuşa sürmek istiyorsun olmayacak.
Hiç BİR BG Türkü otonom istemiyor.
Aradığını bulamayacaksın sahibine boşuna umut verme.
TÜRKLER ÖNCE AZINLIK STATÜSÜ İSTEYECEKLER VERİLDİĞİNDE “OTONOMİ” isteyecekler bu iş için sahibin seni ödüllendirecek.
Havur bozmadı fes senin gibi sakat eğitilmiş aptallar çok geçti sen de geçeceksin.
Masallımana 2019-06-12 12:25:56
Fes'i ne zannediyorsunuz siz arkadaşlar? Sanki dediklerinizin en büyük engeli oymuş gibi saldırmak ne? Akıl hastası değilseniz zekanıza hayli ihanet ediyorsunuz.

Bir de çoğul konuşma yok mu... Türkler istermişmiş, alacaklarmışmış ta. Kimden öğrendi acaba isteklerini. Anket mi yaptırdı, verileri nerden aldı! Kos koca Dünya kuş beyninin içine hapsolmuş, gerçeklikten uzaklaşmış diyemiycem çünkü gerçeklikle alakası var olmuşluğuna bulgu yok.

Parlamentoda alacakmış. İlginç. 121 oy nasıl sağlayacak? GERB BSP partileri bu konuda onay vereceğini umuyorsundur. Öyle bir siyasi oluşum yapacam ki herkesi yıkıp geçecek diyorsan yap da görelim. Aç tavuk rüyasında darı görür
Trollere 2019-06-12 12:39:18
Siz kimsiniz TROL BOZUNTULARI para karşı satmayacak değerler yoktur.
Evet ÇOĞUL yazılıyor çünkü BG Türk ve Müslüman Pomak halkı ikinci sınıf vatandaş olarak yaşamak istemiyor.
Siz troller başta Fes gavur bozuntudu Türkleri yıldırma çalışmayın Türk halkı BG Türk olarak yaşamak istiyor inanmasanız gelin BG halka sorun DIKIYORSA tabi.
Masallımana 2019-06-12 13:48:51
Çapım bellidir, etki alanım geniş topluma mal olabilen biri değilim. Hayali düşmanla mücadele ediyorsun, ben koca toplumu yıldırmaya çalışmam aptalca hareket olur. Sıradan vatandaşım ben, etki etsem etsem birkaç dostuma ederim.

Trollük yapan sensin. İradesini cemaatine, dedesine, patronuna, imamına vermeye alışık olanlar herkesi kendileri gibi zannediyor. Bundan dolayı temsil ettiği siyaset seçimlerde başarısız oldu. Komşusuna DPS'ye oy verme diyenler "Hasittir ordan" cevabını alınca herkesi gavur dölü, satılmış ilan ettiler.

Sizin tanımladığınız halkla Kırcaali ahalisinin arasında uçurum var. Böyle olmasaydı fifti fifti olmasa dahi oylar az farklı bölünebilirdi.
Akıldan zayıf sümüklüye 2019-06-12 13:57:44
Geri zekalı şaşkınları çok güzel yıldırıyoruz, bu da bize keyif veriyor; orası doğru. Dört budala kendilerini türk halkı zannediyor. Hastalıklı bir ruh yapısı olduğu apaçık. Kendini türk halkının sözcüsü zannediyor, kafa - boş peynir tenekesi.
Orhan 2019-06-12 15:37:38
Fes kuzu Kardes sunu yaziyor: "Avrupa'da muhafazakar partiler hristiyan dinini referans almaz, amerika da öyledir. Orada bir politikacı İsa peygamberin öğretileri doğrultusunda bir toplum kuracağız derse onu tımarhaneye kapatırlar"........................ Fes Kardes, senin gibi Avrupa ve Batida olan bitenleri ikinci veya ücüncü kisi agzindan duyanlar tam senin gibi yazar. Bizler 30 yildir Avrupanin en gelismis ve "en demokrasi" ülkesinde oturuyoruz ve burada toplumu ve toplumun acik ve gizli geleneklerini ve özellikle dini konularda yaklasimlarini cok iyi biliyoruz. Sonuc: Avrupa bu konularda hic ama hic senin dile getirdigin gibi degil. Sen bu ikinci-ücüncü el bilgilerinle ne kendini nede baska birisini yalandirma. .................. Sen insanlarin bilgi ve tecrübe konularina cok takiliyor ve kendini daha üstün görüyorsun, fakat senin bilgilerin baska alanlarda da böyle ikinci-ücüncü ele dayali söylentilerse sen bu tür sayfalara bir cümleyi birak bir söz bile yazma - git bir kazanin altina saklan. Hic olmazsa etrafinda insanlara ve özellikle genclere zararin olmaz.
fes 2019-06-12 17:38:28
İkinci ve üçüncü el ne demek? Benim dayandığım bilgiler kitaplar ve yazılı belgelerdir. Avrupa ülkelerinin bir çoğuna gittim, bir tanesinde bir seneye yakın kaldım ( çalışma amaçlı değil ) ; ikinci ve üçüncü el ne demek , ona açıklık getir de anlayalım. Cahil bir insan mesela İngiltere'de otuz sene yaşasa ingiliz toplumunun ve devletinin nası işlediğini gene anlayamaz; cahil adamın gören gözü yoktur, hep yanlış sonuçlar çıkartır durur. Bana yaygın dini eğitim verdiklerine dair bir örnek ver. Avrupa ülkelerini tamamında laiklik veya sekülarizım vardır ve bu 200 seneden beri böyledir.