Ziyaretçi defteri Künye E-gazete
DÖVİZ KURLARI
EUR EUR 1.9558 Lv.
USD USD 1.7583 Lv.
GBP GBP 2.2627 Lv.
TRL TRL 0.2951 Lv.
Anasayfa Haberler   Yorumlar   Edebiyat Video Arşiv
26 Haziran 2019
HABERLER » Bulgaristan
ABD Bulgaristan'a F-16 V serisi satacak

ABD Bulgaristan'a F-16 V serisi satacak

08 Haziran 2019

ABD Savunma, Güvenlik ve İş Birliği Ajansından yapılan yazılı açıklamada, "Dışişleri Bakanlığı, muhtemel dış askeri satış kapsamında Bulgaristan hükümetine tahmini 1 milyar 673 milyon dolar değerinde F-16C/D Block 70/72 serisi savaş uçağı ve destek elemanları satışına onay verdi." ifadesi kullanıldı.

AA'nın haberine göre; açıklamada, Bulgaristan'ın F-16 savaş uçaklarının V (Viper) serisi olarak da bilinen ve en güncel yazılımlarla donatılmış F-16/C ve D Block 70/72 serisinden 8 adet satın alma talebinde bulunduğu kaydedildi.

Uçakların yanı sıra yedek motor, elektronik harp sistemleri ve mühimmat gibi destek unsurlarının da satışa dahil olduğu belirtildi.

Ajansın açıklamasında, "Teklif edilen satış, Bulgaristan'a hava sahasını koruma, bölgesel güvenlik ve ABD ile NATO sistemleri ile ortak çalışabilirlik kabiliyeti sağlayacak." ifadesine yer verildi.

Bulgaristan'ın şu anda hava sahasındaki devriyeler konusunda ABD ve İngiltere'den destek aldığı belirtilen açıklamada, "Bulgaristan, bu F-16'ları ve ilgili idame ve eğitim paketini alarak artık hava sahasını ve sınırlarını kendisi savunabilecek." ifadeleri dikkat çekti.

Açıklamada, bu satış için ek bir ABD hükümeti yüklenicisinin bu anlaşmaya müdahil olmayıp doğrudan Lockheed Martin'in yüklenici olacağı kaydedildi.

Kaynak: AA

Ziyaretci sayısı: 803


Kategoriden tüm haberleri oku


 YORUMLAR


Ordi 2019-06-08 11:02:42
Gereksiz harcama, bu para altyapı ve eğitim için harcanmalı.
fes 2019-06-08 15:17:28
Türkiye ile abd arasında gerilim artarsa amerikalılar bu uçakları bedavadan bulgarlara verirler; zaten milliyetçi bulgar çevreler bular olsun diye bekliyorlar. Türkiye'de etrafı çevrelendiğine dağir bir kanaat var, S - 400 alınmak istenmesi bundandır. S - 400 mutlaka almalıyız, dananın kuyruğu kopacaksa kopsun.
GOCUMAN 2019-06-08 23:54:43
S400 gelmeyebilir.Algı doğru Türkiye kuşatılmaya çalışılıyor. Ama papaz krizinde nasıl geri adım attıysa S400 meselesinde de kıvırabilir.
S-400 Bence de mutlaka alınmalıdır. Çıkarımızadır.Başkan Erdoğan yerel seçimlerde oy kaybı yaşadı. Eğer bu s400 meselesinde de geri adım atarsa başkanlığı kaybedebilir.
Ordi 2019-06-09 14:29:11
Alınacak S-400 miktarı göz önüne alındığında Türkiye'ye herhangi bir etkisi olmayacak boşuna yapılan bir harcamadır.
fes 2019-06-09 15:10:42
Boşuna değil, boşuna olur mu. Üç tane batarya Türkiye'nin hava sahasını kapatıyor işte. Bir tane Ankara'ya, bir İstanbul'a bir tane de Akdeniz sahiline kurdun mu hava sahası kapalı. Bölgede stratejik dengeler değişecek. Karşılık olarak her türlü ekonomik, askeri, diplomatik ambargolar gelecek, o başka.
Şaban Ömer 2019-06-09 20:42:29
Bence bu S- 400 alınmayacak, son anda islamcı iktidar tornistan edecek. Ardından ne gelecek? Kıbrısta taviz, Suriyede taviz, kürt açılımı, fetöcülere af gelecek.
GOCUMAN 2019-06-09 21:44:59
Şaban kardeşimize katılmakla birlikte belli olmaz diyorum.
Irak işgali öncesi 1 mart tezkeresi zamanı amerikanın ve amerikancı köpeklerin bi tarafları fena yanmıştı.
Coğrafya her şeye gebe.
fes 2019-06-11 11:33:05
Coğrafya her şeye gebe desene gocuman; aferin sana, bu işleri biliyorsun. Birci harpte bulgarlarla türkler yanlış ata oynadılar, kaybettiler. Gerçi Osmanlının başka bir şansı yoktu: savaşın nedeni Osmanlı topraklarının paylaşımıydı. İttihat ve terrakki bunu biliyordu, ingiliz ve ruslara sizin yanınızda olalım diye yalvardılar ama antanta "yok, sizin yeriniz alamanın yanı" dedi. Fakat bulgarlar sırplar ve yunanlılar gibi kıvırabilirlerdi ama ah şu aç gözlülük yok mu, olmadı.
Nasreddin 2019-06-12 18:10:55
Sen ne zaman uslu duracaksın işin gücün yok mu 24 saat Kırcaali habere yazıyorsun.
Senin görüşüne kimsenin ihtiyacı YÖK ukalaların önde giden Fes.
Hem şu şerefli Müslüman Osmanlı simgesi FES senin için rumuz olamaz se İslamiyetten nefret ediyordun.
1989 öncesi gibi karının eteğinin altında kal. Senin yerin orasıdır.
fes 2019-06-12 20:39:25
Yazarım yazmam sana ne, ben seni ne yaptığının hesabını soruyor muyum? Beğenmiyorsan okuma, gel geç. 89 öncesi ne yaptığımı bilemezsin; biliyorum diyorsan nereden bildiğinin kanıtlarını sunman gerek; yok kanıt manıt yok, ben öyle inandım diyorsan ana avrat dümdüz geçip kalaylanmayı da hak ediyorsun demektir. Bu tutumunda devam etmeyi sürdürürsen eğer, oraspı enceği olduğunu yüzde yüz kanıtlamış olursun. Hadi bakalım, yürümeyi düşündüğün yolu seç ve ödülünü kap.
D: /analiz/* 2019-06-12 21:28:11
Fes bizi neselendiriyor. Kamuoyu ve forumseverler fes'in İstanbul'da yaşayan Mutlu bir vatandaş olduna inanmakta son yazılarindan sonra.
Nasredin 2019-06-13 11:33:26
Ana avrad düz geçeceğimiz ve orospu enceğilini kabul edilecek mil .
Bravo istesen kendini böyle tarif edemezdin,
Eğer 1989 öncesi karının eteğinin altına saklanmamış olsaydın kızıp da şu insanliktan çıkmış kendisini kontrol edemeyen kendisi gibi aşağılık çümleleri kurmazdı.
Psikoloji fes.
Kurduğun cümlelerden iç dünyamı yansıtıyorsun ve istemeyerek de olsa geçmişini ortaya çıkarıyordun.
Kanıt senin itiraf cümlelergir koruk kafalı fes.
Böyle devam edersen BAKIRKÖY müşterisi olursun yutmadı benden ne de olsa insandan çok şükür sen gibi insanlıktan daha çıkmadık.
Sen gavurun inikli mandırasında peynir yemeye alışıksın DEVAM er.
Hadi bakalım.
Azınlık statüsü verecekmişiz fes.
fes 2019-06-13 13:12:09
Hadi verin bakalım azınlık statüsünü, ben bu konuda verilmesin demiyorum. Alın, verin, yapın yapacağınızı sadece beni karıştırmayın o işlere, çünkü benim boş konuşmalara karnım tok. Psikoloji de psikolojinin bir iç mantığı vardır, bütünden hareket etmek zorunludur, öyle ben dedim olduyla olmaz. Dikkat edersen şartlı söylüyorum, kesin kanıtlı dediğim de savunmadır, ilk saldırı değil. Savunma bir haktır. Geri zekalı abalak birinin tanımlamaları bana etki etmez, kimse kendini zorlamasın
Masredin 2019-06-13 15:38:01
Savunmamış bak hele saldırı değilmiş kişiliğe saldırıyı anlıyorum hatta kabul de ediyorum savunma alan hanesine alınabilir AMMA ölmüşlerin namusuna tertemiz namuslu kadınlara ağıza alınmayacak hakaretler asla “savunma” hanesine gitmez girerse ancak kafayı kırmış yaptığı işlerden pişmanlık duygusuna kapılan saldırgan zavallı işin içinde çıkamaz biri yapar.
Fes ciddi psikolojik sorunların var yazdıkça batağa saplanıyorsun.
Sen fes Bulgarın ibikli peynirini yemeye alışmışsın sana eskisi gibi YALAmalık yapmaya devam et nasılsa mücadeleden Hanefi’n YOK.
. 2019-06-14 10:11:26
Arkadaş kişilere saldırıyorsunuz karşılık görünce çingene gacıları gibi yaygarayı kopartıyorsunuz. İnanmayla gerçeklik aynı şeyler değildir. İnsanların hakkına hukukuna saygı duyulması gerekir. Sadece "ölmüş tertemiz kadınların namusuna" saygı duyacaksak işimiz var demek.
Yazdıkça nasıl bataklığa saplanır ki insan? Yazmaya karşı kompleksleri mi var? Bunu uzaktan tespit edebildiysen bravo - Psikoloji alanında ödül alacaksın.

Ancak kavramlara anlamdışı manalar yükleyerek cümlelerde kullanıyorsun. Yalama olmak ile yalaka olmak başka şeylerdir. Hanefi olmak birşeyin halefi olmaktan çok başka şeydir. Türkçülük yapmaya çalışıyorsun Türkçe konuşamıyorsun. Dinde mezhebi halif olma ve halife olmakla karıştırıyorsun. Ne dinin tam ne de dilin. Eskiler derler, Kemal/Kamil olmayan Mükemmil olamaz. Savunduğun fikirleri özünde yaşamayınca yaptığın anlamsız oluyor.
D: /analiz/ 2019-06-14 10:33:31
Evet
Radyotockayi takibetmekteyiz.
Şimdi tocka kısaca ne demek istediğini anlatirmisin, kusura bakma be ,biz köylü yüz de..
Neden F35 degilde eski F16 rini mi sorgulamak istedin.
(Kibarca konuya dön demekteyiz yakışıklı nokta.com)
То&#10 2019-06-14 13:04:42
Bravo nokta şimdiye kadar Türk olduğumu Müslüman olmadığımı bilmiyormuşum o senin güzel çıkışından sonra öğrenmiş oldum.
Gerçekten kendini Türk hissediyorsan gerçek Türk gibi BG Türklerine SAHİP çık.
Yapamazlar alamazsınız vermezler v.s. kelimeleri lügatından çıkarın.
1984-5 yılları birçoğunuz dereler geri akmaz dediniz gavura inandınız verdikleri isimleri kabullendiniz.
Gerçek Türkler hiç bir zaman boyun eymedi ölüm Mapus kamp bunları hiçe saydı gavura boyun eğdirdi isimleri irade etti.
Üç beş kendini bilmez Bulgar vermez putka mayna çeker ezer v.s.
Şimdi radyo toçkayı koyabilirsin .
Senin radyo yoçkayı beğenmeyenler çıkacak ve zırvaya devam.
Türkün bulgara rusa bakışı 2019-06-14 13:13:23
“Dedelerimden kalma intikam var kanımda,

Geçmişini s… Bulgar'ın Moskof'un da,

Bir domuz görmüş gibi ayaklanır hislerim

Alçakların sesini dinlerken mikrofonda…

Yalnız şunu isterim, yalnız şunu hatırla,

Yatmıştı Katerina Baltacının koynunda…”
Bakmak var görmek var 2019-06-14 15:24:04
Ekayetine yatmış Baltacının koynuna
Eriyik altınlar akmış Baltacının boazından koynuna.
D: 2019-06-14 15:40:24
F-16 Baltacı değil ,en iyi pilotlardan biri Baltaciysa o başka.
Arkadaş dön konuya.
fes 2019-06-14 17:53:28
Dön konuya, şunu yap bunu yap, itham etmeler; güzel de sizin görüşünüz ne? Mesela DPS'yi nasıl devireceksiniz, azınlık statüsünü nasıl alacaksınız, bağımsız salakistan devletini Gocuman omitacısıyla nasıl kuracaksınız; bu konularda hiç bir düşünce, fikir duymuyoruz sizlerden. Bunun yerşne bana "fes, azınlık statüsünü vereceksiniz" deyu tehtidler ediyorsun. Be adam, bende azınlık statüsü olsa, dütkan sizn, alın alabildiğiniz kadar.
D: 2019-06-14 21:25:57
Fes yazını okudum
,Ben değilim.Baskasi , benim takma isimlerin beli.
Şahsen statuile ilgili hiç bir fikrim yok. Bunu Mestanda dile getirdi ve hoşuma gitmedi ,siyaset böyle yapılmaz.
Bizim Turklumuzu inancımız muhafaza eti. Bizim kimlimiz böyle ,Turklugumden kıvanç duyarım ama bir cumaya bile gidemezisem beş para etmez, azınlık çoğunluk bence önemi yok. Eşitlik önemli, eşit egemen haki, ki biz bunu tarihten hak etmişiz . Şu an BG devletini ayakta kurumsal olarak tutan BG Türkleri. Adı be ne diyorsun. Öyle işte.
D?!,.!’çç 2019-06-14 23:15:16
Yapma yav tam kolları kaldırmış biri olarak yazmışım içinden geçenleri.
Sana Fed gsvug bozmasına kalırsa BH Türkü çoktan gxvues köle olmuş.
Fed bozuntusu azınlık statüsünü nasıl alırsınız soruyu ajan olarak sorup dutuyor.
Öğrenemeyeyeceksın naçalniklerinden bi zaplata ikramiye alamayacaksın.
Zamanı geldiğinde Paflamento azınlık statüsünü oylayacak.
Boşuna tahtik eğme senin karşında senin gibi aptal yok.
fes 2019-06-15 09:36:48
Yaptım yav piç kurusu, koları değil başka şeyimi kaldırarak yazdım içimden geçenleri. Köle olduğumuzusen söylüyorsun piç kurusu, ben söylemiyorum. Zamanı geldiğinde parlamento azınlık statüsünü nasıl oylayacak piç kurusu? Türkçeyi biraz düzgün yazsan olmaz mı piç kurusu?

Çingene karısı demiş ki:
Tenhada hendekte ormanda gizlice üpüşen, çoparını aşikâre doğurur be agacının!
Nasredin 2019-06-15 13:41:57
Fes gavur bozması seni anan ormanda gizlice aşikarı mi doğurdu onu mu söylemek istiyorsun.
Belli aldın ağızona çanak kafalı gırnatayı kaldırmışım öttürüyorsun valla.
Anan sağı ise sordun mu buban kim yoksa piç kurusu musun da içinde ökte olarak kalmış sahipsiz uyuz köpek gibi havlıyorsun.
Duma dupka ne pravi feska Sami sulara razvalya.
Sen git bi psikiyatriye görün.
Ancak senen gibi kafadan kırıklar insanlıktan çıkmış birikeri cümleleri kurar.
Gavurun eğitiklkeri eninde sonunda kafaları kırıyorlar.
Gavur kimseye acımaz.
. 2019-06-15 16:18:40
Demek ki Nasredin de gavur, acımadan piç diyebiliyor. Evvelki gün ölmüş tertemiz namuslu kadınlardan bahsediyordun, n'oldu? fes'in annesini yatakta biriyle mi yakaladın, n'oldu? fes'le münasebetlerinde anasını, avradını, bacısını, kızını karıştırmasan?

Gâvurun eğitimlisi kaliteli insandır. Bak NASA, SpaceX, Amazon, Microsoft, Uber, çevrende ne varsa gâvur icadı. Nakşivendi tarikatına bak, "eğittikleri" bir tane kişi topluma faydalı olmuş mu? Haraç toplarlar, hazırı cukkalarlar, "zikir halkası" kurarlar, meditasyondan bozma " rabıta " ibadeti yaparlar.
Zapetaya 2019-06-15 16:51:28
Senin bu günkü Türkiye devletinle sorunun varsa o senin problemin. Türkiye’de yaşıyorsan terk et ve gel gittiğin gavur vatanına.
Fese sadece sor dedim büledir şüledir diye cümle kurmadım sapıtma düzgün oku.
Razbrano.
. 2019-06-15 17:04:31
T.C. devletiyle benim ne sorunum olsun. Dinci tarikatlara ve cemaatlere katılan beyinsizler hakkında yazdım. T.C. tarikat, şeyh, mürit ülkesi olamaz. Türkiye'yi terk et diye diye dinci yobazların eline ne geçti, sanat yok, üretim yok, fikir yok, kültür yok.

Birisi terk etmesi gerekiyorsa çıktığı arabistan çöllerine geri dönsün, alsın cübbesini, çarşafını, "hacı" kokusunu.
Nasredin 2019-06-15 17:19:42
İsyan etme beyenöiyorsan çrk git.
. 2019-06-15 17:26:55
Bu Nasredin sümüklüsü kendini hakem zannediyor galiba. Hadi şakirt koş zikir halkasına, dışdünyayla konuştuğunu görürlerse keserler bak netini. Ezberini de yap, failun, mefailun, failatun diye, sonra ellerine dayak yersin, yemekhaneyi cezalık olarak bir hafta sen temizlersin.
fes 2019-06-15 19:50:48
Zurna herkese hakaret edecek, ama kendilerine aynıyla karşılık verildiğinde vay ölmüş anamam nasıl söversin ayaklarına yatacak. Var mı böyle bir dünya?

Ulan zurna, ben senin ananın yaşayıp yaşamadığını nereden bileyim, o lafın gelişi öyle söylenir. Adamın ben cinsini cibiliyeitini, mor dinini...
Zapetaya Fes bozuntuları 2019-06-16 08:26:12
Bi kere insan olun her yazınızda insanlıktan çıkıyorsunuz.
Çirkinleşiyorsunuz adam olun.
Kendinizi Türk zannediyorsunuz yazılarından belli oluyor ne kadar Türk olduğunuz.
Fes sen BULGARSIN yazıldığında ana avrat süleleye düz geçiyor.
Gerçek Türk iseniz BG yaşayan Türklerin acımasız Bulgar asimilasyonumdan nasıl kurtulur onları yazın.
Bulgarı savunanlar kimler olabilir.
Mesele o hain DpS ye belediyelerde çalışanlardan ve ihale alanlardan başka oy veren yok. Seçime katılım yüzde 30 altında.
Artı DpS logonun altında en az 4 Bulgar etnik parti seçimlere giriyor.
Ispatla yazacaksınız kimler onlar yaz diyeceksiniz şeflerinize sorun böyle bilgileri Türklere aktarmazlar.
. 2019-06-16 10:11:00
Sümüklü kendini moderatör zannediyor galiba. Gerçek Türkseniz diye cümleler kuruyor. Bir bakıyorsun, kendi kendi koymuş olduğu kurala katılmıyor, istediğini zırvalıyor. Demek ki sen gerçek Türk değilsin.
Dediğini ilkönce sen yap şapşal herif.

Logonun altında ananla bacını da yapıyorlarmış onu niye sakladın?
fes 2019-06-16 10:55:58
Tamam, küfürleşmeyelim, küfürleşmek iyi bir şey değil. Ama sen küfür etmeye devam ediyorsun. Şimdi biz seninin küstahlığına karşılık vermeyelim mi?

Sen bize bilmem ne bozuntuları diye bir füze sallıyorsun, üstelik tamamen hasız olarak. Bizler de sana, üstelik tamamen haklı olarak, ana avrat, soy sop diye bir füze göndererek karşılık veriyoruz.

Bu küfürleşme saçmalığının son ulması bütünüyle senin elinde; bize karşı ya saygılı bir dil kullanacaksın ya da işine öyle geliyorsa devam edeceksin.

Şahsen ben sokaktan çıkmış biriyim; ana avrat düzmdüz geçmek, ağız burun kırmak, gerekirse dövülmek, bunlar benim alışkanlıklarımın bir parçası.

Ne var ki, bunu üzülerek söylüyorum, senin düşünme kabiliyetin yok. Malesef, esas sorun da bu. O derecede çarpık şeyler söylüyorsun ki, küfür veya hakaret etmenin dışında sana mantıklı bir cevap vermek mümkün olmuyor.

Bunları açabiliriz, ama yazı çok uzadı; başka sefere kalsın.
Zapetaya fes bozuntuları 2019-06-16 11:12:44
Yine insanlıktan çıktınız adam olun adam.
Belli GAVUR sizi düzgün düzmemiş şapşalığa devam ediyorsunuz.
Evet size şspşal bozuntu diye yazabiliyorum siz de bulun uygun sıfatlar yazın.
Aile terbiyeden yoksun kalanlar ancak sizin gibi pisliklerin ağızlarından pislik akar.
Nokta akıllısı sor DpS yönetimine kaç Bulgar partisi katılıyor doğru yazıyorum ama sen illa o logonun altına en sevdiklerini yatırmayı tercih ediyorsun.
Belki de alışıksındır yatır o senin sorunun.
Fes kırıntısı sana gelince sokak terbiyesi aldığından EMİNİM benim de o sokak terbiyesi alanları TERBİYE etme zaafım var HABERİN OLSUN.
Bırakın zırvalamayı BG Türkünü asimilasyondan nasıl kurtulur onu düşünün düşünmediğimizde dolayı tepki alıyorsunuz.
Razbrahte li.
. 2019-06-16 12:05:17
Alonso Quijano/Quesada ortaçağda meşhur olan şövalye edebiyatını okuyarak kafayı sıyırır ve hayali düşmanlarla ve idealler uğruna cesurca savaşmakta. En sonunda ölüm döşeğinde aklı başına gelir. Bizim ATV/TRT müdavimi hayali dünyada yaşıyor, onun zihninde beş parti varsa vardır. Logonun ne anlama geldiğini dahi bilmiyor, logonun altı diye birşey tutturmuş gidiyor. Kafasına göre ben DPS yönetimiyle iletişime geçebiliyorum, soru da sorabiliyorum. Kimbilir neyim ben. Oysa halimde, hiçbir parti üyeliği dahi bulunmayan biriyim. Siyasete etki edecek biri değilim, doktrin yazma gibi derdim hiç olmadı. Sanki Türklerin tüm ümidi benim ellerimdeymiş gibi itham da ediliyorum.

Sana doktrin yazma demiyorum. Yeni siyasi parti kurma da demiyorum. Narosno sıbranie kürsüsünden haklarını haykırma demiyorum. Hepsini yap. Bizi saçma düşüncelerine dahil etme. Başarılı olursan elbette ki tebrik etmesini de biliriz. Moderatör modundan çık, ortaya eserler bırak, inceleyelim, tartışalım.
fes 2019-06-16 12:56:35
Hayvan, sen bize pislik, bozuntu, aile terbiyesinden yoksun, şapşal ve daha başka şeyler söylüyorsun; peki bunu neye dayanarak söylüyorsun, ebenin örekesine dayanarak. O zaman senin yedi sülaleni sinkaf etme hakkı doğmaz mı, rezil hayvan? Senin geçmişini, yedi sülaleni şey etme hakkı yüzde yüz doğar. Bana saldırdığın için oraspı enceği demiyorum gerçekten oraspı enceği olduğun için diyorum. Hayvan!
fes 2019-06-16 14:05:34
Bence bu rezilin Don Kişot'la hiç bir benzerliği yok. Don Kişot'un idealleri var, idealleri uğruna "gerçek" düyayla boğuşuytor.

Bu rezil öyle mi ki? Bunun hiç bir ideali olamaz, ahlaksız ve patavatsızın teki ve üstelik geri zekalı seviyesinde aptal.

Sanço Pansa gaz maz çıkarma gibi adilikler yaptığında Don Kişot onu bir güzel paylıyor; çünkü adam defalarca gülünç durumlara düşse de, yine de şovalye ruhuna sahip biri olduğu açıktır.

Bu rezilde adilikten başka ne var ki?