Ziyaretçi defteri Künye E-gazete
DÖVİZ KURLARI
EUR EUR 1.9558 Lv.
USD USD 1.7473 Lv.
GBP GBP 2.1232 Lv.
TRL TRL 0.3187 Lv.
Anasayfa Haberler   Yorumlar   Edebiyat Video Arşiv
19 Ağustos 2019
HABERLER » Balkanlar
1989 Bulgaristan Göçü Tüm Yönleriyle Tartışılacak

1989 Bulgaristan Göçü Tüm Yönleriyle Tartışılacak

09 Ağustos 2019

Marmara Belediyeler Birliği ve Kocaeli Büyükşehir Belediye Başkanı Doç. Dr. Tahir Büyükakın, Balkan Türkleri Kültür ve Dayanışma Derneği Başkanı Genel Başkan Vekili Şükrü Ar ve yönetim kurulu üyeleriyle bir araya geldi. Birliktelikte Kocaeli Büyükşehir Belediyesi’nin paydaş olduğu 21-22 Eylül 2019 tarihlerinde Kocaeli’de yapılacak “1989 Bulgaristan’dan Zorunlu Göçün 30. Yıl Etkinlikleri” hakkında görüş alışverişi de yapıldı. Bu kadim coğrafyada yaklaşık bin yıldır, İstanbul’u da 566 yıldır yöneten bir millet olarak üzerlerine düşen sorumluluğu bildiklerini dile getiren Başkan Büyükakın, “İnsanlık vicdanının merkezi olmuş Anadolu başta olmak üzere gönül coğrafyamıza, Kocaeli’nden hep birlikte sahip çıkacağız” dedi.

GÖÇ HİKAYELERİ BÖLÜMÜ OLACAK

21-22 Eylül 2019 tarihlerinde Kocaeli’de yapılacak olan etkinlik Yurtdışı Türkler ve Akraba Topluluklar Başkanlığı tarafından desteklenen “1989 Bulgaristan’dan Zorunlu Göçün 30. Yıl Etkinlikleri” aynı zamanda Cumhurbaşkanlığı himayesinde yapıldığının ifade edildiği görüşmede, Kocaeli Büyükşehir Belediyesi’nin bu projede çok önemli bir paydaş olduğu da vurgulandı. İki günlük etkinliğin ilk günü açılış ve öğleden sonra yurtdışından gelecek akademisyenlerin 1989 Bulgaristan göçünü farklı yönleriyle tartışacağı bir açık oturum olacağı bilgisi alan Başkan Büyükakın’a, ikinci gün film ve belgesel gösteriminin yanı sıra resim ve fotoğraf sergisiyle birlikte göç hikayeleri bölümlerinin olacağı hatırlatıldı.

“BALKANLARIN HUZURSUZ OLMAMASI İÇİN ÇOK ÇALIŞACAĞIZ”

Dr. Bayram Çolakoğlu, Doç. Dr. Ayhan Orhan, Balkan Türkleri Kültür ve Dayanışma Derneği Genel Başkan Yardımcısı Selahattin Aydın ve Genel Sekreter Yardımcısı Yeşim Armağan Aslan’ın da yer aldığı ziyarette ” Balkanlar’la tarihi ve kültürel bağlarımız var” diyen Büyükşehir Belediye Başkanı Doç. Dr. Tahir Büyükakın, “Saraybosna sevinirse, biz seviniriz. Filibe gülerse, biz güleriz. Priştine, Üsküp mutluysa biz de mutlu oluruz. Balkanların huzursuz, yalnız ve mutsuz olmaması için biz burada çok çalışacağız” diye konuştu. Ziyaret karşılıklı yapılan görüş alışverişinin ardından sona erdi.

Kaynak: www.balturk.org.tr

Ziyaretci sayısı: 1713


Kategoriden tüm haberleri oku


 YORUMLAR


Türk 2019-08-09 22:38:41
Kocaeli belediyesine Balkan Türkleti dayanışma ve yardımlaşma derneğine 30 yıl göç sempozyumlarında başarılar dilerim.
İnşallah Çorlu belediyesinin düzenlediği sempozyuma benzemez.
30 yıl öncesi olan olayları anmaktan öteye geçmedi.
Pek i 30 yıl sonra BG Türkkerin hayatlarında ne değişti.
Asıl konu bu olmalı.
Bu gün BG Türkletin çocukları neden ana dilini okullarda zorunlu programda okuyamıyor.
Neden BG Müslümanların çocukları din dersi alamıyor.
Neden vakıf nslları sahiplerine şade edilmiyor. Neden Türkçe görsel yazılı medya yok.
Neden Türkçe yayın yapan yerel radyolar YÖK.
Daha çok hakkat verilmiyor neden.
Bulgar anayasası IRKÇI bi aba yasa.
Bu konularla ilgili neden Türkletin oylarıyla parlamentoda yer alan DpS ilgilenmiyor.
Asıl 30 yıl göç olayı anmaktan öte bu günkü BG Türkletin vahim durumu ele alınsa sempozyumlar daha anlam kazanacaktır.
Öztürk 2019-08-10 08:21:34
Çok güzel resim. Ancak resimde hiç bir arkadaş 89 göçünü yaşamış değil. Ortak özeliği devlet memuru olmaları. Ortak bir yanı da kariyerini, sırtını dernekte kendini göstererek devlette işini sağılama almak. Kocaeli Bal-Türk göçmen toplumunun ortak hassasiyetlerinden ne yazık uzaklaştı, memur kafalı insanlara kaldı.
fes 2019-08-10 11:14:31
Türk, göçün boyutlarını tartışıyorlar, Bulgaristan'da siyasi durumu tartışmıyorlar; kel alaka?

Bu her şeyi DPS'ye bağlama huyundan da vazgeç; her olumsuz gelişmeden DPS sorumlu istese de olamaz, öyle bir şey yok.

O sıraladığın şikayetlerini bulgar hükümetine yönelt, DPS'ye yöneltme. DPS biliyorsun on senedir muhalefette. Koalisyon ortağı döneminde de hükümetin sadece küçük ortağı idi. Bulgaristan'ı sanki DPS yönetiyormuş gibi bir algı gerçeklerle hiç uyuşmaz, hatta aptalcadır.
Feskaya 2019-08-10 12:23:55
Her lakabı hak ediyorsun.
Ulan şapşsl adam.
Vekil ne demek MİLETVEKİLİ ne demek bi kere onu öğren.
Ben vatandaş olarak BG parlamentosunda konuşamayacağım göre yerime konuşacak MİLLETVEKİLİ seçiyorum.
O vekil benim sorunlarımı kürsüden çözülünceye kadar konuşma mecburiyetinde.
Buraya kadar ANLADIN mı.
Hükümet kurulmazsan önce küçük ortakların şartları olur.
Benim seçtiğim Türk milletvekili hiç bir zaman Türkletin sorunlarını pazarlık etmemişlerdir.
Bizim seçtiğimiz Türk milletvekillerinden BG parlamento kürsüsünden yılmadan problemlerimiz çöxülünceye kadar sorunlarımızı konuşacaklar bizim onlardan istediğimiz bu.
Konuşsalar ne olur diye sakın saçmalayıp cevap yazma.
Mehmet Özgür 2019-08-10 12:36:19
Bu sempozyumları kınıyorum. Maalesef, hiçbiri amaca hizmet etmiyor. Konuşmalarda sürekli Profesör, Doçentler, Bıktık onların şatafatlı ve konuyla ilgili olmayan sözlerine. Çünkü onlar gerçekleri yaşayan, tüfek dipçiği, tüfek süngüsü altından ölenlerin ne evlatları ne de torunları. Sadece yalan konuşuyorlar....Sürekli Kırcaali'yi övüyorlar. Sankim direnenler ve ölenler sadece o bölge denmiş gibi, Dobruca-Deliorman Türkleri olmasaydı, her şey tamamdı. Bulgarlar amacına ulaşmıştı.
Hayvankaya 2019-08-10 13:14:13
Yok be hayvan, milletin vekili ne demek olduğunu, tarihte ilk ne zaman başladığını, süreç içerisinde nasıl geliştiğini çok iyi biliyorum. Ama anlaşılan sen bilmiyorsun ve bilmediğini de bilmiyorsum. Bu senin açından feci bir şey tabi.

Kürsüye çkar, konuşursun ama seni kimse iplemez; önce konuşarak hiç bir şey olmadığını öğreneceksin.

Egemenlik ne demek, anaysal düzen ne demek, siyasal partilerin görevi ne demek; bunları bilmeden ileri geri konuşmak aptallara has bir davranıştır.

Bir de bulgar komu oyu var (obştestveno mneniye ) onu nasıl aşacaksın, konuşmayla aşabilir misin, kışkırtıcı konuşma yaparsan çoğunluğun öfkesini üzerinee çekmez misin? Sorular sorular.

Ama deliye her gün bayram, o başka mesele. Bir de hayvanlar aleminde mantık diye bir şey yoktur, hayvanlar hep ister; verilmediğinde kızar.
D:€ 2019-08-10 13:27:06
"O sıraladığın şikayetlerini bulgar hükümetine yönelt, DPS'ye yöneltme. DPS biliyorsun on senedir muhalefette. Koalisyon ortağı döneminde de hükümetin sadece küçük ortağı idi. Bulgaristan'ı sanki DPS yönetiyormuş gibi bir algı gerçeklerle hiç uyuşmaz, hatta aptalcadır."-ist nicht wahr

Doğan ,er hatte gesagt "-Ich bestimme die Portionen."...Herr fes wir erinnern uns,dann fielen sie von der Macht
fes 2019-08-10 14:09:34
Almanca niye yazıyorsun ya, almanca bilmek gibi bir zorunluluğumuz yok. Doğan gidecekse gitsin; bir gün elbette gider, kimse dünyaya kazık çakmıyor. Gel gelelim gittikten sonra da hiç bir şeyin, sizlerin beklediği gibi dzelmeyeceği açık.

Ben daha çok yanlış düşünmeleri eleştiriyorum. Yanlış düüşünerek, sornların kaynağını başka yerlerde arayasrak hiç bir şey düzelmez.
D:€ 2019-08-10 14:38:44
Porsionlari Ben datıyorum demişti Doğan. Sonra 34 vekil varken ihtidardan düştüler (seçimlerde hüsrana uradilar). Biz unutmayiz.
Doğanın bu söyleminden sonra büyük bir seçmen kitlesi mantar toplamayı yerine pazar seçim günü oyunu verdi.
Emel Etem'de söylenenler dogoruysa Doğanı eleştirmiş ,"senin yüzünden demiş". Ben fikrim o söylemi , kasıtlı yapıldı ve tiraj edildi ,tabi bu sadece bana ait düşünce.
Feskaya 2019-08-10 15:11:48
Yine hayvanlığını ortaya attın.
Aynı eşeğin yaptığı gibi.
Ben eşekliğimi göstermesem nasıl eşek olurum.
Sen bu sun.
Sana yazmıştım “konuşsalar ne olur diye saçmalama” sen yine eşekliğimi gösterdin.
DpS kürsüden konuldun geri kalanı seni ilgilendirmez sanki senin arkana bi şey giriyor da bağırıp öaprıuorsun.
Feska sen HAYVANÇE misin hani o dişilerden.
Emel Eteme’e gelince üçüncü adı TOŞKOVA bi Bulgar ile evli.
DpS bu işte.
Kenan Kayaoğlu 2019-08-10 20:21:01
Ahmet Doğan'ı herşeyden sorumlu tutmak aptalca bir yaklaşımdır. Aile içi sorunları sadece tek kişiye indirgenemezken Bulgaristan'da azınlık olan Türk topluluğunun sorunlarını tek kişi ve kuruluşlardan kaynaklandığını iddia etmek sağlıklı bir yaklaşım değildir. Ahmet Doğan "Payları Ben dağıtıyorum" demesiyle iktidardan düşmesi diye birşey yok, olamaz. Günümüzde Boyko Borisov aynı şeyi yapmıyor mu? Medyada Boyko falanca bilmem ne için bilmem ne kadar para ayırdı diye yazılar çıkmıyor mu?
Bulgar toplumunda Türk idareci söz konusu olunca milliyetçi damarları çatlıyor. Delyan Peevski'nin sorunu DPS'den olması, mesela İkonomedya grubu hakkında aynı iddialar var mı? Domusçievi ailesi GERB ile varlığa kavuştu, Nova TV medya grubunu satın aldılar en son. Bunları sorgulayan var mı peki? Yok.
Emel Etem Toşkova bildiğim kadarıyla siyasetten çekildi, kişisel hayatı kendine aittir. İstediğiyle evlenir, size hesap verecek değildir. Bulgarla tabi ki evlenilir, uygunsa aklınız uyuşuyorsa iyi insansa kaçırılmaması gerekir. Zırcahil pırasa kafalı biri Türk olsa ne yazar? Yemişim öyle Türklüğü!
D:Kennen 2019-08-10 20:59:03
Kenan beyin dikkatine.
DPS nin basarasiz politikasından sorumlu Lee Harvey Oswald .
Kimse kimsenin özel hayatına karışmasına hadi yok , tabi ki.
Ama oy isterken(tabi Türklerin oyu) Etem di. Devlet'te görevliyken Etem&Toskova olarak tanitiliyordu.
Buna da manipülasyon denilir yukarıdaki porsion meselesi gibi .
Herr Kennen , kennen Wir uns?
Gospodin poznayko , poznavame Li se?
Ahmet özgür 2019-08-10 21:10:26
Bu ne ya. Bekediyede çalışan göçmenler Başkanı ziyaret etmişler. Bunun neresi sivil toplum derneği. Iş olsun dostlar alışverişte görsün. Insan bir zahmet bir kaç 89 göçmeni davet eder. Ama Beyler illa kendileri olacak fotoğrafda.
Kenan Kayaoğlu 2019-08-10 21:27:34
Rusçuk'ta alanda çalışma yapan siyasiler seçmene Emel'i nasıl tanıttı bilemem, haberlerde ve mecliste konuşma yaparken adı Emel Etem diye geçiyordu. Gerçi bunun bir önemi yok, mesela Vecdi Raşidov bulgarla evli, bu onu daha az Türk veya daha fazla Bulgar yapmıyor. İstiklal şairi Mehmet Akif Ersoy arnavuttur, Ziya Gökalp ise kürttür. Bu onların Türk olduğu gerçeğini yok etmiyor, çünkü Türklük adına hizmetleri hepimizden fazladır.
DPS başarısız siyaset gütmüyor, en başarılı siyaset uygulayan partilerden biridir. 1990'dan beri sağ kalabilmiş ender siyasi oluşumlardan biridir.
JFK ile DPS arasında ilişkiyi göremiyorum? JFK kurban giderken Ahmet Doğan kaç yaşındaydı haberin var mı senin?
Kenan kayadızoğluna 2019-08-10 22:07:09
Sen BG Türkünü mesnetsşz DuPiSe yi szvunan yazılarına inanacaklar mı sanıyorsun.
BG Türkünün bu günkü acımak halin sorumlusu DpS yönetimi başta Amet Demir Doğan kod adı Sava ajanıdır.
Masal yazmaya hakışma kalkışma çünkü sizin masallarına inanacak BG Türkü yoktur.
1991 yılında konsensüs ile kabul edilen BG parlamentosunda ZIRKÇI anayasanın altında DpS adına Prof. İbram Tatarlının imzası var.
Jivkovun sikah zoruyla yapamadığını 1991 yolunda DpS itirazı olmadan parlamentoda “EDİNNA BATSİTA” tapıldı.
Kenan Çakmaksızı bunları öğrenin o zaman o gain DpS hareketin şiserini ve yönenetimşni savunun.
Sen DpS den otlanıyorsun avantanı ksçırmamak için Türkleri satmayı tercih eğiyorsun.
Ötesi yok.
Hepiniz mazide haşnlet olarak kalacaksınız.
Maymun gözü açtı haberin oldun.
Kenan Kayaoğlu 2019-08-10 22:18:43
Maymun gözünü açmışmış. Artık DPS'ye oy vermiyeceklermiş. He canım, he. Kasım'da seçimlerden sonra tekrar devam edeceksin, DPS bitti gidiyor diye. Senin gibi kaçıklar yirmi senedir aynı şarkıyı çalıyor.

İlkönce yazmayı okumayı öğren, arkandan kimse kovalamıyor sakin yaz. Öyle kaçar gibi yazınca DOST partisini ileriye taşımıyorsun.

Ha, bu arada, NPSD hükümet ortağıydı, o dediğiniz sorunları niye çözmediler? Kasim Dal ağlayıp meme diye süt isteyemedi mi?...
D:€ 2019-08-10 22:27:06
Başarı olsaydı bir sürü seçmen ne işi olsun evden uzak be Kenan.
Burada bı tanesi "Türklerle Araplar geldiler burasınıda bozmaya başladılar"
laf ediyor, oysa Türkler Berlin duvarından önce buradalar davet üzere.
Yani doğu bloktan gelenlerin yaptıklarından dolayı demiyor , burada konu temizlik ve duzendi.
Porsionlari datacana , Bulgarların önyargılarını dağıtılması gerekiyordu.
Hayır ve bir daha hayır o bir yalancı çok iyi bir yalancı. Garayi alem kulem ederek ak göstermeye kelime oyununu iyi bilen biri (bunu kendim onun kendisinden duymusumdur).
Bu dünya Süleyman'a kalmadı da Amed de kim oluyormuş.
Kenan Kayaoğlu 2019-08-10 23:00:08
Alamanya'ya kadar gitmişsin ancak cahilliğini de almayı ihmal etmemişsin. Millete alamanca birşeyler söylemeye koyuluyorsun, bize alamanca bildiğini anlatarak daha zeki olduğunu kanıtlayamazsın. Irkçılık her yerde var. Türk çalışanların mis gibi olup diğer Doğu bloku kaka olduğu yok, alamanlar arasından başarılı diğer etnik kökenli vatandaşa nefret olacaktır. Ne Lukas Podolski ne de Mesut Özil gerçek alaman olabilir, her ikisi Bundesteam'i en iyi derecelere getirdi, sonunda tü kaka, pis yabancı oldular.
Bulgarların önyargılarını Ahmet Doğan kesinlikle dağatabilecek durumda değildir. Ülkeyi tanıtan, bulgar gibi yaşayan Raşidov'u çekemeyen bulgar kamuoyundan ne beklersin sen öyle?
DPS Bulgaristan'ın ekonomik durumunu düzeltemez. İktidarda oldukları zaman dahi Ekonomi ve Maliye bakanlıklarını DPS yapmadı. Yapsa dahi durumu çözebilecek halleri yok, AB girer girmez serbest dolaşım başladı, kimse az para olan yerde durmaz.
Rejim Mağduru 2019-08-10 23:57:56
Marmara Belediye Birliğine tavsiyem şu.... Önce 1970 lerden 1989 a kadar Bulgaristanda cezaevlerinde sürgünde Belene kampında mesleğinden men edilmiş ve mağdur durumuna düşürülmüş insanlarla buluşup onların görüşlerini alsın.İkinci tavsiyem şu...Bulgardan 1970 ten 1989 kadar siyasi görüş için içeride kalmıış olanların listesini istesin.Üç....BG de siyasi görüş için en çok takip edilen Türklerin listesi istensin.Bu esnada şu husus unutulmasın ....BG Türkü Alfabesi için Gazetesi için Tarihi için Kültürü içn Ananeleri için 1989 kadar hiç bir tepki vermedi.Yalnız ismi için 1990 da Rejime karşı çıktı. Paradoks şu ....Binlerce insanımız halen Bulgar isimlerinle yaşamakta.Bu Panel neyi tartışacak.
Rejim Mağduru 2019-08-11 00:57:24
Aslında Cesur Yürekli bir Şairimiz 1968 lerde bizi uyarmıştı.Şiirinin başlığı ne uyuyorsunuz dercesine bize haykırıyordu......ÇAĞRI Elma ağacı.armut ağacı.Erik ağacışeftali ağacı.Meyve veren bütün ağaçlar.Kulak kabartın.duyun.Unutun ne ağacı olduğunuzu.daha çabuk zamana uyun.İşte giriyoruz yine yaza mümkünse eğer ağaçlarım meyveleriniz benzesin kiraza.Biz yalnız kiraz istiyoruz.kiraz vermezseniz.bize.KÖKÜNÜZÜ KURUTURUZ.....KÖKÜNÜZÜ KURUTURUZ.....Recep Küpçü o güzelim insanımızın şiirini okuyup ders almadınız .Yıllarca Sosyalizmin 5 yıllık planlarını 4 senede yerine getirdiniz ve katillerimizi alkışladınız.O elleri öpülesi şairimiz hunharca öldürüldü.Mekanı cennet olsun.
Kenançeye 2019-08-11 08:15:05
Ne kadar hain DpS yönetimini savunsan sonları görüldü.
BG ekonomisinin üçte birini hayta yarısını DpS elinde olduğunu yazmaya cesaret edemiyorsun.
DpS kim be Kenançe neden yazmıyorsun.
Türklerin DpS içinde sadece OYLSRI VAR.
DpS eski DS yöneticileri yönetiyor.
Multigrup şirketini bilirsin yönetim kimler elinde olduğunu yazsana.
Kara paraların yarısı DpS şirketlerine aklanıyor.
Amet Doğan, Kasım Dal ile Lütfi Mestan üçü de aynı küpte.
Bunların vazifeleri belli ve sizlerde onları aklamaya çabasındasınız.
Todor Jivkov da gitti o üçlü de gidecek.
O hainleti savunan sen de. Emin ol.
Mağdur kardeş 2019-08-11 08:37:43
Bulgaristan göçmenlerinden Türkiye kurulan dernekler federasyonlar hatta konfederasyonlar 30 yıldan beri BG Türkletin bar olan çözülmeyen sorunların hangisinin üstüne gitmişler.
Arada bir bazı derneklerden cılız açıklamalar hariç.
Çorlu belediyesi tarafından düzenlenengöçün 30 yılı sempozyumda konuşmacı bir Bulgar tarafından kusaca BG Türkletin bu günkü durumunu açıklayan bi konuşma yaptığında Bulgar heyetti topyekün itiraz ettile ne yazık ki Türkiye tarafından BG Türkletin bu günkü durumunu açıklayan Bulgarca destek vermediler.
Asıl mesele Bulgarın istediği doğrultusunda geçmişi yad etmekten öteye geçirmemesi.
Türkletin asla unutamayacaklar dönem anılsın ama asıl mesele 30 yıl sonra orada kalan Türklerin bu günkü durumunu ele akmak.
1991 yılında BG parlamentosunda değişiklik yapılarak “TEK ULUS” devlet kabul edildi.
Ayrıca bireysel insan hakkı tanımını getirerek Toplumsal haklara yasak getirildi.
Bulgaristan’da Tütkler olduğunu kabul ediyor Türk azınlığını kabul etmiyor.
Göçün 30 yolundan sonra adıl konu alınmadı konular onlardır.
30 yıl DpS hangi konuda BG Türkkerin haklarını Bulgar devletin önüne koydu.
D:€ 2019-08-11 09:53:16
"Alamanya'ya kadar gitmişsin ancak cahilliğini de almayı ihmal etmemişsin. Millete alamanca birşeyler söylemeye koyuluyorsun, bize alamanca bildiğini anlatarak daha zeki olduğunu kanıtlayamazsın. - "Almanca bilmiyorum öğrenmek asamasindayim , kendimi hiç bir zaman aydın gormemisimdir ,cahildim, zeki olma derdim olsaydı havali İngilizce yazardım.
"Irkçılık her yerde var".- Burada yok ama buraya gelipte görmen lazım.Turkiyede evet var bana meselya asır altından uygulandı beş vakitli Diyarbakırli "kardeşlerimizden" ki ben bir TC vatandaşının ve Türküm.
Türk çalışanların mis gibi olup diğer Doğu bloku kaka olduğu yok, alamanlar arasından başarılı diğer etnik kökenli vatandaşa nefret olacaktır -burada konu bir bulgarin Türklere karşı onyargisidir Alamanyada bile Bulgar miliyetcili yapıyor (sen aydın birisin postunu tekrar oku).
. "Ne Lukas Podolski ne de Mesut Özil gerçek alaman olabilir, her ikisi Bundesteam'i en iyi derecelere getirdi, sonunda tü kaka, pis yabancı oldular".-Mesut Alaman vatandaşı ve kendisini daha çok Alaman hissediyorum dedi ve Bundesi tercih eti dediklerin dogoru olsaydı o zirveye çıkamazdı zaten.
Bulg
D:€ 2019-08-11 09:55:20
Devamı
Bulgarların önyargılarını Ahmet Doğan kesinlikle dağatabilecek durumda değildir.-ozaman siyaset yapmasın ve bizide oyalamayin.
Ülkeyi tanıtan, bulgar gibi yaşayan Raşidov'u çekemeyen bulgar kamuoyundan ne beklersin sen öyle?-yorum yok (fikrim yok)
DPS Bulgaristan'ın ekonomik durumunu düzeltemez.- konu önyargı ,Kenan sen aydın birisin ,BG deki türk seçmenin dışarı gitmesi en önemli sebeplerden biri bulgarin ona karşı bilinç altı önyargısı.
İktidarda oldukları zaman dahi Ekonomi ve Maliye bakanlıklarını DPS yapmadı. Yapsa dahi durumu çözebilecek halleri yok, AB girer girmez serbest dolaşım başladı, kimse az para olan yerde durmaz. -onyargi be Kenan sen nasıl anlamaz adamsın.
D:€ 2019-08-11 09:57:47
Kurban bayramınız mübarek olsun
GOCUMAN 2019-08-11 11:05:00
Körler sağırlar birbirini ağırlar sempozyumu.
D:C kardeş 2019-08-11 12:12:44
Kenan gibileri DpS nemalanıyorlar omların para açısından rahatıiği halkın durumundan ilgilenmezler.
BG Türk halkı yok olma durumuna adım adım ilerliyor.
Kenan’ları bu durum ilgilendirmiyor.
Son değişiklik yapılan Bulgar anayasa Avrupa ülkelerin en IRLÇI ana yasasıdır.
İki milyon Türkçe konuşanları azınlık olarak tanımıyor.
Kendileri 50 bin Bulgarı azınlık olarak tanıttılar aksi halde ABile NATO ya destek vermeyeceklerini söylediler.
Kenan’lar PARA peşinde.
fes 2019-08-11 13:40:17
Kenan gibileri, yeni bu gibilerin içinde mutlaka ben de varım, nemalandıklarından böyle konuşuyoruz; başka türlüsü olamaz.

Almanyaya gitmişin ama kitabın gabını okumuşsun dendiğinde kızıyor. Kızmamasına imkan yok, yoksa kendi kişiliğini redetmiş olurdu.

Adam kalktı bulgarların türklere karşı besledikleri önyargılardan dolayı Ahmet Doğan'ı sorumlu tuttu. İyi mi? İnanılmaz ama bunu yapabildi.

Bulgar kimliğini gönülden benimsemiş Vejdi Raşidov'u bile kabul etmeyen bulgarları Ahmet Doğan nasıl ikna edebilir, cevap yok. Önyargıları parçalamak atomu parçalamaktan daha zor lafını kim demişti?
Feskaya 2019-08-11 14:11:01
Feska Sen maydanoz olmasan olmaz.
Feska liderin Amedin neden kod adı SAVA var bunu bi yazsana.
Mesela senin kod adın var mı Savayı bu kadar savunduğuna göre bar galiba benim yok.
Feska DpS Türkletin partisi mi. Bulgar ana yaşadı IRKÇI anayasa mı.
Bunları sen bilirsin bi yazıver.
D:€ 2019-08-11 14:24:08
Fes sen gerçekten tarafımdan gördüğün ilgiyi haketmiyorsun. Ya oku be kardeşim yazdıklarımı.
"Adam kalktı bulgarların türklere karşı besledikleri önyargılardan dolayı Ahmet Doğan'ı sorumlu tuttu. İyi mi? İnanılmaz ama bunu yapabildi."- böyle şeyi nerede yazdım. Dedim önyargıyı kaldırılması için çaba gosterilmeliydi .Ya fes yapma ben senin düşüncelerine saygiliyim ama beli ki basitçe yazdıklarımı anlamda zorluk cekiyorsun,ne deyem hayal kırıklığına uradim. Fes BG deki onyrgilarda nede Lee Harvey Oswald'ın nede başka birinin suçu yok.(adam gerçekten g-i zekyaliymis, merhaba dedimiz adam entelektüel ozuruymus ya. Şapşal)
"Bulgar kimliğini gönülden benimsemiş Vejdi Raşidov'u bile kabul etmeyen bulgarları Ahmet Doğan nasıl ikna edebilir"- BG kimliğini bende gönülden severek kabul ediyorum sorun ne?
"Önyargıları parçalamak atomu parçalamaktan daha zor lafını kim demişti?" ne bilelim fes Dostoyevski değildir herhalde.
Şarlatan.
fes 2019-08-11 14:33:13
Bayram günde kırıcı olmak istemiyorum. Komunist dönemde yüksek okul okuyan, özellikle obştestveni nauki okuyan, herkesin bir kod adı vardı; vişşo okuyup da kod adı olmayan hiç yok.

Söz konusu kişilerin dosyalarının tam açılmamış olması, yani birilerini ihbar etmiş mi, insanlık dışı faliyette bulunmuş mu konuları kamu oyuna açıklanmadığından "ajan Sva'yı" suçlayamayız. Spekulasyon yapabilirsin ama o başka mesele.

Bulgar ana yasasını okumadım, sorunun kaynağının ana yasa olduğunu düşünmüyorum; sorunun kaynağı türk düşmanı bulgar toplumudur. Bence bulgar tarihi yanlış yazılmıştır ama bunu değiştirecek istek ve irade görünmemektedir.

Bu meseleler DPS'yi aşar. Dps istese bunları düzeltebilecekmiş gibi bir algı kökünden yanlıştır, gerçeklerle bağdaşmaz.
D:€ 2019-08-11 14:54:47
" Bu meseleler DPS'yi aşar. Dps istese bunları düzeltebilecekmiş gibi bir algı kökünden yanlıştır, gerçeklerle bağdaşmaz." - bizde onu diyoruz görünüşte etnik siyaseti gutmesin. Bak niknamede € işaret var, Alamanya bilmediğim halde yazmaya gayret göstermekteim ,kesinlikle hava için değil
Ikisinde BG deki yürütülen politikalara karşı bir itiraz
€- siasetin paraya rantts dondurdunuz
Almanca-madem ki siyasetiniz başarılı biz neden buralardayız.
Bunu destekleyen arkadaşlar birer "€ " euro işareti koysunlar rumlarin
auf wiedersehen
D?₺ 2019-08-11 17:05:52
Burası Bulgaristan DpS niçin oy veriyorum benim sorunumu BG parlamentosunda açıkladın diye.
Onlar yine para yapsınlar.
Bana masal okuma Feska gibi.
DpS Türk milletvekilleri Türkletin oylarıyla parlamentoya gidiyorlar.
Kimse DpS vekillerden “bölücülük” siyaset yapmalarını istemiyor.
İstedikleri tek şey BG de gelecekte Türk ve Müslğman olarak yaşamak.
Bu günkü BG anayasası IRKÇI Bİ ana yasa.
Kim GARANTİ verecek yarın Jivkov gibi kafası kütük bi deli sikah zoruyla Yrklerin isimlerini değiştirme emrini vermeyeceğini.
Feska mı
Kenanka kamı
Toçka mı kim kim kim.
Bu görev siyasetççilerin görevi yani DpS özellikle Türk vekillerin.
Korkuyorlarsa aday olmasınlar.
Yerlerine elbette konuları parkamento kürsüsünden söyleyebilecek gerçek Türkket çıkacaktır Amet Sava, ajanları kimi değil.
Nasıl yapacaklarmış bi yaz da biz de bilelim diye yazacak hep yazdığı gibi Feskalar.
fes 2019-08-11 19:41:11
Sana hakkın olan cevabım var ama bayram olduğundan hiç girmeyeyim. Millet vekili oldu artık istediği her şeye yapar diye bir mantığa inanıyorsan konuşacak bir şey kalmıyor. DPS'ye oy verdiğin yok, kimseyi kandırma. Senin onayına kimsenin ihtiyacı yok. Neyin görev olduğuyla ilgili sağlıklı görüşün yok. Tek bir kişiyi bile etkileyemezsin.
D: 2019-08-11 19:56:59
" İstedikleri tek şey BG de gelecekte Türk ve Müslğman olarak yaşamak. "Kendini Müslüman deye tanımlayan cennete mi gidecek sanıyorsun? Gülüm bu çok özel bir mesele şahsi. Bence BG de inanç özgürlüğü var.
fe 2019-08-11 20:42:12
Tek istedikleri türk ve müslüman kalmakmış... İyi ve tamam da, DPS bunu nasıl sağlasın? Cevabı yok. Tek söylediği DPS isterse yapar, ama istemiyor, çünkü ajan Sava var. Bu düşüncede mantık var mı, hayır, zırnık yok.

Öyle bir şey olabilir mi? Toto'dan para kazanmayı çok istedim hop kazandım, var mı böyle bir dünya? Bunu iddia edene kafayı mı yedin arkadaş dye sorulmaz mı?

Sorumlu bulgar hükümetleridir. Dps 10 senedir muhalefette, bu mantığa göre sorunlar iyileşmeye doğru gitmesi lazım ama gitmiyor. Öyleyse ne yapmak lazım? DPS'y daha güçlü bir şekilde desteklemek lazım. Mantık bunu gerektirir.
Kenan Kayaoğlu 2019-08-11 21:11:29
Hangi evrende yaşıyor bu mahluk yahu? Anayasaya koydun diyelim, bunu değiştirmek o kadar da zor değil, bak Hindistan'a Keşmir'in özerkliğini kaldırıyorum dedi, Pakistan ve Çin avuçlarını yaladılar. Honkong aylardır karışıyor, sonuç olarak Çin geri çekilmeyecek, aksine tek devlet tek sistem rejimi girecek. İşler öyle hayali zarttırı zurttırı ile olmuyor!
Hak iddia etmek için hakkı savunabilecek güç gereklidir.
Eski Yugoslaviya'da Kosovo i Metohiya 1912'den beri özerk bölgedir. Doksanlı yıllarda Miloşeviç rejimi 1999'da NATO tarafından bombalana dek masum arnavutların canına kıydı. Halen Sırbistan anayasasına göre Kosova toprakları Kosovo i Metohiya denilen özerk bölgedir. Bulgaristan dahil 101 ülke bağımsızlığını tanımasına Sırbistan engel olamadı, çünkü gücü yok.
Kenan Kayaoğlu 2019-08-11 21:22:27
KKTC sadece Türkiye tarafından tanınan ülke. Diğer tüm ülkelere göre orası Kıbrıs Cumhuriyeti. Karabağ bölgesinde yer alan Artsah Cumhuriyeti'ni işgalci Ermenistan dahi tanımadı. İşler yapabildiklerinle sınırlıdır. Akılalmaz isteklerde bulunanlar her zaman cezalandırılmıştır, Musolini'yi tek ayağından astırdılar, Hitler'i yakıp erkeklik uzvunu koparıp kavanozladılar, Saddam Hüseyin'i astırdılar, Kaddafi'yi lağım çukurunda yakalattılar. Ruslar bir gecede Saakaşvili'ye kıravatını yedirttiler, Ukrayna'nın üç dört bölgesini işgal ettiler. Bunları yapıyorlar çünkü güçleri var.
Gücün olmayınca anca cıyaklarsın. Senin yirmi yıldır DPS'yi yıkman mesela bu cıyaklamaya örnektir.
Siz Türk DÜŞMANLARI 2019-08-11 21:52:33
Feskalar Ananızın şeyinizden çıktığınızı imkansız olduğunuzu savunan bir zombiler siniz.
Yapamıyorlarsa GİDECEKLER.
Siz para kökeleri ne tapsanız Türkleri KANDIRAMAYACAKSINIZ.
Sz söyleyin AKILLILAR BG Türkü yok olanak için niye bu kadar gayret gösteriyorsunuz.
Cevap verin .
D:€ 2019-08-11 22:02:08
Nekadar da "güzel" örnekler vermişsiniz. Sadam veya Misoliniden mi ilham almakta siniz?
Ama bu gün Martin Lutar Kingler yaşatılıyor, Berlin duvarının yikilabileceini tahmin edebilirmiydin, CCCP daglacagina inaniyormuydun, ben buradayım
Gotenin yaşadığı şehrinde ,burası Avrupa ,Roma ,şu an aydınlık halya buradan saçılıyor, BGdeki karanlıklar da Boyana saraylarından.
Ağa geldim gördüm , aslında ellerine sağlık onların ,buralara uzule uzule de olsa benim buralara gelmeme sebep oldukları için.
Ne deyem iyi akşamlar.
Kenan Kayaoğlu 2019-08-11 22:38:18
Göte'nin yaşadığı şehirdeysen n'olmuş yani? Sen kendini Avrupalı mı zannediyorsun, iki kadeh alman birası içmekle alman olunmuyor. Aydınlık saçılıyormuş, adam feyizlenmişmiş... Bizler öcü Doğu Avrupalılar ise kapkaranlıktaymışız. Karanlık sebebi ise Boyana Saraylarıymış. Vay anasını sayın seyirciler.
Martin Luter King baptist papazı, var mı sende papazlık? Senin papazlığın Boyan Sarıev papazlığı gibi bir şey olur, kendini fazla kaptırtma derim. Rezak olmaya devam edersin, bizden söylemesi.
Tarihten ders çıkarmayanlar aynı hataları işlemeye mecburdurlar.
Mümin yılmaz 2019-08-11 22:46:50
Öncelikle Kurban bayramınız mübarek olsun.Kocaelide yaşayan ve 30 senedir dernekle iç içe biri olarak şunu ifade etmek boynumun borcu. Derneğimizde geleneksel Kurban bayramı buluşması ve yemekli programı ilk defa bu sene fotoğrafta görünen heyet tarafından kaldırılmış.. Neyi ve kimi temsil ettiklerinin taktirinize bırakıyorum. Asimilasyon demek burada da oluyor.
Siz BG Türk düşmanları 2019-08-11 22:56:58
Alayın şaplallatı,
ben BG de yaşıyorum AvrupaBG değil.
Bi kere Balkanlar Avrupa değil.
BG de ben bu gün ne Askeri üst düzey ne savcılığı üst düzey ne adalet üst düzey hiç bir kurumda üst düzey yönetimde yer alamıyorum.
Sizin sayenizde yani DuPiSe hain yönetiminin teslimiyetçi politikasından dolayı ikinci sınıf Bulgar pıtensiyel gülmanı mamüle GÖRÜYORUM.
Ne zamana kadar Türkleri satmaya devam edeceksiniz.
Unutmayın “Tarih SADAKATİ ve İHANETİ asla UNUTMAZ. Gün gelir ihanetiniz sizin önüne gelmezse çocuklarınızın önüne gelir onkarın önüne gelmezse KESİN torunlarınızın önüne gelecek.
Mümün agama 2019-08-11 22:58:29
Yemekli programa için para yoktur beya. Sen yemekli buluşmaya kaç kişi toplacasın? Elli? Yüz? O kadar kişiye yemek masrafı lazım(aşçıya ya da ketıring firmasına parayı vercen). "Yarın dernek buluşması va gelirken yanınızda tost ve içecekleri getimeyi unutmayın" havasında bir obyava beklemiyosun eralde?...
Kenan Kayaoğlu 2019-08-11 23:06:18
Vah vah vah! Bu sümsük üstdüzey savcı, asker, hakim olamıyormuş. Sen evinde üst düzey idareci değilsin zurna, o saydığın alanlarda birinci sınıf hatta anaokulu ve kreş düzeyi bilgiye sahip değilsin. Senden ne askeri, ne polisi ne savcısı olur be ıspanaklı salata?
D:€ 2019-08-11 23:46:27
Sende dangalan tekisin Konnan. Zurna senin en yakın akrabalarından olsa olsa yan ....i hadi bakalım yoluna . Beceriksiz, kabiliyetsiz düşük JQ olan karanlıklarda yüzen ,kendini bilmez ,kibirli ahmagin benzersiz olan tekin biri . Taskafali Kayagizi.
Evet Görenin şehrinde yım, salak devlet ne olduğunu bı gelse gör Kayagafali.
Tövbe tövbe bayram günü gitmişim uyumuşum birde cevap vermekteyim, yok yok hata kesinlikle bende. Adı yürü.
· 2019-08-12 08:37:45
Kenan kardeş, bizim emoji hazretleri (D: ismini kullanan kişi) ilaçlarını almadığı zaman BG Türkü namıyla coşuyor. İkisinin yazım hatalarına, uslüp ve düşünce biçimine dikkatlice odaklanırsan bunu anlayacağından eminim. Hele bu son yazılara bakınca yazılanları tek kişi üzerine alıyor, iki farklı kişi aynı tepkiyi vermesi nerdeyse imkansız.

"salak devlet ne olduğunu bı gelse gör Kayagafali"
Emoji sen ne kaçan devlet teşkilatı uzmanı oldun? Turist olarak gittiğin yerlerde bir iki şey duyunca onları anlamış olmuyorsun. Goethe müslüman diye duydun (ki böyle birşey yok) adamın fikirlerinden, sanatından haberin yok. Kennedy'yi karıştırmışsın sonra papazı örnek sunmaya kalkmışsın. DPS n'apsın papaz elbisesi giyip Amerika katolik siyasi ailelerle mi iletişime girsin?
Novi Han'lı İvan papaz gibi binlerce cemaat mensupları var, niye o örnek gösteriliyor biraz saksıyı çalıştır yahu
D: er Punkt 2019-08-12 09:50:33
Guten Morgen.
Herr Punkt ,konu benim açımdan önyargılar idi (takibi et postlarimi şeyin tirene bakar gibi bakma). Martin LK o açıdan önyargılara karşı mücadele eden ün kazanmış insanlık tarihinde önemli bir sahistir ..Papaz da olsa insan değil mi? Yoksa Der Punktun (sarı çizmeli Pinkonun) önyargıları mi var?
Nokta bey ,Pinko , Kendiyi hiç bir postumda zikredmedim (tekrar bir gözden geçir ,şeyin tirene bakar gibi olmasın ama).Lee Harvey Oswald'ın ismini zikredtim evet iki defa -ironi idi.
"DPS n'apsın papaz elbisesi giyip Amerika katolik siyasi ailelerle mi iletişime girsin?"-Pinko , 'DPS porsionlari datacana önyargıların dağıtılmasında çaba gösterme istikametinde adımlar niye atmadi' postlarimi incelersen anlamını cikartirsin .
Pinko güzel bir Rum secmissin kendine entelektüel değerin noktadan ibaret zaten, bununda komplekslerini ve bilinçaltında var olanları ve genelde şahıs olarak sende olmayanları Niknamenin bir özeti olması gerek.
Evet bana Türkçe öğretilmedi kendim ne öğrendiysem ama vitesi Bulgarcaya verirsem Tocka in canını elbet okurum ,kendiside biliyo yakın geçmişte nasibini almıştı zaten.
· 2019-08-12 10:11:56
Martin Luther King Jr. önyargılara değil fiili ırkçı ayrımcılığa karşı mücadele ediyor. Racial segregation bir çok ülkede vardı ve halen var. Osmanlı'da mesela gayrımüslimlere dinlerinden dolayı ayrımcılık uygulanmıştır, sadece Türklerin sırp, bulgar, yunan, romenlere gavur demesinden ibaret bir mesele değildir. Araplar ve yahudilerde halen üstün ırk kanısı vardır, bu halkların dinlerine kadar işlenmiş bir olgudur.
Önyargılara karşı mücadele vermesi gereken üstün olan etnik kimliktir. Mesela Türkiye'de Hrant Dink önyargılara karşı mücadele verdi de n'oldu? Ogün Samast 17 yaşındayken adamı öldürdü. Benzer biçimde Ahmet Doğan'a suikast düzenlendi, silah geri tepti... Ahmet Doğan'ın suçu bulgar olmayıp ülke idaresinde olmasıydı. Önyargıyı kırmak için bulgar halkbilincinin değişmesi gerekir, burada asırlarca biriken nefret sözkonusu 20 yılda bitmesini ve Ahmet Doğan tarafından çözülmesini beklemek aptallıktan da öte birşeydir.
· 2019-08-12 10:25:28
Sen rüya mı görüyorsun? Bulgarca konusunda kimseyle kapışmama gerek yok, ben Türkçe ve bulgarcayı mükemmel seviyede kullanırım, her iki dile anlık tercüme yapabilirim, dünya klasiklerini bu iki dil sayesinde okudum,mükemmel olmasa da idare edecek kadar ingilizce, arapça, fransızca biliyorum.
Kenan Kayaoğlu 2019-08-12 10:43:03
Hrant Dink'in Türklüğü aşağılayan sözleri vardır, öyle Türk dostu olduğu falan yok, Türkiye'yi ermenilere karşı soykırımla suçluyor. Ahmet Doğan ise bulgarlara karşı ırkçı söylemlerde hiç bulunmamıştır. Jelü Jelev gibi siyasetçilerle içsavaşı engellemiştir. Jivkov 1984-1989 uyguladığı asimilasyon halkı kutuplaştırmıştı, eski Yugoslavya'nın parçalanmasında olan olaylardan kılpayı dönüldü.
Bulgaristan'ın barışçıl yolla AB entegre olması mucize gibi olaydır. Nokta rumuzlu kullanıcının dediği gibi asırlarca biriken nefret kısa sürede yok olamaz. DPS'nin verdiği her öneri sürekli medyaya yansıyor. Tursko prisıstvie kelimesini Türkler getirdi ama toplumda karşılık bulmayınca olmuyor işte.
Mümin Yılmaz 2019-08-12 10:59:31
Sayın Mümin agama yazan din kardeşim. Kurban bayramı, bayram programı tamamen dernek bütçesinden karşılanıp yapılmaktadı. Aynı Bulgaristan da köy odası misali, isteyen pay verirdi bildirim kadar. Bu sene böyle bir program gübdemde yok. Mesele karın doyurmak değil bir geleneği canlı tutmak. NOT. Geçmiş programlarını ilgili derneğin sitesinde görebilirsin. Saygılar, Hayırlı bayramlar.
Nevrokoplu Halit 2019-08-12 11:13:28
Bırakın bu göstermelik Seminer, Akademisyen buluşması gibi işleri. Siz güçlü bir derneksiniz. Balkanlarda Türk ve müslüman kardeşlerimizin dinine ve diline bir program varmı? Ayrıca laf aramızda 89 göçünü anın problem yok,lakin gelenlerin büyük çoğunluk halen Bulgar pasaportu ve Bulgar ismi kullanmakta bu konuda seminere ihtiyaç var galiba.
D: 2019-08-12 11:40:14
Istense irade konulur ,1 sene içinde bu işi haledilebilir.TC de söyle dolen K_n deye, devlet sana bunu sorar haklı olarak ,suçunun karşılığında alırsın.
Eytimden yalan dolan şeyleri çıkartacaksın (tabi bizim açıdan talebi edilecek bu etkiyi de biz oyumuzla veriyoruz), ırkçı asalayci söylemlere karşı yasa ve katı nakazatelno ceza çıkartacaksın , a gücün parlamentoda etmiyorsa ve counlunda umurunda değilse parlamentodan çekileceksin. Öyle asırlardan gelen de bir şey değil bu.ABD ye bak İngiliz karşıtı önyargıları var mı ,ama orada kölelik vardı kanunen, uydurulan değil. ABD eski İngiliz sömürgesi.Ornek mi al sana.
Bir sürü 24 Casa ve 178 Casa , çirkin şeyler yazıldı ,kendim bir Türk olarak iş ortamında alınmaz mı, O şahısta cikipta ,porsionlari dağıtması o biliyor dimi ama bitane gazeteyi yazdıkları alçak organlardan dolayı mahkeme kararıyla ceza kestiremedi, gücü mü yoktu? Bitanesi de çıkmış (Vejdi) , "o zaten türk değilmiş " lafa bak ,sanatçıya bak ,on yargıya bak ,kişilik bozuk olduktan sonra sanatın bir değeri kalır mı? Biz Türkler etnik gruba bakmaksızın temsil edeceği kişiye ondan emin sek ona oyumuzu veririz. Evet "drugostta" bir degim üretilmişti a
· 2019-08-12 11:54:16
Sen hayli ilaç alıyorsun galiba. Ahmet Doğan hadi yapmıyor, sen niye iradeni koymuyorsun o zaman?! Omuzlarının üzerinde marulla ıspanak yetişiyor anlaşılan. DPS kaç kere eğitimde ırkçı söylemleri kaldırmaya kalktı haberin var mı senin? Laf olsun diye konuşuyorsun heralde!
DPS Oreşarski çevresi aydın akademisyenlerle liberal konuları gündeme getirmeyi çok çalıştı. Tursko Prisısıtvie değilmiş robstvoymuş diye tüm Bulgaristan ayağa kalktı. Müzik konusunda hoşgörü olsun diye Türk Bulgar halk müzikleri beraber okundu, "Koy uşi bayraka" söylemini herkes söyledi durdu. Biraz aklını kullan ya. Mestanlı'da (DPS belediyesi) okulöncesi çocuklar köçek oynarmış diye günlerce haber yapılmadı mı? Peki DPS çevresi akademisyenlerin müzik kitaplarına koyduğu Türkçe şarkıları boykot edenler kimlerdi?

Sen Ahmet Doğan'ı karalamaya devam et. Nankörsün. O gibiler olmasaydı güvendiğin islamcılar yardımına gelene dek Kırcaali'de sokaklarda kesilecektin haberin yok.

Sen GERB'e vermeye devam et oyunu. Boyko seni düzeltecek. İradeyi de koyacaklar, herşeyi yapacaklar. Bir tek şu DPS olmasa...
D: er Punkt 2019-08-12 12:26:04
"Sen Ahmet Doğan'ı karalamaya devam et. Nankörsün. O gibiler olmasaydı güvendiğin islamcılar yardımına gelene dek Kırcaali'de sokaklarda kesilecektin haberin yok." Pinko saksisyi anladım da kesme konusunu anlayamadım, Avrupa'nın göbeğinde kim kimi kesiyor be ahmak .
Bak onyargin var Bulgarlara karşı bı defa. Belli ki sen komşularini tanımıyorsun. Hava atığın kadar olsaydın BG de Konkurs girer güzel Bir üniversitede okurdun , alya iyi eytim veren üniversiteler var .Tabi canım yapamadın pipo lazım , DPS aracılığıyla sınavsız TC de üniversite "kazandın" Türkçeyi de tabi öğretiler eytim gereği.
Herr Pinko kidee se butas v A Elitna Gripa bei sine maycin.
Dangalak
· 2019-08-12 12:44:32
Tamamıyle önyargılardan kurtulmak neredeyse imkansızdır. Avrupanın göbeğinde kesiyorlar insanları, Dünyanın heryerinde oluyor bu türlü vakalar. Aklından bozuk yobazlar her yerde var. Norveç gibi ülkede Anders Breivik gibi terörist yetişmiş.
İnsanların doğası çok ilginçtir, bir anda galeyana gelen kitle her zulmü reva görüyor. Bu kitleyi bir nebze bastıran toplumsal düzenin kendisidir, jandarma ve polis gibi güvenliği tertip eden unsurlar ortadan kalkınca canavarlar ilkel saldırgan içgüdüsüyle farklı olan herkesi yok etmeye koyuluyor. Siyasiler söylemlerinde metanetli olmalıdır, DPS bu konuda her zaman hoşgörüyü korudu. Bira ara islamist unsurlar DPS'ye sıçradı, Hafızov'un aptallıkla yaptıkları az kalsın pahalıya maloluyordu.
Ben DPS aracılığıyla okumadım, okuyan kişiler tanıyorum. Onlara hasetliğim yok, keşke daha çok gencimize yardımcı olunabilseydi. Okumak, eğitim görmek aydınlanmaktır. Bizler aydınlananlara kin kusmak yerine kendimizi geliştirmeliyiz. Dünya klasikleri bir tıkla ulaşılabiliyor. Stanford, Emayti (Masaçuzets teknoloji enstütüsü), oksford gibi üniversiteler halka açık internetten ücretsiz ders veriyorlar. Yapabilen, öğrenene aşkolsun, benim İnternet
· 2019-08-12 12:45:50
....Bizler aydınlananlara kin kusmak yerine kendimizi geliştirmeliyiz. Dünya klasikleri bir tıkla ulaşılabiliyor. Stanford, Emayti (Masaçuzets teknoloji enstütüsü), oksford gibi üniversiteler halka açık internetten ücretsiz ders veriyorlar. Yapabilen, öğrenene aşkolsun, benim İnternet paketim yok diyenler olanlara haset etmesinler, halka açık kütüphaneleri kullansınlar.
fes 2019-08-12 13:09:47
Kenedy'yi zikretmedin de Lee Harvey Oswald'ı zıkrettin ama. Adam da yok Oswald Kendy'yi Dallas'ta vuran adamdı, esasında vuran adam o değil amerikan derin devletinin işiydi diye bir anlatım yapacağına JFK dedi ve olaydan haberdar olduğunu açıklamış oldu.

Zeki insanlar böyle yaparlar, leb demeden leblebiyi anlarlar. Ne var ki sen bu oyunu oynayamadın ve "ben Kendy'den mi bahsettim şimdi" diyerek dans edemediğini ifşa etmiş oldun.

Martin Luther King bir hareket başlattı ve kendisi Ahmet Doğan gibi bir siyasetçi değildi. Bilindiği üzere adam öldürüldü ve önyargıları ne derecede parçaladı tartışmalıdır. Madem çok istiyorsun bir imam protesto hareketi başlatsın hepimiz destek verelim.
· 2019-08-12 13:19:47
Kıçıkırık FETÖ imamının hareketinde yıllarca DPS'ye saldırdı, Saman gazetesi, Ümitsizlik gibi gerici yayımlara abone olan birisi. DPS'dekiler bunun gibileri kesinlikle partiye sokmadılar, kuyruk acısı ondandır.
D: er Punkt 2019-08-12 13:22:43
Bahsettiğim şahsi karalamiyorum, tenkid ediyorum. Çünkü o ozamanki ithamlar tarafimi şahsen ilgilendiriyor, sahsimla alyakasi olmasa bile, ben (bizi) kamuoyunda o şahısin etnik kimlimden dolayı temsil edermiş gibi empoze edildiği için. Sorumluluk gereği en azından yazılanlar dogoru değil deye itiraz edecekti. Iş ortamında (Bulgarların arasında) ben mecburmuyum kizarmaya , rencide olmaya ki öyleydi.
Neyse Gotenin kasabasindan selyamlar.
Kendinne dikkat et Pinko bakıyorm da senden müftü de olur papazda.
D:€ 2019-08-12 13:45:22
Fes demek istemezdim ama Lee Harvey Oswald'ı zikretmem dalga idi .
Seninle ve Kemanla dalga geçtim ,gerçekten .Özür diliyorum. Yazmadiklarim şey tarafıma öyle yazıyormuş gibi (yazdıklarımı anlayamayanlara) lerine yani. Aklıma o geldi ama senin hayal gücün "yüksek " olduğu için bağlantıyı hemen kurmuşsun. Aslında Linkaldan bilinç altı zikretmek istemiştim biliyormusun, bak ikisinde de cinayet vardı, ikisinde başkandı ikisinde Amerikalı, Linkali zikretmek ti maksadım Doytoyevskinin gelecekte hayat kitabını yazacak olan biri bunu nasıl idrak edemedi bu akşam WC ye girmeden dusunmeliyim.
Fes JFK yi şimdi bile zikretmis değilim , manyak mısın oğlum.
Gel seninle Göre ve Doytoyavskiden bahsedelim .Siyaseti boş ver bizden olmaz.
· 2019-08-12 13:46:10
Tenkit etmek asılsız, mesnetsiz iddialar ortaya atmak değildir. Var olan düşünceye anlamlı antitez hazırlayıp savunmaktır. Sen "Boyana Saraylarında Türklere karşı önyargıyı kırmadı" gibi gülünç iddialara tenkit mi diyorsun? Yukarıda "Bizler aydınlananlara kin kusmak yerine kendimizi geliştirmeliyi" sözü benim hakkımdaydı, bana hakkım olmadığı halde sınavsız okuduğumu söyledin (buna tabi ki delilin yok). Emojinin alman birasını yudumlarken Goethe heykelinin karşısında asılsız iddiada bulunması olayını tenkit etmek olarak algılıyorsan işimiz var seninle!
D: er Punkt 2019-08-12 14:23:16
Ya tocka vallahi beni neselendirdin.
Ya güzel kardeşim (seni sevdim ,fesi de seviyorum ,kalemine hayranim), tane tane açıklık getirem.
1.Tenkid konusunda -gazetelerde "mesnetsiz iddialar"a neden cevap verilmedi , ben şahsen üzüldüm .
2".Boyana Saraylarında Türklere karşı önyargıyı kırmadı" gibi gülünç iddialara tenkit mi diyorsun? "- burada tenkid etmedim ,hesab soruyorum , benim bizim verdimiz oylarla neden önyargılara çaba gösterilmedi. "Drugostta" kelimesi ile çaba vardı ama işe yaramadı.Belkide yaştan dolayı bilmeyebilirsin DPS nin ureti kelime Drugostta idi yani ötelleştirmemek evet ama işlemedi.
3..Yukarıda "Bizler aydınlananlara kin kusmak yerine kendimizi geliştirmeliyi"
- böyle bir şey yazmadım yanlışın var.
4. bana hakkım olmadığı halde sınavsız okuduğumu söyledin (buna tabi ki delilin yok).- maalesef öyle düşünüyorum ama itham etmiyorum düşüncelerim dogoru da olmaya bilir, düşünmek suç değil .Eğer istersen tabiki kendini tanıtıp öyle olmadığını anlatırsın ,bir gerçek var Türkçen forumda en iyisi.
Gotenin şehrinden selyamlar auf wiedersehen.
Feskalar toçkalar D let 2019-08-12 16:21:05
Ne yapsanız saraydaki Amet Sava ajanını kurtaramayacaksınız.
30 yıl çok uzun bi süre.
30 DpS kimin hizmetinde olduğunu anlaşılacak çok uzun bi süre.
Jivkov da gitmez dediniz ama GİTTİ.
Kimse BG Türklerini eritmez müsade etmez .
Sizler ne kadar DuPiSe övgü dolu yazılar yazıp gitmelerini engelleyemeyeceksiniz.
Bunu kafanıza sokun .
Gülüstan Öztürk 2019-08-12 16:32:14
Kırcaali haber sitesinin müdavini deli de geldi. Birşeylere mi mağruz kaldı diye düşünmüştük. Bayram dolayısıyla kapalı kafeden interneti çekemez demiştik, kafe sahibi adam insaflı çıkmış, delinin netini kesmemiş. Bayramlarda çocuklarla kapı kapı gezip harçlık almışsındır umarım.
Gülüstan aga 2019-08-12 22:01:04
Var olma vaktin bayram seyranı yoktur ancak sadece parayı düşünenin bayramı vardır.
fes 2019-08-13 08:41:53
Tenkid etmekle hesap sormanın arasındaki fark nedir acaba, ben hiç anlayamadım da. Önyargıyı neden kıramadı diye Ahmet Doğan'dan hesap sormak bir ayakkabı boyacısından Bulgar ekonomisini niye düzeltmedin diye hesap sormakla aynı şeydir.

Bir parti başkanın görevi toplumda var olan önyargıları kırmak olamaz, çünkü önyargılar konusu tartışmalıdır; bizim önyargı dediğimize başkaları önyargı demez.

Sorumlu bir yönetici veya kişi önyargıları dile getirip topluma bir çağırıda bulunur o kadar; ondan ötesi kişilerin vicdanına klamış bir şeydir. Öteye geçmeye kalkışıldığında nazi almanyası, sovyet rusya veya çin'deki kültür devrimi gibi bir şey olur.

Bulgaristan'da türklere karşı beslenen önyargıların iki ana kaynağ vardır: bulgar tarih yazımı ve bulgar eğitim sistemi. Bulgar toplumu bu iki alanda da değişikliğe, düzeltmeye gitmeye henüz hazır değildir.
D:€ 2019-08-13 09:25:30
Liebe fes
eğer DPS var ise ,zorunlu isim değiştirme ve BG devletinin bizlere beli ki bilinçli ve sistematik asimilasyon uygulamasına karşı tarafımızdan bir demokratik direnç hareketin oluştumun sonucudur .
Demek istediğim şu bu noktaya gelindiyse bunun sebebi asimilasyon uygulamada kullanılan en önemli enstrüman zamanla suni yaratılan onyargilardir. Böyle bir siyasi hareketin beli ki ihtidar ortağı olmakla bu sorunu cozemedi, aslında bu sorun BG devletinin en temel sorunu. Çünkü toplumda .
Feskaya 2019-08-13 15:34:46
Feska senin en doğruların” da mılçiş “.yazdıkların aynı bir milim değişmedi.
Tazbrali . Anladı.
fes 2019-08-13 16:04:45
Ne tür birr önyargıdan bahsediyorsun sen? İsim değiştirme sürecinde ekstradan önyargılar oluşmadı; önyargılar zaten vardı, bu önyargıların üzerine isim değiştirme işi yapıldı.

Başka bir şeyden bahsediyorsun galiba, açar ve örnek verirsen belki anlaşılır. Büyük bir ihtimalle bilgi eksikliğinden kafanda hayli bir suç ürettin ve buhayli suçtan dolayı DPS'yi suçluyorsunEğer öyleyse sorunu başkasında değil kendinde ara.
D:€ 2019-08-13 16:40:10
" Ne tür birr önyargıdan bahsediyorsun sen?"- bunlardan ~"Bulgaristan'da türklere karşı beslenen önyargıların iki ana kaynağ vardır: bulgar tarih yazımı ve bulgar eğitim sistemi." - hiç bir devlet hislerle nefretle davranmaz temeli adaletir. Insan önyargılı olabilir ama devlet asla.
" Bulgar toplumu bu iki alanda da değişikliğe, düzeltmeye gitmeye henüz hazır değildir."- benimde ömrüm geçti kusura bakma 10 sene dir de AB dedeyiz ,hazır dilse bu benim sorunum değil ki 30 sene geçti daha nekadar .
" İsim değiştirme sürecinde ekstradan önyargılar oluşmadı; önyargılar zaten vardı, bu önyargıların üzerine isim değiştirme işi yapıldı. "- bende aynısını diyorum ,ama beli ki usten üsten omiyturmussun
Auf Wiedersehen
Uyanıklara 2019-08-13 18:42:02
Feskalara sorarsan DpS kesinlikle BG Türkletin haklarını savunuyor başka alternatif yok eğer oylarımızı vermesek kesinlikle Bulgar tekrar ad değiştirmeye gidecek DpS Parlamentosunda Türklerin sigortası.
Hatta DpS hiç bi şeye sorumlu tutulamaz.
DpS sadece parlamentoda duruyor çooooook az milletvekiliyle mecliste kesinlikle önerge veremez.
fes 2019-08-13 19:25:03
On sene olmuş bekleyemezmiş... 140 senedir dedelerimiz o önyargılı ortamda yaşadılar, ayrımcılıklara katlandılar ve bizleri bu günlere getirdiler. Arkadaş katlanamazmış... Bir çaresi olsa yardımcı olsak, ama adam bulgarlara kızacağına DPS'ye kızıyor, artık ne alakası varsa.

Bazı kişilerde DPS ile ilgil yanlış bir algı oluşmuş; güya parlamentoda iki ateşli konuşma ile bir kaç önerge verdiğinde işler düzeliverecek diye bir algı. Tümüyle yanlış bir algıdır.

Aslında DPS konuşma da yapıyor, önergeler de veriyor ama bunların hepsi çöpe gidiyor. Takip edin görürsünüz.

Birikimsiz, düşünme yeteneği olmayan insanlar görüş bildirmese, daha çok öğrenmeye çalışsalar ne iyi olurdu. Saçmalamanın kime yararı var arkadaş.
D:€ 2019-08-13 19:45:58
" On sene olmuş bekleyemezmiş... 140 senedir dedelerimiz o önyargılı ortamda yaşadılar, ayrımcılıklara katlandılar ve bizleri bu günlere getirdiler. Arkadaş katlanamazmış... Bir çaresi olsa yardımcı olsak, ama adam bulgarlara kızacağına DPS'ye kızıyor, artık ne alakası varsa."- 10 sene oldu Avrupa Birlikteyiz ,fes benim dedelerim Bulgarca hiç bilmezler (1920-1999)
hiç biri bilmezdi feees, nekadar cahil birisin.Aksi onların yaşındaki Bulgarlar Türkçe biliyordu. On yargıyla hiç krslismadilar eytimi Türkçe almışlar yamuk yumuk.Ne diyorsun sen be. Geri zekyali herif. Sen mi biçim adam son salak mısın aptal misin benim ida etmediğim şeyleri niye ida etmişim gibi yazıyorsun dangalak.YOK ten 20 ve küsur sene sonra sınavla unvanimi TC
de de tescil etim şapşal,
"Birikimsiz, düşünme yeteneği olmayan insanlar görüş ... bidi bidi"- kimsin lan sen dangalak unvanın ne. Senin karşı tarafa fikir saygın böyle mi yani.
Lan geveze , aslında canın cehenneme.
Auf Wiedersehen
D:C kardeş 2019-08-13 21:20:22
Bırak Feskayı o DuPiSe TROLÜDÜR o salak kendince filosofiya yapıyor ve Türk gençliğini zehirlemeye ve gavur bozma DpS yönetim Yürkletini her ne olursa olsun savunma gayretinde.
O biFESKA ona bu yakışır. Sor o şapşal FESKAYA DpS Türkleti nasıl savunur. Türkler parlamentoya sorunları olduğu ve geleceklerinden enseler duydukları için DpS oy veriyorlar.
Sor o gavur bozması FRSKAYA ve onun gibilerine DpS gelecekte Yürklerin yüzde yüz DİGORTADI OLABİLİR Mİ.
Bak ne be cevap akacaksın. HAYVAN.
Şenol Şenol 2019-08-14 09:08:48
Delocuk, buraya da mı dadandın sen? Git biraz oyuncaklarınla oyna. Bak orada düt var. Hadi bakalım delloş, cici delloş seni.
Şenşo şençocuk 2019-08-14 10:48:39
Aslında sen kendi iç dünyanı yazmışın dağa çocukluğundan kurtulmamışın düdüüüüt düdüüüüt arabalar hala aklında.
Biraz daha büyüğü olgunlaşman lazım.
Biraz gayret.
Şenol Şenol 2019-08-14 11:14:28
Delocuğum düzgün cümleler kurmaya başlamasını gördük! Hey gidi hey, neredeeeeeeen nerelere geldik. Bunlar iyi gelişmeler. Ha gayret biraz daha terapi yaptık mıydı DPS ve Başmüftülük fobisi gidecek.
Ebeveyn denetimi şart. Bu deliye biraz daha göz kulak oldular mıydı insanlığa geri dönüş yapar, gazete köşelerinden sövmeyi bırakır ve daha önemli konularla ilgilenir.
fes 2019-08-14 15:44:36
Adama önyargının ne demek olduğunu bilmiyor; eskiden türklere karşı önyargı yokmuş isim değiştirmeden sonra önyargılar oluşmuşmuş. Biz de kimlerle tartışıyoruz yahu!

Evde yengeyle lütenitsa yapıp kahvede iskambil oynamakla yetinmesi gereken adam bounu çok, çok aşan konulara maydanoz oluyor. Hayvana bak be!
D:€ 2019-08-14 16:19:41
Adama bak be , diyoruz ki ön yargı vardı , niye o istikamette çalışmalar yapilmadi, diyoruz ki önyargı kasıtlı üretildi isimler değişimden önce ama 140 sene önceden değil ,TKZSden beri,DPS varsa vizroditelen protsrs yapıldığından dolayı ,vizroditelen pr. olması için ön yargılar üretildi ,bre cahil ,bre cahil ,bre gafil . Oku yazılanları oku,
Feska ve d;sümsüğü 2019-08-14 17:06:49
Sen gavur bozması Feska bayrama saygın mı var da “bayram olmasa” diye çıkış yaptın.
Sen ancak bana bu hakkı verdin ana avrat sülele diye başlardın ve hayvan kelimesinlen bitirirsin.
Sen ve D ciler noktadırlar bunlarsınız.
BG din din özgürlüğü varmış. Şapşallar BG sizin sayenizde İslam dii kaybolacak bu da BG devletinin 1 numara hedefi.
Din özgürlüğü finden vazgeçmek değildir sayılmışlar.
Anladık Feska evde lütenitsa, kompot, kışlıklar yani imge varsa ona yardım ediyorsun. Takdir kazandın.
En büğük hatan herkesi kendinden daha aptal görmen.
En iği yapacağım iş evde kompot ve lütenitsa yapmak için imge varsa ona yardım etmek.
Boşuna çabalamayın DuPiSe yi kurtaramayacaksınız.
Feska DpS gerçekten Türkkerin partisi mi.
D:€ 2019-08-14 17:51:15
Fes Özür diliyorum. Biraz kaptırmıştır kendimi. 31.08. Gotenin doğum günü.
Ich entschuldige mich.
Gotenin şehrinden selyamlar
fes 2019-08-14 17:53:02
Cahilliğini ve korkunç aptallını azaltma istikametinde niye çalışmadığını açıkla, DPS'nin önyargıları azltma istikametinde niye çalıçmadığı ortaya çıkar.

Çok mu karmaşık bie cümle oldu, kratuna bunu algılamaz mı? Ben de onu söylüyorum, kratunanın kapasitisi düşük olduğundan lütenitsa, komposto yap, evde zıbar yat.
Feska 2019-08-14 18:18:35
Benim kapasite ancak hain DpS yönetimin ve sizlerin gibi çıkar destekçilerini ifşaa etmek ve Türk halkına anlatacak kadar yetiyor.
DpS Türkler için kanserli hücreye dönüştü acilen öperse yapılmalı gerekiyorsa amputsiya da yapılır.
D:€ 2019-08-14 18:43:27
Fes Özür diliyorum tekrar. Vahim bir yanilgida olduğumu geç de olsa farkındayım.
Fesin hakkında ajan, trol, ve sayre idalar dolaşıyor forumda. Bence fos'eptik
e edin samozvanets. Burada samimi yazilanlari anlayamayacağı kadar yoksun, fikir fakiri, özüru. Kendisine 3 kez uyardimiza rağmen bizim ve sizin fesimiz sistematik olarak felsefe yeteneksizligini tarafımıza pazarlama derdinde.Son olarak
"Cahilliğini ve korkunç aptallını azaltma istikametinde niye çalışmadığını açıkla, DPS'nin önyargıları azltma istikametinde niye çalıçmadığı ortaya çıkar. " ortalığı böyle kokutmus.
Fes sonunda anlamışsın lan evet Sordumuza hesab olarak ta bu zaten sibob.
- "DPS'nin önyargıları azltma istikametinde niye çalıçmadığı", porsionlarla urasacagina.
Fees sakın ha bu soru sana sorulması ,cevabın varsa da kendine kendine, nedeni de değersiz bir cevabı.
Dostoyavskinin doğum günü nezaman oğlum (bilmiyorsun tabi senin gibi avanak bilmez googola sor be ).
Göre 270 yaşında olacaktı 31.08..
Gotenin kasabasindan selyamlar.
Auf Wiedersehen
fes 2019-08-14 20:35:41
Hayvan!
D:€ 2019-08-14 20:39:14
Danke
fes 2019-08-15 09:04:04
Yaşamaya zaman ayırın, zira zaman bunun için yaratılmıştır.

Çalışmaya zaman ayırın, başarının bedeli budur.

Düşünmeye zaman ayırın, güçlü olmanın kaynağı budur...

Çevrenize nazik davranmaya zaman ayırın, mutluluğa giden yol budur...

Etrafınıza bakmaya zaman ayırın, günler bencilliğinize yetmeyecek kadar kısadır...

Çocuklarınızla oynamaya zaman ayırın, zevklerin en büğüdür.

Terbiyeli olmaya zaman ayırın, insan olmanın sembolü budur...

Goethe
fes 2019-08-15 09:19:15
On yedi sene önce yukarıda verdiğim Goethe'nin yazısını gazeteden kesmiş, kitaplarımın arasına saklamışım. Bunu yapan biri Ahmet Doğan'dan para alıp kendini maskara yapabilir mi?

Ne var ki, Nietzshe'nin de belirtiği gibi birene kötü herif bu diye baktıysan bir kere, onun öyle olmadığına dair gelen her türlü bilgiye sinirlenirsin.

Hayatım boyunca iyi insan olmaya çalıştım, hiç kimse benim yaptığım her hangi bir davranışımdan dolayı zarar görmedi.
D: 2019-08-15 09:29:32
BG de Din özgürlüğü var. Kendini o konuda özgür hissedmiyorsan kendini sorgula (bahaneler uydurma), imtihan gereği belli bir zaman parçası içinde hayat haki verilmiş. Meselya kendime bakıyorum da dün baya bir zaman post yazmakla gecirmisim yetmez bir kaç kişiye de kırıcı şeyler de yazmışım ne gerek vardı dimi,belli ki enilmisim kendime şimdi o böyle yazdı da bende cevaben böyle de ..bunlar bahane olmaz mı.
Dış dunyan senin iç dünyanın aynası.Na svera gledas prez prizmata na svoyeto Ego.
Evet BG de din özgürlüğü var tartışılmaz bir şekilde.
Feshalara 2019-08-15 10:04:14
Feska DpS yönetimi bu haliyle değişmeli mi.
Feska Asan Aziz askerde VKR subayın özel şüferi miş bu konuda her hangi bi bilgin var mı.
Feska Asan Aziz’in bubası BKP parti sekreterli yapmış mı bi sorsana. Senin kolların uzun.
Şakın HAYVAN diye cevaplama medenice yaz.
D:€ 2019-08-15 11:03:20
"Feska DpS yönetimi bu haliyle değişmeli mi. "- evet BG seçmeni Ganyo anlayış halinden degismedikce bir şey değişmez, tarih dogoru yazilmadikca, eytim önyargılardan arindirilmadikca Ganyo anlayışında değişmez.
"Feska Asan Aziz askerde VKR subayın özel şüferi miş bu konuda her hangi bi bilgin var mı. "- öyle olup olmadığı hiç önemi yok. Gimnaziyadan altın madalyayla bitirmiş biri. Önemli olan VKRnin şoförü B kategorisi var mıydı.Bence hepsinin vardı en az C kategori.VKR olmak kötü bişey değil ki ,görev.
"Babası şöyle böyle "- bizde onu anlatıyoruz kişiye önyargılı davranilmamasi.
Şahıs için baba ve akraba referans olmaz.
Şimdi Kircali bir AB şehri olarak Avrupa'nın neresinde artılar ve eksiler DPS dort Mandat sonra bu önemli
fes 2019-08-15 14:29:27
Yazının devamı vardı, eve ziyaretçi geldi de kesmek zorunda kaldım.

...ben hayatımda kimseye zarar vermedim, yani insanlara belki çok büyük iyilikler yapmadım ama en azından kötülük bari yapmadım.

Hal böyleyken benden çok çok aşağlarda cahil cühela adamların edepsiz ithamlarına katlanamam. Bak yukarıda utanmaz arlanmaz, pisliğin teki adam bana sorguya, imtihana çeker gibi sorular soruyor.

Küstah cahile bak sen! Tarihten, edebiyattan, felsefeden, biklimden haberi bile olmayan rezil bana hesaba çekici sorular soruyor. İyi mi? Hadi bayran sonrası ağızımızı bozmayalım.
Feska 2019-08-15 15:31:13
Kimselere zarar vermedim diyorsun ulan sen 2 milyona yakın BG Türk’ün anasını ağlatıyorsun erimelerine katkıda bulunuyorsun pişkin pişkin şuğursuzca hala kimselere zarar vermedim diyebiliyorsan senin için sözün bittiği yerdir.
fes 2019-08-15 17:26:34
Hayvanda değişen bir şey yok. Hayvan hayvandır lafı boş bir laf değil, cuk üzerie oturan bir laftır.
Feska 2019-08-15 17:31:55
Yazzık yakında deli hastanesine gidersin. Yine hayvanlığın tuttu yazık.
· 2019-08-15 18:13:45
Deli hastanesine gitmesi gerekenler ne yazık ki ortalıkta dolaşıyor, tüm başarısızlıklarının sebebi başkaları, bir şekilde daha yüksek pozisyonda olanlar hep suçlu. İnsana hitabetleri "feska, razmazana toçka, kenançe" , karşılığında nasıl saygı bekler böyle şahsiyetler? Zamanın çoğinda dil yazım kaidelerini katlediyorlar, ne dediklerini anla anlayabilirsen. Hiç mi güzel şeyler olmuyor yahu? Her haberin altına DPS'ye hakaret etmek, sövmek normal mi? Alakalı alakasız herşeyin altına nefret ve kin kusmak akıllı insan harcı mı?
Adam size bayramdayız sataşmayın demedi mi? Bu kaşınmak ne böyle? Foseptik çukurunda mı büyüdünüz?
Toçka razmazana 2019-08-15 19:24:00
Türk düşmanlarına Türkletden saygı beklemek saygısızlık değilmidir “sayın” TOÇKA.
Bu dünyada Türkleri yok etmek isteyenler ve onlarla iş birliği yapanlar hangi gerekçeyle saygı beklerler.
Eğer BG Türklerdenseniz BG Türkleri yok olmaktan nasıl yol izlenmeli bu yönde kafa yorun “FİLOSOFİYANIZI” bu yolda kullanınız.
Anladınız.
AKSİ TAKDİRDE SAYGI BEKLEMEYİN.
· 2019-08-15 19:31:34
Toçka razmazana senin çıkmandan dokuz ay evvel bulgar dölü dolan yerdir, RAZBRA Lİ?!

Bizler akli nakıs delilerden saygı bekleyecek aptallar değiliz. Retorik sorular cevap için sorulmuyor, reddetmek için kullanılıyor. Bulgaristan'da senin gibi kakavan Türk olacağına olmasın. Hayatında birşey elde edememiş, meyve veremeyen kısır ağaç. Yok olun, cahilliğinizde boğulun e mi?!
Toçitsa 2019-08-15 20:59:48
Yazınla gavurun hizmetkarı olduğunu kabul etmiş oldun.
Ayrıca 9 ay önce çıktığım yere Bulgar dölü dölmuş olsaydı senin gibi DpS yanlısı yanı Bulgarlarla destek verirdim.
Bi düşün benim mi senin mi çıktığın yere Bulgar dölü dolmuş.
Niye bu kadar ADİSİZ.
Niye gerçekleri kabul etmiyorsunuz.
Ne zamana kadar BG Türklerini uyutacağınızı sanıyorsunuz.
Kimse BG Türklerini yok olmasına müsade etmez.
TROLÜĞÜ bırakın artık FAYDASI olmaz.
Kader Ömer 2019-08-15 22:13:40
Oyum her zaman olduğu gibi HÖH'neye. Bebek katili Mestan yenildi, milletvekili sayımızı yeniden 34 çıkaracağız.
· 2019-08-15 22:40:17
Novi Pazar'lı Sırnitsa vehabisine bak! Seni gidi seni. Sizin gibi cemaatleri kökünden kazımak lazım. Dinci idare kurmak istiyor, pek sevdiği Sudi Arabistan, İran, IŞİD gibi yerlere gitmiyor, demokrasinin hüküm sürdüğü yerlerde demokratik özgür kurumlara hunharca saldırıyor. Gâvurla aynı amacı güdüyor, DPS ve Başmüftülüğü kaldırmak, kaldırınca merdivenaltı tarikatı sanki daha güçlü olacak. Öyle birşey olacağı yok, Bulgaristan'daki Türkler tarikat ve cemaatlere mesafeli davranır. Bu hayvanlar herkesi tekfir ediyor, Ömer Angutçular özellikle müftü ve imamlara saldırıyorlar.
DPS her zaman tarikat ve cemaatlere mesafeli durdu, otuz yılda bir kere olsun bu tür örgütlere destek olmadı, her zaman Başmüftülüğün yanında durdu. Kuyruk acın var anlıyoruz ama elinden birşey gelmiyor, gelmeyecek de, başka binyılda yaşıyorsun çünkü poturlu mürit/sersemit.
Hüseyin İbryam 2019-08-15 23:33:05
Samo DPS
Toçitsa 2019-08-16 07:09:34
Salak salak yazıp ta milleti kandırabikecek misiz .
Hiç kimse DpS hareketine ya da şimdiki BOŞ yarınki belki BAŞ müftülüğüne karşı değil .
Mesele YÖNETİM.
Her iki taraf kıcı boklu eski DS ajanlarından idare edilmekte.
Bunların yerine tertemiz Türk halkınıngssp edilen haklar için mücadele kıçı boklu olmayan kimselere tabi olmayan gençler gelmeli.

DpS tarikatlardan ve cemaatlerden uzak duruyor. Komünizimden gelen bi alışkanlık.
Sabahtan akşama kadar krıçmalarda içmek varken niye camiye gitsinler.
Asıl sorun tam bu BG devletin politikası. Türkleri DİNSİZLEŞTİRMEK.
Dinini öğrenmek dine dayalı yönetim anlamına gelmez.

Kısacası bu günkü DpS ile BAŞ müftülüğün yönetimi Bulgar devletinin Türklere karşı yürüttüğü eritme politikasına destek veriyor ve siz de “akıllılar” destek veriyorsunuz.
Bundan dolayı yönetim değişecek.
Kadersiz ömerçik 2019-08-16 07:12:16
Unutma yarın sen de bebek katili olursun una göre güşünüp yaz.
Hasan Osman 2019-08-16 07:14:28
Nokta rumuzlu arkadaş.
Sen TÜRBE ziyaretlerine gidiyor musun.
fes 2019-08-16 10:04:11
Niye sordun ki be aptal Hasan, ister gider ister gitmez, isterse de başka şeyler yapar. Kuş beyninle oradan bir sonuç mu çakaracaktın? Siteye bir hayvan ve oraspı enceği musallat oldu bir de sen mi peyda oldun şimdi?

Anam öldü ayklarına yatmanın bir alm yok. Fahişeler ölmüyor mu? Mzarlıklar fahişe ve oraspılarlala dolu. Cenabet meyvesi enceklerini bize miras larak bırakıp gidiyorlar, uğraşmak bizlere kalıyor.

Türbe ziyaret edermiş mi. Soruya bak be!
D:€ 2019-08-16 10:51:49
" Anam öldü ayklarına yatmanın bir alm yok. Fahişeler ölmüyor mu? Mzarlıklar fahişe ve oraspılarlala dolu. Cenabet meyvesi enceklerini bize miras larak bırakıp gidiyorlar, uğraşmak bizlere kalıyor." - fes'in ***** (beş yıldızlı) fikir marifeti.
Nede foruma yakıştı nede fes'e . Biz yakistiramadik. Ama fes kendine yakistiriyor. Çirkin sözler sözleri söyleyene ait.
Auf Wiedersehen
Hasan Osman 2019-08-16 11:21:28
Neden be Fes neden bu kadar kötüsün.
Küçük iken baban sana ne yaptı da insanlıktan çıktın.
Senin için bu kadar mı kötü.
D:C sana cevabını vermiş.
Söylenen sözler sahibininindir.
Ağızından çıkan koynuna girdi.
· 2019-08-16 11:44:04
İtalyan rönesansı Medici ailesi gibi ticaretten zengin olan yeni Burjuva sınıfı tarafından başlatılmıştır. Medici ailesinin Michelangelo gibi ressamlara ödenek sağlamıştır. Aslında ortaçağdan aydınlanmaya giden yol dine, tarihe, sanata yeni bakış açısıyla oluştu.
Medici ailesi katedraller, sokaklar gibi bir sürü toplumun altyapısına imzasını atmıştır. Floransa ticaretle gelişti, şehrin dört yanı kültürel müze haline geldi. Medici ailesi ve Michelangelo Tanrıya İncilin öğrettiği gibi inanmıyorlardı, bunu sanata nakşederek yobaz toplumda tepkilerden kendilerini korudular. Sistine şapelinde "Âdem'in Yaratılışı" freskinde Tanrı'yı çizerken kendi yüzünü kullanmış, Tanrı ise ana rahmi ve Beyin silüeti içerisine alınmış. Tanrıyla Adem'in parmakları birbirine dokunmuyor.
Kısaca insanın Tanrısal gücü beynin sayesinde olduğu, en büyük yaratılış ana rahmiyle olduğu mesajı verilmiştir. Kendi yüzünün Tanrının aynı olması ise beyninin kullanan kişilerin Tanrı gibi yaratıcı olduğu resmedilmiş.
· 2019-08-16 11:50:31
Yaratıcı insanlar masallara kanmamaktadırlar. Hristiyanlığı ağır eleştiren Michelangelo günümüzde Hristiyanlığın sembolü haline gelmiş. Mabetlere çizilen resimler gelişigüzel değildir, bir düşünceyi şifrelemekle olur.
Michelangelo Tanrı benim diyor. Elbet burada kasdı evreni ben yarattım değil, din kurumları tarafından dayatılan Tanrı inancına reddiyedir. Üstün varlıkları mezar, resim, ikon, türbelerde aramayın diyor, beynini kullanan herkes Tanrıyla iletişime geçeciği sırrını bildiriyor. Bu anlayış günümüzde Allah/Tanrı insanın kalbindedir anlayışının aynıdır.
· 2019-08-16 11:52:31
Bu arada Michelangelo'nun muhteşem Ademin yaratılışı freski şudur:
https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/6/63/The_Creation_of_Adam.jpg
Toçitsa 2019-08-16 11:53:28
Uzun hikayelerden kimse hoşlanmaz. OKUMAZLAR.
fes 2019-08-16 14:32:24
Kimse okumazmış... Kimse dediği cahil cuhela ve havan mertebesindekiler olmalyoı. Onlar can sıkıntısından patlar, ilgileri yoktur ve hemen esnemeye başlarlar.

Adam birkaç cümlelik özet yazmış, buna bile uzun hikaye diyor. Oysa o kısa özeti çıkarabilmek için kalın kalın kitaplar okumak lazım; bunu da, aylar seneler boyunca tekrar tekrar yapman lazım ki bir birikime ve özet yapma kabiiyetine ulaşabilesin.

Bunlar, Davut heykelini sipariş eden kilise görevlisinin "iyi olmuş ama cinsel organı büyük olmuş, biraz küçült" diye talimat vermesi gibi cahillikleriyle ona buna akıl veriyorlar. Mikelanjelo'nun yanıtı ilginç; "tamam, küçültelim" demiş, biraz mermer tozu almış, merdivenden çıkmış, çalışır gibi yaparak papazın gözüne tozu atarak işi çözmüş.

Bana gelince ben de cahil cuhelanın gözüne toz atmaktan hoşlanan biriyim. Ben öyleyim. Kem söz sahibine aittir ama kem söz. Benim dile getirdiğim kem söz değil gerçeğin kendisidir.
D:€ 2019-08-16 15:49:26
" Kısaca insanın Tanrısal gücü beynin sayesinde olduğu, en büyük yaratılış ana rahmiyle olduğu mesajı verilmiştir. " - Pinko sen öğrencimizin lan. Popravkaya kaldın septemvriye dimi, şimdide hazırlandığını dersleri bize yuturuyorsun.
Şimdi fes"in sırası
"Bana gelince ben de cahil cuhelanın gözüne toz atmaktan hoşlanan biriyim. Ben öyleyim. Kem söz sahibine aittir ama kem söz. Benim dile getirdiğim kem söz değil gerçeğin kendisidir."
Dediği de bu:
" Anam öldü ayklarına yatmanın bir alm yok. Fahişeler ölmüyor mu? Mzarlıklar fahişe ve oraspılarlala dolu. Cenabet meyvesi enceklerini bize miras larak bırakıp gidiyorlar, uğraşmak bizlere kalıyor." ,- aslında dogoru diyor, olanlar kem söz denilemez , ne mi - feylesof fes'in motive olduğu zaman, dusunce kabiliyetini zorladı zaman, bilimsel verilerini empoze etmeye kalktığı zaman , bir aydın olarak etrafına aydınlık saçmaya başladığımda fikir üretme kabiliyetodir. Bizler onun takipçisi ve hayrani olarak yazdıklarını okuduktan sonra mutlaka ayran içeriz bizler hiyardan anlarız.
Auf Wiedersehen
Feskaya 2019-08-16 16:00:15
Kendi kendine yazmaya iledir olmaya devam edebilirsin senin kendi tercihin.
Yine sorayım.
Sen küçük ikin buban ne yaptı sana sa bu kadar kötü biri olmuşun.
Küçük iken bubanın sana verdiği acıları mı hatırlıyorsun da kem sözlerin gerçeğini yazıyorsun.
Sana acıyorum.
² 2019-08-16 17:26:09
Herkesin bubası sen baban gibi sadist değildi. Sana ne ettiyse iyi etmemiş, emotsionalen invalid salmış ortaya. Keşke dom mayka i deteye bıraksalardı seni, belki iyi ellere düşerdin. Ne diyelim, Allah kaderini öyle yazmış.
fes 2019-08-16 17:47:29
Sen fikir mi üretiyorsun zurna, şimdiye kadar bir tane fikir ürettin mi? Goethe'nin şerinden dedin başka tık yok. Bir yazarın, düşünürün dediklerine atıf bir kerecik olsun yaptınız mı? Galoş, başka da bir şey yok.

Bak yukarıda adam olmak için herkesin bilmesi gereken rönesans olayını kısacık anlattı ama hiç birinizin bidon kafalarına hiç bir şey girmedi. Girmez.

Kulaktan dolma yalap şap bilgilerle bir şey olmaz. Kem sözün manasını bilmiyorsunuz. Belli. Bir de psikanaliz metodunu uygulamaya kakıyorsunuz ki evlere şenlik. Yok babam sadistmiş de böyle olmuşummuş..

Avanak budalalar, psikhoanalizi iyi bilen biri yazılarıma bakarak kişilik teşhisi yapar, ama siz asla yapamazsınız.
Feskalara 2 kere toçkalara 2019-08-16 18:37:44
Neden ben batı ya da Rus kültürleriyle ilgileneyim.
Ben bir Türküm senin gibi Türk düşmanı değil.
Bubam beni mayka doma sizin o boş kafalarınıza zaman geldiğinde doldurmak için vermemiş.
Bu sitede kaldıkça size Türklüğü ve değerlerini üretecem.
Benim derdim BG de Türk ve Müslüman olarak kalmak benim fikirlerim bu yönde.
2 rumuzlu her kimsen sen BUBANIN kim olduğunu bildiğine eminmisin.
Bırakın tantanayı Bulgar Türkleri asimile etmeye tam hızla devam ederken onlara hain DpS be baş müftülük yönetimleri destek verirken Türkler nasıl ayakta kalır onun üzerine fikir üretin. Kısır çekişmeleri evde eşlerinizle yapın varsa.
D: süper z-a analizi 2019-08-16 18:50:00
Zurna senin b..

" Bak yukarıda adam olmak için herkesin bilmesi gereken rönesans olayını kısacık anlattı ama hiç birinizin bidon kafalarına hiç bir şey girmedi. Girmez "- bunların hepsi İstanbul'un fethinden sonra oldu sibob, düdük, shaban..
"Kulaktan dolma yalap şap bilgilerle bir şey olmaz. Kem sözün manasını bilmiyorsunuz. Belli. Bir de psikanaliz metodunu uygulamaya kakıyorsunuz ki evlere şenlik. Yok babam sadistmiş de böyle olmuşummuş.. "- samozvanets.
"Avanak budalalar, psikhoanalizi iyi bilen biri yazılarıma bakarak kişilik teşhisi yapar, ama siz asla yapamazsınız." - yapıyoruz ZURNAAAA. Valahide yaptık voltajı de yaptık. Bir hicsin ,noktada değilsin, Bulgar bile değilsin ,ajan hiç, paralı trolde değilsin ne mi? - SAMOZVANKO ,değersiz bir samozvanko.
D:€ 2019-08-16 18:58:51
" Bubam beni mayka doma sizin o boş kafalarınıza zaman geldiğinde doldurmak için vermemiş. " - haftanın özeti burada .
Helal olsun. Fes bu arkadaş sizi duman etmiş.
Kardeş bu usluble ricam sana devam et, sakın kalemini bozma (azını bozma), aksi hâkimi helal etmem. Karanlıklar sözün erbabınla aydınlanır.
fes mi - kapkara biri nokta. Com.
fes 2019-08-16 21:15:08
Hayvan ve Kıçın Kıçınovski. Ve de zurna, zurnalıkta üstüne yok .Hayvan oğlu hayvan!
D:€ 2019-08-16 21:33:58
Fes'in ilham aldigi yazarı sonunda anladık ,nede Nitshe,nede Dostoyevski,
Fes'in ilham aldığı yazar Kıçın Kıçınovski yani poposu.
Zurna sampzvanski si ti.
Bütün trollere 2019-08-16 22:18:37
Sizler gerçekten Türk ve Müslümansanız yapacağınız tek şey var.
Ya BG Türklerine gereği gibi sahip çıkarsınız ya da evlerinizde karılarınızın etek altına girip orada kalırsınız.
Coşkun Vuran 2019-08-16 23:15:39
Senin karının etek altına gireceğiz. Orada boşalınca fazla kalmayacağız, malum sırası bol...
fes 2019-08-16 23:25:08
Goethe'nin şehrinden selyamlarmış... Selam sözünü yazmasını bilmiyor Goethe'den bahsediyor, zurnaya bak be. Hayvanla ittifak kurdu ve hayvanlık mertebesine intisap etti. İyi mi?
D:€ 2019-08-17 00:16:14
Lieber fes, du bist ein Betrüger und wertlos.
Du wail?
Çoklu Vurduran 2019-08-17 08:55:58
Sen önce yatağındakini halletmeye bak varsa. Genelde yatağındakını kaçırdıklarından dışarıya çıkmak isteyenler.
Hakiki bi Türk Müslümanı bu tür çirkinliklere asla girmezler.
Böyle ancak gavur düşünür bırak yazmayı.
Sizler troller gavurdan da betersiniz.
BG Türklerini neden sattığınız belli oldu.
Alayınız toplanıp yazsanız kimseleri kandıramasınız.
fes 2019-08-17 09:40:28
Hayvanı hayvanlıkta kimse geçemez. Zurna da almanca yazıyor. Küfür ediyor her halde, yakınımızda olsa hak ettiğini verirdik de, kendisi sanal alemin güvenliğinde.

Ben almanca bilmiyorum, Almanya'ya bir kaç defa gittim. Alamanları daha çok kitaplardan öğrendim; tarihini, felsefesini edebiyatını baya iyi bilirim. Kant'ı, Hegel'i, Marks'ı, Shoppenhauer'i, Nietzche'yi, Heidegger'i okudum; hem de defalarca, elde kalem not alarak okudum.

Bir de alman edebiyatı var. Kafka var mesela, herkes okuyup anlayamaz. Kafka'nın "Hüküm" adlı bir hikayesi var belki yirmi defa okudum. Hölderlin var, Kleist var Tomas Mann var. Bunları hep okudum ben.

Almanya'ya Gastarbeiter olarak gidip sokak almancası öğrendim ben diye kimse hava atmasın. Gülünç oluyor. Hayvana gelince o başka. Hayvan kedini mantık kısır döngüsüne sıkıştırır, aynı bayat şeyleri bıkıp usanmadan tekrarlayarak devir daim makinesini buldum zanneder.
D:€ 2019-08-17 10:00:42
" Ben almanca bilmiyorum, Almanya'ya bir kaç defa gittim. Alamanları daha çok kitaplardan öğrendim; tarihini, felsefesini edebiyatını baya iyi bilirim. Kant'ı, Hegel'i, Marks'ı, Shoppenhauer'i, Nietzche'yi, Heidegger'i okudum; hem de defalarca, elde kalem not alarak okudum."

Bizim fesin öğrendiklerini yazalım: - "Anam öldü ayklarına yatmanın bir alm yok. Fahişeler ölmüyor mu? Mzarlıklar fahişe ve oraspılarlala dolu. Cenabet meyvesi enceklerini bize miras larak bırakıp gidiyorlar, uğraşmak bizlere kalıyor."
Sen bu uslubla nasıl karşıma çıkarsın , beceriksiz hiç mi uyanmak yok sende, yüzsüz herif, Yazdıklarına bak be dingil, ben bunu okudum şunu not aldım karakterin zaten ortada ,hiç böyle şey yazılımı ya ,yazılımı abi
Nestastnik alo taka ste pises skrivay sa ,nyamame nujdat ot krivotazbranats ti filosofiya nauka i tem podobni. Samozvanko idiyod
S-r lan Gothenin şehrinden hepsine selyam fes'e yok
fes 2019-08-17 12:10:25
Amma da cevap yazmış be, beni almış yerin dibine batırmış. Çok bozuldum çok, bundan sora utancımdan yüzümü peçe ile örterek dolaşacağım.

Samozvanets ve idiyotmuşum ben. İyi mi? Peki zurniş, Samozvanets tabiri nereden gelir, bilir misin? Dmitriy Samozvanets isimini hiç duydun mu? Bin altı yüzlerde polonyalıların desteği ile rus tahtına birini oturttular ona ruslar samozvanets dediler.

Samozvanetsin türkçe karşılığı düzmecedir. Hiç düzmece Mustafa adını duydun mu? Ankara savaşında Timur'a yenilen Osmanlı'da bir fetret devri yaşandı, düzmece sultanlar ortaya çıkmıştı.

Bir de Dostoevski'nin "İdiyot" diye bir romanı var, duymuşluğun var mıdır? Türkçe karşılığı "Budala"dır. Yazar romanda kavrayışı en yüksek, en ahlaklı, en üstün insana sıradan insanların nasıl İdiyot, yani Budala dediklerini anlatır.Senin gibi güdük ruhlu insanların beni idiyot olarak görmeleri normaldir. Ya!
D:€ 2019-08-17 12:31:16
Ne utanmaz herifsin, bı forum senden öğrenecek birşeyler yok be idiyot .
"Fikirlerin" ana avrat sövmekten ibaret ,hiç mi aynaya bakmasın . Birde "düşük rihlu" degim uretiyorsun popondan . Ya ölüm bence bir pidkopatsin evet ,piskopatlarin nadirlerinden. Sadece bir forumda İnsan ruh halinin iki zıt ucuna gitme gayretinde (bipolyarno taztroystvo) birine hakikaten başardım gitmeye negativ istikametinde - ""Anam öldü ayklarına yatmanın bir alm yok. Fahişeler ölmüyor mu? Mzarlıklar fahişe ve oraspılarlala dolu. Cenabet meyvesi enceklerini bize miras larak bırakıp gidiyorlar, uğraşmak bizlere kalıyor."
Ama pozitif istikametinde - ostanaha dobrite pojelaniya , Dostoyevski, Nitse vs.
Ruhtan bahsetmiş o senin zittin. Piskopat
fes 2019-08-17 13:46:38
Bu forum sen değilsin lavuk, bana samozvanets diyorsun ama hoop forumun sahibi oldun; nasıl iştir zurniş? Pozitif mozitif, zart zurt, bir de kendini adamdan sayıyorsun.

Bak yukarıda arkadaş Mediçi'lerden, Mikelanjelo'lardan, Sikstin şapelindeki parmakların dokundu dokunacak halinden bahsetti; sizlerden öyle bir şey duyduk mu. Cesurca ben şunu okudum, Goethe şunu dedi, "Faust"a bunu dedi gibi bir şey duyduk mu?
Feskaya 2019-08-17 13:46:53
Alemsin Feska.
Senin dışın da için gibi kokuşmuş negatif enerji yayıyorsun etrafa.
Taaaaa buralarda hissediliyor o yaydığın iğrenç koku ve negatif enerji.
Senin beynin arızalı vah vah buna yeni dünyada ilaç da yok.
Dünya klasikleri sana deva olamaz daha derinlere geriye dönüşü olmayan yola girersen.

sen iki kere Almanya’ya gitmişin Lübnan’a da gidersin .
Beyrut’ta ünlü bi haca var.
O hocaya ancak okutursan normalleşebilirsin.
Sen dinsiz birisin inanmaktan başka çaren yok.
D:€ 2019-08-17 14:00:41
" Bak yukarıda arkadaş Mediçi'lerden, Mikelanjelo'lardan, Sikstin şapelindeki parmakların dokundu dokunacak halinden bahsetti; sizlerden öyle bir şey duyduk mu. Cesurca ben şunu okudum, Goethe şunu dedi, "Faust"a bunu dedi gibi bir şey duyduk mu?"
İşte ne güzel yazmış der Punk, Fikrleri var, şimdiye kadar argo kelimelerini kullandığını okumadik.
Fes sen ne utanmaz cahilsin, başkalarından sana ne ,şimdiye kadar herhangi birinin fikrlerini tartışmasını ki.
Ben bundan bahsediyorum Idiot sis Idiot -
- """" Anam öldü ayklarına yatmanın bir alm yok. Fahişeler ölmüyor mu? Mzarlıklar fahişe ve oraspılarlala dolu. Cenabet meyvesi enceklerini bize miras larak bırakıp gidiyorlar, uğraşmak bizlere kalıyor.""""'.- seninde fikirlerin bunlar.
Oğlum sen pidkopatsin piiskoopaaaat . Teşhis bu. Yürü lan manyak. Birde adam yerine satacaklar seni.
fes 2019-08-17 17:35:10
Zurniş, yukarıda saydığım filozofları okumuş biri dünyanın neresine gitse cahil sayılmaz. Bu dediğim şeyin sağlamasını da defalarca yaptım. Gastarbeiter hiç olmadım.

Yazılarımdan uzun pasajlar alıp karşısına abuk sabuk şeyler yazarak benim hiç bir düşüncemi çürütmüş olmuyorsun, kendi kendini kandırma. Böyle giderse yakında hayvanla aynı kategoriye düşeceksin; koşar adım oraya doğru gidiyorsun.
Feskaya 2019-08-17 18:23:30
Sen zaten hayvanlar diyarında sın bunun farkında bile değilsin.
Ormanın gelişmiş en uzun kollu hayvanın tıpa tıpı aynısısın.
Yani bir iki kişinin kitapları okunduğunda alim sayılıyor.
Saydığın yazarların kitaplarını topunu okusan NUTUK kitabı okumasınsa ZIR cahilsin.
Unuttum sen filozofsun tabi NUTUK kitabını okudun.
Okumasında hala gözleri görüyorsa vakit kaybetmeden okumaya başla.
Feska sen insan değil misinde sana soru sorulmazmış.
Sen gerçekten insan dışı birimisin.
Senin yolun Lüblan Beyrut’ta vakit varken acele etsen iyi yapardın belki kendini kurtarırsın.
D:€ 2019-08-17 18:36:49
" Zurniş, yukarıda saydığım filozofları okumuş biri dünyanın neresine gitse cahil sayılmaz. Bu dediğim şeyin sağlamasını da defalarca yaptım. Gastarbeiter hiç olmadım" - o dediğin şeyin sağlandığı da senin zanlarin.

"""" Anam öldü ayklarına yatmanın bir alm yok. Fahişeler ölmüyor mu? Mzarlıklar fahişe ve oraspılarlala dolu. Cenabet meyvesi enceklerini bize miras larak bırakıp gidiyorlar, uğraşmak bizlere kalıyor.""""'. - bunları hangi feylesofun kitabında var sapik herif. Samozvanko bile değilsin,
piskopat herif. Fes karakterinde arkasında olan şahsa sesleniyorum en yakın psihologa ,psihoterapevte bir klinege girsin.
fes 2019-08-17 20:08:06
Nietzshe'nin felsefesi bu konuları işler hemşerim. Hamam böceği olmayı tercih eden üzerine basıldığında şikayet etmemeli diyor Nietzshe mesela.

Hayvan öteden beri ısrarla hamam böceği olmayı tercih ediyor, son zamanlarda sen de onunla ittifaklar, gönül bağları kuruyorsun; hal böyle olunca, üstüne basıldığında, vay benim anam ölmüştü ayaklarına yatmak olmaz.
D:€ 2019-08-17 21:06:21
Bakıyorum da hiç oralı değil . Bey efendi diyorum ki
piskopatsiniz. Yazdiklariniz -
- """ Anam öldü ayklarına yatmanın bir alm yok. Fahişeler ölmüyor mu? Mzarlıklar fahişe ve oraspılarlala dolu. Cenabet meyvesi enceklerini bize miras larak bırakıp gidiyorlar, uğraşmak bizlere kalıyor.""""'.
Normal bir insan böyle bir şey yazmaz. Sahsimla durum yakından veya uzaktan alyakasi yok , hiç kimseyle de alyaka si yok ,Lee Harvey Oswald'la hiç yok.
O yazilanlar seni alyaka ediyor , piskopat olduğunu düşünmekteyim ,anlamıyorsun. Bu akşam brak forumu, iyi saba yazdığına bak , eğer içinden bunu ben mi yazmışım demez isen , doktora git. Fes takilmiyorum , sakın bı şekilde durumunu anlatmaktayim.
Fesi kaybediyoruz.
Auf Wiedersehen.
Feskaya 2019-08-17 22:13:33
Feskaya bu gelişmiş dünyada ne doktor yardım eder ne de ilacı var.
Onu Lüblan Beyrut şehrinde cinci HOCA ancak okursa insan sıralarına döner.
Onu hiçbir felsefe kurtaramaz.
Seçim kendisinindir.
————————
Feska Nietzşhe Alman filosofiyasın Alman temiz ırkı savunan filozoflardan biri mi.
Ben cahilim aklımda öyle kalmış öyleyse ona tapıyorsan neden Türk ırkını üstün kılmıyorsun da yabancıları hayranlıkla anlatıyorsun.
Sen Türk değilmişin.
fes 2019-08-17 23:10:44
Tamam





Normal bir insan yazmaz zaten, ben normal biri değilim, sen şimdi mi anladın bunu? Normal insan her şeyi yuvarlayan, iki yüzlü insandır. Ben acı gerçekleri çat diye söyleyen biriyim. Dostoevski, Kafka, Nietzshe okumasaydım böyle bir özelliğim olmazdı.

Oraspı ve fahişeler ölürler ve mezarlıklara gömülürler. Bu bir gerçektir. En kötüsü de hayatta iken yapmış oldukları şeylerin bedeli vardır; hayatta olanlara miras olarak kalan bir bedel.

Bir insan hayvan nasıl olur ona bakmak lazım. Rahatsız edicidir ama bakmadan olmaz.
D:€ 2019-08-17 23:38:42
Tmm
Anlaştık normal değilsin ve kabul ediyorsun. Psihoterapiye gedecekmisin pazartesi?
Feskaya 2019-08-18 08:59:12
Feska sen hayatta kalanla bir bedel misin?
Türklere bedel mi ödetiyorsun.
fes 2019-08-18 09:12:27
Bir şey kabul etmiyorum, senin bön normalini üzerime almıyorum sadece. Bunu anlayamayacak kadar aptal mısın?

Obsesif komposif, takıntılı olduğunuz çok açık. Eşlerinize, çocuklarınıza, yakınlarınıza Allah kolaylık versin; zira sizin gibi fobi kumkuması insanlarla geçinmek çok zordur.

Oraspı enceği gibi davranan adam "anan güzel mi?" dendiğinde kendine çeki düzen vereceğine iğrenç bir yılışıklıkla "anam öldü" ayaklarına yatmasına okkalı bir cevap verilir.

Tamam, uçan kuşun kanatları kırılmasın ama mutfakta ddolaşan hamam böceğinin üstüne çat diye basılır. Şikayet etmeyin.
D:€ 2019-08-18 10:11:43
"Normal bir insan yazmaz zaten, ben normal biri değilim, sen şimdi mi anladın bunu? Normal insan her şeyi ...."
fes rumunla 2019-08-17 23:10:44 yazan sen degilmiydin yoksa .
Yazdıklarıni hatirlatacam.
""" Anam öldü ayklarına yatmanın bir alm yok. Fahişeler ölmüyor mu? Mzarlıklar fahişe ve oraspılarlala dolu. Cenabet meyvesi enceklerini bize miras larak bırakıp gidiyorlar, uğraşmak bizlere kalıyor.""""'.
Kötü söz sahibine aittir , hamamlar, mutfakla hele böcekle bir alyakasi yok.

Kendine iyi bak
Feskaya 2019-08-18 11:38:41
Feska bu site özel bi site değil neden tartışılacak konulara dönmüyorsun.
Kendini anlatmak istiyorsan özel kendine ait bi site kurarsın hoşuna gitmeyen yazıları silme imkanın olur.
Mesele BG Türkletin var olma mücadelesi.
Türkler BG de kaç yıl sonra asimile olurlar.
DpS ile baş müftülük bu süreçte nerede yer alacak.
Bunları yarış.
23 Ağustos’a kadar yokum o tarihe kadar düşün taşın.
· 2019-08-18 12:02:20
Normal denilen şey sabit bir doğru değildir. Normal norma uygun demektir. Lügatta norm yasa, kural demektir. Toplumdaki norm grup üyelerinin belirli bir bağlamda nasıl davranmaları gerektiği toplumun davranışlarına hükmeden anlayıştır.
Zamanla normal olan anormal olabilir. İslâm toplumlarında kadınların eve kapatılması, birçok kadının tek eşle evlendirilmesi, yeni doğmuş çocukların dahi evlendirilmeleri normal bir davranıştır.
Bizim köylerde kızların liseye gitmesi onlara iftiralar atılmasına sebep oluyordu, zamanla bu anlayış değişti, kızların okuması normalleşti.
Tarihi not olarak belirtirsek İbni Battuta ve İbni Fadlan seyahatnamelerinde Türklerdeki normal olanın kendi toplumlarında normal olmadıklarını dile getirmiş.

Toplumsal doğruları sorgulamadan alıp yaşamak sağlıklı bir iş değildir. İnsanlığı geliştirenler ilerigörüşlü anormal kişilerdir. Normale göre yaşamaya devam etseydik ateşi dahi kullanmaz ağaçtan ağaca zıplar dururduk.
· 2019-08-18 12:04:31
23 Ağustosa kadar bir deliden kurtulacağız anlaşılan. Keşke tımarhaneye kapatsalar!
fes 2019-08-18 12:44:54
İstenmeyen tavsiye ilgisiz bilgi. Kim demiş bunu? Aldous Huxley demiş. Nerede? "Cesur Yeni Dünya" romanında.

Bu arada "alyakası" olamaz "alakası" olur, tıpkı "selyamlar" olamayacağı gibi.

Senin kavrayışını yükseltmek gibi bir görevim yok benim. Fikir dünyasında dans edemiyorsan ona buna sataşıp kendini hamam böceği konumuna sokma.
D: er Punkt 2019-08-18 13:13:19
Merhaba ,
" Normal denilen şey sabit bir doğru değildir." - normal olan şeyin ölçüsü vicdandır. Ona göre denilen şeyler mutlak dogorudir.Bir cümle veya söz, veya
hareket vicdanen rahatsız edici değilse buna farklılık ve ya zenginliktir . Tıpkı son yazıları gibi farklı ve zengin. Farklılık ve zenginlik mutlak hakikati temsil etmez. Dedelerim agictan inmediler bu da baska farklı düşünce.
"İnsanlığı geliştirenler ilerigörüşlü anorma"l ... Herr Punkt ,imasli olarak bize bu forumu geliştirecek olan kişi fes mi diyor yani.

""Anam öldü ayklarına yatmanın bir alm yok. Fahişeler ölmüyor mu? Mzarlıklar fahişe ve oraspılarlala dolu. Cenabet meyvesi enceklerini bize miras larak bırakıp gidiyorlar, uğraşmak bizlere kalıyor.""""'.- en azından fesin bu yazısını anormal olduğunu söylemiş.
Bu yazı fikir farklılık temsil etmez, fikir fakirliği temsilidir. Admin sitesi gereken yazı //UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, .,...//.
Kusura bakmayın bunu tolere edecek değiliz.
Normal biri ya ben ne yazmışım ya demesi lazım.
D:€ 2019-08-18 13:16:26
Bizde onu diyoruz fikir üret sibip
""Anam öldü ayklarına yatmanın bir alm yok. Fahişeler ölmüyor mu? Mzarlıklar fahişe ve oraspılarlala dolu. Cenabet meyvesi enceklerini bize miras larak bırakıp gidiyorlar, uğraşmak bizlere kalıyor.""""- bu senin yazın ,buna fikir mi diyorsun . Avanak .
fes 2019-08-18 13:25:02
Hayvan tartıştığını zannediyor, iyi mi? Oysa tartışma argümanla olur. Tartışma tartmaktan gelir; kantarın kefesine bir ağırlık koyarsın, karşı taraf da kendi ağırlığını koyar ve düşünceler tartılır.

Peki taraflardan biri kefeye ağırlık ( argüman ) koyacağına kolunu, hatta kıçını koyarsa ne olur? Ne olacak olay şirazesinden çıkar.

Schopenhauer 38 tane tartışma hilesi saptamıştır. Her tartışma duyarlı bir hakemliğin gözetiminde veya gelişmiş komu oyu önünde yapılmadığından aklı başında insanların bu tartışma hilelerinden haberdar olmalarında yarar vardır.

Benim yamaya çalıştığım da budur; yani birilerine hakaretler yağdırmaktan hoşlandığım diye bir şey yoktur.
· 2019-08-18 13:28:26
Sen hala eski çağlarda yaşıyorsun anlaşılan. Mutlak doğru diye birşey yok, bu işi vicdana devredersek işimiz var demektir. Herkesin vicdanı farklıdır. Kurbanda Marmara denizinin kıpkırmızıya boyanması mesela senin vicdanına göre normal olabilir. Bir vegan mesela et ürünleri tüketmez, onun vicdanıyla senin vicdanın bir mi?
fes birşeyleri değiştirme gibi görevleri olduğunu bilmiyordum. Senin yaşadığın toplumun kopyala yapıştır yaptığın vicdani doğruları ona kakalamaya çalışman onun nezdinde değerli olması gerekliliğini nerden çıkarıyorsun?
Senin dedelerin ağaçlardan inmediyse şimdi seni anlayabiliyorum, ailecek halen ağaçlarda zıplamaya devam ediyorsunuz.
D:€ 2019-08-18 13:30:04
Bizde onu diyoruz ,tarafımızdan fikri yazdıkların karakterinin aynasi .
""Anam öldü ayklarına yatmanın bir alm yok. Fahişeler ölmüyor mu? Mzarlıklar fahişe ve oraspılarlala dolu. Cenabet meyvesi enceklerini bize miras larak bırakıp gidiyorlar, uğraşmak bizlere kalıyor.""""- bu senin yazın ,buna fikir mi diyorsun . Avanak .
· 2019-08-18 13:36:32
Yazdıkları yanlış mı? Fahişeler ölmüyor da bizim mi haberimiz yok?
fes 2019-08-18 13:38:46
Evet evet, o bir düşüncedir; anam öldü ayaklarına yatmasına karşı geliştirilmiş bir düşünce. Ne var ki olayın şirazesinden nasıl çıktığını, eveliyatını hesaba katmaz isen olayla ilgili bütünsel değerlendirmeyi yapamazsın.

Kemal Sunal'ın filiminde miydi? "Yaptım, yapmasına da, bir sor bakalım neden yaptım".
D: er Punkt 2019-08-18 13:47:03
Herr Punkt iyi düşüncelerle başladın, bende saygiliyim dedim. Bakıyorum da benimkilerine hiç de saygili değilsin. Kaldığım Platz Gothenin şehri.
Dedelerim hep yerde yprumusler. Dedem bazen kirez topluyordu bizlere.
Senin gibi Kerizlere zorluk çekiyoruz anlatmakta..
Pinko kendine iyi bak yakında müftü de olursun papazda.
İmam da. Auf Wiedersehen.
D:€ 2019-08-18 13:50:13
Tmm fes sen bildiğini oku.Sikinti yok.
Sapik lar iki tane olmuş.
D: er Punkt 2019-08-18 13:56:53
" Marmara denizinin kıpkırmızıya boyanması mesela senin vicdanına göre normal olabilir. " - Herr Punkt ,Du bist immer noch mein Sprecher.
· 2019-08-18 14:51:50
Saçma sapan, temelden yanlış olan fikri niye benimseyelim ki? Sen istediklerini düşünmekte özgürsün, ben "mutlak doğru/hakikat" gibi masalımsılara ne diye saygı duymak zorundaymışım ki?

Evrim teorisi var olan canlı zenginliğini açıklayan bilimdir, dinlerdeki yobazların şiddetle karşı çıkmalarının sebebi uydurdukları yaradılış masalını çürütmesinden dolayıdır. Homo sapiens 800 000 yıla varan varan tarihi söz konusu, bu bazı kutsal metinlerde geçen 7 000 yıllık yaradılış efsanesinden çok daha fazladır. Bilimsel kanıtlar insanlığın bir tek insandan türediğini çürütmüştür, hatta modern insanda azımsanmayacak homo neandertalensis geni vardır.

Bilimdışı iddialara düşünce özgürlüğü kapsamından bakamayız ki. Bilim yanlışlanabilirlik üzerine kurulu, katı dogmalar söz konusu değil. Evrimden daha iyi açıklayan kuram oluşturun onu kabul edelim.
· 2019-08-18 15:10:12
Kurban'da her varlıklı müslümanın mutlaka deve, büyükbaş (manda, sığır), küçükbaş (koyun, keçi) cinsinden hayvanı kesmesi/kestirmesi gerekir. Para vererek ibadet yerine gelmiş olmuyor. Günümüzde et kolaylıkla ulaşılan gıdadır, kesimhanelerde yılın tamamında et üretiliyor. Herkesin hayvan kestirmesi gibi mecburiyet söz konusu değildir.
Denizin kırmızıya boyanması ilkelliktir, vicdani değildir

İlgili habere bağlantı:
https://www.haberturk.com/son-dakika-kurban-kani-denize-karisti-bogaz-da-manzara-degismedi-haberler-2512520
D: er Punkt 2019-08-18 15:17:31
Herr Punk ,Rede nicht über Glauben..

Es steht dir frei zu glauben, dein Großvater sei ein Affe.
Sprechen wir jetzt über die Idee.
Philosophie ist keine Wissenschaft.
Philosophie ist eine nutzlose Wissenschaft.
Wahre Wissenschaft leitet Technologie.
Sarı çizmeli Pinko böyle işte
Auf Weitersehen ,
· 2019-08-18 15:45:09
Bilim felsefenin ürünüdür. Teknoloji gelişmelerinin tamamı felsefi görüşlere dayanıyor, birşey icat olmadan evvel onun fikri altyapısı hazırlanır, toplum hazırolunca icatlar beliriveriyor. Aynı tarihlerde aynı buluşlar farklı kişiler tarafından yapılmıştır.
Felsefeyi baltalamak düşünmeyi kesmektir, bilim düşüncesiz olamaz.

Bilim inanma olgusu değildir, bilim inançlarla hareket etmez. Bilim delillere bakar, kanıtları inceler. Sen inansan da inanmasan da primatlara özgü davranışları sergiliyorsun, biolojik olarak aynı yapıdasınız, inkar da etsen seni farklı kılmıyor.
D: er Punkt 2019-08-18 16:27:33
Senin gerçek bilimden haberdar misin. Matatik, fizik, mukavemet, dinamik, statik. Ben şahsen felsefe okumadım, kolegalar onlarla dalga gecerlerdi.
Ako islas da doskotirame ot tocnote nauki kakvo su ucil.
Vsicko koeto sim go opissl tryabvase da go znam perfekto. Nikoga ne sim imal nujda ot filosofiya za da praktikuvam profesoyata si. Dizayna na Edna Kola i komforta predlagan ot neya se opredelya ot pazara (pristevkite na kliyenta ili na lubovnotsata , jenata Ako stets gaceto ,ili obratno/.Pri konstruorsneto na takava se izpolzvat masinoznaniye ,sipromat dinamika, vinsni sili vitresni usiliya na materiala, Kooto niye si slujim za izcislyavene .
No tezi Şili ne gi vijdame Tova e virtualen teoretocen plod , na Koyto sme dlijni da vyarvame ve e taka. Moment ,inertsionen moment, siprotivitelen moment i Dr.
Na Praktika Ako ne beşe jelaniyeto na potrebitely...... eto Do sega beşe imangenernoto (fes vodesli si zapiski) , vece fakticeski govorim za silata na potrebitelya (silata na egoto) a to e realmo.
E drugoto naucna ilyuziya Li be beste ne. A vtoroto Lina libese ne.
Togava kakvo prava filosoftavam si i so gubya vremeto s gluposti esto da ich nski. Felsefe bundan ibar
D: er Punkt 2019-08-18 16:31:34
E drugoto naucna ilyuziya Li be beste - Ne. A vtoroto Lija li bese - Ne.
Togava kakvo pravya, - filosoftavam i si gubya vremeto s gluposti vmesto da ich nemski. Felsefe bundan ibaret.
· 2019-08-18 16:55:47
Sen felsefe ve bilim üreten biri değilsin ki! Birşeyi mükemmel taklit edebilmek o şeyi gerçekten bildiğini göstermez. Sen arabanın tasarımıyla ilgin yok, arabayı tasarlayan kişiler herkesin ruh haline göre tasarı çıkarmazlar.
İmaginerno dediğin şey olmasa günümüzde balistik, havacılık, uzay araştırmaları imkânı yoktur. -2'nin kök karesini aldırmak senin için anlamsızdır, oysa vektoryel hesaplamalarda önemli farklılıklara yol açar.

Sen felsefe yapamazsın, bilim de yapamazsın, kendini kandırma. Başkalarını taklit etmek o işin aslını bilmek değildir. Okuduğun bir tane tez var mı? Onu anlat, üniversitede iki doçentin kitaplarından ezberlediklerini sormuyorum.
D: er Punkt 2019-08-18 17:44:20
Pinko kusura bakma isim var , derdin fikir değil . Şahısla uğraşma mertebedesin ,alya sen/ben diyorsun.
Imanginerno demek , hem var hem yok. Kanitlayamadigimiz var olan bişey.
Bişey sormak istiyorum ,siz ise başlamadan psihoteste tabi tutuluyormisunuz? Merak istersen cevab da vermeye bilirsin. Bitirdiğim branşı sormuştum , gizlilik ibaresi olduğu için belki söylemek istemezsin.
Görev işte. Sana başarılar diliyorum ,bizim bildiğimiz bişey varsa karşılıksız
paylaşırım. Bu forumda bişey çıkacağı sanmıyorum.
Auf Weitersehen
· 2019-08-18 18:44:51
İmaginerno hem var hem yok demek değil. "imaginary" hayali demek. Kelime latince imago (kopya, benzerlik, görsel) kelimesinden türetilmiş, ingilizce ve fransızcada image kelimesi var. Imaginery kelimesini matematikte kullanan kişi 1673'te René Descartes'tir, kendisi ünlü felsefeci ve matematikçidir. Kanıtlanamayan var olan şey diye birşey bilimde yok. Dinde var olan mitolojik ögeler (Tanrı, melek, cin, şeytan) imaginerno değildir, asılsızdır. Atom, atomaltı parçacıkların modellemesi imaginernodur, çünkü elle dokunabilecek, gözle görebilecek durumda değiliz. Bunlar ispatlanamaz manasında değildir, aksine bunları ispatlayabilen kişiler nobel ödülleri aldılar.

Benim seninle derdim niye olsun birader? Arabayı tasarlıyorum, üniversitede çok matematik okudum diye hava attın, biz de sana senin bilimadamı felsefeci olamayacağını söyledik. Birşeyler iddia ederken asılları olması gerekir, ayakkabı tamircisi kendisini nike, adidas ayakkabı tasarımcısı tanıtması doğru hareket değildir. Hele bir de ayakkabı yaparken felsefe mi kullanılır derse onu tımarhaneye kapatmak gerekir.
· 2019-08-18 19:00:37
Düzeltme: Descartes 1650 yılında vefat etmiştir, La Geometrie 1673 değil 1637 yılındandır.
Kaynak: http://jeff560.tripod.com/i.html
D: er Punkt 2019-08-18 19:41:57
√-1 matematikte ifade bu.(karekök)
Meselya senin kişiliğin ( benim). Ispetlayamiyoruz ama var.
Isim var urasamayacam konu zaten Balkan göçmenleri.
Auf Wiedersehen
· 2019-08-18 20:23:39
Arkadaş sen o matematikte prepisva yaptığın imaginary unit (i), ispatlanamaz birşey değil, tanım o. Geometride koordinat sistemi üzerine her nokta bir sayıdır. Uzayda koordinat sistemi kullanırsak bu sefer kompleks sayımız i ve j tanımlamasıyla üç unsurdan oluşacaktır, yani C ( x, y, z ) gibi tanımlamayı C = a + bi + cj gibi ifade kullanacağız.

Kişilik ispatlanamaz konu değildir, nörobilimciler, psikanalistler, felsefeciler kendi tanımlamalarını yapmaktadırlar. Son yıllarda makine öğrenmesi, yapay zeka gibi konular hızla yaşamımıza girdiler, dolayısıyla dijital kimlik denilen şeyler var. Bunları sen algılayamaman kimse algılamıyor manasında değildir. Brain Machine Interface, Biomachine, bioprogramming gibi konular yirmi otuz yıldır bilim kurgu olmaktan çıktı. Gen mühendisleri DNA'mızda bulunmayan yapay bazlarla sentetik canlı tasarlıyorlar, sen hangi yüzyılda yaşıyorsun?

"Bilmemek ayıp değil, öğrenmemek ayıp".
· 2019-08-18 20:31:10
Öğrenmek isteyenler, konuyla alakalı Wikipedia sayfalarını inceleyebilirler:
https://en.wikipedia.org/wiki/Synthetic_biology (Sentetik bioloji)
https://en.wikipedia.org/wiki/Synthetic_genomics (yapay DNA üzerine)
https://en.wikipedia.org/wiki/Machine_learning (Makine öğrenmesi)
https://en.wikipedia.org/wiki/Artificial_intelligence (Yapay zeka)
D: er Punkt 2019-08-18 21:16:16
( -1 )birin karekökü den bahsetmiştim. Kişilik tabi ki ispatlanabilir ama sen ısrarla fiziki boyutlandırma dan bahsediyorun. Yapay zekyaninda arkasında ine kişi vardır mutlaka. Sonuçta insanın komandasindan dışarı çıkamaz.
Ben fiziken 21 asirdayim, ama uyuduğum zaman , hızla zamanı asmaktayim
vektörel olarak geçmişe de gidiyorum bazen , geleceyede, 1 -bilmediğin 2 saniye sürer. Imanginer sayı üç boyutla alyakasi yok ,senin tanımladığın olay uzaydaki noktanın konumu, koordinat sistemin orijini tanimlatsizin. Kendine mutlaka bir koordinat sistemi secebilirsin (güneş, yer küresi, ) .Hazırladığımız kadar C= aı+bj+ck. Olmalı. Yapay zekya, zekya, kişilin ifadesi değil kişilik Sen sin Ben im. Zekya ise kişilin fiziki boyutun davranislarinin optimize eden bir fonksiyondur.
· 2019-08-18 21:47:48
Senin ne kadar matematik okuduğunu da anladık. Benim derslerime girseydin gözünün yaşına bakmaz, seni bırakırdım, https://en.wikipedia.org/wiki/Complex_coordinate_space https://en.m.wikipedia.org/wiki/Several_complex_variables

Okumadığın konular hakkında yorum yapmasan? Zekâ, kişilik hakkında zındık bilgin yok. Matematiğin ise lise düzeyi/lise düzey altı seviyede. Astronomi hiç bilmiyorsun. Semitik halkların mitolojisi ve ortaokul seviyesinden aparma birkaç bilimsel dalı harmanlayıp gerçeklik diye yaşıyorsun.
Cinlerin davranışlarını optimize eden fonksiyondan haber versen diyorum, Arşı Âlâ'da oturan sakallı dedenin oturduğu noktayı referans alabilirsin (Bkz: Kuran 20:5)
D: er Punkt 2019-08-18 22:23:07
Matematik öğretmenimisin sin?
Diyorum ki yakında seni müftü yaparlar kendine dikkat et. Formülü dogoru da yazmamissin. Imanginer sayıda da haberin yok.Ama ayetleri tıkır tıkır öğrenmiştin.
Felsefeden de anlamıyorsun , yazdıklarımı bir okusan dalgamı anlarsın ama kızıl ,ince ötesi (ince) gectigim için senin dusuk yapay senztörlerin tabi algilayamadi.Deyorum ahmagin benarsiz olan tekisin.
Tekrarlayam:
Pinko güzel bir Rum secmissin kendine entelektüel değerin noktadan ibaret zaten, bununda komplekslerini ve bilinçaltında var olanları ve genelde şahıs olarak sende olmayanları Niknamenin bir özeti olması gerek.
Vrestenzi?
Biz seni kim olduğunu bilmiyor muyuz? He
· 2019-08-18 22:48:09
Adam dalga geçiyormuş, kızıl ince ötesi geçiyormuş, büyük felsefe icat etmiş. Biz bu kıçıkırık aptalın felsefesini anlayamamışız e mi? Üstün zekâsını algılayamadığımızdan aptalmışız.

Psikanaliz de yapabiliyormuş bu zat, Erich Fromm bunun yanında ryapa da yade, Nikname'in özeti bende olmayıp bilinçaltımda olanlar mevutmuş... Vay anasını sayın seyirciler.

Bu aptalın dediklerini Kartezyen üçboyutlu koordinat sistemine taşıyınca asıl sorunun Pinko'nun kim olduğunu bildiğinden kaynaklanıyormuş.
· 2019-08-18 22:52:15
İkide bir alamancaya cartlıyorsun. Hayırdır, anadilini unuttun mu? Biz alamanca bilmiyoruz, bizim anlayabileceğimiz dilde hitap edersen iyi olacak. Üstün felsefeni Goethe heykelinin yanında bavarya birasıyla onun dilinde bu haber sitesinde sergileyince açıkça biz birşey anlamıyoruz. Google Translate ve Microsoft Translator senin yazılarını yapıştırınca resmen küfretti sayfayı kapattı, ne yazıyorsun sen öyle?!
D: er Punkt 2019-08-18 22:58:57
Almanca ogrenmektegim senin gibi salaklarlada pratik yapıyorum ,
farkında değil mi sin.
Na tvoya maycin ezik se spravyam Po dobre. Nestastnik.
· 2019-08-18 23:12:36
Hayvan herif, ben alamanca bilmiyorum, benimle pratik yapman akılsızca bir davranış. Alman dilini güzel pratik yapan kişilerle geliştirebilirsin, birşey bilmeyenlerle ne geliştireceksin?

Sen benim anadilimi kullanamıyorsun, daha yazım kurallarını öğrenememişsin, da/de ekinin ne zaman ayrı ne zaman bitişik yazacağını bilmiyorsun. Bu heralde senin üstün felsefi espirilerinden kaynaklanıyor, biz anlayamıyoruz.
fes 2019-08-18 23:25:35
Felsefeye gerek yok mu diyorsun sen şimdi alamancı? Yaş tahtaya bastın galiba? Gastarbeiter gastarbeiterdir, biliyorsun değil mi? Almanlar bir gastarbeitere asla daha yüksek bir statü vermezler.

Byük dedem 1916 senesinde Galiçya cephesinde alamanlarla beraber ruslara karşı savaşmış, onlar için "çok pis bir gavur, bulgardan daha pis" diyormuş. Dedemin gözü kamaşmamış ama senin gözün nasıl kamaştı bu alamandan, ne iştir arkadaş?
D: er Punkt 2019-08-18 23:32:16
" .... biz anlayamıyoruz." Kat si smotan , ami reshi si problema pic.
jetzt lerne ich Deutsch . Du bist dumm. Du verstehst nichts Herr Pinko.
Auf Wiedersehen.
· 2019-08-19 00:13:51
Ma gulte lena leyse min kuvveti fehmike bel an zıyfi idrakik. İn ente minel kavmil ulemai nahnu lâ necidu fike eseruha. Lime kellemte lena billügatil Almaniya izâ gultulek nahnu la netekellemü biha?

Hahüna el müşkilü lek em la?
· 2019-08-19 00:26:56
https://translate.google.com/#view=home&op=translate&sl=auto&tl=tr&text=jetzt%20lerne%20ich%20Deutsch%20.%20Du%20bist%20dumm.%20Du%20verstehst%20nichts%20Herr%20Pinko.