Ziyaretçi defteri Künye E-gazete
 
DÖVİZ KURLARI
EUR EUR 1.9558 Lv.
USD USD 1.7545 Lv.
GBP GBP 2.2978 Lv.
TRL TRL 0.2937 Lv.
Anasayfa Haberler   Yorumlar   Edebiyat Video Arşiv
29 Ocak 2020
HABERLER » Kırcaali
Kırcaali’de Düzenlenen “Türkçenin Uluslararası 13. Şiir Şöleni” Büyük İlgi Gördü

Kırcaali’de Düzenlenen “Türkçenin Uluslararası 13. Şiir Şöleni” Büyük İlgi Gördü

18 Kasım 2019

15 Kasım 2019 Cuma günü Kırcaali’de Türk dünyasının en büyük edebiyat organizasyonu olan ve 1992'den beri Türkiye Yazarlar Birliği (TYB) tarafından gerçekleştirilen “Türkçenin Uluslararası 13. Şiir Şöleni”nin Mehmet Akif ve Hasan Sezai Gülşeni şiir fasılları gerçekleşti. Duygusal anların yaşandığı program, Kırcaalili şiirseverler tarafından büyük ilgi gördü.

“Türkçenin Uluslararası 13. Şiir Şöleni”, 13-16 Kasım 2019 tarihleri arasında Kültür ve Turizm Bakanlığı, Türkiye Yazarlar Birliği ve Türk İşbirliği ve Koordinasyon Ajansı Başkanlığınca Trakya Üniversitesinin (TÜ) ev sahipliğinde gerçekleştirildi.

Mimar Sinan'ın hatırasına ithaf edilen şölen kapsamında 24 ülkeden 56 şair, Edirne, Yunanistan'ın Gümülcine ve Bulgaristan'ın Kırcaali şehirlerinde düzenlenen programlara katıldı. Şölene Bulgaristan’ı temsilen şair Habibe Hasan katıldı.

Kırcaali’de TYB Genel Sekreteri Dr. Muhammed Enes Kala'nın muhteşem sunumuyla gerçekleştirilen program, Ömer Lütfi Derneği Kültür ve Eğitim Merkezi Konferans salonunda düzenlendi. Programın başında etkinliğe ev sahipliği yapan Kırcaali Türk Kültür ve Sanat Derneği Başkanı ve Ömer Lütfi Derneği Müdürü Müzekki Ahmet, konukları 'Hoş geldiniz' diyerek selamladı.

Programa katılan konuklar arasında TYB Şeref Başkanı ve Türkçenin Uluslararası Şiir Şöleni Daimi Heyet Başkanı Dr. Mehmet Doğan, T. C. Filibe Başkonsolosluğu Ataşe Yardımcısı Hüseyin Dönmez, Kırcaali Bölge Müftüsü Beyhan Mehmet, Momçilgrad (Mestanlı) İlahiyat Lisesi Müdürü Ahmet Bozov ve Yardımcısı Nurettin Çakır yer aldılar.

Programın açılış konuşmasını yapan TYB Genel Başkan Yardımcısı Tarkan Zengin, TYB’nin çalışmalarından ve Türkçenin Uluslararası Şiir Şöleninin tarihinden bahsetti. Zengin, “Bu topraklar bize yabancı topraklar değil. Her geldiğimizde bizim topraklarımızda hissediyoruz kendimizi” diye ifade etti.

Mehmet Akif Şiir Faslı’nda Türkiye’den İhsan Deniz, Adem Turan, Mustafa Uçurum, TYB İstanbul Şube Başkanı Mahmut Bıyıklı, TYB Trabzon Şube Başkanı Kamuran Tuna, TYB Ankara Şube Başkanı Mehmet Sait Uluçay, Bosna-Hersek’ten Amila Neslanovic, Belçika’dam Hakiki Kabakçı, Almanya’dan Mustafa Can, Tataristan’dan Ramis Aymatov, KKTC’den eski milletvekili Dr. Arif Albayrak ve Bulgaristan’dan Habibe Hasan, Resmiye Mümün, Nefize Habib ve Haşim Semerci şiirlerini okudular.

Hasan Sezai Gülşeni Şiir Faslı’nda Türkiye’den Hicabi Kırlangıç, İdris Ekinci, Ahmet Uludağ, Başkurdistan’dan Halisya Yangirova, Ukrayna’dan Seyyare Useinova Kökçe, Tataristan’dan Bulat İbragimov, Avusturya’dan Ahmet Demirci ve Bulgaristan’dan Durhan Ali ve Osman Akın şiirlerini okudular. Programda ayrıca Momçilgrad İlahiyat Lisesi Müdür Yardımcısı Nurettin Çakır, Bulgaristan Başmüftü Yardımcısı Ahmet Hasan’ın “Kırcaali” şiiriyle konukları selamladı.

Etkinliğe ev sahipliği nedeniyle Müzekki Ahmet ve ekibine teşekkür eden organizatörler Bulgaristan’dan katılan şairlere sanat eseri olan birer katılım beratı takdim ettiler. Program, toplu hatıra fotoğrafı çekimi ile son buldu.

Kırcaali’deki etkinlikten önce konuk sanatçılar, Kırcaali şehrinin kurucusu Gazi Kırca Türbesi’ni ziyaret ederek dua ettiler.

Kaynak: Resmiye MÜMÜN


Kategoriden tüm haberleri oku


 YORUMLAR


sezgin akbaş 2019-11-18 15:20:00
haberlerinizi Türkiye'de alemihaber.com sitesinden takip ediyoruz:
https://www.alemihaber.com/onuncusite/haber/kircaalide-duzenlenen-turkcenin-uluslararasi-13-siir-soleni-buyuk-ilgi-gordu-759358
BG Türkü 2019-11-19 14:23:03
Aynen FETO gibi güya Bulgaristan Türklerin ANADİL eğitiminde problem olmadığını göstermek için böyle düzmece şölenler yapılıyor.
Oysa bu gün Bulgaristan’da anadili yarım yamalak konuşan dinsiz bi Türk gençliği yetişmekte.
Hz. Demokrat b. Hümanist 2019-11-19 21:16:31
Hayvana ne denir? Hayvan!

Ömer Lütfi Derneği kendi çapında Türk diline ve kültürüne hizmet ediyor.

Bu hayvanlara kalsa şölen, kutlama falan yapılmamalı, yarışma düzenlenmemeli.

Yaaa! Yarım yamalak Türkçe konuşan dinsiz türk gençliği yetişmekte yov. Ne o öyle üniversite ve STK'larla bağ kuruyorsunuz, cami doldurun, dolu depese, dolu müftülük deyin herşey hallolacak.
BG Türkü 2019-11-21 12:36:35
Fes denen kişinin adına mı yazıyorsun stil ayni.
Vesselam.
fes 2019-11-21 21:49:10
Fetö gibi nasıl oluyor be Vesselamcı? Zurniş Feskaya ile Anladi ve Vessalımınızı alın, şeyinize sokun. Fetö gibi imiş, manda kafa Fetö'den ne anlıyorsa artık.

es-selamu aleyküm zart zurt, Vesselam!
BG Türkü 2019-11-22 07:16:27
Fetonun organize ettiği “TÜRK OLİMPİYSTLARI”.
Dünyaya Türkçe öğretiyoruz diye İstanbul’a çeşitli ülkelerden birkaçTürkçe şiir ve Türküler söyleyen çocukları getirip muazzam gösteriler yapılıyordu.

Aynı olay şimdi Bulgaristan’da yapılıyor.
Göstermelik Kuran-ı İ Kerim kurdu şiir gösterisi.

Devam eden asimilasyonu şaklamak için bir boyama eylemlerden öteye değildir.

DuPiSe milletvekillerinden televizyonlarda biri düzgün Türkçe konuşamıyor hele Gırcaslı belediye başkanı Hasan Aziz ilezir oluyor.
Fes senin bi tarafını fena acıtmışlar benziyor tecrübeni konuşturmuşum.

Fes sen Turska filologiya mı bitirdin.
fes 2019-11-22 13:07:41
Yok FETÖ'nün yaptığı faaliyetle bu aynı değil. FETÖ bir istihbarat örgütüdür; amerikan, israil, almanya ve ingiltere istihbaratları tarafından kurulmuş hain bir örgüttür.

Türkçe olimpiyatları ve Fetö okulları yoluyla orta asyaya sızma operasyonlarıdır. Özbekistan'da bir okul açıyor, okulun ingilizce öğretmeni istihbarat ajanı.

Bunları ben nereden biliyorum? Mahkeme kayıtlarından ve çeşitli devletlerin açıklamalarından, konu ile ilgili yazılmış olan bir çok araştırmadan biliyorum. Yani senin gibi kafadan atmıyorum.

Basit bir dernek organizasyonu ile istihbarat organizasyonunu aynı şeyler değildir.
fes 2019-11-24 21:10:54
Göstermelik Kuran kursu diye şikayet ediyor ve hakiki Kuran kursu olsun istiyor. Hakiki Kuran kursu olabilir mi, ne demek hakiki?

Göstermelik veya "hakiki, Kuran kurslarının tümü yanlıştır. En az yirmi yaşına gelmemiş birine Kuran öğretilemez. Dua falan ezberletilir, o başak mesele.

Din, sanat, felsefe ve hatta tarih gibi disiplinler büyük oranda soyut öğretilerdir; yirmi yaşını doldurmamışlar için öğretilmesi hem imkansızdır hem de zararlıdır.
Müslüman 2019-11-25 08:55:22
Fes neden okul 6 yaşında başlar daha önce krej ana okulu.
Lise bile geç bazı öğretileri öğretmek için.

Fes seni okutmuşlar ama kendini geliştirememişin.
Bi ülkede her şey yani işi normal olarak yanı sıkıntısız olduğunu göstermek için hele o ülkede hatırı sayılı azınlık varsa işte o FETO numaralarına baş vuruluyor aynı Bulgaristan’da olduğu gibi.
Fes gel Gırcalıya sokaklarda Türk gençleriyle konuş.
Sen Bulgarca bildiğinden onları anlarsın Anadolu’da yetişmiş biriyle anlaşmakta zorluk çekilir.
100 Türk gencinden ancak bir ya da ikisi bir iki dura bilir.

Öyle ileri geri din gericiliktir Bulgaristan’da Türkçe bilmesen de olur ALGISINI yaratmaya ÇALIŞMA.

Bulgaristan’da anadilini yarım yamalak konuşan dinsiz bi Türk gençliği yetişiyor bu da Bulgar devletini Türklere katlı yürüttüğü asimiladyon politikasının temelidir ve sen de o politikayı destekliyorsun.

45 yıl Jivkov başaramadı bu acımasız bu günkü yaşam koşullarda siz de başaramayacaksınız.

FETO nun taktiğini kullanamazsa BAŞARAMAYACAKSINIZ.
fes 2019-11-25 12:12:28
Fetö'nün taktiği diye bir şey yok; dincilerin hepsi aynıdır, birbirinden farkları yoktur. Sen 2009 senesinde FETÖ'ya alkış tutarken ben onlarla daha başından beri mücadele halindeydim. Öyle lagaluga yaparak suyu bulandırma.

Dinciler öteden beri hep hristiyan batının ve israilin oyuncağı olmuşlardır. Ben sunniyim, ben aleviyim diyen her kimse o gericidir, ulusal bilinçten nasibini almamış biridir.

Grajdansko obştestvo ( yurttaşlar toplumu ) olamayan bir toplum modern bir toplum olamaz, hiç bir zaman zenginleşemez de. Yurttaş kavramını anlamayan biri geri kafalıdır.

Tarihte insanlar kabile, klan, aşiret düzeninde yaşarlarken din geldi onları bir üst seviye olan ümmet düzenine çıkardı. Ne var ki, mezhep, dinler arası savaşlar bir tülü aşılamadığından ümmet toplumundan bir üst seviye olan ulus toplumuna geçme ihtiyacı doğdu.

1923 Cumhuriyetle bir üst seviye olan ulus devlet düzenine geçmiş olduk. Dinciler bunu asla kabul etmediler. Fetö metö hep buradan çıkmıştır. Emperyalist batı bunlara muazzam destek vermiş hala da vermektedir.

Bulgarlar da dincilerden hiç rahatsız olmuyorlar, rahatsız oldukları türk milliyetçileridir. Bulgaristan'
fes 2019-11-25 12:17:28
Bulgaristan'da Kuran kursuyla asimilasyonu milim durdurulamaz. Arapça bir şeyler ezberleyerek türkçülük yapılmaz. Buna karşın DPS'nin varlığı, sadece ismi bile Türklüğe muazzam bir katkı yapıyor, asimilasyonu durduruyor; en azından yavaşlatıyor.

Bunları sana yazmadım. Sen Zurniş Feskaya hayvanısın. Hayvan anlamaz.
Fesçeye 2019-11-25 13:03:14
Sen Feska Bulgaristan Türkletin erimesinden yanısın 2 artı 2 dört gibi.
Senin yaptığın algı yaratmak sen bile kendine inanmıyorsun.
Fesçe Türkçe filosfiyayı mı bitirdin yazmamışım.
fes 2019-11-25 13:17:14
Evet, ananın algısını güzel güzel yarattım, orası doğru. Kıçın kıçınovski filosofyasını okudum, şimdi encümen kararıyla şeyin melodisini şey edeceğim. Hayvanat bahçesi, bir de kıç.
Fesçeye 2019-11-25 18:29:58
Vay vay çok üzüldüm Feska sen tam bi koçınovski olmuşun net cümleler bile kuramıyorsunuz.
Feska yazdıkları tam kendini ifade ettiğinin farkında bile değilsin.
Keke gızanı gibi kekeleyip duruyorsun.

Feska Gırcalı polis saat kulesinden her saat yükselen IRKÇI TÜRK DÜŞMANLIĞI körükleyen melodiler kalkmalı mıdır.

Eğer gerçek bi Türk isen muhakkak cevabın olur.


ANKADI.
Hz. Demokrat b. Hümanist 2019-11-26 04:07:54
Zurniş DPS'den istekte bulunmaya hakkı var mıdır? Yoktur, çünkü GERB yalakası müzevir enceğidir.
Kendisi bu sitede:
1-Bulgar asimilasyonunu Türkleri sorumlu tuttu. İyi Jivkov kötü Türkler dilekçe verdiğinden dolayı "Soya dönüş" projesini başlattığını dile getirdi.
2-1878 Berlin kongresinden çıkan kararlar ve daha sonra 1885 Doğu Rumeli sancağının ilhakı ve 1906 bağımsızlık ilanı neticesi BULGARİSTAN'da özerk bölgelerin bulunmaması konuları sonuçlarını büyük halk meclisi azınlık mensubu üyesinin imzasına bağladı
3-Sıradan halk meclisinde hiç çoğunluğu bulunmayan partiden büyük halk meclisi ve 2/3 çoğunluluk gerektiren anayasa değişikliği sorumluluğunu yükledi.
4-DPS ve Başmüftülüğü karalarken bir kerecik olsun aşık olduğu GERB partisine eleştiri yöneltmedi.
Hz. Demokrat b. Hümanist 2019-11-26 04:18:12
Zurniş azılı Türk düşmanıdır. Keşke soyu sopu geberip gitse, ama nerde, fare gibi çoğalıyor bunun gibi eğitimsiz cahiller. Yasa karşısında sorumluluklardan zerre ilgilenmeden haklardan yararlanmak istiyor bu parazitgiller.

Zurniş başarılı bir Türk ve müslüman görünce hasetlikten çatlıyor. Ona göre her Türk ve müslüman "ikinci sınıf" vatandaş, aciz, bir şey beceremeyen biridir. Birileri konferans, şiir, halk oyunu gösterisi düzenlese alevleniyor, esip kükrüyor. Başmüftü birileriyle konuşuyor, bildiri yapıyor hemen saldırıyor. Türk asıllı siyasi görüş bildiriyor hemen havlıyor. Neden? Çünkü haset cahilin teki, o işleri kendinin yapamaması ona çok koyuyor.

Zurniş bir kerecik olsun Tzvetanov'a bir şey söyledi mi? Boyko Borisov'a laf etti mi? O kakavana göre GERB'le DPS'nin farkı yok. Ama bizler Kırcaali'de Türk ailenin baskınını hatırlıyoruz, Karagözlerde olanları gördük. Biz, Türk halkı akla karayı seçebiliyoruz, marjinal gruplar havlasa da kervanımız yürümeye devam edecek.
Hazretsize 2019-11-26 07:17:00
Kimi gördün ö kör gözlerinle şapşal hazretsiz. Bir şeyler görmüş olsaydın bu gün Bulgaristan Türkletin geleceğinden endişe duyardın.

GERB,BSP, “ATAKA” , DpS bu partilerin farkı ne be aptalın önde gideni dördü de Türk düşmanı.

Boyko Borisov’u general yapan ajan Sava Amet Doğan değil mi geri zekalı.

Televizyon programlarına parti sözcülüğüne DpS adına hep Bulgarlar çıkıyor.

Hani Türk partisiydi.
fes 2019-11-26 11:48:18
Geri zekalı ve hayvan karakterli biriyle aklı başında namuslu biri arasındaki farkı Zurniş Feskaya hayvanı görebilir mi? Hayatta göremez. Ne yapar? Beyinsiz kafasıyla tuhaf tuhaf sonuçlar çıkartır.

Saat kulesindeki melodilere ırkçı tanımlaması yapıyor ve hemen ardından "Parti sözcüleri neden bulgar" diye yumurtlayarak bal gibi ırkçılık yapıyor. Tabi geri zekalı olduğundan düştüğü çelişkiyi görebilecek durumda değildir.

Zurniş Feskaya hayvanına bu saat kulesindeki çalınan melodilere neden ırkçı diyorsun diye bir soru sorsak doğru düzgün bir açıklama yapabilir mi? Çok beklersiniz. Hayvandır, hasettir, piskara kterlidir ve de yalancıdır.
Fesçeye Feska 2019-11-26 13:20:47
Gırcaslı polis binasının saat kulisinden yükselen melodiler hangi devri anlarıyor ve o şiirleri yazanlar kimlerdir.
Ben bilmiyorum bi zamet sen Turska filalogiya bitirmişim basıl olsa.
Bi zamet bizi aydınlatı ver Feska.
fes 2020-01-09 22:10:17
Çiçek yetiştirmek çok faydalı bir iştir, katılıyorum. Herkese tavsiye ederim.
Ömer aga’ya selam 2020-01-13 17:30:27
Ömer aga sen hala yaşıyormusun?

 
   YORUM YAZ
Ad/Soyad*
Yorum Metni*:  
* Maksimum karakter sayısı: 1200
Security Code*
 
  * Yazılan yorumlardan site sahibi sorumluluk taşımaz !
  UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış yorumlar onaylanmamaktadır. Ayrıca suç teşkil edecek hakaret içerikli yorumlar hakkında muhatapları tarafından dava açılabilmektedir.


« Geri dön

ANKET



Anket Başlangıç Tarihi:

[ Anket sonucu ]
REKLAMLAR



All Rights Reserved © 2006-2019    "SENİ MEDİA" LTD; KARDZHALI   Webdesign: SWS