Ziyaretçi defteri Künye E-gazete
 
DÖVİZ KURLARI
EUR EUR 1.9558 Lv.
USD USD 1.7725 Lv.
GBP GBP 2.27 Lv.
TRL TRL 0.3079 Lv.
Anasayfa Haberler   Yorumlar   Edebiyat Video Arşiv
16 Aralık 2019
HABERLER » Bulgaristan
AP milletvekili Küçük: Arsız Simeonov diğer Avrupa ülkelerinde siyaset tarihine gömülmüş olacaktı

AP milletvekili Küçük: Arsız Simeonov diğer Avrupa ülkelerinde siyaset tarihine gömülmüş olacaktı

26 Kasım 2019

Hak ve Özgürlükler Hareketi’nden (HÖH) Avrupa Parlamentosu Avrupa’yı Yenile Grubu Üyesi İlhan Küçük, Avrupa Parlamentosu kürsüsünde sert bir konuşma yaptı. Bunun nedeni, ırkçı ve aşırı milliyetçi Valeri Simeonov'un Bulgaristan Parlamentosu Başkan Yardımcısı seçilmesidir.

Küçük, “Hala kimin hakkında konuştuğumu merak ediyorsanız, size bir hatırlatma yapmama izin verin. Bu zat, Türkiye sınırında ülkelerine oy vermeye veya akrabalarını görmeye gelen yaşlı kadınları yere iten kişidir. Gerekçesi bir tek şeydi – onlar etnik açıdan farklılar! Roman asıllı annelerin köpekler gibi çocuk doğurduğunu söyleyen ...Engelli çocukların anneleri hakkında “sözde hasta çocukları olan bağırıp çağıran kadınlar” ifadelerini kullanan zat” diye kaydetti.

AP milletvekili, ”Başka herhangi bir Avrupa ülkesinde bu arsız adam çoktandır siyaset tarihine gömülecekti. Ancak Bulgaristan'da ödüllendiriliyor ve makam sahibi yapılıyor. Ne yazık ki, bu Avrupa Halk Partisi ve Avrupa Sosyalistler Partisi'ne (PES) üye olan Bulgar partilerinin desteğiyle yapılıyor” diye ekledi.

Küçük, HÖH partisinin Avrupa Komisyonuna yönelik soruları olduğunu belirtti. AP milletvekili, AB Adalet Komiseri Vera Jourova’ya dönerek, ”Sayın Yourova, Avrupa Komisyonu, Avrupa Birliği Antlaşması’nın 2. maddesinde yer alan AB vatandaşlarının hoşgörü ve insan onuruna ilişkin ilkelere saygı gösterilmesini nasıl sağlayacak? Bu tür sorular soracağız ve cevap verilmesi konusunda ısrar edeceğiz!” dedi.

Kaynak: Kırcaali Haber


Kategoriden tüm haberleri oku


 YORUMLAR


BG Türkü 2019-11-26 19:15:19
İlhan “Küçük” gerçekten KÜÇÜCÜK. .
Bu kel kafalı bi boka yaramaz pısırık derin devletinin istekleri doğrultusunda beyanatlar veriyor.
“Vatansever koalisyon” pisliklerini ıskartaya çıkararak onları yetine DuPiSe yi yerleşme arzusunsalar.

ÇIKAR politikası tam zirve yapmakta.
fes 2019-11-27 13:55:26
İyi bir konuşma, Türklerin hakkını savunmuş, Türk düşmanı Valeri Simeonkaya dersini vermiş. Küçük beyi takdir ettik, DPS'yi desteklememiz boşuna değilmiş. Sırf bu olay bile DPS'nin Türkler için ne kadar gerekli bir parti olduğunu gösteriyor.
BG Türkü 2019-11-27 18:38:24
Yapma yav Fes DpS nin derdi hükümet ortağı olmak ülkeyi sömürmek Türkletin haklarını savunurmuş hangi hakı savundu bi tane yaz da biz de bilelim.
fes 2019-11-27 18:54:31
Senin cahil kafan hak savunmasından ne anlıyor bilemem, ama Küçük beyin AB parlamentosunda Valeri Simeonka'nın meclis başkan yardımcılığına seçilmesini protesto eden konuşması bir hak savunmasıdır.

DPS bulgar ana yasasının dışına çıkamaz ve, bulgar kamu oyunu hesaba katarak politika yapmalıdır.

He şeyden önce otuz milletvekili çıkartan bir partinin ne yapıp yapamayacağını öğrenmelisiniz. Cahil cahil konuşmakla bu işler olmaz. Bir belediye başkanından polis binasındaki saatin melodisini kaldırmasını istemek cahillin ötesinde bir davranıştır.
BG Türkü 2019-11-28 09:21:56
Fes sen mi çok akıllısın Bulgaristan Türkkeri mi çok APTAL.
DpS anayasaya göre siyaset tabi ki yapacak kimse omlardan İdpanys BASK bölgesi gibi ayrımcılık yapmalarını istemiyorlar AKILLI.
Dönüp dolaşıp Türkler haklarını istemekle otonom isteyecek ALGISINI yaratmaya çalışıyorsun.

Bırak şu eskimiş komünist numaralarını Jivkov zaten bu sebeple “doya dönüş” rezaletine girmişti.

Bütün Avrupa ülkelerinde aşrı dağıtılarak protesto eğilmekte son örneğin Almanya’da aşrı şapın yükselmedi.
DpS zaten GERB herkes bilen gizli ortağıdır.
DpS anacı sağcıları hükümet ortaklığında kovduracak yeğlerine kendileri geçmek alacak olan hükümet ortakları tek bi bakanlık va bakan yardımcıları hep olduğu gibi ülkeyi SOYMAK.
Türkler soyguncu Bulgarlardan mi maşalarımız.
Fazla filosofita yapma.
fes 2019-11-28 19:55:19
Geri zekalı lafları bunlar, laga luga. Seçimler yeni yapıldı, halk benim düşündüğüm gibi DPS'ye desteğini artırdı. Bu durumu görmemezlikten gelme, dediklerinin tamamı havada kalıyor.

Ahmakça lafları burada tekrarlayıp duracağına parlamenter sistemin nasıl çalıştığını öğren. Hükümet nasıl çalışıyor, muhalefetin rolü nedir gibi konuları öğren ki burada rezil olup durma.
BG Yürkü 2019-11-29 06:24:59
Fes parlamenter sistemini hükümet muhalefet bunları sen mi üreteceksin sen kendi daracık pencereden bakıyorsun olaylara.
DpS publiçna tayna GERBin gizli ortağı olduğunu bi sen bilmiyorsun.

Fes DpS oligarşinin tek derdi hükümet ortağı olmak bu sebeple o “milliyetçilerin” üstüne gidiyor Türklerin haklarını savunmak için diil.

Komünist dönemi biteli 30 yıl oldu sizler hala o dönemin taktiklerini kullanıyorsunuz. Artık internet var.
Gorcalı ilin 7 belediyesinde sadece GERB ile DOST oylarını artırdı DpS oy kaybediyor bunu niye görmüyorsun.
DpS Türkletin haklarını savunmadığı için oy kaybediyor işte bu sebeple kesinlikle o oligarşi DpS yönetimi acilen değişmeli.
Türk halkının aynı 1984-9 yıllarındaki gibi güvenini sağlamadı gerekiyor. Yönetim değişmese DpS kesin siyasi çöplüğe gidecek EMİN OLUN Türk halkı bi yere kadar SABREDER..
fes 2019-11-29 11:36:54
Türklerin haklarını savunmaktan ne anlıyorsun sen, onu bilmemiz lazım. Hemen ardından otuz milletvekili olan bir partinin ne yapıp yapamayacağını iyi bilmek gerek.

Bir partinin iktidar ortağı olmak istemesi normal bir şeydir. Her partinin hedefi iktidar olmaktır. İktidarda olan bir parti seçmenlerine bir şeyler verebilir. Muhalefetteyken sadece eleştiri yaparsın, hayatın işleyişine hiç bir katkın olmaz.

Ben DPS'nin eridiği kanaatinde değilim. DOST GERB'im bir manivelasıdır, GERB'in amacı Türkleri aynen Yunanistan'da olduğu gibi partisiz bırakmaktır; iktidarda olduğu için bazı bilinci zayıf, gerçek çıkarını bilmeyen Türkleri kandırabiliyor.
BG Türkü 2019-11-29 13:11:15
Türkletin haklarını savunmakla ne anlıyorsun
“ BİLMEMİZ LAZIM”.
Fes sen kimsin de “bilmemiz lazim” diye kendine öz güven gibi yazıyorsun. Sen devlet misin de öyle bi cümle kürüyorsun.
Senin yazacağın yazının be önemi var bağlayıcı mı ne.
Madem kendini devlet gibi hissediyorsan mülkteysen tek bi sorunun cevabını yaz.
Bulgaristanda Türkler AZINLIK mı?
Doğru cevap yazarsan seni muhatap alırım.
fes 2019-11-29 13:47:10
Böylesi durumlarda kurucu liderimiz Atatürk "Şaşarım senin aklı perişanına ahmak!" diyormuş. Ben de senin perişan aklına şaşıyorum.

Bir kere fikir tartışması nedir konusunda hiç bir bilgin yok. Türklerin çıkarı dediğin tam olarak nedir derken sana emretmiyorum veya seni denetlemeye kalkıştığım yok. Ne diyorum? Arkadaş senin dediğine inanmamız için bu belirsiz "Türklerin çıkarları" tanımını açman gerekir diyorum.

Türkler azınlık mı sorusu ise korkunç bir cehalet örneği. Benim azınlık dememin ne önemi var? Bulgar devletinin ne dediği önemlidir.
Bulgar devleti Yunanistan gibi türk azınlığı yok müslüman azınlığı var diyor. Bu azınlık meselesi Çözülecekse Türkiye ile Bulgaristan arasında çözülür öyle DPS mepese gibi bir partinin buna gücü yetmez.

Ama cahile karı boşamak kolay tabi o başka mesele.
Müslünan 2019-11-29 16:10:35
Fes vaaz vermeye BIRAK Bulgaristan Türkünün senin vaazlarından ihtiyacı YÖK.
1984 ne yapacağını bütün dünyaya gösterdi gerekiyorsa yine gösterir.

Azınlık senin tanım çok önemli değil deme sıkıyorsa tanımını kıvırmadan yap.

Ne olacak tanımını yapsan seni asacaklar mı?
İki ülke arası işlere senin aklın etmez.

Hem sen kimsin de biz bilmemiz lazım diyorsun sen DEVLETSİN o zaman öyle mi anlayalım.

Yetkili değilsen vaazlarını git bi başka yerde ver.
fes 2019-11-29 16:41:11
Ahmakça sözler bunlar. Kırcallihaber'de yazı yazmak vaaz vermek değil bir kere ahmak.

Ahmak, benim Türk milliyetçisi biri olduğumu daha anlayamadın mı, azınlık konusunu sen mi bana öğreteceksin? Geri zekalıya bak, egizisyon papazı gibi İsa'ya inanıyor musun inanmıyor musun diye bana sorular soruyor. Geri zekalı.

Sen git başka yere hayvan, senin bulamaç laflarına akşlı olan herkes bıktı. Hayvan!
Müslüman 2019-11-29 20:28:53
Fes sen kimsin a devlet misin ne sin her önüne gelene HAYVAN muamelesi yapıyorsun ruh hasatasımısın ne sin.
Sana soru sorduk diye hayvan olduk yakışıyor mu sana.

Senden başka görevli yok mu GIRCALI haber sitesine yazmaya.

Vaazlarını evinde yap burada diil.

Senin saçmalıklarınla uğrakacakfiilim.

Git başkalarını kandırmaya.
fes 2019-11-29 21:47:49
Sen benim keyfimin kahyası mısın, ne istersem onu yaparım.

Yazı yazmak vaaz vermek değildir ahmak. Vaaz camide bangır bangır konuşarak verilir, yazarak değil.

Hayvana hayvan muamelesi yapmak gerekir, yoksa hayvanlık alır başını yürür. Soruyu sorarken terbiyeli soracaksın, edepsizce değil.

Kimseyi kandırma gibi bir amacım yok benim, söylediklerim alacak olan adam ister alır ister almaz. Sen alam, kendi inandıklarına inanmaya devam et.
Müslünan 2019-11-30 08:05:50
İmamlara özellikle Cuma hutbesi yazılı olarak gider İnan’larda o hutbeyi VAAZ gibi okurlar.

Senin o imamlardan ne farkı var senden başka bu sitede yazılara cevap verecek hiç kimse yok mukimin sen devlet misin.

Her mancaya maydanoz oluyorsun.

Hem şu aptalca hayvanca düşüncelerinden insansan tabi vaz geç ama sen HAYVANIN önde gidenlerdendin bu sebeple o hayvan keşimedini her cümlende kullanıyorsun.

Senin vaadlerinden Bulgaristan Türkletin ihtiyacı yok.
fes 2019-11-30 16:40:59
Ben sadece yazıyorum okumuyorum, fark budur. Sesimi duymuyorsun, okuma gibi mecburiyetin yok. Vaaz verildiğinde istesen de istemesen de adamın söylediklerine katlanmak zorundasın. Aradaki farkı anlaman lazım, anlamıyorsan artık diyecek bir söz kalmıyor.

Fakat senin esas rahatsız olduğun benim düşüncelerim olmalı, savunduğun şeyleri çürütmekte oluşumdur. Karşı argüman üretemediğinden itham etmeye başlıyorsun ve böylece bilimin ırzına geçilmiş oluyor.

Bulgaristan Türkülerinin neye ihtiyacı olduğunu sen tayin edemezsin; sana öyle bir yetkiyi kimse vermedi.
Müslüman 2019-12-01 09:29:49
Bana yetkiyi sen mi vereceksin sen kimsin devlet misin?
Devlet olsan bile bana kaklarımı savunmaya aramaya yasaklayandasın.
Ayrıcı ikide bir BİZ diyorsun kimsiniz siz?

Ben Bulgaristan Türküyüm devlet bana Türk ve Müslüman olarak yaşananı garanti etmesine mecburdur.

Siz mi yasaklayacaksın bu haklı isteği.

Yine soruyorum SİZ kimsiniz devletmişsiniz.
fes 2019-12-01 12:31:44
Sen belli ki okuduğunu anlamayan birisin, bu da ileri seviyede cahilliktir. Sana Türk milleti adına konuşma yetkisi kimse vermedi; o "kimsenin" içinde ben de varım.

Senin isteğine ben niye yasak getireyim, istediğini yapabilirsin, ayrıca bana ne?

Biz derken ben demek istiyorum; Türkçede ( İstanbul Türkçesinde ) ben demek kabalık olarak görülür, ondan "biz" derler.

Benim arkamda kimse yok; Türkiye'de yaşayan biriyim, DPS ve Baş müftülükle en küçük bir bağlantım yok.

Tartışmam sadece düşünsel seviyededir; özel çıkar, siyasi veya ticari çıkar söz konusu değildir.

Ben ilgilendiğim şeylere olgu, obje, olay açılarından bakarım; sana ve yazdıklarına da öyle bakıyorum.
Müslüman 2019-12-02 10:04:55
İstanbul’da yaşadığını yazıyorsun ama orada diil benim gibi Bulgaristan’da yaşıyorsun.
Özellikle KIRCAALİ haber ajansına yazılan yazılara senden başka itiraz eden yok.
Niye tek bi kere bile DpS, BOŞ müftülüğü eleştirmiyorsun hiç mi yanlışlıkları yok.
Sen kendini yazılarınla zaten belli ediyorsun.
Sen GÖREVLİSİN bana BİZ sözü kurduğun cümlenın içinde nerede yer aldığı senin düşünceni ortaya koyuyor.
Çok kültürlüsün ya BİZ demek BEN demek bırak filosofiyayı.
Sen görevini yine devam et.
Senin derdin yazdıklarınla kimseleri ikna edememen ve bu sebeple rahatsız oluyorsun.
Senin yazılarını doğru okuyorum merak etme ve anlıyorum da ikna olmadım mı itiraz ediyorum o kasar.
DpS ile BOŞ müftülük Türklerin yararına mu çalışıyor çalışıyorsa hangi yararları kazandırdılar 30 yıldır.
Bunun üzerine biraz kafa yor.
fes 2019-12-02 11:11:18
Sen eleştirmeyi yanlış anlamışsın; sen ya yepsi ya hiç yoluyla düşünüyorsun. DPS'nin yüz tane kusuru, eksiği olabilir, vardır; ama sen o eksikleri eleştirmekten çok tümden ortadan kaldıralım, atalım diyorsun; bu olmaz işte.

Siyaset bisiklet sürmek gibidir, pedalları çevirmez isen düşersin. Siyaset boşluk kaldırmaz, DPS'yi ortadan kaldırırsan Yunanistan Türklerinde olduğu gibi partisiz kalırsın. Vur deyince öldürmek diye bir laf var, senin yaptığın budur.

Dps'nin varlığı Türklere sayısız yararlar sağlamıştır, bunun görmemek işin insan kör olaması lazım. Ama senin DPS'ye kişisel bir husumetin varsa onu düzeltecek halimiz yok. Herkes DPS'nin yönetiminde yer alacak, ailesini bu yolla geçindirecek diye bir şey beklenmemeli.
Müslüman 2019-12-02 12:53:01
Yine biz yazıyorsun kinsiz SİZ .
Senin anlamak istemediğini anlamak aslında çok iyi anlıyorsun da anlamazdan geliyorsun.

Bulgar halkının siyaset hedefi iktidar olmak ve zenginleşmekte.
Para siyaset için harcanır siyaset para kazanmak için yapılır.

Bulgaristan’da Türkler için siyaset farklı. Türkler her şeyden önce var olmak için siyaset yapmalı daha sonra para.
Parasız siyaset olmaz bu da doğru.
DpS yönetimi Türklerin var olma siyaseti yapıyor mu sence?

30 yıl önce Bulgar devleti Türklere seçme ve seçilme hakkı verfi o kadar.
Bu gün Bulgaristan’da anadilini yarım yamalak konuşan dinsiz bi Türk gençliği yetişiyor bunun sorumluları kim.
Halk mı onların sorunlarını çözmek için seçtikleri milletvekilleri mi aynı şekilde halk imamları tarafında “seçilen” BOŞ müftülüğün yönetimi mi kim Fes.
Devlet vermeden ne yapsınlar diye yazıp durma.