Ziyaretçi defteri Künye E-gazete
 
DÖVİZ KURLARI
EUR EUR 1.9558 Lv.
USD USD 1.7725 Lv.
GBP GBP 2.27 Lv.
TRL TRL 0.3079 Lv.
Anasayfa Haberler   Yorumlar   Edebiyat Video Arşiv
16 Aralık 2019
HABERLER » Kırcaali
Silistre’de Türk ve Müslüman isimlerin geri iadesinin 30. yıldönümü dolayısıyla program

Silistre’de Türk ve Müslüman isimlerin geri iadesinin 30. yıldönümü dolayısıyla program

28 Kasım 2019

Silistre Bölge Müftülüğü, Bulgaristan'da demokrasiye geçisin ve Türk ve Müslüman isimlerinin geri iadesinin 30. yıldönümü dolayısıyla düzenlenen programa ev sahipliği yaptı. Etkinlik, 26 Kasım 2019 Salı günü Tuna Nehri kıyısında kurulu Silistre şehrindeki Danube Oteli salonunda gerçekleşti.

Programa konuk olarak katılan Bulgaristan Müslümanları Başmüftülüğü İslam Şura Başkanı Vedat Ahmet ve Sofya Yüksek İslam Enstitüsü eski rektörü ve Bulgaristan’da önde gelen Türk aydınlarından Dr. İsmail Cambazov, aynı zamanda programda konuşmacı olarak yer aldılar. Dr. Cambazov, yaklaşık 70 kişinin katıldığı programda kendisinin de maruz kaldığı asimilasyon süreci ve demokrasiye geçiş sürecine ilişkin bazı noktalara değindiği çok ilginç bir konferans verdi.

Türk ve Müslüman isimlerin geri iadesinin 30. yıldönümü dolayısıyla düzenlenen program kültürel performanslar da içerdi. Bulgarlaştırma süreci sırasında yaşananları anlatan şiirlerin yer aldığı dinleti ve geleneksel saz gösterisi sunuldu.


Haber: L. ÇAUŞEVA

Kaynak: Kırcaali Haber


Kategoriden tüm haberleri oku


 YORUMLAR


Müslüman 2019-11-28 19:08:37
Siz Bulgar yakakaları neden 30 yıl sonra Bulgar devleti ülkede yalayan Müalümankara ce Türkkere ASİMİKADYON politikasını tam hızla yürüttüğü için tepki gösterilmiyor.
Anadil eğitimi yok din dersi anadilini yarım yamalak konulan finsiz bi Türk gençliği yetişmekte .
Bu durumun SUÇLUJARI kim.
DpS ile BOŞ müftülüğün yönetimleriyle.
fes 2019-11-28 21:13:57
DPS ve baş müftülük niye suçlu olsun ya perişan akıllı ahmak? DPS ve baş müftülüğün elinde devlet gücü mü var da onları sorumlu tutuyorsun?

Asimilasyonun iki suçlusu vardır: Bulgar devleti ve Türklük bilinci olmayan Türk halkı. Bir de Türkleri müslümanlar ve Türkler diye ayırmak asimilasyona katkı vermektir.

Bulgarları işine gelecek tanımlamalar bunlar. Müslüman adlı kişi haince bulgarların işine gelen ayırmalar yapıyor. Bir yandan Türklerin birliğini güçlendiren DPS ve baş müftülüğe saldırırken diğer yandan bulgarların türk azınlık yok müslüman azınlık var argümanını destekler ifadeler kullanıyor.
Müslüman 2019-11-29 06:52:32
Fes DpS dört kez HÜKÜMET ORTAĞI oldu yani devlet idi hala devletin içinde DpS li yöneticileri var.
Boş Müftülüpe gelince Hacının Gencevden ne farkı var ikisi de eski DS ajanları.
Bu gün Bulgaristan’da anadilini yarım yamalak konuşan dinsiz bi Türk gençliği yetişiyor bu durumdan niye Bulgar devleti suçlu olsun.
Bu konuda Bulgar devleti haklı niye mi işte sorun burada.
DpS Türkçe anadil zorunlu eğitim programına alınması için hükümete 30 yıldır baskı yapmıyor.
Boş müftülük ise okullarda kilisenin istediği gibi din dersi olmadı için hükümete baskı yapmıyor.
Bu durumda sakın istense verilecek mi diye saçma saçma yazma.
Gelelim Bulgaristan’da Türk ve Müslüman olayına aslında bunu iyi biliyorsun sizin derdiniz Müslümanları dinden uzaklaştırmak dindiz toplum daha kolay ASİMİKE ediliyor.
Pomakların unuttun aralarında Türk Arap ismi taşıyanlar var camiye giderler Türkçe bilmezler bir kısmı da Türkçe konuşurlar işte bu topluma MÜSLÜMANLAR denir.
Bir kösün ben Pomagım diyor diğer Kusum ise ben Türküm diyor.
Tabi Hıristiyanlığı kabul edenler var.
İşte bu sebeple Bulgaristan’da Türk ve Müslüman topluluğu tabiri kullanılır.

Bulgaristan’da devlet
Müslüman 2019-11-29 08:17:25
Fes DpS Boş müftülüğün AVUKATI MISIN?
fes 2019-11-29 11:19:13
Avukatı değilim, sadece görüş bildiriyorum. Bu arada sen kimsin? Neden haksız ve çarpık bir mantıkla DPS ve baş müftülüğü karalayıp duruyorsun? DPS'nin yerine GERB'i Türklere kabul ettirmek mi amacın?
Müslüman 2019-11-29 13:18:27
DpS ile GERBin arasında ben fark göremiyorum onlar zaten ortak sen nasıl görüyorsun o farkı. Senden “ GÖRÜŞ BİLDİRMEYİ” kim istiyor hiç kimse öylesine yazıyorsun yani.
Baş baya DpS ile BOŞ müftülüğün avukatlığını yapıyorsun.

Madem avukatlığa soyunmuşun yaz o zaman DpS ile BOŞ müftülük asimile edilmeye devam edilen Türkleri bu durumdan nasıl kurtaracaklar iki kurum da Türkletin oylarında oralarda kalıyorlar.
fes 2019-11-29 18:50:53
Yazdıklarımı oku diye seni zorlayan mı var hazret? Beğenmiyorsan okumazsın, geçip gidersin.

Ben duyarlı bir insan olarak çeşitli konularda görüş beyan ediyorum, başka bir şey yaptığım yok. Bu site de tam bunun için var.

Bulgar tarihini, Türk tarihini, azınlık sorunları gibi konularla ilgiliyim. Bu konularda onlarca kitap, makale, araştırma okudum. Çeşitli konularda kanaat sahibiyim.

Asimilasyondan kurtulma meselesi bir bilinç meselesidir. Asimilasyona karşı direnç göstermeyen bir halkı kimse kurtaramaz.

DPS ve Baş müftülük isteseler her şeyi yaparlar mantığı sakat bir mantıktır. Asimile olamak istemeyeni kimse asimile edemez. Google var, türkçe kitaplar var, türkçe tv'ler var; var oğlu var. Bunlardan yararlanmak istemeyeni DPS ne yapsın?
Müslünan 2019-11-29 20:35:01
Bu okullar niye be Fes Fesbuk var internet var kitaplar var dergiler çar niye bi hizan yaklaşık 20 yıl okullarda para harcadın o zaman niye DpS ile BOŞ müftülükten ihtiyaç duyulsun kapatılsın gitsin.

Okumuşun doğru ams Bulgatin Türkkeri nasıl adimile edilecek dersleri okumuşun.

Sen beyanda bulunsan kime be yazar sana soran mı var belli sen bu işi para için yapıyorsun.
Hiç bi Türk senin zihniyetimi taşımaz.
Git Vaazlarını bi başkalarına ver burada diil.
fes 2019-11-30 11:34:51
Sana niye ihtiyaç olsun, seni de kapatalım gitsin o zaman. Öyle bir düşünme olmaz. DPS ve baş müftülük kurumları gereklidir ama bütün sorunları çözemezler. Olaya böyle bakacaksın.

Para için mi yazıyorsun gibi sorular edepsizleşmedir; ancak pis karakterli insanlar böyle ithamlar yaparlar. Bu kem sözleri ettikten sonra; ahmak, geri zekalı, hayvan, yedi sülaleni gibi hakaret sözlerini fazlasıyla hak ediyorsun demektir.

Vaaz yapmak ne demek olduğunu öğren artık ahmak.
Müslüman 2019-11-30 12:22:08
Fes sen DpS ile BOŞ müftülük niye robot gibi SAVUNUYORDUN iki kurum yönetiminin hiç mi suçu yok niye tek bir kere bile eleştirmiyorsun.
Damana basıldığında insanlıktan çıkıyor ve HAYVANLAŞIYORSUN.
Niye?

Yaz BOŞ müftülük ile DpS yönetimi hangi yöntemle Türklerin haklarını savunuyor SAVUNMUYOR ondan yazamıyorsunuz o iki kurum bi şey yapamaz savunmasına geçiyorsun yapamazlarsa alayı istifa etsinler yerlerine yapacaklar muhakkak gelir.
fes 2019-11-30 18:57:18
Robot gibi karşı çıkan bence sensin, ben gayet mantıklı şeyleri savunuyorum.

Suç diye bir şey yok, doğru ve yanlış var. Bulgar ceza kanununda ( Nakazatelen Kodekst ) neyin suç olduğu tanımlanmış durumdadır. Bulgar vatandaşı olduğuna göre suçtan bahsederken Nakazatelen kodekst'e suçun tanımını göstermen gerekir.

Kafanda muğlak mı muğlak "Türklerin hakları" bir de yine belirsiz mi belirsiz "hakları savunma" düşüncesi var; buna biz basitçe kafa karışıklığı diyoruz. Ondan sana bu iki muğlak kavramı aç dedik açmadın.

Anlaşılan bilimsel düşünceden bihabersin ki ne dediğimi bile kavramaktan acizsin. Madem öyle, diyelim ki sen DPS ve Baş müftülüğün başındasın, "hakları nasıl savunursun" ayıntılı olarak açıkla. Açıkla ki, belki bizi ikna edersin.
Sabahattin Mehmet emekli öğret 2019-11-30 20:28:38
Fes, Türklüğü ön plana alacağına Müslümanlığı öne almış biriyle anlaşamazsın. Türklüğü ayaklarımın altına aldım, esas olan ümmetçilik, Müslümanlıktır diyen adam Bulgarların hesabına çalışır.
Müslüman 2019-12-01 09:38:57
Ne mantık mış DpS ile BOŞ müftülük kesinlikle Bulgsristan Türkletin haklarını savunamazlar muş.
Sen ceza kanununu yazarak kimi korkutuyorsun ya da korkutmaya istiyorsun.
Sen boktan bi sinek bile uçurmasın.
Bilimsel olarak Bulgaristan’da Türk azınlığı var mı bunu nasıl kanıtlayacaksın Fes?
Sana göre bilimsel olarak Türk azınlığı yok.
Fes tuzak sorular sormak için çok acemisin yetimin eksik biraz daha oku.
Sanatın Memet emekli Malim.
İngiltere’de 10 yıl malimlik yapanı mahkemede tanıklığını kabul etmiyorlar kafa kırık.
Dinden önce milletler varmış bu demek önce Türk sonra Müslüman.
fes 2019-12-01 13:16:11
Haydaaa! Ceza kanunu kim yazdı ya? Sen tümden kafayı sıyırdın galiba? Korkunç bir kafa karışıklığı olduğu ortada; hangi birini düzelteceksin.

Bulgar ceza kanunu hukukçular AB normlarına uyumlu olarak yazmışlar, parlamento onaylamış ve kanun olmuşlar. Söz konusu ceza kanununda suç diye yazılan suçtur, yazılmayan suç değildir.

Hal böyleyken sen DPS suçlu diyorsan o suç Bulgar ceza kanununda yazılı olaması lazım. Yazılı değilse iftira atmış olursun.

Bilimsel olarak azınlık olamaz, ikili ve uluslar arası anlaşmalara göre azınlık olur. Bakacağın yer 1913 İsatanbul ve 1925 Angora antlaşmaları metinleridir.

Sözünü ettiğim metinlere baktığımızda biz Türkler "Evet, Bulgaristan'da Türk azınlığı vardır diyoruz; ama Bulgaristan ve Yunanistan "Hayır, Türk değil Müslüman azınlık var diyorlar.
Müslüman 2019-12-02 10:15:21
Fes cümleyi istediğin gibi yorumluyorsun belki anlamını kavrayamıyorsun.
Ceza kanununu cümleye sokmak yani yazmak belli ki inçe ayar vermek istemişim kimi korkutmak istersin böyle.
Ben Bulgaristan’da oturuyorum sen ise İstanbul’da idia ediyorsun ben inandım.
DpS ile BOŞ müftülük Türklerin yararına mı yararına sa hangi yararları kazandırdı 30 yoldur.

Yünanistandaki Türk kardeşlerimiz AİHM Yunanistan’a Türk kelimesini kabul ettirdiğini unutmuşsun benziyorsun.
İstersen mücadele edersen alırsın susarsan köle ve YÖK olursun.
Varnalı 2019-12-03 00:11:19
Müslüman kardeş,
Fes hainiyle 2005 yıllından bu yana bu siteden tanışıkız. Fes umutsuz bir vakaadır.Kendini türkçü,turancı dedenin torunu olarak tanıtır yorumlar yazar,fakat gerçek bambaşkadır,Türklük ve Türk milliyetçiliğine bel altı vurma,dezinformasyon ve kafa karışıklığı yaratma misyoneridir. Fes budur!. Kutsal görevini 15 yılldır başarıyla sürdürmektedir.
Görevi BG.TÜRK gençliğini sindirmek korkutmak,hayalerini yıkıp parçalamak,ufalamak ve yok etmektir.
Cehenem,hainlere ebedi yurt olacağından hiç şüpheniz olmasın.
Saygılarımla.
Varnalı
fes 2019-12-03 11:12:53
Cümleyi istediğim gibi nasıl yorumluyorum ya, sen ciddi misin, ne dediğinin farkında mısın? İnce ayar veriyormuşum da... Bırak bu işleri.

Boş boş konuşma, gerçeklere dayanarak konuş. Genel ifadeleri sanki doğruymuş gibi tekrarlayıp duruyorsun. Sena net olarak soruldu; DPS'i söküp attıktan sonra yerine ne koyacaksın? Parti olmadan belediyeleri kazanabilir misin?

Bak bir tane destekçin çıktı: Varnalı. O da senin gibi saplantılı DPS düşmanı. DPS'yi yıkmadan şuradan şuraya hareket edemeyeceğimize kendini inandırmış.

Bu DPS düşmanlığı nereden geliyor acaba? Büyük bir ihtimalle vaktiyle partinin içine yönetici olarak girmek istemişler, ama cahilliklerinden dolayı alınmamışlar, şimdi DPS'den ölesiye nefret ediyorlar. Benim açıklamam budur.
Müslüman 2019-12-03 12:59:47
Sen okuduklarını anlayamasan kim suçlu a?
Kimse DpS hareketine ya da BOŞ müftülüğüne karşı değil ama sen DpS düşmanlığı gibi ALGI yaratmaya çalışıyorsun.

Bulgaristan Türk halkı DpS ile BOŞ müftülüğün YÜRÜTTÜĞÜ POLİTİKAYA KARŞIDIR.

Saptırıp durma.
Sen kimleri kandırmaya çalışıyorsun ancak kendini kandırabilirsin.
Niye DpS ile BOŞ müftülüğün yönetimlerini destekleyelim bi yaz hangi konularda Türklerin yanında olmuş tek bi tane yaz.
fes 2019-12-03 21:54:41
Saptırma yok, son derece netim ben. DPS ve Baş müftülük, eksikleri olsa da, Türkler için hayati derecede gereklidirler.

Hiç bir şey yapmıyorlar, hiç bir şey yapmıyorlar diye tekrarlayıp duruyorsunuz, ama ne yapmalarını istediğinizi açıkça açıklayın dendiğinde kem küm ediyorsunuz.

Bazı mırıldanmalarınızdan tuhaf şeyler istediğinizi görüyorum. Nedir bunlar? Azınlık sorununu çözmelerini - ki bu onların gücünü aşar ve nasıl aştığını defalarca açıkladık.

İktidarda olmayan bir partiyi yolsuzlukla suçlamak cahilliktir. Hele milletin çalışmak için avrupalara gitmesini sorumlusu olarak DPS gösterilmesi zır cahilliktir.
Müslüman 2019-12-04 07:07:00
Sen SİZ kimlerdiniz a ?
Niye ikide bir BİZ diye yazıyorsun hem İstanbul’da oturduğunu ifşa ediyorsun hem Türklere hiç bi şekilde faydası olmayan DpS ile BOŞ müftülüğün yönetimlerini kayıtsız şartsız avukatlığını yapıyorsun.
Sana kimsiniz size mi kaldı avukatlık yapmanız.

Madem İstanbul’da oturuyorsun oradaki siyaset ile uğraşın bırakın biz Bulgaristan Türkleti kendi işimizi kendimiz çözelim bizim işimize karşılamayın.
Ne yapsanız DpS ile BOŞ müftülüğün bu haşn yönetimi er ve ta geç gidecekler.
Boşuna kimsenin kafalarını karıştırmaya uğraşmayın para dönemi bitiyor 1984 ruhu geliyor önüne geçemeyeceksiniz.

Fes biz Türkler Bulgaristan’da tekrar Jivkov delisi gibi biri silah zoruyla isimlerimizi değiştirmemesi için ne yapılmalı?
Net soru hadi cevapla .
fes 2019-12-04 08:05:15
Be adam, hiç mi Türkiye'ye gelmedin, hiç mi Türk edebiyatı okumadın? İkinci defa yazıyorum: Türklerde "ben" demek ayıptır, "biz" derler; lafın gelişidir o. Peh, adama bak be!

Perişan akıllı ahmak, siyasetle uğraşmıyorum, kimsenin işine de karışmıyorum, sadece burada iki yazı ciziktiriyorum.

O sorduğun soru o kadar ahmakça ki, cevap vermeye kalkışırsam ahmaklığın bana da bulaşacağı kesindir.

Madem öyle ben de bir soru sorayım: uzaylılar gelirse, bize herkesin önünde nanik yaparlarsa ne yapmayı düşünüyorsun? Hadi cevapla bakalım.
Müslüman 2019-12-04 13:22:06
Fes sen ana avrat bacı sülele düz geçen birisin, soru sorulduğunda “kibarlık” taslıyorsun ben kibarlıktan BİZ yazıyorum deyip kimseleri kandıramasın.
Fes eğitilmişin belli ama senin kapasiten o kadar ÇOK açık veriyordun.
Kısa ve net soru; ileride deli Bulgarın biri Türklerin isimlerini Jivkov’un yaptığı gibi emir verebilir mı olasılık var mı var ise emir verememesi için ne yapmalı.

Uzaylılardan yazma onlar bu işi bilmezler.
Dansöz gibi kıvırma.
fes 2019-12-04 16:06:39
Zuniş Feskaya Müslüman adıyla karşımızda. Hayvancık, seni ciddiye alıp aptal sorularına cevap vereceğim mi zannediyorsun? Dasöz gibi kıvıran senin anandır hayvan.
Müslüman 2019-12-04 17:26:48
Fes dön geriye Feskaya yazandan çok daha önce vardı Müslünsn rumuzlu anlarsın.

Senin kuyruğuna basıldığında çürümüş beyninin sapık sapık yazılar yazmaya hükmetiyor.

Sorduğum sorunun cevabı belli ama sen CEVAPLAYAMIYORSUN cevaplamaya cesaret edemesin.

Fes sana mantıklı sorular sorulduğunda neden “zurniş feskaya” naklediyorsun hani akıllı biriydin.
Seni “zurniş feskadan” ÇOK önceden rakip ediyorum.

Hadi bilimsel olarak yorumlar yapalım.
Müslüman 2019-12-04 17:30:02
Fes VARNALI arkadaşımıza cevap yazmamışın doğru mu çözmüş seni ne dersin.