Ziyaretçi defteri Künye E-gazete
 
DÖVİZ KURLARI
EUR EUR 1.9558 Lv.
USD USD 1.7585 Lv.
GBP GBP 2.2451 Lv.
TRL TRL 0.2798 Lv.
Anasayfa Haberler   Yorumlar   Edebiyat Video Arşiv
06 Nisan 2020
HABERLER » Bulgaristan
Başbakan Borisov, Yonçeva hakkındaki iddialarından dolayı tazminat ödemeye mahkum edildi

Başbakan Borisov, Yonçeva hakkındaki iddialarından dolayı tazminat ödemeye mahkum edildi

10 Ocak 2020

Gazeteci ve Bulgaristan İçin Bulgaristan Sosyalist Partisi (BSP) İttifakı’ndan Avrupa Birliği (AB) Parlamentosu Milletvekili Elena Yonçeva, Başbakan ve Bulgaristan’ın Avrupalı Geleceği İçin Vatandaşlar (GERB) Genel Başkanı Boyko Borisov’a karşı açtığı iftira davasını kazandı. Borisov, 2017 seçim kampanyası sırasında halka açık bir etkinlikte yaptığı konuşmada Yonçeva hakkında kullandığı ifadeleri nedeniyle manevi zarara uğrattığı gerekçesiyle kendisine 5 000 leva tazminat ödemeye mahkum edildi.

Borisov, söz konusu etkinlikte Yonçeva hakkında, “Bir mülakat yapmak için ülkeniz size birkaç milyon leva ödeme yaparsa başarılı bir gazeteci olacak mısınız? Soruyorum size: Eğer Bulgaristan devleti bir partinin genel merkezi aracılığıyla bir gazeteciye yurtdışında mülakatlar yapması için birkaç milyon leva ödeme yaparsa, (ki bizim hükümetimiz bile kocası olan o zamanki Başbakan’ın başkanlığındaki Bakanlar Kurulu kararından dolayı bu ödemeyi tamamlamak zorunda kaldı ve onun için milyonlarca para ödemek zorunda kaldık) başarılı bir gazeteci olacak mısınız?” ifadelerini kullanmıştı.

Sofya Şehir Mahkemesi’nin kararı geçerlidir, çünkü Yargıtay, 6 Ocak 2019 tarihli kararıyla Borisov ve GERB partisinin mahkeme kararına yaptığı itirazı reddetti. Emil Tomov’un başkanlığındaki Yargıtay Ceza Genel Kurulu kararı kesin olup itiraz ve protestoya tabi değildir.

2018’de birinci dereceden mahkeme olan Sofya Bölge Mahkemesi, Borisov ve GERP partisinin Yonçeva’ya yönelik yanlış ve küçük düşürücü iddialarından dolayı kendisine 5 000 leva tazminatı müştereken ödemek zorunda olduklarına karar verdi. Yonçeva ilk önce 20 000 leva tazminat talep etti, ancak bu miktar gerek Sofya Bölge Mahkemesi gerekse ikinci dereceden mahkeme olan Sofya Şehir Mahkemesi tarafından reddedildi.

Sofya Bölge Mahkemesi, tazminat miktarının Borisov ve GERP partisi tarafından ödenmesine karar verdi, ancak Sofya Şehir Mahkemesi alt mahkeme kararını bozarak GERP partisinin uğratılan manevi zarardan sorumlu tutulamayacağına karar verdi.

Hem Yonçeva hem Borisov, karara Yargıtay nezdinde itiraz ettiler. Yargıtay Borisov’un mahkeme kararına yaptığı itirazı, hem de Yonçeva’nın uğradığı manevi zarardan GERB’in de sorumlu olduğu iddialarını reddetti.

Kaynak: KIRCAALİ HABER


Kategoriden tüm haberleri oku


 YORUMLAR


fes 2020-01-10 14:05:12
Tazminata hükmeden hakimleri, savcıları görevden alsın olsun bitsin. Tayyip'le onca görüşme yaptı, bu işlerin Türkiye'de nasıl yürüdüğünü öğrenememiş mi? Gazeteciler ileri geri konuşurlarsa hapse tıkarsın, işten attırırsın, sürüm sürüm süründürürsün olup biter. Ah be Boyko, bu basit yolları daha öğrenemedin mi?
Feskaya 2020-01-11 09:22:21
Şetefsiz sen ileri geri konuşup yazıyorsun sana dokunan varmı insanlığın yüzkarası yan sanayisi.
Her konuşan içeriye takılıyor sa sen neden dışardasın o zaman.
FETO ile bağlantı olanlara aman yok ister gazeteci ister para babası.
Anladı.
fes 2020-01-13 12:15:09
Lenin gençliğinde Avrupa'larda gezerken fahişelerden frengi (sifilis) hastalığı kapmış. Nalet bir hastalıktır, hastalık atlatılmış gibi görünür ama asla tamamıyla yok olmaz. Lenin 1922 senelerinde beyinden hastalandı. Stalin bu durumdan yararlandı ve iktidarı sımsıkı ele geçirdi.

Stalin bir gürcüydü, yine bir gürcü olan KGB kurucusu Lavrentiy Beriya bir olarak korkunç tek adam iktidarını kurdular. Ben gürcüyüm hanımım da araptır diye başka biri daha var. Dedesi tam da Stalin'in doğduğu yerden Türkiye'ye gelmiş. Tek adam yönetimi falan, hepsi neredeyse tıpa tıp uyuyor. Nedir bu işler?
Arda boylu 2020-01-13 14:10:59
T.C,ti insanı gibi kavgacı ve küfür edecek kadar bir şahısın yöneteceği ülkeyi herhaliyle kaos yaratılıp ülkeyi uçuruma sürükleme yoluna sokacak zalim parti liderleri olacağına tek adam yönetiminin olmasi daha aşikardırarkadasim Fes. sen nasıl istiyorsun bu ülkeyi RTE.degilde.Emperiyalistler ve siyonist Yahudilermi yönetsin. Olmaz öyle bir şey.eger bu gün RTE.tek adam olsaydı Türkiye'nin halı tıpkı 1944 - 1989 yıllarında BKP birinci sekreteri ve Bulgaristan devlet konseyi başkanı T.Jivkovun yaptigi gibi bugün Bulgaristan'daki senin gibi dusunenleri domuzlara veya kurtlara yem ederdi dikkat et.kendine gel.egriyi doğruyu gör.hircinlasma.insan ol insanlık iyi bir seydir dostum.
fes 2020-01-14 12:09:45
Eksik bilgilerden kalkarak yanlış çıkarımlar yapıyorsun sen Arda boylu, dediklerin tümüyle yanlış. Senin hayran olduğun adamı bir kere emperyalistler ve yahudiler iktidara getirdi. Cengiz Özakıncı'nın bin sayfaya yakın "Kalemin namusu" başlıklı bir kitabı çıktı, orada her şey net bir şekilde yazıyor.

Kenan Evren, Özal, Çiller ve RET emperyalistlerin Türk devletini Türklerin elinden alıp araplaştırma, kürtleştirme projesidir. 40 sene boyunca adım adım ben türküm diyenler, iktidardan, askeriyeden, iş hayatından, bürokrasiden dışlandılar. Bunları görmeyene aptal Türk denir. Arda boylu sen de aptal Türk mü olmak istiyorsun?
Mehmet Dönmez 2020-01-24 14:06:34
Pederaz burada olması gerekmiyor muydu? Fes nerede o oradadır, duramaz, hemen bulaşması adettendir. Burasını heniz görmedi demek, görse hemen gelir. Fes tekme attıkça, o koşa koşa gelir.
Mehmet’e 2020-01-29 00:01:21
Mehmet illa cevap mı bekliyorsun iyi o zaman kendin aranıyorsun adam olun insan olun.
Karını getirirsin görürsün pederaslık var mı illa bunu mu okumak istiyorsun salak adam.
Osman 2020-01-29 00:05:46
Fes sen önce bi Türbeye git günah çıkar.
T.C. Cumhurbaşkanını niye sevmediğin zaten belli.
Beğenmiyorsan Azerbaycan’a ya da İran’ın KuzeyDoğusuna gidebilirsin.
Bak işte orada kendi ortamında olur ve rahat edersin kimselere kızmadın.
fes 2020-01-29 08:06:03
Sen Sudi Arabistan'a gitsene Osman. Git oraya Arap ol, sana yakışır. Halk inim inim inlerken kendine saray inşa eden adamı sevmen bir sorundur, çünkü senin Jivkov'u seven üç beş şaşkından farkın yoktur.

Kafanda biraz beyin olsaydı T.C yasaklatmış birine aptal gözlerle hayran hayran bakmazdın. Hanyayı Konyayı bilmek önemlidir Osman, öküzün trene baktığı gibi bakmak için önemlidir.

İslamda günah çıkarma yoktur Osman, günah çıkarma katoliklerde vardır; sunni, şii, alevi, ismaili hiç birinde yoktur. Neden bu kadar cahilsin Osman?
Osman 2020-01-29 10:03:29
T.C. düşmanlığın çok derin Fes.
İstediğin gibi yazılar yazıyorsun Cumhurbaşkanını aşağlıyorsun hala Türkiye’de diktatörlük var serbestlik yok diyorsun.
Tatillerde otellerde tek bir boş oda kalmıyor.
22 milyon araç gece gündüz yollarda.
AVM ler tıklım tıklım.
Gençlik marka giyiniyor.
Elisey Saray’ına bak.
Bıkingam Saray’ına bak.
Çankaya’da ağaçların arasında kaybolmuş cumhurbaşkanlığı.
Senin T.C. çok gördüğün o saray Türkiye’nin dünyaya bakan yüzlüdür .
Senin sevmediğin hakaret ettiğin T.C. Cumhurbaşkanı sarayı öteki dünyaya götürmeyecek.
Onun yerine seçilecek olan o Saray’dan Türkiye’yi yönetecek.
Türkiye’yi beyenmiyorsan hafi Azerbaycan’a ya da İran’ın KuzeyDoğusuna rahatlıkla gidebilirsin seni kimse zorla Türkiye’de tutmuyor.
fes 2020-01-29 11:45:18
Neden bu kadar cahilsin, ölünceye kadar hiç gözlerin açılmayacak mı be Osman? Senin Türkiye'de işin yokmuş, çünkü kafanda yurttaş bilinci, kavramı hiç oluşmamış. Türk ulusunun yeminli düşmanlarıyla gönül bağı kurmuş olmandan bu belli oluyor Osman.

En iyisi Arabistan'a git arap ol. Zaten ben gürcüyüm hanımım da araptır diyen Türkiye'mize altı milyon arabı boca etti, Türklere Jivkov'un yaptığından daha büyük kötülük yaptı. Bin yıllık Türk varlığı tehlikededir.

Ekonomiye gelince tam bir yıkım yaşanıyor. Ülkeyi borca ve betona gömdü, işsizlikten millet kırılıyor, yaşam standardında Bulgaristan'ın bile gerisine düştük. Hırsız takımı mutlu yaşıyor tabi, halktan yağmaladıkları paralarla vur patlasın çal oynasın yapıyorlar.

Ah be Osman ah, ah! Neden bu kadar körsün?
Osman 2020-01-29 15:18:39
Fes Türkiye’yi beyenmiyorsan istediğin ülkeye gidebilirsin hatta cehenneme kadar yolun var. Bizim için tek burası var ve hayatımızdan memnunuz.
Başka Türkiye yok.
fes 2020-01-29 16:08:27
Biz dedikleriniz kimlersiniz Osman? Göçmenlerin yüzde 80 dinci melanete karşıdır, sadece yüzde 15-20 şaşkın ördek gibi davranışlarda bulunur; biz dediklerin onlar mıdır Osman?

Erdogan'ın askeri başdanışmanı Adnan Tnrıverdi geçenlerde Türkiye'nin adını ve bayrağı değişmeli diye bir rapor verdi; bunlardan haberin var mı Osman. Devletin adı Asrika, bayrağı yeşil, resmi dili de arapça olmalı diyor; bunları duydun mu Osman?
Osman 2020-01-29 20:41:53
Bunları senden dahi iyi biliyoruz biz göçmenker Cumhuriyet kurulalı yıkmaya çalışanlar var var da olacaklar.
Bizler ayni göçmenler bu toprağa bayrağa sahip çıkanlarız hükümetler değişir devlet bakidir.
Senin derdin başkadır Fes kimse sana inanmaz.
Senin derdin başka bizi ilgilendirmez.
Türkiye’yi beyenmiyorsan gideceğin yerin orasıdır Fes biliyorsun.
Göçmenkerin sizler birkaç yolunu şaşırmış haricinde geldikleri topraklara va bayrağına sandıklardır bunu unutma.
fes 2020-01-30 12:26:38
Bilsen Türk düşmanlarına destek vermezdin. Sen yaptığın hareketin kimin işine yaradığını bilemeyen birisin, bu çok belli. Yabancıların desteği ile devletin idaresini ele geçirmiş insanlar Türkiye değildirler, bunu kafana sok. Senin gibi şaşkın ördek görüşlü birinden vatan dersi alacak değiliz. Hadi bakalım!
Yusuf - Bursa 2020-01-30 14:03:01
Fes, adam belli ki cahil kafasıyla ona buna tavsiyeler veriyor. Onun tavsiyelerine ihtiyaç varmış gibi aptal aptal konuşuyor.
Numan Nalcı 2020-01-30 16:32:39
Fes, adam bak ne diyor: "kendin saray yaptırmış da ne olmuş muş, öldükten sonra cebine koyup götürecek değil ya". Hayvan akepelilerin hayvanca savunmasıdır bu. Adam diyelim bankayı soydu yakalandı, mahkemeye çıkarıldı, yargıç " bırakın güzel güzel yaşasın, öldükten sonra cebine koyup götürecek değil ya" diye adamı salıverdi. Olur mu böyle bir şey? Taş kafalı akepeliye göre olur. Tüh Allah belanızı versin sizin!
Yusuf /Numan 2020-01-31 17:16:36
Aslında siz alayınız taş kafalısınız.
Siz gidin Fes’i de yanınıza alın bi Türbe ziyareti yapın.

Dua edin belli o sevmediğiniz T.C. Cumhurbaşkanını görevden indirirsiniz.
Bu iş için en az 99 türbe ziyareti yapmanız gerekiyor sülemedi demeyin.
Mehmet Dönmez 2020-01-31 18:55:32
Ha pedaraz gene geldi, pedarazlık var mı pederazlık?
Memet 2020-01-31 20:50:41
Karını getirirsin öğrenirsin pederaslık varmı yok mu.
Mehmet Dönmez 2020-02-02 09:39:56
Yan kırmaya çalışma, pedarazlık va mı pedarazlık?
Memet 2020-02-02 14:33:08
Karını getir öğrenirsin.
D: analiz 2020-02-02 15:16:12
Donmez, Nalci, Yusuf falci ,balci bilmem neci.
Yazdiklarinizin hic bir anlamin ,mantigin olmadigi gibi, ahlyaktan yoksun. Sizi gidi zavalilar,
beli ki bunlar trol bile degil, bunlar troluktan kimseden para alamazlar. Bre terbiyesizler sizde hic mi utanmak yok.
Koskoca TC Baskanini elestirmek size mi kaldi ,ki yaptiklari iz elestiri de degil.
Arkadaslar burada 90 kitab okumayan foruma katilmasin lyutfen.
Mehmet Dönmez 2020-02-02 16:24:40
Pederazlık va mı pederazlık?
Memet 2020-02-02 18:06:27
Karını getir o sana söyler.
Mehmet Dönmez 2020-02-02 18:36:01
Perdarazlık var mıdır pedarazlık.
İbrahim Koşukavaklı 2020-02-02 21:44:45
Mehmet Dönmez, pedarazsa pederazdır, pedrazlar insan değil mi? Taktın adamın pederazlığına.
D: analiz 2020-02-02 22:06:22
Arkadaslar 90 kitab dedik, hadi Donmenin 85 olsun kiyak gecelim, shey sari pres sayilmiyor ,Donmenin dikkatine.
Donme kullandigin kelime cok cirkindir,ben sahsen ,agzimi degil dusuncelerimi bile kirletmem. Belli ki forumun sevyesini dusurmeye amacliyorsun ve zavali bir bulgarsin, kullandigin kelimenin turkce karsili var.
Kulandigin kelime sevyenin gostergesidir, insaalah omrun uzun olur da hep bu sevye altinda kalasin, cahil ve ahmak olarak.
Auf widerzehen
D: analiz 2020-02-03 00:23:57
Pardon 85 rakam hatali yazilmis
15 kitab okunsun.
Gothenin sehrinden selyamlar.
Auf widerzehen
Mehmet Dönmez 2020-02-03 08:02:10
Pederaza ben neden pedaraz demişim diye benden hesap soruyorsunuz, pederazın hiç mi suçu yok, biraz da oraya baksanıza. Yoksa siz de mi pederazsınız? Pederazlık va mı pederazlık?
Memet Dönme 2020-02-03 08:18:12
Salak adam okuman yokmu
ancak karını getirdiğinde o söyler var mı yok mu.
D: analiz 2020-02-03 08:59:40
Donme omtun uzun olsun , ve bu dunyada ahmak ve cahil olarak surunesin ve ilan bitenle4den haberdar opmaksizin.
Amin
Adi dunya genis yuru ahlyaksiz Herif
Mehmet Dönmez 2020-02-03 09:24:12
Pedarazlık va mı pedarazlık?
Memet Dönme 2020-02-03 10:41:14
Sende olmasa ikide bir yazmadın ama karını getir öğrenirsin.
Mehmet Dönmez 2020-02-03 11:08:06
Pedaraz olduğunu zaten biliyorum. Sadece ben mi, herkes biliyor. Senin bunu kabullenmen önemlidir. Pederazlık var mı pedarazlık?
Memet 2020-02-03 14:25:05
Karın sana söyler bi getir.
Mehmet Dönmez 2020-02-04 12:31:36
Pederazlık var mı pederazlık?
Memetço 2020-02-04 14:35:09
Karını getir karını.
Mehmet Dönmez 2020-02-05 07:48:47
Pederaz, pederazlık var mı pederazlık?
Lütfi Aladağ 2020-02-05 11:08:55
Yeter be can sıktınız ama. Feskaya mısın nesin, bütün pislik senin başının altından çıkıyor. Kendine bir isim bile seçememiş zavallı birisin. Bu pederaz lafı da çok ayıp, Feskaya zavallısına cevap vereceksen başka söz bul. Biraz terbiyeli olun.
Aladaaa 2020-02-05 14:49:00
Böyle yazılara ancak böyle cevap olur.
Aranan bulur.
Mehmet Dönmez 2020-02-05 18:50:20
Pederazlık var mı pederazlık? Davranışlar tam bir pederaz davranışı da. Ben terbiyeli olacağım Lütfi olmasına da, pederaz olduğu her halinden belli değil mi sence bunun? Görmezlikten gelelim diyorsan, pederaz yapsın pederazlığını diyorsan tamam.
Denme 2020-02-05 20:10:19
Asıl senin yaptığın senin söylediğin.
Ahlaksızlığın önde gidenisin.
Senin gibi DpS Trollerini çok gördük.
Sen ancak kendine yetersin.
Yaz tekrarla kendi kendini İLEZİR edersin.
Zaten İLEZİRSİNİZ.
Sonunuz takın.
fes 2020-02-06 13:09:55
Bulgaristan’da tarihçi Prof. Dr. Stoyan Dinkov, “Biz, Türkler ile neden yolumuzu ayrı tutalım? Neden ayrı düşelim? Bizim tarihimizdeki tüm bulgular bizim de Türk asıllı olduğumuzu gösteriyor.” diye beyanat verdi.

En nihayet Bulgaristan'da doğruyu söyleyen biri çıktı.
Madarski konnik 2020-02-06 13:30:28
Genau,
Sumnuda mesnostta madara (badurlarin yari), tash oymasi var. Oymada ucu biri insan ,ikisi vahshi ve birtanesi evcil at. Vahshi olanlar arslan vr kurt(box kurt). Arslan Vozansin semboludur ,kurt ise turklerin benimsedi bir semboldur. Insan ise atin uzerindedir yuzu Konstantiniyeye dogoru bakmaktadir.
Oyma balkanlarda turklerin muhrudur. Evet Asparuh turktu.
Hacer 2020-02-06 14:02:17
Sofya’da Bulgar milliyetçileri her yol geçit töreni düzenlemekteler.

Türkiye İYİ partinin logosunu aynısını taşıdıkları Bayraktar’da pankartlarda görülüyor tek fark y harfini iki taraftaki harfler ortadan hahah ortadan kurul.
Taşıdıkları şapkaların sembolü de aynı.

Bulgar milliyetçileri Türk kökenli olduklarını bu sembolü kullanarak kanıtlamış oluyorlar.
fes 2020-02-06 19:00:35
IYİ kyı boyunun damgasıdır. Kayı boyu Osmanlı'yı kuran Türk boydur. Günümüz Türkiye'sinde 24 oğuz boyunun mirasçıları yaşamaktadır. Birkaç tanesini sayalım: Avşar, Kınıki, Kayı, Çepni, Dodurga v.s.
D: analiz 2020-02-06 19:46:55
" IYİ kyı boyunun damgasıdır"
Ani Dirilish Erturul bakmazdin? D:
fes 2020-02-06 21:49:33
Allah Allah, Kayı boyu damgasını sadece Diriliş dizisinden mi öğrenilirmiş?!! Türkler senaryo yazamadıklarından iyi film yapamıyorlar. İyi oyuncular var, güzel çekimler yapabiliyorlar ama senaryo yazamadıklarından her şey berbat oluyor.

Eski filmlerden "Selvi boylum al yazmalım" çok başarılı mesela. Neden? Cengiz Aytmtov romanından uyarlanma da ondan. "Yaprak dökümü" Reşat Nuri Gültekin uyarlamasıdır.
D: analiz 2020-02-06 22:33:57
Bakiyorsun bakiyorsun, madem kiyaslama var.
Yaprak dokumu gercekten guzel bir anlam tasiyan filim.
D: 2020-02-06 22:36:17
Osmana bakmiyorum artik.(hic bakmadim).
Hacer 2020-02-07 09:37:13
Fes sen Orhan Pamuk ile Elif Şafak romanları kıymet verirsin.
Onların düşünceleri senin düşüncelerine çok takın.
fes 2020-02-07 12:26:40
Allah Allah, adama bakmıyorum diyorum bakıyorsun bakıyorsun diyor. Böyle saygısız bir üslup olabilir mi? Bil ki bu yaptığın küfür etmekten bile beterdir.

Hacer, Orhan Pamuk ve Elif Şafak romanlarına kıymet verdiğimi nereden çıkardın? Hayır, hiç kıymet vermiyorum. Hacer, sen Auf widerzehen misin yoksa? Bu tür saçma çıkarımları genelde o yapıyor da.
D: analiz 2020-02-07 23:06:15
Ceri hanim hello. Istanbulda mi siniz.
Fese gelince ,o cok kitab okuyan biri, ama Vinetu okumamis.
Biraz alingandir, huylanir,ama biz onu severiz be.
Simdi yazdigina bakalum ."Bu tür saçma çıkarımları genelde o yapıyor da."
-Bizim yaptiklarimiz analiz es, cikartma degil. Belli ki beni tanimamissin, neyse.
Schöne Wochenende noch.
Grüße aus der Stadt Goethe
Hacer 2020-02-08 10:45:47
Ayşe Kulin “Köprü” dizi oldu başarılı bi yazar.
Sen “İSLAMCI” diye T.C. devletini beyenmesin devleti aşağlayan senin ortak zihniyet arkadaşların değil midir Fes.
fes 2020-02-08 12:42:25
"İSLAMCI” diye T.C. devletini beyenmesin devleti aşağlayan senin ortak zihniyet arkadaşların değil midir Fes."

Yukarıdaki cümle düşünsel sefaletin bir ifadesidir. Neyi düzeltelim? TC devleti islamcı değil, devleti idare edenler islamcı. Böyle giderse yakında Tayyip Erdoğan'ı devletin kendi olarak görmeye başlayacaksınız, bütün dünyayı kendinize güldüreceksiniz.

İslamcı zihniyet kötü bir zihniyettir; hiç bir şey üretemezler, var olanı yağmalarlar. Sonunda varacakları yer damat cumhuriyetidir, oraya da varmış durumdalar.

Ayşe Kulin iyi bir yazar değildir.
Hacer 2020-02-08 15:16:03
Fes senin sorunun “İslamcı” ile DİNDARLIĞI AYIT EDEMEME.
Afganistan İslamcı
İran İslamcı
Türkiye’yi aynı kefene koyman sende sorun olduğunun işaretidir.
Türkiye İslam ülkesi olduğunu unutma.
Sen camiye gitmesin CEM evine de gitmesin o senin sorunun.
Bırak gidenler gitsin sana ne.
fes 2020-02-08 15:43:56
O senin sorunun benim sorunum değil, ayırt edemeyen sensin. Afganistan, İran gibi olmayan Atatürk'ün kurduğu Türkiye Cumhuriyeti idi.

İslamcılar Türkiye Cumhuriyetini henüz tam olarak yıkamadılar ,ama yıkmaya doğru önemli mesafe aldılar. Dindarlık kişinin özel hayatı ve tercihleri ile ilgilidir, kamusal alana çıkmaz. Buna kabaca laiklik denir. Dinciler ise kendi ideolojilerini devletin kuralı, kanunu yapmak istemektedirler; buradan yüründüğünde varılacak yer İran ve Afganistan'ın vardı yerdir.

Cem evine sen git, benim orada işim yok. Cem evi alevi dincilerin yeridir, ben her ikisine de karşıyım. Sunni dinciliğinin karşıtı alevi dinciliği değildir; her ikisinin karşıtı laikliktir. Laikliğin olmadığı yerde ne demokrasi, ne hukuk ne de din özgürlüğü olur.
D: 2020-02-08 16:43:35
Bizim efsane gene sacmalimish. Aslinda entelektual sinir sevyasine vardiginda patenaj yapmakta. Shimdi fes Hecer bscimizin yazdiklarinda ne magna buldun? Kardeshimiz gayet guzel hiza etmish. Fes yosa D: analizi mi taklit ediyorsun. D: analiz bu forumda kendine gorev secmis bunu belli ki sen ve tayifen bunu etmis degilsiniz. D: analiz shahiz tenkit edmez, fikirleri beraklistirir, dogoru dushunceye yon vermek gayretindedir. Meselya fes karakterinde D: analizin ongordigu iyi vr dogoru fikirler vardir. D: objektivdir ,yanila bilir ama dogoruyu idrak etti zaman hemen yanlistan donur.
Logosu da
Auf widerzehen dir.(logosunu kamoyu secti ve begendi )
Haftalik logosu daaa -Schönes Wochenende noch.
Gothenin sehrinden selyamlar.
Hacer 2020-02-08 17:30:00
Fes T.C. devletini laik sistemi hiç bir ALLAHIN kulun değiştirmeye gücü etmez.
Senin derdin başka T.C. hükümetinin sana ve size değer vermediğini düşünerek isyanlardasın.
Oysa Cem evlerini ibadethane şstatüsünün yasal yolların açılmasına çalışıldığını açıkladılar bunu sen de biliyorsun buna rağmen isyandasın.
Binlerce yıl Anadolu topraklarında meshepler kardeş gibi yalamışlar yaşamay da devam edecekler.
Bu birliği bozmaya çalışanların geleceği olmayacağını bilmelidirler.
fes 2020-02-09 22:06:57
Benim derdimin ne olduğunu sen nereden biliyorsun Hacer? Huluz kafalı Hacer yoksa sen kadın kılığına girmiş bir Feska hayvanı mısın? Eğer doğruysa Mehmet Dönmez beyin dediği doğrulanmış olmuyor mu?.Cem evlerine sen git Huluz kafalı Hacer, nasıl olsa orada alevilerle dinciler amerikancılıkta buluşuyorlar.
D: analiz 2020-02-10 01:59:26
Trollugu birakin. Sevgi ashk ALLAHIN Emr`idir siz gidin GYAVURLARLA birolun
ANLADI
Ben vurdurtcham biraz.
Goethenin shehrinden selyamlar.
Auf wiedersehen.
Hacer 2020-02-10 08:26:03
Fes neden bu kadar dar kafalısın?
fes 2020-02-10 12:23:44
Hacer, sen de neden bu kadar saygısızsın? Bir insana gerçek niyetin bu denir mi? Sen benim niyetimi nereden bilebilirsin, uzaktan niyet mi okuyorsun?

Ben Kemalist ideolojiyi, yani Türk ulusçuluk ( milşiyetçilik ) ideolojisini benimsemiş biriyim; bunu açık açık söylüyorum. Bunu söylemişken Yok senin gerçek niyetin cem evine gitmek dersen sen bas baya saygısızlık yapmış olursun.

Ben de aynen senin yürüdüğün yoldan yürüsem ve desem ki: Hacer, senin gerçek niyetin aslında fahişelik yapmaktır; fahişelik yapamadığından rahatlayamıyorsun ve burada ona buna saygısızca laflar ediyorsun desem hoşuna gider mi Hacer?
Hacer 2020-02-10 15:59:44
Fes senin yazılarını okuduğumda tek şeyi anladım.
SEN BİTMİŞİN haberin bile yok.
Senin en kötü yanın “ bilmediğini bile bilmiyorsun”.
Çok istiyorsan sana bi randevu verebilirim.
UKALA.
fes 2020-02-10 18:46:50
Ben bitmişim... Ne demekse o. Siyaset falan yapmıyorum, niye biteyim ki ben?

Bilmediğimi, bilmezmişim... Benim söylediğimi lafları bana karşı kullanıyor. Ne var ki, somut bir örnek veremediğinden laflar havada kalıyor.

Atatürk cem evi kurmadı diyanet işleri başkanlığını kurdu.
D: 2020-02-10 20:47:13
" Fes neden bu kadar dar kafalısın?"
Warum?
Cevab ver.
D: 2020-02-10 20:49:35
Fes git dama saklan , ve secimlere kadar oradan cikma.
D: analiz 2020-02-10 21:02:48
Damda saklanirsan arasira yiyisiriz biraz. Tabyiki istersen.
Goethenin shehrinde goetheme pompalatiyorum. Forumseverler merakta.
Auf wiedersehen.
D: 2020-02-10 22:43:13
Bitmisin sen bitmisin. Bacimiz dedigi gibi.
Bu gunluk benden bukadar.
Auf widerzehen.
D:richtig 2020-02-11 17:02:40
Arkadashlar biz yola devam. Ahlyaksizlaz kendine yakisani yapar.
Sirktekiler kendi oynsr kendi bakar, omurleri uzun olsun , hep sirke kalsinlar omur boyu farkinda bile olmadan iki grusa sirkte calissinlar
Sirkacilar .
Auf widerzehen. Shones tag noch akli selim olanlara.
Gothenin sehrinden selyamlar.
D: 2020-02-12 00:06:12
Sevgilim biyiklarini kestirme. Badem biyikli sevgilim nerdesin?
Frakfrumftan selyamlar.
D: 2020-02-12 08:43:12
Soytari ,sirkaci.
Yuru lan fingil.
D: 2020-02-12 20:08:32
Kabak canim chekti.
Aufwiedersehen
feys 2020-02-12 21:51:10
Canin labak cektiyse ,tsirkte kabak vermiyorlar mi , her predstavleniyeden sonra palyacooooo.
D: analiz 2020-02-13 04:28:51
feyska kardeshim nerdeydin bea chok oldu ortalikta gyorunmedin yozleddin kendini.
Goethenin sehrinden feyse selyamlar. Bide badem biyikli sevgilime gelsin.
Guten morgen , kondomtage für alle.
Die öffentlichkeit mochte mein Logo.
Lass die seife fallen und mach gute liebe.
D: oktor W analiz 2020-02-13 10:30:31
Bir onceki yazi belli ki orjinal D: karakterin yazisi degil.
Turkce klavyeyle yazilan yazi, "bea" kelimesi genelde fes karakter kullanmakta.
"Goethenin sehrinden feyse selyamlar. Bide badem biyikli sevgilime gelsin."
Boyle bir cumle fes karakteri kurar mi bilemiyorum, ama dusunce yapisi buna musaid se ki oyele gorunuyor ,kendine yazik etmish olmuyor mu?
Dostoyevski iyi bir yazar , romanlarinda boyle uslub vardigini sanmiyorum.
fes 2020-02-13 11:26:20
Yok bilemedin, ben "bea" sözünü de kullanmıyorum. Senin yazı üslubundan karakter teşhis etme kabiliyetin yok anlaşılan. Çarpık düşüncelere karşı alerjim var; bu benim hem güçlü hem de zayıf tarafım.

Çarpık düşünceli lavuklara kızdığımda kolaylıkla kırmızı çizgileri aşabiliyorum, anacak bu "badem bıyıklı sevgilim" türünden laflar edecek kadar değil.

Çarpık düşünceli insanlardan biri de sensin; öde geleni değil belki ama yine de çarpık düşünceli sayılırsın. Seninle tartışan adama gelince onun kendine has bir zekası olduğunu görebiliyorum; senin le oynuyor ama sen ona ayak uyduramıyor, bocalayıp duruyorsun.
romanlarinda boyle uslub vardigini sanmiyorum." Vardığını değil olduğunu olacaktı. Türkçeyi fena pataklıyorsun. Dostoevskiy'in romanlarındaki üsluba göre bir üslup tutturacağız diye bir şey yok. Stilit toa e çovekıt dememişler mi, o başka ben başkayım.
"
D: 2020-02-13 15:21:40
"... çarpık düşünceli sayılırsın." Evet deyelim ki fikir ozgurlugu, tabi baskasinin ozgurluklerine kastetmedikce.
Teshisim yok ,ama bu isin arkasinda fes karakterin olmadigini beni sevindirdi.
"Seninle tartışan adama gelince onun kendine has bir zekası olduğunu görebiliyorum; " - shimdi ona gerizekyalimi diyorsun ,yok be o pikopat bir
ustelik oyleyim diyor.
"Türkçeyi fena pataklıyorsun"- brak brak turkcem berbat orasi dogoru.
"Dostoevskiy'in romanlarındaki üsluba göre bir üslup tutturacağız diye bir şey yok" - ozaman okunmasinlar bir fayda olmayacsksa.
"senin le oynuyor ama sen ona ayak uyduramıyor, bocalayıp duruyorsun." - biz uslubumuzu degistirmeye niyetimiz yok.
Bu shahis Sofyada ,Lozenetsi bilir orada HciBademe gitsin psihiatrise gorunsun.
Bu konu benim icin kapanmistir
D: untersuchung 2020-02-13 20:44:33
Benim logomu beyendinmi dingil.
Frambvrut iscak sat olmush yedibuchuk. Saba sat yedi kirkta gyunesh doar.
Palmengartenden selyamlar
D; 2020-02-13 20:46:59
Hacı badelemeye gidin evlyanin nur cheshmesi myukemel bishei.
Auf wiedersehen.
D: 2020-02-16 06:31:44
Ancinsan dogoru yasmishin daktiretimseni. Pis nulaya grreken tokad gibi jevabı basmishin aferin.
Guten morgen sie alle.