Ziyaretçi defteri Künye E-gazete
 
DÖVİZ KURLARI
EUR EUR 1.9558 Lv.
USD USD 1.7545 Lv.
GBP GBP 2.2978 Lv.
TRL TRL 0.2937 Lv.
Anasayfa Haberler   Yorumlar   Edebiyat Video Arşiv
22 Şubat 2020
HABERLER » Bulgaristan
Başbakan Borisov, Türkiye Dışişleri Bakanı Mevlut Çavuşoğlu ile makamında görüştü

Başbakan Borisov, Türkiye Dışişleri Bakanı Mevlut Çavuşoğlu ile makamında görüştü

31 Ocak 2020

Başbakanlıktan yapılan açıklamaya göre, Başbakan Boyko Borisov, Bulgaristan’ı resmi ziyarette bulunan Türkiye Dışişleri Bakanı Mevlut Çavuşoğlu ile makamında görüştü.

Başbakan, ”Türkiye ile ikili ilişkilerin istikrarlı ve sürdürülebilir gelişimi Bulgaristan dış politikasının önemli bir parçasıdır” diye kaydederek, iyi komşuluk ve karşılıklı saygı ilkeleri çerçevesinde Bulgar ve Türk taraflarının yürüttüğü yoğun ikili siyasi diyaloga dikkat çekti. Borisov’un ifadesine göre, Çavuşoğlu ile şimdiki ve daha önce Davos'ta gerçekleştirdikleri görüşmenin yanı sıra İstanbul'da Türk Akım doğal gaz boru hattının açılış töreni kapsamında Türkiye Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan ile yaptığı görüşme, iki ülke arasındaki ilişkilerdeki olumlu atmosferi pekiştirmek için iyi bir fırsattır.

Başbakan Borisov, Türkiye'nin yakın komşumuz, NATO'da müttefikimiz ve Avrupa'ya göç baskısı, terörizmle mücadele, enerji kaynakları ve enerji güvenliği, altyapı, tarım, ticaret ve ekonomi gibi alanlarda yaşanan bir dizi zorluğun üstesinden gelmek için AB'nin önemli bir ortağı olduğunu söyledi.

Başbakan,”Türkiye'nin Mart 2016 AB-Türkiye Zirvesi Ortak Bildirgesi’nin uygulanmasına olan bağlılığının yanı sıra ortak sınırımızda göç baskısının sıfır düzeyde olmasını sağlayan bu alandaki mükemmel ikili işbirliğini takdir ediyoruz” diye kaydetti. Borisov, Türkiye'nin çok sayıda Suriyeli mülteciye sığınma imkânı sağlayarak ciddi bir yük taşıdığını kaydetti.

Bulgaristan hükümetinin enerji alanında çeşitlendirme amaçlı çalışmalarını vurgulayan Başbakan, gaz tedarik yollarının çeşitlendirilmesine katkıda bulunacak iki ülkenin gaz iletim şebekelerinin birbirine bağlanmasının geliştirilmesi ile ilgili olarak Bulgaristan ve Türkiye arasındaki işbirliğini vurguladı. Borisov, gaz iletim altyapısının Bulgaristan-Türkiye sınırından Bulgaristan- Sırbistan sınırına kadar genişletilmesi projesinin uygulanması konusunda Bulgaristan devletinin faaliyetlerine de dikkat çekti. Başbakan, Türkiye'nin Güney Gaz Koridoru'nun geçtiği ülkelerden biri olduğunu ve Bulgaristan'ın Yunanistan ile doğal gaz ara bağlantı boru hattı projesi ile bu koridorun geliştirilmesinin ayrılmaz bir parçası olduğunu da vurguladı.

Borisov ve Türkiye Dışişleri Bakanı arasındaki görüşmede Bulgaristan ile Türkiye arasındaki ticaret ve ekonomik ilişkilerin daha da geliştirilmesi için önemli bir potansiyelin varlığı üzerinde duruldu. Başbakan, Ocak - Eylül 2019 döneminde yıllık bazda % 10,7 oranında yükselerek 3 017 milyon Euro'ya ulaşan Türkiye ile ticaret hacminin artışına dikkat çekti. Turizm, gelişme potansiyeli yüksek olan iki ülke arasında başka bir işbirliği alanı olarak gösterildi.

Kaynak: KIRCAALİ HABER


Kategoriden tüm haberleri oku


 YORUMLAR


D: 2020-01-31 23:35:05
fes eeee,
Bi meraba diyelim Gothenin sehrinden. Birseyler yazmayacikmisin?
Auf widerzehen.
Analiz yapmaya gerek kalmadi...
Oku 2020-02-01 11:33:08
Tüm DPSLi milletvekileri Ahmed Doğanı ihanet etiyorlar çünkü Akpliler kol kola Akp hükümeti Ahmed Doğanı sevmez ve Tayyip Erdoğan asla Ahmed Doğanı Sevmez ihanet etiyorsunuz Sayın Ahmed Doğana
Doğanı sevmyeni bizde sevmeyiz

Akp hükümeti türk düşmanıdır ve Ahmed Doğan sevmezler Lidermiz sevmyenler görüşme yapmam şahsen ben Akp Lütfi Messtana destek vermişti ne çabuk unuttunuz Dost partisi ve seçimlerde DPS karşı olmuştu ne çabuk unutuyorsunuz bu ihanetleri
Bilin 2020-02-01 16:54:23
Amet Dogan neden Türkiye’de sevilmiyor.
Tek cevap; TÜRKKERİN HAKLARINI SAVUNMADIĞI İÇİN.
Başka abuk sabuk nedenler aramayın.
fes 2020-02-03 15:45:11
Her olayı sevip sevmemekle açıklayan adamın çıkarımları harika. Türklerin haklarını savunmadığı için Türkiyeyi sevmiyormuş. İyi mi? Tersi olamaz mı: Türkiyeyi sevmediği için Türklerin haklarını savunmuyor olamaz mı?

Adamın elinde sanki bir sevgi ölçer var, Ahmet Doğan'ın kafasına tutuyor, bip biip diye kırmızı ışık yanıyor: Türkiyeyi sevmediği ortaya çıkıyor.

Cahilliğin sonu ve dibi yok tabi.
Bilgi 2020-02-03 16:41:01
Fes senin fikrin önemli değil.
Ahmet Doğan sen gibi Türkiye’den ve hükümetlerinden nefret etmiyor EMİN ol.
Ahmet burada bi kukla Saray’larda ev hapsinde tutuluyor.
Tek başına ancak saraydaki kenefe gidebiliyor yol boyunca kamera takibinde.
fes 2020-02-03 19:59:20
O bilgiyi nereden aldın? Kafadan atma ise o bilgi değil kuruntudur. Doğan'ın ne olup olmadığı ile ilgili benim de fikirlerim var, ama en iyisi paylaşmayayım.

Mevlana ne demiş? “Sen ne söylersen söyle, söylediğin, karşındakinin anladığı kadardır.” Kuruntuyu bilgi diye ortaya atan adam beni anlamaz.
Hüseyin Soydan 2020-02-04 19:04:29
Bilgili adam, bir yerlerden almıştır. Yok bir yerlerden almadı, kafadan attıysa yalancıdır. Ama bu kasıtlı yalancılık değildir, öylesine yalancılıktır. Kendi yalanına kendi inanıyor her halde.
Bilgi 2020-02-05 14:55:38
Yazılanlar aynen doğumudur.
Sizler DpS trolleri gerçekleri saptırmaya çalışsanız da saptırmasınız.
Amet Doğanı kim görmüş Sofya sokaklarında tek başına gezerken.

Bulgaristan’da tek bi kişi ben onu sokakta yalnız gördüm desin.

Trollüğü bırakıngerçekler saklanamaz.
Hüseyin Soydan 2020-02-05 21:52:35
Bilgi dediğin iddiadır, senin iddian, yani bilgi değildir. Tayyip Erdoğan'ı bıraktım, eski başbakanlardan Mesut Yılmaz'ı İstanbul, Ankara sokaklarında gezerken kim görmüş? Madem ki Ahmet Doğan'ı sokakta hiç kimse görmedi demek o şöyle şöyledir şeklinde bir çıkarım saçma çıkarımdır.

İddia ile bilgi arasında farkı bilmiyorsan hiç tartışmayalım, sen yoluna biz yolumuza. Trollük mrollük, bunlar saçma laflar. Varsa bir bilgin paylaş, yoksa kafadan atma iddialarla milleti meşgul etme.
fes 2020-02-06 11:34:21
İddia ve bilgiyi yan yana koyarak çok önemli bir noktaya parmak basmışsın Hüseyin bey. İddia bir kanaattir, şöyle böyle edinilmiş bir kanaat; bilgi ise somut verilere dayanır.

Ahmet Doğan veya DPS çok kötü, şeytani olabilir, ama önce o kötü dediğini somut verilerle inandırıcı bir anlatımla kanıtlaman gerek. Ha elinde veri yoktur, ama yine de Ahmet Doğan'ı güvenilir bulmazsın, illa ki sevecek halin yok; elimde kötü olduğuna dair bir bilgi yok ama kendisini desteklemiyorum diyebilirsin. Bunu yapmaya hakkın var.

Bu dediğimi yapmayıp, sanki Ahmet Doğan'la ilgili her şeyi biliyormuş gibi yapıp üstüne bir de kendin gibi düşünmeyenleri suçlamaya kalkışmak çok kötü bir davranıştır.
Bilgi 2020-02-06 14:08:48
Ahmet Doğan AJAN Sava bu da mı yalan sadece bi iddia mı?
Bulgaristan’da çıksin biri ben Ahmet Doğanı Bulgaristan’ın bi kölesinde yalnız gördüm desin.

Fes senin bu konuda görüşün sabit sen tartışılmaz DpS avukatı sın.

Yazsana DpS kim kurdurdu?
Şakın bilmiyorum deme.
fes 2020-02-14 12:39:48
Sen görüşün de son derece oynak be birader, bir o tarafa bir bu tarafa, öyle de olur böyle de olur. İnanca dayalı görüşlerin değeri yoktur.