Ziyaretçi defteri Künye E-gazete
 
DÖVİZ KURLARI
EUR EUR 1.9558 Lv.
USD USD 1.7585 Lv.
GBP GBP 2.2451 Lv.
TRL TRL 0.2798 Lv.
Anasayfa Haberler   Yorumlar   Edebiyat Video Arşiv
09 Nisan 2020
HABERLER » Bulgaristan
Vidin Türklerinin Bugünü

Vidin Türklerinin Bugünü

12 Mart 2020

Vidin Bulgaristan’ın Edirne’si. Kuzey Batı’daki son noktası. Tuna burada kuzey-batı’dan güney-doğu tarafına akarken bir burun şeklinde batıya döner, güneye yönelir daha sonrada doğuya koşar. Romanya-Kalafat’dan Bulgaristan-Pokrayna’ya sınır kapısı var. Vidin üzerinden Bulgaristan Bregova’dan Sırbistan’a 40 km sonra giriyorsunuz.

Vidin’e girişte hem ihtiyaçlarımızı karşılamak hem de adres sormak için bir benzin istasyonunda durduk ama Ankara plakalı aracımız pek sıcak karşılanmadı. Markalı bir istasyondu ve “tuvaleti yoktu”. Yoksa, yok!

Vidin’de zamanla Camiler de tarih sahnesinden birer birer çekilmiş. 1908’de 12 cami, 1970’de 4 cami, 2011’de tek Pavzandoğlu Osman Camisi kalmış. Montana Müftülüğüne bağlı cami merkezde. Niğbolu’dan gelen cami imamı Samet İsmail çalışkan bir kişi.

Üç aylar ve Ramazan ayında caminin şenlendirilmesi için her gün iftar düzenlediklerini ifade etti. Bu iftarlara Bulgarları da davet ediyorlar. Bulgaristan muhacirleri ve Bulgaristan’daki soydaşlarımızdan bildiğimiz tertemiz bahçelerin bir örneği de caminin etrafında görüyoruz. Meyve ağaçları, güller, çilekler dikilmiş. Bunları da Samet yapmış. Çocukların cami bahçesinden çilek yemesi onu mutlu ediyormuş. Eşi “kumaşçı fabrikasında” çalışıyormuş. Bir oğlu da okula devam ediyormuş.

Camide oturma grupları, yer sofraları ve büyükçe bir masa var. Özenle yerleştirilmiş. Ramazana hazırlık. Yazın da aynı masalar Kur’an kursunda kullanılıyormuş. Cami mihrabı cam. Lalelerle boyanmış. Mihrabın açık renkler ve mavi ağırlıklı olması camiyi yapanın köklerinin Kırım Tatarlarına dayanmasından olsa gerek. Cami orjinalliğini şimdilik koruyor ama “modernlik adına” ufak ufak müdahaleler de başlamış. Caminin girişinde sağ taraf daha sıcak bir ortam oluşturmak için “Türkiye’den gelen ziyaretçilerin yardımı ile” camla kapatılmış. Yine girişte sol tarafta “Arapların desteği ile” buzdolabı yenilenmiş ve fırın konmuş.

Minare bakıma muhtaç. “Türklüğün” fazla olduğu yerde olsa Samet Hoca yardım toplayıp yaptıracak. Burada yardım için İvan’ın yanına mı gideceksin?

Camiye Turistlerin de girebilmesi için cami girişi ayakkabı ile girilebilecek şekle getirilmiş. Eskiden Türkiye’den gelenler dahi kapıdan bakıp devam ediyorlarmış.

Normal vakit namazlarına bir katılım yok ama Cuma namazına ve bayram namazlarına katılım var. Bazen yolcu ve TIR’cı da katılıyor namaza. Mezar taşları var cami haziresinde. Sağda solda dağılmış olan mezar taşları, sarhoşların kırmalarından korunmak için buraya toplanmış.

Caminin karşısında Ortodoks Kilisesi papazlarının çalışma odalarının bulunduğu bir bina var. Samet İsmail, eskiden de binanın kiliseye ait olduğunu söyledi.

Caminin hemen solunda yer alan Pavzandoğlu Osman’ın annesi adına yaptırdığı kütüphane “ofis-kütüphane” olarak kullanıyor. Tertemiz. Cami soğuk olduğu için imam odası olarak kullanılıyor. Kitaplardan bir kısmı zamanla Sofya’ya bir kısmı İstanbul’a gitmiş. Yeni kitaplarında olduğu iki yüz kadar kitap kalmış. Kütüphanenin mimarisinde küçük bir ayrıntıya dikkat ediyoruz. Kütüphanenin şehirdeki Ortodoks ve Yahudilere de açık olduğunu ifade etmek için kubbesinde hilal yok.

Vidin’de Türk var mı sorusuna İmam Efendi “Türklük az kaldı be ya” diyerek cevap verdi. Cuma namazına gelen bastonlu dedelerle namaz kıldıklarını ifade etti. Bunlar kırk hane kadar kalmış. Vidin’de yaşayan çingenelerden de Müslüman olanlar var. Türklerle de karışık evlilikler yapmışlar. Çingenelerin camiye devam edenleri de var. Vidin’e sonradan gelen ve yerleşen Bulgarların Türklere pek sıcak bakmadıkları bununla beraber yerli Bulgarların daha sıcak baktıkları görülüyordu. Birkaç kişiyle konuşmamız bu sonuca ulaşmamız için yeterli oldu.

Pazvandoğlu Osman Camisi, Tuna Nehrinin yüz elli metre kuzey batısındadır. Camiden çıkışta solda üç yüz metre mesafede İstanbul Kapısı bulunuyor. Kaleyi de içine alan altı yüz metre yarıçapında dış surlar yıkılmış. İstanbul kapısı bugünkü Vidin meydanına açılıyor. İstanbul Kapısından iki yüz elli metre kuzey batıda 18. yüzyıl yapısı olan ve Osmanlı Paşası Osman Pazvandoğlu’nun Konağı 1956 yılından bu yana tarih müzesi olarak kullanılıyor. Safranbolu, Ohri konaklarının Vidin’deki kardeşi. Görülmesi gereken bir eser. Pazar Kapısı ise biraz daha yukarıda.

Camiden çıkışta sağ tarafta Osmanlı postane binası, Sinagog, Osmanlı Kışlası (Krastada Kzarma-haç şeklinde olması dolayısıyla Bulgarlarca bu isim verilmiş), Vidin Kalesi yer alıyor. Postane komünizm döneminde devletçe alınmış ve amacı dışında kullanılıyor. Sinagog Yahudilerin buradan ayrılmaları ile koruma altına alınmış harabe bir bina, Yeniçerilerce kullanılan ve dört parçalı Osmanlı Kışla (1801) binası ise restore edilmiş.

Osmanlı Devletini de uğraştıran Pazvandoğlu’nun mezarı bugün komünist rejim döneminde eski şehrin yıkılarak blokların dikildiği alandadır. “Bulgar yengeler soğan kapçıklarını” pencerelerden atmaktalar.Mezar metruk durumdadır. Tabiki bu nişane burada bir camiye de işarettir.

Türk çocukları Bulgar milli eğitim bakanlığının okullarına gidiyorlar. Gençler ve genç aileler buradan Almanya’ya ve İtalya’ya göç etmiş. Ortodoksların okullarda din eğitimi talepleri var. Türkler de buna yönelik hazırlıklar yapıyor. İstanbul’a gidecek olan birisi önce Vidin’den Filibe veya Sofya’ya daha sonrada İstanbul’a gitmesi gerekiyor. Buradaki gençleri ve çocukları Anadolu ile bir araya getirmek lazım. Belki önce Kırcaaliyle.

Buradan herkes değil isteyen geçiyor. “Türklük” buradan az geçiyor. Öyle olunca Türk şekeri, lokumu “Filibe ve Sofya”da kalıyor. Montana ve Lom’da da birkaç Türk ailesi yaşıyor. Öksüz ve yetim. Onurlu.

J.Gyula NEMETH’in yazdığı ve Abdurrahman Güzel’in Türkçeye kazandırdığı “Folklorik ve Dini Metinler Üzerinde Vidin Türkleri Ağız Araştırmaları” eserini bana almamı tavsiye eden Romanya Ovidius Üniversitesi öğretim üyesi Doç. Dr. Neriman HASAN’a da buradan teşekkür etmeyi bir borç bilirim. Bu eser bizi Vidin’e götürdü. Oradan da Belgrat’a…

Biz olmasak da Vidin’de biz kokuyoruz. 2003 den bu yana görev yapan Niğbolu’nun Evladı-Fatihanı Samet Hoca “Zor burada işler zor, ama çalışacağız. Ben Vidin’in nerede olduğunu bilmezdim. Allah bize buraya hizmet etme imkânı verdi” diyor.

Anlamsızlığı anlamlandıran Türkçem var oldukça, kahramanları bitmez bu memleketin.

Kaynak: orhaajans.com


Kategoriden tüm haberleri oku


 YORUMLAR


Türk 2020-03-12 12:51:41
Vidinde Türk vardı.
Kendilerini Türk olarak bilenlerin sayısı az drğil zaman içinde adimile edilmişler.

Sorduklarında evet biz Türküz cevabını verenle ne tazı ki zaman içinde dinini ve dilimi unutmuşlar.

Bulgar devleti Bidin Türkleri erittiği politikayı ulusalçapta yürütmeye devam ediyor.
DpS o hain yönetim parlamentoda oldukça Türkler erimeye devam edilecek.
fes 2020-03-12 13:24:13
Aferin, Vidin'de türklerin yok olmasınıkıçında çıkan çıbanı da DPS bağladın ya, bundan sonra kıçında çıkan çıbanı da Ahmet Doğan'a bağlarsın artık. Aferin aferin, her şeyi harika açıklıyorsun, her olan şeyin nedeni DPS'dir, başka türlü olamaz. Korona virüs da DPS işidir. Her şeyi önceden planladılar çünkü, Jivkov'un planı tıkır tıkır çalışıyor. Zurna bu sefer Türk adıyla çıktı ortaya, Feskaya adından bıktı her halde. Hayvan.
Türk 2020-03-12 14:26:00
Salak Fes her mandaya maydanoz bravo.
Şapşal Bidin Türkler eridiklerine DpS hayal dünyadaydı.
DpS şimdiki zamana ait 1990 sonra.
Evet fes DpS bu yönetimle parlamentoda durdukça Türkler ayni Vidindeki Türkler gibi eriyecekler.

Sen zaten bunun için çalışıyorsun.
fes 2020-03-12 16:21:10
Hayvana bak be, kıçında çıban çıkmış, bundan DPS sorumlu tutuyor. Hayvan. Dps yerine parlamentoya sen gitsen de kıçındaki çıban dahil her şeyi gönlünün istediği gibi değiştirsene be hayvan, sana engel olan mı var?

Halk seni iplemiyor mu? O zaman kaderine küs havan. Demek halkı ikna edemiyorsun, halk seni ciddiye almıyor.
Türk 2020-03-12 18:20:30
Ne bu be şerefsiz insanlıktan çıkmış her iki lafından biri hayvan sen hayvan bile olamıyorsunun.

Belli gavur fena dağıtmış o pis kıçını.

Saoık pislik Türklerin oylarıyla parlamentoya gidiyor DpS Türk milletvekilleri.

Boşuna mı o senin gibi hainlere oy veriyor.
Türkkerin oylarıyla parlamentoya gidiyorlarsa Türkletin sorunlarını o kürse konuşup halletmek zorundalar.
Senin gibi korkak pısırık beş para etmez o zavallı Trk vekiller yapamıyorlarsa istifa etsinler.

Sen de ikide bir PİÇ kurusu gibi devlet isterse verir.s. saçmalıklarından yazmaktan vaz geç.
DpS yönetiminin kesinlikle savunulacak bi tarafı yoktur.
Kaplumbağa Terbiyecisi 2020-03-12 18:35:51
Şaka yapıyor değil mi bu feskaya? Ciddi ciddi bu yazdıklarını düşünmüyor değil mi?
Arkadaş, kıç dağıtma fantezini bu sitede yorum yazarak gerçekleştiremezsin. İslâm homoseksüelliği reddediyor gibi görünse de "gılman", "köçek" kültürü şeriatçı din alimleri tarafından kaleme alınmış. Mesnevi'de hayvanla ilişkiye girme fantezileri bile vardır. Kuran Lut kavminin homoseksüellik yüzünden yok edildiği hikayesini anlatır, zaten İslam cinselliği baskılamaya çalışmıştır. Ama cennet alkol, fuhuş yaşanan yer olarak anlatılır. Tomurcuk memeli, koca gözlü huriler sadık müslümanların hayallerini süsler. feyska ise anal ilişki isteğini baskılayamıyor, gereksiz yerde ters ilişkiden bahseder.
Türk 2020-03-12 18:39:51
Kaplumbağı maanlıktan şıkmışsınız yazık.
Kaplumbağa Terbiyecisi 2020-03-12 18:47:16
Homoseksüelliğin vücut hormonlarıyla ilişkili olduğuna bulgular mevcuttur. Batı dünyasında bu tür kişiler alaya tabi tutulmuyor, insanlar cinsel kimliği yüzünden alaya alınmıyor.
feskaya adlı şahıs homoseksüeldir. İbik, kıç dağıtma gibi kelimeleri sürekli kullanması bu homoseksüelliğin ortaya çıkışıdır. En aşırı homofobların homoseksüel olabilme olasılığın yüksek olduğu bulgusu muhtelif araştırmalara konu olmaktadır. feskaya adlı şahsın bu yönelimini zararsız ve güvenli biçimde tatmin etmesini diliyoruz. Kırcaali Haber sitesi deyting kategorisinde değildir, feskaya amacına uygun platformları kullanmasını önermekteyiz.
Mehmet Dönmez 2020-03-12 18:59:31
Feskaya, Pederazlık va mı pederazlıııık?
Türk 2020-03-12 21:50:34
Kablumbağı
Pederastlığı öyle güzel anlatıyorsun ancak bi pederas pederastlığı bu kadar bilir.
Bravo homoseksualisy olduğunuzda ıspatladın.
Sözün bittiği yer.
Kaplumbağa Terbiyecisi 2020-03-12 22:01:14
Ben eşcinsel olsam yine de senin gibi cahil ahlaksız sünepeyle asla ama asla beraber olmam. Boşuna bu sitede kendini düzdürtmeye kişi arıyorsun feskaya karaktersizi.

Homoseksüellik aşağılanacak bir şey değildir, birinin cinsel tercihi başka kimselere uymaması onu kötü biri yapmaz. Sözün bittiği yerden bahsedebiliyorsan biraz karakter sahibi ol ve homoseksüel gibi davranma.
Arcar 2020-03-12 22:03:11
Arcar koyunden gectim,cami yikilmis, minare yikilmis, belli ki muslumanlik yok ediliyor, bunun sucu DPS, Aamet Dogan cingene oyle istiyor, din, dil turkluk yok olsun istemesi DPS lideri komunist yalakasi Amet cingene maf etti turkleri......
Kaplumbağa Terbiyecisi 2020-03-12 23:05:27
İvaylovgrat köylerinden geçenler köy kiliselerinin yıkıldığını farkedeceklerdir. Bunun suçu DPS'dir, Amet çingenesidir gibi çıkarım yapmak ne kadar saçmaysa Arcar ismini kullanan kişinin çıkarımı da saçmadır.
Ahmet Doğan ateist olabilir, din, dil yok olsun gibi istekleri olabilir (yani ihtimal dahilindedir). Fakat onun istemesi ne Türkleri yok edebilir, ne de camileri boşalmasına sebep olabilir. Ne "Ajan Sava", ne DS, hiçbiri tanrı değildir, yek kudret sahibi değildir. Sosyolojik olgusu şeylerin yok olması uzun süreçtir, tek kişiyle açıklanamazlar.
Ahmet Doğan'a olan nefretiniz sizi köreltmiş. Gerçekten Türklük gayeniz olsa Türk kültürünü yaşatmaya çalışırsınız, Türk kültür merkezlerine maddi manevi destek verirsiniz. Kırcaali'de Ömer Lütfi merkezi var, hiç adımını attın mı birader? Bir tane çocuğu kolundan tutup mladejki domlarda Turska folklorna grupaya yazdırdın mı birader? Evet evet, Amet Duvan bunları yapmanı engelledi!..
Türk 2020-03-13 06:44:27
Kaplumba Ömer Lütfi derneğin parasını Gırcalı Belediyesi veriyor. Türk kültürünü temelsiz nereye kadar kaldırırsın be adam.
Ömer Lütfi derneğin çocukları hatta Müzekki Ahmet bile düzgün Türkçe bilmiyor. Utanç verici bi durum. Yakın gelecekte Müslümanları kabirlerine POPAZLAR götürecek.
Bunun tek suçlusu Drınsar çingenesi Amet agan.
Troller bir araya gelseniz bu gerçeği değiştiremesiniz.
Hilminati üyesi 2020-03-13 07:44:22
İtiraf ediyorum. 01.03.1972 tarihinden itibaren çok gizli, kimsenin bilmediği, dünyayı yöneten Hilminati üyesiyim. Todor Jivkov'a görevi ben verdim, Bulgaristan Türklerinin anadilini ben unutturdum. Camileri ben boşalttırdım. Uzun zamandır çingene aradım, o zamanlarda pek fazla çingene yoktu. Drındar köyüne gittim sevinçten dört buçuk oldum. "Amet çocuğum, bundan sonra senin adın Agent Sava" dedim. İki lakta, bir lukçe verdim, çingene çocuğu hemen kimsenin bilmediği gizli görevi kabul etti.
Bir akşam rüyamda Muhammed as geldi, ardından Atatürk, daha sonra da Vejdi Raşidov'un annesi. Hemen abdest aldım, iki rekât namaz kıldım, Kuran'da Amme (Nebe) süresini okudum. Ama iş işten geçmişti, Agent Sava, Todor Jivkov hepsi görevi kabul etmişlerdi. Ne kadar iptal ettirmeye çalışsam da başaramadım. Çok pişmanım çok.
Kuran okuyun, okutun. Gizli ajan süresini bulun okutun. Ancak o zaman camiler dolacak.
Türk 2020-03-13 12:26:56
Şerefssiz avur bozması nasıl dinle alay edersin PİÇ kurusu.

BG Türkleti bi yol bulacak seni ve Amet atanı tarihte yerine koyacak merak etme.
fes 2020-03-13 13:20:35
Koronavirus ortalığı kasıp kavuruyor ya, bakın bunu hristiyan ve müslüman dinciler nasıl açıklıyorlar:

Hıristiyanlara göre yedinci mühür açıldı ve mahşerin dört atlısı ortaya çıktı: savaş, kıtlık, salgın hastalıklar ve ölüm. Ardından, Kıyamet!

Müslümanlara göre, Dâbbetü’l-Arz nihayet yerden, arzın derinliklerinden çıktı. Canlı bir varlık olduğu iddia edilen Dâbbe’nin nasıl bir şey olduğu açıklanmamış olmakla birlikte, bu şeyin kâfirleri rezil-i rüsvâ etmekle, Kitap’tan yüz çeviren bedbahtları son kez ikaz etmekle görevli virüs gibi bir şey olduğu anlaşılıyor. Yerden çıkıyor, bizi uyarıyor ve ardından Kıyamet!
Hilminati üyesi 2020-03-13 14:29:14
Koronavirüsün gerçek adı Kuranovirüstür ve bunu çıkaran ise yahudi bir kızılderilidir. Hilminatinin en gizli oturumunda karar alındı, ben karşı koymaya çalıştım ama beceremedim.
Tüm gerçekleri rüyamda Muhammed as'a anlattım, bana hatim indir dedi, yedi gün sonra kahvaltıdan önce aç karnına yarım hurma, yarım zeytin, yarım incir ve çörek otunu yarım kilo balla karıştırıp aç karnına yememi söyledi. Uyandığımda yatağımın yanında cennetten gelme hurma, üzüm, bal, şarap, zeytin, incir, çörek otu buldum. Kulağıma bir huriye bunlar senin için Allah dostu dedi. Dost deyince aklıma Lütfi Mestan geldi, şarabın kim için olduğunu anladım.
Anladım anlamasına da, üzüm kime daha kestiremedim.
Geberin yafidilir. Amin.
Müslüman 2020-03-14 17:10:10
Kovilt 19 virüsü gibi sizi de dezenfekte etmek gerekiyor aynı o virüs gibi insanlığa hele Türklüğe tehlikelisiniz dir.
Kaplumbağa Terbiyecisi 2020-03-14 17:57:43
COVID-19 virüs değildir, şiddetli akut solunum yolu sendromu koronavirüsü 2 (SARS-CoV-2) sebep olduğu hastalığın adıdır. Müslüman adlı cahil şahıs "Kovilt 19 virüsü gibi sizi de dezenfekte etmek gerekiyor" cahilce diyebiliyor, dezenfekte olan şey virüs değildir, çünkü patojen virüsün kendisidir, kakayı temizlemek imkansız olduğu gibi enfeksiyon riskini yok etmek için virüsün kendisi yok edilmesi gerekiyor.
Müslüman adlı şahıs insanlık ve Türklük hakkında tehlikeli şeyleri tespit edecek durumda değildir, şimdiye kadar hiç sağlıklı düşünebildiğini göstermemiştir.
Türklükle müslümanlığı karıştıran cahiller tehlike arzeder, bunun gibiler fare gibi kontrolsüz çoğalır ve daha fazla cahil üretirler.
Numan Nalcı 2020-03-14 18:05:36
"Koronavirüs, ABD'de taharet musluklu tuvaletlere olan ilgi artırdı. Brondell isimli ABD'li şirket her iki dakikada bir taharet musluklu klozet sattıklarını duyurdu."

Taharet müslümanların iyi bir buluşu ama elle yapıldığından bazı sakıncaları var. Elle yapılmaması için modern çağları beklemek gerekiyordu.
Müslüman 2020-03-15 07:00:30
NALÇI sen dahi sin belki kafalı ileri geri hareket eden bi fırça icat edersin ve Amerikalıları sevindirirsin.
Çalişmaya başla onlar seni beklerler.
Feskaya 2020-03-15 18:47:31
Pedorozluk var mı, pedorozluk?
Mehmet Dönmez 2020-03-15 19:51:45
Feskaya, pederazlık va mı pederazlııııık?
Memetço 2020-03-15 19:57:32
Memet sen harbiden pederas musun yazık.
Deliormanın deli efesi 2020-03-15 20:12:48
Keleş Fes,Türkiyede'ki açık adresini ver.Ver ki,seni ziyaret edeyim. Senin gibi zeki,tahsili,kurnaz; ihaneti kendine kıble edinmiş hayvanla,bir Türk düşmanıyla tanış olayım!.
Hz. Demokrat (as) 2020-03-15 21:24:41
Deli zurnasının yaptığı korkaklıktır. Kendini cesur göstermeye kalkıyor, fes'i tehdit ettiğini sanıyor.

Delikanlılığın raconu vardır, eski zamanlarda kılıçla daha sonra da tabancayla düellolar düzenlenirdi. Mesela 1569'da Miguel de Cervantes düelloda Antonio Sigura'yı yeniyor fakat merhamet edip canını bağışlıyor.

Açık adresini ver gibi tehditler haydutluk işidir, mert olan kişi ilkönce kendi adresini verir, daha sonra rakibinden aynısını ister. Fakat çakma efe ege (özellikle İzmir) efeliliğin raconunu bilmez.
Namertsin Deliormanlı. Ateş olsan cürmün kadar yer yakarsın.
Hz. Demokratsıza 2020-03-16 07:36:05
Sen nesin be gavat.
Atıp duruyorsun sizler KORONA VİRÜSTEN daha tehlikeli ver pis siniz.

Sen bildiğin duşları bildiğin yok ama okurmuş gibi okumaya devam et arınırsın unutma 9999 kere en az oku.
Hz. Demokrat (as) 2020-03-16 09:39:51
Feska pisliği de damladı, yobaz şeriatçı müslüman populasyonunun tipik örneğidir kendisi. Gürcü ve arap yalakasıdır bu pislik, ama en büyük Türkçüdür sorsanız.

Arapçı şeriyatseverler şeriyatçı arap ülkelerine def olup gitse keşke! Hepsi çağdaş ülkelere pelesenk oluyorlar.
Has gırcalı 2020-03-16 12:22:35
Uyuz fes,sen hayatı kitaplardan okumuş,hayatı kitaplarda yaşıyorsun.Gerçek hayatı bilmiyorsun,dünyanın gidişatından birhabersin.Çaresiz ve zavallısın.Eş yok,çocuk,iş para yok. Yaş 50 ye merdiven dayamış zavalısın.Komunist öğretmen baba ve anenin,AK parti hükümetlerinden aldığı dolgun emekli mağaşlarından,hayatını idame ettiriyorsun.Yemek yediğin çağana tükürme terbiyesiz.
Müslüman 2020-03-16 13:16:17
Fesin binbir suratı.
Gavur yakakası Türk DÜŞMANLIĞI ön planda.
fes 2020-03-16 13:21:18
O da nereden çıktı hayvan, iki tane okula giden çocuğum var benim. İş yokmuş aş yokmuş, geri zekalıya bak. Sen kendi çocuğun mu sandın beni.

Deliormanın efesi aslında bir büyükbaş hayvandır, çetrefil işlere kafası basmaz, ama bunu asla kabul etmez: kendisini her şeyi kitap mitap okumadan gayet iyi anladığına inanır. Mandadan bir farkı yoktur, özgüveni yerindedir.
Numan Nalcı 2020-03-16 16:36:02
Akepe emekli maaşı mı dağıtıyor, o da nereden çıktı? Bir parti emekli maaşı dağıtabilir mi, dünyanın neresinde var bu? Benim bildiğim işçi veya memur, her kimse, çalıştığı süre içinde her ay sigorta sistemine para yatırır, burada biriken paraları yaşlandığında emekli maaşı olarak geri alır. Sistem böyle çalışır. Parti emekli maaşı dağıtmaz, milletin parasını birilerine emekli maaşı olarak veriyorsa o da hem yanlış hem de suçtur.
fes 2020-03-16 19:58:08
Hz. Demokrat (as) ,avansga da neyin nesi, benim senin destigine ihtiyacim yok. Kusura bakma ama nede olsa muslimanm, yazdiklarin da anlamsiz.
Hz. Demokrat (as) 2020-03-16 20:22:33
Sahte fes de çıktı. Gönder tuşuna tıklamadan önce yazdıklarınıza bakmıyor musunuz?

Bana ne hangi dindensin.
fes 2020-03-16 20:25:56
Gene yüzsüzce adımı kullanmaya mı başladın hayvan? Geri zekalı hayvan! Ahmet Doğan'ın ajan olduğuna dair tek bir kanıt, belge gösteremedin hayvan. Hayvan oğlu hayvan.
Hz. Demokrat (as) 2020-03-16 21:23:55
Fes, bana bunlar fazla geldi, oldumu ,kanka.Olmadl. Sana gosterecem.
Hz. Rasulul Hürriyyeh (as) 2020-03-16 22:29:53
Yazmayı öğrenseydin bari. İslamcı şeriyatçıdan fazla beklememek gerekir.
D: 2020-03-17 07:31:21
Azred kimsin hemen achikla. Myuslyumanmisin. Formseverler jevab beklemekte.
Müslüman 2020-03-17 12:23:58
Bu Bünyan’da sadece Feska patronu olan Amet sjan Sava olduğunu bilmiyor. Hayret.
fes 2020-03-17 12:50:59
Kafan bir kerecik olsun doğru çalışmayacak mı senin be adam? Kara cahil kafandan çıkan düşünceleri bütün dünyanın paylaştığını neye dayanarak söylüyorsun? Dayandığın yer yine geri zekalı kafan mıdır? Dört beş geri zekalı bir araya gelip bütün dünya sizin gibi düşünüyor diye aptal aptal zıplıyor musunuz, hayvan?
Müslüman 2020-03-17 15:36:27
Fes ister kabul edersin ister etmesin o senin köhnemiş yıkanmış beynin bilir.

Amet ajan Sava patronun sarayda domaşen ateşte yaşıyor.

Tek başına sokağı çıkarmıyorlar.

O bi kukladan öteyedeğil alınan kararlar onun adına alınıp senin gibi aptal inananlara söyleniyor.

DpS ile “ATAKA” ikiz parti Bulgar devletinden kurulmuş.

Bu gerçekler zaten biliniyor tabi bi sen bilmiyorsun.
Rodopların deli efesi 2020-03-17 22:14:34
Öküz saman yimekten,fes kitap okumaktan anlar.Başka da bir b.k bilmez.
fes'e 2020-03-17 22:20:13
Kitap okusan ahmet duvanın ajan SAVA kitabını da okurdun.tam 650 sayfa.Oku oku amet aganın ajanlığı bitmek bilmiyor.boşuna çene yoracağına biraz ajanlık oku,bir gün gerek duyabilirsin.
Ajan 2020-03-18 07:45:00
Fese BG savcısında Amet ajan Sava olduğuna ıslak imzalı vesika versen yine RET eder illa bi şeyler uydurur kabul etmez.

Bilimsel kanıtlara inanır fes. Sadece onun bildiği bi bilim.
Gizli Lozan 2020-03-18 09:32:56
Gizli Lozan 2023'te bitiyor: https://youtu.be/TNM7xqSM_6Q
Az kaldı
fes 2020-03-18 12:01:41
Gizli Lozan güzel bir şakaymış, takdir ettim.

Derin, araştıran, yeni şeyler öğrenen düşünce var bir de sığ, herkes görüşü, kalıp düşünce var. Heidegger birincisine sahih düşünme, ikincisine gayri sahih düşünme diyor.

Kitap okumayan düşünmeyi sevmeyen kişiler Ahmet Doğan'ın ajanlığı ile ilgili genel geçer laflar duydular; bunların üzerine hiç düşünmeden atladılar ve aynı şeyleri tekrarlayıp duruyorlar.

Bu tür insanlar mesela hastalıkların çoğu mikrop ve viruslardan değil üşütmekten geldiğine inanır. Boğazı ağrır, üşüttü, burun akar, üşüttü, öksürür, üşüttü her şey üşütmekten kaynaklıdır. Bilimin bu konuda ne dediği onun için hiç önemli değildir, inandığı şey önemlidir.

Dünyada var olan ahmakları orakla biçseniz bitmezler. Lozan antlaşması konusu çok geniş bir konudur mesela. Doğru bir hükme varmak için onlarca makale, kitap, belge okumalısın. Bunu yapmayanlar ne yapar? İnanca dayalı bir hükme varırlar, bu da özensiz bir hükümdür.
Ajan 2020-03-18 18:59:13
Fes yine kendi içat ettiği bilimi konuşturdu.
Havanda su dövme bilimi fes seninen iyi bildiğin bi bilim.

Fes sen ajan mısın.
Ajanlığı öyle hararetli savunmanın arkasında DS mi KGB mi var.

Eğitimin eksin birkaç kitap okumakka pardon binlerce ajanlık yapılıyor mu?
· 2020-03-18 19:48:38
Ne gerizekâlı adamlar var ya! Ne KGB ne de DS var - hepsi yok oldu, bu iki kurum komünist parti rejimi organıydı. Ufak bir araştırmayla Rusya'nın istihbari kurumlarını buluyoruz: https://en.m.wikipedia.org/wiki/Intelligence_agencies_of_Russia . Rusya Federasyonunda üç istihbari ana birim vardır:
1-FSB- Federal güvenlik servisi, Rusya Federasyonu içi istihbaratı kapsamaktadır
2-SVR- Dış istihbarat servisi - Rusya Federasyonu dışı istihbaratı kapsamaktadır
3-GU (GRU)- Baş İstihbarat İdaresi - Rus silahlı kuvvetleri istihbaratını kapsamaktadır.
Bulgaristan'da DAR (Dırjavna agentsiya Razuznavane) ve DANS (Dırjavna agentsiya Natsionalna sigurnost) var. Ajan lakaplı zırcahil hayvansın, iki dakika Google araması yapmadın, otuz yıldır yok olan kurumları varmış gibi gösteriyorsun.
fes ajan olsa Kırcaali Haber gazetesinde ne yapsın? Bu kadar kakavanlık olur mu ya! Koçkoca SSSR ve NRB kurumları ajanı Kırcaali Haber gazetesinde! Oldu olacak sizin köydedir, hatta şu an hiç nüfusu olmayan Kırcaali ve Haskovo köylerindedirler, çok gizli planlar yapıyorlardır.
Noktacık 2020-03-19 09:08:30
DS ile KGB aynı yerden yönetilen iki gizli servisti.
O dönemlerde bunlara çalışanlardan hala hayattalar.
Bu zavallılar dosyaları açıklanmaması için bugünkü Bulgar DANS teşkilatına çalışmak zorundalar.
Fes işte bunlardan biridir.

DpS/“ATAKA” eski DS bu günkü DANS yönetiyor.

Masal okumayı kes.
Mehmet Dönmez 2020-03-19 10:27:18
Feskaya, gizli servisli pederazlık va mı pederazlıııııık? Travestilik var mı travestilik?
Dönme 2020-03-19 13:06:51
Boşadın sa git başka yerde ara kaşıntını gidermek için.
Buradan sana iş çıkmaz.
Mehmet Dönmez 2020-03-19 13:28:51
Adımı kullanan Feskaya pederazı, fetöculuk va mı fetöculuuuuuk?
Memet dönme 2020-03-19 15:10:29
Koş fetocu senin yatağına girmiş geç kalma.
Mehmet Dönmez 2020-03-19 17:41:35
Feskaya pederazı, fetöculuk va mı fetöculuuuuuk?
Mustafa Keskin 2020-03-19 18:51:53
Bırakın bu didişmeyi arkadaşlar, iyi olmuyor. Korona dünyayı sarmış hayatta kalacak mıyız kalmayacak mıyız bilmiyoruz, siz kalkmışsınız küçük çocuklar gibi didişiyorsunuz. Bırakın didişmeyi kendinize gelin.
Ajan 2020-03-20 11:25:21
Mustafa kardeş haklısın Memetço uslu durmuyor kaşınıp duruyor.
fes 2020-03-20 11:40:23
Biz İstanbul'da beş gündür eve kapandık, dışarı çıkmıyoruz. Ama beş gün önce rahat rahat işe gelip gidiyor, etrafta geziyorduk. Virusun kuluçka süresi 14 gün olduğuna göre birilerinden virusu kapmış olabiliriz; dokuz gün sonra bir şey olmazsa yırttık sayılır.

Ne var ki evde depoladığımız yiyecek içecek yakında tükenecek, mutlaka dışarı çıkmak zorundayız. Allah kerim diyerek çıkacağız artık. Ellerimizi bol bol sabunla yıkıyoruz ve insanlardan mümkün olduğu kadar uzak duruyoruz. Maske falan da tedarik edemedik, maskemiz yok.
Hz. Demokrat (as) 2020-03-20 12:19:08
fes gikatli ol, nedir bu hal , Allah kerim'is ,agzin yel alsi nebicim laf, doga kerim demelisin. Dikatli ol , 4 veya 6 kere ika elerini yuzunu v.s. 5 kere olmaz
yobaz olursun ha, demedile4 deme.
Hz. Rasulul Hürriyyeh (as) 2020-03-20 12:58:58
Erkek fahişesi insanların isimlerini kullanmayı bırak!
Feskaya 2020-03-20 14:56:03
Fesçe sen Kovit 19 virüsünden daha tehlikelisin o virüs senin virüsünden korkar sana uğramaz emin ol.
Hz. Demokrat (as) 2020-03-21 07:52:33
Doğrudur, cahiller akıl, felsefe ve mantıktan çok korkuyorlar. Sorgulamaya korktukları dogmaları biri çıkar yıkar diye korkuyor kokuşmuş yobazlar.

"Domuz eti yiyenler karısını kıskanmaz, çünkü domuz karısını kıskanmıyor"
"İbiklilerin pipisi çok pis kokuyor, kurtlu geziyorlar"
"Mastürbasyon yapmak sağlığa zararlıdır, mastürbasyon yaparak gençler ölebilir"
Demokratsız feskası 2020-03-21 11:25:26
Sende sapıklık da varmış vay anasına.
Ne ruh muş be.
Bi de utanmadan kendini demokrat ilan ediyorsun yazdık.
İşte senin gibileri sapıklar dünya düzenini bozuyorlar.

Yahufiler tam sünnet Ermeniler tam yarım sünnet Avrupa ülkelerinde sünnete sağlık açısından bakanların sayısı tahminlerden çok fazla.

Ama sizler Dinsiz yobazlar üç beş aştı dincileri büyün insanlığa mal ederek insanlıktan çıkıyorsunuz.

Bu dünyada senin gibi dinsiz yobaz grupların vesile oldukları en acımasız din savaşları olmuş.

Şapşal herif senin karını kapatmaya kimse zorluyor mu.
İstediğim neyhaneye gidip rakını içebiliyor musun.

Daha ne istiyorsun dinsiz yobazı.
Hz. Demokrat (as) 2020-03-21 12:45:58
En acımasız din savaşlarına dinsiz gruplar sebep olmuşmuş. Müslümanlığı kılıç zoruyla yayanlar dinsizdi, başdinsiz ise Muhammed. Hristiyanlıgı Amerika kıtalarında silahla yayanlar dinci değildi, pis dinsizler yaptı.

Meyhane'de rakı içebiliyormuşum? Ne büyük özgürlük ya. Tiyatro, televizyon, sanat kime lazım yahu? Mesela MHP'li bir dinci yobaz Antalya'da sanat eserini paketlettirip depoya gönderebiliyor.
fes 2020-03-21 17:54:30
MHP'li bir dinci yobaz.
,hazret oglum binlarda mi dinci ya. Vay anasina desene laiklik elden gitmis.
Demokratsız Fes dinsiz yobazı 2020-03-21 19:38:39
Bulgarlardan tsar Boris halkını Kılıç zoruyla Hıristiyanlaştırdıpını bilmiyorsun.
Hala salak salak yazıyorsunuz.
T.C. DÜŞMANLIĞI propagandasını yapmaya devam et bakalım nereye kadarını.
Durmasını bilmesen birileri seni bulur durdurur.
Teknoloji çok gelişmiş kendiniz gibi sanmayın.
fes 2020-03-22 08:31:57
Beyinsiz her sakallıyı babası sanması gibi yukarıda edepsizce "fes" adıyla yazan adamı ben sandı ve kusmuk gibi yazılarını kurulmuş bir makine gibi döşendi.

Beyinsiz, ananın ve avradının ne olduklarıyla ilgili propaganda yapıp duruyoruz, çok da etkili oluyor. Hayvan. Hayvandan çok korktuk be!
Demokratsız Feska 2020-03-22 10:15:47
Ananın avradının........senin genlerinde Darvinin evrim teorisine aksine genlerinde gelişmemiş primat geni mevcut.
Bilimsel olarak gelişmemiş prinat geni olmadığını kanıtlamak istersen İstanbul’da ZOO labaratuvarında ürene bilirsin.

Anladı.
Mehmet Dönmez 2020-03-22 14:01:05
Feskaya, la pidirazuuuu! Romence la Pidirazuuuuuu!
D: analiz 2020-03-23 20:51:29
Arkadaslar seks koronayi onlermis. Bol bol seks yapin. Ben yaptirttim koronam gecti.
fes 2020-03-23 21:19:27
Tmm da kocum ,sen analizi braktinda seye mi basladin.
Biz senden yani forumseverler senden analiz beklemekteyiz, isi pornuya cevirmissin, sonrada Feskaya neden bana sorular soruyor,
simdi anliyorum siaseteki pornoyu buraya tasimissi iz.
Goethe'nin sehrinden Frankfurt am Main'dan hepinize selyamlar.
Bu gun biraz rol ysptik gercek fes bunu anladi.
Aslinda analiz yapmaya devam etim bu anlasildi mi onu bilmiyorum.
Hayirli aksamlar rabbim bizi bu ileten korusun.
D: analiz/feys

do you smell what the Rock ist coocken!
D: analiz 2020-03-23 21:35:05
fes rabim ileten korusun istersen bol bol minkile seks yap , kesin bilgi , atv haber bu aksam sat 13:30 da son dakika haberi gecti.
Evde kalin evrim gecirmemis seks yapin.Sekste rol yapmai severim sizde rol yapin.Bugyun fes rol yapmis ,hep rol yap, evrim gyecirmemis minki seksi koronadan onler.
adminden shikayetciyuz 2020-03-25 19:36:08
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış yorumlar onaylanmamaktadır. Ayrıca suç teşkil edecek hakaret içerikli yorumlar hakkında muhatapları tarafından dava açılabilmektedir.

Admin siz bunlari okumuyo4musunuz.
D: 2020-03-25 20:13:09
adminden spesyalno sa pozdravce: https://youtu.be/JwsigK889t4
6975
Hüseyin Soydan 2020-03-26 15:51:56
Bu sitede Dps karşıtı olanlar küfürcü ve hakaret yapanlardır. Yazılanlaraa bir bakın, değimin doğru olduğu görülecektir. DPS savunanları eleştireceklerine hakaret ve küfür ediyorlar. Baş küfürcü Feskaya, Osman, Müslüman, Koşukavaklı v.s adlarla yazan eğitimsiz ve dengesiz karakterli şahıstır.
ÜsenSoysuza 2020-03-27 16:47:33
Şetefsiz ,
DpS yönetimi Bulgar devletinden seçiliyor dendiğinde DuPiSe li lerin homoseksüelliği uyanıyor.
Ajansız denildiğinde ana avrattan başlayarak sülaleden çıkıyorsunuz.

Kim kimilere küfür ediyor ha süleyin.
D: 2020-03-28 12:34:55
Mağdur coni seni beklor ,fasla bekletme kojani.
Hüseyin Soydan 2020-03-31 22:16:23
Soysuz, şerefsiz gibi hakaret sözlerini kullanan adamın şikayet etme hakkı yoktur. Bu sitede küfür ve hakareti yapanlar DPS karşıtlarıdır.
Üsen Soysuza 2020-04-03 08:23:43
Kimse duruk dururken kimseyi SOYSUZ demez. Lakaplar hak ediliyor sen zaten HAK etmişin soysuz lakabını.
Ulan şapşal şerefsiz sizler kendinizi çoktan satmışsınız ibşkliye.
Bir milyon insanı sizler DpS yönetimi gibi satıldıysanız satmaya müsaade mi edecekler zannediyorsunuz.
Hüseyin Soydan 2020-04-03 17:09:06
Soysuz, şapşal, şerefsiz gibi hakaret sözlerini kullanma hakkın varsa başkalarının da senin ananı, avradını dümdüz geçme hakları doğar. Ben bu yolu tercih etmiyorum, ama tercih edenlerden şikayet etme hakkın olmadığını söylüyorum. Utanmazlığı bırak da adam ol. Savunduğun şeyler de hep yalan, onların üzerine de biraz kafa yor.
Osman 2020-04-03 21:18:15
Nerede DPS=HÖH adina gercek ve tarafsiz bir söz söyleniyor DPS koruyuculari ve destekciler sayin Fes ve sayin ajan Hüseyin Soydan devreye geciyorlar ve DPSV avukatligi yapmaya calisiyorlar. Insanlari ikna edemeyince terbiyesiz terbiyesiz sözleri kullanmaya basliyorlar. Bunlar sözden, sazdan anlamaz ve sürekli herbir konuda uzman sanirlar ve herkesi kücümserler, tipki Baskanlari Ahmet Demir Divan ajan gibi - yani aklini ve kendilerini satmis ve kiralamis ajanlar gibi
fes 2020-04-04 23:16:19
Nasıl terbiyesiz terbiyesiz sözler kullanıyorlar? Şerefsiz, satılmış, ajan, gavur, bulgar, DPS'den para alan gibi hakaret sözlerini kullananlara karşılık vermesinler mi?

İnsanları ikna etme gibi bir çabamız yok zaten, insanlar oy kullanırken akıllarını kullanıyorlar. Şimdiye kadar söylediğiniz saçmalıkları doğrulayacak tek bir kanıt bile bulamadınız; kanıt yerine ne var, edepsizce hakaretler ve ithamlar. Hayvan oğlu hayvanlar!
Numan Nalcı 2020-04-05 08:32:41
Onlar Tayyip Erdoğan gibiler Fes, kendisi her gün önüne gelene hakaret edecek, karşılık verildiğinde, vay bana nasıl hakaret edersin diye mahkemeye koşacak. Sadece onu yapsa hadi neyse diyeceğiz, bununla yetinmiyor, gerçekleri yazan gazetecileri ceza evlerine tıkıyor.
NALÇISIZ FESLER 2020-04-05 09:14:24
Sizin met ettiğiniz Bulgaristan kimseyi cezaevlerine atmıyor bu doğru doğrudan öldürüyor.

Fes yine hayvan tarafını öne çıkardı ancak bi hayvan kendisine benzeyen hayvan kelimesini sık kullanıyor.
Mehmet Dönmez 2020-04-05 11:01:40
Feskaya, Pederazlık var mı pederazlııııııık? Çekinme, söyle.
Memet Dönmeye 2020-04-05 12:02:31
Napçan DURVACAN MI.
Git başka kapıya.

Aynen devam et belkibirikerini bulursun.
Meemet Dönmez 2020-04-05 15:38:39
Feskaya, Pederazlık var mı pederazlııııııık? Çekinme, söyle.
· 2020-04-05 16:18:19
Bu ne biçim iftira yahu? Bulgaristan kimi doğrudan öldürmüş? Bu gerizekalı ne dediğinin farkında değil, çok şükür Bulgaristan'da demokrasi de var, özgürlük de var, ifade ve fikir özgürlüğü de var.
Noktaya 2020-04-05 17:33:18
Noktacık sen UZAYDA yaşıyorsun belli.
Bulgaristan’da basın özgürlüğü var üle mi.
HELZİNKİ komitesinin raporlarında Bulgaristan basın özgürlüğü olmayan önde gelen ülkelerde yer almakta.
AB insan hakları komisyon başkanın raporu daha geçen hafta yayınladı okuyun o zaman yazın.
Sofya, Burgaz, Filibe her yerde insan öldürülüyor.
Amed Duvan’ın Saray’ında kimi öldürdüler. İftira dersiniz.
· 2020-04-05 21:32:02
Damatistan Parti Devletiyle kıyaslama yapacaksak Bulgaristan'da özgürlüğün alası var. Helzinki komitesi raporları diyorsun da, hiç bir tanesini okudun mu sen? Tabi ki de okumadın, çünkü okusaydın o söz konusu derneğin basın özgürlüğüyle falan ilgilenmediğini anlardın.
En azından sitesine girseydin ya, boş boş büyük harflerle yazınca daha akıllı olduğunu zannettin.
AB insan hakları konusuna hiç girmeyelim, komisyon başkanının raporu diye bişey yok. AİHM resmi sitesi: https://www.echr.coe.int . Bir iddiada bulunurken kaynak göster, geçen hafta yayınlandı diyor, ama nerede belli değil.
Bulgaristan devlet olarak kimseyi öldürtmedi, yalan iftirada bulunma şerefsiz. Cebel'de de cinayetler olur, bu Cebel'in resmi makamlarını sorunlu kılmaz. Dünyada cinayet olmayan yer yok, ne ispatladığını sanıyorsun?
fes 2020-04-05 21:54:39
Hayatında bir şey okudukları yok ki, kaynak nasıl göstersin. Kaynak aptal kafası. Varnalı da 2004 senesinde hidatete ermiş; hiç bir araştırmayı, analizi okumadan nasıl hidayete erdi bilinmez. Her halde çocuğu, gelini, torunu bir yerlere işe alınmıştır; bu tür insanlarda hep olduğu üzere "Erdoğan geldi hayatımız değişti" çıkarımını yapıvermiştir.

Bizi kanıtsız kişisel çıkar gütmekle suçluyorlar ama kendilerini asla sorgulamıyorlar. Asıl kişisel gider güden onlardır.

Kişisel çıkar güden adam duruma göre güçten yana tornistan ediverir. Çıkarcı olsaydık 2004 senesinde hidayete ermiş olur, bir elimiz yağda bir elimiz balda yaşar giderdik.
Feska noktaları 2020-04-06 10:44:24
Asıl şerefsiz sizsiniz.
Amet Duvanın Saray’larında kimi ve neden öldürdüler? Biliyorsunuz işinize gelmiyor. Daha geçen yaz Sofya merkezinde “ saygılı” bi iş adamı öldürüldü. Daha nice cinayetler birisi çözülemiyor.
Demokratik bi ülkede böyle iller olabilir mi?
Medyanın yüzde 80 Delyan Peevskinin elinde yani Amet Duvan/ devlet.
Buna yandaş ve havuz medyası denir.
Bulgaristan’da IRKÇILIK had safhada. Bulgaristan miili maçında kanıtlandı.

Türklerden devlet kurumlarında üst düzey hiç bi yönetici YÖK.

Ülke sırlarını ifşa eden kim olurda oldun gazeteci dahi yeti belli.
Devlete karşı kalkınma yapanların ve onları destekleyen kim olursa oldun gazeteci dahi yerleri belli . MAPUS.

Sizler eğer Bulgaristan’da yaşamamış olsaydınız böyle “cesur” yazılar yaramazdınız.

Anladınız
· 2020-04-06 11:21:29
Okul okumamış cahilden üstyönetici mi olur? Bu dinci rejimlerinde olağan karşılanır, fakat çok şükür Bulgaristan laik devlettir, etnik kimliğe dayalı kotalı yöneticilik olmamalı, olursa büyük hata olur.

Her devlette medya baronları vardır, Fransa demokrasinin beşiği ve uluslararası medya şirketleri var. Delyan Peevski hükümette değil, adamın medyası havuz medyası değil, kara cahil oraspı enceğisin, birşey bildiğin yok. Şu anda havuz medyalığını yapan Domusçiev kardeşlerdir, biraz meseleleri öğren, işkembeden sallama. Yüzde seksenmiş, hangi yüzde seksen? Aptal herif, kıçından veri uydurma, ne Nova TV, ne bTV Peevski'nin, kendisinde kıytırık Telegraf gazetesi var, okuyanı da zaten yok.

Demokratik olmayan ülke Parti devletlü Padişah hazretlerinin Damatistan'ı var. Bulgaristan az buçuk demokratik ülkedir.
Nokta bozuntudu 2020-04-06 11:40:11
Sende Feska gibi MESHEBİ sorunların var.
Türkiye’de Mapus var Bulgarda kabristan var yani mezar.
Türkiye laik ülke değil mi kadınlar kapalı erkekler cüppe ile dolaşıyor.

Bulgarda Türklere yüksek kademelerde iş yok .
Türkiye’de fark etmeksizin herkese yüksek kademelerde iş var.

Ha süle şimdi kim .. ... çocuğu.
· 2020-04-06 12:34:58
Bulgaristan'da devlet kimseyi öldürmüyor, paramiliter örgüt falan yok. Var olduğunu iddia eden şerefsiz müfteridir, ahlaksız hınzırdır, nimete nankörlüktür.

Bulgaristan laik bir ülkedir, Türkiye ise hızlı adımlarla baskıcı otoriter şeriatçı parti rejimine dönüşüyor.

Bulgaristan'da bazı sorunlar olmakla birlikte Türklere yüksek kademelerde iş olmadığı yalandır. Her teşkilatta Türk vardır. Türkiye'de herkese iş yok, AKP rejiminde aykırı düşünenlere yer yoktur, şeriyatçı düzen kuruluyor bunu herkes biliyor.
Noktacık herif 2020-04-06 14:27:57
Sen pire ile FİLİ kıyastırıyorsun.
Ulan Türk düşmanları. Gidin Türkiye’ye indirin Cumhurmaşkanını.
Bulgaristan demokratik bi ülkeimiş.
Sen kendin bile inanmıyorsun.
Bulgaristan’da tam bi anarşi var.
Amet Duvanın Saray’ında kimi ve ni için öldürdüler. Katili buldular mı geri zekalı Türk düşmanı.
Ulan SİZLERİN olduğu yerde demokrasi olur mu.
Mehmet Dönmez 2020-04-06 16:59:26
Feskaya, pederazlık va mı pederazlıııık. Çekinme söyle pederaz. Pederaz olduğunu bilmeyen kalmadı, pederoz.
Osman 2020-04-06 17:35:11
Fes`in birde Numan Nalcı kardesi, yani avukati varmis. Fes küfür ve hakarete gelince seni ve senin gibilerini baska birisiyle kiyaslamak mümkün degil, cünkü siz yillarca küfür etmeden terbiyesiz sözler kullanmadan bir cümle kuramadiniz veya kurmak bilmiyorsunuz. Bir defa aynaya bakin ve kendinizi görün baska birilerini suclamazdan önce. Hele söz konusu DPS olunca onlari savunmak icin gerektiginde akliniza en kötü veya en abartici sözleri kullanabiliyorsunuz.
· 2020-04-06 18:35:37
Avrupa Birliği en azından demokrasiyi, basın, ifade ve düşünce özgürlüğü, laikliği Bulgaristan'a getirdi. Gürcü islâmist güzelim Türkiye'yi Avrupa yollarından alıp arap çöllerine getirdi. Ne yazık ki arapların çöllerinde ne medeniyet, ne insanlık, ne bilim var... Bilim, felsefe ve sanat düşmanları arap çöllerinde kırk harami olup Türkiye'yi soydular, soymaya devam ediyorlar.
Ahmed Doğan'ın saraylarında kimse öldürülmedi. Bulgaristan savcılık makamlarınca ve mahkemede işlem gören böyle bir dava, soruşturma yoktur. Bu tür iftiralar, karalama kampanyaları feskaya gibi oraspı encekleri ürünüdür.

Bulgaristan AB üyesi demokratik bir ülkedir. Sergey Stanişev avrupa sosyalistlerin (PES) lideridir, Kristalina Georgieva bir süre Dünya Bankası'nın, şimdi ise İMF'nin başındaki kişidir, Mariya Gabriel inovasyon, bilimsel araştırma, eğitim, kültür, gençlikten sorumlu AB komiseridir. Bu Bulgaristan gibi küçük ülke için üstün başarıdır
Hz. Demokrat (as) 2020-04-06 18:48:42
Devami
Evet bu zorlu yol unutmadik Boazlardann gecti ,pardon NATO,dan.
Iyi kj varsiniz vefsli komsular.
Hz Demokrat (as) 2020-04-06 18:55:33
Şerefsiz bana sataşma demedim mi?! Git işine ya. Kendi adına konuş it.
. 2020-04-06 19:15:18
Gonlunuzden gecenin tercumani olduk okadar. Ee sizde karar verin hangi takma ad, veremeyene de boyle kayarlar.
Maymunlarin efendisi bize de demis it
pglum yoluna sen git
burada serseri serseri bosluk yok
biz bos laflars tokuz tok
boyle aciverilrel maymunun gozunu
anarirlar adama ozyunyu
senin zaten coktan acik
ama popon ,yuzun acik.
hepimiz gorduk evrt m..mun bir surat
nasil kufur olurmus bak ana avrat.
poponda acik
· 2020-04-06 19:21:17
Şimdi de bana mı dadandı bu dangalak. Çocuk işte, merağını gidersin.
Nokta gavuru 2020-04-06 19:39:31
Amet Duvanın Saray’ında kimse öldürülmedi üle mi.
Sen bu cümleyi kurmuşsan bu dünyaya geldiğin yere tekrar gir.
Şerefsiz.

Trollük yapmak için kaç para alıyorsun alın Türk hakkının nezdinde HARAM paradır.
Bunun cezasını en sevdjkeriniz çekecek unutmayın.

Alah sizi bildiği gibi yapar.
Ali 2020-04-07 00:02:24
Daha önce ismini "fes" olarak bildiriyordu, simdi o isimin yaptiklarini kaldiramadi ve budefa o isimden yalniz bir nokta (.) kalmis, yani,2020-04-06 18:35:37-------------- Bunlar böyledir, amaclarina ulasmak icin herbir kilifin icine girerler. Bi bakarsan, BKP, sonra DPS, sonra fes, sonra nokta, fakat zihniyetlerinde ve kötü niyetlerinde hic degisme yoktur ve olamaz.
· 2020-04-07 04:31:26
Ananın bacak arasına sen dönsen? Dönebilecek misin?

Ahmet Doğan'ın oturduğu evde kimse öldürülmedi. Aksini iddia eden dediğini mahkemede ispatlasın. Cinayet varsa katil de var demektir. Bulgaristan AB üyesi hukuk devleti, ülkede 1998 yılı İstanbul gürcü belediye başkanının Ahmet Burak Erdoğan adlı büyük oğlunun arabayla çarpıp öldürdüğü şarkıcı Sevim Tanürek cinayeti gibi olaylar yaşanmıyor.
· 2020-04-07 04:47:29
Düzeltme: Moskovski oğlunun ölümü için soruşturulmadı, apar topar görevinden istifa etti. Sıradan vatandaş olsaydı hüküm giyerdi.

Onbir yaşındaki Rabia Naz Vatan cinayeti AKP tarafından örtbas edildi, yayın yasağı getirildi. Baba tutuklandı, adamı Müge Anlı programına almamış. Parti devletinde ne yazık ki işler böyle yürüyor.
Noktacık Feska 2020-04-07 07:57:37
İşleri kriminalize ediyorsun.
Trafik kazalarıını niye SİYASİ cinayetleele karıştırıyorsun şerefsiz.

Bulgaristan’ı OLİGARŞİ yani MAGYA yönetiyor.

Hala Amet Duvan ajan Savanın Saray’ında kimse öldürülmedi diyorsun.

Araştırmadılar bile şerefsiz.

Sen git 44 TÜRBE gez her türbede 44 dua et belki NEFRET etiğin T.C. Cumhurbaşjanını indirebilirsin.

İdiremesen bu ibadeti indirinceye kadar devam et.
Mehmet Dönmez 2020-04-07 08:31:54
Feskaya pederozu, kıçından nefret ede ede bu hallere düştün, kendine acı biraz pedaroz.
· 2020-04-07 08:34:15
Vay şeriyat yalakası seni! Rabia Naz Vatan ve Sevim Tanürek cinayetleri islamcı parti tarafından örtbas edildi. AKP hain çetedir.

Bulgaristan'ı mafya yönetiyor olabilir ancak Bulgaristan'da demokrasi var. Damatistan'da ise demokrasi yok.

Cami ve türbeleri gezerek en ufak bir yarar sağlanmaz, şeriyatçı yobazlar kutsal terlik, tesbih, arsenikli su, hacışakir sabunu kullanıyor bir ilerleme kaydettikleri var mı? Yok.

Arapkayla evli gürcü reis diktatördür. Diktatörler nasıl indiğini biliyoruz: Hitler, Musolini, Franco, Saddam, Kaddafi iyi birer örneklemdir.
Fes noktası 2020-04-07 08:58:17
Burası Bulgaristan.
Ne Türkiye ne Almanya ne Fransa her hangi bi ülke değil.
Türkiye’yi beyenmiyorsan git “demokrasi” olan ülkelere.

Başka bi ülkenin durumunu KIRCASLİ haber sitesinde ne işi var.

Dünyada Türkçe yayın yapan sitelerde Türkiye DÜŞMANLIĞI propagandasını mı yapıyorsunuz.

FETO Türkiye karalama kampanyasına destek vermek ne olduğunu bizzat öğrenmek istemesin her halde.

Şapşal aptalı Mesajlar nereden yollandığı NOKTA atış ile çok KOLAY belirleniyor.
· 2020-04-07 11:01:05
Kimi tehdit ediyorsun şakirt? Düne kadar FETÖyle can ciğer olan siz değil miydiniz?

Mesajlar nokta atışı belli oluyorsa ne yazar? Fişleme mi yapacaksın müzevir enceği müzevir?

Türkiye AKP rejimi ile yönetiliyor. Otoriter rejim dikta rejimine kayıyor, demokrasi nanay.
fes 2020-04-07 11:15:07
Bene demiştim zaten, Feskaya pedorozu Fetöcudur. Pedorozluk va mı ba, Feskaya pedarozluuuuuuuuuk?
Mehmet Dönmez 2020-04-07 12:26:27
Benim ismimi kullanma Fes, milletin kafasını karıştırma.
fes 2020-04-07 13:30:23
Mehmet Dönmez efendi bu yaptığını yapma, yorumlarını kendi adınla yap. "Parazit" filmindeki nükleer füze gibi maske indirici görüntülü mesaj gönderme durumlarına soktun burayı. Filmde baba oğluna "Sil tuşua basarken gönder tuşuna basma sakın" diyor.

Filmde bir de yer altından mors alfabesiyle yukarı gönderilen, kimseni almadığı mesajlar var ki müthiş. Parazit durumlarına sokma beni Mehmet Dönmez efendi, gerçeği kimse görmese de ben görüyorum ya.
Fesçeye 2020-04-07 15:47:59
Feska hangi parazitten bahsediyorsun.
Eğer parazit konuşulacaksa evet sen ortadasın.
Yıllardır Türkletin akıllarını karıştırmaya çalıştın ayni bi PARAZİT hiçbir.

BECEREMEDİN Feska umutlarınla hayallerinin içinde kaybolacaksin.

Biliyormusun yıllardır yazdığın yazıları bir araya getirilirse inan yazılarından çok güzel bi ZPARAZİT filmi çekilir.

Hem Varnalı agayı ikide bir sana hatalarını söyledi diye kırma adam ol adam arın attık şu primat yanlarından.

SİVİLİZOVAYSE.
fes 2020-04-07 17:51:36
Hayvan kendine bir sanılar dünyası kurmuştur, gerçeklikten tamamen kopuk bir dünya. Çocukluğunu 1950 gençliğini de 1960 senelerinde yaşamış ve neyin ne olduğunu hiç bir zaman öğrenememiş Varnalı Feskaya hayvanına hak vermektedir.

Varnalı trol nedir bilebilir mi? Bilmez. Peki Feskaya hayvanı? O da yarım yamalak bilir. Akıllı telefon kullanıyorlar ama kendileri akıllı değil. Türkiye'de islamofaşist akepe milletin parasıyla trol ordusu kurmuş bağımsız görüşlü aydınlar bu troller tarafından sürekli taciz edilmektedirler.

Hayvan bunu biliyor ve aptal kafasıyla Kırcaali haberde de DPS desteği ile bunların aynen olduğunu zannediyor. TKZS zamanından kalma Varnalı da bu olmayan şeye inanmaktadır; ona göre Fes olmasa DPS çoktan biterdi, onun sayesinde Ahmet Doğan ayakta kalmaktadır.

Akıl sağlığı yerinde olan biri bunlara inanır mı? Hayır, ama akıllı telefonla olmayan akıl bir araya geldi miydi her şey olur. Olmaz diye bir şey yok abi?
· 2020-04-07 17:59:40
fes lafı dolaştırma, hemencecik süle bakam DS sana kaç lef para veriyor. Noktayla ikinizi bizzat Todor Jivkov aprilski plenumdan önce Kırcaali Haber'e görevlendirdi, hey gidi hey, bunları bilmiyor muyuz biz?
ÖMER"e msj 2020-04-07 18:12:49
Ömer aga sen kaha CORONA olmadınmı?Doğruya maymun"a bu VIRUS bulaşmıyodu......
Feska kırığı 2020-04-07 18:18:14
Ulan şaplal sen Varnalı’nın saçın telinin biri bile olamasın.
Bu adam FAŞİZMİ, Komunizmi ve “ Demokrasi” yıllarını yaşamış biri.
Ha süle çok gezen yaşayan mı daha çok biliyor ta da çok “ binlerce” kitap okuyan mı.

Sütü bozuk şerefsiz.
· 2020-04-07 18:38:49
Faşizmde yaşamışmış. Kaç doğumlu bu zırcahil? Otuzlu yıllarda doğsa faşizmin düşüşünde dağda on yaşlarında keçilerin arkasımda koşarkan aklında soğan çorbasını düşünürken koçkoca faşist rejimini nasıl algıladı ilginç.
Komunist rejiminde de neyi gördü ki bu cahil. Komsomola zorla yazdırıldı, bir mayısta da jivee komunistiçeskiyat trud diye tezahürat yaptı, yeniyılda portakal kuyruğuna girdi.
Yani toplumun neyini değerlendirebilir ki? Okuryazarlığı var mı? Binbir hatayla iki mısrayı zar zor yazıyor, öyle günlük tutma gibi alışkanlığı olmadığı ortada. Belgelere dayalı kanı yok ki adamda.Yani tüm kanıları subjektif. Kendine delil olamayan ahmağın diğer insanlara nasıl kılavuz olsun yahu?
Fes toçakası 2020-04-07 18:53:23
Varnalı ağayın bırak saçının teli kıçının tek kılı bile olamasın.
Şerefsiz.
Kurduğun cümlelerin birinin bile anlamı yok.
Tartışma kaybetmeye nahkümsun.
Vakit varken git ibikli patronuna söyle paranı alamasın.
Anladı
· 2020-04-07 19:05:16
Eyvah! Cahil feskaya saçları bıraktı göt kılı konuşmaya başladı. Mehmet Dönmez bey haklı çıktı, feskaya tam bir pederoz. İbik ve götle fazla fantezi kuruyor, dervişin fikri neyse zikri de oymuş.

Patronum anlayışlı çıktı ba. DS'ye gittim, agent Sava sağ olsun, paraların tam takır ödenecek dedi:
"Tartışmayı kaybetmeye mahkumsun, üzülme evladım, feskaya bu. Adam dupiseyi yıktı mı? Yıktı. Boşmüftülüğü tuz buz etti mi? Etti. Boş camileri doldurdu mu? Doldurdu. Korkma, her daim paralarını poştenski zapisle tam takır göndereceğim, sen Gırjalıhaberden yorumlamaya devam et"
Mehmet Dönmez 2020-04-07 20:00:25
Feskaya pederozu, pedarzlık va mı kam, pederazlııııııııııııııııık?
Hz Demokr..... 2020-04-07 20:45:16
Nokta, koyarmisin
Bana Donermisin
Denmez'izen donek misin.
Esek misin sinek mi sin
Odelek mi sin
Nokta mi sin boktan mi sin,
Yoksa coktan mi sin.
Ne ysni sarlatan mi sin?
Basin Donmez, icer mi sin
Aklin Donmez sizer mi sin
Nokta dedik ,b-k tan midir
isinizd3 mindar mi dir.
Yoksa soydan mi dir?
Yoksa soydan mi dir.

Nokta ve Memede hediyemiz olsun.
Sali 2020-04-08 00:24:06
Nedir bu siteyin fes, nokta ve bunlara benzer terbiyesiz eskiyalardan cektigi. Burasi ruhsal hastanesi degil - bunu hatirlatmak isterim sayin fes, nokta ve bunlarin seviyesinde terbiyesiz yaklasima sahip olup takintilarindan kurtulamayan kardeslere. Sizler bir defa gereken tedavilerinizi görün, doktorlarin dediklerini uygulayin ve "ruhsal sagliniza" kavusunca yine buyurun gelin insan gibi yazin, cizin ve insan gibi istisare edelim.
· 2020-04-08 06:33:48
Sali evvela çuvaldızı kendine batır. Şahsen küfür manası içeren sözler sarfettim, sarfederim de.
Adam şerefsiz, satılmış, hain, sütü bozuk ve daha bir sürü ağır argo kelimeler sarfedecek biz de mülayimce "he he" mi diyeceğiz? Biz böylelerini sinkaf ederiz, elbet analarının güzel olup olmadığını sorarız.

Sali seninle neyi istişare edelim? Kusura bakma ama seninle biz neyi istişare edebiliriz? Kimsin, ben kimim, neyin istişaresi, bu yorumlarla istişare kurulu mu kuracaksın. Sarfettiğin mantıksızlıkları görmüyor musun?
İçi buruk Sali'ye 2020-04-08 08:30:38
Sali, anan güzel mi senin?
Feska nokta memetleri 2020-04-08 12:04:50
Anan güzel mi sorusuna; EVET bütün analar GÜZELDİR senin ANAN DA.
· 2020-04-08 12:37:47
Güzel anası feskaya gibi çirkin yaratığı nasıl peydahladı ki? Sekizinci sınıfı on senede torpil sonucu troykayla geçen akıl küpü varlık babasına çekmiş olmalı. TELK çıkarttırıp sakat maaşı ve sosyalnodan yardım alsa aç aç forumlarda havlamayacak ama... Ne diyelim, çekeceği varmış demek.
ÖMER"e msj 2020-04-08 13:14:13
Ömer maymunu ana karıştırma lan köpek.İnsanların anasından medet uman maymun suratlı köpek Ömer
Ömer 2020-04-08 14:06:21
Salak dünyada bütün analar güzeldir değimi için ne kadar bozuk olduğunu gösterdin.

Cennet anaların ayakların altındadır bu yüzden büyün analar temizdir.
Sizlerin dışınız neyse içiniz de öyle kokuşmuş insanlıktsn nasibimi almamış krettenler.

Yazdığın yazıyı “ anan güzel mi? “ yazana sor geri zejalı.

Elbette bütün dünyada analar güzeldir ancak güzel Hale’lere sizin gibi bozuklara değil.
Hayvan Ömer'e 2020-04-08 17:57:02
Aptal Ömer, kıçınlan yorumladığında o senin dediğin çıkar. Söyleneni kıçinla yorumlama aklınla yorumla. Hayvan Ömer, sana anan güzelmiş diye sorulmadan önce ne yaptın oraya bak. Hayvan Ömer, oraspı enceği gibi davranan adama anan güzel mi diye sorarlar. Hayvan Ömer, anan güzel mi?
Ömer 2020-04-08 20:21:39
Ana bacı değinin sizin geleneklerinden mi kaynaklanıyor. Ananıza bacınıza öyle mi bakıyordunuz.

21 yüz yılında yaşıyorsunuz utanın utan.

Bi daha ana kelimesini ağızını almaya cesaret etmeyin.
Hz. Demokrat (as) 2020-04-08 21:21:18
Omer goca Omer, buyuk adaletinle, katil olacakti, cenetlik olan Omer.
Omer!
Hz. Demokrat (as) 2020-04-09 00:46:07
Umar ibn al-Khattab, Türkler'in "Ömer mısırı sever" diye telaffuz ettikleri kişi katildi. Olacaktı bilmem ne diye masal uydurmasınlar. Onun Kuran üzerinde erkisi büyüktür, nasıl olmasın ki, aşiret reisi çete lideriydi, Muhammed'le tartışınca geceleri Muhammed derin derin düşünür, hop diye bir vahiy gelir, Umar haklı çıkıverirdi.
"Benden sonra peygamber gelse o sen olursun Hattab oğlu Umar" diyen Muhammed Umar kardeşine tarikat şıhhının kim olduğunu göstermişti.
Umar kendinin peygamber olduğunu söylemedi, ancak bir çok kişi bu iddiada bulundu. New age tarikatlar mesela birer peygamberdir. Razgratlı Hilmi kendisini peygamber ilan etti (Allah'tan direk mesaj aldığını, son mürşidi kamil olduğunu ilan eden kişi). Benzer biçimde Said Nursi tanrıdan mesaj download ettiğini söyledi. Daha geriye gidecek olsak Celaleddin Romi asıllarının asıllarının aslı kendi icat ettiği Mesnevi'de olduğunu söyler. Yani Umar peygamber olamamış, fakat bir sürü başka peygamberler peyda olmuştur.
Hz. Demokrat (as)sahte 2020-04-09 01:20:27
Yooo
Ebu Bekir secildi.
Hz. Demokrat (as) ste 2020-04-09 01:40:59
Mescidi aksanin fethinde papazlar Anahtarlari Omere teslim ederiz derler.
Kalkar Omer hizmetcisinle, yola c8kar bir deveyle ,giydiklerindede kripkeler var shimdi bunlar cok moda (moyte dinki sa sis kripki). Yolda hizmetciye der
ara sira degisecez, bazi o yorur yaya bazi hizmetci, Yerusalime girerken sira devenin onunde olma Omerde, onu bekleyenl
Papazlar karsilarinda yamali Omer, hizmetcisini devenin ustunde kendisi yaya olarak gorurler.
Hz. Demokrat (as) 2020-04-09 02:15:47
Bari saçmalama ya! Mescidi Aksa'nın fethinde papazlar anahtari Ömer'e teslim edelim demişlermiş. Papazlar ne anahtarı teslim ediyor, hangi papazlar bunlar?
Kıçından tarih uydurmaya kalkıyorsun, konuları öğren biraz. Diyanetin ansiklopedisi online açık. Wiki desen VPN ile ulaşılır.

Umar peygamber değil, ancak Kuran ayetlerindeki hatadan dolayı "Allah affetsin" diyerek miras taksimatı yapmak için paylarla oynuyor. Kuran'ın uygulanamaz kitap olduğunu kendisi de çok iyi biliyor. Baskısından bunalan arap muhalifler bir kaç kere buna başkaldırıyor fakat başarılı olamıyorlar. En sonunda suikast düzenleyip öteki tarafa gönderiyorlar.
Bildiğiniz üzere müslüman toplumlarında suçlu müslüman yoktur, bunun için islam tarihçileri suçu ebedi rakip yahudileri suçluyorlar. Ne var ki yahudileri Medine'den kovup mallarına çöreklenip karı kızlarını cariye yapan Muhammed'in kendisi, yani en az otuz yıldır Umar'ı öldürecek olan yahudiler piyasada yoklar