Ziyaretçi defteri Künye E-gazete
 
DÖVİZ KURLARI
EUR EUR 1.9558 Lv.
USD USD 1.7585 Lv.
GBP GBP 2.2451 Lv.
TRL TRL 0.2798 Lv.
Anasayfa Haberler   Yorumlar   Edebiyat Video Arşiv
09 Nisan 2020
HABERLER » Bulgaristan
Bulgaristan Türkleri Bir Ulu Çınarını Daha Kaybetti

Bulgaristan Türkleri Bir Ulu Çınarını Daha Kaybetti

22 Mart 2020

Ömrünü Bulgaristan’daki Türk topluma adayan eğitimci, gazeteci, yazar, araştırmacı Dr. İsmail Cambazov geçirdiği beyin kanaması sonucu Sofya Pirogov hastanesinde bugün (22.03.2020) 92 yaşında Hakkın rahmetine kavuşmuştur.

92 yıllık yaşamının 65 yılını gazeteci olarak geçiren araştırmacı yazar Dr. İsmail Cambazov, Bulgaristan’da Türk basınının da en önemli tanığıdır. 1953 senesinde Yeni Işık'ta gazetecilik hayatına başlayan Cambazov, Sofya Yüksek İslam Enstitüsü'nün kurucuları arasında da yer alıyor. Aynı zamanda Bulgaristan'da hukuk fakültesi bitiren ilk Türk.

Kırcaali Haber Gazetesi Ekibi olatrak sayın Cambazov'a Allahtan rahmet, yakınlarına başsağlığı diliyoruz.


Kaynak: KIRCAALİ HABER


Kategoriden tüm haberleri oku


 YORUMLAR


Kmal 2020-03-22 11:02:04
Rabbim hocamiza gani gani rahmet eyilesin mekani cennet olsun insallah
GOCUMAN 2020-03-22 15:51:13
Mekanı cennet olsun. Allah rahmet eğlesin.
Şaban Koçak 2020-03-22 16:01:25
Bu kadarcık kısa bir çekime tüm hayatımızı sığdırdığı için teşekkür ederim. Mekanı cennet olsun...
Selahattin Kale 2020-03-22 17:27:16
Allah rahmet eylesin mekanı cenet olsun nur içinde yatsın inşallah
muhammet Kurtuluş 2020-03-22 19:59:02
Mekanı Cennet Olsun.
Seval Eren 2020-03-23 09:12:06
Allah rahmet eylesin .Rahmetli babamın universitede okurken çook çok yardımları olmuş..mekanı cennet olsun......
fes 2020-03-23 19:19:51
Mekyani cennet olsun
Rodopların deli efesi 2020-03-23 21:58:04
Bulgaristan Türkleri Erturul Gazinin torunları olmasına rağmen,1960 yıllıdan sonra hızlı bir çözülme sürecine girmiş,küçülmüşler ufalmışlar ve yok olmaya
doğru tepe taklak yol almaktadırlar.
Allahım sen BG.Türkünü koru yarabi.
İsmail hocaya Allahtan rahmet,kederli ağilesine baş sağlı dilerim.
Mağdur 2020-03-25 07:56:16
İsmail Cambazov 1989 yıluna kadar ben Türküm diyebilemeyenlerden biriydi.
Ben Bulgarın diye imza atan “Türk ünlülerin” den dir.
Nayde Ferhadova
İbrahim Tatarlı
Daha kimler kimler biz Bulgarın diye imza atanlar.
feys 2020-03-27 20:12:53
Kitabi kapanmis birinin arkasindan konusulmaz arkafaslar.
Lyutfen.
Mağdur 2020-03-28 08:20:11
Feys gardaş geberen o ismail Cambazov’un arkasından konuşmayın diyorsunuz.

1984-9 yıllarında Bulgar devleti isim kampanyasına karşı protestolara katılan Türkleri şehid etmişti.

O dönemlerde önde gelen “Türk” entelektüelleri BİZ BULGARIZ gururluyuz geklaradyon imzalayıp yayınladılar.
Bu listede İsmail Cambazovun imzası da var.

Birileri kalkmış bu zat için Tütklük için mücadele etmiş diye kamuoyunu kandırmaya çalışıyorlar.

Bu tür çıkışlardan şehitlerimiz kemikleri suçlamaz mı.

Madem Türklüğü savunmuşlar neden 1989 yolından sonra gasp edilen Türkletin hakları için aynı imza kampanyalar düzenlemediler.

İki üç sempozyumda konuşmak la mı Türklüğü savunmuşlar.
30 yıldır DpS Yönetimi Türklerin haklarını savunuyor mu sorusu SORULMAZ MI.
İşte o yönetin Cambazovların uzantıları dur.

GERÇEKLER YAZILIRSA KESİNLİKLE POLEMİK OLMAZ.
D: 2020-03-28 12:10:06
Mağdur bem kyope bi kere veje misin ? Sen gibi o Rus bu cocu arasak gene bulamijas . Adam olmus gitmis se jevap bile veremicek sen kalkmisin adami kyotulesin.
Coni kayivesin sa bikere ba .Alivesin atesini
D;..!!!! 2020-03-28 13:05:50
Sen zaten alışmışın İBİKLİYE öyle olmasaydın kurmazdın bu cumleyi .
Belli alışmışın komunist ibiklisine unutamıyorsun.
Sen devam et.

Sen 1984-9 yılı gavurun öldürdüğü Türklerin çocuklarına torunlarına KÜFÜT etmiş olduğunun bile farkında değilsin.

Ölmemiş değil GEBERMİŞ onun gibileri SATILMIŞ Türklerden çekti hala çekiyor Bulgaristan Türkleri.

Utanmadan Türklere hizmet etmiş diye yazanlar var.
Sen git onların analarını bacılarını hatta kendilerimi şey ettir.
D: 2020-03-28 13:26:30
Mağdur bem kyope bi kere veje misin ? Sen gibi o Rus bu cocu arasak gene bulamijas . Adam olmus gitmis se jevap bile veremicek sen kalkmisin adami kyotulesin.
Coni kayivesin sa bikere ba .Alivesin atesini
Not :Coni ic syunet olmadi, tamda sa gyore
D:;,,,!!!! 2020-03-28 15:14:11
Conu bilye kime kayacak o kayanlara senin gibilerine kayar.
Adam gitse ne olacak arkasında pisilk içinde acılar bıraktı.
Keşke canlı olsa da cevap verse şimdi O orada cevap veriyor.


Şehitlerin gızanları ve torunları sana soracaklar merak etme.
D: 2020-03-28 15:48:36
Maduro lafi birak , kojani fasla bekletme . Coni seni beklor. Hadi kam kojanin ysnina , mars mars!
Memet DönmeD: !!!!! 2020-03-30 19:57:03
Devam bayılıncaya kadar.
ÖMER"e msj 2020-04-07 18:34:56
Ömer aga sanada boyle yazcaklarmi???HA HA
· 2020-04-07 19:17:54
Ben yazacağım, rahmetli Lukanov'a sözüm var. Ömer ölünce Müzekki beyin haber sitesine yazacağım. fes'i bilmem, o emirleri daha yüksekten alıyor.
ÖMER"e msj 2020-04-08 13:32:35
Sen uçmuşsun be Ömer aga,bu nicklerin hangisi sana en yakışan?Bence hepsini kafandan sıl ve tek nıckle fılım çevir ve nickin:MAYMUN ÖMER olsun,HA HAAA
Ömer 2020-04-09 10:38:16
Toçka. Ömer senin salına yani tabutuna yapışmadan ölmücemiş Amet ajan Pavelden emir gelmiş.
· 2020-04-09 12:39:56