Ziyaretçi defteri Künye E-gazete
 
DÖVİZ KURLARI
EUR EUR 1.9558 Lv.
USD USD 1.7585 Lv.
GBP GBP 2.2451 Lv.
TRL TRL 0.2798 Lv.
Anasayfa Haberler   Yorumlar   Edebiyat Video Arşiv
02 Nisan 2020
HABERLER » Bulgaristan
Balkan Türklerinin Çınarı, Cambazov Toprağa Verildi

Balkan Türklerinin Çınarı, Cambazov Toprağa Verildi

23 Mart 2020

Balkan Türklerinin Büyük Çınarı Prof.Dr. İsmail Cambazov bugün Sofya, Botunets Müslüman Kabristanında İkindi namazına müteakip toprağa verildi. Cenazeye Korona virüsü tedbirleri nedeniyle çok sayıda vatandaş katılma imkanı bulamasa da, başta Bulgaristan Cumhuriyeti Müslümanları Başmüftüsü Dr. Mustafa Haci katılırken ve müftülük temsilcileri ile yakınları katıldı.

Cambazov Türkiye’de Büyük Saygı Görüyordu

Cambazov, değişik vesileler ile Türkiye’de programlara katılan ve Bulgaristan ile Balkan türklerini anlatıyordu. TİKA her yıl Ankara’da gerçekleştirdiği son Balkan Buluşmaları Programına Türk Tarih Çınarı Prof.Dr. İsmail Cambazov'u Ankara'ya davet etmiş, Balkan Türkleri ile İsmail Cambazov'u Ankara da bir araya getirmiştir.

İsmail Cambazov katıldığı TİKA’nın bu programı icin "Ömrümün en önemli toplantılarından birine katıldım ve geniş bir Balkan Türk Bilim Adamları ile bir araya geldim. Türk Tarihi ve Türk Dünyası asırlık çınarlarına her daim zamanında sahip çıkan ve yeni nesillere bu kahramanları tanıtarak ortak hafızaya sahip çıkıcak ve canlı tutacak program ve projeler uygulayan TİKA’ya da bu vesile ile teşekkür edelim” demişti.

T.C. Dışişleri Bakanı Mevlüt Çavuşoğlu sosyal medyada paylaştığı mesajda: "Bulgaristan Türklerinin büyük münevveri, yazar İsmail Cambazov’un vefatını derin üzüntüyle öğrendim. En son Ocak ayı sonunda Sofya ziyaretim sırasında kendisiyle görüşmüştük. Başta Bulgaristan’daki soydaşlarımız olmak üzere, Türk dünyasının başı sağolsun. Allah rahmet eylesin" dedi.

T.C. Sofya Büyükelçisi Aylin Sekizkök. "Beyin kanaması sonucu Sofya Prigov Hastanesinde yoğun bakımda tutulmakta olan İsmail Cambazov hocamız bugün (22.03.2020) Hakkın rahmetine kavuşmuştur. Allah rahmet eylesin, mekanı cennet olsun. Ailesinin, Bulgaristan Türklerinin ve tüm sevenlerinin başı sağ olsun. Hocamızı en son bir ay önce evinde ziyaret etmiştik. Çok değerli anılarını paylaşmıştı, projeleri vardı." paylaşımda bulunarak başsalığı dilemişti.

YTB Başkanı Abdullah Eren sosyal medyada: "Bulgaristan Türklerinin önemli ismi, uzun ömrüyle birçok tarihi olaya şahitlik etmiş adeta Bulgaristan Türklerinin hafızası olan İsmail Cambazov amcamızı kaybettik. Allah rahmet eylesin. Geçen sene Sofya’da mezun buluşmasında ve Batı Trakya’da köyümdeki iftarda beraberdik" diye yazdı.

İSMAİL CAMBAZOV KİMDİR?

İsmail Cambazov, 10 Haziran 1928 tarihinde Kırcaali’nin Eğri-dere (Ardino) belediyesine bağlı Halaçdere (Brezen) köyünde Müslüman-Türk ailesinde dünyaya gelmiştir. Çarlık devrinde ilkokulu köyünde okuduktan sonra rüşdiyeyi Kırcaali’de bitirmiştir. Ardından ağabeyinin okuyup mezun olduğu Şumnu’daki Nüvvâb Medresesinden 1948 senesinde mezun olmuştur. O zorlu şartlarda Rodoplar’dan kalkıp Deliorman’da eğitim görmek her babayiğidin harcı değildir. Ama o, kendisini saran ilim aşkıyla sahip oldukları kıt kanaat imkânlarla, Nüvvâb’ı sadece başarıyla bitirmekle kalmamış, okulun önde giden, parlak ve aktif öğrencilerinden olmuştur.

Daha o yıllarda teşkilâtçı özellikleri gelişmeye başlamıştır. Ancak İsmail, kaleme aldığı Medresetü’n-Nüvvâb anılarında bu süreci geniş bir şekilde anlattığı üzere o yıllarda büyük üstatlardan aldığı din eğitimiyle birlikte komünizm illetine yakalanmıştır. Bu durum, bir taraftan kendisine bazı dünyevî kapıları açarken, manevî kapıları 45 sene sonra açılmak üzere kapatmıştır.

Üstün başarılı bir Nüvvâb mezunu olarak İsmail, Sofya Üniversitesinde ilk Türk hukuk talebesi olmuştur. 1953’te Hukuk Fakültesinden yine üstün başarıyla mezun olduktan sonra, ne hikmetse, hukuk alanına değil de gazeteciliğe yönelmiştir. Yeni Işık gazetesinde başlayan gazetecilik macerası Sofya-Pres Ajansında Baş redaktör Yardımcısı olarak tamamlanmıştır.

Bu arada gıyaben gazetecilik bölümünden de mezun olarak ikinci yüksek öğrenim diplomasını almıştır. Kendisini devamlı yenileyen ve geliştiren Cambazov, Bulgar Komünist Partisi Merkez Komitesine bağlı olarak partiye kadro yetiştiren AONSU’da “İslâm Sosyalizminin Mahiyeti ve Özellikleri” konulu doktora tezini savunarak 1972 yılında doktor unvanı almıştır.

Disiplin anlayışı, okuyup her konudan haberdar olma, yenilikleri takip etme ve kendisini geliştirme çabaları, hoşgörülü ve insancıl tavırları “komünizm uyuşturucusu” ndan ayrılmasından sonra İsmail, Müslüman-Türk toplumuna büyük hizmetler yapan âbide bir şahsiyet hâline getirmiştir.

1990 yılında Sofya’da açılan İslâm Enstitüsü 3 sene kadar okulun rektörlüğünü de üstlenerek bu okulun kurulup gelişmesinde büyük katkıları olmuştur. Özellikle kendi ifadesiyle 1991 yılında Mekke’de yaptığı “nasuh tövbesi” nden sonra kendisini Müslüman-Türk bilincini güçlendirmeye adamış, hem okulda, hem müftülük teşkilâtının yeniden yapılandırılmasında büyük katkıları olmuştur.

Yayınlanan eserlerinden bazıları:
• “Balkanlar'da Türkler ve Müslüman Azınlıklar”
• “Bulgaristan Başmüftülüğü’nün Tarihi”
• “Medresetü’n-Nüvvâb”
• “Sofya İslâm Enstitüsü”
• “Osman Kılıç Mahkemesinin Perde Arkası”
• “Bulgaristan Türk Gazeteciliği ve Yeni Işık Gazetesi”

Kaynak: Yenibalkan


Kategoriden tüm haberleri oku


 YORUMLAR


BGden 2020-03-23 09:51:52
İsmail Cambazov
1989 yıluna kadar Jivkov rejimine itaat etmiştir.
İbrahim Tatarlı da ayı şekilde Kivkov rejimine Eray etmişti.
O dönemde rejime çalışmayanları değil profesör yapmak il müdürlüklerine bile sokmazlardı.

“Türk” profesörlerine göre 1989 yılına kadar Bulgaristan’da Türk yoktu VAR demeye cesaretleri yoktu.

1989 yılı sonrası birden Bulgaristan’da Türk varlığını hatırladılar.

TİKA yöneticileri Bulgaristan “Türk” soylulara profesör ünvanlarını hangi hizmete verildiği bilmemekteler.
fes 2020-03-23 12:03:00
Komunist dönemde komunist olmayan - en azından görünürde - profesör olamaz, o bilinen bir gerçektir. Ne var ki, her komunist de profesör olamaz o da başka bir gerçek.

Komunist olmak aynen dindar veya milliyetçi olmak gibi kötü bir şey değil; komunistlerin tamamı illa ki kötü insanlardır diye bir şey yok. İsmail Cambazov iyi veya kötü insan mıydı konusunda hiç bir bilgim yok; bazı kakavanlar gibi bilmeden konuşmak istemem.

Bunları söylerken ailesinde hiç komunist olmayan az sayıda insan varsa ben onların içindeyim. Yani değerlendirme yaparken taraf tutmuyorum.

Bildiğim şudur: komunist dönemde ciddi bir eğitim sistemi vardı; her yalakanın veya müzevirin profesör olması söz konusu değildi.
GOCUMAN 2020-03-23 13:29:29
Kendisi ile yapılan son söyleşi.
http://www.balkanedebiyati.com/ismail-cambazov-ile-soylesi/


Bulgaristan Türkleri'nin geleceğe bakışını şekillendirirken dikkate alması gereken satırbaşları var.

Sorulması gereken diğer soru ise yeni nesil Bulgaristan Türklerinin arasından Cambazov kadar kendi kültürünü tanıyan birisi çıkabilecek mi?

İşte bu yüzden Türk çocuklarına Türkçe eğitim verilmeli ve kendi kültürünü tanımaları sağlanmalı.
Erime çoktan başladı ama buna dur demek için fırsatlar var.
Burada en büyük görev Bulgaristandaki Türklerden oy alan malum partide o da olmazsa Türkiye Cumhuriyeti devletindedir.
fes 2020-03-23 17:36:57
Gocuman arkadaşın görüşlerine bu sefer katılıyorum. Hakkaniyetli ve tarafsız bir değerlendirme, takdir ettim.

Ayrıca verdiği İsmail Cambazov söyleşisini okudum, merhumun entelektüel yetkinliğinden çok etkilendim. Öyle adamlar kolay yetişmiyor, vefatı Bulgaristan Türkleri için büyük bir kayıptır.

Onunla aynı aşağı yukarı aynı dönemde yaşamış dedelerim okuma yazma bile bilmezlerken İsmail bey aynı ortamdan çıkıp üst düzey bir entelektüel olabilmiş; bu yabana atılacak bir başarı değildir.

"Amerika’dır. Hepimiz Amerikan olduk. Rusya’nın adı anılmıyor. Hatta şimdi Rusya casus grubu keşfettiler, ne kadar doğru bilmeyiz. Ama halkı Rusya’ya karşı ayaklandırıyorlar. Amerika ile yatıyoruz, Amerika ile kalkıyoruz."

Yukarıda dile getirilen görüş benim görüşümle örtüşüyor. Komunist idaresi çoktan tarihe karıştı, her şeyi Jivkov planladı ve plan tıkır tıkır çalışıyor görüşü savunulacak bir görüş değildir.
D: analiz 2020-03-23 19:32:25
merhabalar
Ayni fikiredyiz. Merhumun Islyam enstutusunden biliyoruz az
cok. Kendisinle bic bir zaman sohbetim olmamistir, esas simdi artik onemli sahsiyet oldugunu idrakindayiz. Komunist olman gerekiyordu ozamanki sartlsrda, ben sahsen de inanmistim o ideolojiye, ta ki ad degisimine kadar.
Aslinda konularin buyuk bir kisminda ayni fikrleri iki tarafinda paylasildiginin
kanatindeyim.
muhacir 2020-03-24 21:08:00
Bugün başka bir platformda merhum için," 1989 Müslüman Ayaklanmasını da desteklememiştir. Bu gecen bir asırlık Komünist dönemde hep önden giderdi. Peki 1990’dan sonra demokrasi döneminde neredeydi? Halkla birlikte onu gören var mı?
Herhangi bir miting’de, şehit mevlidinde, şehit törenlerinde vs. buralarda gören var mı?"diye sözde eleştirel yazıya binaen bende aşağıdaki yazıyı yazdım..
Hayatın evreleri döngülerle geçiyor..1 asıra yakın bir ömürün pişmanlıkları,itirafları yalnızlıkları olacaktır.Bizim dinimizde geçmişe sünger çekip Allah için yol almaya "tevbe etmek" denir!.Rücu edilen her yanlış yol yeni bir istikamet demektir..Ben İsmail Cambazov'u Bulgaristan'a seyahatlarımda aldığım "Müslümanlar" isimli dergide yazdığı yazılarla tanıdım,ama ne yazılardı!Bizzat Sofya'da camide karşılaşıp sohbet ederek kendisiyle tanış oldum.Onun Müslümanlığını tartışmak acaba ucuz yaftalarla yani oraya gitmemiş,burada bulunmamış tezleriyle belgeleniyor mu?
Ben şöyle düşünüyorum.. Komunist rejimin totaliter baskısı bu insanları ruh ve beden açısından farklı düşüncelere sevkederek belki-zoraki de olsa-kendilerince bir geçiş dönemi oluşturdula
muhacir 2020-03-24 21:26:28
(yazının devamı)
Ben şöyle düşünüyorum.. Komunist rejimin totaliter baskısı bu insanları ruh ve beden açısından farklı düşüncelere sevkederek belki-zoraki de olsa-kendilerince bir geçiş dönemi oluşturdular ve geçmişte istemeden bir girdabın içinde buldular kendilerini.Bir tarafta ırk olarak kendi aidiyetleri,bir tarafta bu aidiyetleri zorba bir şekilde devşirmek isteyen Bulgar rejimi..
Korku dağları aşırır diye bir atasözümüz var unutmayın!.
BGden 2020-03-25 08:58:00
“Komünist olmak dindar ve milliyetçi kadar köyü bir şey değildir”Fes sen ne yaşadığının farkında mı son.
Sana AKANsın dendiğimde “ ananı avradını süleleni” diye başlıyorsun.
Sen bas baya komünizmi öven birisin eğitim çok iyi miş.
Tek tip düşünce eğitimi.

İsmail Cambazov hiç bi zaman Türkletin yanında olmadı.
Bu tip insanlar 1989 yılı sonra Türk oldular ve camilere girmeye başladılar.

Bi de tarafsız yorum yaptım diyorsun.

Bu gün BG Türkleti eririlmeye devam ediliyorsa Cambazovlaron sayesinde ve onların uzantısı olan DpS yönetimi ve senin gi onları destekleyenler taraf tutanlrdır.
Ali Kayalı 2020-03-26 09:45:58
Ne çınar.Köklerinden uzak fırıldak. Bir seminere gelmişti Adapazarına. Sohbet ettik. Bir ara organizasyonu yapan arkadaş bir zarf uzattı, koydu cebine. Parasız adım atmazdı. Üç devrim sahtekarı. Övenler tek tarafından bakmış demek.
D: 2020-03-26 20:13:42
Ali Kaya kares sende gozlede firildak gibi masala. Syulesene takimleri zarflalan gyodun lyutven olmeden yonje syuleki bilelim kim satilmis. DuPiSeyi ep beraber yikiyorus insala. Sengibi iyit yinsan olunja bisim sirtimis yere gelmijek aferin dikdur eilme arkandais yurube kochum aferimsa prodajniklen ipini pazartesie cikadin senkorkma bis arkandais
Chus.
Airli uc aylar
Eni logombu. Beendinis mi shoparlar? Saplatin elerinisi
fes 2020-03-26 20:44:24
Bir zarf uzatmış koymuş cebine... Tamam da şu basit soruyu kendine neden sormuyorsun:Sana kimse zarf uzatmıyor da Cambazov gibi "ağzı lafa yapan" adamalara neden zarf uzatıyorlar. İlber Ortaylı'ya mesela gittiği her konferansta, Tv programında, konuşmacı olarak davet edildiği her yerde zarf uzatıyorlar.

Avukata gidip bir hukuki sorun hakkında bilgi almanın bir ücreti vardır; bedava değildir. Adam prof olmuş, deneyim, bilgi devasa; bedava olmaz.

Bedava benim gibi adamlardan alabilirsiniz. İsterseniz tabi. Benimki niye bedava; çünkü ben tam bir entelektüel olamadım, benimki yarım yamalak, natamam
Anonim 2020-03-26 21:13:46
fes su an bura saat 20 09.Yazdigin saat 20:44. Burasiyla Turkiye 2 saat ara var ,Bulgaristanla 1 saat ara var.
Yani Senin post :
2020-03-26 20:44:24

Bulgsristandan yazildigini dusunuyorum. Istanbuldayim diyorsun.
Deyecen bisey var mi?
Anonim 2020-03-26 21:18:59
fes benim postum. 2020-03-26 21:13:46 bu saate gorundu.
Yani bir saat ara.
D: analiz 2020-03-27 06:58:20
Anonim saytin sati Bulgaristan sati. Amerika ,Afrika nere olusan ol ep ayni vremei gyostejek.
Chius.
Soparla saplatin kam elerinisi , erkeze selyam lar.
Avsama mastika icme bekleris. Maklyubede olsa neiolurdu beeee
Feskaya 2020-03-27 07:52:30
Fes Bulgar ajanısın dendiğine ana avrat sülalenle başlayıp bitiriyordu.

Yorumları karamsarlık yarınlara güvensizlik içeriyor ancak DpS desteklenirse yayınlar daha iyi aydınlık olacağını yazıyor.

Şimdiki İsmail Cambazov ile ilgili yorumunu okuyun.
Emin’im o Gavur yalakadı yakından tanıyor.
Böyle yalakalar 1989 kadar kendilerini Türk olarak tanımlayamıyorlardı hatta isim değiştirme kampanyasını haklı bularak deklarasyon imzalamışlardı.
Cambazının da o listede ismi geçiyor.
Şimdi aynı zihniyeti taşıyan ajan Fes ajan Cambazova sahip çıkmaya çalışıyor.

Feska küfürsüz ağızından Çaka’n her küfür koynuna girdiğini unutma.
Sen İstanbul’da yaşasaydın böyle abuk subuk yazamayacak sın.
Anladı.
Gıcalı 2020-03-27 08:12:32
Fes abi sana bi soru.
AB ülkelerde her hangi bi bölgede çoğunluk resmî dili konuşmasa o bölgenin memurları o azınlığın konuştuğu dilini bilme zorunluluğu var mı dır.

Bu soru çok ciddi olarak soruldu cidi cevap bekliyoruz.
fes 2020-03-27 15:03:33
Hayır, öyle bir zorunluluk yoktur. Fransa'da resmi dil fransızcadır, başka dillerin resmi dairelerde kullanılmasına müsade edilmez. İsviçre dört dil resmi dil statüsündedir - almanca, fransızca, italyanca ve isviçrece.

Şehir efsanelerine inanma.
Gıcalı 2020-03-27 16:55:48
Fes abi,
AB yasalarında mesele Kırcaali bölgesinde yüzde 90 Türk ve Türkçe konuşuyorlar Türkiye’den gelen genç nesil Bulgarca bilmiyormemurlara tercüme etmek birilerini arıyorlar.
İşte bu sebeple Kırcaali Bulgar memurları Türkçe bilme zorunluluğu var.

Bu AB yasallarına VAR DENİLİYOR.

Kime inanalım.
feys 2020-03-27 17:32:22
Ohrensinler Bulgarcayida kardssim ya, dil zeng8nliktir. Eskiden butun etnik bulgsrlar turkce biliyordu sidiki gencler tabiki bilmiyorlar, ama dezavantajlilar, bulgarca guzel bir dil. Laf olsun deye demyorum.
fes 2020-03-27 19:45:34
Her söylenen söze inanma, bizzat kendin kontrol et. Gel gelelim kontrol etmek, olayı yazılı belgelerden öğrenmek zor iş; çok emek gerektiriyor. Ben o sözünü ettiğim emeği az çok sarf ettim ve buna dayanarak öyle bir zorunluluk yok diyorum. Hiç kimse Bulgaristan'ı veya başka bir ülkeyi buna zorlayamaz.

Ha bu dediklerimden Feskaya mendeburu gibi benim bu işi istemediğim sonucunu çıkarma; ben sadece olanı söylüyorum, gönlümün istediğini söylemiyorum.
.(anonim) 2020-03-27 20:48:02
Tmm
D: , oyle dediysen oyledir. Seni taktir ediyorum, inandigin dava ugrunda mucadele exiyorsun, amma ,amma
biraz kendini gelistireceksin, nasil yani, yazdiklarin karsi tarafi kufur etmeye zorlasin birde kendi kendini. Ama en iyi kufursuz dunya. Aslinda boyle daha kolay, bir dostumun dedikleri:
1.Esekkik onlarda kalsin
2.Hatasiz dist ararsan dostuz kalirsin.
3.Biz bize yakisani yapalim.
Adi bakalum biraz calis bu konuda.
D: 2020-03-28 06:54:56
Anomim tocisa bugida veme aklin vasa kendin kulansana ba garasim .Milete nyapmalarini syulejene kendine baksana.
Chius.
Soparla saplatin kam elerinisi , erkeze selyam lar.
Avsama mastika icme bekleris. Maklyubede olsa neiolurdu beeee
Gıcalı 2020-03-28 09:16:39
D: akşamları Mastika içmeye kimseyi çağırma Kurona virüs var se da bulaştırırlar.
. 2020-03-28 09:23:26
Nerede, karantina var be yahu. Biz Chvas Regal , badem ve sodayla geliriz.
Ama bir sorun var , Frankfurt havalimanindan Kaliforniyaya seferler zaten yoktu, simdi Sofyayada iptal edilmis. Eger gelirsek seni nerde bulalim?
Gıcalı 2020-03-28 09:26:49
Fes abi azınlık dilleri yoğun olan yerleşik birimlerde çoğunluğun o dili bilmesi lazım diye sordum sen gereken araştırmayı yaptığını yazdın.
Zamet olcak yazsana o araştırdığın yerleri bide biz araştıralım belki kaçırdığın görmediğin anlamadığın yerler vardır.
Kesin verilere ulaşıldığında Gırcalda iç ileri bakanlığından uygulanması istenebilir.
fes 2020-03-28 12:24:43
Fransız ana yasasına ve tarihine bakman lazım. 1789 senesinde Fransızca konuşan insan sayısı sadece yüzde 12 idi. Fransa'da Brötonlar var, Basklar var, Katalanlar var, hepsi frasıca konuşuyor; göstermelik öretim hakkı var ama resmi dil Fransızca. Diğer ülkeler de aynı. İspanya biraz farklı, Belçika da öyle.
Gıcalı 2020-03-28 13:35:54
Fes abi ben resmî dil ne olduğunu biliyorum. Onu sormuyorum.
Ben mi anlatamadım sen mi yanlış anlıyorsun.

Yok dedin eyvallah. Ama var olanlar da söyleyenler var.

ЕXPME Avrupa resmî ve yerel azınlık dilleri araştırma merkezi.
18 ülkeden imzalamış 11 imzalamış Estonya Bulgaristan Polonya Ynanistan İtalya Litvanya ve Portekiz devletleri aralarında.

Bu demek Kırcaali ilin halkı uüzde90 Türkçe konuştuğuna göre Türkçe yerel dil olarak kabul edilmesi gerekiyor,
Bulgaristan bu olaya olumlu bakmıyor gibi görülüyor.
Yunanistan da.

Hollanda ds kaç resmî dil var bir avuç insan.
Sadece ora da mı ?

Arnavutluk’ta Bulgarca resmî dil hanesine alınacak O ülkede resmî olarak Bulgar azınlığı var.

Fes abi işler sadece resmî dil sınırlanması meselesi değil gibi görünüyor.
fes 2020-03-28 14:25:13
Bu iş ülkelerin tehdit algılamasıyla ilgilidir. Bu konuyu Arnavutluk örneğinde tartışmıştık. Merhum İsmail Cambazov bir söyleşinde dediği gibi bulgarlar türklerin Bulgaristan'ı yeniden istila edeceklerinden endişe duyuyorlar. Saçma bir endişe ama öyle. Ben türkçe konusunda bulgar devletinin politikalarını onaylamıyorum. Dps bu konuyu dile getirmesi lazım, getirmiyorsa neden getirmediğini açıklaması lazım. Ama bulgar kamu oyunun türk sözünden ne kadar irite oluğunu hepimiz biliyoruz, bunu da akıldan çıkarmayalım.
Gıcalı 2020-03-28 15:25:28
Fes abi hürüyet verilir mi alınır mı.
Bulgarın Türk korkusu Rusların yüz yıldan fazla yürüttüğü sistematik propagandasın kaynaklanıyor.
Komunizm döneminde tarih kitapları yüzde 75 Türk korkusu Osmanlı nefretiyle dolu.
Bizans 200 yüz yılda Bulgarı neredeyse yer yüzünden silmek üzerdeymiş.
Osmanlı Bulgarı yok olmaktan kurtarıyor.
Pod İgoto roman tamamen sipariş üzere yazılmış.
Aprilsko Vystanie seriyalın hedefi Türk korkusu yaymak.
Uzun hikaye.
Bazı okumuş Bulgarlar Türkleri kardeş olarak tehdit olarak görmüyorlar.
Unutmayalım Ruslar hala Bulgara hakim.
Eninde sonunda Bulgarda Türk korkusu kalkacak.

Emin’de sonunda kalkacak.
fes 2020-03-28 17:37:58
Bu görüşlere katılırım. İnşallah bir gün bulgarlartın kafasında türk imajı düzelir. Ama tarih kitaplarına baktığımızda pek umutlu olamıyoruz. Bununla beraber iki milyon bulgar gencinin kalıcı olarak ülkeyi terk etmesi onlar için bir felakettir. Oturup düşünmeleri lazım.
Gıcalı 2020-03-28 18:54:01
Fes abi Bulgarda Türk nefreti bu dünyadan 70 doğumlular gittiklerine düzelme kaydedilir.

3 Mart’ta Cumhurbaşkanı ile diğer devlet büyükleri TURSKO ROBSTVO demediler OSMANDKO PRESISTVİYE diye lanse ettiler bu da bi gelişme.
fes 2020-03-28 19:44:32
Bulgaristan'ın iş çevreleri türk düşmanlığının ülkeye zarar verdiğinin farkındalar. Türkiye'ye gelip gidiyorlar, "kötü türkü" yakından tanıma fırsatı buluyorlar; yani kazın ayağının öyle anlatıldığı gibi olmadığını gördüler.
feys 2020-03-28 22:05:59
Feskaya, yukarda gircali ve fes le guzel bir dialog gelismis. Tafsiem sorularin bu sekilde olmali. Si.diye kafar senden yana olmam senin yais ifade sekline gore kasitli olarak haksizla ugraman, lyugatinda kufur hic gormedim buda benim hoshuma giden en onemli seylerden biri, aslinda binim fikirlerim siasi planda fes le cok yakin. HOHe uzun zamamda.beri otumu vermedim, ama partiye karsi degilim. Yuritigi bazi politikalar yanlis oldugunu dusinmekteyim.
Saygilarim
Gıcalı 2020-03-29 08:54:57
Fes abi buna rağmen Bulgar azınlık yerel dil XPME AB anlaşmasını niye imzalamıyor.
AB Türkçe dili resmî diller arasında alınması için bi öneri verilmişti Bulgar özellikle “vatan sevmezler” patriotları göe kadar patırtı kopardılar. Olamaz müsade etmeyiz.

Yani kısacası AB ülkelerinde yerel dil konusu gerçek.
Abi biz kesinlikle DPS karşı değiliz elbette Bulgaristan’da bi Türk partisi olmalı.
Abi bu parti ne işe yarıyor af edersen.
fes 2020-03-29 10:41:48
Bu parti ne işe yarıyor derken, DPS bastırsın, tüm haklarımızı söke söke alsın düşüncesinden hareket ettiğin anlaşılıyor. Güzel de hemen ardından şu soru sorulmalı: DPS "söke söke" ne kadar hak alabilir, gücü nereye kadar yeter?

DPS istese her hakkımızı alır, aslında istemiyor düşüncesi hiç gerçekçi bir düşünce değildir. Keşke öyle bir dünya olsa.

Bu konuda bir hikaye anlatayım. 1922 senesinde Türk ordusu yunanı denize döktüğünde Atatürk annesini ziyaret eder; annesi koynundan içi Selanik toprağı olan bir mendin çıkartıp oğlunun önüne kor; oğlum, benim bu toprağımı kurtar, geri al der. Atatürk de "yok anne, maalesef yapamayız bütün dünya üzerimize çullanır" diye yanıt verir.

Gücünün sınırlarını bilmemek felaket getirir. DPS gücü de sınırlıdır, sonsuz değildir. Halk bu konuda ne demiş: keskin sirkenin zararı küpüne demiş.
Gıcalı 2020-03-29 11:13:41
Fes abi anladım DPS gücü yok.
DPS Otonomi, Özerk bölge istemeyecek ki neden Dünya unların üstüne çöksün.

Mesele Kırcaali bölgesine yüzde 90 Türk olan nüfusu bölgedeki Bulgar memurları halklan doğrudan temasta olanlar Türkçe bilmeleri istemedi suç teşkil etmez. Ne dersin.

Bu olay AB yasallarında yerel resmî dillerinde var.
Bana kalırsa biraz cesaret gerekiyor. Bu tür olaylar bölücülük olarak değerlendirilmesi fefkalade yanlış olmaz mı.

Bulgaristan Türkiye’ye1989 öncesi göç etmiş nüfusundan çıkarılmamış vatandaşlarına 300 binden fazla vatandaşlık vermiş.
Bunların yatışından fazlası Bulgarca bilmemekte. Zorunlu tercüman zarureti var.
Bulgar devleti kesinlikle Türklerle ilgili hiç bi girişimde bulunmak istemediği zaten belli.

DpS yönetimi bu konuyu çözmek için neden girişimde bulunamaz.
Gayet normal soradan vatandaşlık sorunu.

Gırcalda SKAT televizyonu yerel girişimcilerden şikayet programları yapmakta.
Türkçe bilmeyen iş adaylarını değerlendirmeye alınışı yormuş. Ayrıca iş forumunda Türkçe bilmek mecburiyeti varmış.
Bak bu konuda devlet girişimcilerin işine karışmıyor.
Yani birileri mevcut zazurı olan yerel mesel
Gırcalı 2020-03-29 11:19:39
Yanı birileri mevcut zazuri olan yerel meseleleri devlet nezdinde girişimde bulunması devletin bütünlüğünü tehlikeye atmaz aksine birlik ve beraberliğine katkı ve faydası olur.
Ne dersin.
fes 2020-03-29 13:29:01
Dünya çökmez ama bulgar kamu oyu ve buna bağlı olan bulgar devleti yasalarıyla harekete geçer, ülkede gereksiz bir etnik gerilim olur. Bir çok defa bu olmadı mı? Mesela isim değiştirme kampanyası yürütülürken bulgar halkına Kırcaali'de türkler bulgarları kesiyorlar diye anlatıldı ve halkın büyük çoğunluğu bu yalana inandı.

Bulgaristan Türklerinde senin istediğin sert bir mücadeleyi yürütme, ortaya koyma iradesi ve isteği de yok.

Ha DPS Türk kimliği konusunu yeterince vurgulamadığı doğrudur. Yasalarla bulgar devletine bağlıyız ama bir de Türk kimliğimiz var, bu kimlik savunulmalı ve sık sık vurgulanmalı.

Biz mesela Azerbeycan Türkleri gibi Türkiye'den bağımsız bir kimlik inşa edemeyiz, kültür olarak her şeyimizle Türkiye'ye bağlıyız; gönülden bağlı olduğumuz yer Türkiye'dir.

Dps bu konularda yetersiz ve suskundur.
Gıcalı 2020-03-29 14:59:38
Fes abi Türklet Azeri Türkleri gibi Bulgar kimliğinden ayrı bir Türk kimliği istemiyor ki.

Türkler ne otonomi ne de özerklik istiyor. özellikle Kırcaali ilin halkla ilşkikeri olan Bulgar memurları Türkçe niye öğrenmesinler. Hem omlar bi dil fazla bilmiş olurlar dil zenginliktir abi.
DPS eksiklikleri var diyorsun ama eksikliklerini yazmamışım MESELE diye gösterebilirdin.
Neden DPS suskun abi halkın meselelerini çözmek için gönderilmediler mi Sofya parlamentosuna.
Gıcalı 2020-03-29 15:39:46
Bulgar devletinin Türklete verdiği Türk isimli kimliğinden başka kimlik istemiyor. Yanlış anlaşılmasın.
anonim 2020-03-29 15:45:16
Sayın yorumcular,gazetemiz sayfalarına bir ilk yaz geldi sanki,buna Gırcalı kardeşin yazılarındaki görüşler,öneriler,bölgemizdeki real durumu pozitif düşünceleri ile aktarması,çoğu yorumcularımızda gerçeği görmelerinde bir katkısı oldu.
Daha önceki yorumlarımdada belirtmiş idim,DPS nin yasal bir parti olduğunu,bizim bu partiye köstek değil destek olmamız gerektiğini,DPS nin bulgaristanda ikinci parti olması,parlemento da ancak o şekilde güçlü olunca kanun çıkabileceğini yazılarımda belirtmiştim.
Şimdi birde dünya gerçeğine bakalım,dünkü basından öğrendiğimize göre Çin hükümeti Türkiye Cumhuriyetine 2027 yılına kadar yapılacak alt yapı yatırımları için 1TRİLYON 300 MİLYAR dolar kaynak veriyor,ağırlıklı olan demiryolu projeleri,bölgemiz bu projeye mevcut demiryolumuzun PODKOVA dan denize kadar uzatılması ile iştirak eder,yük ve yolcu taşımacılığı bölgemize canlılık getirir.Hep pozitif düşünelim,isteklerimiz gerçek olur.
fes 2020-03-29 15:49:06
Dediğimi yanlış anlamışsın; demek istediğim Azerbeycan gibi ayrı bir türk kimliği inşa edemeyeceğimiz, ayrı bir devlet değil. Tarih olarak biz Anadolu selçuklu ve Osmannlı Türklüğünün ürünüyüz; dilimiz, kültürümüz.

Kuzey Bulgaristan türklerinin bazılarında biz farklı türküz anlayışı var; bence biz farklı değiliz Anadolu'da yaşayan türklerle aynıyız. Türkiye'de 25 milyon Balkan Türkü var, Türkiye cumhuriyetini kan vererek bunlar kurdular.

Kimlik - bulgarca legitimnost - konusu çok önemli bir konudur. Dps bu konuyu yeterince gündeme getirmiyor. Bence Bulgaristan Türklerinin bir numaralı talebi kimlik talebi olmalı. Ne var ki orada gördüğümüz halk kimlik konusunda pek duyarlı görünmüyor.

Yalnız bir kere daha yazıyorum, eksikleri olsa da sorunun kaynağı DPS değil, bulgar toplumu ve devletidir. Bunu tersten alırsak hayati derecede hata yapmış oluruz.
Gırcalı 2020-03-29 17:40:15
Fes abi Bulgaristan’da Türk kimliği legalleşmedini istiyorsun olmuyor deyip bınun suçu DPS değil Bulgar devletin Yürklete bakış açısı diyordun.
İyi de abi BİZLER Türkler ne için DPS oy veriyoruz sıradan vatandaş böyle önemli konuları nasıl çözer.
Ha söyle bizler Türkler Bulgar devletine Yürk kimliğimizi nasıl kabul ettiririz.
DPS yapamaz diyorsun. 30 yıldır destekliyoruz destekleyeceğiz de.
Abi bi gariplik yok mü.
Ne dersin.
BGden 2020-03-29 17:53:48
Anonim gardaş,
İyi yazmışın DPS yasal parti eyvallah desteklememiz gerektiğini söyleyip parlamentoda İKİNCİ parti olmaları gerektiğini ancak o zaman Türkletin sorunları çözülebileceğini ina ediyorsun.
Abe gardaş DPS tam 4 DÖRT kez HÜKÜMET ORTAĞI oldular HANGİ sorunu ÇÖZDÜLER.
Yapmayın gözünü seveyim DPS bi otuz yıl daha desteklesek hangi sorunu çözüm için girişimde bulunacak.

DPS Türkletin haklarını aramak için teşebbüste bulunmamaya devam ederse kesin eritme politikasına destek vermiş olmuyor mu.
Bi düşünün.
. 2020-03-29 19:05:53
fes'in yazdiklari guzel ve hos, ben sahsen parlamentoda etnik gorunumlu
siasi olusumunu dogoru bulmuyorum, hele guclu bir HOH'e , nedeni gecmiste tecrubeler, bir kac is yeri devlet kadrolarinda imkyan saglanir, ama yerel bolgelerde yozlasmsya yol acilir evelde oldugu gibi Kircali haric.
Ilyaveten bulgar miliyetci hazimsizli turklere karsi genelde artar, eskiden goruldu bunlar. fes'in yazdiklarina aynen katilmaktayim ama bence Gircali arkadasimizla bu dialog kurgulanmistir deye dusunmekteyim ,nede olsa dialog guzel bir sekilde bizlere sunulmakta.
fes arkadasim, HOH'un yazdiklarinizin hic birinin yapacak siasi iradeye sahib degil. Su an ki elit orada karyry pesinde istisnasiz.Zaten BGdeki siasi elitin de karyerlerin pesinde istisnasiz.
Gırcali 2020-03-29 19:35:12
Arkadaş DPS yönetimi para peşinde eyvallah PARASIZ SİYASET YAPILMAZ.
DPS parayı 20 yıl önce BULDU.
Ne yazık ki DPS içinde Türklerden pek fazla zengin olan yok. Bazı belediye başkanlığı yapmış olan Türk kökenli başkanlar ciddi yatırımlar yaptılar hala yatırımları yapmaya devam ediyorlar.
Bunların 1989 yılı öncesi ekonomi durumları iyi bilinenlerden.
“ATAKA” partisi PREVİTATSİYA DÖNEMİNİ revizyon yapılmadı için girişimlerde bulundular.
Zamyankalar mercek altında.
30 yıldır zengin olunmadıysa bunsan sonrası hiç olmaz.
Bunları niye yazıyorum.
1989 yılı Türkletin birikimi soğurlardı.
1989 yılı sonrası Türkler yine sıfırlanacak.
Eğer DPS Türk kimliğine yatırım yapsaydı bu gün Kırcaali’de Bulgar memurları TÜRKÇE ÖĞRENMEK ZORUNA OLACAKLARDI.
. 2020-03-29 20:05:31
HOH kurulma gayesi de zaten bundan ibaret, Turk kimlik olusmamasi
,aksi halde isim degisimden sonra turklerde ters tepki yarati, onceden adimdan utanir halden ,adimi vurgulamata basladim universite gunlerimde, arkadasimla otobuste, yolda v.s
kasitli turkce dialoglar basladik kurmaya hatirliyorum. Karyer sahibi olmak kotu birsey degil kesinlikle, zengin olmakta.1989 iyli HOH'un ileri grlenleri oyverenlerin maddi durumundan kat ve kat gerideydi, belki bilmiyorsun yastan doglayi.
Gırcalı 2020-03-29 20:38:14
Arkadaşlar niye bu kadar korkak düşünmek zorundayız. Fesin dediği gibi Bulgar sinirlenir mantığın ne kadar doğru.
O ds biliyor Türk kimliğini et ve ta geç TANIMAK ZORUNDA OLDUĞUNU.
Kimse bu ülkede bilhssa Türkler AYRIMCILIK İSTEMEFİĞİNİ en yüksek sesle söylenmiştir bunu DPS yönetimi yönetimi ETNİÇESKİ MODEL ile kanıtlamıştır.
O zaman neden etnik kimliği ile ilgili girişimlerde özellikle DPS tarafından YASAL ÇERÇEVE İÇİNDE YÖNETİLMİYOR.
Kanun dişında kimse DPS den faaliyet istemiyor.
Bi düşünün.
fes 2020-03-29 20:58:50
DPS gereksizdir diyenler acilen yeni bir parti kurup farklarını ortaya koymalılar, gerisi lafı güzaftır.
Gırcalı 2020-03-29 21:06:59
Fes abicim kimse DPS gereksizdir demiyor evet o parti bizim partimiz sahip çıkacağız.
Sen kendin BİTAT yanlışlıkları olduğunu yazdın TÜRK KİMLİĞİNE sahip çıkmadıklarını özetle belirmiştin.
Unuttuysan bi bak yukarı yazdıklarına.
Fes abi ortak bi yol bulunmadı gerekmiyor mu abi ne dersin.
. 2020-03-29 21:09:54
Gircali gardas HOH binun icin kuruldu, etnik kimlik istenmesin diye. Ama AB perspektifinde cita yukseldi ,peki bu gun bunu kac etnik turk istemekte
cok az, ben bile on yargilar BG de kaldirilsin yeterli diyorum, kimlik olarak 'ta kokten cozume kavustum nasil mi TCumhuriyeti vatandasi oldum. Almanya da yim, bulgarlarla calismaya daha hevesliyim, mantik ilarak daha yakin buldum kendimi ama gel gelelim adamlar buraya da gelse kafa degismiyor pek, malesef. BG de etimde hurafele4 ve Turk onyarg8lari ve Turk dusmanligi kalknasi gerekiyor ,kesinlikle ya kalkacak ya kalkacak abi. Bundan en coku da etnik bulgarlar zarar gormekte, 2 milyon genc disarda, cogu milli duygularini korumakla ugrasmakta simdilik, ya sonra? Sormazlar mi adama ,bukadar Rus hayatini kaybeti Sipkada siz neresini terkediyorsun7z.
Yani boyle isler. Almanyada bir zenciye negar de , mahkemede gorursun kendini.
Gırcalı 2020-03-29 21:39:20
Almanya gurbetçisi gardaşım çok net özetlemişim durumu.
Biz Bulgaristan’da kalan Türkler çok açlık çektik. Enfkasyon göklere çıktı para sıfırlandı.
Allah’ımıza şükür iyiyiz.
Kardeşim Bulgaristan’da geçim derdi var.
Aç karnına MİLLİYETÇİLİK olmaz.
Bu durum gala devam etmekte herkes sizin gibi bu ülkeden kaçamadı.

DPS yönetimi belediye başkanları parayı buldular.
Halk zar zor geçiniyor.
Oyumuz umutla hala DPS veriyoruz.
DPS siz olurmu korkusu halkı yedirgin ediyor 30 yıldır hiç bi ilerleme yok.

Ha söyleyin ne yapmamız gerekiyor.
fes 2020-03-29 22:34:38
Valla ben ne partiye üyeyim ne de yöneticilerle herhangi bir bağlantım var. İş benden bitse tamam derdim, ama iş benim isteğime göre yürümüyor.

Bir partinin nasıl işlediğini az çok bilirsiniz. Tüzük vardır, yöneticilerin nasıl seçildiği, organların nasıl oluştuğu, genel başkanın nasıl seçildiği ile ilgili kurallar vardır; bu yapının içerisine girmeden dışarıdan bir değişiklik yapmak mümkün değildir.

Mestan olayında bu yapının nasıl çalıştığını gördük; demokratik olmayan bir yöntemle Mestan görevden alınıverdi. Yanlıştı bana göre ama seçimlerde halk gene DPS oy vermek zorunda kaldı. Sonuçta sıfırdan bir partinin işe yaramadığını Mestan'ın kurduğu partinin tutmamasında görmüş olduk.

Bundan sonra DPS etkilemek için elimizde ne kalıyor? Taleplerimizi - her neyse onlar - dile getirip kamu oyu oluşturmaktan başka bir şey kalmıyor.

Ya da Bulgaristan'da yaşıyorsanız DPS üye olun, partiyi içeriden değiştirmeye çalışın. Başka ne diyeyim?
Gırcalı 2020-03-30 08:06:06
Fes abi çok iyi anlatmışın parti olayını.
Abi iyi de sen yapılması imkansız bir yol göstermişin.
Biz DPS başka parti istediğimiz yok ki. DPS yönetimi Türklerin oylarıyla giymiyor mu parlamentoya gidiyor. Çok basıt kesinlikle Bulgaristan kanunlarına aykırı olmayan mesele yerel dilleri kanununu teklifte bulunsunlar.
Böyle bi olayı sıradan vatandaş parlamentoya gidip genel kurulunda tartışmaya çalamaz.
Bizim yerimize seçtiğimiz yani tayin ettiğimiz vekiller yapmadı gerçek midir mu.

Emin’im senin torunun Bulgarca bilmez burada resmî makamlara baş vurdu mu çok ZORLUK ÇEKİLİYOR. Genelde memurlar Bulgar Türklet de olsa Türkçe bildikleri halde kovulmak korkusuyla Türkçe konuşmuyorlar.

Abi bu bariyerler aşılmalı. Türk iş adamı geldiğinde derdini tercümanla anlatmak zorunda.

Bi örnek. Amerikan büyük elçisi atandığı ülkeye gitmezden önce o ülkenin dilini öğrenmek zorunda kalıyor.
Hero Mustafa USA Sofya büyük elçisi çayır çatır Bulgarca konuşuyor.

Kırcaali resmî memurların yüzde doksan Türkler ile işleri oluyor.
Hem kendilerine kolaylık hem Bulgarca bilmeyen Türklete öyle değil mi abi.
fes 2020-03-30 12:50:21
Bulunsunlar ya, yerel dillerle ilgili isteği yapmalarını ben mi engelliyorum. Yazıyı öyle bir edayla yazmışsın ki, sanki bütün sorunların nedeni benmişim, ben onay verdiğimde her şey şıp diye düzelecekmiş. Öyle bir şey yok, ben etkisiz ve yetkisiz sıradan bir insanım, DPS'nin politikalarına etki edecek biri değilim.

Her şey çok kolay olacakmış, sadece DPS istesinmiş diye anlatıyorsun da bulgar kamu oyunun buna kesinlikle karşı geleceğini unutuyorsun. Bence DPS bu dediğini dile getirdiğinde olacağı şudur:önce basında bir yaygara koparılacak, sonra milliyetçi partiler sert açıklamalar yapacaklar; ardından Bulgaristan'ın çeşitli yerlerinde türklere, türk iş adamlarına çeşitli saldırılar yapılacak. Bunların olacağından eminim.

Herro Mustafa türk düşmanı bir kürttür, özel olarak yetiştirilmiştir; Georgi Benkovski gibi.. Büyük elçiler genelde görev yaptıkları ülkenin dilini öğrenirler, bu onlara bir artı kazandırır; ama bir zorunluluk yoktur.
Gırcalı 2020-03-30 13:24:35
Fes abi konuyu tartışıyoruz neden seni suçlayalım.
Öyle bi çıkış yaptın ki COVİT 19 virüsünden daha karamsar.
Üç beş keleş Bulgar milliyetçisi milliyetçi partiler gözdağı verecekler diye öyle oturup asimile olmamızı mı bekleyelim yani.
Hiç bir milliyetçi Bulgar Türk iş adamlarına saldıramaz bu ülkede
kanunlar vardır.

Abi kimse yasal çerçeve dişi kimseden çıkmalarını istemiyor ki.
Abi parlamentoda DPS Türk milletvekillerinden başka böyle konuları kim gündeme getirebilir gözünü seveyim.
Hem Kırcaali hem Bulgaristan böyle girişimlerden kazançlı çıkar.
Kırcaali devlet kurumundan bi Bulgar memur Türkçe soruya Türkçe cevap verse Bulgaristan bölünmüş mü olacak.
. 2020-03-30 14:02:02
Girci arkadas, HOH soasi olusum olarak istediginiz seyin siyasi irade yapisi zaten yok, fes'in dedigi girin partiye degistirin. Ama sizin dediklerinizin
etnik turklerden isteyenmerin sayisi cok az deye dusunuyorum . Cogu HOH etrafinda bana ne gelir derdinde.
Cozum soyle olabir devlet ve beledye kurumlerinda maasli tercuman gorevlendirilsin.
Unutmayalim burada konu demokratik bi ortamda tartismaktayiz.
Gıcalı 2020-03-30 14:32:41
Nokta garaş DPS içine girmek o kadar kolay mı. Pandora’nın kutusu kesinlikle dışarıdan açılmaz.
Her önüne geleni partinin önemli yerlerine getirmezler.
Bi kere girin partinin içine değiştirin mantığın aya duğayla çıkın demektir.
Burada Türkler karın doyurmaseçtikleri peşinde siyaset atla planda. Bu işleri oy verdikleri Kişiler yapması gerekiyor mu.
Zengin olmak için mi gidiyorlar Sofya’ya.
Kanunlar gayet açık kimse kanun dişi işler yapılsın istemez öyle değil mi.
Gırcalı 2020-03-30 19:50:40
Fes abi rahatsız mısın ortada yoksun Allah korusun Covid 19 mı yakalandın.
Abi boş ver dünyaya kendini kurtarmaya bak. Gıra çıkma gırda görünmeyen öcüler gezermiş.
İstanbul çok kalabalık gıra çıkma yasağı gelecek miş.
Bizim burada olduğumuz yerde kalıyoruz.
Un var burkankar dolu.
Parası olan da olmayan da evlerine sıkıştı.
fes 2020-03-31 18:44:38
Karşılıklı gevezelik yapalım mı diyorsun? Söylenecek olan zaten söylendi, tekrara düşmemek için susmak daha doğru. Beni düşünce ve fikirler ilgilendiriyor, geri kalanı boşa kürek çekmektir.
Gırcalı 2020-04-01 08:40:33
Fes abi zaten düşünce ve fikirden başka ortada bi şey yok ki.
Mesele fikir düşünce azınlığın her hangi bi bölgede çoğunluktan yüzde 90 fazlaysa yerel dil kanunu uygulanmasına geçilebildiniz mi.

Hadi . Al sana FİKİR ve DÜŞÜNCE.
fes 2020-04-01 11:39:59
Ben de tam tersini düşünüyorum: fikir ve düşünceden başka her şey var. Fikir ve düşünceyi küçümseme, elde edilmesi en zor olan doğru düşüncedir. Gevezeliği, boş konuşmayı, sabit düşünceyi doğru düşünce ve fikirlerle karıştırmayalım.

Çoğunluk yüzde doksan olsa da istediğin dil düzenlemesini yapmak zorunluluk ( neobhodimost ) değildir; devlet isterse yapar istemezse yapmaz, kimse onu buna zorlayamaz. Ben yapsın isterim tabi ama kimse bana sormuyor.

Bu konuyu tartışmıştık, zorunluluk olmadığını söylemiştik, ama sen sanki bunlar söylenmemiş gibi aynı şeyi tekrarlayıp duruyorsun. Böylece senin düşüncen ilerlemiyor, bir yerlerde saplanıp kalmış. Bundan sonrası boş konuşmadır, Heidegger'in sık sık değindiği boş konuşma.
Gıcalı 2020-04-01 15:37:47
Fes abi boş tartışma deyip bütün kapıları kapatıyorsun. Tartışılacak sorunların kalın çizgiyle okunmayacak şekilde çiziyorsun. Yanı senin deyiminle bırakalım Bulgar devletin merhametine. Öyle dimi Fes abi.
Devlet isterse diyorsun ellbette bu çok doğru.

Abi 1984 yılı devlet aldı ve 1989 sonrası aldığını iaede etti.

Boş tartışmalar olmadığını senin HEİDEGEER söylememiş midir.

OT NEOBHODİMOST olmadan tartışma zaten olmaz.

Abi ne güzel tartışıyorduk.
fes 2020-04-01 20:18:57
Evet, Heidegger bunu söylemiştir. Hakikatin kendisi ifade edildiğinde boş konuşma olmuyor dolu konuşma oluyor. Ne var ki hakikatin dile gelmesi için boş konuşma olmaması lazım.

Zorunluluk yok derken uluslararası hukukta bu konuda zorlayıcı hükmün olmadığını kast etmiştim. 1984 senesinde olan her türlü hukuk normuna, teamüle ters bir şeydi; ancak beş sene dayanabildiler.
Gırcalı 2020-04-01 21:48:09
Fes abi Bulgaristan Türkü 5 yıl şehitler verse de direndi ve HAKLI ÇIKTI Bulgar devleti HAKSIZ çıktı.
Bulgar devleti ULUSLARARASI HUKUKU saymak zorunda kalmadı mı KALDI öyle değil mi.
Neden yerel diller kanununa uluslararası hukuka saygı duyma sın dimi.

Sadece birileri devlete hatırlatması gerek miyor mu abi.