Ziyaretçi defteri Künye E-gazete
 
DÖVİZ KURLARI
EUR EUR 1.9558 Lv.
USD USD 1.643 Lv.
GBP GBP 2.2606 Lv.
TRL TRL 0.2015 Lv.
Anasayfa Haberler   Yorumlar   Edebiyat Video Arşiv
19 Nisan 2021
HABERLER » Kırcaali
Bulgaristan’da en az koronavirüs vaka sayısı Kırcaali’de

Bulgaristan’da en az koronavirüs vaka sayısı Kırcaali’de

26 Kasım 2020

Kırcaali Valisi ve Kırcaali İl Koronavirüs Kriz Masası Başkanı Nikola Çanev, kriz masasının yaptığı online toplantıda, “Bölgede durum sakin, Kırcaali ülkenin en düşük hastalık oranına sahip ili, ancak bu bizim önlemlerimizi azaltmamalı” diye kaydetti.

Şuan Kırcaali Dr. Atanas Dafovski Hastanesinde 44 koronavirüs hastası tedavi görüyor. Onların 17’si Enfeksiyon Hastalıkları Bölümüne, 23’ü Zatürre (Pnömoni) ve Tüberküloz Hastalıkları Bölümüne, 4’ü ise Anesteziyoloji ve Yoğun Bakım Bölümüne bulunuyor.

Vali, “Maalesef bir hasta hayatını kaybetti. Momçilgrad'daki (Mestanlı) belediye hastanesinin Covid-19 biriminde üç kişi tedavi ediliyor, 18 kişi daha iyileşti. Ardino'daki (Eğridere) hastaneden iki hasta taburcu edildi, üçü hastanede yatıyor ve biri il merkezindeki hastaneye kaldırıldı. Şu anda Krumovgrad'daki (Koşukavak) hastanede koronavirüs hastası yok” dedi.

Kırcaali Bölge Sağlık Müfettişliğinden (RZİ) edinilen bilgiye göre, 212 kişi evde tedavi görüyor. Şu ana kadar 66 kişi de hayatını kaybetti. Salgının başlangıcından bu yana Kırcaali ilinde tespit edilen vaka sayısı 1 352’e çıktı. RZİ, bölgedeki sağlık kuruluşları arasında dağıtılacak 1000 adet antijen testi bulunduruyor.

Toplantıda 27 Kasım Cuma günü saat 23.30'dan itibaren yürürlüğe giren kısıtlamalara uyulmasının kontrolü de ele alındı. Çanev, “Denetleme kurumlarının önümüzdeki hafta sonundan itibaren önlemlere sıkı sıkıya uyulup uyulmadığını kontrol etmesini bekliyorum. Sağlık Bakanı emrinin uygulanması konusunda kuralların çiğnenmesine ve boşluklardan yararlanılmasına izin vermeyeceğiz” dedi.

Kaynak: KIRCAALİ HABER


Kategoriden tüm haberleri oku


 YORUMLAR


fes 2020-11-26 18:35:21
Daha en başında Kırcaali en güvenli yer demiştim, dediğim doğrulandı. 40 sene önce en düşük suç oranı, hırsızlık Kırcaali'deydi. Buna göre dünyanın en terbiyeli insanları Kırcaali'dedir diyebiliriz.
D: analiz 2020-11-29 11:31:41
"Daha en başında Kırcaali en güvenli yer demiştim, dediğim doğrulandı." - dediklerini hazırlanıyoruz , ama en "güvenli yer " cümlesi İst richtig. Biz Kurcalıyor severiz .
"Buna göre dünyanın en terbiyeli insanları Kırcaali'dedir diyebiliriz." - "diyebiliriz" yerine "yazabiliriz" ifadesi daha mantıklıdır şeye düşünüyoruz, ama cümlenin tam anlamı 100% doğrudur.
Fes ,hallo.
fes 2020-11-30 11:07:49
Daha mantıklı olabilir veya hiç önemi yoktur. Bu konularda açıklama yapmak gibi bir hevesim hiç yok. Bir cevap yazacaksın, bazen üç beş gün onaylanmasını bekleyeceksin ve bu arada işin tadı tuzu çoktan gitmiş olacak; hevesim yok bunlara.

Burası özgür bir platform değil, bunu herkes anladı artık. Osmanlı'da eğitim bakanlarında biri "Bu okullar olmasa bakanlığı harika idare ederdim." demiş. Buna göre siteye hiç kimse gelmezse site harika bir şekilde idare edilir.
Arda boylu. 2020-11-30 13:56:00
Fesbizler her yaz mevsiminde olduğu gibi bu yılda Pasport ve kimlik belgemin süresi geçtiği için biayligina Bulgaristanin Kircaali bolgesindeydim hanimimla şehire ciktigimida her zaman kendimizi maske takma mecbiriyetinde bıraktık.Kircaalilerin bize bakıp gülüşlerini tesbih ettik ama hiç aldırış etmeden maskeyle gezmeyi tercih ettik şimdi neoldu Bulgaristan'ın Sofya Filibe Varna ve Burgaz olan üzere Corona virüs vakalarında artış var.
Cor Ona 2020-11-30 23:22:20
corona virüsü deye bir şey yok. kuş ve domuz gribindeki gibi kandırılıyor insanlık.
fes 2020-12-01 11:28:02
Korona yok değil var, laboratuvar ortamında yaratılmış bir virüs; bulaşıcılığı ve öldürücülüğü var. Gelgelelim korkutulduğumuz kadar da değil.

Küreselciler veya dünyayı yöneten kapitalist elit insanları sımsıkı kontrol altına almak için mRNA bazlı aşılamaya razı etmek istiyorlar. Bu yeni aşı genlerimizi değiştiren bir aşı; genlerimize müdahale edildiğinde ne olur bilmiyoruz.

Ben okuduklarım ve duyduklarımdan yukarıdaki sonuçları çıkardım, farklı bilgi verilirse görüşlerimi değiştirebilirim.
D: analiz 2020-12-02 21:57:09
Fes katılıyorum, KOVID 19 laborotoarda geliştiren virüs, ama genler değişmeyecek . Neden mi, iradenin üstünde irade var da ondan. Isanlik insanı değerlerden uzaklaştığı için terbiye ediliyor. Sen kureselcilere bakma, onların numaraları yatsıya kadar, o izin verilmiş "numaralar" büyük programın bir parçası. Toplum global şekilde insani değerlere döndüğü vakit Kovid musibetinden eser bile kalmaz.
O arada, o gece liste senelik olan verildi mi ,o listedekiler dakikası gelince Kovidir, movidir sebepler çok "yola çıkarlar".
Ya bişey şakadan yazacaktım ama ama çifti oldu galiba.
Hasan Yılmaz 2020-12-03 19:14:56
Fes, aşı olayı ne olacak, sen aşı olacak mısın? Belli ki komplo teorilerini çok seviyorsun, ben de severim. Benim dinlediğim yeni bir komplo teorisi şöyle:

Biliyorsun Türkiye ucuz diye kovid aşısını Çin'den alıyor, iddiaya göre Çin senin globalistler dediklerinle bağlantılıdır, ürettikleri aşı Uygur türklerinin üzerinde denendi ve şimdi Türkiye'ye verecekler. Amaç türk soyunu dünyadan kaldırmakmış.

Söylenenlere göre aşı üreme organlarını kurutup türkler sokak köpekleri gibi kısırlaştırılacakmış. Böylece Çanakkale'de yapamadıklarını aşı yoluyla yapacaklarmış.
² 2020-12-05 11:09:58
Bill Gates Covid-19'un ilk bahara kadar kontrol altına alınacağını öngörüyor.

Ecelimiz gelince korona olur, kalp olur, zehirlenme olur hepimiz tahtalı köyüne tıpış tıpış gideceğiz. Panik yapmayın, tedbirleri elden bırakmayın.

İl bazında Kırcaali'de az vaka olmasının sebebi insanlar test yaptırmıyor, gençler zaten yurtdışında. Zorunlu teste tabi olanlar dışında pek test yaptıran yok. Göçmenler kimlik yenilerken bildirdikleri ikamet adresinde oturmuyorlar.
fes 2020-12-08 13:09:03
Ecelimiz gelince öleceğimizi herkes biliyor, herkesin bildiği şeyi sanki önemli şey söylermiş gibi söylemek iyi bir şey değildir. Sakallı, kafasına arap bedevisi gibi çarşaf dolamış kişiler bu tür fetvaları verip durarak milletin canını sıkıyorlar. Beş vakit namaz kılmaktan başak bir şey yaptıkları yok, yan gelip yatıyorlar.

Bence matematik, astronomi, fizik, tarih bilmeyen birine din adamı olma hakkı verilmemeli.

Covid hastalığının bulaşma ve yayılma yolları tam bilinemiyor; bu konuda tahminler var, o kadar. Nüfusun az olduğu yerler istatistiki olarak daha güvenli diye kabul ediliyor. Kırcaali kalabalık bir yer değil, hastalığın bulaşma ve yayılma olasılığı daha düşük.

Ben hastalığa henüz yakalanmadım, geçen ay Covid ve antikor testi yaptırdım negatif çıktı. Korkunun ecele faydası yok deyip yaşayıp gidiyoruz.
sunay 2020-12-09 13:36:24
fes in dünya görüşüne katılmasamda bazı yorumlarına katılıyorum. fes bazı yorumlarında haklı.
fes 2020-12-10 13:39:06
Benim dünya görüşüm nedir sana göre Sunay, ben de merak ettim şimdi. Komunist değilim, kapitalist hiç değilim, aşırı milliyetçiliği savunmam, dinci falan da değilim ama ateist de değilim; ben neyim acaba Sunay?
² 2020-12-10 18:30:43
covid-19 hastalığı bulaşma ve yayılma yolları çok iyi biliniyor, tahminler var diye spekülasyon yapmamıza gerek yok. Maske, şlem takma zorunluluğu ağız, burun, kulak ve gözlerimiz virüs için ana giriş kapısını korumaya yöneliktir. Yapılan çalışmalar kapalı alanların daha tehlikeli olduğunu ortaya koymuş.
Sabun, alkol yüzeylerdeki virüsü öldürücü etkisi var. Vücut savunması için d vitamini, gerekli vitamin ve mikroelement takviyesi, dengeli beslenme, bol su ve antikor üretimi için et tüketilmesi gerekiyor.
Yakın çevremde koku alma duyusunu yitiren ama doktora görünmeyen bir sürü kişi var, evlerinde takılıyorlar. Kırcaali ülke bazında tespit vakaların ölüm oranı en yüksek illerden. Bu ne tezat?
sunay 2020-12-11 10:52:29
fes ben seni sosyalist ve komünist sanıyordum. Demek ki yanılmışım. Senin dünya görüşün tam olarak ne ? Sen kendini dünya görüşün olarak tam ne olarak nitelendiriyorsun ? Ben senin bu sitede bazen yorumlarını takip ediyorum. Senin sağ görüşlü olmadığın kesin. Yanılmıyorum değil mi ?
fes 2020-12-11 16:02:22
Çok iyi biliniyor diye bir şey yok maalesef, keşke olsaydı ama yok. Elde mikroskop virüsü gözlemleyemediğimize göre onun bunun medyada söylenenlere inanmak veya inanmamak durumundayız.

Bilim adamı diye ortaya çıkan insanların bir kısmı virüsle ilgili söylediklerini diğer kısmı reddediyor. Bir alman prof. mesela covid'ten ölenlerin otopsisi yapılmıyor diyor. Kendisi 200 covidten ölen adamın otopsisini yapmış, çok azı gerçek covidten öldüğü ortaya çıkmış.

Diğer taraftan örneğin Türkiye'de her sene 50 bin kişi enfeksiyon hastalıklarından ölüyormuş, gelgelelim 2020 senesinde ölenlerin sayısı yine 50 bini aşmıyormuş. Buradan nasıl sonuç çıkarabiliriz? Demek bizi korkutuyorlarmış.

Benim çıkardığım sonuç budur. Mantık çıkarımına spekülasyon denmez, spekülasyon başka bir şeydir.
Doktur 2020-12-12 16:21:32
Fes abi ben saa süsleyen ni olduunu. Hermafrodisin, hibrit abi hibrit, GDO'LU
fabrika nastroykaları ile oynanmış bişeciksinn. Üzme kendini yaşamana bak.
analiz 2020-12-12 21:34:29
"Benim dünya görüşüm nedir sana göre...."- burada iyi başlanmış
....ben neyim acaba Sunay?- burada afalamis
Şahidis bir objektiv desenle başlanmış bir yorum, katı subjektiv bir soruyla final bulmuş.
Arkadaşlar ego nedir acaba?
Ego hisedilen bir şey olsa gerek.
Geçelim başka konuya yani başka foruma, meselya
HOHun gidişatı ,ben atlıyorum öbür tarafa
fes 2020-12-14 11:00:31
Duygu ve düşüncelerini tanımlayabilen insanlara eğitimli, tanımlayamayanlara ise cahil, eğitimsiz, barbar denir. Ego nedir, hissedilen bir şey her halde... Yani ne olduğu gene tanımlanamayan belirsiz bir şey, böylede olur şöyle de olur.

Duygu ve düşünce dünyası kaotik olan birine " ben neyim sence Sunay" diye bir soru sorarak adamı düzene, hakikate davet ediyorum; ama buna karşılık arkadaş alakasızca " afallamış" diye bir kel alaka değerlendirme yapıyor.

Ne yapalım şinni?
sunay 2020-12-14 17:53:18
fes sana önceki mesajımda bir kaç soru sordum. Sorularıma tam cevap vermemişsin. Kaçamak cevaplar verme. Lütfen açık açık yaz. Ben seni sosyalist ve komünist sanıyordum. Senin dünya görüşün tam olarak ne ? Sen kendini dünya görüşün olarak tam ne olarak nitelendiriyorsun ? Ben senin bu sitede bazen yorumlarını takip ediyorum. Senin sağ görüşlü olmadığın kesin. Yanılmıyorum değil mi
Gerek yok analize 2020-12-14 18:16:31
..ben neyim acaba Sunay?
Sunay,
Bu fes tük olabilir, Bulgar da olabilir, belkide Ermeni
... sen ne din aceba fes?
fes 2020-12-14 20:36:07
Benim sosyalist veya komunist olduğumu neden sandın? Bütün mesele burada. Ayrıca sosyalist olmak da suç değil bu arada. İsveç'i mesela neredeyse hep sosyalistler yönetiyor, ama hiç bir sorun olmuyor, ülke dünyanın en gelişmiş ülkelerinden biridir.

Normal bir ülkede işçi ve dar gelirlileri temsil eden bir sosyalist veya sosyal demokrat bir parti olur, bir zengin kesimi temsil eden parti olur; avrupada hayran olduğumuz gelişmiş ülkeler hep böyledir.

İdeal olan ulusal çıkarlar söz konusu olduğunda her iki tarafın da aynı politikaları savunmasıdır, ayrılık sadece ulusal gelirin bölüşülmesinde olmalıdır.