Ziyaretçi defteri Künye E-gazete
 
KIRCAALİ HABER
 15 YAŞINDA
DÖVİZ KURLARI
EUR EUR 1.9558 Lv.
USD USD 1.643 Lv.
GBP GBP 2.2606 Lv.
TRL TRL 0.1982 Lv.
Anasayfa Haberler   Yorumlar   Edebiyat Video Arşiv
11 Mayıs 2021
HABERLER » Bulgaristan
Bulgaristan’da AstraZeneca aşısı 60 yaş altı kadınlarda daha büyük dikkatle uygulanacak

Bulgaristan’da AstraZeneca aşısı 60 yaş altı kadınlarda daha büyük dikkatle uygulanacak

08 Nisan 2021

Covid-19'a Karşı Ulusal Aşılama Planı'nı Uygulama Kurulu’nun olağanüstü oturumundan sonra basına açıklamalarda bulunan Bulgaristan İlaç Malzemeleri Ajansı İcra Müdürü Bogdan Kirilov, “AstraZeneca aşısı ülkemizde kullanılmaya devam edecek, ancak 60 yaş altı kadınlara dikkatli bir şekilde uygulanacak. Avrupa İlaç Ajansının (EMA) tavsiyesine uyacağız” diye kaydetti.

Covid-10'a Karşı Ulusal Aşılama Planı'nı Uygulama Kurulu, EMA’nın Covid-19'a karşı AstraZeneca aşısı ile tromboz (Kan pıhtılaşması) vakaları arasında olası bir bağlantı olduğunu doğruladığı anlaşıldıktan sonra Sağlık Bakanı tarafından toplantıya çağrıldı.

Kirilov, “Çok nadir görülen tromboz ve kanama yan etkilerine ilişkin veriler analiz edilmiştir. AB'de 25 milyon aşılanan kişide görülen 62 vaka söz konusu” diye belirtti.

Aşının uygulanmasında hormonal kontraseptif kullanan, aşırı kilolu, hipertansiyonu olan veya sigara içen 60 yaş altı kadınlara özel dikkat çevrileceği belirtildi.

Sağlık yetkilileri, EMA’nın değerlendirmesine göre, AstraZeneca aşısının faydalarının olası yan etki riskinden çok daha ağır bastığı olduğunu vurguladı. Onlar ayrıca aşılamadan iki hafta sonrasına kadar yan etkilerin ortaya çıktığını söylediler.

Kirilov, şu anda Bulgaristan'da AstraZeneca aşısı olan kişilerde herhangi bir komplikasyon görülmediğini de sözlerine ekledi.

Bir muhabirin sorusuna yanıt olarak Kirilov, şimdilik AstraZeneca aşısının ilk dozunu alan genç kadınlara ikinci doz olarak mRNA aşısı verilmesi konusunda herhangi bir öneri olmadığını kaydetti.

EMA, AstraZeneca aşısı hakkında yaptığı açıklamada tromboz vakalarına hızlı bir şekilde müdahale edilmesi gerektiğini belirtti.

EMA'ya göre, pıhtı oluşumunun nedeni aşıya karşı bir immün reaksiyonundan kaynaklanıyor olabilir.

Kaynak: Kırcaali Haber


Kategoriden tüm haberleri oku


 YORUMLAR



 
   YORUM YAZ
Ad/Soyad*
Yorum Metni*:  
* Maksimum karakter sayısı: 1200
Security Code*
 
  * Yazılan yorumlardan site sahibi sorumluluk taşımaz !
  UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış yorumlar onaylanmamaktadır. Ayrıca suç teşkil edecek hakaret içerikli yorumlar hakkında muhatapları tarafından dava açılabilmektedir.


« Geri dön

ANKET



Anket Başlangıç Tarihi:

[ Anket sonucu ]
REKLAMLAR



All Rights Reserved © 2006-2021      e-mail: kardjalinews.media@gmail.com    Webdesign: SWS