Ziyaretçi defteri Künye E-gazete
DÖVİZ KURLARI
EUR EUR 1.9558 Lv.
USD USD 1.7473 Lv.
GBP GBP 2.1232 Lv.
TRL TRL 0.3187 Lv.
Anasayfa Haberler   Yorumlar   Edebiyat Video Arşiv
15 Ekim 2019
HABERLER
İZMİR BELEDİYE BAŞKANI KOCAOĞLU KIRCAALİ VE MESTANLI'YI ZİYARET ETTİ

İZMİR BELEDİYE BAŞKANI KOCAOĞLU KIRCAALİ VE MESTANLI'YI ZİYARET ETTİ

04 Temmuz 2008

İzmir Büyükşehir Belediye Başkanı Aziz Kocaoğlu, Bulgaristan temaslarının ikinci gününde Türklerin yoğun olarak yaşadığı Kırcaali ve Mestanlı bölgelerinde incelemelerde bulundu.
Kırcaali Belediye Başkanı Hasan Azis'i makamında ziyaret eden Kocaoğlu ve beraberindeki İzmir heyeti, belediye meclis üyeleriyle iki şehir arasındaki işbirliği olanaklarının arttırılması konusunu masaya yatırdı. Daha sonra iki başkan, ortak bir basın toplantısı düzenledi. Başkan Azis, Kocaoğlu'nun şehirlerine Türkiye'den gelen ilk Büyükşehir belediye başkanı olarak tarihe geçtiğini söyledi. Kırcaali halkının yanı sıra medya temsilcilerinin de büyük ilgi gösterdiği Kocaoğlu ise, "Buradaki insan dokusu ve zengin topraklar, birlikte güzel işler yapabileceğimizi gösteriyor. Bugün deneyimlerimizi paylaştık. Özellikle Kırcaali Belediyesi'nin hazırlayacağı projelere teknik destek verebileceğimizi, başta organik çalışmaları olmak üzere tarımda uyguladığımız yeni yöntemler ve arıtma tesislerinin kuruluşu gibi konularda yardımcı olabileceğimizi söyledik. Bundan sonra iki şehir arasındaki işbirliği çok daha büyük bir hızla büyüyecek." dedi. Başkan Kocaoğlu, Kırcaali'deki konukseverlikten çok etkilendiklerini ve kendilerini hep Anadolu'da hissettiklerini de sözlerine ekledi. Kocaoğlu, gazetecilerin EXPO ve İzmir'de kurulması düşünülen Bulgar konsolosluğu konularındaki sorularını da cevapladı. Daha sonra Kırcaali Belediyesi'nin bazı projelerini yerinde inceleyen İzmir Büyükşehir Belediye Başkanı, Arda nehri kıyısında yürütülen sahil bandı çalışmalarıyla AB fonlarıyla kurulan modern pazaryerini gezerek vatandaşlarla konuştu. İzmir heyeti, 1393 yılına şehri kuran Gazi Kırca Ali'nin kabrini de ziyaret etti.
Kırcaali temaslarının ardından yine Türklerin yoğun olarak yaşadığı Mestanlı ilçesine geçen İzmir heyeti, Belediye Başkanı Erdinç Hayrullah ve meclis üyeleriyle bir araya geldi. Yerel yönetimler anlamında Türkiye'den ilk defa bu kadar üst düzey bir ziyaretten dolayı büyük memnuniyet duyduklarını belirten Başkan Hayrullah, "İzmir'in yol göstericiliği sayesinde daha hızlı büyüyebiliriz." şeklinde konuştu. Kocaoğlu, Mestanlı Belediyesi'nin şeref defterini de imzaladı.
Başkan Kocaoğlu ve beraberindeki heyet, öğle yemeğinde Mestanlı İşadamları Derneği Başkanı Sacit Mustafa ve Yönetim Kurulu üyeleriyle bir araya geldi. İzmir heyetinde Görece Belediye Başkanı Mustafa Öztürk, Pancar Belediye Başkanı Hayati Saydam, Bornova Belediye Başkan Vekili Mevlüt Hepseven, Büyükşehir Belediye Meclis Başkan Vekili Selim Yaşar ve Meclis Üyesi Fevzi Aydın, İzmir Balgöç Derneği Başkanı Süleyman Pehlivanoğlu ve İşadamları Komisyon Başkanı Sebahattin Vatansever bulunuyor.

Kaynak: CHA

Ziyaretci sayısı: 3513



 YORUMLAR


89 göçmeni İzmir 2008-07-04 23:31:12
''Arıtma tesisi kurulmasında'' yardımcı olmak. Kocaoğlu ilk önce izmir suyunu arsenikten arıtsın.Göçmenlerin yoğun yaşadığı Bornova bölgesine uzun zamandır arsenikli su veriliyormuş.
Yalnız anlıyamadım neden Sarnıç belediye başkanı sn. İsmail Acar yok heyette? Sonuçta İsmail beyin babası da Adaköy den göç etmiştir. Burda buram buram siyaset kokuyor.CHP için oy peşindeler.Göçmenlerden binlerce oy aldılar ama buna karşılık tek bir belediye meclis üyemiz yok.
İZMİRLİ 2008-07-04 23:58:19
İzmir'in arsenikli suyu gün yüzüne çıkınca,
Ankara-Kızılırmak suyu, gündemden düşüverdi!!!
CHP'li İzmir Belediyesinin elinden, zehir olsa bile içilir be....
Adamlar bi ''Homo-ros Vadisi'' yapmış,dillere destan,
İzmire yolunuz düşerse gidin-görün derim...


Saygılar
durbalıköy k.m.s 2008-07-05 01:38:49
89 göçmeni izmir öyle bir şey yazmışın ki taa aptalığın ötetarafı daha anlıyamadınmı türkyede ne işlerin döndüğünün sonzamanlarda......saygılarımla
89 göçmeni İzmir 2008-07-05 08:45:26
Türkiye de dönen işleri anlıyorum da Kocaoğlu'nun Kırcaali ziyaretini anlıyamıyorum. ''Bayram değil, seyran değil,eniştem beni niye öptü?''.İzmir de yoğunluk Mastanlı ve Koşukavaktan göç edenler.Bal-Göç başkanı başbakan Kırcaali ye gidince gitmedi de belediye başkanı ile gidiyor. Şimdi bir aptal olarak soruyorum kendi kendime hangisi daha güçlü:((? Yoksa bu işler dernek başkanının siyasi görüşü doğrultusunda mı?
İzmirli rumuzlu arkadaşın bahsettiğin vadiyi hala göremedim. Tabelaları takip etmekten başım döndü.
ADSIZ 2008-07-05 13:07:31
Gözünüzü seveyim. Siyaset yapmayın. Sayın Başbakan, Balgöç ve Federasyon Başkanını ve Belediye Başkanını davet etti de gitmediler mi. İzmir’e geldiklerinde Sayın Başbakana Sayın S. Pehlivan oğlu Göçmen sorunlarıyla ilgili raporunu kabarık bir dosyayla vermiştir. Durun bakalım; Sayın Başbakan, mademki Bulgaristan Göçmenlerini sayıyordu da; niye bizim Çanakkale milletvekilimizi liste dışı bıraktı.
Hala onun hesabını vermemiştir... Sayın önceki milletvekilimiz İbrahim Köşdere’nin, Atatürkçülüğü Sayın CHP milletvekili Sayın Baratalıdan daha ateşli ve yürekten savunduğu için mi korktu. Ayni Başbakan, beynini Atatürk düşmanlığı virüsü sarmış başyardımcısı Dengir Mingir’den hiç rahatsız olmuyor. Kırcaali’de yanında Rıfat Sait’i vardı ya. Rıfat Sait nire, Kırcalilik nire? Beyler, kendinize gelin! Zaman, saf gazetecilik yapma zamanı değil. Bana bir Hıristiyan gösterin, Hıristiyanlığı aşağılasın ve İsa’nın karikatürlerini çizsin. Ama İslamiyet’i hep Müslümanlara vurduruyorlar… Anlıyamıyorum, niye tepki gösteriyorsunuz? Saros gidince tepki göstermiyorsunuz da.. Sayın Kocaoğlu artısıyla eksisiyle aramızdan biridir. Ve yine soruyorum? Fransa Cumhurbaşkanı eşi önce Ankara’ya gelmiyor da Diyarbakır’a gidiyor.
Sayın başbakan önce Kırcaali ye gitseydi. Sonra Sayfa’ya uçsaydı. Eminim ki; o zaman Ataka toplantı engelini yapamazdı. Zaman saflık zamanı değildir. Ağırlığını koyamazsan sene çocuk arabasına bindirirler…
ADSIZ
İZMİRLİ 2008-07-05 18:57:18
ADSIZ kardeşim,
İbrahim Köşdere elli km. daha batıdan olsaydı, yani Paşmaklı’dan,
Kesin liste dişi kalmazdı,hatta birinci sıradan aday gösterilirdi,
İbrahim beyin İridereli olması çok büyük dezavantaj oldu tabi,
Adamlar kafaya koymuş etrafta TÜRK soylu-OĞUZ boylu istemiyorlar,

‘’Kırcaali’de yanında Rıfat Sait’i vardı ya. Rıfat Sait nire, Kırcalilik nire?’’
Bunun cevabını herkes kendine sorsun??????????????????????????????


Saygılar
Kara Ibrahim Aga 2008-07-06 15:38:40
Izmirin Muhtarini,"Pasportna Slujbayin" önüne götürseylerdi akli chikachakmishtir.Binllerce insan Bursadan Izmirden ve bilmem nerelerden o sicakta kuyruklarda analari aliyor.
Hich bilmiyorlar ki seneye yeni pasport chikacaani ve yeniden oraya +60€ pasport bashina ve "biometrik" purtletler 20-30lv arasinda deyishecek.
Nerde bu devlet,milleten yalniz vergi toplamak ichin urashiyorlar böyle konulari bilem anlatmiyorlar bizim Macirlara,ne de olsa seneye gene yolunacaklar..
rıfat sait'i daha iyi tanıyın 2008-07-06 16:18:28
aşağıda adı geçen dernek rıfat sait denetimindeydi veya hala denetiminde... tam bilmiyorum

"Bunlar Kime Hizmet Ediyor!.." ( Vedat Yenerer)

İzmir'de 1979'da kurulmuş olan Kosova Rumeli Kültür Sanat ve Turizm Derneği son dönemde çok tepki toplamaya ve göze batmaya başladı.Bu derneğe özellikle Balkan Türklerinden çok ciddi tepki var. Dernek, Balkanlarda Türklüğün kabesi gibi görülen Sultan 1. Murat'ın türbesini kendisine amblem olarak seçmiş. Buraya kadar bir şey yok, ama türbenin kubbesinde ay yıldız olması gerekirken, irice bir "Haç" yerleştirilmiş. Olacak şey değil. Ne büyük bir cesaret ve meydan okuma. Demek ki üyeleri de aynı fikirde. www.kosovarumeli.org.tr adresinden görebilirsiniz. Ayrıca, Osmanlı'ya karşı ayaklanıp dağa çıkan, bir daha da inmeyen Türk düşmanı Arnavut lider İskenderbeg'in sembolü olan ve bugünkü Arnavutluk bayrağını çağrıştıran kırmızı ve siyah renkler de logonun sağına ve soluna kanat gibi konulmuş. Vay canına!.. Bu kadar mı Türklerden nefret ediyorlar!.. Sormak için sitede yazan 0232 439 04 44 no'lu telefonu birkaç gün üst üste aradım, hiç kimse cevap vermiyor. Kafama takıldı bu derneğin amacı ve misyonu ne? Kosova'da Arnavutların yüzde 90'ı Müslümandır ve Türk Osmanlı kültürünü benimsemiştir. Arnavutluk'un güneyinde yaşayan Arnavutlar da Ortodokstur ve açıkça Yunanistan'a sempati duyup hizmet ederler. Şimdi bu dernek dünyada eşi benzeri görülmemiş biçimde Müslüman türbesinin üzerine "Haç" ekleyerek, Türk düşmanı Arnavut milliyetçiliğinin renklerine sadık kalarak kime hizmet ediyor merak ediyorum ve "Bu derneğin İzmir'deki Yunanistan Konsolosluğu ile ne gibi ilişkileri var" diye de soruyorum


Lüleburgaz'da yaşanan bir başka rezaleti bilmeniz gerekiyor. Çünkü Dışişleri tamamen ilgisiz. Lüleburgaz Balkan Türkleri Kültür ve Yardımlaşma Derneği'nde bir süre önce bir toplantı düzenledi. . Toplantıyı organize eden isim ise Bulgaristan'ın Edirne Başkonsolosu Angel Angelov. Toplantının amacı vize ve pasaport işlemlerinin yeniden yapılanması ile ilgiliydi. Bu toplantıya Trakya'dan sadece 5 dernek başkanı davet edilmiş. Toplantıda çok iyi Türkçe bilen Angelov önce "Bırakın Türkçeyi Bulgarca konuşalım" diyor ve Tekirdağ, Çorlu Lüleburgaz ve Edirne dernek başkanlarına açıkça "Ayrı bir federasyon oluşturun. Türkiye'de Balkan Türklerinin birleşme çalışmasına katılmayın. İhtiyacınız olan bir para varsa burada ofis açalım, vize alanlardan adam başı 10'ar dolar size bırakırım" diyor. Birkaç gün sonra Lüleburgaz Balkan Türkleri Derneği TPAO tesislerinde bir gece düzenliyor. Başkonuk da Angelov. Bu gecede Türkçe şarkılar yerine, Bulgaristan'dan getirtilen bir şarkıcı bütün gece Bulgarca şarkı söylemiş. Gecede davetli olan Rumeli Balkan Türkleri Konfederasyonu Başkanvekili Özcan Pehlivanoğlu konuşmasını yapmak üzere kürsüye gelmiş. İlk söylediği de "Açıkçası şaşırdım, burası Türkiye mi Bulgaristan mı? Neden Bulgarca konuşuluyor. Neden Bulgar şarkıcısı getiriliyor" olmuş. Bu konuşma üzerine sinirlenen ve Konsolosun yanında oturan bir kişi "indirin şunu !.." diye talimat vermiş. Birisi de gidip Pehlivanoğlu'nu "kısa kes" deyip uyarmış. Pehlivanoğlu direnerek "Beni buraya konuşmak için çağırdınız konuşacağım. Burası Bulgaristan değil, Türkiye ve yakamda da gururla Atatürk rozeti taşıyorum. Burada sıkıntıların dile getirilmesi gerekirken, Bulgar Propagandası yapıyorsunuz, yazıklar olsun !.." şeklinde sert bir çıkışta bulunuyor. Bazıları alkışlıyor bazıları susuyor. Apar topar kürsüden indirilen Pehlivanoğlu'na bu kez başkonsolos açıkça, çekinmeden "Bundan sonra işlerin iyi gitmeyecek!.." diyerek tehdit ediyor.
Değerli okurlar görüyorsunuz değil mi? Bu olaylardan kimsenin haberi yok. Medya bu olayları yazmıyor. Adamlar işbirlikçileri yanlarına alıp dört bir yandan hayasızca saldırıyor. Önüne gelen, vatanımızda bize efelik yapıyor, tehdit ediyor. Yöneticilerimiz Balkanları ve milyonlarca Balkan Türkünü, düşmanı desteklercesine tamamen yalnız bırakmış durumda. Bulgaristan'dan geçenler bilir. Öteden beri Türklere Çin işkencesi yapılır. Ama bizimkilerin kimisi Yunanlılara yaranır kimisi de Bulgaristan'dan şarkıcı getirip, Bulgar içkisi ve müziği eşliğinde yeşil dolarların ucunu gösteren Bulgar makamlarına vıcık vıcık yağcılık yapar.
Bir Balkan Türk'ü olarak utanıyor ve hazmedemiyorum, yüreğim sıkışıyor. Türk milletinin onurunu, gururunu üç kuruş menfaat için ayaklar altına alan, basiretsiz ve ödlek bu tipleri esefle kınıyor ve milletimizi de kınamaya davet ediyorum.

ÖNEMLİ NOT: BU YAZI YAYINLANDIĞI GÜNÜN SONUNDA TÜRBE LOGOSUNUN ÜZERİNDEKİ HAÇ ÇIKARTILIP YERİNE HİLAL KONULMUŞTUR.
rıfat sait'i daha iyi tanıyın 2008-07-06 16:20:55
yukaıdaki yazı 21.08.2006 yeniçağ gazetesi
ve http://www.internetajans.com yayınlandı
bu sitedeki ve bal-goc mail grubundaki tepkilerde ilginç...
fes 2008-07-06 16:49:25
Bu Biyometrik iresim konusunu siz Şevket beyle fikir fırtınası yaparak tartıştınız ama, gelecek sene kesin olarak yürürlüğe girip girmeyeceği gene de belli olmadı ba aga.

Ama farzedelim ki biyometrik şeyi istediler bugişler, neden bizim macırcıklarımız yolunsunlar ki bundan?

Ben bulgaristandan akşam yeni döndüm; keşke hiç niyet edip de gitmeseymişim. Sizin anlayacağınız cansıkıntısındn patlayacaktım az kalsın; kendimi zor attım türk tarafına.

Avtogara'da baniçkalar hamur yığınına dönmüş, şakır şakır yağlı; yiyebilirsen, üstleri asla temizlenmeyen masaların üstünde ye. Sokak köpekleri ise, masaların altında yatıyor.

Eski zakusvalnya açılmış, çok super olmuş" diye karşı tarafa bir lokantaya götürdüler. Bir pilav aldım, pilav değil kaçamak.Pilavın ne kadar su kaldırdığını bilmediklerinden, kaynata kaynata plav değil lapa elde etmişler.

Başka bir yerde bira mira içelim dedik; Gold marka zagorkalar iyi ama servis berbat. Nobran suratla, öyle müşteriye hızmet edilmez ki be arkadaşım! Senin mekanına geleceğime, gider bakkaldan az büyük "billa" marketinden alırım içkimi, otel odamda içerim be yav!

Yaa, işte öyle! Artık hiç bir özellii olmayan bir yer için, niye yolunsun ki benim üzgün yüzlü macırcıklarım be yav!
Kara Ibrahim Aga 2008-07-08 16:47:20
Fes o Pasport meselesi seneye olacak,bu ay lyazimdi ama
"komisiyonu" anlashamiyorlar bizim mafiyotlar.
Böyle Milleti yolacak firsati kachirirlar mi?
Her iki senede araba plyakalari,her 3-4 senede kimlikleri ve pasportlari deyishtimek hanki ülkede vardir.Her yatirdin taksa ichin 2 lv de ekstra bankaya ödetiyorlar Mafiyotlar.Yani gelirimize bakilirsa ve ödedimiz vergiler ve taksalar Dünya shmpiyonuyuz her halde.
Kimse de tepki vermeciyeni bildiklerinden Siyasiler istedini yapiyorlar.Köylere vardiysan görmüshündür kach insan kaldini? Neyse hayat devam ediyoru.
Ama AB fena bastiriyoru,dün de Kann´da (Caanes)´de AB Ich Ishleri toplantisi vardi belkim TR-tvleri vermishlerdir haberi.AB geleceyi ichin chok önemli kararlar alinmish,hele Dish sinir olushturan ülkeler ichin.Yani kachak göchmenlere karshida chok daha agir kanunlar yugulanacak.2012 senesinden sonra her AB giren insan fishlenecek ve bilgisayrlara sokulacak bütün AB ülkerinde.Chok ilgi chekici kararlar alindi,her halde Tr tv ve ya gazetelerde okumushundur onlari..
Gelelim Gircalinin Avtogarasina.
Her halde fazla turlamdindan, bir kach yanlishlik yapmishin.
Birinci,Otogarlarda,Tren garlarinda,Hava alaninlarinda annacattelerde,yemek ve ichmek "kaziktir".Orasini kiralayan kendini Hanci ve müshterileri Yolcu görür.
Kirasi yüksektir onun ichin mazemeden chalir ishchilerine iyi maash ödeyemez ve en kötüsü biliyoru ki sende gitmesen bashkalari mutlaka gelecek oldunu.
Ama iki sokak yan taraftakiler öyle düshünemez,nedense müshterileri az ve Onu tanirlar yani "kaziklamaya" kalkarsa kendi sonunu hazirlar.
Caninin sIkIlmasi normal.Ben senin yerinde olsam 1-2 gün gör akrabalarini pin arabana (yoksa getirim Almanyadan ay sonunda) achil Filibeye,Sofyaya ve ya denize.Belkim dikkateni chekmishtir INSAN yok Kircaalide?Bu gidishatlan 2-3 sene sonra daha da kötü olacak ekonomi ve insanlarimiz düshekler mecbur gurbetin yollarina..
Ama öyle ve ya böyle o "Bizm Köyümüz" öyle bir sharki vardi gibime geliyor.
fes 2008-07-09 21:14:19
""Chok ilgi chekici kararlar alindi,her halde Tr tv ve ya gazetelerde okumushundur onlari..""

Türkiye'de okadar ilgi çekici şeyler oluyor ki, Cannes'de alınan kararlar hiç kimseyi ilgilendirmiyor burada.

Dış aktörlerin de katıldığı müthiş bir ikdidar mücadelesi yapılıyor bu yaz Türkiye'de.
89 göçmeni İzmir 2008-07-11 22:18:06
Bizim belediye başkani 250 bin leva bağışlamış Arda spor kulübüne. O parayı göçmen çocuklarına burs verseydi daha fazla oy alırdı.