Ziyaretçi defteri Künye E-gazete
DÖVİZ KURLARI
EUR EUR 1.9558 Lv.
USD USD 1.7473 Lv.
GBP GBP 2.1232 Lv.
TRL TRL 0.3187 Lv.
Anasayfa Haberler   Yorumlar   Edebiyat Video Arşiv
15 Ekim 2019
HABERLER
DÜNYA TÜRK'LERİ YALOVA’DA BULUŞUYOR

DÜNYA TÜRK'LERİ YALOVA’DA BULUŞUYOR

14 Temmuz 2008

Yalova Folklor Eğitim Merkezi tarafından düzenlene 11. Türk Boyları Kültür Şölenine bu 25 ülkeden Türk folklor ekipleri katılıyor. Bulgaristan Türklerini Kırcaali Ömer Lütfi Kültür Derneği folklor ekibi temsil edecek.
Festivale katılan ülkeler:
1- Tuva Cumhuriyeti
2- Güney Osetya
3- Çuvaşistan
4- Balkarya
5- Yakutistan
6- Kazakistan
7- A.B.D Kızılderilileri
8- Karaim Türkleri
9- Çeçenistan
10-Tataristan
11-Makedonya
12-Bulgaristan Türkleri
13-Azerbaycan
14-Romanya
15- Kabardin
16-K.K.T.C
17- Kosova
18-Karaçay Çerkez
19-Kuzey Osetya
20-Bosna Hersek
21-Suriye Türkleri
22-Irak Türkleri
23-Kırım
24-Sancak
25-Başkordistan
Bu ülkelerden gelen topluluklar 16-17 Temmuz tarihlerinde Yalova’da olacaklardır. 18 Temmuz cuma günü saat 19.00`da Şölen korteji Mehter takımı eşliğinde Yapılacak.
21.15`Barış Manço açık hava tiyatrosunda Açılış Gala programı yapılacaktır.
Yalova Programları; açık hava tiyatrosunda 20-21-23- Temmuz tarihlerinde ve25 temmuz akşamı Şölen Kapanış gala programı ile sona erecektir.

Kaynak: Kırcaali Haber

Ziyaretci sayısı: 3033



 YORUMLAR


İZMİRLİ 2008-07-14 19:26:36
Yalova Folklor Eğitim Merkezini kutluyorum,
Türk Boyları Kültür Şölenini tertipleyen, emeği geçen herkesten Allah razı olsun,
Büyük işler küçük adımlarla başlar,
Hiç kuşkum yok,21’ci asır TÜRKLERİN asrı olacaktır,
TÜRK BİRLEŞİK DEVLETLERİ mutlaka kurulacak!

Rumeli TV’nin şöleni canlı yayınlaması dileğimle....


Saygılar
Murat ULUTÜRK 2008-07-14 21:47:05
Rumeli TV bunun gibi önemli festivallere ve günlere çok önem vermeli bencede.
ramazan özgür 2008-07-15 14:11:13
SÖYLENECEK HİÇ BİR SÖZ BULAMIYORUM.EMEĞİ GEÇENLERDEN ALLAH RAZI OLSUN
reyhan 2008-07-16 00:59:34
insallah bir gun bu 25 turk boyu da kircaalimize gelip hep birlikte bir senlik duzenleriz ...bulgarlara inat :))
Perperek Papazı der ki... 2008-07-16 12:20:25
Bu şölendeki katılımın benzerini Kırcaali'de de görmek isteriz.
89 göçmeni İzmir 2008-07-16 16:19:56
Herkes görmek istiyor ama sponsorluğa gelince kimse görünmüyor.
6. Balkan Türk folklor festivali vardı, belediyelerin sponsorluğunda. Gala gecesi neredeyse boş koltuklara gösteri yapıldı. Bizim millet vurdum duymaz olmuş.
Eğer orada abidik gubidik bir çalgacı gelse dolurdu. Şapkayı önümüze koyup düşünmemiz gerekiyor.
Biz nereye doğru gidiyoruz??
Perperek Papazı der ki... 2008-07-16 21:42:44
Profesyonel olmayan organizasyon ile daha çok boş koltuklara gala yapılır. Burada önemli olan profesyonelliği ve devamlılığı yakalamak.
sevked 2008-07-17 08:38:45
89 göçmeni kardeş,
Bulgaristan Türkleri çok büyük adımlarla asimilasyon yolundayız, 20sene sonra Bulgaristan semalarında türkçe yok olacak, 600 sene evvel anadoludan dedelerimizin getirdiği folklorumuzun son kalıntılarıda silinecek.Dini değerlerimiz zaten sadece kağı üzerinde kalmış "kalbim temizya diğeri önemli değil" misali.
EMEL 2008-07-17 15:36:29
BOS KOLTUKLARA OYNAYACAKLAR TABI ORGANIZASYONU ONUNE GELEN YAPARSA BOLE OLUR. KATILAN GRUPLARDAN BASKA KIMSE IZLEMEDI. KENDIN CAL KENDIN OYNA OLDU. CAYIR CAYIR YANAN GUNESIN ALTINDA FESTIVAL YAPARSAN VE NEYI NEDEN YAPTIGINI BILMESEN KIMSE GELMEZ.
enes 2008-07-17 20:53:35
yalovamıza hoş geldiniz!!!yüzümüzün akıyla bu işin altından kalkacağız her sene olduğu gibi.bulgaristanı sürekli kırcaali temsil ediyo.güzelde başka hiç folklor yapan bolgemiz yokmu?
Kara Ibrahim Aga 2008-07-19 12:06:07
Enes vallahi iyi yerde oturuyorsun.
Chok satilik dayreler vardi 2 sene öncesi,ama planli bir yere bezliyordu.Arabamlan gechtim yerlerde genish caadeler di..
Bursalan arasinda dagalar kadar fark vardi..
Murat 2008-07-19 19:18:55
Kara İbrahim ağa,türkçe öğren,türkçe!Kaç kere soyleyeceğim?Davarooo!:)))))
fes 2008-07-19 19:42:36
Davaro kelimesi de türkçe mi ki? Kürtçe o kelime, kürtçe.

Bizim macırların Türkiye'de beslendikleri kültür kaynağı Kemal Sunal filmleridir. Bu b..tan filmleri bizim macırovskiler ciddiye alır. Kravatlı kelli fellli bratçetlerin, biribirlerine inek Şaban filmi anlattıklarına ben bir çok defa şahid oldum.
Perperek Papazı der ki... 2008-07-19 21:40:05
Davar kelimesi türkçe; keçi-keçi sürüsü anlamındadır.
Murat 2008-07-19 21:47:17
Türkçe sözlükte boyle yazar:davar-kouyun ve keçiye verilen ortak ad'tır,yani söz türkçe.Ne yazık ki fes te Kara İbrahim ağa da bilmeden,araştırmadan, bigelik taslayan davarlardandır.
fes 2008-07-19 23:20:16
Davar türkçe bir kelime tabi; ona bir diyeceğim yok.

Amma ve lakin, bizim oralarda Davaro diye bir sözün yankılandığı hiç duyulmamıştır. Mesela bizde Apdullah'a, Aptulla veya Apla derler; ama hiç kimse Apo demez.

Ziyanı yok, madem Murat davarlığı münasip görmüş bize, varsın davar olalım. Zaten şair İsmet Özel de, türk milletine koyun diyor; Almanlar köpek millet iken, bizler koyun milletmişik.
Murat 2008-07-20 12:19:32
Fes,fes,bir bak bakalım, yukarıda ne yazmışsın?Davar,kürtçe kelime diye yazmışsın,sonra reddediyorsun.Bundan daha büyük saçmalık ve tutarsızlık var mı?Ama dedim ya, sen de, Kara İbrahim ağa da, aynı cinsten siniz.Ayrıca Kara İbrahim ağa,kesinlikle "Vreme razdelno"kitabından Kara İbrahim olamaz,zira ordaki Kara İbrahim mert adamdı,gqvurların anasını ağlatıyordu,bunun gibi yavşak değildi.:))).
Murat 2008-07-20 12:27:49
Fes,kaç kere soyleyeceğim,bilmeden yazma ve konuşma?"Vreme razdelno"romanın yazarı Nikolay Haytov iti değildir,o kitabı başka bir gqvur köpeği yazmıştır,ismi de Anton Donçev'tir.Fes,sen galiba fes değilsin?Sen de bay Ganyoların kervanına katıl!Bilmeden,kulaktan dolma bilgilerle konuşmak,tam bay Ganyo işidir,aynen senin gibi.
Hasan Cebelli 2008-07-21 22:20:01
Bu haber, içinde Türklük cevherini koruyanları mutlaka çok sevindirmiştir. Yalovada oluşacak o dostluk ve kardeşlik atmosferinin içinde bulunmak, o dostluk coşkusunu bizzat yaşamak da dünya zevklerinin en güzellerinden olsa gerek. Bu organizasyonu yapan, yöneten ve katılanları candan kutluyor, başarılar diliyorum. Asırlardan beri eritilmeye çalışılmış olan Türk boyları bu buluşmalardan güçlenmiş olarak çıkar ve Türkiye sevgisini memleketlerinde yayıp yaşatırlar.
Fes ve Murat kardeşlerimin "davar" tartışmasına bir ufak ilâve yapmak istiyorum. Davar kelimesi çok eski bir Türk sözüdür. Kürt ağzında hitap şekline girdiğinde "davaro" olmuş. Kürtler birini çağırırken Bulgarlar gibi -o ekini getirirler: Hasan-Haso, Mehmet-Memo, Barış-Barışo, Zeynep-Zeyno vb. gibi. Bulgarlar ise
Hasane, Hasanço, Osmane, Osmanço derler.
"Davar" sözcüğünün eski şekli "tavar"dır ve ufak baş hayvan demektir. Bu kelime Bulgarca ve Rusçada "tovar" (mal) ve tvar (yaratık) biçimlerinde işletilmiştir. "Tovariş", "tovarâ", tovarna , tovaritelnitsa hep bu sözden türetilmişlerdir. Rus, Ukrayna, Rumen ve Bulgar dillerinde ummadığınız kadar Türk kökenli kelimeler bulunur. Saygı ve sevgiler sizin olsun.
VAROL 2008-08-03 17:42:17
Bu güzel faaliyette emeği geçen herkesi en içten duygularla tebrik ederim...ALLAH hepsinden razı olsun,buna benzer faaliyetleri de devam ettirmeyi onlara nasib etsin...