Ziyaretçi defteri Künye E-gazete
DÖVİZ KURLARI
EUR EUR 1.9558 Lv.
USD USD 1.7473 Lv.
GBP GBP 2.1232 Lv.
TRL TRL 0.3187 Lv.
Anasayfa Haberler   Yorumlar   Edebiyat Video Arşiv
15 Ekim 2019
HABERLER
TÜRK VATANDAŞLARI BULGARİSTAN VİZESİ İÇİN NOTER TASDİKLİ VE EMNİYET ONAYLI DAVETİYE ALMAK ZORUNDA OLACAK

TÜRK VATANDAŞLARI BULGARİSTAN VİZESİ İÇİN NOTER TASDİKLİ VE EMNİYET ONAYLI DAVETİYE ALMAK ZORUNDA OLACAK

19 Temmuz 2008

Bulgaristan İçişleri Bakanlığı, AB ve diğer ülkelerin vatandaşlarıyla ilgili vize rejimi uygulamaları konusunda yeni bir düzenleme getirdi.
10 Temmuzda yürürlüğe giren düzenlemeye göre, aralarında Türk vatandaşlarının da yer aldığı AB dışındaki ülkelerin vatandaşları için vize prosedürüne noter tasdikli ve emniyet onaylı davetiye eklendi.
"Turistik ziyaret" veya "iş ziyareti" gibi farklı amaçlara göre 4 ayrı "davetiye beyanname formu" belirleyen İçişleri Bakanlığı, bu formların bakanlığa bağlı göç dairesinden alınacağını açıkladı.
Yeni uygulamaya göre, Bulgaristan vizesi alacak Türk vatandaşını davet edenler, noter tasdikli davetiyeyi emniyet müdürlüğünden onaylatacak. Ayrıca ziyaretçi, Bulgaristan'a giriş yaparken, ziyaretinin amacını ve ikamet edeceği adresi yazılı olarak bildirecek. Davet edenler de misafirlerinin geldiğini 5 gün içerisinde göç dairesine bildirecek.
AB vatandaşları ise 3 aya kadar vize almadan Bulgaristan'ı ziyaret edebilecek; 3 ayın üzerindeki ikametler için ise "D" tipi vize almak zorundalar.

Kaynak: AA

Ziyaretci sayısı: 7281



 YORUMLAR


Kara Ibrahim Aga 2008-07-19 11:30:52
Bizim Ahalilin tepkisinden dolayi yorum yapmiyordum,ama görünmekteki burasi da Bulgar sayfasi gibi sahipsiz kaliyoru,onun ichin birseyler karalayim dedim.Yani yazsan bir türlü yazmasan bir türlü,KENDILERI DE YORUM yapmiyorlar!!!

Haberlen,Purtretin arasinda büyük CHELISHKI var.Resimdeki
"Shengen ülkeleri" vizesi, ve Almanya Moskova büyükelchilikten verilen vizedir?En önemlise de en alta Almanca yazi "chalishmak ve ya faliyetler yasaktir".
Bulgaristan AB üyesi,ama Shengen?
Bizim Bulgaristan´dan birisi "davetliye" gönderdi zaman
dikkat chekecegi chok sheyler var?
Mesele Misafirin hastalandi durumlarda ondan masraflarini
karshilamasi istenecek,ve ya bir olaya karishti zaman onu
Davet eden "garantör" statüsünde oldugu ichin,hesap ondanda sorulacak.Belikim de garanti parasi da istenecek,bashka ülkelerde oldugu gibi.
Burada yeni birshey yok,yalniz Bulgaristan AB ülkelerindeki standarti uyguluyor....o kadar !
hh 2008-07-20 18:02:58
Tabii bu uygulama birçok ülke vatandaşları için geçerli ama kendi açımızdan bakacak olursak Bulgaristan bütün göçmenlere diyor ki; Bulgaristan pasaportu almayan kalmasın. Al pasaportu, uğraşma hiç davet mektubuydu, istidaydı, onaydı...
Sahi Bulgaristan pasaportunu Kapıkule'de yakacak olan bir arkadaş vardı buralarda, ne oldu ona?
fes 2008-07-20 18:24:04
Ben dim ben, o arkadaş; taş gibi de yerimde duruyorum. İsrtersen bir tören düzenleyelim; bulgar pasaportlarını yakma töreni. Aha şurada söz veriyorum: paşaportumu ilk ben yakmaya hazır ve nazırım.

Ay yıldızlı pasaportum bana yeterde artar bile.
hh 2008-07-20 20:17:23
Bir de o 'de' yi ayrı yazsan Ayyıldızlı pasaporta hakkıyla layık olacaksın dilimizi doğru kullanarak ama...

Bulgaristan pasaportunu yakmana engel bir şey olduğunu zannetmiyorum, hemen yakabilirsin yani çok da zor olmasa gerek...
fes 2008-07-20 21:56:03
Tartşmayı esas konudan kaydırarak tali meselelere getirmenin bir alemi yok.

Bizim şu anda bulunduğumuz durumdan daha üst mertebeye çıkma gibi bir iddaamız varsa eğer, cemiyetimizle ilgili her konuda kıyasıya tarışmamız lazım.

Ama en ufak bir eleştiri, kişisel saldırı, biririmizin kuyusunu kazma gibi ele alınıyor.

'Yakalım pasaportları' düşünsel bir provokasyondur. Bunun kendiliğinden anlaşışması gerekirken, gereksiz izhatlar vermek zorunda kalmam hiç şık olmadı tabi.

Yoksa sınırda kışkırtıcı bir pasaport yakma eyleminin, akıl karı bir iş olmıyacağını biliyoruz her halde.
hh 2008-07-20 22:40:06
Tartışalım tabii ki, hay hay, saptırmayalım konuyu.

Ben Türkiye'de yaşayan göçmenlerin Bulgaristan vatandaşlığından çıkmasının kendilerine de, Bulgaristan'da yaşayan Türkler'e de bir şey kazandırmayacağını, aksine kaybettireceğini savunuyorum. Gayet açık; biz gidip de sonradan vatandaş olmuş değiliz, bizim İngiliz, ABD vs. pasaportu alanlarla aynı konumda olmadığımızı takdir edersin herhalde. Üstelik de Bulgaristan'da yaşayan ciddi sayıda ve oranda Türk kardeşimiz varken vatandaşlıktan çıkmanın Bulgarların ellerini biraz daha güçlendirmekten başka işe yaramayacağını düşünüyorum. Ama sen illa ki yakacağım diyorsan, yak pasaportu; pasaport yakmakla ne kazanacağız, yakmadığımız sürece ne kaybediyoruz, yakmadan da birşeyler yapamaz mıyız anlat, konuşalım tartışalım.
HH .CEVAP 2008-07-21 02:57:11
BU FES ARKADASI VAZ GECIREMIYECEZ BELLI,BEN SENDEN ÖNCE DE YAZMISTIM ESKIDEN BU KONU HAKKINDA ,AVRUPA PASAPORTU TASIYAN HER TURK BIR LOBIDIR KIME BELLI,BIR FRANSIZ PASAPORTUN OLSA CEBINDE SENIN TURKLUGUNE BISE MI OLACAK,ARKADAS YANI FES TURK AMA DUNYANIN DIS POLTKASI NASIL CALISTIGINI KESTIREMIYOR ,BASKA IRKLAR SIRAYA GIRMIS AB PASPORTU ICIN BU ARKADAS MILLETIN KAFASINI BULANDIRIYOR,YILDA 2 MILYONA YAKIN AVRUPAYA GÖC VAR ,ARASTIRSIN OKUSUN , AMA ILLEDE PASAPORT DIYECEK YINE
SAYGILAR
yuksel sever 2008-07-22 14:00:50
yahu arkadas kosmosa mı gidiyoz bebu çift vatandaslıgı tamamen yok etmek lazımpasaport pokana vize harc onlara beleş yok öle 1 sey ayıp ya ayıp
Kara İbrahim Aga=Kara Cahil Ag 2008-07-22 20:53:35
Türkçe öğren,türkçe!Kara Cahil!Senin kadar cahil olan ve bundan hiç utanç duymayan kimseyi bu güne kadar görmedim.
yuksel vatan 2008-07-22 21:19:04
1977kırcaliden göç ettim halen pasaport pokana vize harc ile gisdiyorum evet ama bu çift vatandaslarıda öle yapmalıbu nasıl zakon kimine karpuz kimine kelek ya iptal etsinler ya daa herkes eşit olsun
hh 2008-07-22 22:31:12
yüksel vatan kardeşim sen 77'de göç ederken 1968-78 göç antlaşması uyarınca göç ettin ve Bulgaristan'daki tüm haklarından vazgeçtin. 89-90'da gelenler sınırdışı edildiler veya vize alıp geldiler. Bulgaristan da artık korktuğundan mı, işine öyle geldiğinden mi gelen Türkler'i vatandaşlıktan atmadı.
Tamam, ben de isterim sen de al çifte vatandaşlığı ama durum böyle. Herkes atılsınmış vatandaşlıktan; sizi anlamak mümkün değil. Ne milletiz yahu, birbirimize sahip çıkacakken hala çekememezlik, kıskançlık...
yuksel vatan 2008-07-22 22:59:26
dogup büyüdüüm gençliimin geçtiyi yerler görmek benim de hakkımsevmiyorum bu soydaşları .
hh 2008-07-22 23:52:37
Hey Allahım Yarabbim... Soydaşlar mı engel oluyor senin memleketini görmene kardeşim...

Yalnız bu eski göçmenlerde nedenini anlayamadığım bir şekilde yeni göçmenlere karşı bir çekememezlik var. Sevmezseniz sevmeyin kardeşim, kimsenin sevgisine ihtiyacımız yok.
buldur k.m.s 2008-07-23 08:11:37
yüksel kardeş böyle yazıpta kendine gülürme senin kadar biz de seviyoruz bu vatanı belki dahada fazla seviyoruz ----------saygılarımla
89 göçmeni İzmir 2008-07-23 09:18:47
Yüksel kardeş aramızda ki farkı anlıyamıyorsun:
Siz vagonlar dolusu motor, kompot, getirip. Bir renkli televizyona arsa alırken,
Biz 1989 yılında elimizde bir bavulla 24 saat içinde ülkeyi terk ettirildik.
Tabi bu yüzden de işlediği günahı ödüyor şimdi çifte vatandaşlıkla.
Siz her hakkımızı aldık diye imza atıp geldiniz. Biz tanıdıklarımızla helalleşemeden.
yuksel vatan 2008-07-23 11:04:14
kırcalı voenno okrıjieye530leva verdimokuduum stroitelen tehnikum için yemek yatma stipendia için3600leva anam babam çalıştıkları stajı da topladılar o zaman bagajları dimitrovgrad jepe garada yüklettik ne motor ne burkan yarısı geri gitti evin degerialtında satıldısen bunlarlaa aaldatma kendini bratçed hiç 1 hakkımız kabul edilmedi
sadece vataanımda askerlik yaptım çok güzel 1 duygu

saygılarımlane mutlu türküm diyene abi
mir vbg mir vtr
Kara Ibrahim Aga 2008-07-23 11:16:39
"yuksel vatan 2008-07-22 22:59:26
dogup büyüdüüm gençliimin geçtiyi yerler görmek benim de hakkımsevmiyorum bu soydaşları ."

Yüksel,senin Bulgaristan vatandasligi alma HAKKIN var...
Chok zor,ama imkyansiz degil!
En önce oturma izni /5 senelik/ ve sonrada BG vatandashligi.Chok zor bir procedürdür,ama imkyansiz degil
Sen en önce Edirne valilinden göch ettin tarihteten belgeleri al ve tercüme ettir ..
AHMET ÖZTÜRK 2008-07-23 11:27:47
Biz doğduğumuz yerleri daha kolay ve daha rahat gelip ziyaret etmeyi düşünürken bu hergün daha zorlaşıyor ve sanırım dahada zorlaşacak. Benim gibi bir sürü insan bu zorluklardan dolayı oralara gelip hasret gideremiyor yani kısaca bize bulgaristana gelmeyin deniyor , gelmeyiz bizde ne yapalım sağlık olsun
saygı ve sevgilerimle
fes 2008-07-24 00:22:22
"" Bulgaristan Göçmenlerinin içinde bulunduğu bu durum için NE YAPTINIZ?""

Bu soruyun adresi şaşmış galiba...

Bir kere bulgaristan göçmenlerinin içinde bulunduğu durum tam olarak nedir, ve HÖH'ün öncelikli sorunu göçmenlerin sorunlarını çözmek midir?
fes 2008-07-24 00:50:44
Epey bir zamandır burada, türk milliyetçiliğin etrafında birleşmemiz gerektiği, aksi taktirde köleden başka bir şey olamayacağımızı dilim döndüğünce anlatmağa çalışıyorum.

Yunlara, bulgarlara, arnavutlara, kürlere milliyetçilik mubah; ama iş biz türklere geldiğinde, yasak. Herkes bize karşı nefret kesilmiş, biz humanistlik taslıyoruz.

Bulgarlar ve ermeniler işe önce kendi aralarındaki humanistleri temizlemekle başlamışlardı. 1930'larda Yahudiler, İsrail devletinin temellerini atarken, birliğie aykırı davrananların bazılarını döverek, bazılarını da enselerine kurşun sıkarak birliği sağlamışlardı.

Bizim göçmenlerin düğünlerinde bulgar müziği çalıp oynayanları eşek sudan gelince döveceğimize, ikna olsunlar diye bekliyoruz; nah olurlar ikna, daha da beterini yaparlar.

Cennetten çıkmış sopa, sürünün cemiyet olması için daima gereklidir; katalizator görevi görür.
İZMİRLİ 2008-07-24 01:40:00
''Epey bir zamandır burada, türk milliyetçiliğin etrafında birleşmemiz gerektiği, aksi taktirde köleden başka bir şey olamayacağımızı dilim döndüğünce anlatmağa çalışıyorum.

Yunlara, bulgarlara, arnavutlara, kürlere milliyetçilik mubah; ama iş biz türklere geldiğinde, yasak. Herkes bize karşı nefret kesilmiş, biz humanistlik taslıyoruz.

Bulgarlar ve ermeniler işe önce kendi aralarındaki humanistleri temizlemekle başlamışlardı. 1930'larda Yahudiler, İsrail devletinin temellerini atarken, birliğie aykırı davrananların bazılarını döverek, bazılarını da enselerine kurşun sıkarak birliği sağlamışlardı.

Bizim göçmenlerin düğünlerinde bulgar müziği çalıp oynayanları eşek sudan gelince döveceğimize, ikna olsunlar diye bekliyoruz; nah olurlar ikna, daha da beterini yaparlar.

Cennetten çıkmış sopa, sürünün cemiyet olması için daima gereklidir; katalizator görevi görür.''

Bu sözlere ne diyebilirim ki,
Seni anlayamayanlar utansın...


Saygılar
Eski Macir 2008-07-24 10:59:41
Bu isleri neden dogru okuyamiyorsunuz ?
Benim gibi eski gocmen olanlarin vizesiz Bulgaristan Cumhuriyeti'ne girememesi en cok oralarda yasayan Turklerin zararina oluyor.Ben simdiye kadar Bulgaristan'a gittigimde emin olun 1 ay icin 1000-2000 leva arasi parayi Kircali-Cebel esnafina oradaki dukkanlara biraktim.Ben oraya gittigimde oranin ekonomisi,ahalisi kalkiniyor.Benim gibi Turkiyeliler
hic gelmese oradaki insanlarin ekonomik kaybi ne kadar olur?
Bir baska soru: Biz Turklerin yasadiklari bolgelere degilde Bulgarlarin cogunlukta oldugu,Kircaali gibi sanayisi gelismemis Bulgar kentlerine gidip her yaz bu paralari harcasak Bulgaristan Devleti aninda vizeyi kaldirir...

Burada aslinda Turklere karsi bir politika var.Hem akrabalik iliskileri zayiflasin,hem de Turklerin yasadigi yerlerde esnaf sinek avlasin ekonomi bozulsun,Turkler Avrupaya goc etsin amaci var.

Biribirinize saldiracaniza akilliolun.Birlik olun.

Yarasi olan gocunsun:
Okuzlugun luzumu yok...
FES'E 2008-07-24 13:49:41
FES:
"" Bulgaristan Göçmenlerinin içinde bulunduğu bu durum için NE YAPTINIZ?""

Bu soruyun adresi şaşmış galiba...

Bir kere bulgaristan göçmenlerinin içinde bulunduğu durum tam olarak nedir, ve HÖH'ün öncelikli sorunu göçmenlerin sorunlarını çözmek midir?

BG'DE SEÇİM OLACAĞI ZAMAN TÜRKİYE'DE SANDIK KURDURYORSAN VEYA OTOBÜSLER KALDIRIYORSAN BU İNSANLARA KARŞI ELBETTEKİ BİR SORUMLULUK TAŞIRSIN!

BU KONUNUN BAŞLIĞI :
" TÜRK VATANDAŞLARI BULGARİSTAN VİZESİ İÇİN NOTER TASDİKLİ VE EMNİYET ONAYLI DAVETİYE ALMAK ZORUNDA OLACAK "

BU SORUN DEĞİLDİR DE NEDİR?
HÖH'TEN ELBETTEKİ BU KONU İLE İLGİLENMELİ VE GEREKLİ BASKILARI KURARAK GEREKİRSE DE TÜRKİYE CUNHURİYETİNİNDE DESTEĞİNİ ALARAK KARARI ÇIKARTMAMLIYDI.
AB'DE BİR ÇOK ÜLKE , ÇIKAN KARARLARI DEĞİŞİK VE ÇIKARLARINA GÖRE YORUMLAYABİLİYOR
AMA DAKİKA 1 GOL 1

ONUDA YİNE BİZ YEDİK...
fes 2008-07-25 00:38:14
HÖH'ü türk kmliğini yeterince savunmuyor diye eleştirseniz bi itirazım olmaz, size katılırım. Ancak, türk partisinin güç ve imkanları, öyle zannettiğiniz gibi sonsuz değildir.

Noter tastikli emniyet onaylı davetiye, Ab'nin isteği sonucu alınmış bir karardır. Biliyorsunuz, avrupada had safhada bir teror paronoyası var; AB'nin dış sınırlarındaki giriş çıkışları kontrol altında tutmak istiyorlar.

Yolsuzluklarla yeterince mücadele etmiyor ve kayırmacılık yapıyor diye Bulgaristana yapılan senelik 800 milyon yuroyu kestiler; Bulgaristana müthiş bir darbe vurdular. "Shengen vizesine kabul edilmeyi de unut" diye bir de uyuarı mesajı gönderdiler.

HÖH ne yapsın ki bu durumda? "Türkiye'yle ortak çalışsın" lafının ise, nerelere çekilebileceğini farkında değilsiniz galiba arkadaşlar.
hh 2008-07-25 13:29:57
"ayrica en olumlu elestiri secimden secime hatirlanma elestirisi ama bence HOH bir yolunu bulur o zamanda hemen bir kanun maddesi cikar bir defalik secim vizesi olur biter secim bitimi herkes kendi yoluna" denilmiş.

Seçim vizesi de ne yahu, seçimde zaten Bulgaristan vatandaşları oy kullanıyor. Bulgaristan vatandaşı Bulgaristan'a gitmek için vize alacak değil herhalde. Başlıktaki Türk vatandaşları ifadesi çift vatandaşları kapsamıyor tabii ki, yanlış anlaşılma olmuş galiba
MERAK 2008-07-28 14:20:37
AHMET DOGAN BU SITEYE GIRIP BIR DEFA OLSUN
BIR HABER VEYA YORUM OKUMUSMUDUR?
BENCE CEVAP: HAYIR

ISTE BULGARISTAN TURKLERI'NIN KADERI VE LIDERI BUDUR.
hh 2008-07-30 13:53:19
"HOH göçmenleri temsil etmiyorsa çıksın bunu dile getirsin" diyorsunuz.
Güldürmeyin insanı yahu. Avrupa Parlamentosu seçimlerinde seçilmesi muhtemel olan ilk 4 sıraya sadece 2 Türk koymuş bir partiden bahsediyoruz. Tabii, Bulgaristan anayasasına göre etnik esasa dayalı parti kurulamaz maddesine sığınacaklardır belki. Hani diğer partiler Türkler'e seçilecek sıralarda yer veriyorlar ya, onlara söz hakkı tanıyorlar ya. Bizim HÖH de, yok, DPS diyelim, bütün Bulgaristan'ın partisi olduğunu kanıtladı böylece. Bu arada Türkiye'deki çift vatandaşların oy kullanamadığını da hatırlatayım.
Kerim TÜRKOĞLU 2008-08-01 14:12:39
İnsan Haklarına aykırı olan bu yeni uygulama,Türkiye'nin Uluslararası Topluluktan çıkarılmak istendiğini gösterir,dolayısıyla Uluslararası Hukuka aykırıdır.T.C.Dışişleri ,bu konuya derhal önlem almalıdır.Bulgarlar ,ellerini kollarını sallaya sallaya bize gelirken,bu nasıl bir AB ülkesi dememek işten değil!
Karşılıklı bağımlılık esasına göre saçma bir karar.Bu konuda, BG'deki tüm demokratik partilere iş düşüyor.
AB,Bulgaristan'a parasal yardımları kesti.Acaba,bundan dolayı mı komşu bize zorluk çıkarıyor?BİZ OLMASAK BULGAR YOKOLUR,BİLSİN Kİ BAŞI SIKIŞTIĞINDA YARDIMINA KOŞACAK TEK ÜLKE TÜRKİYE'DİR.BUNU ATATÜRK'ÜN SÖYLEDİĞİNİ BULGAR KİTAPLARINDA OKUDUM.BULGARLAR BİRAZ FAZLA FANATİK OLMAYA BAŞLADI.
ali kul 2008-08-12 15:46:40
Arkadaşlar inanınki kanıma dokunuyor biz türklerdin girmesini oraları gezmesini oralarda alışveriş yapmamızı babalarımızın doğduğu yerleri gezmemizi bulgaristan hükümeti niye engellemek için elindenh geleni yapıyor bunuanlayamıyorum
Tc hükümeti bunların hiç birini uygulamıyor
pazar alışverişi için bile buraya tr ye geliyorlar gelsin ler tabiki ama lütfen bulgaristanda aynı kolaylığı bize göstersin