Ziyaretçi defteri Künye E-gazete
DÖVİZ KURLARI
EUR EUR 1.9558 Lv.
USD USD 1.7473 Lv.
GBP GBP 2.1232 Lv.
TRL TRL 0.3187 Lv.
Anasayfa Haberler   Yorumlar   Edebiyat Video Arşiv
15 Ekim 2019
HABERLER
BULGARİSTAN VATANDAŞLARI PASAPORTLARININ GEÇERLİLİK SÜRESİNİN BİTMESİNE 1 YIL KALA YENİLEYEBİLECEKLER

BULGARİSTAN VATANDAŞLARI PASAPORTLARININ GEÇERLİLİK SÜRESİNİN BİTMESİNE 1 YIL KALA YENİLEYEBİLECEKLER

19 Temmuz 2008

Türkiye'ye göç etmiş yüzlerce vatandaş son günlerde, süresi geçmiş olan pasaport ve kimliklerini yenilemek için Kırcaali Pasaport Bürosunun önünde kuyruğa giriyorlar. çocuklarını da Bulgaristan'a getirebilmek için vatandaşlar yaz tatilinin verdiği fırsatı değerlendiriyorlar.
Hızlandırılmış ve ekspres olmak üzere her gün 200'den fazla pasaport çıkartılıyor. Yenilenen kimlik sayısı ise 160'ı aşmakta. Pasaport bürosu çalışanları, vatandaşların kimlik belgelerini vaktinde alabilmeleri için mesaiye kalıyor ve öğle tatillerini değerlendirmiyorlar.
Kırcaali İçişleri Bakanlığı Bölge Şubesinden, şimdilik işlerin üstesinden gelebildiklerini söylediler. Kimlik Belgelerinin Çıkartılması Yönetmeliğinde yapılan değişikliklerden sonra, belgelerini yenilemek isteyenler bunu son kullanma tarihinin bir yıl öncesinde de yapabilirler. Değişiklik, belirtilen değiştirme süresi içerisinde ülkeye gelemeyen Bulgaristan vatandaşlarının onlara uygun bir zamanda yolculuk yapıp yararlanmaları amacıyla yapılmıştır.

Kaynak: Kırcaali Haber

Ziyaretci sayısı: 4243



 YORUMLAR


Kara Ibrahim Aga 2008-07-19 11:39:02
.........ha..ha
Vatansever´ler,Dönmez´ler, Mutlu´lar,BashTürk´ler
ÖzTürk´ler , AtaSoy´lar - Bulgar "pashaportu" ichin sirada...Yeni de Moda getirmishler Anavatandan,PEYKADA oturan gibi............
Murat 2008-07-19 12:11:19
Kara İbrahim ağa,sen tam bir davar sın!...İli kazano na bulgarski,"ti si edin prostr ovchar-chobanin":))).
Kara Ibrahim Aga 2008-07-19 12:52:02
"İli kazano na bulgarski,"ti si edin prostr ovchar-chobanin":)))."

Öyleyimdir,(prostr) choban.Bak akkili bir choban olsam
seni kachirmazdim sürüden!
Arkadashlar okardaki isimlere ilave ediyorum
ULUTÜRK,lingvistik bir arashtirma yaptim..yani kendisidir.
Var mi öyle sürüden ayrilmak..
Ah Martine,Martineeeeeeeeeee.:)
Murat 2008-07-19 13:53:22
Bak,aslında akıllı çoban olsan,türkçe yazmayı öğrendikten sonra burda yorum yazardın.Boyle okarda-mokarda gibi saçmalıklar yazmzdın,zira doğru yazılışı"yukarıda"dır.Anladın mı davaro?Hem sonra çoban olmak,ayıp değildir,ayıp olan bilmeden,anlamadan bilgelik taslamak ve yorum yapmaktır.Ayrıca sen,neden bay Ganyoların sitelerinde yorumlarını yazmıyorsun?Git egolarını ve komplekslerini başka sitelerde tatmin et!Zaten tarzın da, tam bay Ganyo trzıdır,kesinlikle avrupalı tarzı değildir.Senin gibi bay Ganyolar yüz yıl da Avrupada yaşasa yine bay Ganyo kalacaktır!
fes 2008-07-19 19:33:41
Murat arkadaşım, Kara İbrahim aga'nın söylediğini eleştireceğine işi hakarete vardırmışın.

Ben mesela senin neden rahatsız olduğunu zehir zemberek yazından çıkartamadım. Bizm macırların tumturaklı soyadlarından mı rahatsızlığın?

Çok gülünç soyadlarımızın olduğu br gerçek. Bulgaristan'dayken 'Mutlu' kelimesini bile bilmeyen adamlar birdenbire Mutlu oluverdiler. Veya vatanlarını nekadar sevdikleri meçhul adamlar tekmil 'Vatansever' oldular.

Ama bulgaristan'da kalanlar saçmalamadı mı hiç? Al birini vur ötekine misali onların durumu daha da beter: türklük bilinçlerinin yüzde doksanını kaybetmiş, çingeneleşmeye doğru yelken açmışlar.

Ben Kara İbram agaya şu soruyu sormak isterim: O ismi Nikolay Haytov'un "Vreme razdelno" romanından mı aldın? Ve niye?
POWER OF THE SALIFLER 2008-07-19 20:17:19
KIA iğneyi kendine batır sonra bizi çuvaldızlarsın.
Yada şaykalarsın diyelim .:D
Sana uzaklardan bir gülümsemeyle karşılık veriyorum.
:D:D
doğan 2008-07-20 00:31:22
Kara ibram-merak etme bu insanlar bulgar pasaportu almakla kesin dönüş yapmıyorlar,onlar doğup büyüdüğü topraklara özlem gidermeye gidiyorlar.Bu duygu da her normal bir insanda vardır ama senin gibilerinde varmı,yokmu bilemem.Doğurusu senin ne demek istediğini pek anlayamadım.Eğer tüklüğün ve müslümanlığın bu topraklarda devamından yanasan bu duruma sevinmen lazım.
Murat 2008-07-20 12:31:22
Fes efendi,sana öteki forumda da yazdım,bilmeden konuşma!Bayganyoluk yapma!"Vreme razdelno"romanın yazarı Nikolay Haytov iti değildir,Anton Donçev itidir.
fes 2008-07-20 18:09:55
Doğru, Anton Donçev'inmiş. Ama bunun Bay Ganyo'lukla ne alakası var ki?

Ben bulgar televizyonundan "koziyat rog, Kırvavata svadba, Vreme razdelno" gibi filmleri seyrediyorum; her nedense "Vreme razdelno" romanının yazarının Nikolay Haytov olduğu yerleşmiş kafama. Hatırlatman iyi oldu; hatamı telafi ederim.

Bay Ganyo'luk bulgar karakterine has bir tipleme, türk karakteriyle bir alakası yok. Bizde Zübükzade var. Ama Bay Ganyo'la Zübükzade'yi yanyana korsan Zübük aristokrat gibi görünür.
hh 2008-07-20 18:15:38
Yahu neden bu kadar rahatsızsınız bizim göçmenlerden anlamadım gitti... Bizim Türk milletine has bir şey olsa gerek, elin yabancısı kendi insanlarını korur başka memleketlerde, bizimkiler birbirinin gözünü oyar.
Tamam, gelmeyelim Bulgaristan'a, pasaportları da yakalım gitsin. Ne kazanacaksınız çok merak ediyorum. Göçmenler geliyor, Bulgaristan'ı kalkındırıyor saçmalıklarına da gitmeyeceğim hiç gerek yok. Unutalım doğup büyüdüğümüz toprakları, oradaki akrabalarımızı da boşverelim gitsin, görmesek ne olacak ki... Merak ediyorum, Dönmezler Vatanseverler gelmediğinde daha mı 'Mutlu' olacaksınız?

Ayrıca bizim soyadlarımızın saçma olduğuna da hiç katılmıyorum. Bulgaristan'daki Ahmedov Türkiye'ye geldiğinde Ahmetoğlu olsaydı tabii ki güzel olurdu. Ama memleket değiştirmişsiniz yahu, hem de bunu tetikleyen isimlerinizin değiştirilmesi olmuş, o psikoloji içindeki insanların Vatansever, Mutlu olması niye garip geliyor ki, o da bizim hoşluğumuz olsun.
fes 2008-07-20 19:23:11
Ben göçmenlerden veya bulgaristanda kalanlardan hiç rahatsız olmuyorum; sadece 'biz kimiz?' sorusuna cevap aramak için haklı haksız eleştiriler yapıyoruz, o kadar.

Yakalım pasaportları dediysek, bunu, esas olanın türk pasaportlarımız olduğunu hatırlatmak için söyledik. Çünkü gerçek bir türkün bulgar milli devletine bağlı olması, eşyanın tabiyatına aykırıdır.

İşim gereyi ara sıra Avusaturya'ya gidip geliyorum; bulgaristan'nın Viyena konsolosluğnda çalışan bizimkilerden bir bayanı uzaktanda olsa tanıma fırsatım oldu. Türkiye'de Halkla ilişkiler mi ne okumuş, ve konsolsluğa işe girebilmiş. Buraya kadar normal; anormal olanı işinden dolayı gurur duyabileceğimiz kızın bulgar isimli olmasıydı.

Şimdi soruyorum: eğer o kız türk isimli olsaydı konsoloslukta işe girebilir miydi? İkinci olarak da:Herhangi bir menfaat sağlamak için türklüğümüzden bukadar çok taviz vermelimiyiz?

Onur, şeref denilen şeyler elle tutulan, gözle görülen şeyler değildir; ama bir gün bir bakarsın, ya asimile olmuşun, yada çingeneşleşmeye yelken açmışsın.
Murat 2008-07-20 19:29:39
Ünlü,türk şarkıcısı ve pop star Tarkanın bir şarkısı var,"Başkası olma kendin ol"-böyle çok daha güzelsin.Bulgaristan tükleri de oldukları gibi olmalı.Tabii ki adamlar bulgar pasaporu için sırada bekleyecek!Ne yani doğdukları ve büyüdükleri topraklardan,yani Rumeliden mi vazgeçecekler?Bulgar pasaportun olacak ki,hakkını arayacaksın.Adamaların isimleri Mutlu,Öztürk,Aatsoy v.s.imiş.Elbette öyle olacak,bunun gülünç ve eleştirilecek bir tarafı yok!Bulgaristan türkleri yüzyılı aşkın bir süre asimilasyon ve soykırıma maruz kalmıştır,ve adamlar bu isimlerile bir nevi özgürlüğünü ve kurtuluşlarını ifade ediyorlar,ayrıca ezilimişliklerine de tepki veriyorlar.Başka bir Bulgaristan Türkü tarafından bu şekilde eleştirilmeleri analamsızdır ve o kişinin durumunu ve vaziyetini anlamamasından kaynaklanmaktadır.Yani o kişi(Kara İbrahim ağa)tamamen bayganyplaşmıştır.
KJ 2008-07-20 19:47:44
Büyük halk adamı Recep Tayyip Erdoğan'nın dediği gibi Anavatan dışında yaşayan Türkler kimliklerini muhafaza ederek ilgili ülkenin eğitimli ve başarılı birer ferdi olmak zorundadırlar. Tabiki Bulgaristan vatandaşı olarak bu ülkenin kimliğini ve pasaportunu taşıyacaksınız.Aynı zamanda eşit haklara sahip vatandaşlar olarak bu ülkenin gelişmesine yardımcı olacak ve nimetlerinden de aynı oranda istifade edeceksiniz. Dünyadaki bütün Türklerin Türkiye'ye yerleşmeleri mümkün olmadığına göre birlik ve beraberlk ruhuyla adaptasyonu sağlayacak ve varsa verilmeyen hakları da demokratik yollarla elde etmeye çalışacaksınız. Bundan dolayı yakma yıkma olayı sadece bir provakasyon olabilir, kimbilir belki bazı feslerin altında şeytan şapkası gizlidir.
hh 2008-07-20 21:22:32
Ah! İşte bu ağızlara bayılıyorum. Provokasyon! vs. vs. Minik Tayyipler'e hiç gerek yoktu burada ama... Burada yazıyorsak düşündüğümüzü yazıyoruz. Kimse gelip de şeytan meytan aramasın burada.

Neyse sadede gelelim. Şimdi tabii ki hepimiz kendi kimliğimizi korumak istiyoruz. Amacımız, mücadelemiz de bu zaten. Bulgar adının kullanılmasını çok zavallıca buluyorum. Viyana'daki kızı tam anlayamadım, eğer Bulgar konsolosluğunda çalışıyorsa ve ismini orada çalışabilmek için değiştirdiyse yazık. Ona kızabiliriz, ama buna ne kadar hakkımız var; şüpheliyim. Maalesef parasızlık önce ideallerini yedirir adama. Ha bunu ben yapmazdım, ama buradan konuşmak kolay tabii, bekara karı boşamanın kolay olduğu gibi. Ama Bulgar devletinin böyle örtülü bir politikası var, buna karşı sonuna kadar mücadele etmeliyiz. Kişisel olarak yapılabilecek şeyler sınırlı tabii ki. Peki ya meclisteki temsilcilerimiz? DPS'den bahsediyorum. Onlar acaba araştırmışlar mıdır Türk adlarına karşı uygulanan engelleri? Etraflarına baksalar biraz yeter. Ama tabii özgeçmişlerine yabancı dil olarak Türkçe yazan adamlar bunlar. Kendi isimleri de yabancı isim oluyor bu durumda.

Benim bir önerim var çift vatandaşlarla ilgili. Hepimiz Türkiye'de adımız soyadımız neyse Bulgaristan pasaportundaki adımızı da aynısı yapalım. Bu Vatanseverler, Mutlular dolayısıyla kimse Bulgaristan'daki soyadını almadı. Ama kolayı var, biraz uğraşarak soyadımızı da değiştirebiliriz Bulgaristan'da. Uygulamada biraz zor tabii bu söylediğim ama madem ki kendimizi olduğumuz gibi kabul ettirmek istiyoruz, bunu da yapabiliriz sanırım.

"gerçek bir türkün bulgar milli devletine bağlı olması, eşyanın tabiyatına aykırıdır" deniliyor. Bunlar çok tehlikeli söylemler. Bulgaristan'da kalmış ve Türkiye'ye gelmemiş kardeşlerimizin Türklüğü'nden şüpheniz mi var yoksa? Benim yok. Ayrıca bizim Bulgaristan vatandaşlığımız sonradan kazanılmış bir şey değil ki... Sanki gidip başkaları gibi sonradan ABD veyahut İngiltere vatandaşı olmuşuz gibi konuşuyorsunuz. (Aa, bir bakanımız mıydı yoksa Kraliçe'ye bağlılık yemini eden, duyulmuş şeyler değil tabii bunlar) Niye durup dururken vazgeçelim doğuştan kazandığımız vatandaşlıktan. Bulgaristan nüfusundaki Türkler azalsın diye mi? Ne zaman vazgeçeceğiz Atakacılara hizmet etmekten?

Kendi kültürümüzü, özbenliğimizi koruyalım tabii ki, ama buna pasaport mu engel sadece? Gelin İzmir'de, Bursa'da sadece Ayyıldızlı pasaporta sahip ama Çalga müziğinden başka bir şey dinlemeyen bir sürü göçmen genci göstereyim. Göçmen mahallelerinde bir altkültür oluşmuş bile. Türkiye'de doğmuş ama göçmen ağzıyla konuşan gençler vardır belki sizin de çevrenizde. Eğer bunları sorun sayıyorsanız, evet sorun. Ama bunun çözümü sadece pasaport yakmaktan geçtiğini düşünüyorsanız diyecek bir laf kalmıyor.
fes 2008-07-21 00:55:38
Neden tehlikeli söylemler olsun ki; biz bulgar natsyasına bağlı olamayız derken gönül bağını kastetmiştik. Yoksa hukukun dışına çıkarak, mesela bir silahlı mücadele başlatalım demiyoruz.

Biz bulgaristanda yaşayan ermeniler olsaydık, her iki milletin tarihlerinin belli bir paralelliğinden dolayı karşılıklı gönül bağından da söz edilebileceğinden, meselemiz olmazdı. Fakat hepimizin malümu, bulgar tarihi bize karşı yazılarak bulgar ulusu oluşturulmuştur. Yani ne yapsak ne etsek, bulgarlar için biz ötekiyiz. Eşyanın tabiyatına aykırı derken bunları kastetmiştim.

Kırcıaali'de, eski kino Orfey'in yanına bir tane Vasil Levski heykeli dikmek, biz Kırcıaali türklerine karşı yapılmış bir kışkırtmadır; aynı zamanda egemenliğin kimde olduğunun hatırlatmasıdır. Hem de 1984-1985 cürümünü, bulgar milletinin aktif ve pasif onayıyla işledikten sonra. Bu kahredici gerçeği görmeyip, Kırcıalide bizden bazı ressamların habire Vasil Levski portreleri çizmesi, normal bir davranış mıdır?

Almanya'nın kuzeyinde Schleswig-Holstein'da Danlar yaşıyor, bilirsiniz. Bu danlardan bir ressam, mesela Otto von Bismarck'ın portresini huşu içinde çizip dursa, kendi toplumu o ressamı dışlar mı dışlamaz mı?

Kürtler gibi aşiret kültüründen gelmiyoruz, evrensel hukuk normlarına uyarız. Fakat, hiç bir kanun da benden Hristo Botev'i sevmemi isteyemez. Yani bizim bir numaralı isteyimiz, çocuklarımızın bulgar milli tarih ve edebiyat derslerinden muaf olmalarını istemek olmalı.
Bornovalı 2008-07-21 15:40:54
Sen nekadar çokbilmiş ve ukala birisin kara ibrahim aga.Bozuk türkçen ile nekadar komiksin.Sanırım bu şekilde kompleksli kişiliğini gizlemeye çalışıyorsun zavallı ibrahim.
hh 2008-07-21 20:36:28
Bulgaristan pasaportu taşımaktan nerelere geldik. "gerçek bir türkün bulgar milli devletine bağlı olması, eşyanın tabiyatına aykırıdır" sözü tehlikelidir, Bulgaristan'da yaşayan kardeşlerimizi rencide edici bir sözdür. Bu açıdan tehlikelidir, yoksa kimsenin hukuk dışına çıkılmayacağından şüphe yok.

Ulus yaratma süreci hiç şüphesiz bir ötekileştirmeyi de içinde barındırır. Osmanlı'dan bağımsızlıklarını kazananlar için de 'öteki' doğal olarak 'Türk'tür. Vasil Levski bize göre eşkıyadır, Bulgarlar'a göre kahraman. Buradaya kadar her şey tamam. Buradan sonra atılacak adımlar var. Artık okullarda okutulan tarih hamasetten arındırılılarak bilimsel temellere oturtulmak zorundadır. (Tabii bu sırf Bulgaristan'a özgü bir durum değil ama konuyu dağıtmayalım.) Artık okullarda 'öteki'ni zalim, acımasız... her neyse göstermekten vazgeçilmesi gerekiyor. Bahsettiğim çok zorlu bir şey, bunu gerçekleştirmek hiç kolay değil. (Hatırlarsınız, Yunanistan'da okullarda okutulan tarih kitapları değiştirilmişti, tek taraflı tarih anlatımından bir ölçüde vazgeçilmişti de, kilisesinden sağcı partilere kadar herkes ayağa kalınca bu kitaplar ancak 1 yıl okutulabilmişti. Bugün hala eski kitaplar okutuluyor Yunanistan'da bildiğim kadarıyla.)

Bu dediklerimizin yapılabilmesi, en azından tartışılır hale gelmesi için taleplerimizin siyasal alanda dillendirilmesi gerekiyor. Fakat kim getirecek? Okullarda haftalık 2 saat, o da seçmeli Türkçe dersine itirazı olmayanlardan mı gelecek? Yoksa itiraz eden oldu da ben mi kaçırdım?

Tabii ki Levski'yi, Botev'i sevmek zorunda değiliz, kimse de zorlayamaz bizi. Bizim Levski çizerlerine de diyecek yok, ne geliyorsa zaten bu kraldan çok kralcılardan geliyor başımıza. Devam etsinler, Kırcaali'ye gidince ben vereceğim onların madalyalarını...
ADALETÇİ 2008-07-22 10:58:20
Sizlere şöyle iki atasözüyle cevap vermek istiyorum:
"Kedi eremediği yere mırdar dermiş!"
"İt ürür kervan yürür!"

Dürüst olun, fesat yürekli olmayı!
reyhan 2008-07-22 23:34:52
kara ibrahim aga bu kadar insan gelip pasaport almasa secimlerde de oy kullanmasa senin halin ne olurdu bakalim ? soyadlarla insanlarin turkiye ozlemleri ifade edilmesi kotu bir sey mi ..evet hepimiz de vatanseveriz...ben mesela askerligimi doguda komando olarak yaptim ...bulgar pasaportu alamazmiyim ha ? sen istersen bulgar sever ol ...
ama yarin obur gun eskisi gibi gene karisikliklar olursa bulgarlardan once kendi icimizdeki bulgarcilari temizliyecegime and icyorum ...Allah vere de o gunler gelse. hersey cok cabuk olacak goreceksin....
hh 2008-07-22 23:51:15
Arkadaş burada fikir tartışıyoruz yahu ne kırıp dökmesi, savaşı, temizlemesi... Kendinize gelin Allah aşkına.

Varsa söyleyecek adam gibi sözünüz söyleyin, konuşalım. Vuracağım kıracağım demekle ancak birbirinizi yersiniz. Ayıp oluyor...
nigar...... 2009-09-17 15:17:56
vay vay...bir kez daha emin oldum bulgarıstanlıların biribirilerine karşı olan çekememezliklerine..nedir bu ya...valla yazıklar olsun..bırakın sataşmayı daha araştırmacı olalım..ilgilenenler olursa diye yazıyorum:Ahmet Şerif Şereflinin 'Türk doğduk,Türk oldük'diye bir kitabını okuyorum şu an,birbirimizi yemek yerine aydınlanalım lütfen...Yok doğru dürüst türkçe yazamıyorsun da..çobasında..ne kadar seviyesizleşiyorsunuz..insan kendi burnunun dibini göremezmiş ya o misal..saygılar!