Ziyaretçi defteri Künye E-gazete
DÖVİZ KURLARI
EUR EUR 1.9558 Lv.
USD USD 1.6999 Lv.
GBP GBP 2.2265 Lv.
TRL TRL 0.3046 Lv.
Anasayfa Haberler   Yorumlar   Edebiyat Video Arşiv
19 Ekim 2018
HABERLER
OSMANGAZİ BELEDİYESİ,BURSA’YA BULGARİSTAN KONSOLOSLUĞU BİNASI YAPIYOR

OSMANGAZİ BELEDİYESİ,BURSA’YA BULGARİSTAN KONSOLOSLUĞU BİNASI YAPIYOR

14 Ağustos 2008

Başta Bulgaristan olmak üzere Balkan göçmenlerinin yaşadığı en yoğun il olan Bursa'da göçmen vatandaşların çektiği vize ve benzer sorunları dikkate alan Osmangazi Belediyesi, Bulgaristan devletine "konsolosluk" olarak kullanması için bir bina yapıyor. Adalet Mahallesi'nde yapılacak 3 katlı konsolosluk binası sayesinde soydaşlar çeşitli işlemler için Ankara veya İstanbul'a gitmek zorunda kalmayacak. Başta vize ve pasaport olmak üzere her türlü işlem Bursa'dan yapılabilecek.
Osmangazi Belediyesi'ne yaklaşık bir milyon 200 bin YTL'ye mal olacak konsolosluk binasının temeli, 18 Ağustos pazartesi günü Bulgaristan'ın Ankara Büyükelçisi Branimir Mladenov ve Bulgar hükümet temsilcileri ve konuyla ilgili sivil toplum örgütleri temsilcilerinin katıldığı bir törenle atılacak. Bursa'daki onbinlerce Bulgaristan göçmeni vatandaşı ilgilendiren konsolosluk binasının Ocak 2009'a yetiştirilmesi hedefleniyor.
Bulgaristan devleti ile uzun süren görüşmelerin ardından başlatılan konsolosluk binasının projesi Osmangazi Belediyesi'nce hazırlandı. Yaklaşık 200 bin kişiye hizmet verecek binanın hem projesinde hem de uygulama aşamalarında kullanılacak malzemelerin seçiminde büyük bir özen gösterildi. Türk yapı mimarisinin egemen olacağı konsolosluk binası toplam 1200 metre kullanım alanına sahip. Zemin katı konsolosluk arşivi, birinci katı konsolosluk hizmet birimleri ve üst katları da konsolosluk misafirhanesi olarak hizmet verecek olan binada, Adalet Mahallesi Muhtarlığı ve Adalet Spor Kulübü için de birer alan tahsis edilecek.
Binanın elektronik teçhizatları Bulgaristan'dan getirilecek. Konuyla ilgili bilgi veren Osmangazi Belediye Başkanı Recep Altepe, onbinlerce Bulgaristan göçmeni vatandaşın, başta Şengen vizesi olmak üzere çeşitli işlemleri için yıllardır Ankara veya İstanbul'a gitmek zorunda kaldığını hatırlattı. Bu vatandaşlarımızın artık tüm sorunlarını Adalet Mahallesi'nde yapılacak olan konsolosluk binasında çözüleceğini ifade eden Altepe, "Bursa hem göçmen nüfus itibarıyla hem de ticari ve ekonomik kimliği ile önemli bir kent. Böyle bir kentte konsolosluk binasının bulunmaması büyük bir eksiklikti. Vatandaşlarımız işlemlerini yaptırabilmek için yıllarca başka şehirlere gitmek zorunda kaldılar ama artık bütün bu sorunlara son veriyoruz. Bulgaristan devletinin de görüşlerini alarak çok özel bir proje hazırladık. Kullanım hakkı meclis kararıyla belirli bir süreliğine Bulgaristan devletine verilecek olan bina hizmete girdiğinde göçmen vatandaşlarımız tüm işlemlerini buradan yaptırabilecek." dedi.
Osmangazi Belediyesi, otoparkı ve bahçesi de bulunan konsolosluk binasının yapımı için 155 bin YTL harcayarak yaklaşık 630 metrekare alanı kamulaştırdı. Kamulaştırma harcamalarıyla birlikte binanın Osmangazi Belediyesi'ne bir milyon 200 bin YTL'ye mal olması bekleniyor.

Kaynak: CHA

Ziyaretci sayısı: 5037



 YORUMLAR


enes 2008-08-14 18:16:33
birilerin kulağına küpe olsun.tabi biz bir iyilik yaparken karşılık beklemeyiz.güle güle kullanın.
şevked 2008-08-14 18:49:30
Tabi bu iyiliğe karşılık olarak 1-2 seneye kadar Bulgaristan "ermeni soykırımını" tanır.Merak etmeyin.
enes 2008-08-14 22:31:09
kesinlikle katılıyorum.yinede sitenin bulgarca sayfasında da gormek isterim.şevked forumda seni göremiyorum.
Vatandas Ahmet Efendi 2008-08-15 09:07:55
Osmangazi Belediye Baskani Recep ALTEPE'yi tebrik ediyorum. Bursa uzun yillardir boyle basarili,atak,tarihi ve kulturel mirasa sahip cikan bir belediye baskani gormedi... Kendisine Buyuksehir belediyesi yakisir.
O olmazsa Yildirim ve Osmangazi Belediye baskanlari yer degistirmelidir. Bir nevi rotasyon sistemi yani...
Recep Altepe'den bizde yararlanmak isteriz.
Tebrikler Sayin Altepe....
fes 2008-08-16 00:55:43
Bir macırın beyaz çoraplı ak partilileri desteklemesi, eşyanın tabiyatına aykırıdır beya.

First Leydimiz Hayrunisa hanım Ankara TED kolejine bizzat giderek orada okuyan oğuluna mesçit istemiş. Eminim ki, Bursalı belediye başkanları da bol bol mesçit açmışlardır, geçen dört sene boyunca.

Bursa zaten dincinin bol olduğu bir yer; gelecek beş yıl içerisinde toplu taşıma araçlarında haremlik selamlık uygulaması başlayacağı kesindir.

Recep Baltepe, önümüzdeki beş sene içerisinde, macır karılarının tamamını tesettüre sokmasını canı gönülden bekliyoruz.
doğan 2008-08-16 19:40:31
Recep Altepeye sonsuz teşekkürler, verdiğimiz oyların boşa gitmediğinden çok mutluyuz. Gelecek dönemdede adaylığını bekliyoruz
fes 2008-08-17 00:38:42
Ercep Altepe'yi ben de canı gönülden destekliyorum. Gerçi kendisini hiç görmüşlüğüm yok, ama madem ki ak partili, sapına kadar destekliyorum kendisini.

Ben Tayyip'i de çok severim; kendisini her dinleyişimde gözlerim yaşarır.

Mesela bu gün, memurlara yaptığı zammı açıklarken, 'davet çağırısı' diye bir sözü sarvedebildi.

Bulgaristan kökenli ve filoloji okumadığımdan, davet çağırısının ne demek olduğunu bir türlü çıkaramasamda, gözlerim yine de yaşardı.

Tayyip başvekil olduğu sürece bizim arkamız yere değmez arkadaş. Herkes işlerimizi tıkırında bilsin arkadaş.

Tayyip gibisi varmıdır!!
R 2008-08-18 00:10:43
Çok bilmiş FES şöyle demiş :'Bursa zaten dincinin bol olduğu bir yer; gelecek beş yıl içerisinde toplu taşıma araçlarında haremlik selamlık uygulaması başlayacağı kesindir.
Recep Baltepe, önümüzdeki beş sene içerisinde, macır karılarının tamamını tesettüre sokmasını canı gönülden bekliyoruz."
Zaten sendende olumlu bir yorum beklenmezdi,yav nedir bu senin tesettür takıntın.Her yerde kusuyorsun bu takıntını,konu ne sen ne anlatıyon.Helal olsun BALTEPE ye tebrik ederim.Muhacir hanımlarada helal olsun.Sana ne sen bayan mısın ki başörtüsü bu kadar batıyor sana.Sana esas Türk Milleti nin dinine bağlı olması batıyor dimi?Alakasız konularda din ile ilgili yazı yazma senin gerçek niyetini biliyorum.Takipteyim bilgin olsun.Hak ettiğim cevabı alacaksın.
RECEP,İSTANBUL 2008-08-18 00:11:55
Çok bilmiş FES şöyle demiş :'Bursa zaten dincinin bol olduğu bir yer; gelecek beş yıl içerisinde toplu taşıma araçlarında haremlik selamlık uygulaması başlayacağı kesindir.
Recep Baltepe, önümüzdeki beş sene içerisinde, macır karılarının tamamını tesettüre sokmasını canı gönülden bekliyoruz."
Zaten sendende olumlu bir yorum beklenmezdi,yav nedir bu senin tesettür takıntın.Her yerde kusuyorsun bu takıntını,konu ne sen ne anlatıyon.Helal olsun BALTEPE ye tebrik ederim.Muhacir hanımlarada helal olsun.Sana ne sen bayan mısın ki başörtüsü bu kadar batıyor sana.Sana esas Türk Milleti nin dinine bağlı olması batıyor dimi?Alakasız konularda din ile ilgili yazı yazma senin gerçek niyetini biliyorum.Takipteyim bilgin olsun.Hak ettiğim cevabı alacaksın.
tesettürlü 2008-08-18 10:03:11
Fes sen anlaşılan tesettür mağzası açmayı düşünüyorsun. Hemşeriliği kullanarak köşeyi dönmek istiyorsun. Ben bir kadın olarak gerçekten haremlik selamlık olmasını canı gönülden istiyorum. Kadının kapalı veya açık olması hiç fark etmiyor bir çoğu tacize uğruyor.
Bir taraftan da göz banyosu yapamıyacağım diye üzülüyorsun herhalde. Kimse kimsenin hanımını, kızını zorla tesettüre sokamaz ama zorla hayat kadını yapar.Sonuçta hep kadınların arkasına saklanarak efeleniyorsun. Çık meydana mertçe erkekçe kadınların arkasına saklanmadan eleştir.
Darvindeden-tesettürlüye 2008-08-18 10:50:56
Komik olma kadın!Sizlere o pardösüler ve çarşafların içinde kim bakar ki?Onların içinde kadına benzeyen bir yanınınız mı var?Daha çok patates çuvallarına ve ucubelere benziyorsunuz.Evet haklısın,zorla hayat kadını olanlar var,ama başını örten bütün kadınlar ya zorla başını örter veya çıkar için.Başka bir şey olamaz.Şimdi bana inancından dolayı örtündüğünü safsatalarına başlama!Zira beyini yıkanan kadın ve kızlar da zorlanarak(yani beyni yıkanarak) örtünmüştür.Her kadın güzel olmak ister,beğenilmek ister.Bu"sargıların"içinde nasıl güzel olabilir bir kadın?Kendini nasıl rahat ve mutlu hissedebilir?Normal bir kadın saçının dalgalanmasını ister,yazın rahat,mevsime uygun kıyafet gitymek ister,yeri ve zamanı gelince mini etek giymek ister.Sizin ruhunuz ve dünyanız karanlıktır,içiniz fesattır veya şişman ve çirkin olduğunuz için o bezlerle vücutlarınızı örtüyorsunuz.
Darvin 2008-08-18 10:53:35
Başlıkta,Darvinden-tesettürlüye,yazmak istemiştim!
tesettürlü'den darvin'e 2008-08-18 12:06:39
Balkanlardaki bütün türk kadınları örtülüydü 1950 yılına kadar. Zorla ferceleri, şalvarları yırtıldı.Acaba o zaman bütün balkan türk kadınları ucubemiy di?
Eğer oyle idisiler sen nasıl bir insan oldun?
Bence seni rahatsız eden dekolte bacak görememen.
Sen o zaman ailendeki bütün kadınları mini ile dolaştır.
Darvin 2008-08-18 13:06:03
Komunistlerin yaptıkları güzel işlerden biri işte buydu,yani feraceleri ve şalvarları yasaklamak ve yırtmak.Atatürkün ömrü yetseydi o da aynısını yapardı.
İranda molla rejimi biterse kadınlar çarşaflarını ateşe atar,yanan çarşaflardan dev ateş dağaları yükselir.
Ayrıca ben, bırak dekolteyi,kız arkadaşıma beraberliğimiz için tanga giyme zorunluluğu getirmişim.Tangadan başak birşey giyerse ayrılırım.Çıplaklık güzeldir,yıllar önce Peru cumhurbaşkanı,Peruda devlet dairelerinde çalışan kadınların etek uzunluğu ile igili şöyle demiştir"Ne kadar daha kısa ise o kadar daha iyi"!
Cengiz 2008-08-18 13:29:00
Gerçekten iyi olmuş insanlar artık oradan oraya koşturmak zorunda kalmıcak..
tesettürlü 2008-08-18 17:34:57
haklısın Darvin sen maymundan insan olmuştun. Senin ataların giysi kullanmıyordu.
Senin mantığına göre en medeni insanlar Afrika da.
RECEP,İSTANBUL 2008-08-18 21:06:14
Bozacının şahidi,şıracı.Fes e hemen destek darwin den,bir başka konuda(hafız yarışması)sizin ağzınızın payını verdim,daha ne istiyorunuz,hakaret veya küfürmü
her konuya biriniz önce balıklama dalıyor,diğeri sonradan katılıyor,katletiyorlar konuyu.Amaçları her alanda dinsizliklerini yaymak,taraftar bulmak,güya dinimizi yaşayanları küçük gösterip,kendi sapık inanışlarını topluma benimsetmek.Boşuna uğraşmayın
bu mahallede salyangoz veya domuz yiyen yok.Gidin başka mahalleye.Yav sen darwin madem bu kadar içten
biliyorsun kadınların duygularını, neyi sevip sevmediğini,cinsiyet değiştir,başını örtme, mini etek giy,dekolte kıyafetlerle
gez her yerde,çiçek gibi ol,bırak sana yüzlerce arı konsun,tam istediğin gibi yaşarsın.Ama lütfen artık islama ve islamı yaşamaya çalışanlara dil uzatma.Eğer yorum yapacaksan adam gibi yap.Konu neyse ona uygun fikrini söyle.Maydonozluk yapma.
Darvinden-Molla Recep Efendiye 2008-08-18 22:00:21
Yahu allahın dincisi,allahın yobazı,kimin ağzınını payını vermişsin?Senin gibilerle tartışmak,radyo ile tartışmaya benzer,ciddiye bile almam senin gibi yozlaşmış beyinleri.Sen mi bize söyleyeceksin nerde yazalım veya nasıl yorum yapalım.Geri zekalı dinciler,anlayınız ki sizlerden farklı düşünen insanlar olabilir,saygı duymiyorsanız ,en azından susun ve ilkelliğinizi göstermeyiniz.
fes 2008-08-19 00:18:13
Benim ailemde dindarlar, hafızlar, kurtsal metinleri kendi çapında yorumlayan şahsiyetler varmış ve hala da var; ben dini tümden rededen biri değilim.

Ben nakilci dini anlayışa karşıyım. Mesela çocukların soyut nitelikleri görebilme becerileri 12 yaşından önce zayıf olduğu konusunda bilim adamları hemfikir. Yani çocuğun iyi bir dindar ve güçlü inanç sahibi biri olabilmesi için, 12 yaşından önce onu rahat bırakmalısın.

Ama bizimkiler ne yapıyorlar? Ezberci yöntemle daha çok çocuğu kuran kurslarından geçirerek, toplumu dinsel görünümlü tekdüzelik içine sokmak istiyorlar. Biz buna karşıyız.

Biz modern toplumu savunuyoruz arkadaş; kadınların erkeklerle her bakımdan eşit olduğu bir toplumu.

Kadın bedenini neden gizlemek zorunda olsun ki? Fransa'da mesela kadınlar modern giyiniyor diye tüm erkekler onlara tecavüze mi kalkışıyor?

Sonra, o sana göre fahişelerden ve zamparalardan ibaret olan batı toplumları, nasıl oluyor da senden her bakımdan daha ileri olabiliyorlar?

Pekin olimpiyatlarında neden senin hiç bir başarın yok aradaş?

Gencecik kızları o türban çirkinliğinin içine sokmak, ayıp değil mi be yav?
Drvin-Homo Sapiens(46xy) 2008-08-19 10:08:02
Fes,ne işi var müslüman adamın olimpiyatlarda?Görmüyormusun,orası şeytanın yuvası olmuş!Kadınlar mayo ve şortla yarışıyor.Sen onları nasıl izlersin yahu?Yürü camaiye namaz kılmaya,şeytana uyma!Bak şimdi Recep Efendi çıkar kulaklarından çeker"lan sen nasıl olimpiyat seyredersin" der...Eeeh, işte boyle bu işler,kafirlerin çocukları yazın spor okullarında,bizimkiler Kuran kursunda.Sonuç ortada!
şevked 2008-08-19 11:26:14
FES,
hep eleştiriyorsunda.Şu Kuran Kursları hakkında sence nasıl metodoloji uygulanmalı.Çözüm sun bakalım biraz!
Darvinden-Şevkede 2008-08-19 12:45:47
Kuran kursları kapatılsın ve yasaklansın!Başka metodoloji yok!
RECEP,İSTANBUL 2008-08-19 20:13:44
Be dinsiz,imansız bende sizlerin iç yüzünüz çıksında ,millet bilsin istiyorum.Sizin derdiniz sadece ve sadece islam ve yaşayanlar.Kusun içinizi dökün,ne mal olduğunuz ortaya çıksın.Niye sadece islama saldırıyorsun
madem dinsizsin banane,bizene ,kendin neye inanıyorsan içinde kalsın.Niye saldırıyorsun,sana saygı duyulmasını isiyorsan,başkaların dinine saldırma be köftehor.Sana ne giriyo,çıkıyoda islama saldırıyorsun.Fesle birlik olup islama ve islamı yaşayanlara hakaret ettiğiniz müddetçe ,hakaret göreceksiniz.
RECEP,İSTANBUL 2008-08-19 20:39:49
Türk ile müslümanlık içiçe,etle tırnak gibidir.
Bana göre Müslümanlıktan çıkan biri,Türklüktende çıkar.
Tarih bunun örnekleriyle dolu(macarlar,bulgarlar vb)
Senin zaten Türklüğünden şüphem var,kesin senin sütün bozuk,iyi Türkçe bilen bulgar olmayasın sen.Veya
sırp asıllı falan.Zaten kullandığın takma isimde (darvin)
Türkçe değil.Fese de söyle,yok ailesinde dindarlar varmış,yok hafızlar varmış ne mutlu onlara kendilerini kurtarmışlar.Fes herhalde bilmiyor,peygamber oğluda olsan imanın yoksa,itikadın bozuksa,farzlardan birini rededersen(örtünme gibi) yandı kardeşim,bunlardan tevbe edip itikadı düzeltmessen yandın kardeşim.Yani aileden birinin dindarlığı,diğerini kurtarmaz.Kendinize
gelin ve güzel dinimize ve onu yaşamaya çalışanlara
dil uzatmayın.Belki ilerde tövbe edersinizde kurtulursunuz.
fes 2008-08-19 20:56:50
İslama saldırmıyoruz birader, İslamı dogmatik yorumlayıp müslümanları yahudilerin ve hristiyanların köleleri haline getirenlere saldırıyoruz. Yerden göye kadar da hakkımız var bence.

Kendimizi türk milletinin dışında veya üstünde görmüyoruz; sadece şöyle şöyle olursak daha iyi olacak, daha güçlü ve daha başı dik bir millet olacağız diyoruz.

Anadolu'daki çilekeş halkımıza ise, cnımız kurban olsun; onları modern avrupalılara asla tercih etmeyiz.

Türk milletinin kaderi bizim de kaderimizdir arkadaş. Yok olacaksak hep beraber yok olacağız, yükseleceksek yine hep beraber yükseleceğiz.
RECEP,İSTANBUL 2008-08-19 21:12:29
Bu son yorumun için tebrik ederim fes.İnşallah Türk Milleti kendi kültürüne (diline,dinine,örf ve adetlerine,edebiyatına,tarihine,sanatçılarına,vb) sahip çıkarak dediğin o yüksek mertebeye çıkacak.Hayırlı akşamlar.
Darvin ve en son hücresine kad 2008-08-19 23:06:03
...Homo Sapiens(xy):Bak şu konuşana,"ona" göre müslümanlıktan çıkan türklükten de çıkarmış!Sen kimsin Recep efendi?Mesih mi sin,derviş mi sin,yoksa Peygamber mi sin ki böyle fetvalar verirsin?Türk milleti senin gibilrer olduğu sürece bir adım ileri atamaz.Bu millet hurafelere,tasavvuflara inandığı sürece,Gülenlere,Mahmutlara,Adnanlara taptığı sürece,manevi toplum olmaktan kurtulmadığı sürece hep kandırılacak,hap fakir ve hakir olacak.Acı gerçekler bunlardır Recep efendi.Kendinizi kandırmayın ve hayal dünyasında yaşamayın!
fes 2008-08-20 07:37:52
Recep bey söylediklerimizi sana söylemiyoruz, ortaya söylüyoruz. Normal düşünme yeteneğini yitirmemişlere bir yol olur umuduyla yapıyoruz bunu.
Bizim gözümüzde senin ortaçağ inkvizisyon mahkemelerinin katolik papaz yargıçlarından bir farkın yok. Ne yapıyorlardı bu haşin cehreli papaz yargıçlar? Ellerinde işkence aletleriyle "Tövbe et ve kurtul!" diye bağrıyorlardı, insanları cayır cayır yakıyorlardı.

Kalkmış bizden tövbe etmemizi isteyebiliyorsun. Küstahlık değil mi bu senin yaptığın? Kimin günahkar kimin ahlak sahibi olduğunu sen nereden biliyorsun?
şevked 2008-08-20 16:13:40
Fes ile Darwin,
Hristiyanlık içinde bir eleştiri çeksenize.Bir eğlenelim bari
fes 2008-08-20 22:56:01
Fikir tartışması yapabilmemiz için daha beş fırın ekmek yememiz lazım.

Herkez bizi sidik yarıştırı gibi bilgi yarıştırıyoruz zannediyor. Çok lazımdı bana birilerinin aferim çekmesi.

Hristiyanları eleştirsek ne olur ki Şevket bey, onlar zaten almış başını gitmişler. Yok eğlence amacıyla yapalım dersen, o başka.
RECEP,İSTANBUL 2008-08-21 08:15:43
Biz müslümanlar kişilere değil sadece Allahü Teala ya
taparız darvin efendi,esas kişilere darvıne tapan sensin.
Benim dinim bana,senin dinin sana.Sende din yokya neyse.Türklük zaten yok.Sizleri neye göremi eleştiriyorum,tabiki dinimizin ilmihal kitablarına,hadisi şeriflere bakarak.Eline bir kur"an,bir hadis kitabı,bir de
ilmihal al,birde kendine bak.Ama sen zaten kitabsızsın,
en iyisi sen eline ansiklopedi al,hayvanlar alemini incele
fes 2008-08-22 08:19:46
Aldım elime bir İlmihal, bir de Hadis-i Şerif kitabı ama hiç bir şeycik göremedim. Ne olacak şimdi?

Okadar kolay mıydı koskoca bir medeniyet yaratmış bir dinin problematiğini anlamak, fıkıhın çetrefil sorunlarını kıraat edip sonuçlar çıkarmak?

Batılıların Teoloji dedikleri, bizim ise İlahiyat dediğimiz geniş bir alan var. Teologlar ve İlahiyatçılar kutsal metinleri tamamen bilimsel yöntemlerle yorumluyorlar, ve farklaı farklı yorumlar ortaya çıkıyor.Bu da normal ve bir bakıma gerekl tabi.

Ama bakıyorum bizim Recep bey her şeyi basite indirgemiş ve çözmüş. Öyleyse ilahiyat fakultelerine ne gerek var; aşırı laikçilerle bir olalım, kapatalım hepsini gitsin!
RECEP,İSTANBUL 2008-08-23 08:18:10
Fes demiş ki "Aldım elime bir İlmihal, bir de Hadis-i Şerif kitabı ama hiç bir şeycik göremedim. Ne olacak şimdi?"

İşte sana cevabım-Bakara Suresi (7)Allah onların kalplerini ve kulaklarını mühürlemiştir. Gözleri üzerinde de bir perde vardır.(senin kalp gözün kapanmışsa biz ne yapalım.)
fes 2008-08-23 16:00:49
Bakara suresinin sekizinci ayetinde ise şöyle yazar:" İnsanlar içinde bazıları vardır, 'Allah'a ve ahiret gününe inandık' derler ama onlar inanmış değillerdir.

Dokuzuncu ayette de şöyle buyurukmuş: "Allah'ı ve inanmış olanları aldatma yoluna giderler. Geçekte ise onlar öz benliklerinden başkasını aldatmıyorlar. Ne var ki, bunun farkında olamıyorlar."

Peyganberimizin yolunda olduğunu idda eden Fettullah Gülen, gitmiş müslümanların baş duşmanı olan devlete yerleşmiş. İrak'ta ve Avganistan'da olanlarla ilgili ağızından tek bir kelime dahi çıkmaz.

"Allah onların kalpleri, kulakları üzerine mühür basmıştır. Onların kafa gözleri üstünde de bir perde vardır." - Soru şu: Bakara suresinin yedinci ayetinde bahse konu olablar kimlerdir?

Din bezirganlığı yapanlar sanki yukarıdaki tarife çok uyuyarlar, en azından bana öyle görünüyor.
RECEP,İSTANBUL 2008-08-23 19:18:30
Fes demişki"Bakara suresinin sekizinci ayetinde ise şöyle yazar:" İnsanlar içinde bazıları vardır, 'Allah'a ve ahiret gününe inandık' derler ama onlar inanmış değillerdir. "
Acaba hangimiz bu tarife uyuyor?yazdıklarına geri dönüp
bir bak anlarsın.Allah"a va ahiret gününe inandık deyip,inanmayanı bırak,direk Allah"a ve ahiret gününe
inanmadığını söyleyen ,darvine destek yazılarını unutmuş gibisin.Allah"a inanan insan onun dinine ve peygamberine hakaret ettirmez.Fazla lafa gerek yok,benim dinim bana,senin dinin sana.

Fettullah Gülen ile ilgili yorumuna gelince,sana ilkkez aynen katılıyorum.Ben fettullahçı değilim.Daha önce yazdığım gibi kişilere kızıp,dine ve yaşayanlara
hakaret edemezsiniz.Bu başka bir konu.
fes 2008-08-23 23:49:26
Yok unutur muyum, söylediğimin aynen arkasındayım.

Ateyizme samimi olarak inanan adamı neden duşman belleyelim? Herkez bizim gibi düşünmek zorunda değil.
Ayrıca dinimizde zorlama olmadığı da hepimizin malümu.

Geçenlerde ilahiyatçılar arasında yapılan bir sohbette tam da tartıştığımız konuyla ilgili çok ilginç bir söz söylendi.

Dendi ki: Pek dini derinliği olmayan ama samimi olarak inanmış biriyle, tanrının varlığını kabul etmeyen ama varlık üzerine derin düşünceleri olan birini karşılaştırdığımızda daha saygıya değer olan ikincisidir diye bi fikir savunuldu.

Bir de "Benim dinim bana, sen dinin san" sözü Yahudi ve Hristiyanlara söylenmiştir, müslümanlar arası kullanılması çok tehlikelidir. Zir dindarlığın derecesini sadece ve sadece Cenab-ı Allah bilir.
RECEP,İSTANBUL 2008-08-24 11:47:33
Fes demiş ki"Geçenlerde ilahiyatçılar arasında yapılan bir sohbette tam da tartıştığımız konuyla ilgili çok ilginç bir söz söylendi.

Dendi ki: Pek dini derinliği olmayan ama samimi olarak inanmış biriyle, tanrının varlığını kabul etmeyen ama varlık üzerine derin düşünceleri olan birini karşılaştırdığımızda daha saygıya değer olan ikincisidir diye bi fikir savunuldu"

Demek samimi olarak inanmış biri değilde,Allah"a inanmamış ama çok düşünen(HİNDİLERDE ÇOK DÜŞÜNÜR)biri daha saygılı öylemi? o fikri savunanlara
söyle isterse ilahiyatçı olsunlar,isterse cami imamı önemi yok kardeşim Yanarsın,yanarsın kafirle-müslümanı karşılaştırıp kafiri daha saygı değer buluyorsan gittin güzel kardeşim.
Bir ilahiyatçının böyle düşüneceğini zannetmiyorum,sakın sen palavra atmayasın,yada o arkadaşların sakın hiristiyan ilahiyatçısı olmasın.
RECEP,İSTANBUL 2008-08-24 12:53:52
Fes,senin şu sözde ilahiyatçı arkadaşların,senin sitede yazdığın görüşler için ne diyor acaba?
Bunlardan birkaçını ben ayıkladım ve parantez içinde yorumlarımı yaptım.Döküm al ve
Sözde ilahiyatçı arkadaşlarınla bunları paylaş, bakalım onlar senin görüşlerine katılıyor mu?

FES-Eminim ki, Bursalı belediye başkanları da bol bol mesçit açmışlardır, geçen dört sene boyunca.
(sen demek mescit açılmasına karşısın,ne açsınlar kilise,havra veyahut diskotek mi ?)

FES-ben dini tümden rededen biri değilim
(yani güzel dinimizde reddettiğin bölümler var,hangileri acaba,lütfetseniz?)

FES-Yani çocuğun iyi bir dindar ve güçlü inanç sahibi biri olabilmesi için, 12 yaşından önce onu rahat bırakmalısın.
(yapma yav,peki peygamberimiz 7 yaşından itibaren diyor,sana mı inananacağız,yoksa peygamberimize mi?)

FES-Biz modern toplumu savunuyoruz arkadaş; kadınların erkeklerle her bakımdan eşit olduğu bir toplumu.
(ama peygamberimiz kadınla,erkek her bakımdan eşit olamaz diyor,ne yapıcaz?seni mi dİkkate alalım?)

FES-Kadın bedenini neden gizlemek zorunda olsun ki? Fransa'da mesela kadınlar modern giyiniyor diye tüm erkekler onlara tecavüze mi kalkışıyor?
(Kadın bedenini Allah”tan gelen örtünün emrine uymak için gizlemek zorunda.Yoksa bu ayet dinde reddettiğin bölümlerde varmı?)

FES-Gencecik kızları o türban çirkinliğinin içine sokmak, ayıp değil mi be yav?
(asıl sana ayıp,demek türban takmak çirkinlik öyle mi )

FES-Ben Evrim teorisinin ne taraftarıyım, ne de karşısında. Ama Charles Darwin'nin teorisini ciddi bir teori olduğunu, genç nesillere mutlaka öğretilmesi gerektiğini savunuyorum. Zira düşüncenin önüne set çekemezsin.
(işte senin gerçek yüzün,yorum bile yapmak istemiyorum)

FES-Başörtüsü fesadı marifetiyle kadınları toplum hayatından dışlarsan, modern bir toplum asla yaradamazsın.
(başörtülüleri toplumdan dışlayan senin gibi düşünen din düşmanlarıdır.Modern olmak için kadınların ne kadar açılmaları gerekiyor,bir tarif yapda bilelim?)

FES-Sizin gibiler, beş vakit namaz kılıp oruç da tuttuklarında, Charles Darwin gibi çığır açmış teorisiyenlerin üstüne bile çıktıklarını sanırlar.
(işte filmin koptuğu yer,demek sen beş vakit namaz kılanları ve oruç tutanları küçümsüyor,darwin gibi dinsiz kafirleri yükseltiyorsun.Bu lafını sözde ilahiyatçı arkadaşlarına bırakalımda onlar yorumlasınlar,sonra sen cevabı bize yazarsın.)
fes 2008-08-24 21:12:11
İlk olarak şunu belirteyim ki, benim ilahiyatçı arkadaşlarım malesef hiç olmamıştır. Meraklısı olduğumdan, TRTde özellikle yapılan dini shbetleri ilgiyle izlerim. Hristiyan ilahiyatçılarla ise, hiç bir alakam yoktur.

'Ankara Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Tefsir Ana Bilim Dalı Başkanı Prof. Salih Akdemir, üniversitede "yoga devrimi" yaptı' diye yazılar çıktı basında mesela.

Adam "şeriyat öldürür, aşk ise diriltir" teziyle şekilci din anlayışını eleştiri bombardımanına tutuyor.

Bu bağlamda daha önce sarfettiğim sözlerimin bir iç mantığı vardır, ve çelişkili de değillerdir.

Film neden kopsun ki, bilakis, şerit sular seller gibi akıp gidiyor. Namaz kılıp oruç tutanları neden küçümsemiş olalım ki? Onlar iyi birer asker, ama general asla değiller.

Üst düzeyde komutan olabilmek için daha başka şeyler gerek. Herkes hattını bilirse toplumda barış olur, huzur olur.

Halk arasında "Ne düşünürsün öyle, hindi gibi?" sözünden hindilerin gerçekten düşünebildiklerine kanaat getirdiysen, benim bu konuda söyleyecek bir sözüm yok.
Murat 2008-08-25 09:43:05
Dincilere ve yobazlara Darvin neden bu kadar koyuyor anlamıyorum?Evet, bende Darvine inanıyorum ve mantıklı buluyorum.Ayrıca benim için en büyük komutan Mustafa Kemal Atatürtür,ben onu seviyorum ve ona inanıyorum.Humeyniyi,Güleni,kral Abdullah El Suud Vahabiyi sevmiyorum,bilhassa nefret ediyor ve iğreniyrum!
Cnsu Dereli 2013-07-19 10:57:35
Sayın fes,
Türban çirkinliğide ne demek be adam orayı burayı açanlar çirkin olmuyor mu illa göstermek mi lazım kapatan çirkin mi oluyor senin gibilerin dinine inancına ne demek gerekir bilmiyorum sen aileni komple açarsın damdazlak dolanın aman güzel olun öbür dünyada ne güzel ne çirkin görürsün o zaman.