Ziyaretçi defteri Künye E-gazete
DÖVİZ KURLARI
EUR EUR 1.9558 Lv.
USD USD 1.7275 Lv.
GBP GBP 2.2004 Lv.
TRL TRL 0.3235 Lv.
Anasayfa Haberler   Yorumlar   Edebiyat Video Arşiv
10 Aralık 2018
HABERLER
KIRKLARELİ'NDEN BURGAS'A "SOYKIRIM" TEPKİSİ

KIRKLARELİ'NDEN BURGAS'A "SOYKIRIM" TEPKİSİ

21 Ağustos 2008

Kırklareli Belediyesi, 1915 olaylarını "soykırım" olarak nitelendiren Bulgaristan'ın Burgas Belediyesi'yle ortak gerçekleştireceği Sınır Ötesi İşbirliği Projesi protokolünü imzalamadı.
Kırklareli Belediye Başkanı Cavit Çağlayan, yaptığı açıklamada, Bulgaristan'daki 12 belediyenin, 1915 olaylarını "soykırım" olarak nitelendirmesini üzüntüyle karşıladıklarını belirtti. Çağlayan, Burgas Belediyesi'yle ortaklaşa yapacakları Sınır Ötesi İşbirliği projesini imzalamadıklarını ifade ederek, şunları kaydetti:
"Bulgaristan'daki 12 belediyenin 1915 olaylarını 'soykırım' olarak nitelendirmesine yönelik aldıkları karar bizim için sürpriz oldu. Burgas Belediyesi'ne Ermeni Soykırımı ile ilgili olarak aldıkları kararların yanlış olduğunu ve bunu kınadığımızı bildirdik. Ayrıca Avrupa Birliği Sınır Ötesi İşbirliği ile ilgili proje protokolünü de imzalamadık."
1915 olaylarını "soykırım" olarak niteleyen 12 belediyenin arasında olan Dobriç Belediyesi'yle da geçmişte sıcak ilişkilerin olduğunu bildiren Çağlayan, "Dobriç Belediyesi'yle olan sıcak ilişkilerimiz bu kararın ardından sıcaklığını kaybedecek. 1 Eylüldeki Dobriç Kurtuluş Bayramı'na davet edilmiştik, bu davete katılmayacağız" diye konuştu.

Kaynak: AA

Ziyaretci sayısı: 4023



 YORUMLAR


şevked 2008-08-21 14:48:45
Ya böyle durumlarda yapılacak olan belli.HÖH'ün elindeki belediyelerin "ermeni soykırım" konusunda topyekün karşı tavır almaları lazım diğer "tanıyan" belediyelere karşı.Ama nerde bu kudret.
enes 2008-08-21 23:11:13
kırcaali yapabilirmi acaba
fes 2008-08-22 20:56:02
Gazi paşamız, kudretin damrlarımızda akan asil kanda olduğunu söylüyor, ama dinleyen kim.

Bir takım ödlek, yılışık, rezil adamlarla özgürlük mücadelesi yapılabilir mi?
Hasan Cebelli 2008-08-22 20:58:56
Çok doğru bir karardır, kutlarım. Komünist iktidar döneminde ana okulundan başlayıp üniversiteye kadar Bulgarlara sürekli "Türk esareti ve barbarlığı"ndan dem vurulmuş, beyinleri öyle kirletilmiştir. Onlar açlıktan geberecekler, lâkin gerçek tarihi öğrenmeye çalışmayacaklardır. Avrupa'ya yamanmakla Bulgarlıklarını sürdüreceklerini sanıyorlar. Osmanlı 500sene onları erimekten korudu, bu günlere getirdi. Bir de emperyalist Avrupa ve ABD'yi denesinler, bakalım kaç senede eriyecekler. Avrupa değil, Romanlar bile onların canına yeter. Avrupa ülkeleri Çingenelerini de oraya tıktıklarında iş tamamdır. "Domuz derisinden post, gâvurdan dost olmaz" demişler. Daha ne deyelim?
İZMİRLİ 2008-08-22 22:40:28
Saygıdeğer Kırklareli Belediye Başkanı Cavit Çağlayan'ı canıgönülden kutluyorum.
Ankara’nın gösteremediği cesareti gösterip, böyle bir karar aldığı için...
Peki, bizim hükümetimiz ne yapmaktadır???
ermenistan'a jest üstüne jest yapmaktadır!!!
Van Gölündeki ermenilere ait Akdamar kilisesini onarmış ve ermenistan’dan bazı yetkilileri de açılışa davet etmiştir.
TTK'nın başkanı Prof. Dr. Yusuf Halaçoğlu'nu da ermenileri rahatlatmak için görevinden almıştır v.s...


Saygılar
fes 2008-08-22 23:18:42
Bizim başbakanımızın yaptığ şeyler diplomatik çevrelerde çoktan alay konusu oldu. Adamın çevresi yağcılar tarafından sımskı sarılmış vaziyette; 'sen süpersin' diyorlar, o da inanıyor tabi.

Uçakta uçarken aklına 'Kafkas paktı' diye bir fikir geldi ve hemen işe koyuldu. Güya dünya barışını sağlayacak ve herkesi şaşkına çevirecek.

Ne ABD'nin, ne Rusya'nın, ne Gürcüstan'ın, ne Azerbeycan'ın nede Ermenistan'ın katiyen istemediği şeyi nasıl yapacak, bir Allah bir de kendisi biliyor.

Putin'le görüşmesinde "sayın Putin, sizi televizyonda görüyoruz..." gibi abuk kelimer sarfedebiliyor. Putin şaşkınlığını gizleyemiyor, hayretler içinde kalıyor. Şimdi abuklamaları ufak ufak rus basınına sızdırıyorlar, dalgasını geçiyorlar.

Koskaoca Osmanlı mülküğnü bindirdiler bir alamete, götürüyorlar kıyamete.
osman 2008-08-22 23:35:51
Bosuna umut etmeyin bizim,Gircalda veya baska DPSli belediyerlerde tarihle marihle urasan yok -dava BG kim daha cok buguk araba surecek,kim daha cok para yapacak/tabi dalaverayla-mumkunse/kim daha cok daire alacak...Turklukle,tarihle,dinle imanla urasan kim acaba?HER SEY BOS...boyle giderse 20-30s sene sonra BG kalan turkler tamamen dininden tariinden yoksun kalacak...artik binlerce turk genci ve kizi Gidilarla evlendiler-evleniyorlarda...herkez memnun hayatindan...bu gidisatla turkluk yavas yavas ve eriyip sonuyor-cogu koylerde isiklar sonecek ebediyen,yuzlerce okul kapaniyor...hic kimsenin umurunda bile degil kim isterse Cince okusun-turkceyi kim takar... simdi birde yeni sosyete cikti piyasaya sadece BGca konusuyorlar aralarinda...fakirler yarim yirtik turkcesiyle,sakat topal bulgarcasiyla hemen ayriliyor...birlik ve beraberlikten bashediliyorda,peki netice...isler arap nerden bakirsaniz bakin
İZMİRLİ 2008-08-22 23:45:25
''Adamın çevresi yağcılar tarafından sımskı sarılmış vaziyette; 'sen süpersin' diyorlar, o da inanıyor tabi.''

Bu gidişle ''sen supersin''diye-diye ''Türkler soykırım yaptı''iddiasını da kabul edelim, derlerse çevresindeki yağcılar,işte o zaman yuttuk hapı,gaza gelir mi derseniz?orası hiç belli olmaz, gelir mi gelir...
Türkiye/Azerbaycan ilişkilerini hiç düşünmeden Dağlık Karabağda olan-olmuş derse, vay halimize...
İZMİRLİ 2008-08-22 23:49:23
Osman,
Okadar da kötü mü yav???


Saygılar
ÖĞRETMEN 2008-08-24 09:42:07
Kırklareli Belediye Başkanınını canigönülden kutluyorum.
BİR BULGAR ŞEHRİ İLE BİR TÜRK ŞEHRİNİN NASIL ''KARDEŞ ŞEHİR'' OLABİLECEĞİNİ HİÇ DÜŞÜNEMİYORUM,ÇÜNKÜ ŞU 3 MART KUTLAMALARI HEPİMİZİ ÇOK EZMİŞTİR.AYRICA BULGARLAR BİZİ SEVDİKLERİNİ HİÇDE SANMIYORUM!YARAMAZLIK YAPAN ÇOCUKLARINI SENİ TÜRKLERE VERECEĞİM ZİHNİYETİ İLE YAŞAYAN İNSANLARDAN DOST OLMAZ!BU BÖYLE BİLİNE!SELAMLAR
emir 2008-08-24 15:02:51
Yorumlar muhtesem.Allah razi olsun guldurdunuz beni...
Güner 2008-08-24 23:18:38
Oluşan bu olumsuz tablonun belli sebepleri var mutlaka. Nasıl bir tarlaya gerekli bakımı yapmazsanız istediğiniz kalitede ürünü alamazsınız. Bizim durum da budur. Orada ki insanımıza kültürel olarak ne verildi ki şimdi ne bekleniyor. Sahipsiz bırakırsanız olacağı budur. Seçim zamanı oy istemekle iş bitmiyor!!!
osman 2008-08-25 22:57:40
Sende haklisin Emircim durumumuz gercekten aglarmisin gulermisin,........sin.Ama sen gul gulmeyede devam et nesende hep yerinde olsun isAllah
Zafer 2008-09-02 12:09:53
Burgas Belediyesinin, 1915 yılında ermeni çetelerinin doğu illerimizden birkaç il kopararak Büyük Ermenistan hayallerini uygulamaya koymak amacıyla rusların da desteği ile halka karşı her türlü şiddeti uygulamaları karşısında Türk ordusunun müdahalesi esnasında öldürülen ermeniler için, Türkiye ermenilere karşı soykırım uygulamıştır ve her yıl 24 Nisan günü soykırımı anma günü olarak ilan etme kararını 28 Şubat 2008 tarihinde almıştır. O haberin Burgas şehrinin yerel bir gazetesinde yayınlanması üzerine 175 kişi yorumlamıştır ve sadece 2 - 3 kişinin dışında onların da Türk olduğu anlaşılmaktadır, karara karşı çıkmıştır diğerleri Türkiye'ye ve Türklere karşı nefretlerini belirterek Burgas Belediyesinin almış olduğu kararı tebrik etmektedirler. Bu çok önemli olay karşısında bu güne kadar Burgas şehrinin kardeş Belediyesi olan Kırklareli Belediyesinden hiç bir tepki, kınama yayınlanmamıştır. Oysa Türkiye Cumhuriyetinin bu konu hakkında tavrı bellidir, hiç tereddüt etmeden anında kınama yapılmalıydı ve bu da Türk halkıyla paylaşılmalıydı. Bu dağvanın solcusu sağcısı olmaz bu dağva Türkiye Cumhuriyeti sınırları dahilinde nefes alan, su içen, ekmek yiyen her ferdin davası olmak zorundadır. Kırklareli Belediyesini bu kararından dolayı tebrik ediyorum.
Zafer 2008-09-02 12:16:57
Sehven dava (milli tutum anlamında) yazacağım yerde dağva yamışsım, özürdilerim.