Ziyaretçi defteri Künye E-gazete
 
DÖVİZ KURLARI
EUR EUR 1.9558 Lv.
USD USD 1.7725 Lv.
GBP GBP 2.27 Lv.
TRL TRL 0.3079 Lv.
Anasayfa Haberler   Yorumlar   Edebiyat Video Arşiv
12 Aralık 2019
HABERLER
HAK VE ÖZGÜRLÜKLER HAREKETİ CAMİLERİ SAVUNDU VE ETNİK SALDIRILARA KARŞI ÇIKTI

HAK VE ÖZGÜRLÜKLER HAREKETİ CAMİLERİ SAVUNDU VE ETNİK SALDIRILARA KARŞI ÇIKTI

18 Eylül 2008

HÖH milletvekili Ahmet Hüseyin yakın zamanda Plevne ve Yambol camilerine çirkin yazılar yazıldığını, Kazanlık camiinin ise ateşe verildiğini söyledi.
Filibe milletvekili olan A. Hüseyin ayrıca “Yüzyıllar boyunca diğer dini topluluklarla anlayış içinde yaşıyoruz ancak böyle çirkin saldırıların bu toleransın bazen ne kadar suni olduğunu gösteriyor.” dedi.
HÖH’e göre Bulgaristan’da dinler arası tolerans gerçek değil, suni.
Ahmed Doğan’ın partisinden böyle bir açıklama yapılmasının sebebi, son zamanlarda camilere yapılan çirkin saldırılarda artışın meydana gelmesi.
HÖH parti grubu, meclis İnsan Hakları ve Dinler Komisyonu’nun özel bir oturumda İçişleri Bakanı’ndan etnik temele dayalı sürtüşmelerin olmaması için ne gibi önlemler alındığını rapor etmesini istediler.
Milletvekili A. Hüseyin, 11 Eylül’de Filibe’de bir Müslüman’ın camiye giderken dövüldüğünü ve caminin taşlandığını da bildirdikten sonra, “Hak ve Özgürlükler Hareketi parlamento içinde ve dışında bulunan siyasi partilere çağrıda bulunuyor ve bu tur olayların bir daha yaşanmaması için herkesin elinden geleni yapmasını bekliyor” dedi.

Kaynak: aa



 YORUMLAR


yuksel vatansever 2008-09-18 17:51:30
BAYRAK İNMEZ EZAN SUSMAZ NE MUTLU TÜRKÜM DİYENE
hadi canım sende! 2008-09-18 22:46:11
bu nasıl yağcılık kokan bir başlık ya!
olaylar olurken neredeymiş HÖH??
zamanında bu partinin lideri çıkıp konuşsaymış ya...
kusura bakmayın ama HÖH'te değişim zamannı gelmiştir
hemde biran önce...
fes 2008-09-18 23:53:10
Kusura bakıyoruz ve HÖH'ün değişme zamanı gelmiştir ifadesi, kanaatimizce yalnış bir ifadedir.

Hlihazırdaki DPS yönetimini ancak daha türk milliyetçisi kadrolar değiştirebilir; fakat, hepimizin bildiği gibi, "daha" milliyetçi türkler 20 sene önce Türkiye'ye göç ettiler.

Dimyata pirince giderken evdeki bulgurdan olmamak için Ahmet Doğan'nın arkasında taş gibi durmak, en akla uygun olanıdır.

Bir takım ne idüğü belirsiz adamların peşinden gideceğimize, gene DPS'ye oy yağdırarak, bulgarlarların istediklerinin tam tersini yapalım. Saygınlık böyle kazanılır arkadaşlar.
Vatandas Ahmet Efendi 2008-09-19 11:22:37
Fes'in yukarida yazdigina aynen katiliyorum.
Daha iyisini buldugumuzdan "kesin" emin oluncaya
kadar DPS ile devam...

Ancak DPS lilere nerede gorursek gorelim
sorunlarimizi ve kizginliklarimizi da aktaralim.

Simdilik kendilerini sozlu olarak uyaralim.

Akillarini baslarina toplamalari icin onlara bir sans
daha verelim.

Genel secimlerden sonra hala ayni kafa da gidiyorlarsa
bu sefer sira koteklemeye gelir.

Desteklerimizi ceker , yolumuza bakariz.

Gerekirse sorunalrimizin cozumunu garanti edecek
bir Bulgar cogunluklu partiyi de destekleriz.

Ama bu DPs lilere onumuzdeki secimlerde son bir sans
verelim.
Ama sans verirken adamalri her yerde ve her ortamda
ciddi sekilde uyaralim.
şevked 2008-09-19 11:45:32
Hlihazırdaki DPS yönetimini ancak daha türk milliyetçisi kadrolar değiştirebilir; fakat, hepimizin bildiği gibi, "daha" milliyetçi türkler 20 sene önce Türkiye'ye göç ettiler.

...............
Kusura bakma ama bu Türkiyeye göç eden "daha" milliyetçi kişiler göçmen derneklerinde at yarışları, tavla oynamak ve beş para etmez bulgar çalgalarıyla zaman geçirirlerse onların bu "milliyetçiliğnden" Allah korusun hepimiz.
deliormanlı 2008-09-19 13:56:08
Sadece vitrine bakıyorsunuz
Bilgili adamları şuan ki siyasi kadrolarda arıyorsunuz
Oysaki bu hatadır
Eminim hepinizin yaşadığı il veya köylerde "bu adam gibi adam" dediğiniz kişiler vardır.
Ama onları ön plana çıkartamıyorsunuz.
Kaybolur gider , siyaset entrikadır orada erir diyorsunuz
Böyle düşünürseniz daha çoook beyenmediğiniz idarelere mahkum kalırsınız
Taş olur taş gidersiniz...
fes 2008-09-19 18:27:28
Alınmana hacet yok be aga, biraz daha milliyetçi türkler göç ettiler dediysek, göç edenlerin tamamı milliyetçidir diye bir iddada bulunmadık.

Deliormanlı kardeşimizin dediği gibi her toplumun az sayıda "adam gibi adamı" veya krema dela kreması vardır.

Türklük adına istenilen olgunluğa hiç bi zaman ulaşamamış, ama gene de belli bir entelektüel kapasitesi olan bir kesim, hepimizin malümu 1989 da Türkiye'ye göç etti.

Geriye kalanların içinde mutlaka eli ayağı düzgün, neyin ne olduğunu bilenler vardır. Amma ve lakin, bir çiçekle de yaz gelmediğini hepimiz gayet iyi biliyoruz.
teo 2008-09-19 19:29:26
Yazdikalriniz cok dogru ve tam zamaninda buluyorum.Bulgaristanda herkezin amaci DPS-yi yikmakla ve bununla beraber turk-musluman toplugunu yok etmek.Kendileri oy vermeye gelmezler a nihayet turkleri de kiskanip koyun surusu diye sacmalarlar.Herkezin burada gorusu cok onemli ve herkezin gorusunden anliyorum ki, DPS imaj degiostirmesinin zamanini ogrenmesi lazim.Goruyorum herkezin buyuk elestirileri var ve herkeze de katiliyorum.Benimde DPS ye helbette elestrilerim var ve her zaman olacak.Ama eger onu Serbest forumda ki gibi bir takim sapma sacan seylerle,yalan mi dogru mu belli olmayan seylere on verirsek bu da dogru bir yol degildir.Onemlisi bize mumkun olani gormemiz.Ortada baska bir muslumanlarin hakkini savunacak bir parti olmadan, DPS yi yikmak zarar verir bizim turk-musluman topluguna.

Bir sozle; DPS halkin goruslerini,konusmalarini,yazislamarini ve isteklerini dikate alsin ...yoksa her bir seyin sonu vardir ve bizim de sabirimiz bir zaman biter.DPS ANLASIN KI TAM ZAMANI HALKIN yanina donmek icin.Daha siki kontrol ,rusvetcilere karsi.Aciklamalar ve halkin onunde ,halkin problemelerine cozum aramak.Zaman bu gundur!
deliormanlı 2008-09-19 20:51:31
Kim DPS yi yıkın diyorki.
Kadrolar değişmeli diyoruz
Buda en baştan başlamalı
Yani Ahmet Doğan'dan
Bunca yıldır oluşan + ve - leri bir köşeye koyup değerlenidirin
Eğer Bulgaristandaki Türk toplumu için Ahmet Doğan çok şey yaptı diyorsanız ben haksız çıkarım
Ama bence bu durum tam tersi...
Liderliği fayda yerine zarar getiriyor ve bir ömür boyu sürecek gibi de gözüküyor..

Ayrıca
Kırcalideki tütün üretim miktarı nedir? neden düşmüştür? ve şuan Kırcaali halkı kendi üretim yapcağına neden Yunanistana gidip işçilik yapıyor?
Herkes bunu bir düşünsün
Siz iktidar ortağı olarak tütün için "sübvansiyon" kararı çıkartamıyorsanız bunda eksiklik arayacak ve yerinize daha yeteneklilerin gelmesi için geri çekileceksiniz...

Evet sayın "fes" Bulgaristanda 89 güçünden önce entellektüel bir Türk topluluğu vardı. Ve dediğiniz gibi büyük bir bölümü Türkiye'ye göç etti. Ama sadece bunlara bel bağlamak ne kadar doğru? Herkes gün gelip toprağa karışacak. Şimdi ise yeni dalga oluşmalı. Bunun içinde onların dernek ve vakıflara kayıt olmalarını beklemek ve onlarıda oradan vitrine çıkartmaya çalışmak doğru değil. Bu gençlerin gerek akademik gereksede şahsi becerilerine destek vererek bir yerlere getirmek gerek. Yeni şairlere , yeni doktorlara , yeni sporculara ihtiyacımız var...
Halk bir kahve daha az içmeli ama bu gençleri -dini tarikatların eline bırakmadan- desteklemeli.
Ozaman Türk toplumu Bulgaristan içinde gerçek ten söz sahibi olur ve gizli asimilasyona uğramaktan kurtulur
POWER OF THE SALIFLER 2008-09-19 23:34:11
"Eğer Bulgaristandaki Türk toplumu için Ahmet Doğan çok şey yaptı diyorsanız ben haksız çıkarım"

Sn. Ahmet DOĞAN'ın ajan iken milletimizin başına örülen çuvalı başkalarının başına geçirmesi bile yeter haksız olmana.Kırılmanızı istemem ama Ahmet DOĞAN'dan başka alternatif göremiyorum.
Kimyon 2008-09-20 13:51:20
Bak kendin "ajan" diyorsun
hangi ülke için ajanlık yapmış peki
narotna repuplik bulgaria için olmasın sakın
zamanı da tam da bizim baskılara mağruz kaldığımız yıllardır herhalde!
ne yapmış mesela onu da açıklarsan çok seviniriz

ayrıca dünya liderleri arasında ahmet doğan'nın vizyonu ,siyasi bilgi birikimi ile kazandırdığı entellektüel değerler nedir?

bu sorulara bir cevap ver bakalım

ondan bir ATATÜRK beklemiyoruz

ama en azından rahmetli SADIK AHMET'tin yarısı olsun...

Bulgaristan daki Türkler arasında ise yüzlerce SADIK AHMET mevcuttur

siz bunları DPS nin başına ve yönetim kadrolarına getirmeye bakın
Zafer 2008-09-20 15:18:38
Bu çok önemli haber birkaç gün sadece 2 yorumla kaldı ve bundan dolayı çok rahatsızlık duydum. Bu konu hakkında olumlu veya olumsuz onlarca yorum yapılması gerekiyor. Doğrular aslında bellidir ama bu yorumlar dalga dalga en ücra köşelere kadar ulaşmalıdır. Öncelikle şunu vurgulamak istiyorum Bir yorumcu Hak ve Özgürlükler Hareketi hizaya gelmez ise, Bulgarların çoğunlukta olduğu bir oluşuma destek verelim diyor, bu Bulgaristan Türkleri için çok büyük bir yanılgı olur bu bilinçli olan hiç bir Türkün aklının ucundan dahi geçmemesi gerekiyor. Bulgaristan Türklerinden yüzbinlercesi HÖH'e oy veriyor ama mesele bizim için neler yopıyorsunuz diye hesap sormaya kalkıldığında, sayın HÖH yetkililerinin cevap verme olgunluğuna ve demokrasiyi içine sindirdiklerini zannetmiyorum. Onların daha yaşlıları ve çekirdek kadroyu oluşturanların çoğu eskiden Bulgaristan Komunist Partisi yöneticiliği yapmışlardır ve bilindiği gibi bu kadrolar eleştiriye açık olmayan kadrolardır. Onların halka hesap verme gibi bir yükümlülüğü yoktur. Kimse onlardan Bulgaristanı parçalamalarını istemiyor ama onlara çizilen ve onlarında seve seve kabul ettiği kırmızı çizgiler vardır ve politikalar bu doğrultuda belirlenmektedir. Bulgaristanda hala totaliter rejimin kadroları işbaşındadır farlı partiler adı altında.
fes 2008-09-20 17:53:15
Bazen, zaman ve mekan içinde akıp giden olayları anlayabilmemiz için son derece bast şeylere bakmak yeterlidir; şöyle ki:

Neden Atakacılar ve azılı bulgar milliyetçileri, deli gibi Ahmet Doğan ve DPS duşmanı kesiliyorlar?

Bulgar milliyetçiliğinin çıkarları doğrultusunda politika
yapıyorlarsa bizim DPS'liler, atakacılar onlardan
memnun olmaları lazımdı, değil mi?

Mesela Çeçenistan'da bir suikast sonucu öldürülen Kadir Ahmedov'un oğlu Ramazan Kadirov Rus milli çıkarları doğrultusunda politika yaptığından Putin'in çok yakın çevresine kabul edilebiliyor.

Bize gelirsek, bizim sorunumuz alternatifimiz olmamasıdır...

Sadık Ahmed'in yarısı olmak öyle kolay değildir. Kendisi Türkiye'de eiğtim gördü, net bir türk milliyetçisi çizgisini kendine şiar edindi; ama daha sonra, su uyur duşman uyumaz misali, Yunan istihbaratının bir tertibiyle şehit edildi.

Hata yapmaktansa, sabırlı olalım.
deliormanlı 2008-09-20 22:28:27
Eğer siz halkın tepkisini toplamış bir kişi veya topluluktan tepki alıyorsanız bu sizin aleyhinize değil , lehinize işler.
Türkiyede ki 2000 seçimlerinde kimlerin mazluçlam duruma düştüğü ve sonunda elde ettiği kazanım ortadır.
Değilmi sayın "fes"...

Sonuç olarak HÖH şuan aktif bir politika izleyemiyor.
Ve sonuçlarınıda ne yazıkki değerlerimize saldırı şeklinde görüyoruz.
Madem olmuyor ozaman lider kadrosu değişsin
Benim derdim parti değil , görülen hataların düzeltilmesi için herhangi bir çaba gösterilmemesidir.

Sadık Ahmet madem Türkiyede eğitim görerek belli bir birikim edindi . Ozaman bizimde Türkiye de eğitim görüp Bulgaristan da yaşayan gençlere farklı bir gözle yaklaşmamız gerektiği ortaya çıkıyor
fes 2008-09-21 01:05:53
Tükiye Bulgarstan karşılaştırmasını yaparken temel bazı hususları dikkate almamız, doğru tahlil yapmamız açısından önemlidir.

Bulgaristan'da ana unsur olan bulgar milli varlığıyla mücadele halinde olan bir türk azınlığı var. Yüz küsür sene boyunca her türlü baskıya, aşağılamaya maruz kalmış bir azınlık.

1990'larda komunist sistemin çökmesiylebir fırsat çıkmış, eskiden hayal bile edemeyeceğimiz bir mevki kazanmışık. Bulgar milliyetçileri bizi bu kazandığımız mevkiden geriye atmak için her şeyi yapıyorlar.

Bulgaristan'nın sosyo ekonomik sorunlarının sorumlusu koalisyonun üçüncü partisi olamaz.

Türkiye'de seçmen iktidardaki bir partiyi cezalandırırsa, yeni iktidara gelecekler yine türklerdir. Fakat bulgaristan'da öyle olmayacak; DPS'yi meclisten kovarsan, bil ki bir daha gelmemek üzere gidecek.

Ortalama bulgar seçmeniyle neden biz aynı paralelde düşünelim ki? Onların sosyo ekonomik durumları bizi ilgilendirmez.

1984'de adlarımızı değiştirlerken ortalama bulgarlar destek Jivkov yönetimine destek vermişti. Keza 1989'da Türklerden kurtuluyoruz diye hepsi sevinç içindeydi.

Biraz onurumuz varsa onlarla aynı paralelde olmamamız lazım.
deliormanlı 2008-09-21 02:29:41
ne alakası var şimdi kiminle aynı paralelde olmuşuz

toplum tarafından sevilmeyen bir X , Y'ye rakip olursa Y bu işten karlı çıkar . anlaşılması 2 x 2 = 4 olması kadar basit bir denklem bu.

hadi ben size HAKLISINIZ diyorum . şimdi bu Bulgaristandaki Türklerin hangi derdini çözdü?

bu şekilde devam etmek isteniyorsa ve memnunsanız kimse buna engel olmaz

ama Bulgaristan Türkleri gizli bir şekilde asimile oluyor
ve önlerine yeni hedefler koyulmaz ise bu devam edecek
deliormanlı 2008-09-21 02:32:45
birde kimse HÖH oluşumu ile derdi yok
ama yönetim kadrosu ve yetersiz kalan siyasi anlayışında eksiklikler görülüyor ve dillendiriliyor
konuyu saptırmayalım
fes 2008-09-21 19:26:55
Ne alakası var bakın; eğer memnun olmadığınız DSP üst yönetiminden kurtulmak için önümüzdeki seçimlerde partiyi oy vermeyerek cezalandırırsanız, bizim kanımıza ekmek doğrayan bulgarlarla aynı paralelde hareket etmiş olursunuz.

O zaman, tesadüfen veya bir mucize eseri elde ettiğimiz "türk partisi" varlığı "püf!!" diye yok olur, üstüne bir soğuk su içersiniz.

Partiyi, sizin arzuladığınız noktaya içeriden getiremiyorsanız, oturup sabırla bekleyeceksiniz.

"Ne yaptı bana DPS" soruları çok saçma, milletin çıkarını göremeyenlerin mızmızlanmasıdır.

Soru şöyle de sorulabilir: DPS hiç olmasaydı hayatımız daha mı iyi olacaktı? Bence kesinlikle hayır, çok daha kötü olacaktı.

DPS'nin var olması biz türkler için, bu haliyle bile sayılamıyacak avantajları vardır.
deliormanlı 2008-09-21 23:23:16
Kim HÖH oy vermeyelim diyorki
nerede böyle bir şey yazılmış veya ima dahi edilmiş söylermisin
İngiltere de Tony Blair'in parti liderliğini Gordon Brown'a nasıl devrettiyse pek ala bu da HÖH te başarılabilir

Ama değişim sadece liderlik mevkiisi için değil
tüm yönetim kademesi için geçerli

Oturup sabırla bekleyeceksiniz demişsiniz

Sürpriz yumurtamıdır bu ki içinden farklı bir şey çıksın diye bekleyesin

Herşey ortada işte
Bizde Bulgaristan Türk toplumunun iyiliği için yazıyoruz
Yoksa kimsenin şahıslar ile derdi yok...
fes 2008-09-22 00:22:44
Bulgaristan türkünün iyiliği için yazdığından şüphem yok beni, mutlaka öyledir.

Benim de amacım, sadece tartışarak doğruyu bulmaktır. Çünkü bence doğru sadece ve sadece tartışarak ve düşünerek bulunabilir.

İktidar değişmeleri bizim türklerde daima problemli olmuştur. Tarihe bakın, bunu görürsünüz.

İngiltere gibi gelişmiş toplumlarda, hiç kimse tesadüfen bir yerlere gelemez ve geldiğinde de keyfince orada kalırım diye diretemez.

Gordon Braun'a karşı işçi partisinden kadın milletvekillerinin bayrak açması iktidar tayin edici merkezlerden verilen bir işaretle olmuştur. İstediğimiz politikaları bir an önce hayata geçir diye bir ihtardır Gordon Braun'a aynı zamanda.

Devletin şiddet uygulayıcı gücü ( istihbarat, polis ve asker) senin elinde mi ki İngiltere'dekine benzer şeyler yapabilesin.


Satranç mı oynayalım, yoksa rus ruleti mi?
teo 2008-09-22 04:10:06
Bence tartisma degil bir dusunen bir turk toplumu yaratiyoruz.Yorumlara katilan her bir arkadasimizdan her zaman onemli bir sey almisimidir.Istedigim bir sey var;daha egitimli,halkimiza daha faydali ve guclu bir Turk duygusu.Bir zamanlar ustune basarak Turklugumuzu eziyordular ve bazilari Turk olmasindan kaciniyordu.Zamanlar degisti ve ben gururla ,yine ustune basa basa Turk olmanin gururunu yasiyorum.Sadece ogrenecek cok seylerimiz var.Ben Turk tarihini kendi degerlerime gore daha cogu internetten ogreniyorum.Ogrendikce Turk tarihinin medeniyetin en onemli tarihlerinden birini oldugunu anlamaktayim.Zaman geldi Turklugumuzu basa basa gereken yere getirmemiz.Bu da birlik ve beraberlik diyorum......su an cok onemli!
teo 2008-09-22 14:25:51
Forumun "Diskusii" kismina diye yazmistim ama cikmamis
deliormanlı 2008-09-22 15:13:52
"İngiltere gibi gelişmiş toplumlarda, hiç kimse tesadüfen bir yerlere gelemez ve geldiğinde de keyfince orada kalırım diye diretemez."

Toplumlarda ki butür gelişmelerin ilki ihtiyaçlardan dolayı ortaya çıkmış ve fedakarlık etmesi gerekenlerin bunu gerçekleştirmesi ile sonuçlanmıştır.

HÖH'de sancılı bir değişime gerek kalmadan bunu gerçekleştirilir. Yeterki istesinler.
"Biz daha iyisi için bunu yapıyoruz" desinler arkalarına bugünkinden çok daha büyük ve birleşik bir kitle toplarlar
fes 2008-09-23 00:07:31
Fedakarlık yapmalarını istemek, sadece bir temennidir. Maalesef realpolitik temennilerle, iyi niyetli hatırlatmalarla yürümüyor.

Diğer taraftan eğer alternatif Sezgin Mümün'se, vay halimize!
şevked 2008-09-23 09:21:34
Sezgin Mümün üç kağıtçının tekidir, DPS belediyelerinin "mazotçusu" olarak biliniyordu bir zamanlar.yani 90larda adamın yakıt şirketi vardı Şumnu ilinde DPS belediyeler onunla dalavere çeviriyorlardı.Sonra araları bozuldu ve onun için DPS kötü oldu.Şerefsiz.
şevked 2008-09-23 11:03:33
Şu gavurlar hala "vIZRODİTELEN PROCESİ" AKLAMAYA çaba gösteriyorlar yahu:

http://redfen.net/blogs.php?action=show_member_post&ownerID=307&post_id=673

Bir türlü bu ülkede türk olduğunu beyincezleri kabul etmiyor.
caner 2008-09-23 14:21:33
sag ol sevket bey unutmustum pezevenklerin mantrasini - 'islyamizirani bulgari govoresti turski ezik'
:-)
teo 2008-09-23 14:38:28
Kendim Sumen sancagindanim ama Sezgin Mumunu tanimiyorum.Sadece ki anladim ...yeterince egitimli degil.Haga ile Strazburgu ayiramayan ve ne amacla "Wizroditelen Proces"konusunu almis goturuyor.Sanki tek bir sirket gibi.Onun icin daha fazlasinla bir sey yazilsa iyi olur cunku bu adamlar baska yerden yonlendiriliyor ,secimlere karsi cesit cesit numaralar yapabilirler.Herkez karieyer icin kendi turklugunu unutup en azi birligimize goz koyuveriyor.DPS'de diktatura varmis.Diktatura degil dissiplin.DPS'yi insan ve halkla iliskiler konusunda daha iyi iliskiler kurmasini isterim.Bazen suskunluktan vazgecip,onemli konularda daha agresivite gostermelerine davet ediyorum.Yoksa bulgarlasma kapimizda.Bir seyler degismesi gerekiyor.Bize buyuk milli part degil turk ve musluman konularinda daha bilincli ve daha sert.Bulgarlar hic bir zaman kendi uslunu degisitmedi ve bizi nasil bilorsalar ve nasil kendilerine uygun sekilde bilmek isreseler oyle de devam ediyorlar.Helen halkimiz sanki Bulgaristanin kara koyunu ve en buyuk dusmani gibi gosterilmekte.DPS BU TAKIM SEYLERe sert olmali....yoksa yeniden diyorum bulgarlasma kapimizda.Herkez bilsin mucadelemiz Turklugumuz icin,Bulgaristani ayirip somartmak degil halkimizi esit olarak tum Bulgaristanda olan etnik zincirin bir real,gercek bir eki olarak gormek istiyorum.Tarihimiz zengin ve bu tarih icinde Turk olan her zaman ornek insani haraketlerle anilmis ve baska halklara saygi gostermistir.Yalanci olan Bulgaristan Tarihi ...zamani geldi deismeli.Onun icin biz milletvekili secimi yapiyoruz ,parlamentuda kend insanlarimiz olsun diye.Yeterice bazi millet vekileri yeterli ve olgun mu.Bakin su ana kadar oralara bir takim hic bilinmeyen bulgar milletvekili yukseltildiler.Kim onlar,ne is yapiyorlar.DPS BU yollardan kacinlasi gerek ve bu bilinmeyen ve bazen halkimiza zara veren milletvekileri oralara yukseltilmesin.En dogrusu halkimizin icinde olan egitimli ve tahslli genc insanlarimiza yol verilsin ve DPS'YI karanlik islerinde asagi dusuren bir takim milletvekileri oralardan taransin.Ozur diliyorum avir sozler soyluyorum ama ben bir dost olarak Turk toplumunun daha ileri gitmesini istiyorum.Arkadaslar sakinmayin ve burada isteklerinizi acin.Hangi konularda memnun degilsiniz zaman simdi soyleyin.Biz Turk toplumunu dagilmamasini savunuyoruz.Elestirilerimiz eger goz onune alinirsa ileri gideriz.Zaman simdi ve yavas yavas bizde bulgaristanin halkarindan birisi gibi esithale gelmemizi istiyoruz.
şevked 2008-09-23 16:14:18
Benim ise izlenimlerim şöyle,

1990lı yıllarda hemen "Vızroditelen Proces"in akabinde bulgar "bilim adamları" ve "tarihçi"leri isteksizde olsa ülkede TÜRKLERİN VARDIĞINI inkar etmiyorlardı, fakat 2000li yıllardan sonra, helede AB üyeliğinden sonra BULGAR "bilim adamları","tarihçileri" ve "toplum önderleri" "vızroditelen proces"in "fikirlerini ve amaçlarını" yine ısıtıpı ısıtıp kah doğrudan, kah dolaylı olarak "piyasaya sürmeye" başladılar.

Yine "poturçeni bılgari","islyamizirani sınarodnitsi" safsatalarını kullanmaya başladılar.
Bence yeni bir "Vızroditelen Proces" kapımızı çalıyor arkdaşlar.Hemde öncekisinden daha tehlikeli, daha sinsi ve uzun yıllara yayılmış.
teo 2008-09-23 16:35:35
Onun icin beraberlik olmamiz gerek.DPS'de bu konuda kendisine ceki duzen versin ve daha hizmetci osun!Zaten forumlarda yazma sebebim de burada!Sonunan kadar varim ve hic kimseden korkmuyorum.Girin Pomak.eu ve Serbest foruma herkez benimle urasiyor.Sanki bir bolum insan forumlara aktarilmis ve yeniden bizi dagitmak ve bizim turklugumuz tehlikeye sokmak amaclarinla oralarda.Malesev bunlarin aralarinda bizden de insanlarimiz bulunuyor.
Zafer 2008-09-23 17:14:39
Teo'nun dediği gibi Bulgaristan Türkleriyle alakalı Bulgar basınında hangi haber çıkarsa çıksın hemen sanki özel olarak eğitilmiş ve hazır kıtalar halinde bekletilen Bulgarlar başlıyor saldırmaya, küfür etmeye, "Türkçe konuşan Bulgarlar" demeye ve başka yakıştırmalarda bulunmaya- Bu bir pisikoljık savaştır, bu yeni bir asimilasyon için nabız yoklamasıdır, insanların isimlerine 1984 yıllarındaki gibi sıkı sıkıya sarılmamaları, bazı asimilasyon heveslilerinin iştahını kabartıyor. Başta HÖH olmak üzere buna kaşı tüm Türk ve Müslüman sivil toplum örgütlerinin karşı çıkması gerekiyor. Sezgin Mümün'ün, Toe'nun yazdığı Linkten gazeteciyle reportajını okuyan, onun çok yetersiz olduğunu derhal anlayacaktır, ancak önümüzdeki günlerde HÖH oylarını bölmek amacıyla Bulgar basını ve bazı siyasi partiler onu kullanacaktır ve sonrada bir mendil gibi atacaktır. HÖH yönetim kadrolarında kilit notalara Türk ve Müslüman unsurlarını bulundurmaktan uzaklaşmamalı ve bu unsurlar komunist döneminde olduğu gibi tek tip kadrolardan ziyade en az 3-4 eylimden (Liberal, milliyetçi, dindar, demokrat v.s.) olmaları gerekiyor, lidere körü körüne itaat etmemeleri, gerektiğinde parti başkanını dahi eleştirecek kapasitede olmaları gerekiyor. Ancak o zaman şimdiki gücünü muhafaza edebilir aksi taktirde erimeye mahkümdür.
şevked 2008-09-24 11:58:51
bana sorarsanız, hala bulgar isimli "kırmızı pasaport" taşıyan ve bundan hiç rahatsız olmayan 1989 göçmenlerimizin bu yeni "neo-vızroditelen procese" "katkılarıda" çok büyük maalesef.
Vatandas Ahmet Efendi 2008-09-24 12:47:56
Bugün camimizi savunamazsak yarın yine eskisi gibi isimlerimizi savunmak zorunda kalırız gibi geliyor bana... Kendimizin Dindar olmamızı veya olmamamızı dikkate almadan camilerimiz hepimiz namusumuz olarak görmeli ve onları ırkçılardan korumalıyız.

Bugün camisini koruyamayan yarın evini de koruyamaz.

Bu işler adım adım alıştıra alıştıra yapılır.

ALIŞMAYALIM...
teo 2008-09-27 00:34:16
Benim gorusume gore geride kalan meseleler ve "Prossesler" bence tarihe gomuldu.Asil simdi ekmek'te ve bicakta kendimizin elinde.Su anda ortada guclu bir Turkiye var.Degil 30 sene oncesi.Ikincisi biz kendi kulturumuzu genisletmemiz lazim.Dinimize ve adetlerimize daha siki sikiya sarilarak.Yine de egitim ve egitim!Bir defa dafa diyeyim!Yok kebapce bira demedim!
*******************
Kadir geceniz mubarek olsun ve Allah turku korusun .....ve akil versin.

Arkadaslar......Camiye giderken en azi bir bayrama gider gibi gitmeliyiz.....bizim kovde gibi degil horemaktan cikip sarhos esentisinle!
EMS 2008-10-06 13:03:23
Arkadaslar yorumlarinizi beyendim keske bu sitede sadece 3-5 kisinin degilde 3000-5000 kisinin yorumlari gecseydi de bir sonuca varip bir seyler elde edebilseydik KESKE...!Neyse bu isler sadece boyle bos vakitlerde aklimiza geldikce ugrasilacak isler degildir bu isler ciddiyet ister,madem DPS`de bir seyler degistirmek istiyoruz!Nedense o sozde bizim liderlerimiz olan serefsizlerin bulgaristanda yasayan bir avuc masum turklerin sayesinde surdurdukleri hayat tarzini bence bi arastirin!!!Ahmet Dogan`i iyi tanidigim icin soyluyorum.Yorumlarinizi bekliyorum ve ALLahtan hep beraber bir sonuc noktasina varmamizi niyaz ediyorum.Saygilarimla...!