Ziyaretçi defteri Künye E-gazete
 
DÖVİZ KURLARI
EUR EUR 1.9558 Lv.
USD USD 1.7725 Lv.
GBP GBP 2.27 Lv.
TRL TRL 0.3079 Lv.
Anasayfa Haberler   Yorumlar   Edebiyat Video Arşiv
10 Aralık 2019
HABERLER
BULGARİSTAN TÜRKLERİ’NİN SON YÜZ YILDAKİ HAYATI ROMANLAŞTIRILIYOR

BULGARİSTAN TÜRKLERİ’NİN SON YÜZ YILDAKİ HAYATI ROMANLAŞTIRILIYOR

24 Eylül 2008

Son 6 yılda 6 kitaba imzasını atan gazeteci-yazar Mehmet Türker’in Bulgaristan Türkleri’nin son yüzyıldaki hayatını romanlaştırma çalışmaları sürüyor. Türker’in üçleme olarak yaptığı çalışmanın ilki “Bozgun Zamanı”nın devamı “Bozgundan Sonra” adını taşıyan 2. romanı da yayından çıktı. Üçlemenin ikincisi olan “Bozgundan Sonra”da, yazar 1915-1944 yıllarını kapsayan sürede Bulgaristan ve Anadolu’daki tarihi gelişmelere ışık tutuyor. Türker, üçlemenin ikinci bölümünde Rumelililerin Birinci Dünya Savaşı yıllarında özellikle gönüllü olarak Çanakkale Savaşlarına katılmalarına Türk Edebiyatı’nda yer verilmediğinden, bu eksikliği tamamlamaya çalışmış. Türker bu romanda yine akıcı bir üslûpla Atatürk’ün Sofya’da ataşelik dönemi, Bulgar Çiftçi Partisi’nin iktidardaki yılları, Anadolu’daki Kurtuluş Savaşı, Bulgar zulmü, partizan harekâtı gibi konulara değinirken, yeri geldikçe Rumeli’deki örf ve âdetlerden de örnekler sunmuş. 264 sayfalık eserin dip notlarından da görülüyor ki, eser uzun süren bir araştırma sonucu meydana gelmiştir.

Kaynak: Kırcaali Haber



 YORUMLAR


deliormanlı 2008-09-24 20:34:46
Mehmet Türker git gide Bulgaristan Türkleri arasında efsaneleşiyor...
Ömer Osman Erendoruk ve Nuri Adalı gibi davamızda anıtlaşmış insanları tüm Türk dünyasına duyurdu.
Şimdi ise yine Bulgaristan Türklüğü adına dev bir eser vermiş.
Sağol Hoca
Sen çok varol...

Asıl önderimiz sizlersiniz...
öztürk 2008-09-25 11:35:47
Mehmet abimizi canı gönülden kutluyorum.Kalemine yüreğine sağlık.Biz Bulgaristan Türklerinin dününü bugününü en iyi şekilde irdeleyen araştıran ve bizlere sunan cesur kalem.
şevked 2008-09-25 13:49:10
Nereden alabiliriz kitabı?
Çağrı Yayınları 2008-09-25 16:17:52
Yayınladığımız "Bozgundan Sonra" kitap matbaadan yayın evimize bayramdan sonra intikal edecek. e-mail cagri@cagri.com.tr 'den veya müellifin kendisinden -mehmetturker1950@hotmail.com- adreslerinden temin edebilirsiniz.
İlginize teşekkür ederiz. İyi bayramlar dileriz.

Saygılarımızla:Orhan Kurt
suzy 2008-09-28 18:35:50
Tebrikler Mehmet türker ... daha nice başarılar dilerim ..
Ömer F YILMAZ 2008-09-29 00:50:22
Yazarımız Mehmet TÜRKER beyi en içten dileklerimle kutlarım. Bu konularda ne kadar yazılsa azdır. Bu görev acı tatlı yaşanmış olan herşeyi duyan bilen herkesin görevi olmalıdır. Böylece edebiyatımız gelişecek, özellikle kendileri için vatan bilinen topraklarda nice zulme, nice haksızlığa uğrmış olan Türklerin Batı karşısındaki durumları da ortaya çıkacaktır. Çünkü yüzlerce yıl yanyana yaşamış olan Bulgarlar, Makedonlar, Karadağlılar, Hırvatlar ile Türkler neden yalnızca 19.yy'ın sonları ile birlikte birbirlerine düşman kılındılar? Bu konuda suçu olanlar tek tek bilinmelidir ki gelecekte yine bu tür insanlık suçları işlenmesin! Bu konuları bizlere hatırlattığın için var ol Mehmet TÜRKER! Başka eserler de bekliyoruz...
E.Suleyman 2008-10-06 13:19:29
ALLah Razi olsun boyle kisilerden boyle eserler cikardiklari icin.Bize boyle liderler lazim.Tut Ahmet Dogandan Mehmet Batana kadar supur hepsini gitsin.Sinirleriniyor insan bazen bize karsi yaptiklari saygisizliklardan dolayi.
Saygilarimla....1
sevgi harmankaya karataş 2008-10-16 19:56:11
türkiyede edirne keşanda avukatım. burda kitabı sanırım ki bulamam. o yüzden bana av. sevgi harmankaya karataş - yenice işhanı kat:1 keşan / edirne adresime postalarsanız çok sevinirim. okuduktan sonra yorum yazarım. ödemeyi nereye nasıl yapacağımı söylerseniz öderim. sevgiler, saygılar...