Ziyaretçi defteri Künye E-gazete
DÖVİZ KURLARI
EUR EUR 1.9558 Lv.
USD USD 1.7275 Lv.
GBP GBP 2.2004 Lv.
TRL TRL 0.3235 Lv.
Anasayfa Haberler   Yorumlar   Edebiyat Video Arşiv
10 Aralık 2018
HABERLER
YENİ BULGARLAŞTIRMA SÜRECİ Mİ BAŞLIYOR?! BOYKO BORİSOV BULGARİSTAN TÜRKLERİ’NE BULGAR İSİMLERİ İSTİYOR

YENİ BULGARLAŞTIRMA SÜRECİ Mİ BAŞLIYOR?! BOYKO BORİSOV BULGARİSTAN TÜRKLERİ’NE BULGAR İSİMLERİ İSTİYOR

31 Ekim 2008

Bulgaristan’ın önde gelen özel televizyonlarından BTV’de sunucu Barekov’un BU SABAH programına konuk olan Todor Jivkov’un eski özel koruması, GERB parti lideri, Sofya Belediye Başkanı general Boyko Borisov yine şaşırtıcı açıklamalarda bulundu. Geçen hafta Bulgaristan’da camileri hedef alan Borisov, şimdi de Bulgaristan’da yeni doğan Türk çocuklarına Bulgar isimleri verilmesini istedi. Daha da aşırılığa giderek "Bulgaristan'da Bulgar, Türkiye'de Türk, Sırbistan'da Sırp vatandaşları yaşamaktadır. Bu yüzden sınırlar, ayrı devletler vardır. Kendini Türk hisseden Türkiye'ye gitsin" , dedi .
Boyko Borisov son zamanlarda yaptığı beyanatlarında öne sürdüğü aşırı milliyetçilik Kırcaali bölgesindeki Türkler arasında tedirginlik yaratmaktadır. Yeni bir Bulgarlaştırma süreci mi başlıyor?!

Kaynak: Kırcaali Haber

Ziyaretci sayısı: 8007



 YORUMLAR


İZMİRLİ 2008-10-31 11:53:57
Hadi hayırlısı''Eceli gelen it, cami duvarına edermiş''
Denesinler bakalım,görelim(aslanları)!!!...


Saygılar
Kara Ibrahim Aga 2008-10-31 12:46:48
Haberin verishi tam bir manipulaziyon.Be.Be´nin dedi tam budur "Bulgaristanda Bulgar vatandashlari Türkiyede de Türk vatandashlari yashiyor"-ZITAT.
Ama,düshündürücü olani, bunu oralara gelmesinde HÖH´ün büyük katkisi vardi?Onlarin destegiyle Gl.Polis shefi oldu,hem bizim Zübüklerin 1989 nelerle urashtini bildikleri halde!
NEDEN???
Shimdi gechelim haberde söyledi sheylere...
"Ben bu "Vizroditelen" prozese karshi degilimdi yalniz UYGULAMASINA.yani USA gibi(orada öyle bir uygulama yok) YENI doan cocuklarin isimleri Bulgar ismi ve babasin ismi OV ve ya OVA bitecek ti...
?
Vay be ne,cüret ne cehalet ve ya daha dourusu ne güzel
bir oyun "Iyi Polis-Kötü polis" fikir babalari da sechimlererde devident toplamaya düshünüyorlar...
Ne yapmali?
Bizim Zübükler,bu haberi ve bashka haberleri tercüma edererek AB ich komisiyonuna ve ya insan haklarina göndermek.Ve AB Liberal ve Sosiyal ve Yeshiller grubundan böyle insanlari kinamalarini gerektiyini söylesinler.Nasil Auvstruyada Haydera karshi bir "izolasiyon" politikasi uygalandiysa,aynisini´da bashka populist parti bashkanlara da uygulansin...
Türkiyede bir kinama bildirisi yayinlansin,ve bizim "Macir kafeleri" ve BalGöchler birlikleri Mitngler düzenlesin....Yani biiaz yaygara kalksin....
?
KJ-Haber bu haberi,amatam metnini Bulgar sayfasini koyun ve ORADA tartishalim,bakalim bizim KOMSHULAR ne düshünüyoru bu konuda....

Böyle "kör-fisheklere" inanmiyorum ama yaygara chikarmakta yarar var,ama ABirlignde,oradaki temsilcilerimizin ne ish yaptiklarini bilen var mi?
GÖÇMEN 2008-10-31 16:31:43
Umarım BUlgaristan'da yaşayan genç kardeşlerimiz uyanırlar ve gavurlarla aralarına mesafe koyarlar. Maalesef sokakta kendi aralarında sürekli Bulgarca konuşuyorlar. Hatta Türkiye'ye okumaya gelenler bile genel olarak Bulgarca konuşuyorlar. Adeta Türklüklerini unutuyorlar.
Türkiye'ye göç eden göçmenler de bir an önce akıllarını başlarına toplayıp gavur adlarını kulanmaktan vazgeçmeliler, herkes Türk adını almalıdır.
sinan yilmaz 2008-10-31 19:25:07
BENCE GERB PARTISININ GENEL BINASININ ONUNDE DPS PROTESTO DUZENLEMELI YETER BU BOYKO BORISOVUN NAZINI CEKTIGIMIZ
muzzi 2008-10-31 21:08:49
köpekler istiyor diye atlar ölmez...
sezgin 2008-10-31 23:46:56
Atlar istemiyor diye de kopekler ac kalmaz.....
izmirli,ye cevap 2008-11-01 00:24:00
aferin sana iyi söylemisin,
izmirden yorum 2008-11-01 06:26:53
Göçmen kardeşim çok haklısın bir çok insanımız hala bulgar isminle dolaşıyor almayanlar alamayanlar almak istemeyenler Türk ismini almış tekrar bulgar adını almışlarda var. Alamayanların dışındakileri şidetle kınıyorum
Adlarımız ile ilgili ..ADIMIZ ADINA..yazıp tıklayın bu şiirin okumanızı ve yayılmasını çok isterim .Türk adıyla avrupada AÇ mezarı bulunamaz ama bulgar adıyla türk mezarı baş ucunda HAÇ bulunabilir ne garip değilmi arkadaşlar . Bulgarlar tekrar bu hataya düşerse ortalık kan gölü olur geçmişte bu bir hata idi ikici bir hata yapmak büyük aptallık olur HATALAR HATA İLE DÜZELTİLEMEZ
Saygılar
istanbul 2008-11-01 13:26:17
röpotajı ,

"bayıra karşı yatır beniii , tırmala beni , kaşı beniiiiiii"

şarkısı ile bitirmiş...
Kara Ibrahim Aga 2008-11-01 15:09:14
Bizim "Macir kafesi" takmish kafasina bu ISIM meselesine,neden Türkiyede Bulgar isimlen ve ya Bulgaristanda insanlar varmish..
Demokrasi var be güzel kardeshlerim,ister Bulgar ister bashka isimlen gezirler,o bir HAKTIR biyenelim ve ya biyenmeyelim.Burada isim kargashasi ve büyük promler seneye chikacak!
Neden?
Nedeniyse 2009 nisan ayindan sonra Bularistan biometrik passportlari ZORUNLUUGNU uygulamaya bashlayacak.Bu arada USA vizeleride kalkacak diye ichimde bir his var.
Bir yerlerde Türkiye de chipli ve kimlik numarali aygulamasini bashlatmish dige okumushumdu.
Ve pilot bölge Bolu´mush.
Ne yapmali?
Bulgaristan ve Türkiye kimliklerindeki isimler AYNI olmasina dikkat etmektir,olmayanlar olmasina gayret göstermelidirler.
Burada his sediyorum,bashka bir hükümette DPS ortak olmazsa BG pasportlarina ellerinden alinacana.
Öyle bir kaygiya yer yok.
Nedeniyse Türkiyedeki yashayan arkadashlarin STATÜSÜDÜR.
Enteresan olani Gerb partisinin programdaki 3 sayfa.
-Biz Parti olarak Türkiyenin AB girmesini ve entegre olmasini ,HEDEF diye bakiyoruz ve onun ichin chalishmalarimiz bu yönde olcaktir!?
-Aceba neden?
Ve neden B.B dün öyle bir acemice bir söyleshide bulundu?
Hem de bütün medya DPSýe yüklendi halde?
Yani bir yardim gibi?
Aceba cahilgi mi dishari chikti ve ya PLANNLI bir söyleyish mi?
Bencesi birincisi,düshündüklerini istemeyerek dishari chikarti.
Bu günkü bütün Bulgar forumlarinda acayib tepki var o söylediklerine ve cahilline..
DPS bir teshekür mektubu gönderse ona kötü olmaz.
Büyle"elektorati" toparlama propagandasi paralan da yapilmaz,ve Sayder solda kaliyor..........
Shimdi de TRT INTé bu haberi verdi özel kanalar her halde de gechmishlerdir...
Teo 2008-11-01 15:13:17
Uyanalim arkadaslar...kiniyorum bu milisyoner mutrasini
Kara Ibrahimin de yorumunu cok biyendim.DPS uyansin ve cidicesine haklarimizi ve onurumuzu savunsun.Br kac yerde protesto olmasinin iyi olur diyrom.Yetiyse yetsin arkadaslar ben kendimi hayat boyunca Turk oldugum icin suclu hisetmek istemiyorum.Turkler her zaman bu devletin yuzunu yikamistir.Yetteiyse yetsin herkezin gogal hakki esit olarak yasasin.B.B'un sozlerini hic bir zaman unutmayacagim.Bu sozler bizi cok ciddicesine dusndursun ve icimizde Turklugu uyandirsin.Eger DPS, B.B'un sozleri icin bir sey yapmazsa ve sesiz kalmaya devam ederse ipini kendi cekmis olurlar!
Yenide kiniyorum bu adami ...hic bir zaman unutmamak icin.Turklugumuzu ve birligimizi koruyalim!
Ercan Yusuf 2008-11-02 15:39:58
boko borisovun aciklamasini Kircalide Turkler arasinda tedirginlik yaratti gibi ifade biraz hos olmamis. boko borisov bir aciklama yapti Kircalide Turkler altina kacirdi tarzindan bir aciklama gibi olmus.

Bulgaristanda her antiTurk soylemin arkasinda iki sebep vardir. 1- Siyasi 2- Turkofobi (Turk korkusu). borisovda diyerleri gibi korkuyor. Korku insana neler soylettiriyor iste borisov canli bir ornegi.

Esenkalin.
POWER OF THE SALIFLER 2008-11-02 22:12:55
Kırcalıdan yeni geldim kimse tedirgin dildi.
Sabah programına aç gitmeene garnı guruldamış bok çuvalının.Ama gün gelcek bok çuvalı delincek elbet.
Naldöken Türkmenleri 2008-11-02 22:48:08
Ahmet Doğan ne iş yapar.HÖH ne iş yapar.Onların karşı çıkması gerekmez mi ?Dünyanın neresinde böyle düşünce kalmış?Çıksınlar konuşsunlar.
Naldöken 2008-11-02 23:46:53
Tamam özgür.Gel öbür haber başlığına dök içini.Ben de kaşına gözüne vurgun değilim bu adamın.
şevked 2008-11-03 09:45:37
Arkadaşlar,
Boyko Borisova birer mail atıpta en azından teki versek?Ne dersiniz?Öyle kendi aramızda horemag tarzı muhabbetle hak savunulmaz.Ben atıyorum:

http://www.sofia.bg/en/index_en.asp

http://www.sofia.bg/en/display.asp?ime=contact

En azından bunu yapabiliriz - korkmadan.
fatihin torunu 2008-11-03 18:10:28
Sevgili Soydaşlarımız, Boyko Borsov değil, Jivkov dahi mezardan çıksa sizlere bir şey yapamaz. Arkanızda Büyük Türk Ulusu var. Türklüğünüzle övününüz, Güzel türkçemizi en iyi şekilde konuşunuz.Dinimizden ödün vermeyiniz. Unutmayın biz büyük bir milletiz. Tarihte ancak ve yalnız Büyük Milletler İmperatorluklar kurabilmişlerdir. Kahraman Bulgaristan TÜRKÜNÜ kimse yıldıramaz. Ne mutlu Türküm diyene.
seyit 2008-11-04 21:08:54
şimdi o dangalak bişeyler yapma peşinde ama asla beceremez gerekirse insan haklarına kadar gider bu iş. jivkov zamanına dönmesi imkansız.
Mehmet Sertok 2008-11-05 14:52:51
BB'nin arkasında kabak kafası görünen kişi de eski işbirlikçidir. Cebelde fabrikası var adı kyaşif galiba
osman 2008-11-05 22:28:59
Niye osmani ozledinmi,yoksa?
MHP 2008-11-06 23:09:30
senin gibi o...cocuklarini cok gorduk boyko borisov anani sikerler haberin olmazz sabaha cikamasinn..;serefsizin ogluu..mhp gecligii
ramayy 2008-11-10 23:26:47
Sayın B.Borisov her halde Jivkov'un ruhuna sesleniyor. Onlar Slav bozgunlarıdır. Atalarını unutuyorlar galiba. Han Kubrat’ı, Omurtak’ı, Asparuh’u. Balkanlarda Türkleri asla Türkiye’ye kovamayacaklar. Bunu yapmaya çalışırlarken, Türkiye'yi Balkanlara getirecekler. Sayın Borisov’a söyleyin; 75 milyon Türkiye’de tam 20 milyon Balkanlı var. O ucubeler(izrod) Bulgar halkına en büyük düşmanlığı yapıyorlar. Ayni cahilliği Atatürk zamanında da gösterdiler. Eğer Atatürk'ün Balkan Birliği önerisini kabul etselerdi; Balkanlar bir Avrupa Birliği gibi Balkan Birliği gücü olacaktı ve Bulgaristan’ın da Akdeniz’e çıkışı olacaktı. Atatürk, tarihinin derinliklerine inen bir dahiydi. Gönlünde Bulgarlara farklı bir saygısı vardı. Jivkov Çar Deli Petre’ciydi. Rusya’nın deli Petre’leri bakın Sovyetler Birliğini ne hale düşürdü. Bulgaristan hiç bir zaman Avrupalı olamayacak. Asyalıdır ve onun değerleriyle kalacaktır. Onları yine o değerler kurtaracaktır. Avrupalılığı kırk yıl ya sürer ya sürmez. Çünkü Avrupa Ruslardan bin beterdir. Ruslar, Bulgarların Türklüklerini yok etmeye çalıştılar. Bunu yaparken Slavlıklarını büyüttüler. Avrupa ise onları da yıkmaya çalışıyor. Onun için, Bulgarlar bu asimilasyona bir gün başkaldıracak. Ataka’nın doğuşu sadece Türk düşmanlığı görünse de; altında yok olmaya maruz bırakılmış tüm Bulgarlık değerlerini korumak için Avrupa’ya karşı bir bilinçaltı tepkidir. Çok büyük bir Bulgar Kamuoyu Borisov gibi hastaların oyununa gelmeyecektir. Biz Bulgarlarla Bulgaristan denen coğrafi küçük, fakat zengin kültürler bütünü olan cennet ülkede, barış içinde bir arada kavgasız yaşayacağız. Ne AB’nin ne ABD’nin bölücü oyunlarına gelmeyeceğiz. Onlar, kalıcı hâkimiyet kurmak için Yugoslavya’yı kanla böldüler. Şimdilik en az 100 sene Boşnaklar ve Sırplar barış yapamayacak. Bunu niye yaptırdılar? Çünkü Sırplar aşırı Rus yanlısıydılar. Balkanlarda halklar arasında barış istemiyorlar. Çünkü Avrupa’ya karşı büyük bir güç oluşacak. Bakınız; adım kadar eminim. Avrupa çatırdamaya başladığında; Bulgaristan kendini Rusya’ya atacaktır. İşte en trajedi o durumda Avrupalılar Bulgaristan Türkünü kışkırtarak Bulgaristan’ın bir bölümünün elerinde kalmasını sağlamaya çalışacaklardır. Bu durum da iki halk arasında birbirlerini kırdırmaya çalışacaklar. Asla ve asla oyuna gelmeyelim. Bir gün o topraklardan Rusların gittiği gibi AB’de ABD’de gider. Biz Türkler ve Bulgarlar kalıcıyız. Çağdaş uygarlığın evrensel değerlerini kimlik değerlerimizde özleştirelim ve tarihten gelen akrabalığımızı ve altı yüz yıl, bilemedim yedi yüzyıl beraberliğimizi pekiştirerek zenginleştirelim ve renkli bütünlüğümüzü koruyalım…
Saygılarımla. ramayy
Ergün Davbidov 2008-11-16 22:09:56
Hay aq ibnesine bak. şerefsiz faşist köpek. bekle aq sizin gibilerin anasını sikecez. benim bg deki adım bulgar adı eskiden kalma fazla uğraşmamak için değiştirmemiştim. aq ilk işim adımı değiştirmek olacak. ne işiniz var sizin AB de. ulan BG de iş yapmayı düşünüyodum ama vazgeçtim.. bu köpekleri doyuran da bunlar gibi köpek olsun.
TC de araplar, BG de faşisteler, yine Vatansız kaldım aq'dumu dünyasında.. gidecem İsrailli olacam aq en sonunda.
A.Beynur Ahmed 2008-11-17 10:49:39
<a href="http://www.oz-turk.net/Answer-For-Borisov.aspx">Borisov'a tepkinizi buradan gösteriniz...</a>