Ziyaretçi defteri Künye E-gazete
DÖVİZ KURLARI
EUR EUR 1.9558 Lv.
USD USD 1.6518 Lv.
GBP GBP 2.1753 Lv.
TRL TRL 0.4253 Lv.
Anasayfa Haberler   Yorumlar   Edebiyat Video Arşiv
20 Kasım 2017
HABERLER » Kırcaali
TÜRKÇE HABER OYLAMASI

TÜRKÇE HABER OYLAMASI

07 Kasım 2009

Bulgaristan Devlet Televizyonunda (BNT) 9 yıldır devam eden Türkçe haber programının kaderini, hükümet tarafından yaptırılacak kamuoyu araştırmasının sonuçları belirleyecek. BNT'de yeni düzenlenen bir stüdyonun açılış törenine katılan Başbakan Boyko Borisov, hafta içi her gün 10 dakika yayımlanan Türkçe haber programının yayından kaldırılıp kaldırılmaması konusunda kamuoyu araştırması yaptırılacağını ve bu araştırmanın sonuçlarının Elektronik Medya Kurulunun (SEM) dikkatine sunulacağını bildirdi. Konuyla ilgili son kararı Bulgaristan'da medyanın çalışmalarını kontrol eden en yüksek kurum olan SEM'in vereceğini belirten Borisov, "SEM'in, kamuoyu araştırmasının sonuçlarını göz önünde bulunduracağını düşünüyoruz. Halkın görüşü çok önemli. Bakalım halk ne diyecek" diye konuştu.

Borisov, söz konusu kamuoyu araştırmasının ne zaman sonuçlanacağını ise açıklamadı. BNT'de Türkçe haber programının yayından kaldırılması Borisov'un Temmuz sonunda kurduğu azınlık hükümetine "şartsız" destek veren ırkçı ve aşırı milliyetçi ATAKA partisi tarafından gündeme getirilmişti. "Bulgaristan'da Türk yoktur" görüşünü savunan ATAKA, ülkenin büyük kentlerinde imza kampanyası başlatarak, Türkçe haber programının yasaklanması talebinde bulunmuştu.

Kaynak: Kırcaali Haber

Ziyaretci sayısı: 3007


Kategoriden tüm haberleri oku


 YORUMLAR


Kasinti tuttu 2009-11-07 13:19:26
Kasinti tuttu yine Bulgarlari ,kasinin bakalim zaman gelir kasiriz ,10 dakhaber dediginiz kaldirsanizda TURKLUGU Bulgarstanda silemeyeceginizi anlamadinizmi illaki TURK ya..aginimi yemek istiyorsunuz ,merak etmeyin oda olacak .
AB. 2009-11-07 13:57:12
Komunist barbar sionist jejimin yóneticisi Todor Jivkov túrklere 1985 asimilasyon kanpanyasi sirasinda Sofya radyosu túrkçe yayin bólúmúnú kapatmisti bugúnlerde de BNT túrkçe yayini dúsúrmeye çalisiyorlar ATAKA dediklerimis parti asiri milliyetçi Susuz komunisterin barbar evlyatlaridir yine túrk dúsmanligi beslemektedirler fakat Devletimizin yóneticileri bóylelerini millet yerine koyuyorsa bu demekki Bulgaristanda akli selim insanlar kalmamistir bunu bilmemiz gerekir ki dúnya kúresellesmekte Balkanlarda ise Asirimilliyetcilik hala canlilik durumdadir Komsumuz túrkiye úlkesinde yasiyan yabancilararadyo ve televiziyon yayini açmakta misal:TRT-6 24 saat Kúrtçe yayinda TRT Nevs bugún simdilik Rusça basta olmak sartiyle 4 dilde yayinda iste buna denir Demokrasi iste buna denir açilim iste buna danir hos górú a vrupa ve dúnya górúyo kimin ne oldugunu.Saygilar
Temel Haklar 2009-11-07 15:31:39
Temel Haklar Oylanamaz. Bu evrensel bir ilkedir.
Kara Ibrahim Aga 2009-11-07 16:27:42
Ha..ha..ha.Hani 600,000 kishinin oylarini alan bi parti vardi oradan yazili bi achiklama yok'mu daha?
Il ilche merkez Politbüro her halde habersiz!!!
Hani Filistinde olaylara refleksleri chok yüksek olan Din adamlarimiz nerde?
Genchlik kollari nerdeeeeeeeeeeee?
***
Hayde Sayderin yaptiklari normal,ama Bobo Korleone böyle konuyu "Refererendum" gibi yutturma istemesi nesin neyi oluyoru.
Kaldiracam de,daha iyi.
Bizim Zübükler böyle sheylere tavir koyacaklarina Hükümete ve BoBoya ya chekmekten bashka vakitleri kalmiyiyoru.
Eveli gün'de siradaki yaladi pulladi Borisovun gitti yolu..
Üch gün sonra Jivkova karshi gibi yapilan "teatro"nun 20 sene olushu...
E 20 sene sonra ne degishti?
Hich birshey.
Yalniz gavazi Bash Bakan oldu..
Bi de Komunistler Kapitalist,daha dorusu Oligarh oldular.
Millete de pervazca:
-Hani Demokrasi istiyordunuz ya, ishte bu Demokrasi diyorlar...Al birini vur öbrünü!!!
Rumeli ruzgyari. 2009-11-07 18:07:14
Kara Ibrahim aga Olyle yobazlanacagina çik Kircaalinin ortasina kur bir masacikta ey ahali eger bulgarlara BNT-1 de 15 dakikalik túrkçe yayinina engel olunuyorsa bizler yeni bir BNT-2,den 24 saatlik túrkçe yayin kanali istiyoruz bunu Bulgaristan bizden çok górmesin ne olur bizde Bulgaristan vatandasiyiz 97 yildir bu úlkeyi ayakta tutan bizleriz bulgarlar nekadar temel haklara sahipseler bizlerde sahipiz bulgarlar BNT,ye ne kadar vergi ódúyorsalar bizde ódúyoruz Bu úlkeye bulgarlar ne kadar KDV ódúyorsalar bizler de ódúyorúzBu úlkenin anayasal haklari hepimizin haklaridir demekte fayda var ne duruyorsun Enayi gibi onu bunu suçluyorsun çik meydanlara górelim senin gururlugunu.ha górelim seni yaani atta var meydanda Bu isler seslilik ister sesini yúkselteceksin yalakaligin yeri yoktur korkma sana kimse kursum sikmaz ammaa poponun sert olmasinda da yarar var okadar dir hemserim ha górelim senin kabadayi oldugunu.Hasaaa.
Rumeli ruzgyari. 2009-11-07 18:13:55
Kara Ibrahim aga óyle yobazlanacagina git birinci valinizden izin dileyi ile çik Kircaalinin Merkezine kur bir masacikta ey ahali eger bulgarlara BNT-1 de 15 dakikalik túrkçe yayini engel olunuyorsa bizler yeni bir BNT-2 kanalin,dan 24 saatlik túrkçe yayin porogrami istiyoruz bunu Bulgaristan bizden çok górmesin ne olur bizde Bulgaristan vatandasiyiz 97 yildir bu úlkeyi ayakta tutan bizleriz bulgarlar nekadar temel haklara sahipseler bizlerde sahipiz bulgarlar BNT,ye ne kadar vergi ódúyorsalar bizde ódúyoruz Bu úlkeye bulgarlar ne kadar KDV ódúyorsalar bizler de ódúyorúzBu úlkenin anayasal haklari hepimizin haklaridir demekte fayda var ne duruyorsun Enayi gibi onu bunu suçluyorsun çik meydanlara górelim senin gururlugunu.ha górelim seni yaani atta var meydanda Bu isler seslilik ister sesini yúkselteceksin yalakaligin yeri yoktur korkma sana kimse kursum sikmaz ammaa poponun sert olmasinda da yarar var okadar dir hemserim ha górelim senin kabadayi oldugunu.Hasaaa.
gara gaş ^^ 2009-11-08 02:45:39
yav bunlar her azdıklarında , başlarına bi nane geliyo :/

geçen gün Şumenli - 5 senedir TR de oturan bi kızla tanıştım ... ve okullarda türkçe seçmeli dersimiz vardı -de - ne yapiim türkçeyi deyip - türkçe dersine yazılmadım bile , dedi .. ki çevresindekilerde aynen öyle yapmışlar .. :/ keşke rusça bilseydim falan felan ..
demekki türkçe yayınlar da ilgisizlikten söndü - reklam yok - gelir yok .. çakalın da işine geliyo :/
gara gaş ^^ 2009-11-08 02:49:45
gara ibram aga - sen neden duruyon yav ... ?
sizde bi sandık açıp tam tersi - türkçe yayın durdurulmsın protestosu çekin ... bu duruma sen bile kahkaha atıyosan - çakallar hayli hayli atar :/
Hasan 2009-11-08 11:22:43
ISTE AHMET DOGANI IN MIREN PREHODU , ISTE DPS YIN SUSKUNLUGUNUN SONUCU BU . KESKE HER SORUN SUSARAK HALLEDILSEYDI .DPS SUSTUKCA BIZIM MILLETIMIZ BULGARLASIYOR VE GITTIKCE TURKLUKTEN UZAKLASIYORLAR .
BURDA KIRCAALIDE SANDIK ACACAK OLAN KARA IBRAHIM AGA DEGIL ,BU ISI YAPACAK OLAN MECLISTE OTURAN 38 KISILIK LOPEN TAKIMIDIR .ALLAH SIZI BILDIGI GIBI YAPSIN BU KADAR KORKAK OLAMAZ BIR INSAN ,SIZLERE HAKKIMI HELAL ETMIYORUM .
Ahmet 2009-11-08 17:23:11
Bizim haklarimiz halk oylamasina kalmissa demekki bizim hic bir hakkimiz olmayacagi anlamina gelir cunku bizim sayimiz cingenelerle beraber 2 milyon .Bulgarlar cogunluk. Boyko degilmiydi buyuk illerde Ermeni soykirimini tanittiran . Bakacaz gorecez bakalim Boyko ne yapacak ve CHP ne cevap verecek.
Eceli gelen it ... 2009-11-08 17:47:34
Bulgarski kafa , Bulgasrski mermer
fes 2009-11-08 21:57:42
Madem öyle biz de "Kırcaali bölgesinin Türkiye'ye katılmasını istiyormusunuz?" oylamasını yapalım ozaman, bakalım halk ne söyleyecek.

1913 ekiminde almanların baskısıyla İstanbul'da rezil bir antlaşma yapılmıştı, bize hiç kimse "Bulgaristan'da kalmak istiyor musunuz" diye hiç sormamıştı.

Madem artık demokrasi geldi, bu da sorulsun.

Bulgarlara demokrasi var da bize yok mu?
şevked 2009-11-08 22:56:15
Benim kızdığım şu.Hani bir sürü kayıtlı "tursko kulturno drujestvo"lar var, hani "turski intelektualci" geçinen bir suru adam var Bulgaristanda.Bunların sesi niye çıkmıyor?
şevked'e 2009-11-09 01:33:48
1985'teki hareket tarzları bugününde bire bir göstergesidir. ayrıca onlar türklüğü kabul etmezlerki. kozmozun , enternasyonalizmin yani yeni dille global dünya insanı onlar
fes 2009-11-09 07:57:17
1985'de hareket arzları neydi ki? Ve kimlerden bahsediliyor?

Bunlar net bir şekilde ortaya konmalı.
fes'e 2009-11-09 14:22:05
sende çok iyi biliyorsun kimler oluğunu
fes 2009-11-09 20:21:41
Vallayı tallayı bilmiyorum bak! nereden bileyim ki?
doğan 2009-11-09 23:12:03
Bence bulgarların ara sıra böyle çıkışları bizim lehimizedir,yoksa aksi halde biz uyur uyuşuruz.

1984 de bulgarlar biraz aceleci davrandılar.Biz ne güzel yola girmiş koyunlar gibi usul,usul yürüyorduk.Götürmek istedikleri yer yakındı,sürüyü biraz hızlandırmak istediler,amaçlarına ulaşmak için sabırsızlandılar,sürüyü dövmeye başladılar ve ürküttüler.
Ara sıra ürkütülmeye ihtiyacımız var!
fes 2009-11-09 23:33:07
Nodula ihtiyacımız var diyorsun, ama aynı zamanda Türkiye'de askerin psikholojik yönlendirme yapmasına karşı çıkıyorsunuz.

Yaman çelişki yok mu burada?
doğan 2009-11-10 00:01:09
Fes,

Bahsettiğin olaylar çoook farklı.
Bulgaristanda türklerle,bulgarlar arasındaki durumu,Türkiyede türk askerle ve halkı arasındaki duruma benzetmeni
Ne yaman bir benzetme derim
Türk askeri halkın ta kendisidir.Ha içerisinde bazı kişiler kendilerini halkın üzerinde görmüştür fakat bu yavaş ,yavaş aşılacaktır
fes 2009-11-10 08:14:13
Türk askerinin ezelden beri "halkın ta kendisi" olduğuna ben e inanıyorum, ancak AKEPE ve Fettullahçı adında birileri CIA'nın emir komuta sinciri altında "halkın ta kendisi biziz" diyorlar; ne olacak şimdi?

Halkı yönetme yetkisi - yani gerektiğinde cezalandırma veya ödüllendirme yetkisi - türklerde olması gerekirken, Ankara'da konuçlanmış pentagon askeri istihbaratının elinde olursa ne olur?
şevked 2009-11-10 09:51:46
doğan kardeşimiz haklı,
aslında "vızroditelen procesle" bulgarlar otogol attılar kendilerine.Ne güzel asimilasyon yoluna girmiştik ondan önce.
Bu günler hem yumuşak ve hem sert asimilasyon belirtileri var.Bir taraftan GERB partisi bazı türkleride saflarına alarak türklere hoş görünmeye çalışıyor.Diğer yandanda sert çıkışlar var türkçe haberler konusu gibi.


ANCAK BOYKONUN SERT ÇIKIŞLARINA TARAFIMIZCA TEPKİ VERİLMEZSE, DİĞER YUMUŞAK ASİMİLASYON AKIMINA KAYIP GİDECEĞİZ.
Perperek Papazı Der ki... 2009-11-10 20:49:19
Bulgar piçi'nin biri Varna'da toplamış olduğu 20.000 imzaya karşılık Türkçe haberleri'nin kapatılmamasını protesto etmek için kendini BNT'nin önünde yakmaya kalkmış.

Yansaymış keşke, de montunu çıkarıp evinin yolunu tutmuş salak.
kazım 2009-11-11 00:05:45
9 ekim 1444'de Varna ovasında haçlı ordularını fena yenilgiye uğratmıştık. İmza toplayanlar bunları hatırlasalar iyi oluri
Kara Ibrahim Aga 2009-11-11 18:08:31
Vay be cuma ve ya cumartesi yazima ne yorumlar yazmishlar Arkadashlar!!!
Kemiklerden Dede yazmish..
-Yap bi Parti.Kur sofrani!
Ben de dinledim kendisini.Bir parti verdim pazar ve pazartesi akshami.Yok yoktu.Hershey belesh masada.
Burada'dim Gara Gash:
***
http://de.wikipedia.org/wiki/Color_Fantasy
***
150 € -Kiel'den Oslo'ya herkese tavsiye ederim..
recep ay 2009-11-12 15:02:21
iyi günler saygı değer vatandaşlarım gördünüzmü oylama ters tepki yaptı yaklaşık 3 000 000 milyo türk vatandaşını yok sayamadılar türce ye devam iyi ginler