Ziyaretçi defteri Künye E-gazete
DÖVİZ KURLARI
EUR EUR 1.9558 Lv.
USD USD 1.7473 Lv.
GBP GBP 2.1232 Lv.
TRL TRL 0.3187 Lv.
Anasayfa Haberler   Yorumlar   Edebiyat Video Arşiv
18 Ekim 2019
HABERLER » Kırcaali
OSMANGAZİ BELEDİYESİ BU YIL DA KIRCAALİ’DE YÜZLERCE KİŞİYE AŞURE DAĞITTI

OSMANGAZİ BELEDİYESİ BU YIL DA KIRCAALİ’DE YÜZLERCE KİŞİYE AŞURE DAĞITTI

09 Ocak 2010

Bu yıl üçüncü kez düzenlenen ve geleneksel hale getirilen aşure töreni Bulgaristan’ın Kırcaali kentinde geçekleşti. Türklerin yoğun olarak yaşadığı bu şehirde düzenlenen törende, yüzlerce kişiye aşure dağıtıldı.
Osmangazi Belediyesi, Kırcaali Belediyesi ve „Ömer Lütfi” Kültür Derneği tarafından düzenlenen törende kazanların başına geçen Osmangazi Belediye Başkanı Mustafa Dündar, Kırcaali Belediye Başkanı müh. Hasan Azis, müftü ve papaz, yüzlerce kişiye aşure dağıttı.

Osmangazi Belediyesi'nden Belediye Başkanı Mustafa Dündar, Başkan Yardımcıları Ayhan Sezer, meclis üyeleri Cemal Balabanoğlu ve BAL-GÖÇ yönetim kurulu üyesi İsmail Selimoğlu'ndan oluşan heyet, Kırcaali'de büyük ilgiyle karşılandı. Aşure dağıtım törenlerinde Osmangazi Belediyesi heyetine Kırcaali Belediye Başkanı Hasan Azis, Bulgaristan Müslümanları Yüksek Şura Başkanı Şabanali Ahmet, Kırcaali Papazı Peter Gerena da eşlik etti.

Türkiye’den özel olarak getirtilen malzemelerle ve Bursalı baş aşçı Hikmet Cihanlı tarafından hazırlanan 4 kazan aşure iki saat içerisinde yüzlerce kişiye dağıtıldı.

Kaynak: Kırcaali Haber


Kategoriden tüm haberleri oku


 YORUMLAR


Perperek Papazı Der ki... 2010-01-09 17:38:04
Bu papazı da görmekten gına geldi. "Sarı" papazın önünü kesmek için başka bir papazı da DPS elemanı gibi gezdirmek de olmaz ki.
İYİLİK 2010-01-09 18:44:51
OSMANGAZİ BELEDİYESİNİ KUTLUYORUM YARDIM HERZAMAN KUTSALDIR VE HERYERDE ANLAMLIDIR BUNLARA VESİLE OLANLARA SAYGILARIMLA
Ahmet 2010-01-09 19:39:38
Sanki Kircaali bldiyesi asure dagitmaya gucu yokmu yoksa niyetimi yok ? Birkerede su popazi oraya cagirmayin yaw Allahim cildiracam.
Perperek Papazı Der ki... 2010-01-09 22:46:05
Papaz Pepır DPS nin adamı olmuş gibi hali var Hasan Aziz onu her tarafda götürür. Aslında "pomak" papazın önünü kesmek için Türkçe konuşan bir papaz iyi bir malzemedir.
fes 2010-01-10 01:03:59
Türkleri maceraya nasıl sürüklüyorlar gene, anlamamız açısından biraz açar mısın?

Uçuruma götürüyorlar milleti dediğine göre, bir bildiğin var demek. Savaş mavaş mı çıkartacaklar yoksa, nedir?

Sonra DPS'den hoşgörü, merhamet (?) niye bekleyelim ki biz yav, herkesin işi var gücü var.
Nejo 2010-01-10 09:45:49
Hasan Aziz Başkanımız o kadar akıllı ki, Papazıda sürekli yanında taşıyor, ama bazılarınız bunu anlayamıyor işte!!! Adam, Papaz - İmam fark yapmaz hepimiz kardeşiz mesajı vermek istiyor ... Zaten Bulgarlar en ufak bir şeyin propagandasını yapmak için mazeret arıyor, Başkanımızda bunlara meğal vermemek için nasıl imamı yanında bulunduruyorsa aynı şekilde papazında yanında bulunduruyor!!! Bence güzel ve doğrusu da bu!
Şimdi diyeceksiniz bu tür organizasyonlarda bulgarlar imam çağırıyorlarmı..? Tabiyki hayır, ama brakında büyüklük bizde kalsın, biz doğruyu yapalımda onlar ya utansınlar yada doğru yolu bulmaya çalışsınlar...
Saygılarımla KJ Gençlik - İstanbul .)
İbrahim Baltalı/Gümülcine 2010-01-10 12:56:00
Kendi memleketini unutma sayın başkan!

Osmangazi Belediye Başkanı Mustafa Dündar'ı bu güzel girişiminden dolayı kutluyorum. Batı Trakya'nın Dündarlı Köyü'nden olan ve halen annesi babası orada yaşayan hemşehrim Mustafa Dündar'ın bu güğzel ve anlamlı hareketi Gümülcine'de de düzenlemesini arzu ediyoruz.
şumnu 2010-01-13 09:32:21
ya bu kırcali den başka yer de müslüman yokmu bg de tabi başka bölgelerde ki müslümanlar böyle oy potansiyeli yok i neden gelsinler başka ilere onların amacı reklam oy ALLAH rızsı icin degilki her yıl boy boy resim başka bir icrat yoki gecen yılki programa katıldım bütün aşureler yenmeden yerde atılıyordu cünkü kırcali halkı tatlı aşure yemezler aşureyi alan kenara bırakıp gitiler neyseki bizde bizm bölgede yaptık hemde mevlütle büyük program oldu ama bizimki ALLAHA yakın onlarınki siyasi yönününe yakın bazılarının cıkarları dogrultusunda yapıldıgı beli üzgünüm üzgünüz...