Ziyaretçi defteri Künye E-gazete
DÖVİZ KURLARI
EUR EUR 1.9558 Lv.
USD USD 1.7473 Lv.
GBP GBP 2.1232 Lv.
TRL TRL 0.3187 Lv.
Anasayfa Haberler   Yorumlar   Edebiyat Video Arşiv
18 Ekim 2019
HABERLER » Kırcaali
AŞIRI MİLLİYETÇİ BAKAN BOJİDAR DİMİTROV TÜRKÇE HABERLER’İN KALDIRILMASINI İSTİYOR

AŞIRI MİLLİYETÇİ BAKAN BOJİDAR DİMİTROV TÜRKÇE HABERLER’İN KALDIRILMASINI İSTİYOR

10 Ocak 2010

Bulgar özel televizyon kanalı NOVA TV’ de bir programa katılan Dış Bulgarlardan Sorumlu Bakan Bojidar Dimitrov Bulgaristan devlet televizyonunda hafta içi 10 dakika Türkçe olarak yayınlanan haber bülteninin kaldırılmasını istediğini belirtti.
Aşırı milliyetçi Bakan Dimitrov “ BNT Müdürü Ulyana Prımova’nın bu haberleri hemen kaldıra bilir, çünkü bu haberler çok az sayıda kişiler tarafından seyrediliyor ve Bulgaristan anayasasına da aykırıdır. Bulgaristan’da resmi dil Bulgarcadır ve başka bir dilde yayın sadece özel kanallarda yapılabilinir.” dedi.
Bojidar Dimitron BNT Müdürü Ulyana Prımova ile görüşüp haberlerin kaldırılmasını isteyeceğini söyledi.

Haberin kaynağı: http://www.trud.bg/Article.asp?ArticleId=337349

Kaynak: kh


Kategoriden tüm haberleri oku


 YORUMLAR


Rumeli 2010-01-10 10:39:12
Belli ki Bojidar Dimitrov bu hükümette 4 sene cikaramayacak. Ne derin Türk dusmanligi, ne hasta kompleksli, vijdansiz bir yaratik. Bu adam Türkiy'de olan 326 000 Bulgar vatandasindan sorumlu..
fes 2010-01-10 12:22:28
Buarın kafaları niye büyük oluyor okadar ya, domuz etinden mi oluyorlar böle? Adamın kafası nah, ellibeş ekran televizyon gibi.
gara gaşş^^ 2010-01-10 12:49:56
hehe 51 ekran olsa iyi - 120 ekrandan bile fazla duruyo .. ayrıca o göz morluklarıyla bu zombi de kim dedim ... insanın iç çirkinliği harbi yüzüne yansıyo kim ne derse desin ...:)
Rodoplu 2010-01-10 12:50:51
Sayın Rumelili, 326,000 Bulgarı Türkiye Cumhuriyeti sınırları içinde nasıl arayıp sayabildiniz?! Eğer, Bulgaristandan bundan 20 yıl önce göçetmiş ve hala Bulgar isimleriyle "Ben Türküm" diye oralarda ğöğüs dövenleri de hesaba katıyorsanız size "еyvallah" demekten başka söyleyecek bir şey kalmıyor.
Susuz bir değirmen oluğuna kalbur ile su taşımanıza bir anlam veremedim doğrusu....
gara gaş ^^ 2010-01-10 13:21:54
biraz karışmış gibi oluyom , bağışlayın .. fakat rumeli arkadaşın yazısında ters bişii göremedim ...çifte vatandaş olanlardan sorumlu olduğunu yazmış sadece .. yani kimlerin ellerinde gibi ..
malesef haklısınız bulgar ismiyle süslenen bi sürü gelişmemiş insan var , belki boyunlarına haç bile takarlar kim bilebilir .. komunizmin ektiği tohumlar onlarda filizlenmiş .. artık aile soy ağaçları öyle dallanır dallamaların :)))
Nejo 2010-01-10 14:36:05
Aynen o anlama geliyo gardaş nasıl şu an BG'de 800 bin civarı türk varsa şu anda da TR'de 324 bin bulgar var!
fes 2010-01-10 14:55:08
Çift vatandaş olsun olmasın 89 göçünde Türkiye'ye gelenlerin dosyalarında bulgar isimleri kayıtlıdır.

Hakkınızda herhangi bir güvenlik soruşturması, araştırması yapıdığında 89'da kada geçmiş bulgar isimleri önünüze çıkıveriyr.

Hele ilgili memurun balkanlardan gelenlere karşı özel bir garezi varsa, bugar ismini evire çevire soruşturmaya bayılırlar.

BAL-GÖÇ ve diğer göçmen dernekleri bu kayıtların geriye doğru silinmesi yönünde çalışmaları bir zarurettir.
Perperek Papazı Der ki... 2010-01-10 15:53:08
Bu lavuğun kafası içinde çok beyin olduğu için büyüktür.
gara gaş ^^ 2010-01-10 17:22:35
yav tabi ki çift vatandaşlar bir bg birde TR vatandaşı olur ... şimdi TR den gidip Almanyada yaşıyanlar malesef vatandaşlığın birinden vazgeçip Alman vatandaşı oluyolar falanca hakları ellerinden gitmesin diye ...şimdi alman vatandaşı olan bir türk alman olmuyo heralde ... herşeyi kendi anlamak istediğimiz gibi anlıyoz ya :(
gara gaş ^^ 2010-01-10 17:31:41
bu bojidar dimitrov evrim geçirmiş :D:D:D

ben maymun diiilim ben bi bayanım diyo :))) filmini izleyin :D:D:D


http://vidyotv.com/video/South-Park-ta-Evrim-Teorisi_4117/
todor jifkof 2010-01-11 09:56:32
sayın meco ve diğer arkadaşlar sizler hala bularistanda nekadar türk oldoğunu öyrenemiyorsunuz veya öğrenmek istemiyorsunuz bg dış işleri gibi sayıyorsunuz, iyi çift vatandaş olsun veya olması nasıl bir isim taşırsa taşısın TÜRK TÜKTÜR bunu hiç ama hiç unutmayın ve bunların sayısı bulgaristan da şu an itbarığla 3 000 000 milyon ve üzeri . ama bizkalkıpda bg dış işleri gibi sayarsak birinci dünya savaşından bu yana çeşitli zorunlu göçe zorlananlarla tam 7 000 000 milyonuz tarihin bir gerisini okuyun ve doğruyu bulun ve bunların arkasında durmayı öğrenelim hoşca kalın
Nejo 2010-01-11 13:41:57
todor jifkof: Ben de sana diyorum ki türklerin yoğun olarak yaşadığı en büyük şehir hangisi???
Kırcali!!! Nüfusu kaç ? Toplam: 170-175 bin civarı!!!
Bunların kaçı türk??? 100 bini falan!!!
Sen 3 milyonluk rüya görüyorsun herhalde cahilovski!!!
Bende isterdim o kadar olmamızı ama değiliz!!! Matematiğin bu kadar işte senin :)))
todor jifkof 2010-01-11 16:43:46
sayın neco balli senin matematiğin çok iyi fakat saymak bilmiyorsun ve hiçde savunmayı başaramiyorsun sen anlaşılan 1984-1985 yıllarını yaşamamışsın bulgarlar kendleri dediler kıcaali de % 95 olak türk halkı kalkıştı diye .sen biraz geri döpde bazı şeyleri araştırmanı tavsiye ederim kardeş benim yazdıkların doğrudur saymasını bilirsen güle güle kalın sağlıcakla
Şabanali 2010-01-11 22:11:18
Boykonun yaptığı mezalimi neden görmüyorsun.
gara gaş ^^ 2010-01-12 00:34:05
he madem türk türktür ... gagavuzları da sayalım ne olcek ki .. ? :) bari onlar kendilerini öz türk gök türk felan hissediyolar ve öylelerde .. sadece bir önceki dinden yenisine transfer olmamışlar .. de bizim güya müslüman türkler ecnebi ismiyle süslenmeye bayılıyo ..özenti olsa gerek ..gagavuz tatar pomak v s hepsini sayarsak tabi ki rakam daha da fazla olması gerek .. eskiden hesap makineleri ve teknoloji yokken insan sayımı daha mı kolaydı ne :))
Nejo 2010-01-12 08:57:53
todor jifkof: Tamam güzel kardeşim madem ki herşeyi çok iyi biliyorsun, o zaman bi zahmet bizi bir aydınlatıver üstün zekanla istatiksel bilgiler ver nerede ne kadar türk var diye ve sonra bana bir sonuç bildir çok merak ediyorum bu 3 milyon türkü BG sınırları içinde nasıl toplayabiliyorsun???
fes 2010-01-12 09:16:42
Malesef atmasyonu çok seviyoruz biz; kılı kırk yaaak araştırmak yerine kafadan atıveriyoruz.

Mantıkta başlangıç değeri ilkesi vardır; ilk başta yanlışın üzerine düşünce bina edildiğinde ardından gelecek doğrular da hep yanlış olur.

Bu kafaya göre Türkiye'de 20 milyon kürt, 20 milyon alevi, 8 milyon çerkez, 6 milyon arnavut, 2 milyon boşak, 4milyon arapi, gürcü, pomak, v.s. var. Peki türler nerede?
todor jifkof 2010-01-12 10:49:09
İYİ GÜNLER NEJO VE FES KARDEŞLER bir bakın bulagarlar nasıl çalışıyor ve nasıl sayıyor batakla ilgili kendi kestikleri mezarda çıkardıkları v.s. ötesini çözmeniz lazım bence ,ve aynı zamanda hala şu an turkiye de nasıl oluyorda 340 000 bin bular var diyebiliyorlar bunları görmek bunların arkasını okuyabilmek bir defa herkese göre değil anlatmak ise yazıyla daha da zor ben yine diyiyorum ki 3 000 000 milyon ve üzerindeyi unutmayın bunu benden söylemesi hoşca kalın sevgili kardeşlerim

EDEBİYATIMIZDA BALKAN ACILARI 0

Prof. Dr. Hayriye S. Yenisoy
Balkanlar'dan göçler deyince çocukluğum gelir aklıma. Mahallemizdeki çocuk arkadaşlarımdan bazılarının ailece çok uzak yolculuğa çıktıkları...[devamı]
şevked 2010-01-12 14:09:13
Efendim şöyle Kapıkuleye veya Dereköye veya Hamzabeyli sınırkapısına br dayanın ve sonra "kırmızı pasaportlarla" giriş çıkış yapan TC vatandaşlarının isimlerine bir dikkat edin - Anka,Fidanka,Angel,Asen ve sayre, ha ara sıra 1989'den sonra gidipte TC olan bazı AHmed,Mehmed,Ayşede görürsünüz.

Şimdi insan bu isimleri duydunmu düz mantıkla, haaaaa Türkiyede 300 000 "Bulgar mı vaaaar" demezmi.

2-3 sene evvel TRT2'de sanırım 29 ekim programında,
şair Bülent Yavuz bakiler çok yerinde bir söz söyledi "EFENDİM BİZ TÜRKLER NEREDE OLURSAK OLALIM, ASİMİLE OLMAYA YATKIN BİR MİLLETİZ".
Hala bazı ibret tablolarını gördünmü o sözler aklıma geliyor -,

bulgarca çalgalarla yatıp kalkan göçmen çocukları,"baniçka","kifla","milinka" dükkanları.
Helede İstanbulun Avcılarından otobüs geçerken gözüme bir berber dükkanında "BRISNAR" tabelası takılıyor ya - felaket.

Türkiyedeki göçmenlerimiz bile bulgarlaştırma etkisi altındayken,BG'deki insanımıza ne diyelim.
şevked 2010-01-12 14:11:34
...şair Bülent Yavuz Bakiler....

Ha bu arada SKAT TV ve ATAKA bozuntuları gerçekten Kırcaalihaberi gün ve gün tercüme ediyorlar, her ne kadar bizim editörler sitenin bulgarca kısmına milli meselelerle ilgili yazıları yayımlamaya korksalarda.
Nejo 2010-01-12 14:28:51
Ah Totor ve Şeket Ağalar... En basiti İnternette Wikipedia Araması diye bir olay var açın birazda okuyun resmi kaynakları, bana anlatmayı eski mezarları ve kapıkuleden hangi isimler altında insanlar giriş-çıkış yapmış :)))
todor jifkof 2010-01-12 14:46:12
sayın şevket bey siz istanbulda oyazdıklarınızın dışında nekadar ingilizce nekadar fransızcave almanca rusca v.s. isimler var görüyonmu isimle falan hikaye hiç bir şey olmaz TÜRK TÜRK TÜR bunu böyle blin ve doğrusu budur canınızı sıkmayın olmıyacak şeylerle..sonra bulgarlar bulgar isimlerini saydığını biliyorsunda neden pek iyi 1890 yılından beri çeşitli nedenlerle tüküye ye göç edenlerin sayısını bılmiyor ve saymıyorsunuz onların yok bulgar adı, fakat BULGARİSTALI DIR onlar bilmenizde fayda var bunları bulgarlar size söylemez fakat iyi bilirlrer hoşca kalın
hatırlatma 2010-01-12 15:13:18
Varnalı gırdaş, B. Dimitrov 2005-2009yıllarında BSP-den milletvekili değildi. Adı geçen şahıs o dönemde BSP listesinden aday gösterilse de,sonuçta seçmenlerin orta pırmağını hak etti. O kadar geri zekali değiliz.
şevked 2010-01-12 15:14:43
Nejo,
sadece Gugwl amdjaylayda aram iyi merak etme.
Todor Jifkov kardeş,
Zaten Türk toplumunda genel bir bozulma var.Ben gözlerimle gördüğüm içinde yaşadığım BG türkleri gerçeğine değindim sadece.Sonra 1890dan sonra göç edenlere gelince, orada haklısın.Bende o "unutulmuşluğun" içinde yetitim.Ama bazı şeylere devlet babada el atmalı, STK'larda.
Mesela BG devleti ve "trakiyski drujestvalar" gib çalışıyor mu TC devleti ve "göçmen dernekleri".?
todor jifkof 2010-01-12 15:48:03
mer şevket kardeş senin dediğin tamamen deyiilde kısmen de olsa doğru bozulma var ve olacak o kaçınılmaz bu her bir millette var o okadar ,ince eğiripte sıkı dokunamaz hiç bir yerde biz, bize bakalım ve helede kendimize göre yorum yaparak birliği ve beraberliği sağlamak dır amaç bazı soytarılar olacak elbette .hoşca kal