Ziyaretçi defteri Künye E-gazete
DÖVİZ KURLARI
EUR EUR 1.9558 Lv.
USD USD 1.7473 Lv.
GBP GBP 2.1232 Lv.
TRL TRL 0.3187 Lv.
Anasayfa Haberler   Yorumlar   Edebiyat Video Arşiv
15 Ekim 2019
HABERLER » Kırcaali
AŞURE GELENEĞİ KIRCAALİ’DE YAŞATILDI

AŞURE GELENEĞİ KIRCAALİ’DE YAŞATILDI

18 Ocak 2010

Kırcaali’de düzenlenen aşure gecesi, Kırcaali Bölge Müftülüğü, Dialogue Bulgaria ve Zaman’ın ortaklaşa düzenlediği programla gerçekleştirildi. Belediye başkanları, işadamları, yerli aydınlar ve misafirler “Kırcali” otelinde aşure vesilesiyle bir araya geldi.Kırcaali Zaman Temsilcisi İdris Ali, konuşmasında bir Çin atasözünde “Karanlığa söveceğine bir mum yak” cümlesini hatırlatarak kötülük ve olumsuzluklardan dert yanılacağı yerde herkesin küçük de olsa bir iyilik yapması gerektiğini söyledi. Bu aşure programının barış ve anlaşmaya adım niteliği taşıdığını kaydeden Ali, “Bu akşam ben bu mumu gönlünüzde yaktığınızı umuyorum.”diye konuştu.
Kırcaali Belediye Başkanı müh. Hasan Azis de, organizatörlere ve şölene desteği olan herkese teşekkürlerini sunarak Kırcaali’deki aşure kutlamasına katılmaktan duyduğu memnuniyetini dile getirdi. Kırcaali’de aşure bayramının anlamlı bir şekilde eda edildiğinin altını çizen Azis, Kırcaali’de her bayramın da farklı yaşandığını vurguladı. Başkan Azis, “Kırcaali’de bayramlar dolu dolu yaşanıyor, çünkü din ve etnik farkı gözetmeksizin herkes tarafından kutlanıyor. Biz bayramları paylaşıyoruz. Bu yüzden Kırcali halkı için tüm bayramlar içten yaşatılıyor. Paylaşmak bizim insanın özünde var, aşure ise bu paylaşımın doruk noktasıdır. Aşure insanlığın ortak değerlerini, sevincin paylaşılmasını simgeliyor.” diye konuştu. Metin Hasan önderliğinde “Zeybekler” grubu halk dansı gösterileriyle geceye renk katarken ünlü sanatçı Sunay Çalıkov’un sesinden unutulmayan şarkılar ise geceye damgasını vurdu.
Kırcaali’de Daha önce de Kırcaali Belediyesi halka aşure dağıtmıştı. Aşure ayı vesilesiyle Osmangazi Belediyesi ile Kırcaali Belediyesi’nin birlikte düzenledikleri etkinlikte başkanlar halka kazandan aşure dağıttı. Üçüncü kez düzenlenen ortak programda aşure Türkiye’den gelen aşçı tarafından yapıldı.

Kaynak: Beynur Süleyman, Zaman

Ziyaretci sayısı: 3053


Kategoriden tüm haberleri oku


 YORUMLAR


Er 2010-01-19 23:19:49
ibrahim peygambermiydi?

kendini peygamber ilan etmis yahidi krali degilmi?
Haberin Devami Burda 2010-01-19 23:37:21
haberin devami ve resimleri burda
http://gruevo.com/showthread.php?1241-Mestanli-zeybekler-yine-gorevde-asure-Kircali
fes 2010-01-19 23:50:22
Yok, kendini peygamber ilan etmedi ve yahudi de değildi.
Bir insan kendini peygamber ilan edemez, ama cenab-ı Allah isterse peygamber yapar.

Urfa'ya Sümer'den gelmişti. Bazılarına göre Sümerler türktü dolayısıyla hazreti İbrahim türk olabilirdi.

Ancak, düşünceye gem vurulmaması adına tanrı fikrini insanların muhayelesinde yaratılmış olbileceği fikrini her isteyen dile getirebilmelidir;ayrıca bu dini açıdan günah da sayılmaz.

Bu konuda Dostoyevski "Tanrı yoksa, o yaratılmalıdır. Çünkü tanrının olmadığı yerde her şey mubahtır." demiştir. Yani tanrının olmadığı yerde herkes her istediğini yapar ve yeryüzüne cehennem gelir.
şevked 2010-01-20 09:16:12
ER kardeşimiz."slam kisvesi altında arapçı ve yahudici" geleneklere gösterdiği hassasiyeti ve tepkiyi, acaba 14 şubatta sevgilisi önünde "latinci,katolikçi sevgililer gününe"de gösterecek mi?

Sevgilisine "Dur sevgilim benden çiçek,hediye ve falan fişman isteme benden, tanımam ben sevgililer gününü, şu katolik ve paganizim karışımı gayri-türk adeti"???

;-)
:-)
emir 2010-01-20 11:39:19
Selamun Aleykum arapcadir yaw,ibranicesi Shalom Aleyhem'dir. Lugatul Arabiyye ve Lashon Hakodesh arasinda benzerlik Sami dil ailesinen olmalaridir.Biz Turkler ise Nuh peygamberin 3.oglu Yafes'in soyunden geldigimiz icin dilimiz digerlerinden farklidir.Hatta diger kardeslerimizin dini "terk" edip kendi putlarimizi,kendi devletimizi yapmisik ve bize Turk "terk edenler'' demisler.Savasta yenildigimiz icin-Orta Asya'ya cekilmisik ve orada guclendikten sonra dunyanin dort bir yanina dagilmisik.Yani Ergenekon efsanesinden bazi mitolojik elementleri cikarttinmi,hic te efsane gibi durmuyor.
Er 2010-01-20 14:11:56
shevked, dinci ve iftiraci oldugnu her firsatta yaziyorum degilmi?

Ben sevgililer gununun ne oldugnu senden chok iyi biliyorum.

Sen chok pislik dinci bir iftiracisin.

Demek senin gozunde ben chapkin biri gorunuyorum. Sende shizofrenilik seziyorum.
şevked 2010-01-20 15:06:50
ER,ben dinci falan değilim.Senin gibileri bulmuş işin kolayını normal cevap veremedin mi hemen atıyosrunuz "dinci" çamurunu, belki iz kalır diye.

Bence sen biraz fazla sosyoloji baksan olaylara daha iyi olur.
Bak FES kardeşimize ondan ders al.
şevked 2010-01-20 16:37:40
Seni çapkın falanda görmüyorum.Sevgililer günü meselesini örnek olarak verdim.Bide her sevgilisi olan çapkın mı?Hayır.Dürüs ve saygılı bir aşk daima takdir edilmeli.

Benim dikkatimi çeken şu "türkçü" geçinenlerimizin çoğu bu günlerde New York,Paris, Batı Avrupa hayranlığıyla yatıp kalkarlar.
Ama çok az sayıda gerçek türkçü Kazanla,Ufayla,Abakanla,Kızılla,Çeboksariyle,Bahçesarayla,Komrat,Beş Alma,Hiva,Buhara,Alma Atayla ve sayre ilgileniyor.Sorun orada.
fes 2010-01-20 23:32:36
Bir gerçek varsayılmaz, kabul edilir. Aşure yahudilerin aşerinden geliyor diyor adam ve bu doğrudur.

Yalnız aşure yiyerek nasıl hoşgörülü oluyoruz ben anlayamadım. Benim yaşadığım mıntıkada herkes her sene birbirine aşure dağıtır,ama kimsenin bundan daha hogörülü olduğunu ben hiç görmedim.

Bir de bizim macırlar aşureyi etli çorba şeklinde yapıyorlar. Herkes yaşadığı bölgenin koşullarına uygun aşure çeşidi icaat etmiş; kimi tatlı, kimi etli kimi ise, sütlü yapmış.

Ben bu adetin kültür olarak korunması taraftarıyım. Daha bi estetize edilerek geleneğin devam etmesi iyi olur.
Er 2010-01-20 23:42:11
Sevked, bu sefer kibar olayim sana karshi. Ben Turkchuyum. Hangi shehri sevecegimi veya sana gore Turkchunun nereyi neden sevecegide ilgilendirmez. Sen degilmisin olaylara sosyolojik bakmaktan yana olan. Ben sevmedigm bir insana asla resmi yazmam.

Ha bu arada ben yaza Brezilyaya gidecegim. Sao Pauloyu ve Rio Dejenerioyu chok merak ediyorum. Yaptigm spor geregi (brazilian jiu jutsu) orayi chok merak ediyorum. Senin orta asya dedign benim Turksitan dedigim diyarin hangi shehrine gitigmi ise sana soylemeyecegim.

fES , ben neden bunlara dinci diyorum? Benim vurgu yapmak istedigm asil mesele bunlari herhangi bir dinci ortamda konushtun zaman dinden chikmish veya ataist olarak gorulmek.

Ha asureye gelince, Kircalide kendini ramazan ayninda bir tas chorbaya satan choktur. Hich kachirmazlar butur organizasyonlari bok bogazlilar.
şevked 2010-01-21 09:12:53
Ne hikmetse şu bizim modern "türkçüler" hep beğenmezler çıktıkları yumurtanın kabuğunu.

Mesela bir Ortodoks milliyetçiden hiç duymadım daha "neymiş bu ortodoks hristiyanlığı ya - yahudi kökenli grek paganizmi kırması" desin.Veya bir katolik ülkenin milliyetçisi desin "neymiş bu katoliklik ya - yahudi kökenli greko romen oaganizmi kırması" desin.

Er,
istediğn yere git.O senin seçme hakkın.Ama ben şahsen bir Kazanı veya Tuva diyarlarını görmek isterim.
şevked 2010-01-21 09:18:29
FES,
ben şahsen nisan ayında bizim türklerin Kozunak ve Boyalı "velikdenski yayca" dağıtmaları yerine bizim insanımızın aşure dağıtmasını tercih ederim.
Er 2010-01-21 19:28:34
ha sevked , kazandan bashka yere gitmek dinen caizmidir veya sunnetmidir :)))

sen mesela arabistana deve kichi yalamaya gidebilirsin
şevked 2010-01-21 20:04:55
ER,
sen hakaret moduna geçtin.Bukadar küçük düşeceğini beklemiyordum.Zavallı.
Er 2010-01-21 20:12:39
az hakaret etmishim, biraz daha etmeliyim sanirim
şevked 2010-01-21 22:25:15
Evet daha fazla rezil olmaya serbestsin.
Er 2010-01-21 23:01:51
iftiradan bashka birshey bilmeyen dinciler ...arap ve yahudi paganizmin size ogretigi en iyi sheylerden biri iftira atmak.
şevked 2010-01-22 08:16:49
Senin acilen prsikiyatrik tedaviye ihtiyacın var dostum.Cinnet geçiriyorsun kudus köpek gibi sağ sola ağızından salyalar akarak ısırmaya saldırıyorsun.
Kendine iyi bak.
doğan 2010-01-22 19:42:59
Bir gerçek varsayılmaz, kabul edilir. Aşure yahudilerin aşerinden geliyor diyor adam ve bu doğrudur.
-----------------------------------------------------
Fes,
Bizim köyden biri 1970'lerde bir gün köye önemli bir haber getirmiş.
''Türkiyeye isteyen göç edecek demiş ''
Tabi yıllardır bu zamanı bekleyen insanlar bu habere inanamamışlar ve heyecanla sormuşlar.
Nerden duydun.
İnanın çok sağlam yerden duydum demiş
İnsanlar tekrar, yav anlatsana nerden duyduğunu demişler.
Yav dediğim gibi çok sağlam yerden ,Tepealtı köyünden bir KARIDAN duydum demiş
Tabi haberin kaynağını örenen köylünün ayakları suya ermiş

Demek adamın biri bize'aşureyi'yahudilik geleneği dediyse,bizde bunu bilmediğimiz ve emin olmadığımız için var sayamayız demek!!