Ziyaretçi defteri Künye E-gazete
 
DÖVİZ KURLARI
EUR EUR 1.9558 Lv.
USD USD 1.7545 Lv.
GBP GBP 2.2978 Lv.
TRL TRL 0.2937 Lv.
Anasayfa Haberler   Yorumlar   Edebiyat Video Arşiv
29 Ocak 2020
HABERLER » Kırcaali
T.C. ZİRAAT BANKASI HİZMET VERMEYE BAŞLADI

T.C. ZİRAAT BANKASI HİZMET VERMEYE BAŞLADI

06 Nisan 2010

BANKADA HESAP AÇAN İLK KİŞİ HASAN AZİS OLDU

T. C. Ziraat Bankası Sofya ve Plovdiv’ten (Filibe) sonra kentimize Bulgaristan çapındaki üçüncü şubesini hizmete açtı. Osmanlı döneminde Eski Yugoslavya Niş Valisi iken günümüz Makedonya Pirot kasabasında 1863 yılında Mithat Paşa tarafından kurulmuştur. Memleket Sandığı olarak hizmete başlamış, Türk gelenekleri arasında zaten var olan ve karşılıklı yardımlaşma esasına dayanan imece geleneğinden esinlenmiştir. Türkiye dışında Bulgaristan’da, Almanya’da, Amerika Birleşik Devletleri’nde, İngiltere’de, Rusya Federasyonu, Bosna’da, Makedonya’da, Türkmenistan’da, Kazakistan’da, Azerbaycan’da, Gürcistan’da, Yunanistan’da, Özbekistan’da, KKTC’de, İran’da şubeler, altşubeler, bürolar, iştirakler ve Pakistan, Afganistan ile İran’da da temsilcikleri bulunmaktadır. Yurtiçi ve yurtdışı toplam şube sayısı 1300’den fazladır. Bankanın faaliyet gelirleri 2,640 milyar TL ve net geliri de 1,802 milyar TL’dir. Dünya çapında en güçlü 115. bankadır. T. C. Ziraat Bankası Sofya şubesinin Kırcaali’deki altşubesinin açılışını Hasan Azis ile banka yöneticisi Sezgin Bayar yaptılar. Ondan önce Hasan Azis bankada hesap açan ilk müşteri oldu. Günümüz bankacıların tüm beklentilerine cevap verecek banka, özürlü vatandaşlarımızı da düşünmüş. Kolayca bankaya ulaşmalarını sağlayacak çalışmaları da yapmış. Kırcaali’nin göbeğinde bulunan banka çift vatandaşlığa sahip kişilere de çok büyük kolaylıklar getirecektir. İlerleyen aylarda, bankanın Varna ve Razgrad kentlerinde yeni altşubeler açması bekleniyor. Gazetemiz adına işinizin su gibi akmasını dileriz.

Kaynak: İsmail KÖSEÖMER


Kategoriden tüm haberleri oku


 YORUMLAR


emir 2010-04-06 19:43:06
Hayirli olsun, bankanin onune Turk bayragi asildi mi acaba?
Samet Ali 2010-04-06 23:32:20
Yahu Turkcede "altsube" diye bir kelime yoktur, zaten subeler merkeze baglidir.
İsmail 2010-04-07 13:15:08
Türkiye’nin mevcut banka yapısı durumunu düşünüyorsanız, yazdığınıza aynen katılıyorum. Oysa yurtdışında(Bulgaristan’da) durum böyle değildir. T.C. Ziraat Bankası Sofya Şubesi olarak işlemlere başlamıştır ve dolayısıyla bundan sonraki açılan her yeni banka şubesi, merkezin yani Sofya şubesinin alt şubesi olarak anılmaktadır. İlginize teşekkür eder sağlıcakla kalınız.
Kara Ibrahim Aga 2010-04-07 15:08:43
Hadi hayirlisi.
Chok gech,ama hich yoktan iyidir.
20 senedir Bulgaristana para gönderdim.Ve her gönderishte 52DM ve ya 26€ ödedim.Ama Türkiyeliler yalniz 5DM ödüyordu.Nedense Türkiyelen anlashma varmish ama BG yokmush..
Gechen sene kichi kirik köyümüze vardimda rahmetli
KocaAnnem o zaman yahataydi ve bir mektub verdi.Bankadan randevu istiyorlardi Menecar bir kadin yazmisti mektubu.Bindim Kara Atima vardim GircaliyA..
Girdim bankaya.Gösterdiler Menacerkanin odasini...
-Aga sizin bizim bankamizda bu kadar paraniz var.Ve siz A klas müshterimisiniz..(Lan 30-40 bin €) A klas mi olur..
Neyse.
Kadin anlatigi nasil produklar var ve bende begendim bi tanesini.Ama 5 binini serbest biraktim,ne olur ne olmaz.Iyi yapmishimdi nedense Yeni yildan önce Koca Annemin cenaze masraflarinda gerekli oldu..
Sonra muhabete daldik.Konu Bulgaristanda Bankalarin faiz politikasi.Ben anlattim Batida shu andaki faiz oranlarini..
Kadin buna karshi demesin mi...
-Aga bizim Banka Bulgaristan yasalarina göre hareket ediyoru.
Yani anlayacaniz Bulgaristandaki Parlemento bunlara serbest at oynatmaya izin vermish..Istedikleri gibi faiz oranlarini deyishtire biliyorlar.Hemde mektuplan yazmadan bilgi vermeden..
Onun ichin Bulgaristanda bankalardan kredi chekenler chok dikkatli olsular...
Onun ichin zanetmiyorum ki Zirat Bankasi bashka bankalarin farkli olacani..
Yani NORMAL AB'de oldu gibi kredi faizleri...
Yine de hayirlisi...
açılış 2010-04-07 20:57:47
açılışta t.c. plovdiv konsülü yok muydu ?
İZMİRLİ 2010-04-07 23:47:58
İbram Aga demiş ki

''Kadin anlatigi nasil produklar var''

İbram aga,kadın sana BFB-Bilgarska Fondova Borsa kağıtlarından kağıt-aksiya,yani hisse senedi önerisinde de bulundu mu??
Kırcallı'da kiminle konuşsam *hisse senetlerinden* haberleri yok,ne biçim iştir bu ya??
Bari bizimkiler birikimlerini İMKB de değerlenirseler,İMKB habire yükseliyor,rekor üzerine rekor kırıyor,direnç-mireçn,engel-mengel tanımıyor valla!!

Saygılar

İzmirli
İZMİRLİ 2010-04-08 00:06:34
Düzeltme!!!

İMKB-100 kapanış 7 nisan 2010 58646 puan

''Bari bizimkiler birikimlerini İMKB de değerlenirseler,''

Lütfen yukarıdaki sözlerim şu sıralar için yatırım önerisi olarak algılanmasın,zaten zirve yapmışız!!
İMKB-100, 25000 alına gelirse şansınızı deneyin derim..

Saygılar

İzmirli
fes 2010-04-08 08:56:47
""Mesele sen "HÖH te chalsin" demekteysin..
Bu Türk toplumunda normal görünür.Ama isimlerini verdigin Ecnebilerin Memleketlerinde seni Deli ve en azindan psiholojik hasta dige doktora gönderirler...
Anlaya bildin mi farki..Sen bi Turko gibi düshünüyorsun.""

Kara İbrahim böye demiş, ama yanlış demiş. Ben o sözü başka bir kontekstte dedim. Kapitalist sisteme geçerken devlet malları yağma edildi; bu yağmadan HÖH sayesinde çok küçük bir parça baz türkler de kapabildi. Benim dediğim bu.

Kapitalist sistemin temeli nedir? Özel mülkiyetin (çastna sobstvenost) olduğu, toplumun sermaye (kapital) sahipleri ve işçi sınıfı diye bölündüğü bir düzendir.

Avrupada kapitalist sistem 200 senelik bir kapital birikmesi sonucu oluşmuş. Güç sahibi burjuvalar şuan demokrasi dediğimiz hukuk düzenini çeşitli siyasal mücadelelerle oluşturmuşlar.

Bulgaristan'a gelirsek ; Osmanlı'ının tebası olduklarından yukarıda anlattığım olayların dışıda kalmış, zorlama bir kapitalizasyon süreci 1944'de durdurulmuş ve nihayet 1990'larda yine zorlama bir yöntemle kapitalist düzene geçilmiş.

Gördüğümüz gibi normal bir kapitalizasyo süreci sözkonusu değil burada; ne oluşmuş bir burjuvazı var ne hukuk sistemi ne de politik tecrübe. Dolayısıyla komunist sistemde güç sahibi bürokratların kamu mallarını yağmalayıp oligarh haline gelmeleri çok normal.
Kara Ibrahim Aga 2010-04-09 16:10:35
Anllati be Izmirli.Kircaalide bi firma varmish ve büyük dividentler kazanacakmishim falan filan...
Ama ben O kazigi Alman bankalarindam yedim ichin fazla dinlemedim.Ha O hisse senedi meselesini daha chok para sayibi insanlar bilir.Önne gelene söylemezler.

Ben daha chok ipoteklerini ödeyemeyen insanla nasil bir poitika izlediklerinlen ilgelendim.
Komik olani Kadin bu konuda chok isteksiz davranmasidi.
Nedenß
Nedeniyse insanlar kredi almaktan caymasi ve Apartmanlarin ve arsalarin deger kayib etmemesi.
Yani o ishlerine gelmiyo.Ama ayni anada kredi alanlardan fiyatlar ucuzladi dige ek para istiyorlamish..
Chok karishik bi durum.
Türkiyede bilmem nasil ama Avrupada Bankalarin camlarinda,evler dayreler,arsalararin resimleri ve fiyatlari vardir..
Katiliyorsun achik artirmaya ve 3 defa son fiyattir..
Ama malesef Bulgaristanda shimdilik öyle degil...
En isini yashli karilar yapiyoru.Hershey altina endeksli..
Burkana mi koyacaksin,küpe mi saklayacaksin rahmetli Dedem Osman Sga gibi o sana kalmish bi ish...
Ama ben "Yenilgiye doymayan Pehlivan gibiyim"...
1996 O kadar para kayib ettim ki bashkasi olsa kendini asardi.Gechen sene de Alman ve Amerikan Bankalarin kazini yedim.Ne yapalim..Haydan gelen huya gidermish.
Ne varki burada kriz chok pis hissedilmeye bashladi...
Böyle devam ederse seneye Isvichreye dikecem konagimi..
Kara Ibrahim Aga 2010-04-09 17:27:21
Yok Fes seninlen anlashamicaz bu konuda..
Yazinin büyük bölümüne katiliyorum.Bir kach ufak tefek argumanlarim olsa bile.Ama o senin chizdin ana chercheveyi deyishtirmiyor.Sonra gelmishin yine tartishtimiz konuya:
***
Kara İbrahim böye demiş, ama yanlış demiş. Ben o sözü başka bir kontekstte dedim. Kapitalist sisteme geçerken devlet malları yağma edildi; bu yağmadan HÖH sayesinde çok küçük bir parça baz türkler de kapabildi. Benim dediğim bu.
***
Yani ben diyiyorum ki.O transvomasyon döneminde yani Siyasal gücü Kapitala güce chevirenleri hepsi Adaletin önünde hesap vermeli.Yok Bulgarmish yok Türkmüsh...
Neden bashka Dogu Blok ülkelerinde böyle sheyler yok.
Ve ya varsa bu oranda degil..
HÖH bunlara karshi savashicana onlarlan birlik oldu..
Chladiklari paralar ve bashka sheyler Bulgaristani Bulgaristan yapan bütün Milletlerdir.
Yani onlar yalniz Bulgarlardan degil,ayni zamanda en fakir olan Türk Halkindanda chalmishlardir.
HÖHün davranishi ayni bi filmdeki gibi.
Iyi hatirlamiyorum ama Shener Shenlen ve Müjde Agarlandi galiba."Arabesk" filmi..
Hani önüne gelen Mjdeye tecavüz ediyoru..
O da birilerine siginarak..
-Abiler yashli bi kamyaon shofyoru bana tecavuz etti diye söylüyru ve yardim istiyordu.Onlarda ayni HÖH gibi:
-Lan p....ke bak ,insan bi haber verir! diye aynisini devam ettiler...
Ve ya bashka türlü anlatayim..Mesele yani.
Sizin eve katil girmish.Babani öldürmüsh,kiz kardeshini kirletmish,evinizde ne varsa almish götürmüsh..
Ve bir kach gün sonra katili yakaliyorla ve seni Polise chariyorlar.Sen ne diyeceksin...
-Abiler birakin ya.Görmüyormusunuz arkadash Türk!!! mi diyeceksin.Yok öyle bisey.
Devlet bi ayle gibidir.Ve Hukukun olmadi yere zaten de Devlet denilmez..
Bölgemizde su kanalizasyonu olmayan köylerimiz var.
Hasttanelerimiz 3 dünyadaki gibiler.
Son tehnolojiden eser yok..Yollar bakimsiz.Her taraf delik teshik.Daha neler neler..
Kim para ashkina kapildiysa biraksin siyaseti ve atilsin serbest piyasaya.Bakalim ne kadar tas..li...
Ama yapmazlar nedense onlar chalmaya charpmaya alishik.
Bak Cebelin Muhtarina.O da para aktaracakmish Izmire.
Kimin parasini kime aktariyoru dige soran yok..
Batida Acho gibi Muhtar gibi konushanlar ayni gün istifasina basar.Ahlyak kurallari budur...
Mesele rahmetli Ecevit..
Siyasi görüshünü Izmirli gibi yeni Ilimli Islyamci Milliyetci
olanlar tartisha bilir.
Ama SIYASI AHLYAKINI kimse.Onun ichin de cenazesinde o kadar insan vardi.Yani temiz ve namuslu insani ariyor insanlar..Degil haydut bozuntularini..
Basit bi örnek daha vereyim.
T.Chiller miliyarden oldu."Annesinin chikisinlan"..sorgulayan yok!
Tonton "Evlendimizde bi dikili agicimiz yoktu" dedi ve siyasete girdinde Türkiyeyin en zengin aralarina girdi.
Sorgulayan yok!
Choban Sülünün bütün sülelesi zengin olmush siyasete girdikten sonra.O etmez gibi "Ayle fotografi" bilem var..
Sorgulayan yok!
M.Yilmaz Ruslarlan yaptigi "Mavi akin" projesinlen götürdü mali kendisi ve kardeshi.
Sorgulayan yok!
Ve daha neler neler...

Shimdi birkach örnek Almanyadan.
H.Kolun partisi Devlet tarafindan verilen paralari Maliyeye bildirmeden Isvichreye aktarmish.Hemde chok küchük bi miktari.Ve siyasetten silindi.
G.Schröderin kardeshi Devlet sosyal yardimiyla yashadi ve hale devam ediyoru yashamaya.Yani ayda 354€ lan.
Gechen sene Kuzey Rein Vestvalienin Ich Ishleri bakani gece bi köyden gechirken radara takiliyoru.Yani 30km daha hizli gidiyormush.Tabi arabasinin resmi de chekilmish automatik olarak.Ayni gece gidiyor ve istifa sini yaziyor..
Yani örnekleri chokalta bilirim..

Burada siyasi ve Insanin ahlyaki da söz konusu...
Ama Acho psikolojisini bozmush.Kendini Kral zanetmekte.Onun ichin Millet vekili listesini yaparken ne kadar hirsiz varsa en öne koymakta.Ama namuslu olanlari ve normal düshünenleri kapi dishi.
1997 Kircaalideki "chistkada" temiz olanlari hepsini partiden kovmushtur.Ve yerilerine kendsi gibi olanlari koymushtur.
Beni fazla ilgilendirmez.Ama Ahali maf oluyoru.
Bende istiyorum Ahali,uygar ve medeni ülkelerdeki gibi refah ichinde yashasin.Yashli insanlarimiz mutlu olsun degil chocuklarin ellerine baksin.Yani Onurlu ve normal bi Insan gibi yashasinlar.

Benim görüshüm bu.Ister katil ister katilma.
Ama zanediyorum ki burada yorum yazan arkadashlar
daha chok bana hak verecekler.
Nedense HIRSIZIN dini etnik kökeni yoktur...

Sana bi tavsiye.Olcak olmiyacak kitaplar okuyacana
"Kattilerin Sendikasi" diye bi kitap var.Onu bul ve oku.
Ve ya Bulgarcasi "Sindikatit na prestipnizite"..bu tarihi bi kitab.8-10 sene arashtirmalardan sonra yazilmishtir..
Dedikodu rivayetler yok yani..
Orada 19.05.1929 Atlantik sitide katillerin bi "Kongresi" var.Ve achilim konushmasini ünlü Liki LuchIano yapiyor.
Al Kapone onun yaninda sifir.Oradan bi zitat:
-Bizde yalniz bi etnik grup var.Bi de bi DIN.PARANIN DINI.Bu DIN en iyi DIN bashka Dinlere bakarsak.Bu DINLEN (PARALAN) bu Dünyada CENNET VAR !!!

Yazarlarin adlari:Jean-Mishel Charlier ve Jean Marcilly...
fes 2010-04-09 23:57:52
Tamam da, o işer senin dediğin gibi olmuyor. Sen ideal olanla somut (konkretno) olanı karıştırıyorsun. Senin "hırsız" dediklerin gerçekten hırsız mı, o da tam olarak belli değil.

Demokratik, hukukun üstünlüğüne bağılı olan ülelerde bir adamın gerçekten hırsız olup olmadığını kim tespit eder? Bağımsız mahkemeler. Peki bulgaristan'da mahkemeler ne işe yarıyor?

Tonla iddia var Boyana'da saraylar maraylar diye, ama bunu doğurulayan bir tane bile mahkeme kararı yok. Neyi konuşuyoruz biz?

Hayat smuttur ve yolsuzluklar en gelişmiş demokrasilerde bile hep vardır. Onları oturmuş hukuk sistemleri bile yapılan yolsuzlukların tamamını yakalyamaz.

Meşhur bir sözdür, "her servetin arkasıda bir suç yatar" diye. Batıda servetler çoktan toplanmış, kurumsallaşmış (institutsya) ve sağlam bir burjuva sınıfı oluşmuş.

Bulgaristanda bu protsesler yeni yeni oluyor. Yani servetlerin birikmesi için suç işlendiği dönemde bulgarya.

Eğer türkler bu "Altına hücum!" fryasından biraz bir pay kapabildilerse buna sevinmeliyiz. Zira biz oyunun içinde hiç olmasydık, her şey gen olduğu gibi olacaktı, ama sonuçta bize sadece nanay kalacaktı. İyi mi?

 
   YORUM YAZ
Ad/Soyad*
Yorum Metni*:  
* Maksimum karakter sayısı: 1200
Security Code*
 
  * Yazılan yorumlardan site sahibi sorumluluk taşımaz !
  UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış yorumlar onaylanmamaktadır. Ayrıca suç teşkil edecek hakaret içerikli yorumlar hakkında muhatapları tarafından dava açılabilmektedir.


« Geri dön

ANKET



Anket Başlangıç Tarihi:

[ Anket sonucu ]
REKLAMLAR



All Rights Reserved © 2006-2019    "SENİ MEDİA" LTD; KARDZHALI   Webdesign: SWS