Ziyaretçi defteri Künye E-gazete
DÖVİZ KURLARI
EUR EUR 1.9558 Lv.
USD USD 1.7473 Lv.
GBP GBP 2.1232 Lv.
TRL TRL 0.3187 Lv.
Anasayfa Haberler   Yorumlar   Edebiyat Video Arşiv
24 Ekim 2019
HABERLER » Kırcaali
BULGARİSTAN'DA RAMAZAN, BAŞMÜFTÜLÜK SORUNUNUN GÖLGESİNDE GEÇİYOR

BULGARİSTAN'DA RAMAZAN, BAŞMÜFTÜLÜK SORUNUNUN GÖLGESİNDE GEÇİYOR

14 Ağustos 2010

Bulgaristan Müslümanları Başmüftüsü Mustafa Aliş Haci, adalet, huzur ve mutluluk isteyen, ülkedeki Müslümanlar için ramazan ayının başmüftülük sorununun gölgesinde geçtiğini söyledi.

Haci, AA muhabirine verdiği demeçte, kendini başmüftü ilan eden eski komünist polis ajanı Nedim Gencev'in karşısında haklı olduklarını göstereceklerini belirterek, "Haklılığımızı kanıtlamak üzere AB gözlemcileri nezdinde yeni bir kongreye hazırız" dedi.

"Bizim amacımız ve istediğimiz, Bulgaristan Müslümanlarının ramazan ayını huzurlu bir şekilde ibadetlerle geçirmeleri" diye konuşan Haci, halk tarafından seçilmeden, Yüksek İdare Mahkemesi kararıyla kendini başmüftü ilan eden Gencev'in ise barış ayı ramazanda huzur bozucu girişimlerini sürdürdüğünü belirtti.

Sofya'daki Başmüftülük binasına geçen ay zorla girmeye çalışan Gencev'in taraftarlarının başarısız olduğunu hatırlatan Haci, aynı kişilerin bu kez Filibe'deki tarihi Muradiye Camisini yine kaba güçle işgal ettiğini ve ramazanın ilk gününde kılınan teravih namazında büyük bir kargaşa yarattığını söyledi.

Haci, Gencev'in Filibe Encümen Başkanı ilan ettiği Haşim Hasan'ın Muradiye Camisinin girişini demir parmaklıklarla kapattırdığını, cami etrafında geniş güvenlik önlemleri alan polis ve jandarmanın "savcılıktan talimat olmadığı" gerekçesiyle olaya müdahale etmediğini ifade etti.

Gencev taraftarlarının Gotze Delçev ve Nevrokop kentlerindeki bölge camilerine ve müftülüklere de saldırılarda bulunduğunu, ancak başarılı olamadığını kaydeden Haci, "Oradaki Müslümanlar buna müsaade etmedi" dedi.

-"SORUNUN ÇÖZÜMÜ YENİ BİR KONGREDE"-

Sayısı az da olsa Gencev taraftarlarının ramazanda Müslümanların "midesini bulandırmayı" başardığını söyleyen Haci, çözüme kavuşturulamayan başmüftülük kriziyle ilgili gerginliğin gittikçe tırmandığını belirtti.

Sorunun çözümünün en kestirme yolunun, 2009 yılında yapılan Müslüman Konferansının kararlarının kabul edilmesi olduğunu kaydeden Haci şöyle konuştu:

"1997-2009 yılları arasında 6 kez kongre yapıldı ve ona rağmen bu hale geldik. Biz kongreye gitmekten korkmuyoruz, bilakis bunu istiyoruz. Ancak şu anda mevcut imamlar ve halk tarafından seçilen delegelerle kongre yapılmasını istiyoruz. Gencev'in karşısında haklı olduğumuzu göstereceğiz. Haklılığımızı kanıtlamak üzere AB gözlemcileri nezdinde yeni bir kongreye hazırız. Çünkü Müslümanlar, artık 1989 yılında sona eren komünizm döneminde yaşamış, o dönemin eğitimini görmüş insanlar değil. Bu insanlar haklarını, hukuklarını biliyor ve onları savunmaya devam ediyor."

Başmüftü Haci, Türkiye’deki tüm Müslümanların ramazan ayını kutladı.

-FİLİBE'DEKİ CUMA NAMAZINDA CEMAAT İKİYE BÖLÜNDÜ-


Bu arada Gencev taraftarlarınca işgal edilen Filibe'deki tarihi Muradiye Camisinde kılınan cuma namazında büyük gerginlik çıktı.

Kendini Filibe Encümen Başkanı olarak tanıtan ve Gencev'i temsil eden Haşim Hasan'ın camiye getirdiği yeni imamın iki rekat kıldırdığı cuma namazı sırasında taraflar arasında tartışma çıktı. Olaya tepki gösteren Haci'nin taraftarları camiyi terk etti.

Hasan tarafından işgal edilmeden önce encümen başkanlığını yürüten Hasan Raşit Ali, AA muhabirine şunları söyledi:

"Cemaat namazı kıldı, ancak imam farzı şaşırdı. Biz yine de namazı kılmış gibi oluyoruz. Çünkü onlar bizim imamlarımızı kabul etmeyerek, başka imamlar ortaya koyarak bu sıkıntıyı devam ettiriyor. Hatta geçen akşam burada biraz hırpalandık, sopa yedik. Allah'ın rızası için sopa yiyebiliriz, yeter ki sadece doğruluk ortaya çıksın ve Bulgaristan makamları, savcılık ve polis görevlileri bunları görsün ve onları uzaklaştırsın."

Cami girişini parmaklıklarla kapattıran Haşim Hasan ise bu önlemlerin camiyi korumak için alındığını öne sürdü.
Hasan, gazetecilere yaptığı açıklamada camiye girmeye çalışan içkili imam ve milletvekilleri bulunduğunu iddia ederek, karşı tarafı "kökten dincilik" yapmakla suçladı.

Bu arada cami çevresinde kalabalık bir polis ve jandarma gücünün geniş güvenlik önlemleri aldığı dikkat çekti.

Kaynak: SOFYA (A.A) - 14.08.2010- İvo Radoykov


Kategoriden tüm haberleri oku


 YORUMLAR


emir 2010-08-14 19:36:30
Guzel gelismeler bunlar,umarim pomak kardeslerimiz GERB'ten hayir gelmeyecegine ikna olmuslardir.
emir 2010-08-14 21:57:36
Komunist, fashist, sagci, solcu, seriatci, laik DPS her ne olursa olsun Turklerin partisidir.Bulgaristanda baska Turk partisi yoktur ve DPS'yi desteklemek en dogru karardir.
Ben baska cozum goremiyorum,sen ne oneriyorsun Ozgur efendi?
Baska cikar yol biliyorsan soyle,ama biraz izah et,ameti sevmedigini anladik,biz de ayilip bayilmiyoruz zaten...
Bulgaristan Türk'ü 2010-08-14 22:11:41
Özgür ne güzel haber bu. Liderimizin Antalya da oteli varmış. Bu gurur verici. Bulgaristan Türkleri tarafından / Özgür hayını hariç/ sayılan ve sevilen bir Liderin oteli olması çok iyi bir duygu.Borisov ve Kostovların milyonları var da bizim liderin niye olmasın. Yaşasın HÖH. Yaşasın Birlik. Düşmanlar ve kıskananlar gebersin fesatlığına.
Mümin 2010-08-14 22:13:05
Özgür bir pislik. Gyavura satılmış. Allah belanı versin.
menekşe 2010-08-14 22:16:45
OZGUR HASTALIK BELASI, HABERI ALDIN BE EBENIN KORUNE GOTURDUN. YETER ARTIK YA SENIN AHMET DOGANLA SAVASIN, HADI IC SUTUNU, AL ILACINI YAT
Kırcaalili 2010-08-14 22:22:50
Özgür o kadar cesaretin varsa Türkiye'den dön Bulgaristana ve bir parti kur. Halkı inandır ve seni desteklesinler. Demokraside böyle olur. Sen bunu daha iyi biliyorsun.
Vatandas Ahmet Efendi 2010-08-14 22:24:17
Adamlar utanmadan imamlarimiza saldiriyor, camilerimizin
kapilarini kiriyor. Bazilari hala DPS hain, Ahmet Dogan kotu deyip duruyor. Yahu kardesim bu adamlar hukumetteyken
bizim imamlarimiz dovuldu mu? Hem bunlar kotu olsa ne olur,
olmasa ne olur? Biz korkak ve odlek olduktan sonra????
Gencev denen iblise haddini bildiremiyoruz.
Vatandas Ahmet Efendi 2010-08-14 22:30:32
Bu arada Ahmet Dogan in bu muftuluk meselesiyle ilgili
herhangi bir yerde bir aciklamasini goren var mi?

Yani yenisi cikincaya kadar liderimizdir kendisi tamam.
Ama ???
Kırcaalili 2010-08-14 22:30:52
Senin o üç beş dediğin 610 000 kişi. Bunların hepsi aptal da sen misin en akıllı be Özgürcüğüm /Özgürün kendi adı Sali dir Kırcaaliden. Kendisi 3 yıl ruh hastanesinde yattı. Yine de geçmiş olsun diyorum kendisine. Bence biraz daha fazla saz çalmaya bak eskisi gibi Özgür / Sali/ kardeş/. Tabi sana da hak vermek gerekiyor. Bana bir gün demiştin Ruh hastanesinde yatmayan kişi delidir diye.
Perperek Papazı Der ki... 2010-08-14 22:31:41
Ya nedir şu otelin adı?
Antalyalı 2010-08-14 22:34:06
Bana o otelin adını verin hemen araştırayım kimin olduğunu.
Angel Georgiev 2010-08-14 22:44:45
Yozgur e mnogo prav. Dogan poturci Bulgarskite muslumani i pomatsi. Razdeli Bilgarite na Turtsı, Pomatsı i Sigani. Toy sazdade Turskite Teatri. Nie gi zakrihme. Ste sprem Novinite po TV na turski. V Balgariya tryabva hora kato Yozgur.
tosun 2010-08-14 23:06:17
antalyada boyle hotel yok, dedeman rasort dedeman zincirinden,,,, ozgur kardes ruya goryosun sen
Perperek Papazı Der ki... 2010-08-14 23:06:45
Dedeman oteli Antalya'nın en eski otellerinden olup hiç bir albenisi ve özelliği yoktur. Eğer Ahmet Doğan veya herhangi bir HÖH sempatizanın bu otele kelepir harici bir yatırım yaptıysa "tüh kalıbına" parasını boşa harcamış demektir.

Ayrıca Dedeman oteli ne Antalya sahilinde ne de altı yıldızlıdır Arpezos tarzı bir samanlıktır.
Perperek Papazı Der ki... 2010-08-14 23:13:43
Mübarek Şark-i Rumeli eyaletini yeniden mi kuruyorsunuz yahu?

Bol kepçeden ver nasılsa sözün senet değil ya...
Hasan 2010-08-14 23:15:20
Ben Toma Bikofun ve Yako Yapofun gyavurlarına inanmıyorum. Ben ÖTP ye üye olmak istiyorum. Partinin ofisi nerede.
Vatandas Ahmet Efendi 2010-08-14 23:16:35
Ozgur un yazdiklarini sulandirma faaliyetleri seziyorum.
Yapmayin bunu.
Burada seviyeyi dusurmeyin.

Dezenformasyon yapmayin.

Yoksa adam dogrularimi soyluyor diye dusunmeye baslatmayin insani.
Perperek Papazı Der ki... 2010-08-14 23:18:05
Nerde olacak birane olarak çalışan bir derneğinin lokalindedir ve üçer bira devrildikten sonra açılmaktadır.
Vatandas Ahmet Efendi 2010-08-14 23:19:59
otp diye yazan kisinin yazisindaki
ASAGIDAKI SOZLERE BIRISI "ATMA" DEMIS...

- 24 saat Türkçe TV ve Radyo.
- Türkçe Resmi dil olacak.
- Türkçe Zorunlu ders olarak okutulacak

YAHU ARKADASLAR BUNLAR UCUK DUSUNCELER DEGILKI.
BUNLAR EN TEMEL INSAN HAKLaRI.

HAKKINIZI BILMEKTEN ACIZSANIZ YUH YANI.
emir 2010-08-14 23:21:27
Ametin oteli olmasi kotu degil ki yahu.
Simdi mesela benim koyde amcam olsa ve sf da insaatlarda calissa, karisida mesela dikis atolyesinde calissa ve eve ek gelir olsun diye tutunculuk ile de ugrassalar...Bunlarin eline bir sene de 15-20 bin leva gecer ve bu parayla ne otel alabilirler,ne fabrika.
Boylece butun stratejik yatirtimlari bulgarlar yapar ve turklere is vermezler,zengin is adamlarimiz olmaz v.s.
Bu yuzden Amet gibilerini Sofya'da meclise gonderiyoruz ki az biraz calip turkler de para gorsun.
Simdi KJ'da arpezos oteli bir turkun olsa daha guzel olmazmiydi, ya da Olovno-cinkov kombinati 150 bin levaya(2 daire parasi) Plamen Ivanov yerine ,atiyorum Hasan ,Mehmet isimli birileri alsa kotu mu olurdu sanki...
SIZIN RAMAZAN BASINIZA VURMUS 2010-08-14 23:24:00
OZGURUN AMACI GAZETEYI VE SUTEYI KAPATTIRMAK, SILIN YAZILARINI, TURK DUSMANI
Hasan 2010-08-14 23:24:31
Ben de Bulgaristan da kurulmuş sanmıştım bu partiyi. Sevinmiştim. Nasıl yani İstanbul da Bulgaristan Partisi mi kurdunuz. Yoksa Bulgaristan anavatan sınırları içerisine girdi de bizim mi haberimiz yok.
Perperek Papazı Der ki... 2010-08-14 23:25:41
Fol yok yumurta yokken bol keseden verip veriştireni tutup zikmiyorlar ya... sallayın bakalım
OTP=KEP 2010-08-14 23:31:19
ben bu partide ozgurun sekretarkasi olacagim, cunku cok iyi fransuzca konusuyorum. ozgurun buna ihtiyaci var, sozlu fr mukemmel ozgur
emir 2010-08-14 23:40:50
Ozgur cift vatandaslarin secilme hakki yok ki...Sen siyasete giremezsin...
incebelli 2010-08-14 23:43:20
SOFYA A.A IVO RADOYKOV UN YAPTIGI YARARLI HABERIN I..... ETTINIZ.
emir 2010-08-14 23:43:58
BG secim kanunu:
50.(3) Predizbornata kampaniq se vodi na oficialen ezik
Bulgarlar bulgaristanda tureyen islamci,turkcu partilere DPS'ye zarar verdikleri icin goz yumuyor.
emir 2010-08-14 23:56:21
Sozde turkcu ve islamci partileri demek istedim.
Turk partisi kurulursa bizim pomaklardan oy alamazsiniz,durum karisik-su an DPS en uygun secim.
emir 2010-08-15 00:36:58
yapma ozgur, cift vatandasin pasif secim hakki yok...
Elemtere fiş, kem gözlere şiş 2010-08-15 09:08:10
Bulgarlarla cima yapmayın, uğursuzluk getirir. Ayrıca kendini bulgar sanan pomaklara da yaklaşmayın.
emir 2010-08-15 12:38:57
Ne zeki seysin sen oyle,pomaklari,cingeneleri ve Balkanlarda ki Turk olmayan diger muslumanlari birakip,
Gazze'de ki kardeslerimizle mi ilgilenelim diyorsun?
Pomak ve cingeneleri cikarirsak bg'de nekadar Turk var zannediyorsun sen...
Mumça 2010-08-15 15:11:16
Ben diyorum ki Osmanlı türklüğünü kabul ede herkese kucak açalım, ama kem küm edenlere de basalım tekmeyi.Özgür biraderimizin Mandeladan farkı yoktur, ne derse doğrudur.
samir 2010-08-15 19:57:27
bu Muradiye camisinin onarimi ici 8 mil. leva harcandi. bir haftanin icinde mafettiler. izin vermeyelim bu gibi hareketlere,butun muslumanlar birlik olalim. birakin bolunmelere
hülya demirbaş 2010-08-15 23:04:04
Bölünsün bütün bulgaristan türkleri.Herkes kendi adına bir parti kursun.Oh ne ala memleket valla.Özgürlük buna denir işte.Bulgarların asıl istediği de bu ya.Ben değil sadece, sanırım birçok kişi de benim gibi düşünüyodur,kişisel çıkarlar peşinde koşma gibi bir lüksü yok orada yaşayan türkleri temsil etmek isteyen kişilerin.Vızroditelen protses döneminde ölenler ne uğruna öldüler ki!Bizler bazı şeyleri görmemeliyiz,neymiş efendim doğanın şu kadar malı varmış..vs vs..Ne güzel,ne güzel daha fazla olsun dememiz gerekmez mi..Belki yeri değil ama yadırgayanlar da olacak mutlaka "parasız insan gereksiz insan"diye bir tabir vardır halk arasında.Para kimdeyse güç te ondadır ne yazık ki..bu yüzden maddi manevi desteklerimizi esirgemememiz lazım.
fes 2010-08-16 00:20:09
Kırcaai haber sitesinden başka site yok mu be birader? Burada silinen materyali orada yayınla, olup bitsin işte.

Biz örgütlüyüz, B.Ş ile her şeyi yaparız diyorsun, ama bir site oluşturup kendi doğrularınızı orada yayınlayamıyorsunuz. Biraz ciddiyet lütven.
fes 2010-08-16 08:06:33
Bırak kalsın, ben yorumlamıyayaım. Başlarsın gene tuhaf tuhaf suçlamalarına. Yok ben Doğan'ın çantacısımışım, falan filan.

Ayrıca Bulgaristan konularndan da uzaklaştım, daha çok kendi işlerimle meşgulüm. Bir de söylenecek lafım da kalmadı, yeni bir şey aklıma gelirse yazarım.
berk 2010-08-16 22:26:18
"parasız insan gereksiz insan" diye söz var demek ilginç ama beyinsiz insan daha gereksiz insan şeklinde de düzeltilebilinir.
emir 2010-08-16 23:19:35
Ha bu arada Fes gidecem forumdan diyor, KIA zaten yok ortalikta ne istir acaba.Yaz tatiline mi cikiyorsunuz,temelli mi gidicisniz..:)
emir 2010-08-17 16:08:09
Git bakalim Nedelino ve Zlatograd'a nekadari musluman...Allah belasini versin sen gibilerinin...
Sikiysa git Ribnovo'ya Turk degilsiniz de-adami linc ederler.
Hem senin ne malum Turk oldugun...
emir 2010-08-17 19:36:47
Siz biz olduk haa,oyle olsun bakalim...
Sağduyu 2010-08-18 11:45:36
Tamam silin,sorun değil,bari iki çümleyle neden sildiğinizi söyleyin!!!
Sağduyu 2010-08-18 11:53:49
''Git bakalim Nedelino ve Zlatograd'a nekadari musluman...Allah belasini versin sen gibilerinin...
Sikiysa git Ribnovo'ya Turk degilsiniz de-adami linc ederler.''

emir,
Bu söylediğin yerler için diyeceğim bir şey yok.
Tihomir,Kirkovo,Drangovo,Çerniçevo'ya gittin mi,oralardan bahsedermisin?
Sağduyu 2010-08-18 12:13:27
Berk ile tamamen karşıt fikirlerde olsam bile,Berk'in yazıları silinmemeliydi!

Kişisel bencillik ile tatmin olanlara ''çingeneye yetki vermişler önce babasını kesmiş''
Pomak 2010-08-18 18:10:31
Berk'e

Biz Pomaklarıda dıger halklarla esit gordugn ve Pomak kimligninde Turk Bulgar Yunan kimligyle esit oldugunu ve onlar gibi yasamaya hakki oldugunu, Turk olmana ragmen Turklerde dahil hicbir halk tarafindan asimile edilmemesi gerektgini ve gunumuzde var olan kimliklerine saygi duyulmasi gerektigine inandigin ichin sonsuz tesekkur
ziya gökalp 2010-08-18 21:20:00
Biz de varolan türklüğe saygı duyulmasını istiyoruz. Var olanın içinde slav dilini benimsemiş kumanlarda var. Birilerinin türk varlığından bazı unsurları tırtıklamasını kabul edemeyiz.
poturnak 2010-08-18 21:24:30
Müzzekide pomaklık var mı acaba? Site pomaklar konusunda çok hassas da...
berk 2010-08-18 21:55:49
Bir halkin kendisini nasıl tanımlayacağına o halktan başkası karar veremez Pomak olmayan bizler çenemizi kapatalım!
Müdafa-i hukuk 2010-08-19 00:21:40
Orijinal bir şey söylemiyorsun, bunlar hep emperiyalizmin "böl ve yönet" politikalarına gerekçe üreten teoriler.

Woodrow Wilson prensipleri, halkların kendi kaderini tain etme hakkı, BM'nin meşhur ikiz yasaları.

Ama her nedense bu yasalar emperiyalist ülkelere çalışmyor. Mesela Amerika, Ukrayna'nın nufusundan daha kalabalık olan Latin amerika kökenlilere ve zencilere, bu hakları vermeyi aklndan bile geçirmiyor.

Utopik şeylerlden kimseye bir fayda yoktur, gerçek dünyaya bakalım biraz. Grçek dünya amansız ve acımasızdır; ya yaşarsın ya da ölürsün, ortası yoktur
berk 2010-08-19 11:35:36
Birisi de seni sırf kendi etnik kimliğine, diline, kültürüne yani Türklüğüne sahip çıktığın için Emperyal güçlere hizmet etmekle, ütopik hayaller kurmakla suçlasaydı ve senin kendini Türk olarak değil de kendi istediği etnik kimlikle yani Türklük dışında bir etnik kimlikle tanımlamaya zorlasaydı evetya deyip emparyal güçlere hizmet etmemek için onun sana baskıladığı kimliği mi seçerdin yoksa hala bildiğini okuyup, ne sonuç doğurursa doğursun ütopik olursa olsun var olan ve yüzyıllar sonucu oluşmuş kendi kimliğini yani Türk kimliğini mi muhafaza ederdin?

Kendinin asla yapmayacağı tercihleri başka halklara reva görme!
Sağduyu 2010-08-19 11:36:57
Seni anlıyorum Berk,Nazım TÜRK olmadığı halde kendisini TÜRK olarak tanımlamasına bozulmuyorsun fakat Pomakların kendilerini TÜRK olarak tanımlamalarına çok bozuluyorsun.
Bu çifte standart niçin?

Berk,sezgilerim senin Türkiye'de doğup büyümüş çat pat bir iki kelime Pomakça bilen Pomak asıllı şiir yazan bir bayan olduğunu söylüyor,sezgilerim beni yanıltmıyor dimi Berk?
berk 2010-08-19 11:51:39
Hakkımdaki Spekülasyonlara ;

Berk bildiğin üzere erkek ismidir ben de bir erkek olarak bu nicki kullanıyorum. Daha öncede belirtiğim üzere birileri sıcacık yataklarında uyuyup, Türklük nidaları atarken hayatımın en güzel ve genç döneminde - 35 derecelerde sınır karakollarındaydım, en az bu kişiler kadar Türkçülük yapma hakkım vardır herhalde!

Türkiye doğumlu değilim, Kircaali, Bulgaristan doğumluyum ve Etnik olarak Türküm ve Türkçe kalitemden belli olduğu üzere Türkçe anadilliyim. Aile soyağacımda tek bir Pomak yada başka etnik gruptan kimse yok.

Bireysel olarak hiçbir Pomağın kendini Türk olarak tanımlamasına karşı değilim ve tanımlarsada sonsuz saygım var ama bu bireysel kişi tüm Pomak kimliğinin nasıl tanımlacağını yani diğer geride kalan Pomakların kendilerini bağımsız ve istediği şekilde tanımlama hakkına ipotek koyamaz ve Pomaklar konusundaki etnolojik, sosyolojik, dilibilimsel, antropolojik bağımsız araştırmalara sansür uygulayamaz.

Nazım Hikmet'in anneannesinin babası Polonya kökenliği olduğu doğrudur yani 1/8 oranında Polonyalı, 7/8 oranında etnik Türktür, anlayacağın size Kırcaali'de Türkçenizi muhafa etmenizi söyleyen şahıstan etnik olarak daha fazla Türktür!

Sıradaki sorular?
Kuvva-i seyyare 2010-08-19 13:55:47
O dedklerin spekulasyondur, hayatımızı spekulasyonlara göre tanzim edemeyiz. Şu olsaydı bu olsaydı, ama olmamış; ingilizler gene ingiliz, cipsiler cipsi. Herkez insan tabi, ama bazıları daha eşit ve doğuştan avantajlı. 1878'de ruslar ne demişlerdi? "Yumurtayı kırmadan omlet yapılmaz" demişlerdi. Kimse bize empati yapmadı, kökümüzü kazıdılar ve azınlık durumunda olan bulgarlardan bir ulus yarattılar. Bize ise, bütün bu olup bitenleri kabul etmek kaldı.
berk 2010-08-19 18:07:04
Bir halkın günümüze ulaşmış varlığı spekülasyon bir yana gerçeğin ta kendisidir ve hiçbir tanzim de dinlemez!

Oturduğu masadan insanları, halkları, dilleri, kafasına göre tanzim edebileceğini düşünenlere uykudan uyanma vakti, insanlar satranç tahtasındaki piyonlar değildir ve sizi şah mat ediverirler!
Sağduyu 2010-08-19 22:55:51
''hayatımın en güzel ve genç döneminde - 35 derecelerde sınır karakollarındaydım,''

Berk,
Nekadar Tuncelili Kızılbaş kürtle tartıştıysam bana ilk söyledikleri şey şu olmuştur ''soydaş sen nerde askerlik yaptın,Türkiyede askerlik yaptın mı,sen konuşamazsın'' bre Allahsız kitapsızlar ben askerlik çağımda Türkiye'de olsaydım bulgaristan'da mı askerlik yapacaktım!

Allah aşkına Berk,bu dünyada askerlik yapmiş olan bir tek senmisin,bununla övünülür mü yav!Sen askerlik yaptında başkaları yapmadımı yani,tamı tamına 27 ay üç gün ben de (köle)-askerdim, hemde ''Maritsa İstok'' linyit komür madenleri cehendeminde.Benim askerlik yaptığım yerde 1 ay askerlik yapsaydın Berk,eminim -35 dereceyi mumla arardın.

Yaşımın hiç önemi yok,YÜCE TÜRK ordusunda askerlik yapmaya her zaman hazırım,karada,havada,denizde hiç far etmez!
Osman Paşaları çok severim,Osman Pamuloğlu Paşama selamlar.
berk 2010-08-19 23:49:52
Türkiye'de askerlik yapmayanlar konuşamaz, Türk milliyetçisi olamaz demedim bunu yazımın neresinden çıkardın onu da çözemedim bahsettiğim olay bu şartlarda bulunmuş biri olarak herhalde diğer kişiler kadar Türklükten bahsetme hakkım vardır dedim, askerlik yaptığım şartların zorluğundan dolayı kesinlikle övünmedim ki ben sıradan bir görevi yerine getirdim. İkamet ettiği ülke farklılığı dolayısıyla Türkiye'de askerlik yapamayan birini bunun için suçlamakta beyin yoksunluğudur bunları hiç kafanada takma.
Kuvva-i seyyare 2010-08-20 13:54:00
Spekulasyonla neyi kastettiğim anlaşılamamış, eksi puan yazıyorum. İngilizler siyasi bir karar alırken "kendimizi patagonyalılaruın yerine koyalım, sonra aynısını bize yapmış olsalar ne olur" gibi saçmalıklara göre hareket etmezler. Spekulasyondan kasıt buydu. Varlık gelmiş ama çok yetersiz gelmiş. Tıpkı cingene varlığı gibi. Bu arada herkes insan tabi, ona ne şüpe?
emir 2010-08-20 16:49:47
Nufus sayimlarinda cingene ve pomaklara kendinizi Turk yazdirin diye para dagitin,10 senede yuz civarinda mescit ve cami acin bg'da,binlerce toplanti,vaaz,konferans duzenleyin,30 civarinda site acin,yuzlerce cocugu okutun ondan sonra gelin tartisalim.Bir kactane kendini bilmez bize siz Turk degilsiniz dedi diye,Turkluge yuz cevirecek degiliz,ama Turklerin'de pomak ve cingenelerin entegrasyonuna yardimci olmalari guzel olurdu.
Biz para istemiyoruz, iki guzel soz bir gulumseme yeterli-muslumaniz turkuz-aramizda fark yok deseniz yeter-kalkmis biris Beyazrusyadan geldiniz siz sonra da zorla musluman yapildiniz diyor.
Biz sahte tarih dusunup bunu pomaklara empoze etmeye calisirken-birisi bulgarlarin menfaatine hizmet Birader okadar demokratsin madem-Kurdistani da tani!
emir 2010-08-20 16:53:17
Berk'in kurt kulturu,dili ve Turkiyede yasayan 20 milyon civarinda ki kurdun gelecegi hakkinda ki dusunceleri nedir acaba.Bize gosterdigi hasassasiyeti kurtlere de gosteriyormu?Avrupa da Berk gibi kulturel ozerklik diyor,nasil olcak bu is?
Sağduyu 2010-08-20 17:26:13
emir,
Kültürel özerkliği geç,bugün kürtlerin fiili özerkliği vardır Türkiye'nin doğusunda,kürtler Türkiye'nin batısında rahatça dolaşabilirken,TÜRKLERİN doğuda seyahat özgürlüğü yoktur.
kürt ırkçılığı bulgar ırkçılığından bile beterdir,emir sen kürtlere ROJ TV'nin propaganda penceresinden bakıyorsun galiba.
emir 2010-08-20 17:47:52
Yok ben kurtleri sevmiyorum, bulgarlari da sevmiyorum...
Ancak Berk'in her milletin kendi kaderini tain etme,kendini tanimlama hakki vardir sozlerinin kurtler icin gecerli olup olmadigini merak ettim?Madem bukadar demokratsin Berk, her halde kurtlerin azinlik olarak taninmalarini da destekliyorsundur?
Kvvacı macır 2010-08-20 20:14:52
Nereden çıkartıyorsunuz birader, Türkiye'de 20 milyon kürt kesinlikle yoktur. 6-7 milyon taş çatlasa. Kendikendimizi vurmakta bizden daha mahharetli bir millet dünyada yotur herhalde. Doğuda yaşayan hekese kürt deyip geçiveriyoruz. Karadeniz kıyısında yaşayanlar da tümden laz oluveriyorlar. Oysa Türkiye'de lazların sayısı 80- 100 bin arasıdır.
Kuvva-i seyyare 2010-08-20 21:08:27
"Evet tüm bilimsel bulgular..."

Tarih bilmiyle ilgili sorunların var senin, en iyisi bu konulara hiç girme. Bence.

En azından bir kaynak ver, "bilimsel" dediğin şeyin bir özetini yap.
emir 2010-08-20 21:17:45
Durum soyle aslinda-Kurtler kalabalik,onlardan korkuyorsunuz o yuzden onlara karsi "havuc politikasi" ...
Pomaklar az oldugumuz icin -bunlar yer yemez bize mecburlar dusuncesiyle bize isteyen istedigini soyluyor,disliyor,asagliyor,eziyor...
berk 2010-08-21 00:12:15
("Evet tüm bilimsel bulgular...")

Eski kuman dili ve Türkçe'nin günümüzdeki Kumanca kolundaki Kazakça ve Kırgızca'yı ortalama düzeyde bilirim ve metinleri okuyabilirim herhalde hangi halkın dilinin Kumancayla ilişkili olduğunu en az senin kadar biliyorumdur be?

Günümüz Pomaklarının Beyaz Rusya'dan gelen Eksalovonlarının torunu olduğu Proto-Bulgar tarafından günümüz Batı Rodoplarına yerleştrilidiğine ve bölgedeki diğer Slav kabilelerden farklılık taşıdığına dair tarihi bilgi ve detaylar mevcut Bulgar Krallığı döneminden kalma yazıtlar ve Pomakların Osmanlının gelişinden önce diğer Slavlar ve Proto-Bulgarlar gibi Ortodoksluk yerine Hristiyanlığın kiliseye göre aykırı mezhebi Bogomilliğe bağlı oldukları da ve Müslümanlığı seçmelerinin Osmanlığı döneminde olduğu da su götürmez bilimsel veriler ayrıca günümüz Pomaklarının giyiniş elbise biçimleri ve renklerinin Belaruslu Slavlarla ve dillerindeki bazı dilbilimsel incelemeler sadece Bulgarca ve Makedoncayla değil Belarus diliyle yakınlık içerir. Pomakça Kuman dili değildir açıkçası bir dilde 1000 civari bir kelime olması o halkın o kelimeleri aldığı halkla aynı kökenden geldiğinin kanıtı değildir, Gramer yani dilbilgisi o dilin kökenini belirlerki Pomakça sugötürmez şekilde Slav dilidir. Sırpça'da da 7000 üzeri Türkçe kelime bulunmakta noldu şimdi Sırplar Türk mü çıktı onlarda mı Kuman tabi canım olmazlar mı

Peki Senin Pomakları Kuman kökenli olduklarını dayanırken dayandığın bilimsel veriler ne?

Hiçbirşey yokki!

(Pomaklar az oldugumuz icin -bunlar yer yemez bize mecburlar dusuncesiyle bize isteyen istedigini soyluyor,disliyor,asagliyor,eziyor...)

Emir kimseden ve hiçbir halktan koktuğumuz yok ayrıca Pomaklara gelince Pomakları savunmak onların kimliğini değerli görmek ve benim öz kimliğim kadar var olmayı hakettiğini söylemek ve herhangi bir halk tarafından asimile edilmeyi Pomaklara reva görmemek Pomak kimliğinin de En az Türk kimliği kadar değerli bir kimlik olduğunu söylemek istediğini söylemek, dışlamak, aşağılamak, ezmek mi Allah aşkına?

Biz Türklerin bile lehine olsa Pomakları asimile etmesine karşıyım çünkü Pomak kimliğini de en az Türk kimliği kadar değerli gördüğüm için var mı bundan ötesi......
berk 2010-08-21 00:20:33
Daha önce söylediğim gibi Türkiye'nin Bulgaristan ve Yunanistan gibi ulus devlet olduğunu ve Yunanistan'da Yunanlarla birlikte Türklerin, Arnavutların birlikte yaşadığını ama Yunanistan'ın Yunanların ulus devleti olduğunu, Bulgaristan'da Bulgarla Türklerin, Pomakların birlikte yaşadığını ama Bulgaristan'in Bulgarların ulus devleti olduğunu, Türkiye'de Türklerle Çerkezlerin, Kürtlerin, Boşnakların birlikte yaşadığını ama Türkiye'nin Türklerin ulus devleti olduğunu ve Türkiye'nin Belçika gibi iki halk temelli (Flaman-Valon) bir devlet olmadığını ve gelecekte de olmaması gerektiğini ifade ederim

Türkiye'de herhangi bir etnik grubun ikincil halk durumuna yükseltilmesi ve bu halkın yoğun olarak yaşadığı bölgelere özerklik, otonomi ve bağımsızlığa ve bu halkın dilinin resmi dil ve eğitim dili yapılmasına karşıyım.
emir 2010-08-21 00:50:29
Berk ben bulgar ulusunun bir parcasi degilim,ne de bulgaristan sadece bulgar ulusunun devleti.Sen kafayi yemissin,biz bulgaristanda yasayan Turk azinligiyiz ve azinlik haklarimizi istiyoruz,ayni sekilde Kurtler de azinlik haklarini istiyor.Demokrat olucam diye iki arada bir derede kalmisin sen-safini belli et de bilelim canim...
berk 2010-08-21 08:57:37
Sanırım yorumdaki tanımlamarı anlama zorluğu çekiliyor.

(Berk ben bulgar ulusunun bir parcasi degilim,ne de bulgaristan sadece bulgar ulusunun devleti)

Kim Bulgaristan'daki Türklerin, Pomakların diğer etnik grupların Bulgarların parçası olduğunu söyledi ve ne zaman?

Kim Bulgaristan'in sadece! Bulgar ulusunun devleti olduğunu söyledi, Bulgaristan tabiki diğer etnik gruplarında devletidir sadece Bulgar ulusuna ait bir devlet değildir ama Bulgaristan tabiki Bulgarların ulus devletidir, Bulgaristan'ın Bulgarların ulus devleti olduğunu söylemek Bulgaristan'ın ülkedeki diğer etnik grupların devleti olmadığı anlamına gelmez bunun anlamı şudur Bulgaristan'ın kurucu halkı Bulgarlardır ülkeye isimin veren halktır ve bu halkın dili yani Bulgarca resmi dildir ve tabiki de diğer etnik gruptan Bulgaristan vatandaşlarının da devletidir Bu diğer etnik gruptan insanlar kendi kimliklerini yaşatma ve dilleri konuşma koruma hakkına sahiptir.

Örneklerle;

Yunanistan: Kurucu halk Yunanlardır ve Yunanların ulus devletidir ve ülkeye isimini veren halk Yunanlardır bu halkın dili de yani Yunanca resmi dildir. Diğer etnik gruptan insanlar Türkler, Pomaklar, Arnavutlar de Yunanistan vatandaşıdır ve etnik kimliklerini koruma yaşatma haklarına sahiptir.

Bulgaristan: Kurucu halk Bulgarlardır ve Bulgarların ulus devletidir ve ülkeye ismini veren halk Bulgarlardır ve bu halkın dili Bulgarca resmi dildir. Diğer etnik gruptan insanlar Türkler, Pomaklar da Bulgaristan vatandaşıdır ve etnik kimliklerine koruma yaşatma hakkına sahiptir.

19. yüzyılın ortalarından beri dünyada çoğunlukla geçerli olan ulus devlet sistemi tam da buna denir.

Sen kafayi yemissin,biz bulgaristanda yasayan Turk azinligiyiz ve azinlik haklarimizi istiyoruz

Yok henüz kafayı yemedim ama birgün yersem ilk sana söylüycem söz.

Bulgaristan'daki azınlıklar olarak tabiki haklarını istiyceksin ne var bunda....

(ayni sekilde Kurtler de azinlik haklarini istiyor.Demokrat olucam diye iki arada bir derede kalmisin sen-safini belli et de bilelim canim...)

Türkiye'deki tüm diğer etnik grupların Abaza, Acar, Arnavut, Boşnak, Çerkez, Ermeni, Gürcü, Kürt, Laz, Pomak, Rum, Yahudi, Zaza.....kendilerini istedikleri gibi tanımlama ve kendi dillerini konuşma, yaşatma ve kendi dillerinde özel kurs, radyo, Tv açma hakları var hatta Kürtlerin 7 gün 24 saat Kürtçe yayın yapan devlet televizyonları bile var ve kendilerini de Kürt olarak tanımlama hakları da var doğal olarak yetmiyor mu? Birçok Avrupa ülkesinde azınlıkların bu hakları hala sorunlu ve henüz Avrupa Birliği üyesi olmayan Türkiye'nin gerisinde.....

(safini belli et de bilelim)

Safım belli oldu mu?
kuvvai milliye 2010-08-21 10:22:16
Demek neymiş, kurucu halkla diğer'halkalar' arasında fark varmış. Sonunda benim dediğime geldiniz. Benim gerçek dünya dediğiim buydu aslında. Şimdi gelelim azınlık tarifine, kimler azınlıktır kimler değildire.

Uluslararası hukuka göre bir halka veya etnik gruba "ulusal azınlık" statüsü verilmesi için ya tarafların karşılıklı bunu bir antlaşmayla kabul etmei gerekir ya da BM'nin azınlıklarla ilgili sözleşmesini kabul ettiklerini beyan etmeleri gerekir.

Buna göre kürtler azınlık falan değildir, asli unsurun içinde bir desendirler.

Pomaklara gelince, pomaklar uluslararası belgelere göre "türk ve müslüman" olarak tarif edildiklerinden Türk azınığına mensupturlar.

Bulgarların altına imza koydukları uluslar arası antlaşmaların hükümlerinden yan cizme gayretlerini kabul edemeyiz. İrlandalılar mesela sular seller gibi ingilizce konuşmaktadırlar, ama kimse buradan yola çıkarak irlandalılar aslında safkan anglosaksondurlar iddiasında bulunmuyor.

Hiç düşündünüz mü, nasıl olmuştur da kelt ırkına mensup irlandalılar anadillerini unutup ingilizce konuşmaya başlamışlardır?
berk 2010-08-21 11:54:19
(Demek neymiş, kurucu halkla diğer'halkalar' arasında fark varmış. Sonunda benim dediğime geldiniz. Benim gerçek dünya dediğiim buydu aslında.)

Hadi ya ne diyosun sen! Kurucu halkla diğer halklar arasında fark olması kurucu olmayan diğer halkların kendini istediği gibi tanımlama hakkına ve kendi kimliğini ve dilini yaşatma hakkına engel mi ki?

Valla kimsenin senin dediğine geldiği de yok kafanda tutarsız bir beyin fırtınası esmeye başladı galiba...

(Pomaklara gelince, pomaklar uluslararası belgelere göre "türk ve müslüman" olarak tarif edildiklerinden Türk azınığına mensupturlar.)

Vay gerçekten? Pomaklar hiçbir uluslararası belgede Türk Müslüman olarak tarif edilmez, Slav ırkından Slav ana dilli Müslüman olarak tarif edilir bu arada Pomakların Türk Müslüman olarak tarif edildiği uluslarası belge hangisi söyle de biz de öğrenmiş olalım?

(İrlandalılar mesela sular seller gibi ingilizce konuşmaktadırlar, ama kimse buradan yola çıkarak irlandalılar aslında safkan anglosaksondurlar iddiasında bulunmuyor. )

Tabiki bulunmaz birincisi İngilizce İrlandalıların kendi asıl ana dilleri olmadığı ve sonradan zorla edindirildiği için Peki bunu nerden biliyoruz tarihi vesikalara dayanarak çünkü 400 yıl önce İrlandalıların tamamı İrlandaca konuşuyordu ve hala ki İrlanda nüfusunun yüzde 10'u İrlandaca bilmekte ve İrlanda'nın resmi dili olup okullarda zorunlu derstir.

Bozuk temelli anlatımla şu çürütülme amaçlanmış madem İngilizce İrlandalıların kendi dili değil ve İrlandalıların İngilizce konuşması İrlandalıları Anglosakson yapmaz Pomakça da Pomakların kendi dili değildir ve Pomakları Slav yapmaz ama sorun şu ki iki halk ve dilleri arasındaki karşılaştırma alakasız;

şöyleki İngilizce'nin İrlandalıların gerçek dili olmadığını kanıtlayan deliller neler:

Konuşulma oranı düşükte olsa hala konuşulan ve kesinlikle ölü olmayan ortada var olan sapasağlam bir dil: İrlandaca

Herhangi bir Pomak iddia edildiği gibi günümüzde bir Türki Kuman dili konuşmamakta ortalıkta yok böyle bir dil

İngilizce'nin İrlandalılara sonradan edindirildiği kanıtlayan deliller ohooo tonla 300 yıl öncesi başlayan bir asimilasyon süreciyle!

Günümüz Pomakçasının Pomaklara sonradan edindirildiğini kanıtlayan bir delil ne yazık ki yok!

İngilizcenin İrlandalıların gerçek dili olmadığı yaşayan bir dil olan İrlandaca'dan ve 300 yıl önce nerdeyse tüm İrlandalıların İrlandaca konuştuğunu belgeleyen tarihi vesikalardan belli.

Peki günümüz Pomakçasının Pomakların kendi dili olmadığını ve sonradan edinildiğini kanıtlayan tarihi vesika yok! Pomakların bırakalım günümüzü 100 yıl öncesini hatta 500 yıl önesini hatta 1000 yıl öncesinde bırakın Türki Kuman bir dili Pomakça Slav dili dışında başka bir dil konuştuğunu kanıtlayan bir ufacık delil: yine yok. Aksine Osmanlı arşivleri ve ilkdönem Bulgar Krallığı vesikaları bu halkı Slav ırkı ve Slav dilli olduğunu belgeler nitelikte hiçbir kaynakta başka bir dilli olduğunu söyleyen en ufacık vesika bile yok.

İngilizce'nin İrlandalıların kendi dili olmadığını yaşayan kendi dilleri ve tonlarca belge kanıtlarken Günümüz Pomakçasının Pomakların kendi dili olmadığını sonradan edindirildiğini kanıtlayan bir ufacık delil yok aksine 500 yıl önceki Osmanlı dönemi ve nerdeyse 1000 yıl önceki Bulgar Krallığı dönemi bu halkın dilini günümüz Pomakçası yani Slav dili olduğunu belirtir yani Pomakların günümüzde konuştuğu dil kendi dilleridir ve sonradan edindirilmemiştir. İrlandalılar örneğiyle ufacık alakası yoktur

(Hiç düşündünüz mü, nasıl olmuştur da kelt ırkına mensup irlandalılar anadillerini unutup ingilizce konuşmaya başlamışlardır?)

Seninde bizzatihi savunduğun çıkış noktasında beyin noksanlığı olan bir asimilasyon politikası sonucu olabilir.

Ayrıca Kelt hakları düşük oranda da olsa kendi dilleri konuşmaktadır kendi dilleri hala mevcuttur.

İrlanda: İrlanda Galcesi (Gaelige)
İskoçya: İskoç Galcesi (Gàidhlig)
Galler: Galce (Cymraeg)
Manx adası : Manx dili (Gaelg)
Cornwall: Cornish dili (Kernewek)
Breton yarımadası (Fransa): Bretonca (Brezhoneg)

İkide bir sözü edilen ve gerçekte olmayan Pomakların Türki Kuman dili nerde hadi bırak günümüzü 500 yıl önce hatta 1000 yıldan önce ki bulgular bu dilin d'sinden bile bahsetmezken Pomakların Kuman kökenli ve dilli olduğunu dayandırdığınız kanıt, delil, bulgu, olgu nedir?

Oysa Pomakların baştan beri Slav dilli olduğunu belirten hem günümüzde hem 200 yıl önce hem 500 yıl önce hem 1000 yıl önce valla bolca kaynak var.

Yani oturduğumuz masalardan hamaset politikalarıyla tarih yazılmıyor be!
emir 2010-08-21 12:29:47
Berk Anakara antlamsasinda
berk 2010-08-21 13:21:57
Antlaşmanın hiçbir yerinde Slav dilli, Slav kökenli Pomaklar Türk etnik kökenindendir ve Türk dillidir denmiyor sadece Bulgaristan'ın Türkiye'deki Bulgar ortodoksların nasıl haklarını arama hakkı var ise Türkiye'ninde Bulgaristan'daki müslümanların haklarını arama hakkı vardır ve saklıdır diyor ne bu antlşama nede diğerlerinde Bulgaristan'da Osmanlı döneminde yerleştirilen Türkler dışındaki Slav Pomaklar efendim Türk etnik kökenindendir Türkçe anadillidir gibi birşey geçmiyor bu antlaşma iki ülkenin kendi sınırlarında yaşayan azınlıkların hukukunu düzenliyor.
emir 2010-08-21 14:54:02
Adami zorla gavur yapacaksin sen-Osmanli arsivlerinde de Turk kelimesi gecmiyor-hep muslim ve gayr-i muslim var.
Musluman=Turk, Turk kelimesini kullanmaya gerek gormemis yazanlar.Ben slav kokenli degilim-pomakim,yani musluman Turk,anlama ozurlu sende.
Adama bak ya Hu ,Mithad pasanin akrabasi mi ne...Allah sonunuzu benzetmesin...Zaten basimiza ne geldiyse hep donmeler tarafindan geldi.Adam tutturmus Turk degilsiniz diye, guya hem milliyetci, hem demokrat.
Bukadar demokratsan ne isin vardi bilmem kac kil serhat boylarinda,biraksaydin kirolar kendi kaderini tain etselerdi...Sirf inat olsun diye tutarsiz konusuyorsun.
TV kanali ile is bitmiyor efendii.Bunun otesinde ana dilde egitim var, devlet kurumlarinda kendi dilini kullanmak var...Kurtler asli unsur,pomaklar slav kokenli azinlik-hay senin aklina...
Kuvva-i seyyare 2010-08-21 15:27:26
Tarih biliminde "su götürmez" , " tek bir kanıt bile" gibi kategorik imperatifler geçerli değildir. Bir tez atarsın ortaya ve tezini tarih metodolojisine göre delillendirmeye çalışırsın. Ama yetmez, tezin uluslararası tarih çevreleri tarafından da kabul görmesi şarttır.

İrlanda örneğinde bir milletin kendi ana dilini bırakıp başka bir dile nasıl geçebildiğini görmüş olduk. Kelt dilinin hala yaşadığının iddisı gerçeklerle bir alakası yoktur. Ölmüş bir dildir. 20'ci asrın ilk yarısında milliyetçi irlandalılar kelt dilini yeniden canlandırmaya çalımışlardır, ancak başarılı olamamışlardır.

9'cu ve 10'cu asırlarda bölgede tarihi olayları kayıt yapan bir tek devlet vardı: doğu roma imparatorluğ, namı değer Bizans. Bizans kayıtlarında "pomak bölgelerine" kumanların yerleştirildiği yazılıdır. Peki nereye giti bu kumanlar (kuman Bizansça sarışınlar demektir), buharlaştılar mı?

O zamanın bulgar devletine gelince, söz konusu bölgede Kaloyan zamanında sadece 60 sene hükümsürmüşlerdir. Kalıcı bir etki yapabilmeleri için çok kısa bir süre.

Bilindiği üzere slavlar zıraatçı bir millettir, toprakla iştigal ederler. Avarlar bunları büyük nehir kıyılarına, toprak havzalarına yerleştirmiş, vergisini de çatır çatır almış.Günümüzün bir çok slav devleti bu yolla oluşmuştur. Soru şu: zıraatçı bir milleti tepenin dorasına niye yerleştirsin?

Daha onraları bölgeye yörükler geldiğinde kaynaşma hemen gerçekleşmiş ve bir kardeşlik potasında bir olunmuştur.
berk 2010-08-22 14:47:08
(Adami zorla gavur yapacaksin sen-Osmanli arsivlerinde de Turk kelimesi gecmiyor-hep muslim ve gayr-i muslim var.)

Kimseyi gavur yaptığım yok çünkü konunun Müslümanlık ve Hristiyanlıkla ilgisi yok evet Osmanlı belgeleri ve nüfus tespitleri 19. yüzyılın ortalarına kadar Dinsel kimlik üzerinden yürütülürdü ama daha sonra etnik kimlik üzerinden yapılmaya başlandı ve bu tasniflerde Pomaklar Müslüman dininden ve ama Slav kökenli ve Slav dilli tespit edilmiştir. 19. yüzyıl ortalarına kadar Müslüm ve Gayri Müslim olarak sayımlar yapılırdı. 19. yüzyıl ortalarına kadar Pomaklar gibi Müslim olarak kaydedilen Boşnaklar, Arnavutlar, Çerkezler, Araplarda mı Türk oldu şimdi?

(Ben slav kokenli degilim-pomakim,yani musluman Turk,anlama ozurlu sende.)

Kendini istediğin gibi tanımlama hakkına sahipsin ve Türk olarak tanımlarsanda enaz benim kadar Türksün saygım sonsuz ama genel Pomak tanımı ve tarihi hakkında bilimsel gerçeklere dayanan yorum yapmama da engel değil.

Herhangi bir özürlülüğüm yok ama birgün olursa dediğim gibi ilk sana bildiricem söz kardeş.....

(Zaten basimiza ne geldiyse hep donmeler tarafindan geldi.Adam tutturmus Turk degilsiniz diye, guya hem milliyetci, hem demokrat.)

Etnik olarak Türküm ve Türkçe kapasitemden belli oldu üzere Türkçe anadilliyim kimseye bireysel anlamda Türk değilsiniz demedim sadece elimizdeki tüm bilimsel bilgiler ve günüğmüz gerçekleri(hamaset zırvalıkları değil!) Pomakların etnik olarak Türk olmadığını gösteriri nitelikte.

(Kurtler asli unsur,pomaklar slav kokenli azinlik-hay senin aklina...)

Hiçbir yorumumun hiçbir yerinde bunu iddia etmedim, Türkçe anlama zorluğu çekenler Türkçe kurs ve benzeri aktivitelerle Türkçelerini geliştirebilirler...

(İrlanda örneğinde bir milletin kendi ana dilini bırakıp başka bir dile nasıl geçebildiğini görmüş olduk. Kelt dilinin hala yaşadığının iddisı gerçeklerle bir alakası yoktur. Ölmüş bir dildir. 20'ci asrın ilk yarısında milliyetçi irlandalılar kelt dilini yeniden canlandırmaya çalımışlardır, ancak başarılı olamamışlardır.)

dünyadan haberi olmayan bilgi özürlüsü bir şahısa dair örnek vay ne diyosun ya!

İrlandaca hiçbir zaman ölmemiştir hala yarım milyonun üstünde konuşucusu vardır, az da olsa İrlandaca bilen biri olarak sen kimsin ya?

Hayatımın hiçte azımsanmayacak bir dönemini en büyük hobilerimden biri olan Kelt Dilleri, kültürü, tarihi, mitolojisine vermiş biri olarak İrlanda, İskoçya, Galler, Cornwall'da bulunmuş biri olarak hatta İrlanda'da İrlandacanın hala yaygın olarak konuşulduğu bölgelerde ordaki şahıslarla İrlandaca konuşmuş biri olarak yoksa hayal mi gördüm ben ölü dildi dimi sonuçta? Tabi İrlanda ve İrlandacanın İ'sin haberi olmayan hazretler ben daha iyi bilir yahu ben nerden bileyim ki. İrlandaca ve diğer Kelt dilleri(İskoç Galcesi, Galce, Bretonca hala yaygındır Manx dili ve Cornish dili bile hala ölü olmayıp az da olsa ana dil ve akıcı olarak konuşan kitle bulunmaktadır.

Günümüzde var olan Kelt dilleri, konuşulduğu yerler ve konuşan nüfus;

İrlanda: İrlanda Galcesi (Gaelige) - 600 000 İskoçya: İskoç Galcesi (Gàidhlig) - 92 400
Galler: Galce (Cymraeg) - 750 000
Manx adası : Manx dili (Gaelg) - 1 700
Cornwall: Cornish dili (Kernewek) - 2 000
Breton yarımadası (Fransa): Bretonca (Brezhoneg) - 200 000

Veriler bazı sallamasyon bilgilere tutunan yorumcuları üzecek şekilde ne yazıkkı günümüzdeki en küçük Kelt dilleri bile hala ölü değil ama boşver sen sallamaya devam et ya tutarsa!

İngilizcenin İrlandalıların kendi gerçek dilleri olmadığını gösteren iki önemli esas dayanak noktası;

İrlandalıların hala yaşayan kendi dilleri İrlandaca! ve İngilizcenin İrlandalılara zorla dayatıldığını ve edindirildiğini gösteren 300 yıl öncesine dayanan tonla kanıt

Peki Pomakçanın Pomakların gerçek dili olmadığını gösteren ve zorla sonradan edindirildiğini gösteren ufacık bir kanıt, vesika, delil, olgu? YOk kiiii!

Aksine Pomakçanın günümüz Pomaklarının başlangıçtan beri kendi dilleri olduğunu gösteren tonla veri ve Pomakların tarihsel süreç içerisinde bırakın Türki Kuman bir dili konuşmayı Pomakça dışında bir dilin konuşucusu olmadıklarını kanıtlayan yine aynı şekilde tonla veri!

Hayal kırıklığı yaşamaya devam ee hayat böyle Kuvva-i seyyare alışcaksın zamanla kardeş...

(9'cu ve 10'cu asırlarda bölgede tarihi olayları kayıt yapan bir tek devlet vardı: doğu roma imparatorluğ, namı değer Bizans. Bizans kayıtlarında "pomak bölgelerine" kumanların yerleştirildiği yazılıdır. Peki nereye giti bu kumanlar (kuman Bizansça sarışınlar demektir), buharlaştılar mı?
O zamanın bulgar devletine gelince, söz konusu bölgede Kaloyan zamanında sadece 60 sene hükümsürmüşlerdir. Kalıcı bir etki yapabilmeleri için çok kısa bir süre.)

Yo aksine ilk Bulgar devletinin kurulduğu yıllarda Belarustan gelen Ekslavon Slav kabilesenin Proto-Bulgar tarafından Rodoplara yerleştirildiğine dair veriler vardır. Bizanslılar döneminde Bizans sınırına Kumanlar yerleştirilmiştir, Bulgar Krallığı egemenliğindeki günümüz Rodoplarında değil! Proto-Bulgarlar Balkanlara gelip ordaki Slavlarla karışarak ciddi bir ülke kurmuşlardır öyle geçici bir ülke değil hatta Türk fethine kadar Bizansı çok defa yenip vergiye bile bağlamışlardır ne 60 yılı!

Soru şu: zıraatçı bir milleti tepenin dorasına niye yerleştirsin?

Bir Proto-Bulgarlar tarafından Rodoplara yerleştirilen Ekslavon Slav kabilesinin ziraatçı olduğunu nereden çıkardın?

Bulgar Krallığına iltica eden Ekslavonları Proto-Bulgar yönetici kadro istediği yere yerleştirme yetki ve gücüne sahipti.

(Daha onraları bölgeye yörükler geldiğinde kaynaşma hemen gerçekleşmiş ve bir kardeşlik potasında bir olunmuştur.)

Tabi tabi tam dediğin gibi olmuştur ama rüyanda! Balkanlara yerleşen ve göç eden Türklerle Pomaklar arasında hiçbir şelikde hiçbirzaman bir kaynaşma olmamış Türk ve Pomak kimliği herzaman birbirinden ayrı olarak kalmış hatta günümüzde de iki kimlik arasında bütünlük bir yana ayrı dayanak noktaları vardır. Türk Türktür, Pomak Pomaktır. Türkler Türk etnik yapıpsından Türkçe ana dilli Müslüman iken, Pomaklar Slav kökenden herzaman oldukları gibi şimdi de Slav dilli Müslümandırlar.
Sağduyu 2010-08-22 16:33:58
Berk,
Türk tarihi Türkler tarafından yazılmadığı için senin batı kaynaklarına dayanan bazı bilgilerin eksik veya uyduruk olabilir!

Kendi gözlemlerime dayanarak 1-2 ay önce burda söylemiştim bulgarlar'ın Bolga nehri kenarına çadır kurmuş Çıngene bir topluluğun devamı olabileceklerini ama sen söylediklerimi ti'ye aldın berk,bulgarları Çuvaşlarla kardeş yaptın,bulgarların Çuvaşlarla alakası yok Berk,buna kendileri-bulgar bilim adamları bile inanmıyorlar!

Bugün bulgar tarihçiler ve bilim adamları köklerini taaa İran'ın güneyinde arıyorlar,8000 bi km. yol kat emişler İran'da,bir takım bulgulara raslamışlar ama kafi gelmemiş,araştırma güneye Hindistan'a doğru devam ediyor.Çingenelerin dünyaya dağildıkları bölgenin fazla uzağında sayılmazlar,aşağılara doğru indiklerinde gerçek köklerine ülaşacaklarından eminim..

''ARİANA''-''BULGARLARIN ATAVATANI'' -BILGARİ PRARODİNA araştırma projesini ilgiyle takip ediyorum, bakalım sononda benim gözlemlerim doğru çıkacak mı.

kaynaklar

http://news.ibox.bg/news/id_320406897
http://bg.time.mk/read/f98e568622/b84ef3753e/index.html
http://bg.time.mk/read/f98e568622/83ea960e1e/index.html
Kuvva-i seyyare 2010-08-22 17:14:19
İrlanda cuhuriyeti 1922 senesinde kuruldu, kelt dili ölmediyse bağımsız İrlandanın resmi dili neden olmadı acaba? Akıl var mantık var. Ben James Joyce hayranıyım, onun roman ve hikayelerinde bu konular işleniyor; ben oradan takip ettim.

Ayrıca Kelt dilinin kalıntılarına hala raslanıyor olması, bir dilin "dışarıdan" bir tazzikle değiştirilebildiği gerçeğini değiştirmez.

Bulgar krallığnı da gözünde o kadar büyütme; sonuçta Doğu Romanın dönüştürücü gücüne tabi olmuşlardır. Slavcayı yazılı dil mertebesine çıkartarak yapmışlardır bunu.Blgular devleti daha çok kuzey bulgaristanda hüküm sürmüştür, bulgar tarih kitaplarındaki muazzam haritalara pek fazla inanma.

Bir de tonla emare lafı da çok gülünç. Emare diyorsun ama kanıt kabul ediyorsun, oldu mu bu şimdi? Protobulgarlar dönemiyle ilgili "kaynaklar" son derece şüpheli, güvenilmez kaynaklardır. Belarustan aldılar getirdiler iddiası saldırgan bulggar tarihçiliğinin hayal ürünüdür. Dilden yola çıkarak tarih yazılmaz, başka kaynaklar da gerek.
kuvvai milliye 2010-08-22 18:52:49
Ne ruyamda, arkadaşım; yeryüzünde var olan pomakların büyük çoğunluğu Türkiye'de yaşıyor, bundan haberdar değil misin? Kaynaşma olmamış olsaydı, Türkiye'ye gelip yerleşirler miydi?
berk 2010-08-22 19:56:39
Tabiki biliyorum ama bahsettiğim olay Türkiye'deki Pomaklarla ilgili değil, Çünkü Türkiye'de Pomakların ezici çoğunluğu Pomak kimliğini bırakıp sıradan bir Türk haline gelmiş, Osmanlı ve Türkiye Cumhuriyeti'nin ilk yıllarında göç eden ilk kuşaktan ataları dil olarak Türkçe'nin T'sini bilmezken ikinci ve üçüncü kuşaklar Türkler arasında Türkleşerek Pomakça'nın P'sini bilmez hala gelmişlerdir. Ezici çoğunluğunun sıradan bir Türk'ten farkı kalmamıştır. Bulgaristan Ve Yunanistan ve kısmen Makedonya'da ise Türk ve Pomak kimlikleri kesinlikle birbirinden ayrıdır ve her iki kimlikte Pomağın Pomak, Türk'ün Türk olduğunu bilir. Osmanlı döneminde bile aralarında ciddi bir kaynaşma ve etkileşim olmamıştır genelde karışık oranlı evliliklerin oranı bile yüzde 1-2'yi geçmez. Zaten ikiside aynı kimlik olsaydı farklı iki kimlik olarak adlandırılmazlardı, İki halkta Bulgaristan'da ve Yunanistan ve Makedonya'da müslüman toplumu oluştururlar ama etnik kökenleri ve dilleri farklıdır ki bundan dolayıdır ki bugün ortada Türk ve Pomak olarak iki farklı kimlik bulunmaktadır. Kaldı ki bu olay Türk olmayan ama Müslüman olan diğer Balkan halkları içinde geçerlidir. Boşnaklar ve Arnavutlar da Türkiye'ye göç etmiş ve Türklermiş ve Türklerle kaynaşmıştır hatta Türkiye'deki Boşnak sayısı Bosna'dakinden fazladır. Ama Türkler ve Pomaklar gibi Türkler ve Boşnaklarda Osmanlı döneminde yada günümüzde Balkanlarda etnik olarak pek kaynaşmamışlardır.
berk 2010-08-22 19:58:32
(İrlanda cuhuriyeti 1922 senesinde kuruldu, kelt dili ölmediyse bağımsız İrlandanın resmi dili neden olmadı acaba?)

İrlanda Cumhuriyeti'nin 1922 kuruluşundan beri İrlandaca 1. resmi dildir, İngilizce ise sonraki dildir ve okullarda İrlandaca seçmeli değil zorunlu derstir. İrlanda'da İrlandaca hiçbirzaman yok olma noktasına gelmemiş hatta konuşulmakta ve İrlanda'da İrlandacanın aktif olarak konuşulduğu bölgere Gaeltacth denmektedir. Ayrıca İrlanda'nın AB'ye girdiği günden beri İrlandaca Avrupa Birliğinin de resmi dillerinden biridir.Günümüz Kelt dillerinin (irlanda Galcesi, İskoç Galcesi, Galce, Manx dili, Cornish dili ve Bretonca) hiçbiri ölü değildir. James Joyce okumaya ve İrlanda hakkında birşey bilmemeye devam!
berk 2010-08-22 19:59:54
(Bulgar krallığnı da gözünde o kadar büyütme; sonuçta Doğu Romanın dönüştürücü gücüne tabi olmuşlardır. Slavcayı yazılı dil mertebesine çıkartarak yapmışlardır bunu.Blgular devleti daha çok kuzey bulgaristanda hüküm sürmüştür, bulgar tarih kitaplarındaki muazzam haritalara pek fazla inanma.)

Hadi ya 7. yüzyılın ortalarından Osmanlı hakimiyetine kadar yüzyıllarca Balkanların en güçlü devleti konumunda ve Bizans'ı defalarca yenip vergiye bağlayan devlet pekte vasat bir devlet değildir. Doğu Romanın dönüştürücü gücüyle olayın bir ilgisi olmayıp Slav dilini resmi dil seviyesine çıkartmaları ise içinde yaşadıkları yoğun Slav kitleyle ilgildir. Kladı ki Doğu Roma kültürün Slav diliyle uzaktan yakından ilgisi olmayıp yegane dil Yunancadır. Merak etme Proto-Bulgar metinleri direk olarak okuyabiliyorum bu metinlerden alıntı yapan herhangi bir dildeki tarih kitabına ihtiyacım yok.

(Protobulgarlar dönemiyle ilgili "kaynaklar" son derece şüpheli, güvenilmez kaynaklardır.)

Proto-Bulgarca yazıtlar az olmakla birlikte bu az kaynaklarda Proto-Bulgar dili ve toplumu ve ilk dönemleriyle ilgili iyi derecede bilgiler var.

(Belarustan aldılar getirdiler iddiası saldırgan bulggar tarihçiliğinin hayal ürünüdür. Dilden yola çıkarak tarih yazılmaz, başka kaynaklar da gerek.)

Etnobilim ve kültürel antropoloji açısından Pomakların geleneksel elbise biçimleri ve renkleri, folkloru, geleneksel şarkıları tipik Slav özellikleri taşır ve atalarının geldiği Belarustaki gelenekler yoğun yakınlık gösterir. Macar ve Türkler arasındaki coğrafi ve tarihsel kopukluğa rağmen birsürü geleneksel ve folklorik benzerlik bulunurken Türklerle daha fazla coğrafi, tarihsel yakınlığa sahip Pomaklar ve Türkler arasında hemen hemen hiçbir folklorik benzerlik yok.

Dediğim gibi Pomakların daha önce Kuman etinisnden olduğu, Türki bir dil konuştuğuna ilişkin hiçbir etnik, dilbilimsel, folklorik benzerlik yok.

(Berk,
Türk tarihi Türkler tarafından yazılmadığı için senin batı kaynaklarına dayanan bazı bilgilerin eksik veya uyduruk olabilir!)

Allaha şükür ki Günümüz Türki dillerinin önde gelenlerini ve onların gramer yapılarını bildiğim ve tarihsel metinleri direkt kaynağından okuyabildiğim için herhangi bir batı ve doğu kaynağına ihtiyacım kalmıyor.


(Kendi gözlemlerime dayanarak 1-2 ay önce burda söylemiştim bulgarlar'ın Bolga nehri kenarına çadır kurmuş Çıngene bir topluluğun devamı olabileceklerini ama sen söylediklerimi ti'ye aldın berk,bulgarları Çuvaşlarla kardeş yaptın,bulgarların Çuvaşlarla alakası yok Berk,buna kendileri-bulgar bilim adamları bile inanmıyorlar!)

Konun özü şu Proto-Bulgarların kökeni konusunda iki esas teori var

1. Proto-Bulgarların İranik bir halk olduğu günümüz Pamirlerinden göçlerle Urallara ve ordan Balkanlara geldiği dayanak noktaları Bulgarca'da var olan bazı seslerin günümüz Pamirlerindeki dillerde (esas olarak Tacikçe) benzerlik bulunması ve Proto-Bulgar dilindeki İranik dil kökenli(Farsça, Tacikçe, Darice, Peştunca) bulunması. Bu iddianın gerçek olduğu ortaya çıkarsa Proto-Bulgarların Günümüz İranlı halkları gibi İranik kökenli bir halk olduğu ortaya çıkacak ama bu olasılık ikinci teoriye göre çok zayıf konumdadır.

2. Proto-Bulgarların Türki bir halk olduğu günümüz Volga nehri civarından göçlerle Balkanlara geldiğidir. Bu teorinin dayanak noktaları çok daha kuvvetli ve bilimsel esaslıdır. Proto-Bulgar dilinin Türk kökenli bolca sözcük içermesi bir yana kesinkes Türki bir dil gramerine sahip olmasıdır. Proto-Bulgarca yazıtlardan elde edilen sonuçlar bu dilin Türki bir dil olduğu Proto-Türkçenin Onogur kolunda bir dil olduğunu gösteriyor. Bu kol Proto-Bulgarca ve günümüz Çuvaşçasından oluşmakta, Proto-Bulgarca ölü bir dil olduğu için günümüzde bu kolun tek temsilcisi Çuvaşçadır. Proto-Bulgarların 12 hayvanlı takvimleri hayvan isimleri bakımından Türki halklarla paralellik içerir. Ayrıca dünyayı yaratan kutsal varlığa verdikleri sim Tangradır Türklerdeki Tengri, yönetici hükümdar kadrolardaki şahıslara verilen sıfat Han'dır Türklerdeki gibi ve Proto-Bulgar hükümdarlarının ismi sugötürmez şekilde Türki isimlerdir. Asparuh, Kubrat, Omurtag ...Ne Slavik ne de İranidir.

Proto-Bulgar araştırmacılarının ezici ağırlıkla desteklediği ikinci teoridir.

İki teorininde Bulgarların Çingenelerle bağları olduğu konusuyla ilgisi yoktur. Günümüzdeki Çingenler Ne Kuzey Hindistan ne de Orta Hindistan kökenli olmayıp, Arilerin kuzeye yerleşmesiyle güneye çekilen ve Ari göçüyle ortaya çıkan Hinduizmle kendilerine kast sistemninin en alt tabakasında rol biçilen Dravid kökenli paryalardır. Yapılan genetik araştırmalarda da Bulgarla Çingeneler arasında herhangi bir genetik bağ ortaya koymamıştır.

( ''ARİANA''-''BULGARLARIN ATAVATANI'' -BILGARİ PRARODİNA araştırma projesini ilgiyle takip ediyorum, bakalım sononda benim gözlemlerim doğru çıkacak mı.)

Tabiki senin dediğin doğru çıkmayacak bu araştırma projesi verdiğim 1. teoriyle ilgili Bulgarların Pamir kökenli İranik bir halk olup olmadığını araştıran bir proje Çingene olup olmadıklarını değil.


Proto-Bulgarlar ve Proto-Bulgarca ve Çuvaşça hakkında
http://bg.wikipedia.org/wiki/%D0%9F%D1%80%D0%B0%D0%B1%D1%8A%D0%BB%D0%B3%D0%B0%D1%80%D1%81%D0%BA%D0%B8_%D0%B5%D0%B7%D0%B8%D0%BA

http://en.wikipedia.org/wiki/Proto-Bulgarians

http://www.kroraina.com/bulgar/rashev_bg.html

http://tr.wikipedia.org/wiki/Ogur_grubu

http://bg.wikipedia.org/wiki/%D0%A7%D1%83%D0%B2%D0%B0%D1%88%D0%BA%D0%B8_%D0%B5%D0%B7%D0%B8%D0%BA
Kuvva-i seyyare 2010-08-23 00:17:59
Ben James Joyce okumaya devam edecem, çünkü dünya görüşümü kitaplar vasıtasıyla oluşturuyorum, Google veya Viipedi marifetiyle değil. Amacm sidik yarışı gibi bilgi yarışı yapmak değil. İrlanda örneğini bir dilin nasıl kaybedilebildiğini kanıtlamak için verdim. 1948'de kurulan İsrail örneğinde ise, tersi bir gelişme oldu: günlük konuşma dili olmaktan 2000 bin sene önce çıkmış olan ibranice yeniden canlandırıldı.

Ben tarihçi değilim pomakların kumanların devamı olduğu tezi türk tarihçilerinin tezidir. Ben kendi milletimin çıkarlarını savunurum. "Objektif tarih" dedikleri şeyin de ne demek olduğunu bilecek kadar kitap karışırmış biriyim. Yok proto bulgarlar belarusun oradan pomakları nakliye uçaklarıyla doldurup Rodopların üstüne paraşutla salıverdiler iddialarına karnım tok.

Genel bulgar tarihini ben de okudum. Diyorlar ki, daha kalbalık olan slavlarla kanka olup karıştılar ve bulgar milletini oluşturdular. İddia bu, ama mesela Makedon tarihçiler bu tezi kabul etmiyorlar. Onlara göre kaynaşma hiç olmadı, kuzey bulgaristanda (DOBRUCA) yaşayan bulgarlar Osmanlıların gelmesiyle kültür yakınlığından islama geçiverdiler. Üskülü tarihçler şop dediğimiz günümüz bulgarları da peçeneklerin devamıymış. İyi mi?
berk 2010-08-23 10:46:39
İbrani dili ile İrlandaca arasında hiçbir kronolojik benzerlik yok ve hiçbirzaman olmamıştır. İbranice Romalılıarın İbranileri sürgün etmesiyle kesintiye uğramış farklı diğer dillerle karışık bir şekilde varyasyonları oluşmuş Sefarad Yahudileri İspanyolca ile Aşkenaziler ise Almanca karışık bir yahudi dili kullanmışlardır. Günümüz İbranicesinin temeli Litvanyalı bir Yahudi tarafından oluşturulmuş ve Yahudilerin vatanları olan bugünkü topraklarına göçüyle canlandırılmış ve İsrail devletinin resmi dili olmuştur.

İrlandaca ise aksine hiçbirzaman yokolmamış ve sonradan canlandırılmamıştır. İngilizce dili İrlandacayı asla yok edememiş Kentli İrlandalılar İngilizce konuşurken kırsal kesimde İrlandaca varlığını hiç kesintiğe uğramadan günümüze kadar devam ettirmiştir. İrlanda'da Gaeltach denilen bölgelerde hala 1. dil olarak konuşulmaktadır.


(İrlanda örneğini bir dilin nasıl kaybedilebildiğini kanıtlamak için verdim.)

Hiçbir işe yaramadı çünkü İrlandaca hiçbirzaman kaybedilmedi ve yok olmadı hala konuşulma oranı İngilizce'ye göre az da olsa sapasağlam ayakta ve Günümüz Pomakçasınında Pomakların kendi dili olmadığına dair hiçbir kanıt yokken aksine kendi dili olduğuna dair kanıt dolu!

(Ben James Joyce okumaya devam edecem, çünkü dünya görüşümü kitaplar vasıtasıyla oluşturuyorum, Google veya Viipedi marifetiyle değil. Amacm sidik yarışı gibi bilgi yarışı yapmak değil.)

Az da olsa İrlandaca biliyorum bizzat kendim İrlanda'da İrlandacanın hala konuşulduğu bölgelerde insanlarla yüzyüze İrlandaca konuştum Galler, İskoçya ve Cornwall gibi diğer Kelt dillerinin konuşulduğu bölgelerde bulundum Wikipedia marifeti dimi tüm bunlar ?

İrlandacanın ölü olduğunu söyledim bense aksine hiçbirzaman ölmediğini hatta tarihsel başlangıçtan beri var olmaya devam ettiği ve konuşulduğunu belirttim ve sen haksız çıktın. Sadece İrllandaca değil günümüzdeki hiçbir Kelt dilinin (Galce, İskoç Galcesi, Bretonca, Manx dili, Cornish dili) ölü olmadığını da belirttim

İrlandacanın resmi dil olmadığını söyledin ben de 1922 yılından beri İrlanda'nın 1. resmi dili olduğunu söyledim ve Avrupa Birliğinin de resmi dillerinden biri olduğunu söyledim yine haksız çıktın.

(Ben tarihçi değilim pomakların kumanların devamı olduğu tezi türk tarihçilerinin tezidir.)

Bilimsel kaynaklara dayalı böyle bir tez yok lafla da tez oluşturulmuyor.

(Ben kendi milletimin çıkarlarını savunurum. "Objektif tarih" dedikleri şeyin de ne demek olduğunu bilecek kadar kitap karışırmış biriyim.)

Modern dünyada 2+2 yi 5 yapmaya çalışan bilimsel verilere dayanmayan laf kalabalıklarına yer yok, siz bunları arkadaş ortamlarınızda tartışın tabiki insanların saçmalıklarla da ilgilenme özgürlüğü var. Türki dillerin birçoğunu, gramerlerini ve tarihsel perspektiflerini biliyorum kendi milletimin çıkarlarını sizden daha iyi savunurum meraka kapılmayın.

(Yok proto bulgarlar belarusun oradan pomakları nakliye uçaklarıyla doldurup Rodopların üstüne paraşutla salıverdiler iddialarına karnım tok.)

Yok yok öyle olmamış Pomaklar Rodopolar civarında gezerken takribi 1300 yıl önce hepsinin kafasına koca bir kaya düşüvermiş Kumanlıklarını, Kumanca dillerini, Kuman Türk geleneklerini, Kuman Türk folklorik özelliklerini hafıza kaybıyla yitirivermişler. Naparsın kader!

(Genel bulgar tarihini ben de okudum. Diyorlar ki, daha kalbalık olan slavlarla kanka olup karıştılar ve bulgar milletini oluşturdular. İddia bu, ama mesela Makedon tarihçiler bu tezi kabul etmiyorlar. Onlara göre kaynaşma hiç olmadı, kuzey bulgaristanda (DOBRUCA) yaşayan bulgarlar Osmanlıların gelmesiyle kültür yakınlığından islama geçiverdiler. Üskülü tarihçler şop dediğimiz günümüz bulgarları da peçeneklerin devamıymış. İyi mi?)

Ben anlatamıyorum galiba Proto-Bulgarca metinleri anlayabilen biri olarak Proto-Bulgarların Türki bir halk olduğunu ve dillerininde Türkçe'nin Onogur kolunundan olduğunu ve bu kolun günümüzdeki tek yaşayan temsilcisinin Çuvaşça olduğunu yüz kere belirttim, Proto-Bulgarların Volga'dan Balkanlara göç etmeyen kolu günümüz Çuvaşlarıdır.

Şop Bulgarları, Pomaklar............. açıkça ve net şekilde Slavdırlar.

Ama bazı teorisyenlere göre;

Pomaklar Kuman, Boşnaklar Kuman, Arnavutlar Kuman, Çerkezler Kuman, hatta Aborjinlerin bile Kuman olabileceğini düşünüyorum ben yaşasın saçmalama özgürlüğü !
Kuvva-i seyyare 2010-08-23 15:38:30
Tam olarak hafıza kaybına uğramadı belki, sahada gidip araştırdın mı? Bulgar araştırmacıların metinlerinden yola çıkarak türk milletinin çıkarları savunulmaz. Ben bir pomak sitesinde okudum; adamlar pomak etnografyasıyla bulgarlarınki hiç örtüşmediğini, kilim desenleri pomaklarda çok farklı olduğunu söylüyorlar. Dile gelince,otantik pomakçanın kayıtları var mıdır mesela? Bildiğimiz üzre bugar işgali 140 sene önce oldu, dilin bulgarcaya doğru evrildiği bir gerçektir. Otantik pomakçayı baz almayan bir araştırma güvenilir olabilir mi?

Şoplar slavdırlar diye kestirip atıyorsun, Skopiye'deki bilim adamları aptal mı o zaman?

İbraniceyle irlandacayı aynı diller olduğunu söylediğimi hiç hatırlamıyorum, nereden çıkartıyorsun agamoğulu? Verdiğin şüpheli teknik bilgilerkleana gerçeğin üstünü örtmeye çalışma. Eğitimli irlandalıların ingilizce konuştuklarını sen de söylüyorsun, keltçenin ölmüş bir dil olduğunu söylemek için bu ble yeterlidir.

Latince mesela onca latince yazılı belgeye ve katolik kilisesinin ayin dili olmasına ramen ölmüş bir dil sayılır. Ama bu da önemli değldir, önemli olan şudur: tarihte bir çok dil, çeşitli sebeblerle yok olmuş veya dönüşüme uğramıştır.
emir 2010-08-23 17:22:23
berk 2010-08-23 10:46:39
İbrani dili ile İrlandaca arasında hiçbir kronolojik benzerlik yok ve hiçbirzaman olmamıştır. İbranice Romalılıarın İbranileri sürgün etmesiyle kesintiye uğramış farklı diğer dillerle karışık bir şekilde varyasyonları oluşmuş Sefarad Yahudileri İspanyolca ile Aşkenaziler ise Almanca karışık bir yahudi dili kullanmışlardır. Günümüz İbranicesinin temeli Litvanyalı bir Yahudi tarafından oluşturulmuş ve Yahudilerin vatanları olan bugünkü topraklarına göçüyle canlandırılmış ve İsrail devletinin resmi dili olmuştur.

Lashoon-Ha-Kodesh ve gunumuz ibranicesi arasinda hic bir alaka yoktur.Verdigin kronolojik bilgiler de dogru degil cunku lashoon-Ha-Kodesh romalilar zamaninda lehcelere bolunmedi. 5300 sene once gelisen bu dil , milattan once 7. yuzyilda babillilerin Yerushalaim'i yikmasiyla yok oldu ve gunumuzde bu dili konusan cok az.
Kaldi ki Semitik diller arasinda arami dillerini tek bir dilmiste,sonradan lehcelere bolunmus gibi gostermek komiktir.
emir 2010-08-23 17:33:12
Musa'nin konustugu dil ve gunumuz yahudilerinin konustugu ve 2000 sene once filisitinde yahudilerin konustuklari diller farkli lehceler degil,farkli dillerdi.
Iranice ve Aramice'nin Galile lehcesini bilmeme ragmen Lashoon-Ha-Kodesh'ten kelime anlamiyorum.Bir dil ,baska bir dilden turedi diye,yeni tureyen dil,digerinin lehcesi sayilamaz.
Hem neden cinnet derecesinde bizim farkli halk oldugumuzu savunuyorsun anlamadim-burasi bilimsel konularin tartisildigi yer degil ki,format ve amac baska-dogru da olsa bilgilerini kendine sakla,insanlarimizin kafasini karistirma.
berk 2010-08-23 19:06:44
(Musa'nin konustugu dil ve gunumuz yahudilerinin konustugu ve 2000 sene once filisitinde yahudilerin konustuklari diller farkli lehceler degil,farkli dillerdi.
Iranice ve Aramice'nin Galile lehcesini bilmeme ragmen Lashoon-Ha-Kodesh'ten kelime anlamiyorum.Bir dil ,baska bir dilden turedi diye,yeni tureyen dil,digerinin lehcesi sayilamaz.)

İbranicenin dil tarihi kronolojisinden bihaber biri için ideal bir özet ama benim için değil

(Musa'nin konustugu dil ve gunumuz yahudilerinin konustugu ve 2000 sene once filisitinde yahudilerin konustuklari diller farkli lehceler degil,farkli dillerdi.)

Farklı diller değil bir dilin tarih sürecindeki gelişimindeki farkılıklardı. Mete han, Fatih sultan Mehmet ve Atatürk'ün konuştuğu Türkçe aynı mıydı tabiki zaman dilimine göre farklılıkları vardı ama aynı dil olan Türkçenin çeşitli varyasyonlarıydı farklı bir dilin değil, İbranice içinde bu durum geçerlidir.

Lehçe olarak bahsettiğim diller Romalıların Yahudileri sürmesi sonucu İspanya'daki Sefarad Yahudilerinin İspanyolca-İbranice karışımı dilleri ladino ile Doğu Avrupa Yahudilernin Germen-İbrani karışımı dilleri Yiddish dilidir.

(insanlarimizin kafasini karistirma.)

bilimselliğe dayanan doğrular kafa karıştırmaz aksine insanı özgürleştirir. Senin insanların Pomak olmaktan gurur duyuyor senin gibi utanç değil fark bu.
berk 2010-08-23 19:08:47
(Ben bir pomak sitesinde okudum; adamlar pomak etnografyasıyla bulgarlarınki hiç örtüşmediğini, kilim desenleri pomaklarda çok farklı olduğunu söylüyorlar.)

Türklerle mi aynı olduğunu söylüyorlar?
berk 2010-08-23 19:10:01
(keltçenin ölmüş bir dil olduğunu söylemek için bu ble yeterlidir.9

günümüzdeki hiçbir Kelt dili ölü değildir İrlandaca'da dahil saçmalamaya devam....
emir 2010-08-23 19:16:07
Berkcigim turkcem iyi degil,ama ortadogunun butun dillerini,tarihleriyle birlikte iyi bilirim,kelime oyunu yapma bana,sacmaliyorsun.
emir 2010-08-23 19:20:08
Mete han Turk dil ailesine mensup bir dil konusuyormustur belki,ama Turkce konusmadigindan eminim,sacmaliyorsun.
emir 2010-08-23 19:23:59
Tutturmusun ibrani dili diye,Musa zamaninda oyle bir dil yoktu, Semitik diller grubuna mensup cesitli arami dilleri vardi,maltaca'nin ibranice olmadigi gibi, israil ogullari da ibranice konusmuyordu.
Rodopların kuvvacısı 2010-08-23 21:21:23
Kelt dili ölüdür ölü, sen dedin diye canlı kabul edemeyiz. Bağımsızlık mücadelelerini ingilizere karşı vermişler, ama igilizce resmi dil. Bulgarların resmi dilinin türkçe olmasını düşünebiliyor musunuz? Aynen öyle bir şey.

James Joyce'un "Dublinliler" çok yakında yeniden okudum. Hali pür melallerini deyim yerindeyse içeriden gördüm. Ama daha sonraları ölmüş dillerini yeniden canlandırma cabası içerisine girmişler , ben bunu bilmiyordum. Umarım pomaklar da bir gün bağımsızlıklarını kazanırlar ve kuman dilini yeniden canlandırırlar.

Türkiyede yaşayanlar için herhangi bir uğraş içerisine girmeleri gerekmiyor, zira sular seller gibi öz dilleri olan türkçeyi konuşmaktadırlar. Nurlu ufuklara doğru gdecez inşallah, enseyi karatmayın.
berk 2010-08-23 22:24:26
(Kelt dili ölüdür ölü, sen dedin diye canlı kabul edemeyiz. Bağımsızlık mücadelelerini ingilizere karşı vermişler, ama igilizce resmi dil. Bulgarların resmi dilinin türkçe olmasını düşünebiliyor musunuz? Aynen öyle bir şey.

James Joyce'un "Dublinliler" çok yakında yeniden okudum. Hali pür melallerini deyim yerindeyse içeriden gördüm. Ama daha sonraları ölmüş dillerini yeniden canlandırma cabası içerisine girmişler , ben bunu bilmiyordum. Umarım pomaklar da bir gün bağımsızlıklarını kazanırlar ve kuman dilini yeniden canlandırırlar.)

Kelt dili, kültürü, mitolojisi, tarihleri hakkında bir halt bilmediği gibi ahkam kesme yarışına giren Kelt'in K'sinden habersiz Kelt cahiline;

Bir defa tek Kelt dili diye birşey yoktur. Günümüz Kelt dillerinden hiçbiri İrlanda Galcesi, İskoç Galcesi, Galce, Bretonca, Manx dili, Cornish dili tarihin hiçbir döneminde ölmemiş günümüze kadar ulaşmış ve anadil olarakta günümüzde konuşulmaktadır, tarihin tüm dönemlerinde de kesintisiz konuşulmuştur. Tam tersine İrlandacanın İ'sin haberi olmayan biri ölü dedi diye ölü sayamayız. İrlandaca İrlanda'da resmi dil değil dedin ağzının payını aldın, ölü dil dedin daha da beter ağzının payını aldın, James Joyce döneminde anlatılanlar İrlanda'da konuşulma oranı azalan İrlandacanın tüm İrlanda toplumuna yayma çabasını anlatır ölü bir dili canlandırma çabasını değil vaka odur ki tarihin hiçbir döneminde İrlandaca ölmemiştir.

İrlanda'da İrlanadaca 1. resmi dildir İngilizce ise sonraki dolayısıyla Bulgarların resmi dilinin direkt Türkçe olması gibi birşey değil. Bulgarların 1. resmi dilinin Bulgarca diğer resmi dillerinin Türkçe olması gibi bunu bile mi anlayamadın yahu?

İrlandaca bilen İrlanda'da bulunmuş ordaki insanlarla İrlandaca konuşmuş biri olarak seni Kelt dili, kültürü, mitolojisi, tarihi konusunda ambiyane tabirle siler süpürürüm. Buraya bu konuda yorum değil tez yazıcak kapasitem var ama sen vazgeçme James Joyce okumaya ve İrlanda konusunda birşey bilmemeye devam et!

(Umarım pomaklar da bir gün bağımsızlıklarını kazanırlar ve kuman dilini yeniden canlandırırlar.)

Hiçbirzaman konuşmadıkları ve kendilerine ait olmayan bir dili mi canlandıracaklar çok beklersin!

Pomaklar yüzyılların ürü olan kendi atalarının dili Pomakçaya sahip olmaktan memnun

Biz Türkler çenemizi kapatalım bu Pomakların kendi kimliği, kültürü, dili bazı hayalperestler yırtınsa da hiçbirşey değişmeyecek

(Türkiyede yaşayanlar için herhangi bir uğraş içerisine girmeleri gerekmiyor, zira sular seller gibi öz dilleri olan türkçeyi konuşmaktadırlar.)

Kendi öz dillerini değil Türkler arasında Türkleştikleri için Türklerin dili olan Türkçeyi konuşmaktalar. Türkiye'deki Boşnaklar, Arnavutlar, Çerkezler, Yahudiler, Rumlar da sular seller gibi Türkçe konuşuyor yani şimdi Türkçe Boşnakların, Arnavutların, Çerkezlerin, Yahudilerin, Rumların da öz dili mi oldu? Tabiki canım olmaz mı...

(Berkcigim turkcem iyi degil,ama ortadogunun butun dillerini,tarihleriyle birlikte iyi bilirim,kelime oyunu yapma bana,sacmaliyorsun.)

Biliyorum Türkçe benim ana dilim senin ise ana dilin değil olacak okadar yine de Türkçen ana dili Türkçe olmayan birine göre iyi durumda. İbraniler kendi tarihlerinin başlangıcından beri İbranice konuşmaktadır.

(Tutturmusun ibrani dili diye,Musa zamaninda oyle bir dil yoktu, Semitik diller grubuna mensup cesitli arami dilleri vardi,maltaca'nin ibranice olmadigi gibi, israil ogullari da ibranice konusmuyordu.)

Musa verilen Tevrat neden peki İbranice? Yada Tanrı Musa'ya o dönemde olmayan bir dilde mi Kitap gönderdi? Tevrat ve Zebur dili İbranice hatta Tevrat'taki İbrani dili İbranicenin binlerce yıl önceki varlığını apaçık kanıtlar nitelikte Tevrattaki Proto-İbrani dili günümüz İbranicenin atası ve tabiki Arami dili değil!

(Mete han Turk dil ailesine mensup bir dil konusuyormustur belki,ama Turkce konusmadigindan eminim,sacmaliyorsun.)

Dediğim gibi Mete han, Fatih Sultan Mehmet ve Atatürk kullandığı dil yapısı aynı değildi ama aynı dilin tarihsel gelişim içindeki ve coğrafi değişikliklerden dolayı farklı versiyonuydu biribirinden kopuk farklı diller değildi.
emir 2010-08-23 22:52:04
Musa'ya verilen Tevrat ibranice degildi ,bende onu diyorum iki saattir.
Kuvva-i seyyare 2010-08-23 23:10:09
Adama bak ya, Kelt dili cahili diyor bana. Bey efendi, Kelt dilini ben niye bileyim ki? Hay Allah! Sokakda gelene geçene "Japon çiçek sanatının inceliklerini niye bilmessiniz bre cahiller!" diye çıkışan adam gibi tuhaf çıkışlar yapıyorsun arkadaşım

Bir insan her şeyi bilemez, zaten bilmesi de gerekmez. Önemli olan, var olan bilgiyi yrumlayabilmektir. Sonsuz ayrıtılara girerek yorumlada mükemmeliyete ulaşılacak diye bir şey yoktur.

Keltçeden geçtin İbraniceye. Hep öyle konuştular diyorsun. Oysa akatça ve aramice var. Bunla da semitik dillerdir. Medeniyet beşbin küsür yıl önce Sümerlerle başladı. Onlat sami ırkından değildiler, ortalık asya kökenliydiler. Kendilerine türk diyenler var. Akatlar sumerleri sonlandırdı, ama kültürlerini devraldı.

Ya işte, ben bir mühendis parçası olmama ramen bunları biliyorum. Ama bu konuların uzmanı değilim tabi. Hegel baba ne demişti? "Her şeyi bilmek isteyen hiç bir şeyi bilmez".

Bir ara hukuk uzmanı kesilmiştin, daha sonra kelt dili uzmanı, şimdi de ibranice mütehasısı oldun. Ne yapıyorsun sen kuzum? Kendine biraz acı.
berk 2010-08-24 08:48:37
(Adama bak ya, Kelt dili cahili diyor bana. Bey efendi, Kelt dilini ben niye bileyim ki? Hay Allah! Sokakda gelene geçene "Japon çiçek sanatının inceliklerini niye bilmessiniz bre cahiller!" diye çıkışan adam gibi tuhaf çıkışlar yapıyorsun arkadaşım)

Madem konuyu bilmiyorsun bilmediğin konuda ahkam kesme o zaman örneğin;

İrlanadaca ölü deme çünkü hiçbirzaman ölü olmadı,
İrlandaca İrlanda'nın resmi dili değil deme 1922 yılındandaki kuruluştan beri resmi dili! Kafadan sallama sallarsan tabiki cahil derim dahi değil....

(Keltçeden geçtin İbraniceye. Hep öyle konuştular diyorsun. Oysa akatça ve aramice var. Bunla da semitik dillerdir.)

Semitik dillerin ne olup olmadığının farkındayım tabiki Musa döneminde hatta önceki dönemde İbraniler İbranice konuşuyordu çünkü 3000 yıl öncesine ait Proto-İbranice yazıtlar var hatta bizzat Tevrat ve Zebur(mezmurlar) Musa dönemindeki Tevrat ve Davut dönemindeki Zebur İbranicedir. Tevrattaki İbranice 2000 yıldan eski günümüz İbranicesinin atası Proto-İbranicedir, Aramice değil. Aramice İsa döneminde günümüz İngilizcesi gibi bölgenin Lingua Franca'sıydı ama İbranilerin kendi dilleri de vardı ve konuşulmaya devam ediyordu.....

("Her şeyi bilmek isteyen hiç bir şeyi bilmez".)

Herşeyi bilmek isteyen birşey bilmek isteyenden herzaman daha fazla şey bilir. 5'i bilmek isteyen en kötü ihtimalle 2'yi bilir, 1'i hedefleyen sadece 1'i !

(Bir ara hukuk uzmanı kesilmiştin, daha sonra kelt dili uzmanı, şimdi de ibranice mütehasısı oldun. Ne yapıyorsun sen kuzum? Kendine biraz acı.)

Beyninin sınırlarını ele veren ne kadar çok şey hakkında söyleyecebileceğin birşeylerin olmasıdır, ne kadar az şey hakkında değil.

Dünya hakkında bir sürü konu hakkında merak ve öğrenme isteği insanın ulaştığı ve ulaşabileceği en üst seviyedir. Acınacak durumdakiler bu seviyeye ulaşmaya çalışanlar değil, düşünme kapasitesi bir iki popüler konu arasına sıkışmış ve yeme, içme, üreme gibi fizyolojik ihtiyaçların ötesine geçme kapasitesinden yoksun olanlardır.
Sağduyu 2010-08-24 11:36:10
Berk,
Yazılarını ilgiyle takip ediyorum,diğer arkadaşların yazılarını da,bukadar çok şey bilmen iyi ''bilenle bilmeyen bir olur mu'' fakat komunistlere hayran olman beyninin bi tarafında arıza-kısa devre olduğunu gösteriyor benim açımdan.Bilgili ama (kötülüklerein anası) komunizım ideolojisinin hayranı, tam değilse bile,en azından komunizım peşinde koşanların veya koşmuşlarun hayranı.

Çok biliyorsan Berk,Behice Boran ve Haydar Kutlu'nun T.Jivkov'un onünde Sofya'da Türklere ve Türklüğe nasıl ihanet ettikleri......................devamını senden bekliyorum Berk,konuştur bilgilerini vatandaş DAHİ görsün.
berk 2010-08-24 14:22:33
Anlıyorum Sağduyu ama hayatımın hiçbir döneminde Komunist olmadım şimdi de değilim ki olabilirdim de olmak bir suç değil politik bir tercih. Neoliberalizm ve kapitalizmden hoşlanmadığım kadar komunizmden de hoşlanmam. Komunist dönem ve Komunist blokta yaşanan suçların (Stalin'in kendi paranoyaları yüzünden milyonlarca kişiyi öldürtmesi, Onlarca halkın sürülmesi, asimle edilmesi hatta Sibirya'da yok edilmesi, Kendi devletini kendi yönetmek isteyen Macar ve Çek başkaldırılarının tamamen haklı olduğu halde kanlı birşekilde bastırılması, Doğu Almanya'dakilerin Batı tarafındaki yakınlarını görmelerinin engellemesi hatta Berlin duvarının inşa edilmesi, Bulgaristan'da Türk ve Pomaklara karşı kültürel soykırım neticesindeki baskılar.....) vahametinden haberim var ve bunları onaylamak bir yana herzaman lanetledim. Yalnız şöyle basit genelleyici yargılarda bulunmam tüm Komunistler kötü, tüm Kapitalistler iyi yada tüm Komunistler iyi, tüm Kapitalistler kötü gibi. Neoliberal ve Kapitalist anlayışın insanları tüketim çılgınlığına sürüklemesi sırf para kazanmak için gıda sektörünün genetiği değiştirilmiş ve yapay ürünlere yönelme, sağlık sektörünün para kazanma hırsı yüzünden uluslararı ilaç şirketlerinin oyun alanı haline gelmesi, insani adeta rekabet için yarış atına çevirmesi sonuna kadar muhalif olduğum konular. Ayrıca Komunist sistemin tek adamcılığı, astığı astık kestiği kestimciliği, düşünme özgürlüğünü kısıtlaması, Tep parti dışında başka bir siyasi görüş ve dolayısıyla bir partiye izin vermeme, hantal bürokrasi, dinsel inanç ve uygulamaların kısıtlanması politikalarına da sonuna kadar karşıyım. Kişisel olarak sosyal demokrasiden yanayim özgür seçimlerin olduğu, düşünme ve basın özgürlüğünün bulunduğu, serbest piyasa ve rekabet koşullarının olduğu ama (devletin tabiki bazı alanlarda müdahale ederek insanların ne farbrikalarda nede diğer alanlarda köle ve kobay olarak çalıştırılmasına, kullanılmasına izin vermediği), insanlarını uluslararası ilaç şirketlerinin oyuncağı haline gelmesine izin vermeyen ve kapitalist sistemlerin aksine eğitimin anaokulundan üniversiteye kadar parasız olduğu ve sağlık sektörünün tüm hastalıkları ve tedavileri parasız yaptığı bir sistemden yanayım.

Örneğin günümüz Bulgaristan'ın 89 öncesi komunist dönemle kıyaslarsak sağlık ve eğitim açısından 20 yıl önesinin Komunist Bulgaristan'ı günümüz Bulgaristan'ın her açıdan sollar çünkü bu hizmetlerin tamamı bedavaydı ve daha yüksek kalitedeydi, şimdi ise ikisi içinde ciddi para gerekli ya bu paraya sahip olmayanlar iyi ve ciddi bir sağlık ve eğitim hakkından yoksun mu kalmalı?

Günümüz Bulgaristan'ı düşünce ve politik özgürlükler açısından 20 yıl öncesinin Bulgaristan'ı ile sorgularsak tabiki Günümüz Bulgaristan'ı komunist dönemdeki Bulgaristan'ı sollar. Nitekim hala birtakım sıkıntılar olsa da insanların farklı politik düşüncelere sahip olma özgürlüğü ve değişik siyasal partilerin bulunması ve özgür seçimler, diğer etnik kimliklerin kendini istediği gibi tanımlama hakkı ve kendi dillerini konuşabilme hakkı gibi

Benim inandığım politik sistem iki döneminde olumlu yanlarını birleştiren sosyal demokrasi.

Ayrıca 85-89 arasında yaşanan işi Türklere karşı kültürel soykırıma dayandıran bir yönetimi komunist olsa da tabiki lanetliyorum muhafazakar, liberal, sağcı, solcu hatta başka bir politik görüş te bunu yapsaydı yine lanetlerdim. Yanlış yaptığında hangi siyasi görüş bunu yaparsa yanlış, doğru yaptığında hangi siyasi görüş bunu yaparsa yapsın doğru derim. Yapılan işin etiği bunu yapanın siyasal kimliğinden önce gelir benim için herzaman. 85-89 arası sırf Bulgar komunist yönetimine yaranmak için kendi kimliklerini yok sayan hatta aşağılayanlara hak ettikleri saygısızlığı göstermek te boynumun borcudur herzaman. Çıkarları için her devrin adamı rolüne soyunanları akrabam bile olsa tasvip etmem söz konusu bile olamaz. Vaziyet budur.
emir 2010-08-24 15:00:39
Yarabbi, bizleri bilgi sahibi olmadan, her konuda fikir sahibi insanlardan eyleme...
berk 2010-08-24 20:04:15
Yarabbim bizleri dünyadaki tüm olguları kafasındaki statik dogmalara göre yorumlayan kullarından da eyleme......
Amin!
emir 2010-08-24 21:34:53
Lillah-i teala el-Faaaaaaaaatiha Berkcigim, imamlikta var sende hahaha
Kuvvvacı bir gızan 2010-08-25 00:35:52
Bilmediği yok canım, onda bilgi derya, derya. Proto bulgarca, Keltçenin İrlanda ağzı ve şimdi de proto ibranca. Gerçi bu "proto ibranca" lafı biraz kafadan atma gibi duruyor, ama hadi kabul edelim gitsin.

Bir de bu "ibranca" lafı, uydurama galiba ya? Hani hep yaparız ya, bazen aklımıza ilk gellen şeyi sallayıveririz. Pişmiş aşa su katmak gibi olmasın, ama ben böyle bir ifadeyi hiç bir yerde raslamadım mesela. İbranice olması gerekmiyor muydu bu be Emir kardeş?

Her neyse, bu arada arkadaşın bir de hayranı oldu. "Sağduyu" lakaplı arkadaş onun hayranıdır. Doğruya doğru şimdi, arkadaş da baya bi zeki hani. Bilgi dersen, dediğim gibi, derya. İşi inada bindirme,dediğim dedik çaldığım düdük ayaklarına yatma gibi ufacık kusurları yok değil, ama hangimiz kusursuzuz ki?
emir 2010-08-25 01:14:15
Mubarek butun semitik dilleri ibarnice sansada,hatta israilogullari ve yahudiler arasinda pek fark yapmasada zeki birisi, ama kendi duasina amin deyen imami cemaat pek sevmez,benden soylemesi.
emir 2010-08-25 01:31:30
Keltce bilmesi ise benim ilgimi cekti.Olu dillere ben de merakliyim,arapca,turkce ve farsi bildigimden,18-19 YY osmanlicasini anlamayi kolay soktum ,ama Galile aramicesini ogrenene kadar,camiden cok, iskenderiye patrikhanesinde kaldim bunca sene.
Berk kardesimizde bilgi muazzam-keltce, ibranice,aramice,protobulgarca-bukadar olu dili cok sevdigim arkadasim iskenderiye patrigi Petros bile konusamazdi...
berk 2010-08-25 11:12:01
Bir defa tek Kelt dili diye birşey yok, İrlandacadan bahsediliyorsa az da olsa bildiğimi söyledim ve konuşabildiğimi, İrlanadaca ölü bir dil de değildir sapasağlam ayaktadır, İrlanda'nın ve Avrupa Birliğinin resmi dillerinden biridir. Proto-Bulgarca gramer biliyorum ve metinleri okurum Günümüz Çuvaşçasıyla ciddi benzerlik taşır. İbranice ve Aramice bildiğimi de hiçbir yerde söylemedim. Sadece ikisinin de tarihsel kronolijisini iyi bilirim, en azından Tevrat'ın İbrani dilinde olduğunu bilecek kadar, Biblical Heprew diye birşey var sonuçta Tevrat İbranicesi dikkat Aramicesi değil!

Proto-İbranice, Proto-Türkçe, Proto-Bulgarca başlarındaki Proto kelimesi Yunanca ve Latince İlk kavramı anlamına gelir yani bir dilin ilk dönemini belirtir tabiki İbranicede diğer diller gibi ilk döneme sahiptir, uzaydan şimdiki haliyle düşmemiştir tabi bu olasılığı da hesaba katanlar vardır aramızda! Yorumlarımın hiçbir yerinde de İbraniceyi İbranca olarak tanımlamadım.

Hiçbir yorumumda tüm Semitik dillerin İbranice ibaret olduğunu da belirtmedim. Sadece Yahudilerin başlangıçtan beri kendi İbrani dilleirne sahip oldularını belirtip, Tevrat ve Zebur'u Aramice zanneden mübarek şahıslara bu kitaplarında dönemin İbrani dillerinde olduğunu ekledim. Birde harbiden ya İsrailoğulları ile Yahudiler farklı iki halkı tarif ediyordu dimi? Birisi Japonları birisi Norveçlileri nasıl yaptım ki ben bu hatayı!

Belkide duayı imam olarak değilde sıradan bir kul olarak Amin'le bitirmişimdir. Bizim buralarda genelde böylede, sizin tarafı bilmiyorum.

Desene tüm beyinsel aktivite sınırlarımızı sizin İskenderiye Patriği Petros'a göre ayarlayacağız onu geçen Cehennemde cayır cayır yanar bence...
Buse 2010-08-25 11:24:18
Berk Kelt dillerini tarihini merak eden birisi olarak yorumlarnız için teşekkürler:) Çok aydınlatıci oldular. Kral Arthur ve Merlin efsanesiyle ilgilenirdken te fark etmiştim du konunun derinliğini ve ama kaynak bulmak zor bu konuyla ilgili uşabileceğimiz kaynaklar var mı sizin bildiğiniz
berk 2010-08-25 11:51:55
Daha önce ABD'li stratejistten oğluna nasihat:Türkçe öğren isimli habere yaptığım yorumda bir web site adresi paylaşmıştım. Burada Kelt dilleri ile ilgili gramer kitapları, sözlükler, audiocdler bulunabilir ve Kelt tarihiyle ilgili sanırım Kral Arthur ve Merlin efsanesiyle ilgili kaynak bulmakta mümkün ama üst seviye olmasada normal bir düzeyde İngilizce gerekli ama Rusça dilinde de kaynak bulunabilinir aynı sitede. Bu arada Kral Arthur ve Merlin efsanesiyle takıntılı derecesinde bende küçüklüğümden beri ilgileniyorum. Konuyla ilgili bulabildiğim tüm kitaplar biryana film ve müzik hiçbirşeyi kaçırmadım. Kral Arthur ve Merlin efsanesi ve özellikle Druidler (Hristiyanlık öncesi Kelt pagan din adamları) kaynakları gerçekten sınırlı çünkü Druidlerin çoğu bilgilerini yazıya dökmesi pagan inançlarında yasaktı bilgilerin çok çok azı günümüze kadar ulaşabildi. Druidler hakkındaki kaynakların en önemlisi Fferyllt kitabıdır.
Sema Gül 2010-08-25 15:53:30
Berk'im, yakışıklı ve zeki erkeğim benim,
ben de Kral Arthur efsanesi ile ilgileniyorum, daha fazla bilgi paylaşırsan çok sevinirim.Öptüm.
emir 2010-08-25 16:38:31
Birde harbiden ya İsrailoğulları ile Yahudiler farklı iki halkı tarif ediyordu dimi? Birisi Japonları birisi Norveçlileri nasıl yaptım ki ben bu hatayı!

-Berk efendi, Afrika (ozellikle Kongo demokratik cumhuriyeti ve Kenya) zenci yahudiler ile dolu,bunlar Suleyman zamanindan kaldiklarini iddia ediyor ve ibranice konusmuyor-baska semitik dilleri var,sonra ayni sekilde Hindistan'da bazi kabileler yahudi,ama israil ogullarindan degiller.Gunumuz Israil yahudilerinin 50% fazlasi israiogullarindan degil ve aralarinda aramice konusani da var,ibranice konusani da,sonra israilogullarindan once de yahudiler vardi,tipki semitik dillerin ortaya cikisindan once eski aramicenin var oldugu gibi-arapca'nin kokeni de bu dil zaten.
Bu arada forumda guzel seyler oluyor gordugum kadari ile, hayirlisi olsun bakalim... :)

http://vbox7.com/play:6deb91a0
berk 2010-08-25 18:14:21
Yahudi tanımıyla dinsel bir atıf yaptığım da nerden çıkarıldı belki de etnisite bazlı olarak kullanım yapmışımdır buda bir olasılık Yahudi kelimesi insanların sadece dinsel kökenini değil etnik kökenini de vurgulayan bir tanımdır. Yahudi tanımı altındaki herkesin Yahudi dininden olduğu belirtmez örneğin Sigmund Freud ateist bir Yahudiydi. Dinsel olarak Ateist ama etnik olarak Yahudi-İbrani-İsrailli anlamı vermekte cümleden anlaşılacağı üzere neyse......
Sağduyu 2010-08-25 20:39:24
Kuvvvacı gızan,
Benim asıl hayranlarım Emir ve sensin bir de K.İ.A.
Şu an için Berk'i ilgiyle takip ediyorum,devamsızlık yapmazsa onun da hayranı olabilirim,yani Berk'e balı.

Burada tartışarak tek bir kişi bile fikrini değiştirmeyecek kadar taraf olduğunu düşünüyorum.Yinede tartışmaların devamından yanayım......
emir 2010-08-26 00:24:36
Desene tüm beyinsel aktivite sınırlarımızı sizin İskenderiye Patriği Petros'a göre ayarlayacağız onu geçen Cehennemde cayır cayır yanar bence...


-Saka bir yana ehli kufur hem dini hem siyasi onderlerini secerken cok titiz.Ben istanbul patigine de hayranim, konusmadigi dil yok kafirin,hem de son derece kulturlu ve bilgili bir gavur...diyanet isleri baskanini daha ilk kilometrede sollar...Siyasetcilerimizin ise yabanci dilleri biraz daha iyi-ornegin gundelik ihtiyaclarini gorebilecek durumdalar, ki Tayyo bunu "one minute" ile kanitladi...
Kuvva-i seyyare 2010-08-26 09:13:24
Yiğidi öldür, hakkını teslim et. Aradaşımız kültürlü ve eğitimli biri, bunu kabul etmek durumundayız. Türk toplumu ortalamasının çok üzerinde biri. Kaç kişi bu konulara kafa yorabiliyor ki?

Bazı çekincelerimiz var, ama yanılıyor da olabiliriz, kesin konuşmamamk lazım. Bizim toplumumuz birikimli insan kıtlığı çekiyor, onları harcamamk lazım.
macır 2010-08-26 09:55:09