Ziyaretçi defteri Künye E-gazete
 
DÖVİZ KURLARI
EUR EUR 1.9558 Lv.
USD USD 1.7725 Lv.
GBP GBP 2.27 Lv.
TRL TRL 0.3079 Lv.
Anasayfa Haberler   Yorumlar   Edebiyat Video Arşiv
11 Aralık 2019
HABERLER » Kırcaali
T.C. FİLİBE BAŞKONSOLOSU RAMİS ŞEN: “ÖMER LÜTFİ” KÜLTÜR DERNEĞİ’NİN ÇALIŞMALARINI TAKDİR EDİYORUM

T.C. FİLİBE BAŞKONSOLOSU RAMİS ŞEN: “ÖMER LÜTFİ” KÜLTÜR DERNEĞİ’NİN ÇALIŞMALARINI TAKDİR EDİYORUM

05 Ocak 2011

Tanışma ziyareti için Kırcaaliye gelen T.C. Filibe Başkonsolosu Sayın Ramis Şen “Ömer Lütfi” Kültür Derneği’ni de ziyaret etti. Dernek Başkanı Seyhan Mehmet ve Müdürü Müzekki Ahmet tarafından karşılanan Başkonsolos Kültür evinin faaliyetleri hakkında bilgi aldı. Müzekki Ahmet değerli misafirlere bölgede yaşayan Türklerin geleneklerini ve kültürünü yaşatmaya çalıştıklarını söyledi ve yaşanan bazı sıkıntıları da gündeme getirdi. Aynı anlamda Dernek Başkanı Seyhan Mehmet de Kültür Derneği’nin bölgedeki öneminin ne kadar büyük olduğunun altını çizdi.
Başkonsolos Ramis Şen Dernek’te çalışanlara başarılar diledi ve yaptıkları işin değerinin büyük olduğunu söyledi. Sayın Şen: “Sivil toplum örgütlerinin yaptıkları faaliyetler önemlidir. Bu anlamda “Ömer Lütfi” Kültür Derneği yöneticilerinin ve tüm üyelerinin çalışmalarını takdir ediyorum. Kültür yaşamın bir parçasıdır ve bunu yaşatmak sizin gibi derneklere düşüyor. Bunu da sizler en iyi şekilde yapıyorsunuz. Sizleri üstün başarılarınızdan dolayı bir daha takdir ediyorum ve faaliyetlerinizde yeni başarılara imza atmanızı diliyorum” dedi.

Kaynak: Kırcaali Haber


Kategoriden tüm haberleri oku


 YORUMLAR


İzmirli 2011-01-05 18:55:12
Ben de Kültür Derneği'nin Başkanını Seyhan beyi ve değerli müdürü Müzekki beyi kutluyorum ve işlerinde üstün başarılar diliyorum. Biliyorum ki kendilerini kıskanan çok sayıda kişi var. Onlar kıskanıyorlar çünkü kabiliyetsizler.
Bu arada Hasan başkanı göremiyorum orada.
Perperek Papazı Der ki... 2011-01-05 18:59:55
Herkes kendi tekkesinde işte...
Mehmet SERBESST 2011-01-05 19:09:44
Sayın Ramis ŞEN baş konsolsumuzun Ömer Lütvi derneğini ziyaret etmesi çok önemli ve anlamlıdır Bulgaristanda en faal derneğimiz olan bu derneğimiz de bu onura ve şerefe layık olduğunu düşünüyorum
Konsolosumuza da bu ilgi ve alakasından dolayı teşekkür ediyoruz, yeni görevinde başarılar diliyoruz
Ömer Lütvi derneğinin de üyesi olmaktan mutluluk duyuyorum
ramayy 2011-01-05 20:31:23
SAYIN "PERPEREK PAPAZI" HERKES KENDİ TEKKESİNDE DEMİŞSİNİZ. SİZ DE PAPAZ OLARAK KİLİSENİZDE MİSİNİZ?...PES VALLAHİ..
İzmirli 2011-01-05 20:38:04
Papazın yarın zor işi var. Haç atacak perperek deresine.
Arda boyu 2011-01-05 21:19:48
BÜYÜKSÜNÜZ YA... ALLAH RAZI OLSUN DERNEKTEN. DÜRÜST ÇALIŞANLAR , AYAKTA KALIR.
Perperek Papazı Der ki... 2011-01-05 21:45:20
İzmirli 2011-01-05 18:55:12
Bu arada Hasan başkanı göremiyorum orada.
________________________________

Perperek Papazı Der ki... 2011-01-05 18:59:55
Herkes kendi tekkesinde işte...
________________________________

ramayy 2011-01-05 20:31:23
SAYIN "PERPEREK PAPAZI" HERKES KENDİ TEKKESİNDE DEMİŞSİNİZ. SİZ DE PAPAZ OLARAK KİLİSENİZDE MİSİNİZ?...PES VALLAHİ..

________________________________

Demişim de anlayana demişim Türkçe anlamayanlara dememişim çünkü Hasan başkan konsolosu kendi "tekkesinde" karşılamış.
Bir devlet temsilcisinin hiyerarşik "tekke" ziyaretleri sırası haber başlıklarında belirtilmiştir.

1. T.C. FİLİBE BAŞKONSOLOSU RAMİS ŞEN KIRCAALİ VALİSİNİ ZİYARET ETTİ
2. BAŞKONSOLOS RAMİS ŞEN HASAN AZİS İLE GÖRÜŞTÜ
3. T.C. FİLİBE BAŞKONSOLOSU RAMİS ŞEN: “ÖMER LÜTFİ” KÜLTÜR DERNEĞİ’NİN ÇALIŞMALARINI TAKDİR EDİYORUM
4. BAŞKONSOLOS RAMİS ŞEN’DEN KIRCAALİ HABER GAZETESİNE NEZAKET ZİYARETİ

Bu iş senin görmüş olduğun ajanlık işine benzemiyo di mi kese kağıdı?
emir 2011-01-06 01:58:24
Yahu kimmis bu Omer Lutfi, bileniniz var mi?
fes 2011-01-06 08:48:20
İknci dünya harbide bulgar ordusunda savaşmış ve Drava Soblaç taraflarında geroyski zagial mertebesine çıkmış bir türk.

Balkanların ari ırkı ayaklarına yatıp bulgarlar Hitler'le kanka olmuşlar, Makedonya, Batı Trakya ve Dobruca'yı işgal etmişlerdi.

Her şey tıkırda giderken 1944'de marşal Tolbuhin Romanya'da görünüvermişti ve bulgarları aldı mı bir sıkıntı. Kıvırmaktan başka çare kalmamıştı ve dansöz gibi kıvır babam kıvır yaptılar.

Kimon Georgiev adında şakşuka bir adama hükümet kurduruldu ve Alamanya'ya savaş ilan edildi. Atanas Semerciev adında kakavan bir general bulundu ve savaşa girildi.

Ömer Lütvü bu savaşa nasıl kadıldı bilmiyorum, ama Berk arkadaşa bilir, ona sorun. Ben hafızamda olanı yazıyorum, ama Berk'in yaklaşımı öyle mi? İnternetin labirentlerinden kesin bilgileri çıkartıp önümüze koyuveriyor. Bazen İstatistiki bilgilerin yorumlanmasında sorunlar olmuyor değil, ama yine de yazılı olan şifahi olana her daim galabe çalmıştır. Doğruya doğru.
Bilgi 2011-01-06 09:19:45
Ömer Lütfi Şefket 1943-44 yılları Kırcaali Yıldız derneğinin aktif bir genç üyesidir. Derneğin faaliyetlerinde çok aktifdir. Pazarda helva satıp derneğe sandalya almış. 1945 yılında henüz 19 yaşında bizim şu hay..n Bakan Vejdinin babası Raşid abeyle gönüllü olarak Hitlere karşı savaşa gidiyorlar. Sırbiya sınırlarında savaşırken bir kurşun ona isabet ediyor. Raşid abeyin kucağında can veriyor. 1948 yılında Yıldız derneği Ömer Lütfi Derneği oluverir gider. Şimdilik bu kadar. Daha fazlasını bilen lutfen yazsın.
H.E. 2011-01-06 11:56:31
Fes, püskülüne selam.
O kadar güzel yazıyorsun ki, seni okurken hep başka birini düşünüyorum. Sofya'da ara sıra kahve içtiğim Georgi Paruşev adlı bir şopar yazar var. Sliven'den getirmişler. Nedeni: T.Jivkov'u vaktiyle don değiştirirken görmüş de, hemen Sofya'ya çekmişler. "Ne gördün de mükafatlandırıldın diyorum", gülümsüyor, hala söylemiyor,susuyor.
Demek istediğim Slivenli şoparın bulgarca bir iki kitabı çıktı. Çok güzel yazıyor kerata. Kalemi hiciv ve bilgi dolu. Okurken bayılıp düşmemek elde değil. Sofya'ya dönünce Allah kısmet ederse sana bu kitapları gösterdiğin adrese veya yerer göndermek istiyorum.

Ben 2 yıldan beri bu benim dut, böcek, koza, ipek işi -hani yazdığım konu - için finansman kaynakları bulma üzerinde çalıştım ve İsviçre'de idim.Artık işin sonundayım ve yakında döneceğim.Fakat bir de istreğim olacak. Senden aynı üslüple bizim öz geçmişimizle ilgili eserler yazmanı rica edeceğim. kalemin ve vaktin varsa tabii, basılma ve dağıtılma işinde arkanda duracağım, üslübünü bozmama ve perperekli gibi dil hazinene yeni yeni "modern" böcekler doldurmamak şartıyla kuşkusuz.
Ne yeyip ne içeceğiz konusuna gelince, seni BÖCEK YUMURTALARI DENETLEYİZİSİ yüksek makamına tayin etmek, irademe bağlıdır. Kabul edersen tabii, böcekler 420 ile 630 arasında yumurta yumurtlayıp cennete göç ediyorlar. Bu işlere bakacaksın. Ahrette kalan olmaması çok önemli....
Ömer Lütfi hakkında anlatılanları ben de çocukluğumda aynı şekilde işitmiştim. Sağ olun. Birlikte düşünelim.
TARAFSIZ 2011-01-06 12:44:34
''Ne yeyip ne içeceğiz konusuna gelince, seni BÖCEK YUMURTALARI DENETLEYİZİSİ yüksek makamına tayin etmek, irademe bağlıdır.''

İkinize de hayırlısı olsun,umarım birlikte çok güzel işler başarırsınız.Falancanın bilmem ne ''tez''ini (çevirmek) bana göre çok saçmaydı.Doğru işlerle uraşmak her zaman iyidir,Allah işinizi rast getirsin,başarılar dilerim.......
Bilgi2 2011-01-06 17:02:32
Bu Ömer Lütfinin rodop gaztesinin kurucuları Lütfi Takanoğlu, Mustafa Şerif Alyanak ve Şair Ferhat ile ilgisi varmı aceb Berk bilir bunlarıda anladmaz dimi Berk?

İnsanların acılarıyla çok ilgili Berk osmanlı subayı dedenin Ermeni sürgünündeki rolü neydi Berk anlat bize bunları Berrrrrrrk?

Sürgüncü dedenin hümanist torunu Berk dedene minnettarız onun gibiler olmasaidi doğuda çıımıştı elimizden anlatsana Berrrrk?
H.E. -2 2011-01-06 17:27:35
Sayın Tarafsız, geçmişimizi bilmeden, önümüzü göremeyiz. Bizim geçmişimizde açılmamış birkaç sır kutusu kaldı. Onları açmak ve içine bakmak zorundayız.

Bunlardan birincisi A. Doğan'ın Bulgaristan Türkleri'nın geleceği ile ilgili Sofya'da gizli akamemik bileşimde savunduğu (bilim adayı) /doktora/ tezinde yer alan temel görüşlerdir. BKP soy kırım politikasında bu tezleri esas almış ve uygulamıştır.

İkincisi: A.Doğan Pazarcık Hapishanesi'nde kaldığı süre içinde SSCB Sofya Büyük Elçiliği'nden bir özel görevli ile Rodoplarda bulunan bir dağevinde defalarca gizli görüşmede bulunmuştur. Görüşülen konu: Bulgaristan Türkleri'nin geleceğine ilişkin varılan mutabakattır. Bu bilgileri ben icat etmiyorum. DS'den Albay Veselinov, VI. Şube 4. bölüm Bulgaristan Türkleri masası şefi bir emekli özel yetkili olarak 4 kitap yazdı ve yayınladı.Ana konusu içinde işlediği A.Doğan konusuna değinirken, DAĞ-EVİNDE YAPILAN GÖRÜŞMELERİN KONUSU VE AYRINTILAR DEVLET GÜVENLİK ARŞİVİNDE KORUNMAKTADIR VE ASLA AÇILMIYACAKTIR, diyor. Herşey açıldı da bunlar neden gizli tutuluyor ki? Bu kitaplar Sofya'da satıldı, satılıyor.

Üçüncü: Yine Sofya'da basılan ve 2. cilt olan DS Şefi Rodonov'un eserlerinde A.Doğan hakkında yayınlanmış olanlara bir göz atınız. Bu adamların yazıp yayınladıkları şeyler ciddi hususlardır.

Dördüncü ve en önemlisi de, eski Cumhurbaşkanı J.Jelev'in OTOBİYOGRAFİ ya da HERŞEYE RAĞMEN adlı kitabında sözü edilen A.Doğan'ın Sofya Cezaevi'nde ABD Sofya Büyükelçiliği'nde görevli yetkililerle yaptığı özel görüşmelerdir.

Bunların hepsinin tek bir konusu vardır sayın TARAFSIZ: Senin ve benim ve ecdadımızın bugünü ve geleceği.

Kocacılık konusuna gelince o da yıne aynı ince iplere bağlıdır. Biz parasını bulduk, AB komisyonundan teşvikleri de çıkardık ama bakarsın yarın aynı Y e t k i l i l e r - onlara daha fazla para gerekmez, aç durmaya alıştılar, "rahatları bozulmasın" deyebilirler.
Ne de olsa teşekürler ve birlikte düşünelim: Boş kafa boş ambardır, dolu kafa .......
emir 2011-01-06 18:01:27
Peki bu Omer Lutfi'nin bulgar ordusunun saflarinda bilmem hangi ecnebi milleti kovalamaktan baska ne gibi hizmetleri olmus acep...Hizmetten kastimiz-bulgar devletine yapilan hizmet deyil, Bulgaristan Turkleri icin yapilmis olani...
Perperek Papazı Der ki... 2011-01-06 20:15:33
Aslında başka açıdan da bakmak lazım, monarşik devlet ve faşist iktidar dönemi olan 1940'ta kurulan bu kültür evinin iktidar değişimi olan 1944'te herşeyin tepetaklak olduğu zamanda derneğin vücüdunu koruması için yeni iktidara ve getirmiş olduğu devlet düzenine liyakatını göstermesi gerekmiş. İsim değişikliği de bu endişeler sonucu olduğu görülmekte ve o dönemde doğru bir hareket olarak değerlenebilir.

1993'te yeniden kurulurken en son ismi alarak olası tepkileri en aza indirgemiştir ve Türk kültürünü yaşatmaya ve geliştirmeye başlamıştır.

Günümüzde Bulgaristan devleti AB gibi eskilerinden tamamen farklı oluşumun bir parçası olmuştur ve halkımız komünist bir siyasal partiye liyakat göstermek zorunda değildir bu durumda isim değişikliği tekrar gündeme getirilmelidir.

Türk kültür derneği Ömer Lütfi adını liyakat göstereceği Türk kültürüne hitaben iade edip yeniden Yıldız adını almalı ve komünist değil yetiştireceği yeni Türk Yıldızlar ile övünmelidir.
fes 2011-01-06 22:15:25
Doğrudur, eski adın geri alınması iyi olur.Tepki de çekeceğini zannetmiyorum. Ama eski adın geri alınması hukuki bir sorun yaratır mı, bilmiyorum. Bakmak lazım.
Papaza soru 2011-01-06 22:49:55
Köydeşim papaz İskender, düne kadar dere boyunda beraber keçi koyun güdüyorduk. Bugün Arapça liyakat sözcüğünü kullanırken onun Türkçe anlamı olan layık olma, yaraşıklık, uygunluk, değim olduğunu bilmiyor muydun? Yoksa kendini Roma Katolik Papası'ndan daha büyük Hıristiyan mı sanıyorsun? Nerde Perperek kilisesi nerde Roma?!
fes 2011-01-07 18:25:43
Yazım niye silindi acaba, çok merak ettim de. H.E arkadışın yazdıklarına cevaptı benim yazım. Sakıncası neydi acaba, Doğa2la ilgili rahatsız edici birsö mü söyledim?
Perperek Papazı Der ki... 2011-01-07 18:58:09
Papaza soru 2011-01-06 22:49:55
Köydeşim papaz İskender, düne kadar dere boyunda beraber keçi koyun güdüyorduk. Bugün Arapça liyakat sözcüğünü kullanırken onun Türkçe anlamı olan layık olma, yaraşıklık, uygunluk, değim olduğunu bilmiyor muydun?

---------------------------

Sen madem hemşerimsin Yaşlar'da bir gâvurun öldürüldüğü duymuş olmalısın... Hadi söyle bakalım kim, ne zaman, nerede ve niçin öldürmüştür?
berk 2011-01-07 19:48:47
(İnsanların acılarıyla çok ilgili Berk osmanlı subayı dedenin Ermeni sürgünündeki rolü neydi Berk anlat bize bunları Berrrrrrrk? )

Bilgi2 keş misin, sarhoş musun amaç neya bu soruda hee anlatıcam hepsini tüm soyağacımı 15.yy dan 2010lara oldu mu ?
TARAFSIZ 2011-01-07 22:06:24
''Yazım niye silindi acaba, çok merak ettim de.''

Benimkiyle birlikte seninkini de uçurdular,sayemde gümbürtüye gittin yani,neyse silenlerin elleri dert görmesin.Aslında kitabımızda küfür ve hakaret yok ama her nedense bazı yazılarımızı uçuruyorlar,kimlerin gözüne batıyorsa....
TARAFSIZ 2011-01-07 22:14:09
''Bilgi2 keş misin, sarhoş musun amaç neya bu soruda hee anlatıcam hepsini tüm soyağacımı 15.yy dan 2010lara oldu mu ?''

Berk,iyimisin, sinirlerin tavan yapmış galiba,bu arkadaş seni gazeteci Hasan Cemal'in oğlu sanıyo sanırım.
berk 2011-01-07 22:31:10
Tarafsız bende anlayamadım bilgi2 baya uçmuş vaziyetlerde
FES 2011-01-07 23:47:31
Osmanlı subayı olan benim dedem, adam her halde karıştırdı. Ben dedelerimle gurur duyuyorum, milliyetçi duygularımın kökleri derinlerdedir.

İbn Haldun ünlü "Mukaddime" (1378) adlı eserinde, "bir milletin ayakta kalabilmesi için sadece dini dindarlık (ideoloji,demokrasi falan filan) yeterli değildir, asabiyet olması şarttır" demişti.

Asabiyet dediği millettir.Sadece demokrasi ve hukuk kurallarıyla bir toplumu ayakta tutamazsın, dayandığın bir öz olması lazım. Osmanlı'nın yıklılmasının nedeni özünüunutması veya ihmal etmesindendir.
bigi2 2011-01-08 09:45:00
Deden gelibolu ve doğu cephelerinde savaştımı savaşmadımı? Ermeni sürgününde cönemli roller aldımı almadımı? sen nedemek istewdgimi çok iyi anladın Berk! anlat bize bunları birer birer BErkkkk?
bilgi2 2011-01-08 09:53:37
Ermeni çetelerinin ölüm listesinde senin dedelerden birnin ismi varmıdı berrrrrk?
TARAFSIZ 2011-01-08 11:51:40
bilgi2,sen bizim Kırcaali'de yaşayan ermeni tuumlarındanmısın,koca burunlu Mesrob olmayasın sen?

Fes'e değil de ısrarla Berk'e sataşman çok garip!
berk 2011-01-08 12:23:34
bigi2 mi bilgi2 misin ne haltsın çözemedim adını, neyi amaçladığını da ya benim dedemin bilmem ne yaptığından sana ne arkadaş kuyruk acısı mı var?

Dedemin nerede görev alıp almadığını isminin nerede olup olmadığıyla ilgin ne ve ben niye bunları açıklamak ve anlatmak zorundayım onuda anlayamadım

bilmem kaç kuşak yıl önce sürgünde görev almışmış diye beni mi yargılattıracaksın AİHM'de sen baya geç kalmışsın yalnız kaçtı o tren....

İsminin bilmem hangi çetenin ölüm listesinde olduğu umurumda değil 100 yıl olmuş be uyan!

Geç sen bu uyduruk soruları ilgilenme bunlarla başka konular bul sarhoşken falan