Ziyaretçi defteri Künye E-gazete
DÖVİZ KURLARI
EUR EUR 1.9558 Lv.
USD USD 1.7473 Lv.
GBP GBP 2.1232 Lv.
TRL TRL 0.3187 Lv.
Anasayfa Haberler   Yorumlar   Edebiyat Video Arşiv
25 Ağustos 2019
HABERLER » Kırcaali
Bultürk Derneğinden, Rumeli Balkan Federasyonu Başkanına cevap

Bultürk Derneğinden, Rumeli Balkan Federasyonu Başkanına cevap

12 Ocak 2011

Federasyon çatısı altında bulunmak, Federasyon Başkanına emir-komuta zinciri içerisinde bağlı askeri bir örgütlenme manasına gelmemektedir.

Rumeli Balkan Federasyonu Genel Başkanı Süheyl Çobanoğlu’nun imzasını taşıyan 08.01.2011 tarihli (Bulgaristan Başbakanı ile görüşmelerle ilgili) yazılı basın açıklamasına cevaben:

Sn. Çobanoğlu; Derneğimizi, Bulgaristan Başbakanı ile yapmayı planladığı görüşme temelinde tutum ve davranışlarımızın Federasyon prensiplerine aykırı olduğunu iddia etmektedir. Ve maalesef çok talihsiz bir açıklama yaparak bizleri işbirlikçilikle suçlamakta ve kendilerinden icazet alınmamasını ağır bir dille eleştirmekte; yer kapma ve görev çalma suçlamasında bulunmaktadır.

Öncelikle belirtmekte yarar görüyoruz ki davet Bulgaristan Hükümeti tarafında Sn. Başkanımıza yapılmıştır. Bu bilgi ışığında:

1. Sn. Çobanoğlu, Federasyonların birbirinden bağımsız STK’lardan oluşmakta olduğunu, bu STK’ların farklı yapılanmalarda, farklı alanlarda ve farklı bölgelerde faaliyetlerde bulunmakta olduklarını iyi biliyor olmalıdır. Her STK’nın, gönüllülük esasına dayanan faaliyet alanlarında etkin ve yetkin olması beklenmektedir. Bu yüzden yer kapma ve görev çalma suçlamasında bulunmak, Federasyonların örgütleniş ve işleyiş yöntemlerinin kavranmamış olduğunun göstergesidir. Federasyon çatısı altında bulunmak, Federasyon Başkanına emir-komuta zinciri içerisinde bağlı askeri bir örgütlenme manasına gelmemektedir.

2. Takdir edersiniz ki sadece tabela asmak ve sorunlar hakkında dosya hazırlamak sadece göstermelik , günü kurtarmaya yönelik bir eylemdir. Bu konuda federasyonun ve derneğimizin ne tür faaliyetlerde bulunduğunu kamuoyu gayet iyi bilmektedir. Bu sebeple Sn. Boyko Borisov’un, bütün Balkanları kapsamasına rağmen Bulgaristan’da faaliyette bulunamayan bir STK’yi muhatap almak yerine, 8 yıldır Bulgaristanlıların sorunlarını yayınladığı gazetesiyle kamuoyu oluşturup adını duyuran, Bulgaristan tarihinde bir ilki gerçekleştirerek Sofya’da 28 ülkeden katılımın gerçekleştiği Dünya Türk Gençler Birliği Liderler Zirvesiyle dikkatleri üzerine çeken ve faaliyet alanında etkili çalışan bir Bulgaristan derneğini muhatap almasından daha doğal ne olabilir. Ki bu sayılanlar BULTÜRK’ ün faaliyetlerinin çok küçük bir kısmıdır.
3. Bize katılan ve bilgi veren diğer derneklerin görüşlerini, derneğimize ulaştıran istek ve görüşlerini yönetim kurulumuz tarafından görüşülüp karara bağlanmadan bir kısım alakasız maddelerin bizim raporumuzmuş gibi Bulgar basınını tarafından Derneğimize atfedilip haberleştirilmesi maksatlıdır. Gazete haberlerine göre hareket edip doğruluğu tarafımıza sorulmadan Federasyon Genel Başkanı Sn. Çobanoğlu’nun yazısına temel teşkil etmesi ve Derneğimizi suçlayıcı ve küçümseyici bir üslup benimsenmesi düşündürücü ve rencide edicidir.
4. Davetin doğrudan Başkanımıza yapılmasına rağmen, Bulgaristan Türklerinin sorunlarının daha iyi ve etkin bir şekilde tespit ve çözümlerine yönelik alternatifler bulmak adına derneğimiz diğer tüm Bulgaristan derneklerine katkı sağlamaları için çağrıda bulunmuştur. Derneğimizin bu çağrılarına kendilerini Bulgaristan Türklerinin Sorunlarına taraf olduğunu düşünenler cevap vermiş, alternatif görüşler hazırlamışlardır. Derneğimizin Bulgaristan Türklerinin kazanımlarını tehlikeye atmış iması vermek değişik maksatlar güdülmese bile, büyük bir gaflettir.
5. Bulgaristan Türklerinin yaşamakta olduğu sorunların çözümüne katkıda bulunacak tüm resmi - sivil kurum ve kuruluşlardan gelen çözüm isteklerine yönelik bütün çağrılara kayıtsız kalmayarak, halkımızın yararına BULTÜRK daima “işbirliği” içinde bulunmuş ve bulunacaktır. Gerek Bulgaristan Hükümeti, gerek Türk Hükümeti ve gerek diğer dernek, federasyon ve konfederasyonlardan gelecek çözüm önerilerine her zaman açık olduğumuzu geçmişteki faaliyetlerimiz apaçık göstermektedir. Ancak Bulgaristan hakkında ya hiçbir malumata sahip olmayan, ya da Bulgaristan Türklerinin sorunlarını bildiği varsayılan tarafların tek yönlü bakış açısıyla dile getirilen çözüm önerilerine sarf edilen emek ve mesailerin heba edildiğini ve çok kolay çözümlenebilecek konuların bile ötelendiğini BULTÜRK olarak üzülerek müşahede etmekteyiz. Ve yine çok iyi bilinmektedir ki BULTÜRK Türkiye’de yapılan seçimlerden önce birilerine siyasi ikbal hazırlamak üzere kurulmadığını da geçmişte ispatlamıştır. Bu yüzden “Meyve veren ağaç taşlanır” misali Sn. Çobanoğlu sarf ettiği imalı sözlerini dikkate almayarak yolumuza devam etmekteyiz.

Gerek Bulgaristan, gerek Türkiye ve gerekse Türk Dünyasındaki faaliyetlerimizi göz önüne alarak, hangi amaçlar güttüğümüzü ve kimlere hizmette bulunduğumuzu ve kimlerin işgüzar olduğu konusunu kamuoyunun takdirlerine bırakıyoruz. Derneğimizin bu konuda hazırlayacağı rapor kamuoyuna bilahare sunulacaktır.

SAYGILARIMIZLA…
Refet ULUTÜRK
BULTÜRK
Yönetim Kurulu Üyesi

Kaynak:

Ziyaretci sayısı: 3037


Kategoriden tüm haberleri oku


 YORUMLAR


Köseler 2011-01-12 10:10:08
Bu fotoğraftakı Köseler'in 89-dan sonra ilk muhtarı değilmidiç Kardeşler bilen varsa yazasın lütfen.
meral 2011-01-12 12:00:42
Kım ne derse desın yolundan ayrılma
zaten senden baska herkes yolunu sasırdı
Sen DPS de de Bulturk te de hep aynı kalabıldım
tebrık edıyorum senı
guzel yakısan bır cevap
TÜRKATAK 2011-01-12 12:28:56
Aklını başına topla geri zekalı Gerçek,sıkıysa kendi adını yaz,burada ne Bulgar ordusuna,ne de Türk ordusuna dil uzatn var.Kendin istedin,kendin buldun.Tokat gibi cevabını aldın,daha ne istiyorsun.O senin bildiğin orduların souk savaşı çoktan bitti,artık ordular Başbakanlarının elinde,dernekçilerin değil...
HASAN YENİCİLER 2011-01-12 12:59:19
Sevgili Rafet kardeşim.Yazını büyük bir dikkat ile okudum.Sen bu federasyon kurulurken işin içinde değilmiydin,sana genelsekreterlik verildiğinde federasyon iyi genelsekreterlikten düşünce kötümü oluyor.Bu federasyon Bulgaristan kurultayı yaptığın da sen yokmuydun.Bulgaristan dan 2 bakan geldiğinde o topluluk içinde senin derneğinin temsilcisi yokmuydu Süheyl Çobanoğlu nun senin üzerinde hiçmi emeği yok herkes senin hakkında iyi düşünmüyorken senin savunmanı SUHEYL ÇOBANOĞLU yapmıyormuydu.Aslında sıralanacak daha çok şey var da senin seviyene inmek istemiyoru.VEFASIZLIK iyi birşey değil başını iki elinin arasına al düşün bakalım hatırına neler gelecek.
şey elması 2011-01-12 13:48:47
Meyve vere ağıç tair taşlanır da, meyve nerede. Meyve dediği her halde osuruk elması olacak. Git görü madem Boykoyla, onurumuzu bir de sen kır ne olacak.
berk 2011-01-12 17:38:11
Bir Sivil Toplum kuruluşunun kimlerle görüşüp gürüşmeyeceğinin kararını ilgili sivil toplum kuruluşunun yönetici ve üyeleri karar verir bu sivil toplum kuruluşunun içinde bulunduğu, ait olduğu Federasyon değil bune ya! Mussolini dönemi mi? bir Sivil Toplum Kuruluşu kimle görüşüp görüşemeyeceğine bile kendi iç yönetimince karar veremiyorsa tepeden dikta gibi Federasyon birşeyler dayatırsa bu sivil toplum mu oluyor?
çiflikten 2011-01-12 18:56:35
Eeey yolunu şaşırmış aklını kaçırmış her kimlerseniz oraya gidecekler O Boyko değilmiydi jivkovun bize karşı sıktığı mermilerin taşıyıcısı ,nasıl olurda onunla aynı masaya oturacaksınız onun ekmeğini yudumlayacaksınız ben kendi adıma çok üzülüyorum bu ziyaretinize
Ben olumlu bir sonuç çıkacağını düşünmüyorum
bir de şunu öğrenmek istiyorum
bu Bultürkün Kurulmasında " SKAT" ın rolü olduğunu olduğunu duydum
doğrumudur acaba
TARAFSIZ 2011-01-12 19:32:04
çiflikten arkadaşım,2-3 ay evvel SKAT TV'nin int. sayfasında Refet Ulutürk için ''(sivoto vılçe)bozkurt Refet-Rafet Ulutürk bulgaristan'a korkusundan giremiyor,girerse hemen enselenir'' gibi bir takım şeyler yazdı.
Bultürk'ün kurulmasında SKAT TV'nin rolü olduğunu nerden duydun kardeşim,kaynak gösterebilir misin?

Aman Refet bey dikkat edin Sofya'da, SKAT TV çalışanları namluyu doğrultmuşlar size.Kahpe bulgar gavurunun ne yapacağı belli olmaz,alıverirler içeri valla!
Zafer Çelik 2011-01-12 19:47:10
İşkembei kübradan atıp duruyorsun be adam.2006'da kurulan federasyon bulgaristan Türkleri için o kadar çok şey yaptıki.Burada bir çok insan neler oldugunu yazdı.Hem okumuyor hem de yalan ve iftira atıyorsunuz.Bir arkadaşı yazmış bu rafet federasyon'un genel sekreterliğini yapmış.Eğer biraz izan sahibiyse şimdi insan utanır,ekmek yediği kaba tükürmeye!!!Gerçi isimler önemli değil bu tür vefasızlık örneğini ve zafiyetini sıkça görüyoruz toplumda. Her şeyden önce adam gibi adam olmak lazım .
TÜRKATAK 2011-01-12 19:51:39
TÜRKATAK DÜNYAYA BEDELDİR.Korkulacak bir şey yoktur.Bulgaristan'da ki Bulgar ve Türk toplumları dostturlar,hep beraber,kol kola bu bataklığın içinden çıkacağız.Bizim ve bir çok başka gizli örgüğtümüzü ne KGB ,ne DS deşifre edebilmiştir,hala dimdik ayaktayız,yeri geldiğinde ne yapacağımız biliriz.Bugün tarihi bir gün,yumak sökülmeye başladı.Kızanlıkta güller yine çok güzel kokacak...Volençoları,Skatçeleri kimin doğurduğunu iyi bilmelisiniz.Barem Kasım Dalın bildirisine bir göz atabilirsiniz...
TARAFSIZ 2011-01-12 20:31:00
''Bulgaristan'da ki Bulgar ve Türk toplumları dostturlar''

Keşke dediğin gibi olsaydı,keşke,lafla olmuyor işte..........
Rıfat Yakupoğlu 2011-01-12 21:13:02
Değerli Kırcali Haber okurları,Değerli hemşerilerim,(nacizane bir açıklama veya ne sayarsanız)
Ekim 2010 sonu İstanbul Taksim İnterkontinental otelde bir toplantı yapıldı.Toplantıya katılanlar.BG Kültür bakanı,BG Tarım bakanı,İstanbul BG Başkonsolosu Ve Rumeli Balkan federasyonuna üye dernek başkanları ve temsilcileri.Uzatmadan kısa kısa,Toplantıdan çıkan sonuç.Bakan Vejdi Raşidov ve Bakan Miroslav Naydenof'un konuşmalarından ,,Bulgaristan Türklerinin sorunlarını biliyoruz,önceki hükümetlerde biliyordu ancak sorunlarınızı çözmediler.Biz çözeceiğiz ancak aracı istemiyoruz direk sizlerle. Dernekleri BG Başbakanı ile İstanbulda görüştürebileceklerini ifade ettiler.''
Bunun neticesinde konu derneklerimizde görüşüldükten sonra federasyonumuzun yönetim toplantısında da enine boyuna tartışılıp Üyesi olduğumuz Balkan Rumeli Konfedrasyonuza iletildi.Ekim 2010 Bursada Konfederasyonumuzun yön.krl toplantısında çıkan bir karala BG Başbakanı Sn.Boyko Borisofun uygun gördüğü bir tarihte bu toplantı yapılabileceği ve gerekli resmi mercilere bildirilmesi için İstanbul federasyonumuza görev verildi.Federasyonumuz bu görevi yerine getirdi.
(Bu süreç devam ederken BG de iş yapan bazı arkadaşlarımız aracılığı ile, gayri resmi bir şekilde birkaç Bulgarisan kökenli dernek Başkanı toplanarak Sofyaya davet edildik. Ancak konunun Federasyon ve Konfederasyonumuzun gündeminde olduğunu arkadaşlarımıza ilettik.)
Şimdi tüm dostlarımızı bu konu üzerine biraz daha ciddi bir şekilde düşünmeye davet ediyorum.
1,İki yüzün üzerinde bir örgütlü Konfederasyon yapısı dururken niye bir dernek davet ediliyor.(eğer böyle bir davet varsa)
2,Velef ki böyle bir davet var.Bu derneğimiz bunu Federasyona ve Konfederasyona bildirerek yapmış olsa daha sağlıklı olmaz mı?(Zaten federasyon görevi sana verecektir,hazır gönüllü varken)
3,STK lar tabi ki kimsenin arka bahçesi değil ama yılardan beri birleşemeyen bu toplum şimdi bir çatı altında toplanmış.Niye? ?????? Bu insanlar Adanadan,Samsumdan,İzmirden,Eskişehirden ,Edirneden vs ile bir tolantı için işini gücünü bırakıp,vaktini ve naktini harcayıp toplantılar yapıyor.Niye??
Niye bunları ısrarla görmezden gelmeye çalışıyorsunuz???
Değerli arkadaşlarım bu açıklamaları yapma ihtiyacı duydum çünkü bu davalara emeğim geçtiğine inanıyorum.89 yılından beri derneklerin kıyısında köşesin de görev aldım. Bunlara Dernek Başkanlığı ,Federasyon Bşk.Yardımcılığı ve Konfederasyon yönetim kurulu dahildir.
Bu konulara vakıf olmayan arkadaşlarımızın yazılarını yadırgamıyorum çünkü gerçekleri görmeleri mümkün değil. Ancak bu davaya emeği geçmiş dernekç i arkadaşlarıma sesleniyorum.Bir birimizi suçlamakla hiçbir sorunuzu çözemeyiz, bu güne kadar olduğu gibi,sadece emklerimize yazık olur.Bırakın şu kısır çekişmeleleri suçlamaları da işinize bakın.Eğer bir yapıya ait seniz onun da gereğini yapın.

Saygılarımla.
TARAFSIZ 2011-01-12 21:30:59
''Bakan Vejdi Raşidov ve Bakan Miroslav Naydenof'un konuşmalarından ,,Bulgaristan Türklerinin sorunlarını biliyoruz,önceki hükümetlerde biliyordu ancak sorunlarınızı çözmediler.Biz çözeceiğiz ancak aracı istemiyoruz direk sizlerle. Dernekleri BG Başbakanı ile İstanbulda görüştürebileceklerini ifade ettiler.''''

Bulgaristanlı bakanların ikiyüzlülüğüne bakarmısınız arkadaşlar,hem ''Bulgaristan Türklerinin sorunlarını biliyoruz'' diyorlar,durup dururken Türkleri huzursuz etmek için MÜFTÜLÜK sorunu çıkarıyorlar,pes valahi....

''domuzdan post,gaurdan dost olmaz''
Dürüst 2011-01-12 22:12:02
Bultürk yönetiminde Bulgaristan Türkü olmayan hatta Balkan Türkü olmayanların isimlerini söylemeye cesaretiniz var mı?
menekşe 2011-01-12 22:53:04
Kırcaali Haber sitesini kutluyorum, çok aktif, güncel ve bu boyutta açık forum imkanı saladığı için. Size teşekkür ederiz.
fes 2011-01-13 00:07:13
Ben başbakanımızdan talimat aldım Türk duşmanlarıyla görüşürüm diyor adam. Görüşsün bakalım ne olacak. Zıvanadan çıkanların ne ilki, ne de sonudur kendisi.

Biz asker değiliz, paşa canım ne isterse onu yaparm diye ayaklarını yere yere vuruyor. E peki, koordinsyon, beraber hareket etme, bütünlük içerisinde iş görme gibi kaidelerden hiç mi haberi yok bu beyefendinin?

Ama başbakandan bi işaret aldı ya, fırsat bu fırsattır diye balıklama atlayıverdi hazret, artık durdur durdurabilirsen.

Türkiye'de hüküm süren siyasal islamcılar Balkan derneklerinin Kemalist ve ulusal damarından çok rahatsızlar. Anlaşılan burayı da karıştırmaya karar vermişler. Bultürk çok yakın zamanda ara ki türkü bulasın olacak.
fes 2011-01-13 00:26:36
Yazım Bultürk'eydi, Kasım Dal'a değil.Yanlışanlaşılmasın.

Kasım Dal'ın istifa konusunu henüz bilmiyorum. Neden istifa etti, DSP'nin içinde neler oluyor, bilmiyorum. Bilen varsa anlatsın.
fes 2011-01-13 00:59:39
Ablacığım, Kasım Dal konusnu yazmadık zaten. Bak, yukarıda bunu belirttim.

Yarın basını ben de takip edeceğim, olayı anlamaya çalışacağım. Başkaları gibi körü körüne kanaat oluşturmuyoruz. Verilere, yazılı metinlere bakıyoruz ve olayları anlamaya çalışıyoruz. Başka da bir şey yaptığımız yok.

Size gelince, olayların içindeyiz diyorsunuz ama dişe dokunur hiç bir bilgi veremiyorsunuz. Bidiklerinizi yazın bakalım buraya, yazın ki bizler de yararlanalım.
Hamit 2011-01-13 03:54:40
Bultürk derneği, Başkanı Pof. Dr Hayati Durmaz olan STK son zamanlarda dikkatimi çekti ve yakından izlemeye başladım. Bunlar Yıldız Teknik Üniversitesinde 1989 göçünün 20’i yılı ile ilgili uluslar arası 2 günlük konferansın organizatörlerinden. Sofya’da mayıs ayında otel Vitoşa da gerçekleşen Dünya Türk Gençler Liderleri zirvesini organize edip gerçekleştirmişler. Yaz aylarında Türkiye de ve Bulgaristan’da gerçekleştirdikleri anketle Bulgaristan’da yer yerinden oynadı. Türkiye'de üniversitede okuyan Bulgaristan’dan gelen Türk öğrencilere burs vermeleri, üstelikte Bulgaristan Türlerinle ilgili gazete çıkarıp Türkiye’de ve Bulgaristan'da yayımlamaları, takdir edilmeyecek gibi değil. Bence Federasyon yönetimi bu STK' ı kıskanıyor.
Acemi 2011-01-14 01:31:50
Mantığn bitiği yerde mantıksızlık başlarmış.

Son günlerde medyaya bakıldığında bir Bultürk rüzgarı almış başını gidiyor. Merak ettim nedir bu BULTÜRK diye? İnternet denilen icadın yardımı ile anladım ki İstanbul'da faaliyet gösteren bir göçmen derneği imiş meğer. Biraz daha irdeledim Ataka ve Skat'ın yazıları çıktı karşıma. Aman Allah'ım! Yerden yere vurmuşlar Bultürk'ü. Ataka dediğin; Türklere karşı ırkçı eylemleri ile ön plana çıkmış bir örgüt. Diğer taraftan Bultürk'ün sitelerine bakıldığında ise gayet medeni bir tavır ve duruş sergileyen faaliyetler görülmekte Bulgaristan Türkleri hakkında. Konferanslar,anketler,medya üzerinden cevabi yazışmalar vs.Fakat "Bultürk"anketi fırtınalara sebep olmuş sanki... Dost bilinenler de cephe almış Bultürk'e. Ancak hayat felsefesine uyarlanmış bir matematik mantığı vardır. O da şöyle ki; (-)x(-)=(+), yani "Düşmanımın düşmanı, benim dostumdur."
Ataka, HÖH ve Bultürk'ü bu förmüle nasıl uyarlarsınız? (Sorum, düşünen kafalara.. Et kafalar geri dursun, LÜTFEN!..)
fes 2011-01-14 08:35:05
Mesele o ki, o dediklerin olan bitenden kesinlikle çıkarsanamaz. Düz mantıktır o senin kullandığın. Avrupa ne zaman ki Aristo mantığından vaz geçti Rönesans ve Reformasyon yaanmağa başlandı. Nihayet biz de vaz geçmeliyiz.

Bir soru sana: Bultürk derneğinin faliyetlerinin parasal kaynağı nereden gelmektedir? Siyasal islamcıların izledikleri gayrı milli dış politikayla bir bağalantısı var mıdır acaba? Komşularrla sıfır sorun politikası, stratejik bir derinlikten gelen bir dış politika anlayışı.

0.0=0 - ucubenin daniskası da diyebiliriz.
TÜRKATAK 2011-01-14 20:25:09
Bultürk derneğinin pararayla işi olmaz,maaşlı elemanları yoktur,fakat gerektiği zaman milyonlarca dolar parası olur.Yanız bu yaz İstanbul'daki tedavi ettirdikleri kaybolan Silistre'li hasta kızın masrafları 25 000 lirayı geçti .O atalarımızın giydiği fesi isim olarak kullanan zat çok meraklıysa,yazsın ismini ve adresini, gösterelim neyin ne olduğunu...
kırcaalili 2011-01-15 00:09:49
benim yorumum neden silindi beyenmedi mi site yöneti mi??? madem yorum yeri açmışın site yöneten kişi sana diyorum ozaman bırakta herkes desin diyeceğini. yada yorumu kapat kimse yorum yapmasın. beyendiğini yayınlayacaksan tarafsızlık mı bu?
fes 2011-01-15 00:16:22
Cevap mı bu şimdi? Gerktiğnde milyon dolarları bulurlarmış... Nasıl buluyorsunuz, kim veriyor bu paraları size beyefendi? Üstüne üstlük bir de tehtid savurmuş. Mafya mısınız siz beyefendi?

Parayı ve karıyı takip et, aradığını bulursun diye boş yere söylememişler. Değirmenin suyu nereden beyefendi? Hani şeffaflık, hani hukukuka uygunluk?
fese 2011-01-15 02:39:46
Fes sen şeyinişeyindenşeyedeli paradan başka bir şey görmüyor gözlerin, fesin altındaki tasa biraz gri madde lazım her halde. Ufkun açıldığında daha gerçekçi bir şeyler üretirsin inşallah
gırcalı 2011-01-17 11:54:58
Tum gırcalılar ne oldunuzu gostermısler
Tebrikler kendı ınsanınıza karsı konusup da bır arnavutu desteklemenız
pes doğurusu tebrık edıyorum helal sıze tum gırcalıları kutluyorum
hep boyle devam edıb
Baskasının s... cok ıyı gelır
Seyhan 2011-02-21 00:36:41
Bazı arkadaşlar Bultürk'ün para kaynağını merak etmiş. Bultürk'te yönetimde olan insanlar isim ve reklam peşinde olmayan, hayırsever kişilerdir. Her ne yapılırsa yapılsın bütün faaliyetlerin başında Bulgaristan Türkleri gelmektedir.
Satılmış yavuz 2018-01-22 18:34:51
Helal olsun sayın rafet Ulutürk verdiğiniz mucade devin üstün deki embesilleri atmak olduğunu anlamyan anlamak istemeyen aveller var olsun allah kolaylık versin büyük bir topluğun azınlık tarafından idare edilmesi kabul edilmez Edilmemelidir her kez kendi sularında yüzmelidir ateşi kadar. Yanmalı tebrikler bay başkan yine ayrıcalığını konuşdurdun