Ziyaretçi defteri Künye E-gazete
DÖVİZ KURLARI
EUR EUR 1.9558 Lv.
USD USD 1.7473 Lv.
GBP GBP 2.1232 Lv.
TRL TRL 0.3187 Lv.
Anasayfa Haberler   Yorumlar   Edebiyat Video Arşiv
18 Ağustos 2019
HABERLER » Kırcaali
Kırcaali bölgesindeki belediyeler Türk tiyatrosu kuruyor

Kırcaali bölgesindeki belediyeler Türk tiyatrosu kuruyor

12 Ocak 2011

Cebel Belediye Başkanı Bahri Ömer basına yaptığı açıklamada Yılbaşı öncesi „19 Mayıs” adında bir dernek kurduklarını bildirdi. Amaç, Bulgaristan Türklerinin kültürünü ve geleneklerini geliştirmek ve yaşatmaktır. Dernek 19 Mayıs 1989 tarihindeki Cebel olaylarının anısına adlandırılmıştır. Başkan olarak Güner Musa seçilmiştir. Şu anda teşkilatın sicile geçirilmesi prosedürü sürmektedir.

Bölgedeki Belediyeler de “Arda” adında Belediyeler birliği kurmaya hazırlanıyorlar. Örgüte Kırcaali ilinin yedi belediyesinden başka Haskovo iline bağlı Stambolovo ve Mineralni bani belediyeleri de katılacak. Yerel iktidar bölgede yaşayan Bulgaristan Türklerinin dini, kültürü ve geleneklerinin geliştirilmesinde yardımcı olmak için güçlerini birleştirmektir.

Bahri Ömer krizden dolayı devletin giderlerini sınırlaması, çok önemli olan kültür ve eğitim alanının gelişmesi yönünde yerel iktidarın, iş adamların yardımıyla birlikte sağladığı imkanların kullanılması gerektiğinin altını çizdi. Böyle uygulamanın Yunanistan, Makedonya, Romanya ve Kosovo’da da yapıldığı belirtildi.

Ayrıca Arda Derneği’nin proje hazırlığı yapan bölümü olması öngörülüyor. Onlarla belediyeler gerek derneklerle birlikte, gerek ayrı çeşitli kültür programlarının finanse etmesi için aday olacaklar. Bahri Ömer’in ifadesine göre, derneğin başka bir amacı tek başına faaliyet gösterecek Türk tiyatrosunun kurulmasıdır. Çünkü „Kadriye Latifova” Devlet Muzikal ve Dram Tiyatrosu „Dimitır Dimov” Drama ve Kukla Tiyatrosu ile birleşince tamamen kimliğini kaybetmiş durumdadır.

Kaynak: Kırcaali Haber

Ziyaretci sayısı: 2984


Kategoriden tüm haberleri oku


 YORUMLAR


Perperek Papazı Der ki... 2011-01-12 09:39:28
Bir uyanış mıdır nedir?
Ali Aslan 2011-01-12 14:54:40
Bahri beye tam destek.Gasp edilmiş haklarımz iade edilmeli.Bg türkleri tarihini yeniden yazmalıdır. 100 yıl üzeri bizleri yok sayarak Bg tarihi yaratmaya çalışanlar özür dilemeli.Bg her km taşında biz varız.Bg topraklarını-Plevne Şipka ve Rodoplarda biz savunmadıkmı?Hain bulgarlar-Rus geldi ondan yana geçtiler,Alman geldi ondan yana oldular,Sovyetler geldi onlardan oldular-anlayamadılar ki tek kurtuluşları bizleriz(500 yıl yok olmaktan,yer yüzünden silinmekten bizler kurtardık)İbrik ne işe yarar öğretemedik şerefsizleri.
KASIM DAL 2011-01-12 19:41:58
ÇOK ÜZÜCÜ BİR HABER. ANLAŞILAN HÖH PARTİSİNDE BULGAR KÖKENLİ MİKROPLAR DOĞAN'IN ETRAFINI SAĞIRMIŞ, DEĞERLİ VE KALİTELİ İNSANLAR YAVAŞ YAVAŞ AYRILIYOR.
UMARIM KASIM DAL PARTİDEN AYRILMAZ... BU GİDİŞATTA HÖH TE DOĞAN, KOSTADİNOV VE LÜTFİ MESTAN KALACAK.
TARAFSIZ 2011-01-12 20:45:48
Türk Tiyatrosuyla birlikte bir de tüylerimizi diken diken eden ''Mehter Takımı'' olsa tadından yenmez.Bahri Başkanım bilir işini,belkide..............
Perperek Papazı Der ki... 2011-01-12 21:48:02
Dadından yenmez şeylerden birisi de bir kaç köyün Türk isimlerinin iadesi ile de olur. Ne de olsa onlar da zorla değiştirilmiş.
Tarafsız'a 2011-01-12 21:53:41
Bizim kiraz dallarının hastalanmış olması ve mutlaka budanması gerektiği yasallığına uyulması zamanı olsa olsa bu bahar olabilir mi?
Ruya 2011-01-12 22:09:31
Geç kaldınız. Bizim tiyatromuz vardı-yolsuzluğu o kadar açık açık yapmasaydık , başımıza bunlar gelmezdi. Tiyatroyu aile şirketine dönüştürdük, bu kadar açık olmaz işler.
Kendimizi savunmaya yüzümüz kalmadı, öyle mi!!!!???
Şimdi seçim geliyor, halka, bakın biz mucizeler yapıyoruz havasının zamanı değil. Gündemde daha önemli ve hassas konular var.
Tiyotroda çalışan insanların ahlakı ve prensipleri yüksek olsaydı da, duvar gibi gerilselerdi Vejdi Türkduşmanov'a.
Ömer Lütfi derneğini neden yıkamıyorlar, zorluyorlar ama salam.
Numaraları bırakın, Rodopların katliyamını kendiniz yapıyorsunuz.
fes 2011-01-13 00:18:42
Tiyatroyu neden koruyamadınız lafı gerçeği kökünden çarpıtan bir laftır. Bir şeyi yazarke insanda biraz izan olmalı. Tiyatroyu Borisov hükümetinin kapattığını herkes biliyor. Hükümetin bu tasarrufunu engellemek için DPS ne yapabilirdi sence, bulgar meclisinde amuda kalksalardı tiyatrolar kapanmaz mıydı?
fes 2011-01-13 00:47:28
Eleştiri yapmanın esas amacı gerçeğiveya doğruyu arayıp bulmağa çalışmaktır.Akıl ve mantık kuralları çalıştırılarak doğru aranır. Eleştiri eleştri yapmak için yapılmaz.

Sekiz yıl itidarları esnasında Kırcaali tiyatrosu asla ve kata kapatılamaz diye bir yasa mı çıkartacaklardı? Komik bir istek sayılmaz mı bu?
fes 2011-01-13 01:02:52
Tamam, o konularda dps yönetimini ben de eleştiriyorum.
dudu 2011-01-13 01:21:06
Turkce tiyatroyu turkce haberlerke kiyaslamak bos laf. Birileri kultur yaratiyor digerleri haberleri sadece copy paste translate ediyorlar!
TARAFSIZ 2011-01-13 14:28:49
''Tarafsız'a 2011-01-12 21:53:41
Bizim kiraz dallarının hastalanmış olması ve mutlaka budanması gerektiği yasallığına uyulması zamanı olsa olsa bu bahar olabilir mi?''

Bu bahar olabilir abi niçin olmasın,geçende yağmurla karışık başlayan kar yağışından sonra tabiyat ana bizim yaşlı ak kirazımızın bazı hastalıklı dallarını kırmış-bıdamış bile.
Abi tabiyat ana bazen işini yaparken bazı sağlam Dal'lara da azıcık hasar vereviliyor sapasağlam bir Dal'ı azıcık çatlatmış gövdeye yakın bir yerden ama ziyanı yok bahara kadar hasar gören sağlam Dal'ımız kendini iyice toparlar....
GÜZEL BİR HABER 2011-01-13 21:10:01
Tiyatronun dekorlarını Deveci firması yapsın, senaryo Hüsenka tarafından yazılsın, oyuncularda -eski Kadriye Latifova tiyatrosunda oynayan Türk soylu, fakat Bulgar isimlerini gururla taşıyan ve tiyatroda oynamak için bütün ahlak, namus değerlerini kaybeden kızlar olsun, baş rölde. Kırcaali böyle rezalet daha önce görmemişti.
humanist 2011-01-13 22:11:10
zamanında yani bulgaristanda demokrasinin doguşunda çocuklarımız okullarında ana dilinde egitim görsün diye o güzelim cebelin kasaba parkında çadırlar kurduk dile kolay açlık grevinde bulunduk bilenler bilir bakıyorum yine cebelim önde gidiyor sen cebelsin sevgili başkan yürü yolun açık olsun
fes 2011-01-14 00:37:23
Bizim insanımızın en büyük sorunlarından birisi okuduğunu anlayamama sorunudur. Varnalı, senin sorunun da aynı galiba?

Kardeşim, K. Dal'ın mktubuna referans vererek 1974 senesinden bahsettim.

Kasım Dal istifa mektubunda dosiyelerle ilgili yeni açıklanan bilgilerden bahsederek tam da senin o dediklerini ima ediyor anlaşılan.

Bir de utanmadan ona buna aptal dersin, Varnalı.
MUSTAFA 2011-01-15 11:27:00
BAHRİ ABİ VE ARKADAŞLARI HER ZAMAN OLDUĞU GİBİ KENDİNE YAKIŞANI YAPTI. BUNDAN SONRA YAPILMASI GEREKEN TÜRK TİYATROSUNU DAHA DA GÜÇLÜ OLARAK AYAĞA KALDIRMAK. HAYDİ GÖREVE..