Ziyaretçi defteri Künye E-gazete
 
DÖVİZ KURLARI
EUR EUR 1.9558 Lv.
USD USD 1.7725 Lv.
GBP GBP 2.27 Lv.
TRL TRL 0.3079 Lv.
Anasayfa Haberler   Yorumlar   Edebiyat Video Arşiv
11 Aralık 2019
HABERLER » Kırcaali
Hükümet güvenoyu aldı

Hükümet güvenoyu aldı

20 Ocak 2011

Parlamentonun genel oturumunda yapılan oylamada Başbakan Boyko Borisov hükümeti, iktidardaki GERB (Arma) Partisi ve kendisine koşulsuz destek veren aşırı milliyetçi ve ırkçı ATAKA partisinin sağladığı oy çoğunluğu sayesinde güvenoyu almayı başardı.
Gergin geçen güvenoyu tartışmalarının ardından yapılan açık oylama sonuçlarından şüphelenen ana muhalefet Bulgaristan Sosyalist Partisinin (BSP) talebi üzerine oylama tekrarlandı.

214 milletvekilinin katıldığı ikinci oylamada GERB ve ATAKA'dan 140 milletvekili Boyko Borisov hükümetine destek verdi. Muhalefetten 60 milletvekili “aleyhte" oy kullanandı, 14 milletvekili ise çekimser kaldı.
Boyko Borisov hükümeti, uyguladığı politikaların parlamento tarafından destek görüp görmediğinin belirlenmesini istemesi üzerine parlamentoda 9 saat süren ve oldukça gergin geçen görüşmeler yapıldı.
Tüm hükümet üyelerinin iştirak ettiği görüşmeler sırasında GERB ve ATAKA partisi milletvekillerinin hükümete verdiği destek karşısında muhalefet partileri Bulgaristan'ın "ciddi bir siyesi kriz yaşadığını" öne sürdüler.

Ana muhalefet BSP'nin lideri ve eski başbakan Sergey Stanişev, Başbakan Borisov'un, ATAKA partisinin önüne diz çökerek, hükümetinin de kimlik arayan ATAKA;ya rehin olduğunu söyledi.

Başbakan Borisov ise, bugünkü Bulgaristan hükümetin yıllarca ertelenen reformları yapmaya çalıştığını ifade ederek, "Yıllarca süren yolsuzluklarla mücadele eden hükümet, 1989 yılı sonrası ülkeyi yöneten tüm hükümetlerin bu yöndeki çalışmalarını engellemeye çalışan güçlere karşı verdiği mücadelenin desteğini bir kez daha görmek istiyor" dedi.

Boyko Borisov hükümeti, "uyguladığı politikaların parlamento tarafından destek görüp görmediğinin belirlenmesi" amacıyla parlamentodan güvenoyu talebinde bulunmuştu.

Kaynak: aa


Kategoriden tüm haberleri oku


 YORUMLAR


TARAFSIZ 2011-01-20 23:39:36
Amerika'da yemek masasından kaçan sığ zekalı biri güvenoyu almış vol-en sayesinde,ula bulgarların önyargılarını parçalamak atomu parçalamaktan daha zordur!....
fes 2011-01-20 23:57:31
Cevap mı şimdi bu? Ben okudum öyle bir şey yazmıyor dediysem, sen de ona itiraz ettiysen, senden ne beklenird? İstifa mektubunda benim göremediğim cmüleyi veya paragrafı olduğu gibi burada vermek olmalıydı. Değil mi?

Peki sen ne yapıyorun? Maval okuyorsun. A.Eminin ölümüyle ilgili sokak hikayelerini anlatıyorsun.

Çay içmenin inceliklerini bilmezsin sen. İyiçay yapmak için hem çay, hem su, hem ateş, hem çaydanlık, hem görgü, hem bilgi gerekir. Tarhana kaşıklamaya benzemez.
fes 2011-01-21 01:12:11
"Vyarvam, çe toy e bil vnedren ot slujbite v DPS"

Bunu diyor işte, znam demiyor vyarvam diyor. Farkın farkında mısın?

Ben Ahmet Doğan'ı savunmuyorum, kesin suçlamak için sağlam kanıt arıyorum. En azılı katili bile ancak maddi kanıtlarla mahküm ettirbilirsin, aksi takdirde aramızda yaşamını sürdürür, hiç bir şey de yapamazsın.

Kasım Dal biliyorsa bir şey kamuoyuna aklamalı.Ahmet Doğanla benim hiç bir alakam olmadığını küçük beyincikleriniz hala anlayamadı mı?
fes 2011-01-21 01:27:23
Adsız arkadaşın dediklerine katılıyorum. Aynı şeyleri başka cümlelerle iki sene önce ben de söylemiştim. O zaman demiştim ki, Dps'nin varlığı Ahmet Doğan'a ramen türklerin çıkarına çalışıyor.

Bunu nereden gördüm? Ognyan Minçev, Bojidar Dimitrov gibi siyaset bilimcilerin müthiş DPS karşıtlığından gördüm. Süreç lehlerine çalışmış olsaydı hiç selerini çıkarmazlardı.

Eğer Ahmet Doğan geçekten onların adamıysa bundan sonra DPS'yi dağıtıp ortadan kaldırma işini bizzat ona yaptıracaklar. Belkide Kasım Dal operasyonuyla yıkma işini çoktan başlatmış bile olabilirler.
Fes'e 2011-01-21 10:09:28
Fes sen Kant'ı okumuş bir adamsın. Ben şu İsviçre'de geçirdiğim 2 yıl zarfında, Zürih şehrinde "Loewe" sokağındaki "Lenin Müze"sinde K. Marx ile Fr.Engels'in Demokrati Almanya - Berlin'de 1965 yılında basılmış TOPLU ESERLER'ine vakit ayırıp bir göz attım.
İtiraf ederim ki, bu iki düşünürün, ki K. Marx milenüyum (1000 yılın) dehası ilan edilmiştir, Sofya'da Bulgarca olarak çıkan TOPLU ESERLERİ'inden DOĞU POLİTİKASI, TÜRK İMAJI, OSMANLI İMAJI, İSLAM İMAJI ve yine bu cümleden olan ve gerçeklerle ilgili bugünkü değer yargılarıyla bizim lehimizde kaleme alınmış, pekçok yazı, mektup ve makalesi buldum.

Onlar ayrıca, zahmet edip, BULGAR İMAJI'nı da işlemiştir. Bugün buradaki konunun çok dışına çıkmamak kaydıyla zaman zaman bu fikirlerden okurlara cilt ve sayfaya işaret ederek alıntılar vermek istiyorum. O zaman bu B.Dimitrov ve V.Siderov'un sapıklıklarını klasiklere dayanarak yüzlerine vurma olanağımız olacaktır. Örneğin Marx İstanbul için Avrupa ve Asya arasında bir ALTIN KÖPRÜ, Osmanlıdaki tarım ilişkilerini incelediği ve Amerıkan basınında çıkan tefrikalarında "CENNET" başlığını kullanmıştır.

Ben Volter'in toplu eserlerini de arayıp bulmak istiyorum. İstanbul'da böyle bir olanak var mı acaba? Kimliğimizi yeniden geliştirip yüceltmemiz için bizim hakkımızda iyi lşeyler yazmış olan klasiklere dönmemiz şart.

Dar bir açıdan bakarsak, bizim 1989 yılına kadar boyu her geçen gün alçalan bir fasulyeye benzediğimizi ve 1990 yılında "erek fasulyası" olup çamurdan baş kaldırıp boy vermeye başladiğimizda Bulgar bizim kökümüze bir FASULYA SIRIĞINI" başarıyla kaktı. Biz de fasulyasırığı kurudur, filiz vermez dal budak sürmez kafasıyla sarıldık A.Doğan sırığına ve şimdi yine başımız yerde. Bunu görmekte, kavramakta, algılayıp açıklamakta zorluk çekmeye devam ediyoruz ve insanımız uyanıp bilinçlenene kadar bu şin sürüp gideceği ortadadır.

Görüldüğü üzere erek fasulyası büyüdükçe serpilip açtıkça ve kozalarını bağladıkça içindeki kurukazık uzaktan görünmediği için ve 15 yıldan beri bu kazık Bulgara doğru eğrildikçe fasulyanın da eğrildiği zar zor da olsa farkedilir oldu. Vazife başkalarının bizi oyuna getirip dayattığı fasulye sırığını çıkarıp atmaktır, yerine de daya bizden olanı dikmek ve fasulya tarlasını mızır otlardan temizlemektir.

Sırığa dayak olan K.Dal gibileri de birer birer kıvrılıp yıkıldı, onların yerine bu iş için hazırlanmış Biserov gibi SDS posaları v.b. dayaklar almaya devam edecektir. Buradaki özellik, A.Doğan'a yakın çevreden sırık ve dayakların Türk kimliği, kültürü ve özü bakımından kuru çotuk olmalarıdır. Biz böyle çökertiliyoruz ve yine alçak fasulya durumuna getirilmek isteniyoruz.

Fikrimi bir az daha açmam gerekirse, A.Doğan'da bu arada "demokratik hak ve özgürlüklerin" üniversal insan hakkı olduğu ve DPS'yi Romlara ve Bulgar yoksul katmanlarına doğru genişletip yaymanın yasallığı ardına gizleniyor ve kültürel ayrıcalık ve üstünlük çizgisini reddediyor. Olay budur.
TARAFSIZ 2011-01-21 13:53:39
Abi siz bizim Fes'in kusuruna bakmayın,her zaman ben onu kendinlerini siyonistlere kullandırmış iyi niyetli ittihatçı komitacılara benzetmişimdir.Aslında iyi niyetlidir kendisi.

''tilkiye kümese bekçi olur musun diye sormuşlar,adamın güleceğini getiriyorsunuz demiş.'' bizim Fes ikilemde,kümesin bekçisi TİLKİ mi değil mi bir türlü karar veremiyor,eee buşuna ''Kurnaz Tilki'' dememişler insanı iki arada bi derede bırakır.
berk 2011-01-21 17:55:15
İttihatçılar mı kendilerini siyonistlere kullandırtmış yoksa kapitalist islamcı Arap Kürt Partisi güruhu mu?
fes 2011-01-21 18:59:22
İttihatçıları siyonistlere kendini kullandırtmadı, nereden çıkartıyorsun? Tam tersi oldu, ittihatçılar eğitimli dünya bilen yahudi asıllı Osmanlı vatandaşlarından yararladı.

İmparatorluğun son döneminde Rumlara, Ermenilere ve Bulgarlara karşı türk yahudi ittifakı vardı; bunu biliyor muydun? Balkan harbinde yunan ordusu Selanik'e girdiğnde yahudi katliyamı yaptığından haberdar mısın mesela?

Samanyolu dinleye dinleye aklın karışmış senin. Mustafa Armağan gibi tarihçi bozuntularını dinlersen öyle olur işte.

Ama bu yaptığınız rumeli türklerine yakışmıyor. İmparatorluğun millet bilinci en gelişmiş insanlarını Saidi Kürdi peşine takılmış gördükçe insan üzülüyor. Yazık.
berk 2011-01-21 20:11:21
Bugün Türk diye birşeyden bahsediyorsak kimse İttihatçıları ve onların Türk ulusu temelindeki devlet oluşturma fikrinin payını yadsıyamaz.
TARAFSIZ 2011-01-21 20:45:13
''Bugün Türk diye birşeyden bahsediyorsak kimse İttihatçıları ve onların Türk ulusu temelindeki devlet oluşturma fikrinin payını yadsıyamaz.''

Berk geç bunları geç,yerim ben senin Türk olmayan İttihatçılarını.Abdülhamit Hanı tahtan indirme fetvasını Yıldız Sarayına verenlere bak bakalım aralarında bir tane TÜRK var mı? biri rum,biri yahudi,biri arnavut,biri çerkez.Türkler'in tuumu mu kurudu da bunlar oluşturdu TÜRK (ulusunun) temellerini,gızan mı kandıryon sen?


Fes, Mustafa Armağan'ı tanımam bilmem, ben Oktay hocamın söylediklerine-yazdıklarına bakarım her geçen gün İmparatorluğumuza ihanet edenlerin maskelerini tek tek düşürüyor,aynı ihanet çetesi Atamızı da ortadan kaldırmaya kalkışmış İzmir'de.

Türk milleti kendi tarihini Türk'e düşman insanların kaleminden oğrenirse Atatürk'ü Abdülhamit Hanı duşman,Soner Yalçın'ın kakışladığı gayri Türkleri dost görür.
fes 2011-01-21 22:56:16
Oktay hocanın soy ismi yok mu, oda kim? Emanuel Karasu'dan bahsediyorsun her halde, Yıldız sarayına giden heyette o da vardı çünkü. Tarihi bir komployla açıklamak ne kolay bir şeydir, ayrıntılara girmen hiç gerekmez, söylersin komplnu ve yan gelip beklersin.

1909 31 mart ayaklanmasını ve harekat ordusunun İstanbul'a gelip isyanı bastırmasını iyi bilmek lazım. Ama her şeyden önce Yeni Osmanlıları, Jön türk hareketini, İttihat ve terraki'yi, Hürriyet ve İtilaf fırkasını, Ahrar fırkasını bilmek şarttır.

Abdulhamit hanını da göklere çıkarma. 93 harbini kaybetmemizin en büyük sorumlusu odur. Savaşın en kritik aşamasında deneimli Abdulkerim Paşa'yı görevden alıp yeteneksiz Mehetemin Paşa'yı getirmesi ölümcül bir hatadır.

Ordudan hep korktu, paranoyası yüzünde Osmanlıyı savunmasız bıraktı. Donanmayı 30 sene boyunca Haliç'de tutarak çürüttü. Öyle ki, 1911'de İtalya Trablusgarp'ı işgal ettiğnde Haliç'de çürümüş donanma yerinden kımıldayamadı.

Balkan harbinde ordunun perişan vaziyeti de hep onun eseridir. Neyse ki 1913'de Enver Paşa'nın meşhur Babıali baskınından sonra türk iradesi yeniden ortaya çıkabildi; İstanbul'un kapısına dayanmış bulgar ordusuna gece baskınları yapılarak duşman püskürtüşdü.

Bunları bileceksin aga.
Fes'e 2011-01-21 23:52:30
Yazdıkların önemli de, VMRO - haydutlarının bugünkü Türk düşmanlığını çözebilmek açısından, atıfta bulunduğun tarihsel olaylara bir de Yane Sandanski'nin 120 kişilik komitacı ile birlikte İstanbul baskınına ve oynadığı role,o müdahale yankılarının o gün bu gün dinmeyen tesirine ne dersin hocam!
Kara Ibrahim Aga 2011-01-21 23:57:59
Neyse ki 1913'de Enver Paşa'nın meşhur Babıali baskınından sonra türk iradesi yeniden ortaya çıkabildi;

***

Birde Almanlar ichin chlishtigini....yazsana be Pavlik..

Bintagne Almancca link veririm bu konuda.....

Hade git be...Türkler ichin chalishirmiyorlamish...

Güdürme insani...

Bunlar bildekleri halde Türkleri,Osmanligi demiyorum savasha soktular...

Sonuch?

Rumelinin yok olmasi...

Bir iki Pasha'nin zevkleri icin...

Hepsi Osmanilin durumunu bildikleri halde,savasha evet demishler...

Sonuchu biliyoruz..

Imkyanlari olduklari halde Rodoplari kendi toplariklarina katma yetenekleri yokmush...Buna link vere bilrim!!!

Demek istedim yalniz...

-Bashkasinin urganinlan.kuyunun dibinen inilmez...

Senin savunundun insanlar bi bok iside neden Almanlarin ve ya Ingilizlerin denizaltilraninlan kachtilar..

Hele gene bitanesi..

100,000 insanin ölümünden sorumlu..

Hepsi Müslüman ve Türk...?

Onlarda bizim Acho gibi Kibir'mish..

Tarihimizin pislikleri..

Sen Rumeliden ordularini chekiceksin Yemen'de cölleri korumak ichin...
fes 2011-01-22 01:24:40
Almanlarla beaber savaşa girmeleri kaçınılmazdı.Biraz kendi tarihinizi merak etseydiniz anlardınız.

Saavaştan hemen önce Talat Paşa Odesa'ya gitti, rus dşişleri bakanı Sazanovla görüşmeler yaptı. Adeta yalvardı ittifak olalım diye, ama daha önce İngilizlerle Osmanlı topraklarının paylaşılması yapılmıştı, kabul edilmedi.

Rodoplar Bulgaristan'a neden hediye edildi zannediyorsunuz, Alman iitifakına katılmaları içindi. Ana gövdenin yaşaması için gövdeden bir parça feda edildi.

Belki savaş esnasında İtalyanlar gibi döneklik yapsalardı daha karlı çıkabilirdi,. Ama ne yapalım, millet olarak sözümüzde durmak gibi bir özelliğimiz var. Herkes teslim oldu biz tüm cephelerde cansiperhane savaştık. Hatta bir de üzerine istiklal harbi verdik, ki destansı bir mücadeledir.

Eşi bulunmaz kahraman bir millet.
berk 2011-01-22 11:35:38
(Berk geç bunları geç,yerim ben senin Türk olmayan İttihatçılarını.Abdülhamit Hanı tahtan indirme fetvasını Yıldız Sarayına verenlere bak bakalım aralarında bir tane TÜRK var mı? biri rum,biri yahudi,biri arnavut,biri çerkez.)

Gerçekten mi?

Mehmet Talat Paşa - Kırcaali doğumlu Türk
Enver Paşa - İstanbul doğumlu Türk
Cemal Paşa - Midilli doğumlu Türk
Cavit Bey- Selanik doğumlu Türk

İttiha ve Terakki'nin en önde gelen isimleri

(Türkler'in tuumu mu kurudu da bunlar oluşturdu TÜRK (ulusunun) temellerini,gızan mı kandıryon sen?)

Sen Türklüğün T'sine bile sahip olmayan Said-i Kürdo ile Fetto(sh) hocanın peşinden arşınlamaya devam et.

Belki de taptığın Osmanlı Sultanlarının çoğu gayri-türk olabilir dimi? Kim bilir!

Abdülhamit döneminde paranoya krizlerinden uçurtmayı bile yasaklamış ama her nedense halk arasında onun döneminde biz hiç toprak kaybetmedik gibi şehir efsaneleri türemiştir kendisinin dönemi en çok toprak kaybettiğimiz dönemlerdendir!

(VMRO - haydutlarının bugünkü Türk düşmanlığını çözebilmek açısından, atıfta bulunduğun tarihsel olaylara bir de Yane Sandanski'nin 120 kişilik komitacı ile birlikte İstanbul baskınına ve oynadığı role,o müdahale yankılarının o gün bu gün dinmeyen tesirine ne dersin hocam!)

İttihat ve Terakki bünyesindeki subaylar Rumeli özellikle Makedonya civarında 1903 civarındaki Makedon-Slav ayrılıkçı isyanların kişilerin ta kendileridir!

31 mart olayı dikkatle incelenirse bugün çok daha iyi anlaşılır, o tarihlerde de İngiliz ve dış destekli Türk ulusçuluğuna karşı Şeriatçı ve Kürtçü öğelerinde bulunduğu güruh din elden gidiyor diye isyan çıkarmış şehirde, çoğunluğu Rumeli Türkleri olan İttihatçı avına çıkmış ama Selanik'teki 3. ordunun İstanbula gelip bu direnişi tek kelimeyle süpürmesi sonucu son bulmuş ve isyancıların elebaşları ölüm cezasına çarptırılmıştır.

Günümüzde de Balkan Türklerinin hala vazgeçmediği Türk milliyetçiliği ve Atatürkçü olmaları hala rövanş isteği uyandırıyor birilerinde sahiden şu an Türkiye'de yaşananlar neydi ki ?
berk 2011-01-22 11:37:07
İttihat ve Terakki bünyesindeki subaylar Rumeli özellikle Makedonya civarında 1903 civarındaki Makedon-Slav ayrılıkçı isyanlarını bastıran kişilerin ta kendileridir!
fes 2011-01-22 18:56:21
Oktay Sinanoğulu bir kere tarihçi değil, ama ondan tam olarak ne okudun, onu da bilmiyoruz. Kesin olarak bildiğimiz bir şey var, o da Oktay Sinanoğulunun sapna kadar Atatürkçü olduğudur.

bak şunu iyi belle: Yeni Oasmanlı hareketinden Jöntürk hareketi doğdu, Jöntürk hareketinden İttihad ve Terrak ve hürriyet ve itilaf fırkası.

Atatürk bir İttihatçıydı. İttihad ve Terrakkiden CHP doğdu, Hürriyet ve ittilaf fırkasından 1925'de Serbest fırka doğdu. Demokrat parti, Adalet partisi, Anavatan partisi, Doğru yol partisi ve Akpe o yplun yolcusudur.

Atatürk'ün fikir babaları senin katil dediğin Namık Kemal ve Tefik Fikret'tir.

Mithat Paşa'yı Taif'de boğduran da senin Abdülhamit hanındır. Sevsinler senin hanını, Balkan harbinin utancı onun boynunadır.
TARAFSIZ 2011-01-22 19:32:38
''Atatürk bir İttihatçıydı. İttihad ve Terrakkiden CHP doğdu''

Yahu Fes ''kamera şakası'' gibi adamsın,Ulu Önderimiz ''İttihatçıydı'' diyorsun,madem öyle Berk'in yazdığı isimler niçin Türkiye Cumhuriyrtine giremediler hiç düşündün mü? İttihatçı Doktor Nazımlar niçin Atamıza pusu kurdular İzmir'de hiç düşündün mu?

Kendilerini Türk maskesi altında gizlemiş koca burunlu kıllıları rehper edinirsen kendine elbette yolunu şaşırırsın Fes,aynen beş kelime TÜRKÇE konuşamayan birini bulgaristan Türklerinin Önderliğine layık gördüğün gibi.

Yukarıda sana hemşerimiz Raif Karadağ'ı okumanı önermiştim,şimdi önceliği değiştiriyorum once ''Oktay Sinanoğulunun sapna kadar Atatürkçü'' dediğin hocamın bi zahmet bütün eserlerini oku.
fes 2011-01-22 20:19:03
İttihat ve Terraki mensupları 'Anasırı Osmanye' fikrine inanıyorlardı. Anasırı Osmanye, iparatorluğun bünyeside yaşayan müslüman ve gayrı müslümlerin bir millet oluşturmaları demektir. İbrahim Şinasi, Namık Kemal gibi aydınların ortaya attı bir fikir. 40-50 sene boyunca buna inanıldı, ancak hristiyan teba kendileriyle dalga geçiyordu, bizimkiler bir türlü akıllanmıyordu.

Yane Sandanski mesela bu Anasırı Osmaniye fikrine inanmıştı, mparatorluğun yaşamasından yanaydı. Sonunda bu fikirlerinden dolayı milliyetçi makedonlar tarafından katledildi.

Bu arada Rusya'nın Kazan bölgesinden bazı aydınlar geİstanbul'a gelip türkçülük fikrini ortaya attılar. Bu hengame içerisinde geldik İstiklal harbine. Atatürk Anasırı Osmaniye fikrinden vaz geçti, türk milleti fikrini ortaya attı.

Atatürk minimalist, İttihatçılar maksimalistiler. Atatürk cumhuriyeti savunuyordu, İttihatçılar meşruti monarşiyi.

Doktor Nazım'la Cavit bey çok güçlü kişiliklerdi, cumhuriyeti kurma işinde engel çıkarabilirlerdi. İzmir suikastıyla ilişkilendirilerek asıldılar. Devrimler kanlı olur, ama devrimlerin içinde en az kanlısı türk devrimidir.
TARAFSIZ 2011-01-22 22:16:27
Cevap niteliğinde bir yazımı uçurmuşlar, olsun sorun değil, orda yazdıklarımın tamamını Oktay Sinanoğlu hocam ve Raif Karadağ'nın kitaplarından okudum.Benim gibi yüzbinlerce kişi o kitapları okudu, yazımı silmeniz hiçbir şey değiştirmez.
Silenin elleri dert görmesin.
Fes ile Tarafsız'a 2011-01-22 22:58:33
"Atatürk minimalist, İttihatçılar maksimalistiler. "

Ben burada ara sıra tarih bilen akıllıdır, diye yazıyorum ama tarih okumadım, benimkisi biraz tutku.


Bu arada Oktay Sinanoğlu ve Raif Karadağ'nın eserlerinden hiçbirini okumadım.

Tarih bilgim Prof. C. Hakov'un ÇAĞDAŞ TÜRKİYE TARİHİ ve aynı bilim adamının Türk Bulgar ilişkileri konulu değişik teblilerinden ve yazılarından derine inmez.

"Atatürk Minimalıst" idi saptaması beni düşündürdü.
Bir çok defa Bulgaristan'da kalan Türkler topluca rüyama girmiş ve her defasında Osmanlıyı dev bir çınar, bizleri ise, iki devlet arasına sınır çekilirken, hududun Bulgar tarafına kesilip düşen köksüz bir dal olarak görmüşümdür. 130 yıldan beri bu dal köksalmaya, yeşermeye çalışıken 6 göç oldu ve budana budana yoluna yoluna bugünkü duruma geldik. İşin özünde "minimalizim" olmasaydı, umuda şans tanımak için yeni bir zar atılır mıydı acana!
TARAFSIZ 2011-01-22 23:30:53
''Fes ile Tarafsız'a 2011-01-22 22:58:33''

Abi söylemek istediklerini çok iyi anlıyorum ''Atamız İttihatçılar gibi satılmış-maceracı değil,gerçekçiydi'' diyorsun benim anlayabildiğim kadarıyla,doğrudur abi ben de aynı kanıdayım.

Yalnız abi bizim Fes kedisiyle çok çabuk çelişiyor,iki saat önce söylediği şeyle iki saat sonra söylediği şey farklı oluyor.

İki saat önce ''Atatürk bir İttihatçıydı''

İki saat sonra "Atatürk minimalist, İttihatçılar maksimalistiler."
fes 2011-01-22 23:52:16
Minimalist derken imparatorluk ihtiraslarından vaz geçip milli devleti kurmak manasında dedim. Nasynalizım çağında Yemende ölmeye ne gerek vardı? Sonra türklerin insan kaynakları da sonsuz değil, 300 sene boyunca harp meydanlarında inanılmaz insan kaybettik.

Bazı çok değerli soylar çoraklaştı, belki de yok oldu. Nihayet oturup biraz toparlanmalıydık. Mesela İstiklal harbinden çıktığımızda kadın erkek dengesi müthiş bozulmuştu; nufuz, yaşlılar, kadınar ve çok az erkekten oluşuyordu. Denge ancak 1946 senesinde yeniden sağlanabildi.

Ben Türkiye'nin başında olsaydım, Balkanlar'da kalan türklerin tamamını acilen Türkiye'ye getirirdim. Çok değeli genetik malzemenin oralarda heba olması akıl karı bir iş değildir.
fes 2011-01-23 00:04:07
İttihatçılar satılmış insanlar değildi, Allahtan kork biraz. Onlar idealist ve inanılmayacak derecedihate dürüst insanlardı.

İttihatçıların kahramanlıkları ve fedakarlıkları türk milletine anlatılmadı.
TARAFSIZ 2011-01-23 00:14:17
hırant'ı bile yırtık ayakkabısıyla senin algıladığın İttihatçılar gibi algılattılar millete,sana nasıl algılatılıyorsa oyle algılarsın!Geç bunları.........
fes 2011-01-23 00:23:13
E, tarihi sürecleri iyi bilmezsen çelişki olmayan şeyleri çelişki sanırsın. İki aat önce ve sonra söylediğim hep aynı.

Atatürk İttihat ve Terrakki mensubuydu, ancak A takımından değil, C takımındandı. 1918 sonunda mütareke olunduğunda İttihat ve Terrakki harbin kaybedilmesinin müsebbibi olarak kanunen yasaklandı.

1919'da milli mücadelenin başına geçen Gazi hazretleri, öteden beri savunduğu cumhuriyetçi fikirlerini hayata geçirdi. CHP kuruldu ve yeni bir syfa açıldı.

Çelişki dediğinin hal-çaresi budur aga.
fes 2011-01-23 00:29:01
Nasıl algılattılar, ölmüş adamın ayağına yırtık ayakkabı mı giyidirdiler? Yoksa öleceğini biliyordu da, öldükten sonra yırtık ayakkabılarla görsünler propaganda olsun diye o sabah yırtık ayakkabı mı giyimiçti?

Saçmalamanın sonu yoktur. Ve kiimiş o algılatanlar, ergenekoncular mı?