Ziyaretçi defteri Künye E-gazete
 
DÖVİZ KURLARI
EUR EUR 1.9558 Lv.
USD USD 1.7725 Lv.
GBP GBP 2.27 Lv.
TRL TRL 0.3079 Lv.
Anasayfa Haberler   Yorumlar   Edebiyat Video Arşiv
14 Aralık 2019
HABERLER » Kırcaali
Maliye ve Kültür Bakanları Dyankov ve Raşidov, Kırcaali’yi ziyaret ettiler

Maliye ve Kültür Bakanları Dyankov ve Raşidov, Kırcaali’yi ziyaret ettiler

17 Şubat 2011

Bugün Başbakan Yardımcısı ve Maliye Bakanı Simeon Dyankov ve Kültür Bakanı Vejdi Raşidov Kırcaali’yi gayri resmi ziyaret ettiler. Basına yapılan açıklamadan iki bakanın Türkiye Cumhuriyetine resmi bir ziyaret öncesi Arda boyu şehrine uğradıkları anlaşıldı. Misafirleri Kırcaali valisi İvanka Tauşanova ve GERB milletvekili Tsveta Karayançeva karşıladılar. İç İşleri Bakanlığının İl Polis Müdürlüğü şefi Valeri Baranov ile de görüşmesinden sonra Dyankov ve Raşidov, GERB partisi üyesi girişimcilerle görüştüler. Vali Tauşanova bakanları selamladı ve ressam Bojidar Meçev’in eski Kırcaali’yi resmeden tablolar hediye ederek, eski Rodop evlerin canlandırılması ümidini ifade etti.

Basına kapalı geçen görüşmeden sonra gazetecilerden kendisine “Gorna Arda” projesi sorulan Raşidov, Ocak 2013’te başlayacak olan inşaatta uzun yıllar 3 ile 4 bin kişiye iş sağlanacağını açıkladı. Kültür Bakanı, “Proje start aldı, fakat hala idari problemler var. Bunun için EVN elektrik şirketi ekipleri projeyle ilgili kişilerle bölgede görüşmeler yapacaklar. Şirketten Ocak 2013 yılında “Gorna Arda” projesinin temeli atılabileceğine kanaat getirdiler”, dedi. Raşidov, projenin Türkiye ve Yunanistan açısından bakarak, uluslararası önemini belirtti. Bu komşu ülkelerde büyük problem olan sellerden dolayı her yıl tahliyeler yapıldığını hatırlattı ve bu barajın uluslararası ilişkilerin gelişmesi yönünden de çok önemli olduğunu söyledi.

Daha sonra Kültür Bakanı Vejdi Raşidov, Dyankov’un eşliğinde “Kadriye Latifova” Sahneli “Dimitır Dimov” Drama ve Kukla Tiyatrosunu ziyaret etti. Kırcaali tiyatrosunun yeni müdürü Plamen Panev tarafından karşılanan misafirler tiyatro topluluğu ile görüştüler. Raşidov, tiyatroya ürünlerini yurtiçi ve yurtdışı sahnelerde rahat tanıtabilmesi için gerekli otobüs ve ses sisteminin sağlanacağını Maliye Bakanı önünde vadetti.

Başbakan Yardımcısı Dyankov’un programında ise Milli Gelir Ajansının Bölgesel Müdürlüğünü teftiş etme ve İl Yönetim binasında iş dünyası temsilcileriyle görüşmeler vardı.

Kaynak: Resmiye MÜMÜN


Kategoriden tüm haberleri oku


 YORUMLAR


HASAN 2011-02-17 23:30:30
Vejdi bey hangi vicdanla Kırcalıya ayak basıyor ,annesinin hatırası olan güzelim oyunları olan o Tiyatroyu kapattıktan sonra, hainler birgun cezasını bulacaklar, o zaman gelecek birgun.
doğrucu 2011-02-18 12:46:38
Hadi hayırlısı bakalım ''Okarı Arda'' projesi Ocak 2013’te başlayacakmış,sevgili hemşerilerim sıkın dişlerinizi şunun şurasında kaldı iki sene,iki seneye kadar kim ole kim kala ama hayatta kalmayı başarabilen 3000 ila 4000 kişiye iş imkanları doğacak.

''Okarı Arda'' projesini Ceylan Holding 2001-2002 s. başlatabilirdi ama bulgarların Türk şirketleri karşısında tutundukları ırkçı tavır ve B.Ecevit sayesinde bu iş olmadı..
Proje 2002'de başlasaydı Milli Piyango'nun değişiyle şimdiye kadar çoktan ''AMORTİ'' olacaktı...

Bu arada bir arkadaşımız Berk'in öz be öz TÜRK adından rahatsız olmuş, gülermisin ağlarmısın.......
Nalbant Alis Usta ya 2011-02-18 12:56:22
Nalbant Usta sen zamaninda emegini nalbantliktan kazanirken alemler bu siyasetçiligi benimsemis ekmeyini oradan çikacagini iyi ve akilli bir biçimde dusunmus senin ise nalbantligin sonu geldiginden haberin yokmus simdi ise geç olmus artik sen nalbant usta yerine(vulkanizator) lastikçilikle degistir artik.
berk 2011-02-18 13:19:22
Berke. 2011-02-18 12:37:43
Berk Sana O ismi kimler koymuslar? yoksa Anne ve Baban birilerinden mi duymus bu ismi. bu isim bence batili hristiyan ingiliz isimlerinden farkli deyildir Ismi koyarken Annen Baban Atalarina yaani Buyuk Anne ve Babalarina sormali ve onlarin tavsiye ettigi ismi tasimalidir. aksi taktirde Yaziiiik turkluk elden gidiyor demenin vakti gelmiyormu bir dusunelim hepimiz. Turk olmak Turk Kanini Tasiyan birisi boyle akillara yakin olan kiskirtici isimleri tasimak deyilde aklindan geçirmesi dahi kusku vericidir kardes ben olsam bu yureyimin temizligi sureçte bu ismi kuskusus mahkeme usulu degistiriirim kusura kalma? fakat bu isim muslumanlara taabi olan bir isim deyildir kesinnikle.

---------------------------------------------------------------

Ben Türk atalarıma ait olan bir ismi taşıyorum öz be öz Türk ismi olan bir ismi! Evet Annem Babam bana gerçek bir Türk ismi koymuş!

Türklük öz be öz bir Türk ismi taşımakla gitmez aksine Türklük Türklerin Şaman olduğu süreçte onları Müslüman yapmak için katliamdan geçiren kişilerin ismini çocuklara şerefli isimler diye vererek gider!

Atalarımızı katliamdan, tecavüzlerden geçirenlerin ismini çocuklarımıza çok güzel isimler diye koyan bir toplum kimlik trajedisinin tam ortasında kalmıştır bulunduğu durum acizyetinde bile olamaz!

Benim atalarım Arap, Fars, Kürt yada başka bir Ortadoğulu Semit değildi, Atalarım olmayan halkların Arap, Acem isimlerini değil yüzde yüz atalarım olan Türklerin ismini taşıyorum bundan utanmak mı? Olsa olsa gurur verici bir duygu!

Biri yüzde yüz Türk ismi taşırsa daha az Türk oluyor ama aksine Türk orjinli bir isim taşımazsa Arap, Fars ismi taşırsa daha fazla Türk oluyor ? Hadi gerçekten!

Türk olan ve Türk kanı taşıyan biri olarak ismim de kanım kadar Türk ya peki senin kanın ismin kadar Arap mı?

Sizin gibi Arapperestlerde böyle kışkırtıcı bir duygu uyandıran ismi taşımak güzel duygu!

Evet, bencede sen mahkemeye gidip Türk olmama rağmen niye ben bir Arap ismi taşıyorum deyip, Türk ismi edinmenin zamanı geldi deyip, Atalarımı katliamlardan geçiren bir halkın isimlerinden biri değilde kendi öz atalarımın öz Türk isimlerinden birini taşımalıyım düşüncesiyle ARAP ismini değiştirmelisin.

Kişisel olarak Müslümanlığa, Araplığa uygun isim taşıma derdinde değilim TÜRKLÜĞE uygun isim taşıma derdindeyim! İlk önce Türküm sonra diğerleri..........

Ben Türk ismi taşımakla gurur duyayım kendi atalrımın ismini taşımakla sende Arap ismi taşımakla başkalarının atalrının ismini taşımakla gurur duy burda elden giden bir Türklük varsa sanırım seninki!

Yeterince açıklayıcı olmadıysam yazarsın yine gerekli şekilde haddini bildiririz. Bir de bir Etimoloji sözlüğü edin bak oradan hangi isim hangisi değil ve isminin karşısında Türkçe bir keilme değil ibaresi gördüğünde bana değil anne, babana, dedene hayıflan!
doğrucu 2011-02-18 15:01:50
Berk bu ne?Çokk sert girmişsin yav,sanki Şamanizme geri dönme arzusu içindesin gibi gibi his uyandırmışsın.Şamanizim dünyanın son dini İslama göre biraz iptidai sayılmaz mı?

Araplarla küçük çaplı sürtüşmeler yaşadık fakat Türkler İslamiyet'i Arap'ın zoruyla değil, kendi rızalarıyla kabul etmişlerdir...
Er 2011-02-19 09:22:28
Dogramaci az surtushme diyorsun, senin adon kesin kuteybedir
berk 2011-02-19 10:29:57
(Berk bu ne?Çokk sert girmişsin yav,sanki Şamanizme geri dönme arzusu içindesin gibi gibi his uyandırmışsın.Şamanizim dünyanın son dini İslama göre biraz iptidai sayılmaz mı?)

Yok sert girdiğim falan yok, Şamanizme dönme arzusu falan da yok, ki olabilirde bu benim bileceğim iş

Evet Kesinlikle Şamanizm kendi dininden olmayan bir toplumun mallarını yağmalanmasına izin veren hükümler içermediği için mi iptiadidir?

Şamanizm kendi dininden olmayan bir toplumun vatanının işgal edilip işgal edilen toprakların gerçek sahibi olanlar kendi dinini kabul etmezse bunları kendi vatanlarında kafa vergisi ödemeye zorunlu kılmadığı için mi iptidaidir?

Şamanizm kendi dininden olmayan bir toplumun evli kadınlarının ve kızlarının tüm insanlık onuru, ahlakı ayaklar altına alınarak cariye yani cinsel amaçla köle yapılmasına izin vermediği için mi iptiadir?

Şamanizm kendi dininden olmayan toplumların vatanlarının silah zoruyla, katliamlarla, tecavüzlerle işgal edilip zorla dinlerinin değiştirilmesine izin vermediği için mi iptiadir?

Şamanizm erkeklerine sayısız cariye (yani cinsel amaçla köle hale getirilmiş) hakkı tanımadığı için mi iptaldir?

Şamanizm kendi inancını şiddetle yaymadığı ve kendi inancı tüm insanlık tarafından kabul edilinceye kadar şiddeti cihadı kabul etmediğin için mi iptiadir?

Şamanizm kadını en üstte tutan anaerkil yapıdan gelip kadını erkeğin kaburgasından yaratılma gibi mitlerle yarım yamalak bir varlık kabul etmeyip, toplumsal süreçte onun eş olarak 2. , 3. , 4., kadın olarak yada hiçbir söz hakkı olmadan cariye olarak sayısızca alınabileceğini kesinlikle kabul etmediği için mi iptiadir?

Şamanizm tüm bu yukarıda anlatılan insanlık onurundan yoksun fiilleri onaylayan bir Tanrıya sahip olmadığı için mi iptiadir?

Hadi bir düşünelim!

Köleliği ne İncil, ne Tevrat, ne de Kur'an'daki ayetler kaldırmıştır köleliği Tanrı karşısında eksik, yetersiz ona muhtaç, aklı ermeyen, kapasitesi sınırlı kabul edilen insan dediğimiz varlığın onuru ve onun kuralları tamamiyle kaldırmıştır! Desenize Tanrının bu kutsal kitaplarda yapamadığını yapmışık bu eksik, aciz, kudretten yoksun, yarım yamalak halimizle!

(Araplarla küçük çaplı sürtüşmeler yaşadık fakat Türkler İslamiyet'i Arap'ın zoruyla değil, kendi rızalarıyla kabul etmişlerdir...)

Bir toplumun kültürünün tamamiyle yasaklanıp, mabetlernin yıkıntılara çevrilmesi, yüzbinlercesinin katledilmesi, kadınları ve kızlarının tecavüzlerden geçirilip hiçbir söz hakkı olmayan cariyeye çevrilmesi(anlı şanlı İslam Hukuku bu konuda bir mahsur görmez!), bir toplumun çocuklarına istediği isimlerin verilmesinin bile engellemesi evet bunlar küçük çaplı sürtüşme sadece büyük çaplısı nasıl olur bilemedik!

Tüm bunları onaylayan İslam Halifesi Ömer adaletli sıfatıyla anılır ama benim atalarıma karşı değil!

Bize resmi tarihte anlatılan bir gün Türkler gezerken aa bak bu din bizim dinimizle ne kadar benziyor hadi Müslüman olalım şeklindeki tespit ve veriler ilkokul çocukları için hala idealdir!

İnsanların inançları yada kutsallarına saygısızlık etmek amacıyla değil, gerçeğin tespiti için ortaya konulmuş olgulardır bunlar hoşumuza gitse de gitmese de vaziyet budur. Bana göre herşey eleştirinin konusu olmalıdır ki bizi gerçek Tanrıya yaklaştırsın, çünkü Evrenin Yaratıcısı mantığın yanındadır, anlamsız doğmaların değil, biz insanların iki yüzlü ibadetlerindense içten eleştirilerinden mutluluk duymaktadır ki gerçek yaratılış amacımızda akılla en doğruları bulabilmektir.
doğrucu 2011-02-19 15:24:05
Berk, İslam konusundaki senin bu düşünce tarzın varya bana hiç yabancı gelmedi, aslı-(orjinali) sana ait değil, bazı Karay-Karim Musevi Türklerinin Berk gibi bazı safları gaza getirme düşüncesidir.Seni Emir'e havale ediyorum, ben uraşamam kusura bakma...
berk 2011-02-19 15:54:12
(Berk, İslam konusundaki senin bu düşünce tarzın varya bana hiç yabancı gelmedi, aslı-(orjinali) sana ait değil,)

İlginç ben burda İslam konusundaki düşünce tarzımı dile getirmemedim Şamanlık ne olduğunu bilmeden onu iptidai olarak nitelendiren zihniyetle dalgamı geçiyorum zevk alarak!

Farkındayım insanların gözlerini kapadıkları, görmek istemedikleri, halının altına süpürdüklerini gözlerine sokunca gözler ilk defa karşılaştıkları bu şeyler karşısında faltaşı gibi açılıyor!

Ben birilerinin fikirlerini kopya etmiyorum kendiminkileri açıklıyorum, birilerinin fikirlerini yüzyıllarca yıldır kopya eden senin gibilerdir!

(bazı Karay-Karim Musevi Türklerinin Berk gibi bazı safları gaza getirme düşüncesidir.)

Karay-Karaim Musevi Türkleri dediğin cemaat nerdeyse bir avuç insandan oluşan küçük bir grup, bulundukları Litvanya'da bile bir etkileri yok kendi halinde yaşarlar kimseyi gaza getirdiklerini görmedik ama içimizdeki Arapperestleri gaza getirenler kim acaba?

(Seni Emir'e havale ediyorum, ben uraşamam kusura bakma...)

Tabiki uğraşamazsın önceki yorumumdaki sorularımın ve eleştirilerimin tamamının doğru olduğunun sen de farkındasın bunlara senin verecek bir cevabın aynı diğerleri gibi, bu arada beni havale edeceğin kişi en azından Türk olsun!
Berke 2011-02-19 17:09:30
Berk Sen ismiyle ve birikimleriyle beraberinde Muslumaanliga karsi MASOMLUK Tasiyan INCILI ellerinden dusurmuyen birisin Sana kardes Demekten Dostum Demekte Daha fazla yarar vardir.Tabii ki O senin isindir su ki benim ismim seni ilgilendirir ise Mahkemeye gitmeya ihtiyaçduyulmaaz benim ismim iste Atamin ismidir MUSTAFA OGLU MUSTAFA bunun daha otesi yok DOSTUM bu kelimeyi kyafirlerde boyle soyer . ne alemi varki.
bozkurt. 2011-02-19 17:17:42
Berk gunumuzde Turk milleti uççesittir !1.Selçuklular 2.Karahanlilar 3.Osmanlilar Se simdi Hangilredensin sence.ha gorelim seni neyine tartisiyorsun.
berk 2011-02-19 19:01:57
(Berk Sen ismiyle ve birikimleriyle beraberinde Muslumaanliga karsi MASOMLUK Tasiyan INCILI ellerinden dusurmuyen birisin)

Bence sen bu yazamama yeteneğinle hiçbir dinin inanırı olamazsınki senin kapasite yetmez buna sen kafanı göm toprağa andaval olmaya devam et. Bir defa Masonluk diye bir şey vardır masomluk diye bir şey yoktur, Masonluğun da temelde ve direk olarak İncil'le bir ilgisi yoktur, İncil elimden düşürmediğin bir kitap değildir ki olabilirdi de bunun senin gibi okuma yazmayı bile sökme başarısı gösterememiş bir andavalı ilgilendiren tarafı olduğunu sanmıyorum!

(benim ismim iste Atamin ismidir MUSTAFA OGLU MUSTAFA bunun daha otesi yok)

öyle mi?

Aynı ismi taşıyan Atatürk'ten senin gibi Arapperestleri hizaya getirecek sözler;

Kader, Kaza, Talih, Tesadüf Arapçadır, Türk'ü ilgilendirmez!

Aynı adığı taşıdığın Gerçek Türk Atan Halifelik ve Salatanatlığı kaldıran liderdir. (hoşuna gitmedi dimi benim çok gitti!)

Aynı adığı taşıyan atan Müslüman ümmetçiliğe düzeyinde bir ülke kurmayı reddedip, Türk ulusçuluğu temelinde bir vatan kurdu. (hoşuna gitmedi dimi benim çok gitti!)

Aynı adığı taşıyan atan Arap gelenek göreneklerini değil, Türk gelenek göreneklerine göre yaşanmasını salık verirdi. (hoşuna gitmedi dimi benim çok gitti!)

Aynı adığı taşıyan atan insanın kendi Yaratıcısına kendi dilinde yani Türkçe ibadet edilmesini savunurdu. (hoşuna gitmedi dimi benim çok gitti!)

....Liste böyle uzar gider ve Arapperestleri kahreden bir kronolijidir bu, senin gibi soyunun ne olduğundan haberi olmayan, kendi gerçek köklerinden utanan, daha kendi dilinde Türkçe yazmayı bile beceremeyen yaratıkların!

Bu yazıyı yazıcıdan çıkar duvarına as bana nasıl ayar çekmişler böyle diye hayıflanarak!

(DOSTUM bu kelimeyi kyafirlerde boyle soyer . ne alemi varki.)

İnsanları 7. yüzyıl Arap sınıflandırma terminalojisindeki kelimelerle tasnif etmiyorum, 2010 yılındayım!

Dünya ülkem, tüm insanlar kardeşim, iyilik yapmak dinim!

(Berk gunumuzde Turk milleti uççesittir !1.Selçuklular 2.Karahanlilar 3.Osmanlilar Se simdi Hangilredensin sence)

Günümüzde Türk milleti üç çeşit falan değildir!

Selçuklular mı 1300lerde tükenmiş hanedanlık günümüzde ? Karahanlılar günümüzde? Osmanlılar günümüzde? Bunlar Türk milleti çeşidi falan olmayıp, Türk toplumlarını yöneten hanedan ve bu hanedanların kurduğu devlet isimleridir!

Ben Atatürk'ün kurduğu Türkiye Cumhuriyeti'nin Türküyüm yeterince açık oldu mu?
fes 2011-02-19 23:03:38
Şamanist dönemimizden kalan adetlerimiz:

- Gidenin arkasından su dökmek eski Türkler'deki su kültünün doğurduğu bir adettir.

- Cami avlularında mum yakılması, ağaçlara bez ve çaput bağlanması.

- İstenmeyen bir olay duyulduğunda tahtaya el ile tokmak gibi üç kere vurulması da, kötülükten korunmak, kötü ruhların duymasını önlemek amacına yönelik eski bir Şaman inanışıdır.

- Kurşun Dökme de Şaman geleneklerinden kalan bir adettir.

- Mezar taşı. Arap dünyasında mezar taşı yoktur.

- Şamanlar ayinlerinde davul ve kopuz kullanmışlardır. Şaman geleneğinin devamı olarak Osmanlı türklerinde Hz.Muhammed'in, Hz. Ali’nin hayatları müzikle okunmaktadır. Mevlit ve İlahiler sadece Anadolu’da uygulanan müzikli anlatımlardır.
doğrucu 2011-02-19 23:09:30
Berk, İslam ve Şamanlık konusundaki senin bu düşünce tarzın varya bana hiç yabancı gelmedi, aslı-(orjinali) sana ait değil, bazı Karay-Karim Musevi Türklerinin Berk gibi bazı safları gaza getirme düşüncesidir.Bunların internette grubu var reklam olmasın diye adres vermiyorum,her fırsatta her zaman 68 kuşağı olduğunu söyleyen serseri görünümlü sahte Şamancı akıl hocaları Prof. aynı senin gibi (ego canavari kişilik biri) Berk.Bu Prof. kandırabileceği gençleri kendi dini Museviliğe çekemeyeceğini bildiğinden Şamanlığa davet ediyor, takipçilerinin %90 fazlası Kızılbaşlardan, sana uyar dimi Berk?
Önüne geleni (arapperestlikle) itham ediyorsun Berk,ben bu yaşıma kadar (arapperest) bulgaristan Türkü görmedim,bırak artık bu yana yuna çamır atmaları,herkes senin gibi düşünmek zorunda değil.Benim gibi hiç Türkçe eğitim görmemiş insanlardan kusursuz mükemmel Türkçe yazmamızı bekleme.Sana burdaki bazı arkadaşlar (tek taktir edilen adam) rolü biçtiler fakat bilmem farkındamısın sana yüklenen bu rol ağir gelmeye başladı,taşıyamıyorsun..

Seni Emir'e havale ediyorum çünkü Emir Mısır El-Ezher Üniversitesinde İslam Tarihi üzerie eğitim almış biri.
berk 2011-02-19 23:29:13
Güzel örnekler teşekkürler
Kariyimler dinci oldu 2011-02-20 00:07:46
Karay yahudilerinin şamanizım pompaladıklarını nereden çıkartıyorsun? Tersine, karay yahudileri tarikarların içine yuvalanmışlardır.

Birkaç isim verelim: Ülker şirketinin kurucusu Sabri Ülker karayim yahudilerinden gelmektedir. İstanbul yahudisi bir kızla evlenmiştir (daha sonra eşi müslümanlığa geçmiştir). Dışişleri bakanı A. Davutoğulu Karayim kökenlidir ve Ülkerlerin damadıdır.

Ünlü tarihçi Kemal Karpat.Ünlü yazar Refik Halit Karay soy isminden de anlaşılacağı üzere Karayim yahudisidir. Milli mücadelede Atatürk'e karşı sert yazılar döşenmiş, 1924'te meşhur 150'likler listesine girerek sürgün edilmiştir.
berk 2011-02-20 09:49:38
(Berk, İslam ve Şamanlık konusundaki senin bu düşünce tarzın varya bana hiç yabancı gelmedi, aslı-(orjinali) sana ait değil, bazı Karay-Karim Musevi Türklerinin Berk gibi bazı safları gaza getirme düşüncesidir.)

Aynı yorumu ikinci defa yazarak eleştirmişsin bende ikinci defa yazarak cevaplıyorum

İlginç ben burda İslam konusundaki düşünce tarzımı dile getirmemedim Şamanlık ne olduğunu bilmeden onu iptidai olarak nitelendiren zihniyetle dalgamı geçiyorum zevk alarak!

Farkındayım insanların gözlerini kapadıkları, görmek istemedikleri, halının altına süpürdüklerini gözlerine sokunca gözler ilk defa karşılaştıkları bu şeyler karşısında faltaşı gibi açılıyor!

Ben birilerinin fikirlerini kopya etmiyorum kendiminkileri açıklıyorum, birilerinin fikirlerini yüzyıllarca yıldır kopya eden senin gibilerdir!

Karay-Karaim Musevi Türkleri dediğin cemaat nerdeyse bir avuç insandan oluşan küçük bir grup, bulundukları Litvanya'da bile bir etkileri yok kendi halinde yaşarlar kimseyi gaza getirdiklerini görmedik ama içimizdeki Arapperestleri gaza getirenler kim acaba?

(Bunların internette grubu var reklam olmasın diye adres vermiyorum,her fırsatta her zaman 68 kuşağı olduğunu söyleyen serseri görünümlü sahte Şamancı akıl hocaları Prof. aynı senin gibi (ego canavari kişilik biri) Berk.Bu Prof. kandırabileceği gençleri kendi dini Museviliğe çekemeyeceğini bildiğinden Şamanlığa davet ediyor, takipçilerinin %90 fazlası Kızılbaşlardan, sana uyar dimi Berk?)

Valla tanımam etmem bu senin 68 kuşağı Şamancılarını, kimseyi bir dine davet ettiğim yok, Müslümanlığı bırakmasını söylediğim yok, kendimin müslüman olmadığımı da belirtmişliğim yok, sadece ben mantık olarak herşeyi ama herşeyi eleştirilebilir kabul ederim! Kızılbaş olmayan biri olarak Arapperestlerle ortak yanlarım olmasındansa Türkçe yani kendi dilinde ibadet eden, kadınlarını birlikte ibadet edilebilecek varlık statüsü veren Kızılbaşlarla ortak yanlarımın olması çok daha uyar bana evet!

Şamanizm'i ilkel bulanlara sorduğum sorulara cevap alamadım soruları yeniden yineleyeyim!

Evet Kesinlikle Şamanizm kendi dininden olmayan bir toplumun mallarını yağmalanmasına izin veren hükümler içermediği için mi iptiadidir?

Şamanizm kendi dininden olmayan bir toplumun vatanının işgal edilip işgal edilen toprakların gerçek sahibi olanlar kendi dinini kabul etmezse bunları kendi vatanlarında kafa vergisi ödemeye zorunlu kılmadığı için mi iptidaidir?

Şamanizm kendi dininden olmayan bir toplumun evli kadınlarının ve kızlarının tüm insanlık onuru, ahlakı ayaklar altına alınarak cariye yani cinsel amaçla köle yapılmasına izin vermediği için mi iptiadir?

Şamanizm kendi dininden olmayan toplumların vatanlarının silah zoruyla, katliamlarla, tecavüzlerle işgal edilip zorla dinlerinin değiştirilmesine izin vermediği için mi iptiadir?

Şamanizm erkeklerine sayısız cariye (yani cinsel amaçla köle hale getirilmiş) hakkı tanımadığı için mi iptaldir?

Şamanizm kendi inancını şiddetle yaymadığı ve kendi inancı tüm insanlık tarafından kabul edilinceye kadar şiddeti cihadı kabul etmediğin için mi iptiadir?

Şamanizm kadını en üstte tutan anaerkil yapıdan gelip kadını erkeğin kaburgasından yaratılma gibi mitlerle yarım yamalak bir varlık kabul etmeyip, toplumsal süreçte onun eş olarak 2. , 3. , 4., kadın olarak yada hiçbir söz hakkı olmadan cariye olarak sayısızca alınabileceğini kesinlikle kabul etmediği için mi iptiadir?

Şamanizm tüm bu yukarıda anlatılan insanlık onurundan yoksun fiilleri onaylayan bir Tanrıya sahip olmadığı için mi iptiadir?


Nedense kimse bu eleştirilere cevap veremiyor soruları es geçip görmezlikten yoksa Şamanizmin onaylamadığı bu olguları onaylayan dinler mi var?

Köleliği ne İncil, ne Tevrat, ne de Kur'an'daki ayetler kaldırmıştır köleliği Tanrı karşısında eksik, yetersiz ona muhtaç, aklı ermeyen, kapasitesi sınırlı kabul edilen insan dediğimiz varlığın onuru ve onun kuralları tamamiyle kaldırmıştır! Desenize Tanrının bu kutsal kitaplarda yapamadığını yapmışık bu eksik, aciz, kudretten yoksun, yarım yamalak halimizle!

Buda mı yanlış değil? Yalancı mıyım ?

(Önüne geleni (arapperestlikle) itham ediyorsun Berk,ben bu yaşıma kadar (arapperest) bulgaristan Türkü görmedim,)

Ben gördüm Türkiye'ye göç edip aha biz yeterince Müslüman değilmişiz galiba deyip saçma sapan kimlikler edinen çok gördüm.

(herkes senin gibi düşünmek zorunda değil.)

Kime benim gibi düşünmek zorunda olduğunu söyledim ki?

(Sana burdaki bazı arkadaşlar (tek taktir edilen adam) rolü biçtiler fakat bilmem farkındamısın sana yüklenen bu rol ağir gelmeye başladı,taşıyamıyorsun..)

Valla sanmam böyle bir rol biçildiğini yorumlarımı beğenen vardır ama bence beni salakça yorumlar yapan biri olarak tanımlayanlarda vardır. Gerçekleri yazmassam bana yaşamak ağır geliyor bu sefer.

(Seni Emir'e havale ediyorum çünkü Emir Mısır El-Ezher Üniversitesinde İslam Tarihi üzerie eğitim almış biri.)

İslam'la Şamanizm'i karşılaştırmak için bu konuda bilgi birikimi olmayan biri, başka birini bul derim ayrıca Şamanizmin ilkel olmadığını sorularla açıkladığım bölüm için yeterli gelmezse ayetlerle açıklarım, ayet yalanlıycak haliniz de yoktur herhalde.
zor oyunu bozar 2011-02-21 20:36:56