Ziyaretçi defteri Künye E-gazete
DÖVİZ KURLARI
EUR EUR 1.9558 Lv.
USD USD 1.7473 Lv.
GBP GBP 2.1232 Lv.
TRL TRL 0.3187 Lv.
Anasayfa Haberler   Yorumlar   Edebiyat Video Arşiv
22 Ağustos 2019
HABERLER » Bulgaristan
Boyko Borisov: Vatandaşlarımız için Türkiye'den yardım istedik

Boyko Borisov: Vatandaşlarımız için Türkiye'den yardım istedik

24 Şubat 2011


Başbakan Boyko Borisov, Libya'da kalan Bulgaristan vatandaşlarının tahliyesi için Türkiye'den yardım istediklerini söyledi.
Borisov BTV televizyon kanalına yaptığı açıklamada Libya'nın Bingazi kentinde kalan Bulgaristan vatandaşlarının tahliyesinin sadece deniz yolu ile mümkün olabileceğini belirterek, "Bu konuda Türkiye'den yardım istedik. Görüşmelerimiz sürüyor" dedi.
Boyko Borisov tahliyelerin tamamlanması için gece gündüz çalıştıklarını kaydederek Dışişleri Bakanlığı'nda kurulan 30 personelli kriz masasının tahliye çalışmalarının koordinasyonunu yaptığını söyledi.
Dışişleri Bakanlığı Basın Merkezi'nden yapılan açıklamada da tahliyeler konusunda, Bulgaristan ile Türkiye hükümetleri arasında yapılan işbirliğinin "mükemmel" olduğu belirtilerek "İskenderun" gemisinin bugün Bingazi'ye ulaşacağı bildirildi.
Açıklamada gemiye binmek isteyen Bulgar vatandaşlarına öncelik tanınacağını ifade edildi.
"KADDAFİ PARAMIZI ÇALDI"
Bu arada Başbakan Borisov konuşmasında Libya-Bulgaristan ilişkilerini değerlendirirken, Libya'da idama mahkum edilen 5 Bulgar sağlık görevlisinin kurtarılması için 2007 yılında Libya'ya 130 milyon dolar ödendiğini hatırlatarak, "Kaddafi bizim paramızı çaldı. Çünkü bu 130 milyon dolar onun cebine gitti" ifadesini kullandı.
Borisov Sofya Belediye başkanlığı yaptığı dönemde de Belediye Başkanı olarak Kaddafi'ye daha önce verilen tüm unvanları iptal ettirdiğini sözlerine ekleyerek, "Çünkü Kaddafi suçsuz insanların üzerlerine suç atarak bizden dünya kamuoyunun önünde haraç aldı" dedi.
AVRUPA, LİBYA'DAN MÜLTECİ AKININA HAZIRLANIYOR
Öte yandan Avrupa Komisyonu'nun insani yardımlardan sorumlu üyesi Kristalina Georgieva da, Bulgaristan Ulusal Radyosuna (BNR) yaptığı açıklamada Avrupa'nın Libya'dan ciddi bir mülteci akını beklediğini bildirdi.
Mültecilerin Türkiye üzerinden de Bulgaristan'a gelebileceklerini ileri süren Georgieva, "Bu gerçekleşmesi çok mümkün bir senaryodur. Türkiye hükümeti ile yakın işbirliği yaparak, böyle bir durumda neler yapabileceğimizi şimdiden belirlememiz lazım" dedi.
Avrupa Komisyonu'nda Kaddafi rejimine karşı tavrın giderek sertleştiğini sözlerine ekleyen Georgiva "Masum insanlara karşı ateş açılmasını emreden bir kişiyle bizim görüşecek hiç bir şeyimiz olmaz. Libya'da yaşananlar kesinlikle kabul edilemez olaylardır" diye konuştu.

Kaynak: aa

Ziyaretci sayısı: 3369


Kategoriden tüm haberleri oku


 YORUMLAR


Perperek Papazı Der ki... 2011-02-24 15:15:05
Avrupa'da hırsızlık işleri Bulgarlar'dan sorulurken hırsızları da soymak varmış.

Burada göbeğini kaşıyan adam Kaddafi'ye haklı olarak madalya vermek lazım.
berk 2011-02-24 15:28:15
Avrupa'da hırsızlık işleri Bulgarlardan sorulurmuş dehşetvari sosyolojik tespitler, felaket bir felsefi tavır ama sıfır kaynak, istatistik bilmem ne olunca dayanılan hipotez sadece dandik bir basmakalıp, bilgi, fikir ve ortada bunlarla bağlantılı olgular olmayınca masa başından salla salla yaz........
Perperek Papazı Der ki... 2011-02-24 16:31:50
Yavru senin yaşın kaçtı? Sor bakalım annene babana Bulgarstan'da çalışırken iş yerinden eve gelirken hiç mi birşey getirmemişler? Sakın dehşete kapılıp onları oforoz etme...
berk 2011-02-24 16:52:21
Moron bey alzheimer tedavisi mi görmektesiniz bilemedim ama yok benimkiler o tipte insanlar değiller zaten Bulgar'da değildir ebeveynlerim, bir halkı olumsuz bir özelliğiyle eleştirel olarak tanımlayabiliriz ama en azından bu eleştirinin sağlam dayanak noktaları olmalı.
H.Efendi 2011-02-24 17:19:22
Gerçeğin yarısı insanların genlerinde kodludur. Hayat boş sayfa olarak başlayan bir oyun değildir...Kumar masasına oturanların herbiri kumarcıdır.
berk 2011-02-24 17:30:05
Tabiki her bireyin farklı bir genetik yapısı var dolayısıyla bazı olgulara diğerlerinden daha fazla yatkınlığı ve toplumları diğerlerinden ayıran farklı yaşamsal kalıpları olduğu tartışma götürmez ve aşikardır ama bir ulusu negatif anlamda eleştirip, belirli suç olgularını o ulusa atfetmek için realitenin kendisine de bizzatihi ihtiyaç vardır. Yoksa bunlar olmaksızın bu iddialar kahve ortamlarındaki basit kalıpların ötesine geçemez, şu hırsız, bu bilmem ne.......
Perperek Papazı Der ki... 2011-02-24 18:33:05
Yavru kuş moron olsa olsa babandır anan da moronestir, istersen moronluk müessesini fazla karıştırma.

Seninkiler o tipte insan değil de ne demek, yani herkes çalarken sizinkiler çalanları ihbar mı ediyordu?

Sahi sizinkiler ne iş yapıyordu cennet bulgaristan'da?
küçük doğan 2011-02-24 19:05:37
vay boyko sen yine abine baş vurmuşun yardım talep etmişin ama sen zaten yüzsüzsün be boyko hani boykot ediyodun ayağı kalkmıyodun at sineği seni
sabri 2011-02-24 20:32:46
Boyko,nun savunucusu berk. Hirsiz dil bulgarlar diyor
berk 2011-02-24 21:30:27
Yok Boyko'yu falan savunduğum yokta sadece Tüm Bulgarları bir suç türüyle isnat etmekte mantıklı bir kanıt göremedim
Perperek Papazı Der ki... 2011-02-24 21:45:19
Yavru kuş hala sizinkilerin ne iş yaptıklarını söylemedin, zor bir soru değil. Hadi yavrum hadi çekirge söyle bakalım ne iş yapıyorlardı cennet bantustan'da?
berk 2011-02-24 23:00:39
Babam Kırcaali'de CMK'da çalışırda annemler de tütün ekerdi dedem aslen Kırcaali merkezdendir ninem ise köyden ama bende köyde bulundum daha çok
Perperek Papazı Der ki... 2011-02-24 23:09:02
Diyorsun ki çalacak bir şeyler bulamadılar öyle mi?
berk 2011-02-24 23:35:52
Evet diyorumki onurlarını kimseye çaldırmadılar evet!

İngiltere'deki Tudorslar döneminde önemli bir Kardinal olan Wolsey yine dönemin filozoflarından ve devlet adamlarından Thomas More'a şöyle der çıkar ve para, devlet ililşkileriyle ilgili olarak

''Eğer boyayla oynuyorsan elinde az da olsa boya lekesi kalır''

Thomas More'da Kardinal Wolsey'e şöyle cevap verir.

''Benim boyam sudur ve asla leke yapmaz!''

Anladın mı?

Yok çözemedim diyorsan ilkokul seviyesinde dipnotlarla açıklarım senin için:)
TARAFSIZ 2011-02-25 00:13:10
Berk, SMK'da ''Yanis'' kimdi diye sor bakalım bubana hatırlacak mı rum gaurunu.Bir de Mitivski'nin samosval şüferlerinden,sakar koca burunlu kıllı Mesrob'u biliyo mu onu da sor.
fes 2011-02-25 01:04:45
Yok çözemedim diyorsan ilkokul seviyesinde dipnotlarla açıklarım senin için:)
----------------------------------

Ne biçim laf bu ya, ikilen ikinin dört ettiğini bilmiyorsan yardımcı olayım bari der gibi bir şey. Hayret vallahi!

Utopyanın yazarı bal tutan parmağı yalamam dedi demesine de, kral Henry'nin celladına kelleyi de kaptırdı. Vur deyince öldüren cinsinden biriydi; eğer kral onu dinleseydi, ingiltere katolik kalır ve skandinav devletleri ayarında bir devletçik olarak kalırdı.

Ancak bunların bulgarların hırsız millet olup olmamalarıyla ne alakası var? Kel alaka. Moron, alzaymer laflarıyla tartışma kişiselleştirildi ve her zaman olduğu gibi ekseninden saptı.Sorumlusunun da kim olduğu belli,fazla izahata gerek yok.

Bence de bulgarlara hırsı millet denebilir, çünkü kruluş aşaması muazzam bir hırsızlığa dayanır. Bay Ganyo denilen adam düne kadar beraber yaşadığı komşularının topraklarına çökmüştür.

Ama 500 sene önce gelenler işgalciydiler, katliyamı hak ediyorlardı dersen mesele başka. O zaman tartışacak bir şey kalmıyor, herkes kendi yoluna.
Perperek Papazı Der ki... 2011-02-25 09:18:33
Yavru kuş ilkokul seviyesinde bir kişi bile anlar babanın bal tutup yaladığını tabi sen öyle değil, olamaz, inanmıyorum diyorsun, tabi tabi öyledir.
Perperek Papazı Der ki... 2011-02-25 11:31:21
Bak yavru moron, seninkiler öyle değil de ne demek seninkiler üç bacaklı asosyal mıydı?

Yani seninkiler çalmadı çalanlara da; aman haaaa sizi gidi "razhititeli na sotsialisticeskata sobstvennost" mu diyordu?

Yani nenen sırtında yada deden eşeğin semeri ile ormandan hiç mi odun getirmedi?
berk 2011-02-25 12:07:38
Anladık ailen hırsızların önde gideni çalın gözümüzde yok çaldığınızda .....

(Avrupa'da hırsızlık işleri Bulgarlar'dan sorulurken hırsızları da soymak varmış.)

Dediğini kanıtla geç lagalugayı !
TARAFSIZ 2011-02-25 12:37:53
Berk,P.Papaz doğru söylüyor, bulgaristan'ın eski komunist sisteminde çalmayan adam bulamazsın, insan evliya olsa bile çalmadan yapamazdı,insanların suçu değil sistem oyleydi dayatıyordu,ya soğuktan oleceksin yada Papaz'ın verdiği ornekteki gibi ''Yani nenen sırtında yada deden eşeğin semeri ile ormandan hiç mi odun getirmedi?'' soğuktan donmamak için ormandan odun keseceksin.

Berk sordun mu bubana, yoksam buban SMK'da çalışmadıda kafadan mı salladın?
Perperek Papazı Der ki... 2011-02-25 14:06:12
Ciddiye alma gibi bir lüksümüz yok zaten, çocuk daha sorunların temelinde ne yattığını bilmiyor. Toplama çıkarma bilmeyen birine yüksek matematik öğretemezsiniz zaten.
Popazın tanidigi 2011-02-25 16:33:05
berkin kush beyninin yuzde biri papazof, fes, tarafsizda olsa hersefherinde berk tarafindan kichlarinin üstüne oturtdurulmazlardi adam sizlen dalgasini gechiyor haberiniz bilem yok ah kafasi basmaz gululerim..

Popaz isimli iskender dununu biliriz senine insanim diye buralarda yorum yazma dangalak bu shunu yanlis yazmis su bunu dogru yazmis sein suratina yapistirinca lafi berk karaibram gibileri agzini acamiyon kalpazan
Perperek Papazı Der ki... 2011-02-25 17:29:52
Aaa bizim ithalatçı ihracatçı vatandaş büyük keşiflerde bulunmuş birileri bizle dalga geçiyormuş da haberimiz yokmuş hadi ordan yavrum.

Ben Bulgarlar hırsızdır dedim, bu sadece benim fikrim değil, dilimize haydut ve vaydutluk müessesini verenler Bulgarlardır, çete kelimesi hangi dilden girmiştir dilimize bilen var mı? Örnek olarak Kırcaali Bulgarları namı değer Saçanlı çapulcularının torunlarıdır. Siz hiç Hayin Boğazı diye bir yer duydunuz mu?

Kendini bu genellemenin dışında tutanlara da kendilerinden örnekler almasını önerdim ama yok herkes çalıyormuş ama kendi aile fertleri Doğrucu Davut'muş gibi bir iddia komikten öte gülünçtür.

Hırsızlık müessesi Bulgaristan'da köklü gelenekleri vardır, Bulgarlar bunu Türk hükümranlığına ilişkilendiriken yüzyıllardır en yolsuz olan Rusya'ya bir açıklama getiremiyorlar nedense.
berk 2011-02-25 20:11:26
(Ben Bulgarlar hırsızdır dedim, bu sadece benim fikrim değil, dilimize haydut ve vaydutluk müessesini verenler Bulgarlardır, çete kelimesi hangi dilden girmiştir dilimize bilen var mı?)

Salla babam salla........... :)

Türkçe'deki Haydut, Bulgarca'daki Haidutin, Sırpça'daki Hayduk, Romence'deki Haiduc, Arnavutça'daki Hajduku, Hırvatça'daki Hajduk, Makedonca Aiduk kelimesinin asıl kökeni Bulgarcayla falan ilgili olmayıp, Macarca'daki soyguncu, piyade anlamına gelen HAJDU kelimesidir!

Dolayısıyla Haydut kelimesi Türkçeye, Sırpçaya, Romenceye, Arnavutçaya, Hırvatçaya, Makedoncaya Bulgarcadan geçmemiş olup, Macarcadan geçmiştir kaldı ki Bulgarcadaki bu anlamdaki kelime Bulgarcaya yine Macarca'daki Hajdu kelimesinden geçmiştir kelime kesinlikle Bulgar orjinli değildir!

Türkçe'deki Çete kelimesi ve Bulgarca'daki Çeta kelmesi Arnavutçadan bu dillere geçmiştir ve kelime Arnavutça orjinlidir, Bulgarca falan değil, Arnavutlar silahlı eşkıyayı bu kelimeyle tanımlarlar bu kullanım buradan çevre dillere geçmiştir.

Senin bildiğin Mitolojinin de Etimolojinin de ........!

Dünyadan haberi olmayan otçul canlı örneği :)

(Örnek olarak Kırcaali Bulgarları namı değer Saçanlı çapulcularının torunlarıdır. Siz hiç Hayin Boğazı diye bir yer duydunuz mu?)

Ee amcam araştırdı tabi girmişliği var Osmanlı arşivlerine belli bende buradan Anadolu'daki dönemin çapulcu, eşkıya ve haydut listesini yazarsan yorum 5000 satırı geçer ee noldu şimdi bunlar Biz Türkleri çapulcu, haydut bilmem ne olarak tasnif etmek için yeterli mi ee birilerine göre yeterli!

(Kendini bu genellemenin dışında tutanlara da kendilerinden örnekler almasını önerdim ama yok herkes çalıyormuş ama kendi aile fertleri Doğrucu Davut'muş gibi bir iddia komikten öte gülünçtür.)

Öfff anladık aile toptan soyguncu çalın çaldığınızda gözümüz yok ya doyamadınız gitti be!

(Hırsızlık müessesi Bulgaristan'da köklü gelenekleri vardır.)

Hırsızlık müessesinin Bulgaristan'daki köklü gelenekleri olduğu yazan kişinin bile bu geleneklerin ne olduğundan haberi yok çünkü ortada böyle birşey yok.

(Bulgarlar bunu Türk hükümranlığına ilişkilendiriken yüzyıllardır en yolsuz olan Rusya'ya bir açıklama getiremiyorlar nedense.)

Kendilerini 500 yıl boyunduruk altında tutan Ruslar olmadığı için olabilir.

Etimoloji dahilerine sevgilerle :)
fes 2011-02-25 21:11:16
Tudor döneminin en önemli olayı 8'ci Henry'nin papalıkla olan ilişkisini kesmesi ve bunun sonucunda İngiltere'de reform hareketinin güçlenmesi oldu. Uçkur meselesinden kaynaklanıyor olsa da tarihde Haticeye değil neticeye bakılır.

Daha sonra 1'ci Elizabet döneminde Anglikan kilisesinin kurulması ve bir dizi savaşın kazanılması sonucu İngiltere'nin siyasi birliği güvence altına alınmıştı.

Thomas More bu sürece karşı çıkmıştı, ilke olarak papalıktan ayrılmayı doğru bulmuyordu.

Katolik kilisesinden ayrılmasaydı İngiltere asla bildiğimiz İgiltere olamazdı derken düşüncemi iki önemli şahsiyete dayandırdım: Alexis Tocqueville ve Max Weber.

Yorumlanmayan bilgi çöplüktür.
Perperek Papazı Der ki... 2011-02-25 21:51:20
Ben Bulgarlar hırsızdır dedim, bu sadece benim fikrim değil, dilimize haydut ve vaydutluk müessesini verenler Bulgarlardır, çete kelimesi hangi dilden girmiştir dilimize bilen var mı?

--------------------------------------

Yerim senin gibi etimolojik gugıl dot kom çocuğunu, sana etimolojik fikrini soran yok ki.

Ha, çete/çeta arnavutça olabilir hiç fark etmez senin gibi şıkır şıkır arnavutça bilmiyorum naçizane bilgim ıslav kökenli bir kelime olduğu anlamı ise; birden fazla,çift,kalabalık v.s. ama sen illa ki arnavutça diyorsan öyle olsun seni mi kıracaz yavru kuş.
berk 2011-02-25 22:08:18
(Tudor döneminin en önemli olayı 8'ci Henry'nin papalıkla olan ilişkisini kesmesi ve bunun sonucunda İngiltere'de reform hareketinin güçlenmesi oldu. Uçkur meselesinden kaynaklanıyor olsa da tarihde Haticeye değil neticeye bakılır.)

İngiltere'nin günümüz dünyasındaki yerini almasının mezhep değişikliği ve onun sonuçlarıyla temel anlamda bir ilişkisi yoktur. Reform hareketi mezhep değişiklikleriyle birebir ilişkili değildir, Reform ve Rönesanslar Protestanlığın asla giremediği ve hiçbir mezhep değişikliği yaşamayan, Papaya en bağlı bölge olan Günümüz İtalyası topraklarında başlamıştır, Almanya'nın Orta ve Güney bölgelerinde Katoliklik hakimdir ve Protestanlık asla kök salamamıştır ama bu rağmen Almanya İskandinav ülkeleri gibi bir ülke olmak yerine Avrupanın en büyük ekonomisi olmuştur.

(İngiltere'nin siyasi birliği güvence altına alınmıştı.)

Kestedilen İngiltere topraklarındaki siyais birlik mi yoksa diğer bölgelerde İskoçya'da falan hakimiyet kurma girişimleri mi neyse...Çünkü siyasi birlik çok daha önceden kurulmuş bir durumdu İngiltere'de

(Yerim senin gibi etimolojik gugıl dot kom çocuğunu, sana etimolojik fikrini soran yok ki.)

Ezik senin bu dünyada iyi bildiğin yada iyi olduğun bir tane bile bir konu yok mu ya :)

(Ha, çete/çeta arnavutça olabilir hiç fark etmez senin gibi şıkır şıkır arnavutça bilmiyorum naçizane bilgim ıslav kökenli bir kelime olduğu anlamı ise; birden fazla,çift,kalabalık v.s. ama sen illa ki arnavutça diyorsan öyle olsun seni mi kıracaz yavru kuş.)

Sen girme bu işlere seni aşar sen Türkçe'nin sınırlarını aşma gerçi o bile senin boyunu aşıyor :)

(Yorumlanmayan bilgi çöplüktür.)

Gerçeklikle uzaktan yakından ilgisi olmayan kırıntılar ve bunların gerçeklikten uzak yorumları gerçek dışında herşeydir.
Perperek Papazı Der ki... 2011-02-25 22:25:34
Afalladın galiba ne söylendiğini anlamadan kör kazın boka daldığı gibi dalarsan böyle oluyor işte.

Hadi bakalım hangi dili bildiğini söyle rusça mı arnavutça mı?
fes 2011-02-25 22:49:20
İtalya'da, daha doğrusu Venedik, Genova ve Floransa'da başlayan Rönesanstır aga. Reformasyon geniş manada şu demekti:

Kilisenin manevi sınırlandırmalarına, genel hükümranlığına, koyduğu vergilere karşı çıkmak, gücüne itibar etmememeye başlamaktır. Bunun sonucu olarak da, monark ve zenginlerin reformasyonu, dinin başı olarak Papa'nın değil monarkın (devletin) geçmesi biçimini alması, ve bunun üzerine her yerde ulusal kiliseler kurulmaya başlanması. Kuzey Almanya, Bohemya, İngiltere, İskoçya, İsveç, Norveç, Danimarka monarkları, Roma kilisesinden ayrıldılar ve kendi ulusal kiliselerini kurdular.

Arabayı atların önüne koştun galiba? Kafa karışklığını gidermek için Max Weber'in "Kapitalizmin Ruhu ve Protestan Ahlak" kitabını öneririm.

Ona buna ezik mezikdiyeceğine ve başımıza Psikiyatri ve Psikoterapi uzmanı kesileceğine bunları yenden gözden geçirsen kendine iyilik etmiş olursun.

Bulgarlarla ilgili yazdıklarının ise iler tutar yanı yok, cevap vermeye bile değmez.
berk 2011-02-25 23:35:06
(İtalya'da, daha doğrusu Venedik, Genova ve Floransa'da başlayan Rönesanstır aga. Reformasyon geniş manada şu demekti:

Kilisenin manevi sınırlandırmalarına, genel hükümranlığına, koyduğu vergilere karşı çıkmak, gücüne itibar etmememeye başlamaktır. Bunun sonucu olarak da, monark ve zenginlerin reformasyonu, dinin başı olarak Papa'nın değil monarkın (devletin) geçmesi biçimini alması, ve bunun üzerine her yerde ulusal kiliseler kurulmaya başlanması. Kuzey Almanya, Bohemya, İngiltere, İskoçya, İsveç, Norveç, Danimarka monarkları, Roma kilisesinden ayrıldılar ve kendi ulusal kiliselerini kurdular.)

Hadi ya ne diyosun sen be o dediklerin Katolik ülkelerde olmadı mı Katolikliğin göbeğindeki İtalya'da koskaca Kilise Devleti küçüle küçüle nasıl etkinliğini yitirdi sanıyosun sihirle mi?

Reform sadece yeni doğan mezheplerin Katolik mezhebine meydan okuması onun etkinliğini sınırlamasını değil bizzatihi Katoliklik tabanındaki Katolikliği temsil ettiğini söyleyen Papalığa ve onun siyasi ve dinsel etkinilğini sınırlama, etkisizleştirme ve yok sayma çabalarınıda içerir anladın ?

(Arabayı atların önüne koştun galiba? Kafa karışklığını gidermek için Max Weber'in "Kapitalizmin Ruhu ve Protestan Ahlak" kitabını öneririm.)

Bahsedilen kitap Martin Luther'in akılcılıkla davranıp Yahudilikteki piyasada bireyleri başarılı yada avantajlı hala getirecek Tevrat'taki ilkeleri yeni kurduğu mezhebine ekleyip, Katoliklik, Ortodoksluk ve İslam'daki ruhaniyetin, hayat hırsını reddetmenin, materyali ön plana koymayan yapısının yerine Yahudilikteki dünya ve materyal temelli mantığı ve anlayışı mezhebine kazandırmasını dolayısıyla bu anlayışın günümüz Orta ve Kuzey Avrupa sanayileşmiş zengin devletlerini nasıl ortaya çıkardığının felsefisini anlatır. Yalayıp yuttuk biz bunları için rahat olsun ....


(Ona buna ezik mezikdiyeceğine ve başımıza Psikiyatri ve Psikoterapi uzmanı kesileceğine bunları yenden gözden geçirsen kendine iyilik etmiş olursun.)

AB'nin resmi dillerinnden birine ölü, Nikola'yı Poseidon'un devamı sayan afallamalara ne denmesi gerekiyorsa onu diyoruz severek!

Bulgarlarla ilgili yazdıklarının ise iler tutar yanı yok, cevap vermeye bile değmez.

(Bence de bulgarlara hırsı millet denebilir, çünkü kruluş aşaması muazzam bir hırsızlığa dayanır. Bay Ganyo denilen adam düne kadar beraber yaşadığı komşularının topraklarına çökmüştür.)

Baştan sona uyduruk bir tespit, Kuruluş aşaması muazzam bir hırsızlığa falan dayanmaz günümüz Bulgaristan'ın önemli bölümü 700-1400 yılları arasındaki Bulgar Krallığının ve Bulgar halkının yüzyıllardır yaşadığı topraklardan oluşur. Kaldı ki geleneksel Bulgar Krallığının topraklarının önemli bir bölümü komşu devlet tarafından yutulmuştur. Romanya'nın Güneydoğusu, Doğusunun önemli bir böülümü, Sırbistanın batısı, Yunanistan'ın kuzeyi tarihsel olarak bu kralllığın topraklarıydı ama günümüz Bulgaristan'ı önemli ölçüde Bulgarların yaşadığı topraklarda kurulmuştur.

Aksini kanıtlıycak bilgi bekliyorum bilgi! Yorum Değil!
Perperek Papazı Der ki... 2011-02-26 00:03:42
Sahi "çeta" keltçede ne demek?
fes 2011-02-26 00:23:51
Hadi ya ne diyosun sen be

--------------------

Kırımış gurur adama olmayacak şeyler yaptırabiliyor.

Neyse, soğukkanlı olalım ve şu saptamayı yapalım: Avrupada iki önemli kültürel hareket var, Rönesans ve Reformasyon.

14'cü asırda kuzey İtalaya'da başlayan Rönesans 15 ve 16'cı asırlarda kuzey avrupaya yayıldı. Rönesans yeniden doğuş demektir, yani antik ( yunan ve roma ) külttürün yeniden doğuşu manasında.

Leonardo da Vinçi'ler, Mikelanjelo'lar rönesan adamıydılar ama kiliseden korktuklarından eserlerini hep dini otoritelere ithaf ediyorlardı. Kopernik bile ünlü eserini papaya ithaf etmişti.

Bu arada ekvizisyon mahkemeleri de harıl harıl çalışıyor, Djordano Brunolar cayır cayır yakılıyordu. Galiley güneş dünyanın etrafında dönüyor diyerek yakılmaktan kurtulmuştu.

İşte tam bu aval ve şeraitte kuzey avrupada Reformasyon hareketiyle kilisenin otoritesi sorgulandı.
berk 2011-02-26 10:45:20
(İşte tam bu aval ve şeraitte kuzey avrupada Reformasyon hareketiyle kilisenin otoritesi sorgulandı.)

Katolik ülke ve toplumlarda hiç sorgulanmadı değil mi? Hiç sorgulanırmı Orta İtalya'nın üçte birini kapsayan koskoca Papalığın Kilise Devleti yarım kilometre kare'nin altına nasıl düştü sahi nasıl olduki bu küçülme ve gerileme, buldum bence sihirle abra cadabra deyiveridler 1-2 saniyede olup bitti herşey:)

Papalıya karşı reform hareketlerinin çıkış noktası olan Floransa'ya iligili dönemde neden hücum edilmiştir ve Floransalılar Protestan mıydılar? bilemiyoruz ama bilenler bilir deyip geçiyoruz.......


(Bence de bulgarlara hırsı millet denebilir, çünkü kruluş aşaması muazzam bir hırsızlığa dayanır. Bay Ganyo denilen adam düne kadar beraber yaşadığı komşularının topraklarına çökmüştür.)

Baştan sona uyduruk bir tespit, Kuruluş aşaması muazzam bir hırsızlığa falan dayanmaz günümüz Bulgaristan'ın önemli bölümü 700-1400 yılları arasındaki Bulgar Krallığının ve Bulgar halkının yüzyıllardır yaşadığı topraklardan oluşur. Kaldı ki geleneksel Bulgar Krallığının topraklarının önemli bir bölümü komşu devlet tarafından yutulmuştur. Romanya'nın Güneydoğusu, Doğusunun önemli bir böülümü, Sırbistanın batısı, Yunanistan'ın kuzeyi tarihsel olarak bu kralllığın topraklarıydı ama günümüz Bulgaristan'ı önemli ölçüde Bulgarların yaşadığı topraklarda kurulmuştur.

Hala aksini kanıtlayan bir bilgi sunulabilmiş değil! Hala!
Siz yorum yapmaya devam edin:)

(Sahi "çeta" keltçede ne demek?)

Günümüzde Keltçe diye bir dil yok ama Salak, Gerizekalı, Beyinsiz, Dangalak gibi kelimelerin İrlandaca ve Gael dilindeki karşılıklarını söyleyebilirim bana Perperekten birini hatırlatıyorda bu kelimeler:)

TARAFSIZA;

Sordum evet babam Yanis'i biliyor müdür falan gibi bir üst görevdeymiş zamanında orada ama Mesrob'u çıkartamadı :)
Perperek Papazı Der ki... 2011-02-26 11:36:10
Hala aksini kanıtlayan bir bilgi sunulabilmiş değil! Hala!
Siz yorum yapmaya devam edin:)
_________________________________

Sen hala babanın SMK'dan hiç bir şey çalmadığına dair bizleri uyutmaya çalışıyorsun ya, ya da baban seni uyutuyordur.
berk 2011-02-26 11:42:34
Soyunya hırsız sülalesi soyun, soyduğunuzda da gözümüz yok :) Ama doymayı da öğrenin bir ara, Fes senin bahsettiğin Max Weber'in kitabını bu Perpereklinin tüm aile soyağacı hatim etmiş hatta pratiğe dökmüşler işi görüyor musun çalıp çıprma işinde bir numaralar :)
Perperek Papazı Der ki... 2011-02-26 12:15:55
Sen boşver onu bunu sen kendine bak, sor bakalım baban SMK'dan neler götürmüş zamanında.
TARAFSIZ 2011-02-26 14:35:04
Berk,ben evrim teorisine inanmam fakat evrim teorisine inananlar için Mesrob iyi bir örnek,belkide baban onu tam olarak insana bezetemediği için evrimsel aşamaları ıskalalamış MAYMUNGİL türlerinin bir üyesi sanmıştır.
berk 2011-02-26 16:19:22
Anladım Tarafsız kişiyi görmediğim bişey diyemiycem, ben senden farklı olarak Evrim Teorisine inanıyorum ve Teorinin hiçbir yerinden insan maymundan evrimleşti demiyor zaten sen bunu teoriyi kahvede falan mı öğrendin:) Sadece İnsanlar Primatlardan evrildi diyor ve Maymunlar, Şempanzeler falan da aynı atadan ama farklı doğa koşullarını ve yaşam şartlarına sahip oldukları için aradan geçen milyon yıllık dönemde hayatta kalmak için evrimleştiler ve farklılaştılar yoksa Ne İnsan Ne maymun ne de Şempanze falan birinden türemedi sadece hepsinin milyonlarca yıl önce ataları aynıydı kaldı ki genetik bilimi bunu %100 doğruladı. Dünyada'daki tüm insanların atalarıda Afrikadan Tüm Dünya'ya yayılan bir topluluktur.
Kara Ibrahim Aga 2011-02-26 17:38:36
Akilli Dedelerimiz ne demish:

-Devletin mali deniz

yemeyen ................!!!

Bulgarlar ne demsih:

-Benzina bez pari da go napravyat

pak,che kradnem..!!!


Bismarck ne demish:

-O Tuna boyunda yashayanlar "Hayvan hirsizlari" ichin

birshey duymak istemiyorum !!!
fes 2011-02-26 21:11:24
Sırp ortodoks kilisesinin arşivinden (5-6yüz sene önce) çıkan bir yazıda bulgarlar için şunlar yazmakta:

"Bılgarite sa kradlivo i prıdlivo pleme"

Ben sırpların yalancısıyım.
berk 2011-02-26 21:38:21
Sırp ortodoks kilisesinde yazanları neden temel almam gerekiyor tarihsel olarak o dönemde onu yazan kişinin bireysel yorumundan öteye geçmiyor Papa'da Türkleri Avrupa'da işlenen günahların sonucu olarak gönderilen yaratıklar olarak yorumluyor Papa dedi diye biz yaratık mı olduk şimdi ........ Bu da delil dimi :)
berk 2011-02-26 21:40:15
Sırp Ortodoks Kilisesine göre Sırplar kesin üstün ırktır hiç olmaz mı hatta Miloseviç, Karadziç, Mladiç falan hepsi masumdur kahramandır laga luga.............
Perperek Papazı Der ki... 2011-02-26 22:23:34
Neyse konumuza geri dönersek Boyko kazmasının Dış İşleri Bakanı Libya'dan vatandaşlarımızı getirmek için belki bir uçak daha ama bu sonuncusu olacak demiş. Yani Boyko kaymakamının vatandaşları Bay Ganyo gibi hakkı olmamasına rağmen başkasının yerine kurulup paçayı kurtaracak.
berk 2011-02-26 23:10:10
Şu Kaddafi delisi defolup gitsede Libyalılar gün yüzü görse ............
fes 2011-02-26 23:43:56
700-1400 yılları arasındaki Bulgar Krallığının ve Bulgar halkının yüzyıllardır yaşadığı topraklardan oluşur
----------------------

O aralıkta 200 sene Bizans "işgali" var, onu unutmayalım. 20 sene boyunca ne biçim işgalmiş o öyle diye sorulabilir, ama daha iyisi hiç somayalım, kabul ediverilim gitsin.

Bir de bulgar krallığının hükmettiği topraklarda yaşayan halkın bulgar olduğu ne malüm? Her yazılana körükörüne inanmayanlar bu soruların cevaplarını da ararlar.

5oo küsür sene önceden kalmış yazılı bir belge kesinlikle kaynak olarak kabul edilir. Bunun tartışması bile yapılmaz, kabul edilir sadece.

Kaddafi giderse her şey şipşak iyi olacak diye bir şey yoktur. Nitekim Saddam gitti her şey harika olmadı; 2 milyona yakın ölü, binlerce kadının ırzına geçilmesi, ülkenin etnik ve dinsel bölünmesi, petrol kaynaklarının yabancı şirketlerin eline geçmesi ve korkunç yıkım.

Libya'da olacak olanlar da üç aşağa beş yukarı bunlardır. Türk halkı ne kadar güzel söylemiş; gelen gideni aratır ve de beterin beteri vardır demiş.
fes 2011-02-27 10:08:25
1877'de taraflı bir merciğinin oluşturduğu etnik haritanın güvenirliliği şüphelidir. Ama doğru kabul etsek bile içiçeliğin söz konusu olduğu ayan beyan ortadadır. Topraklar ise %70 müslmanların mülkiyetindedir.

Hal böyleyken dışarıdan alakasız br güç (rusya) geliyor ve bir gecede türkler parya haline geliveriyorlar; var mı böyle bir şey?

Napaleon kuzey İtalya'yı işgal ediyor mesela, mülkiyet haklarına ilişilmiyor, her şey aynen devam ediyor. Ama bizde öyle mi, bizde kökten kazıma söz konusu. Ve bu kökten kazımayı ancak hırsız bir millet yapabilir bence. Ama şu da olabilir, etnik temizlik yaparak kapı komşularaının malına mülküne çökmekle hırsız millet oldular. Bu da mümkün.

Sırp gözlemmcinin belirttiği gibi çapulculuk ve kabalık onların öteden beri milli hasletleriydi, uygun bir fırsatta etnik temizlikçi oluverdiler.

Uzaktakinin değerlendirmesiyle komşunun değerlendirmesi aynı değildir. Sırp gözlemci vurucu bir spatama yapmıştır.
berk 2011-02-27 12:19:35
(1877'de taraflı bir merciğinin oluşturduğu etnik haritanın güvenirliliği şüphelidir. Ama doğru kabul etsek bile içiçeliğin söz konusu olduğu ayan beyan ortadadır. Topraklar ise %70 müslmanların mülkiyetindedir.)

Türk Osmanlı elinden çıkma haritalara bak ve bana aradaki 5 farkı söyle şu bulmaca dergilerindeki gibi :) Her ikisini görmüş biri olarak bir fark yok. İçiçelik Deliorman ve Doğu Rodoplarda ve Orta Bulgaristan'daki Kazanlık civarı küçük bir bölgede söz konusudur yoksa günümüz Bulgaristan'ın diğer bölge ve şehirlerinde o dönemde de günümüzde olduğu gibi salt bir Bulgar halkı yaşar hoşuna gider yada gitmez.

Günümüzdeki Türkiye sınırlarındaki Trakya'daki ilgili dönemdeki etnik kompozisyon ve iç içeliğe de göz atıverdin mi? Orda çok daha ilginç bir içeçelik var İstanbul'da dahil:)

Yani senin teoriye göre biz Trakya'yı ve İstanbul'u başka halkların bu bölgenin birçok yerinde Türklerden fazla yaşayan halklardan çalmışık yani senin teori benim değil hadi Deliorman ve Doğu Rodoplarda hak iddia edelim içeiçelikten dolayı yada çoğunluktan dolayı ama aynı temelde Rumlar ve Bulgarlar da Koskoca Trakya'da ve İstanbul'da bu içiçelikten hatta çoğunluk dolayı hak iddia etmeyi de akıllarına gietirmekten yoksunlar mıdır hadi bir düşünelim:)

Anadolu'da birçok bölgeye hiç girmiyorum içeçeliğin hatta birçok yerde başkalarının çoğunluk olduğu yerler falan...........

Hadi belge harita falan bekliyorum Bulgaristan başka halklardan alınma hatta çalınma topraklarla kurulmuştu yok mu hiçbir kırıntı bu konuda?

(Hal böyleyken dışarıdan alakasız br güç (rusya) geliyor ve bir gecede türkler parya haline geliveriyorlar; var mı böyle bir şey?)

Aynen dediğin gibi aynı hal böyleyken bölgeye (Balkanlara) alakasız olarak Biz Türklerin 1400'lerde gelip lap diye Bulgarların vatanını işgal edip yüzyıllardır yaşadıkları kendi vatanlarında hayatta kalmak istiyor ve dinlerine dokunulmamalarını istiyorlarsa Müslümanlardan alınan vergilere göre çok daha okkalı kafa vergisi ödemeye zorunlu kılmamız gibi çocuklarını zorunlu Yeniçeri ocağına alıp sonra onları tekrar içinden çıktıkları toplumlara karşı savaşa göndermemiz gibi şeyler oluyor aga bunlar tarihte yalnız bize karşı acımasızlıkları görüp bizim yaptıklarımıza gözlerimizi kapadığımızda da aptal bir it dalaşından öteye gitmiyor işler. Yani Rusların alakasız şekilde gelip Türkleri bu durumlara düşürmesiyla Biz Türklerin alakasız şekilde gelip Bulgarları kendi vatanlarında bu duruma düşürmesi aynen var mı böyle birşey!!!!!!!!!!!!!!!

(Napaleon kuzey İtalya'yı işgal ediyor mesela, mülkiyet haklarına ilişilmiyor, her şey aynen devam ediyor. Ama bizde öyle mi, bizde kökten kazıma söz konusu. Ve bu kökten kazımayı ancak hırsız bir millet yapabilir bence. )

Haklısın ya Sadece günümüz Bulgaristan'ı işgal etmekle kalmayıp Anadolu'dan Türkleri yerleştirip bir gecede alakasız şekilde yine! etnik kompozisyonu değiştirveriyoruz gerçekten ya Napolyon işgal ettiği Kuzey İtalya'ya Fransız getirmiş miydi getirmemiş anasını satım ama lütfen fesçik şimdi kendi kenimize de hırsız millet demeyelim ayıp oluyor.

1877-78'den sonra olanları görüp oralar bizimdi ne hakla bizden alınır diyerek sert sorumuzu sorarsak bir benzerinin 1400'ler için de bir Bulgar oralar bizimdi ne hakla bizden alındı derse diye okkalı bir soru sorduğunda verilecek cevap ne olacak bilemedik.

1400lerde olanlar için birileri orası bizimdi biz oralarda 800 yıl hür yaşadık diye haykırırken nerden sizin lan biz aldık işte artık bizim diye cevap verenler 1877-78'de olanların ardın buralar bizimdi biz burda 500 yıl yaşadık derken nereye sizin lan biz aldık burayı artık bizim buralar cevaplarını alınlarının ortasına yerler tarih tekerrürdür demişler be abisi :)

(Ama şu da olabilir, etnik temizlik yaparak kapı komşularaının malına mülküne çökmekle hırsız millet oldular. Bu da mümkün.)

Valla bu moda lafı her halk bir diğer halk için kullanıyor bu bunun doğru anlamına gelmiyor tabi biz Türkler için tonla halk aynısı söylüyor valla

(Sırp gözlemmcinin belirttiği gibi çapulculuk ve kabalık onların öteden beri milli hasletleriydi, uygun bir fırsatta etnik temizlikçi oluverdiler.)

Sırp Ortodoks kilisesinde bilmem kaç yüzyılca bir Ortodoks papaz ne dediyse doğrudur abi peki ya biz Türkler hakkındaki kullandıkları naçizane kelimeleri de doğru kabul edecek miyiz?

(Uzaktakinin değerlendirmesiyle komşunun değerlendirmesi aynı değildir. Sırp gözlemci vurucu bir spatama yapmıştır.)

Aynen ya katılıyorum bizim değerli Bulgar, Yunan, Ermeni komşularımız bizim hakkımızda da vurucu naçizane tespitleri de olabilir bunlar da kesin doğru olmalı dimi nede olsa uzaktan bir değerlendirme değil bizim kapı komşumuz ya bunlar :)
Perperek Papazı Der ki... 2011-02-27 13:04:36
Bu siteden tekme tokat atılan Paskoff domuzunun ve baba adı olmayan İsyankar piçinin çifleşmesinden ancak Berk gibi bir budala çıkar.
fes 2011-02-27 13:58:20
Doğrudur, öyle galiba. Sırplar tukaka edilirken bulgar çıkarları can siperane niye savunulur acaba? Sakat bir objektiflik adına yapıyordur desek cuk oturmuyor.

Bize göre kuzey bulgaristanda yaşayan hristiyanların yüzde 90 bulgar değildir. Sofya ve Köstendil bölgesi peçenektir. Zorlanarak bulgarlıa geçirilmişlerdir.

Trakya'dakiler bulgarlıkla alakası olmayan trak bizans ve türk karışımı unsurlardır. Aslında bulgar dedikleride kuzey bulgaristanın günümüz türkleridir. Osmanlılar geldiğinde kültür yakınlığından müslümanlığa geçivermişlerdir. Çitak denilen türkler aslıda bulgarlardır.

Bulgar denilen günümüz ulusu ise tümüyle yapay, şakşuka kabilelerden oluşan çorba bir varlıktır. Yok olamları makkaderdir ve de bu bilime çok uygundur.
berk 2011-02-27 13:58:41
Beyinsiz, algılama kapasitesi sorunlu, kafatasında normalden fazla boşluk olan erkekle, vücut teşhircisi, pespaye dişinin çiftleşmesinden kim çıkar sence?

Cevap sen olabilir mi?

Güçlü fikirlere karşı fikirsel temelde cevaplar bulmayan insansı anlamlandırma yeteneğinden yoksun olup, 50 kelimeyle hayatını idame ettirmeye çalışan ama kendisini nitelik bakımında en üst seviyede görüp aslında en alt basamağında olduğunu farkedemeyen insanlaşamamış insansı yaratıkların ana diline küfür kendilerine Perperek Papazı denir :)
berk 2011-02-27 14:33:15
(Doğrudur, öyle galiba. Sırplar tukaka edilirken bulgar çıkarları can siperane niye savunulur acaba? Sakat bir objektiflik adına yapıyordur desek cuk oturmuyor.)

Kimseyi can siperane savunma endişesinde değilim sadece Kral Çıplak demeyi başaranlardan ve halının altına süpürülenleri gözüğnüze sokanlardanım huyum kurusun ayna ne varsa onu söylerim hep ve tüm adaletsizliklere oldum olası karşıyım!

Kimseyi tukaka etmişliğim yok sadece bir Sırp ortodoks papazın Bulgarla ilgili geçmişteki sözüne sarılanlar aynı Papazların Türklerle ilgili iftiralarını da gerçek kabul edecekler midir? yoksa pas mı geçicekler tabiki pas geçicekler:)

(Bize göre kuzey bulgaristanda yaşayan hristiyanların yüzde 90 bulgar değildir. Sofya ve Köstendil bölgesi peçenektir. Zorlanarak bulgarlıa geçirilmişlerdir.)

Bizden kasıt Proto-Bulgarcadan, ve Peçeneklerin konuştuğu Türki dilden ve bunlarla ilgili herhangi bir bilgiyi okuma, tercüme etme vasfından yoksun, etnoloji, etnik ve kültürel antropoloji, dilbilimden nasibini alamamış ve alma kapasiteside olmayan cevap verecek bir halt kalmadığında sıkıştığı her halkı peçenek ve kuman olarak göstermeye teamüllü andavallar sürüsü mü kastediliyor:)

Söylediklernin kanıtıda nerde ya boşver zaten hangi tezini kanıtlayabildinki:)

Türkiye'deki Türklerinde %90'ının Orta Asya'dan gelmeyen zorla Türkleştirilmiş, Müslümanlaştırılmış yerli Anadolu Halkları ve diğer Rum, Ermeni unsurlar olduğunu iddia eden senin gibi tonla andaval var yani bunlar bunu iddia ettiği diye bu doğru olcak diye birşey yok buradanTürkiye aslında Türklerin vatanı değilmiş savını çıkaramayız değil mi aynen senin dandik iddianla Bulgaristan aslında Bulgarların vatanı değilmiş iddiasını çıkaramadığımız gibi, öyle her andavalın dediği doğru olsaydı Eskimololar Peçenek, Pigmelerde Kuman çıkardı:)

(Trakya'dakiler bulgarlıkla alakası olmayan trak bizans ve türk karışımı unsurlardır. Aslında bulgar dedikleride kuzey bulgaristanın günümüz türkleridir. Osmanlılar geldiğinde kültür yakınlığından müslümanlığa geçivermişlerdir. Çitak denilen türkler aslıda bulgarlardır.)

Hee Aynen anadolu'da genetik test yapsak herkes %100 Ural-Altaik çıkacak kesin :) Türklerin hepsi %100 Türk, Bulgarların %1'i bile Bulfr değil tabi canım bu mış, miş, muş, müş'lü cümlelerin hastasıyım oturduğu masadan tarih uyduranların sevdiği belirsiz geçmiş zaman:)

Pomaklara gelince etnik Türk olmamalarına rağmen kendini Türk kabul ediyorsa, Türküm diyorsa Türktür bunlar diyeceksin bir kişi Bulgar kökenli ve dilli olmasına rağmen hatta kendini Bulgar olarak tanımlmasına rağmen kendin gibi bir iki andavalın uydurduğu hiçbir realite içermeyen tezlerle yokya Bulgar değil o Trak, Peçenek, Eskimo, Pigme diyeceksin oldu :)
Bende Malmek gezegeninden gelme ALF'im :)

(Bulgar denilen günümüz ulusu ise tümüyle yapay, şakşuka kabilelerden oluşan çorba bir varlıktır. Yok olamları makkaderdir ve de bu bilime çok uygundur.)

Tabi Tabi daha 5-6. yüzyıldan kalma Proto-Bulgarca yazıtlar ve dil varken ortalıkta hepsi yapay zaten Türkiye'deki herkeste OrtA-Asyadan gelme hiç yapaylık yok ben hiç saf bir halk görmedim Amazondaki bir iki kabile hariç siz onlardan mısınız:)

Sorulara tarihteki realiteden cevap veremeyince insan kendi tarihini yazarmış eh uydurukta olsa
fes 2011-02-27 20:14:29
Kral çıplaktır sözü herhangi bir tartışmada kullanılmaz, herkesin gerçeği söylemekten korktuğu durumlarda kullanılır. Bizim tartışmamızda öyle bir durum mu var, hayır. Herkes görüşünü özgürce ifade edebiliyor işte. Gerçi cehaletin hürriyeti olmaz, adaleti savunuyorum derken bir bakmışsın korkunç bir adaletsizlik yapıvermiş.Hele harekete geçmiş bir cehaletten korkulur, korkulur.

Dediklerim doğrunun kendisidir, kanıt ise isemediğin kadardır.
Proto bulgarca kalıntıların gerçek sahibi kuzey bulgaristan türkleridir. Günümüz bulagarları dediğimiz neidüğü belirsiz insanlar bulgar ismini de kuzey bulgaristan türklerinden aşırmışlardır.

Kızmaca yok!
berk 2011-02-27 21:13:52
(Kral çıplaktır sözü herhangi bir tartışmada kullanılmaz, herkesin gerçeği söylemekten korktuğu durumlarda kullanılır. Bizim tartışmamızda öyle bir durum mu var, hayır. Herkes görüşünü özgürce ifade edebiliyor işte. Gerçi cehaletin hürriyeti olmaz, adaleti savunuyorum derken bir bakmışsın korkunç bir adaletsizlik yapıvermiş.Hele harekete geçmiş bir cehaletten korkulur, korkulur.)

1400'lerin eleştirisini yapmayıp pas geçenler 1877-78'lerin hesabını soramaz çünkü 1400'lerin hesabını vermeyenlerle 1877-78'lerinin hesabını veremeyenlerin aptal it dalaşından sıkıldım iki tarafa diyorumki pislikleri halının altına süpürmekten bıkmadınızmı ama yeni nesil o çöpleri gözünüze sokuyor artık!

(Dediklerim doğrunun kendisidir, kanıt ise isemediğin kadardır.
Proto bulgarca kalıntıların gerçek sahibi kuzey bulgaristan türkleridir. Günümüz bulagarları dediğimiz neidüğü belirsiz insanlar bulgar ismini de kuzey bulgaristan türklerinden aşırmışlardır.)

Tarih bir bilimdir hiçbir bilim iddialarla ilgilenmez bilimi kahve sohbetinden keskince ayıran kısım sunulan iddianın denenip, sorgulanabilir ve kesinkes doğru olan kanıtlarla desteklenmesidir.

Kendi tezlerini savunmak için ikide bir halkların kökenini kafalarına göre yapbozlarla oynar gibi yeniden yaratanlar çok boldur Hem Türklerde Hem Bulgarlarda, Bulgarlarda da Bulgaristan'da Türk yoktur onlar Türkleştirilmiş, Müslümanlaştırılmış öz Bulgarlardır diyen senin mübadilin bolca andaval var. Sen Bulgarlara neidüğü belirsiz insanlar diyosun onlar da Türkleri neidiüğü belirsiz insanlar olarak görüyor, Naparsın insanlık ne çekiyorsa bu odunlardan çekiyor!

Bulgarlar senin onları Bulgar sayıp saymamanla Bulgarlıklarından, Türkler de Bulgarların arasındaki senin vasfındaki insanların onları Türk sayıp saymamasıyla Türklüklerinden birşey kaybetmiyor bu arada benim için Aborjinleri de Kuman yapsana hadi be HACI:) Seninde baaa işin düşer:)

Kızmaca Yok!
fes 2011-02-28 00:33:57
Haydaaa, 1400'leri eleştirisi de neymiş öyle? Herika bir istek doğrusu. Lakin bahadır atalarımızın nesini eleştirebilirsin ki?

Bulgarları kıli gibi yaşatıp semizermelerine ve domuz encekleri gibi çoğalmalarına ortamı hazırlamışlardı. Kimse kimseyi yerinden etmemiş, düzen iyileşerek devam etmişti.

Üstelik 1876'da Kanuni esasiye kabul edilmiş, bundan sonra gavura gavur denmiyecek demişiz, Anasırı Osmaniye fikrini ortaya atmışız. Rusya'da esir milletler bu hakları hayal bile edemezken biz hürriyet, eşitlik, kardeşlik demişiz.

Karşılık olarak ne görmüşüz? Balkanlara sarkmak isteyen karanlık bir güç gelimiş kendini yenilemek isteyen Osmanlı toplumunun bağrına hancerini saplamış. Peki bugişler ne yapmış? Leş yiyici yırtıcılar gibi kapı komşularına hayasızca saldırmış.Osmanlı askerine değil silahsız halak saldırmış. Yaa!

Hadi fırsattan istifade devletini kurdun, peki şikayetçi olduğun Osmanlı yönetiminden daha adil, daha özgürlükçü ve eşitlikçi yönetimi neden kurmadın? Etnik temizlik ve çapulculuk sırp gözlemcinin saptadığı karekterine cuk oturuyordu ve kalıbına uuygun olanı yapıverdin.
Perperek Papazı Der ki... 2011-02-28 02:11:50
19 YY ikinci yarısında yani Kırım Savaşından sonra Rusya derin bir kriz içerisindeydi köylü ayaklanmaları baş göstermiş feodal devlet yapısı çatırdamaktaydı. Bunun sonucunda 1861'de "Krepostniçestvo" kaldırılmış ve toprak ağaların artık marabasının iaşesini karşılamayarak bunları azat ederek topraklarından atmıştır. Ayak takımı sürüsü büyük şehirleri istila etmiş, bu başı boş ayyaşlar sadece büyük bir sosyal sorun değil, frengi bulaştıran bir biyolojik sorun da oluşturmaktaydı.

Parasız kalan devlet 1867'de 7.2 milyon dolara yani 10,75 ton altın karşılığında Alaska'yı satmış içine düştüğü krizi bir nebze rahatlatmaya çalışmıştır.

Ama "Avrupa'nın Hasta Adamı" Rusya'nın krizden çıkması için hala cazip bir alandı. Alaska'nın satışından gelen paralar orduya ayrılmış "ezilen" ve Dostoyevski'nin dediği gibi kurtarıcısından daha besli "al yanaklı", "kardeş" Bulgar halkını "kurtarma" rölünü kendisinde biçmiştir.

Böylece başı boş ayyaş ve frengini vatandaşlarını hem doyurma hem de onlardan kurtulma fırsatı eline geçmiştir.

Ha sonra ne mi oldu? Olan şu Tuna Gubernyası hayalleri Berlin Konfransı ile 09.09 1944 yılına kadar başka bahara kalmıştır ama kurtarıcı kurtarmanın değil işgalin bedelini istemiştir karşılığı ise 32,5 ton altın, yok inanmıyorum diyene de 10.01.1884 tarihli "Dırjaven Vestnik" kendisini selamlamakta.
berk 2011-02-28 13:06:24
(Haydaaa, 1400'leri eleştirisi de neymiş öyle? Herika bir istek doğrusu. Lakin bahadır atalarımızın nesini eleştirebilirsin ki? )

harbiden ya bir halkın topraklarını işgal edip kendi vatanlarında hürriyet halklarını elinden almak, dinlerinin zorla değiştirilmesini istemiyorlarsa Müslümanların ödediği vergiden çok daha okkalısını bunlara zorla ödettirmek düşün ya adam yüzyıllardır yaşadığı vatanında zorla Müslüman falan yapılmamak için kendi vatanında kafa vergisi ödüyor dehşet bir eşitlik bu ya Bulgarlar bu hürriyetin değerini bilememiş hatta çocuklarını zorla alıp zorla Müslüman yapıp sonra aynı çocuklara içinden çıktıkları toplumu kılıçtan geçirtmek eşitlik abisi ya bu Fraternite Egalite falan Fransız Devrimi lan bildiğin bu :)

(Bulgarları kıli gibi yaşatıp semizermelerine ve domuz encekleri gibi çoğalmalarına ortamı hazırlamışlardı. Kimse kimseyi yerinden etmemiş, düzen iyileşerek devam etmişti.)

Tabi canım işgalden sonraki yüz yıl içinde Bulgar halkı en az 2/4 oranında paldır küldür azalıyor kendi vatanında bir kısmı göçlerle falan hiç yerinden etme olur mu hiç nüfusla oynanırmı hatta Anadolu'dan Türk getirildiği falan külliyen yalan, Pomaklarda kesin Müslüman olmak için yalvarmışlardır üstüne üstelik


(Üstelik 1876'da Kanuni esasiye kabul edilmiş, bundan sonra gavura gavur denmiyecek demişiz, Anasırı Osmaniye fikrini ortaya atmışız. Rusya'da esir milletler bu hakları hayal bile edemezken biz hürriyet, eşitlik, kardeşlik demişiz.)

Tamam İngiliz gelip vatanını işgal edicek seni senin vatanında yüzyıllarca yöneticek ama seni ana ülke İngiltere'deki İngilizlerle eşit kılacak kabul edecek miydin Fes sen varya şimdi duydunya eşitlik lafını kesin kabul edersin hınzır :)

(Karşılık olarak ne görmüşüz? Balkanlara sarkmak isteyen karanlık bir güç gelimiş kendini yenilemek isteyen Osmanlı toplumunun bağrına hancerini saplamış. Peki bugişler ne yapmış? Leş yiyici yırtıcılar gibi kapı komşularına hayasızca saldırmış.Osmanlı askerine değil silahsız halak saldırmış. Yaa!)

1400'lerde alınan günümüz Bulgaristan toprakları savaştıkları teslim olmadıkları için hangi eşit adaletli İslam hukuku maddesiyle karşı karşı bırakılmışlardır ulan adam tabiki vatanını savunacak niye sana teslim etsin maddeye bak maddeye :)

Eğerki bir toprağın sahipleri savaşsız o toprağı teslim etmezlerse savaş sonunda üçgün boyunca mal, varlık, hertürlü değerli eşya ve tümü, evli olsalar bile kadınlar yaşı hiçte umursanmayan kızlar yağma unsurudur bilin bakalım nerelerde uygulanmıştır İstanbul'da dahil :)

Hürriyet aşkına bak be adam vatanını teslim etmedi diye savunursa başına neler neler gelebiliyor, bu hukukun başındaki İslam kelimesi Barış anlamına iyi gelmiyor muydu bu arada biri bizi kekliyor ama neyse....

Tam Fransız Devrimi ütopyası tam çok benizor iki bence kesin haklısın fes :)

(Hadi fırsattan istifade devletini kurdun, peki şikayetçi olduğun Osmanlı yönetiminden daha adil, daha özgürlükçü ve eşitlikçi yönetimi neden kurmadın? )

Bir halkın kendi vatanındaki boyunduruktan kurtulmasına hep fırsattan istifa tanımıyla tasvir edilir, Tarih halkların kendi vatanlarındaki fırsattan istifadeleriyle dolup taşar :)

İşte diyorum ya bu odunlar Bulgarlarda da var iki taraftada o dönemler odunlar ağır basmış ama fes benle sen gibi kişiler iki taraftada çoğaldığı gün hepimiz rahata ericez valla ben diyom dinle beni

(Etnik temizlik ve çapulculuk sırp gözlemcinin saptadığı karekterine cuk oturuyordu ve kalıbına uuygun olanı yapıverdin.)

dinime küfreden müslüman olsa Sırplarda zaten Fin halkı gibi çok barışseverdirler kendilerini savunmak dışında hiçbir halka saldırmışlıkları da yoktur Sırp gözlemci hakla valla bence Nobel Barış Ödülü Belgrad'da verilmeli, yokya olmadı Srebrenitza nasıl Sırp barışçılığının yegane eşşiz kasabası :)

Perperek Papazına;

Haklısın kardeş katılıyorum Türkler Bulgarları kullanmış Bulgarlar Türkleri, Ruslar Bulgarları, İngilizler Yunanları tarih aynen çıkar ilişkileriyle dolup taşar
dikkat 2011-02-28 23:38:02
Berk sanal bir kişiliktir bilin
berk 2011-03-01 10:51:39
Evet okulları bitiren, dilleri teker teker öğrenen, bunca bilgiyi kafasında taşıyan, bunca yer görmüş berk varya aslında yok, bu karakteri siz kendi kafanızda yarattınız baya şizofrensiniz olum ya siz topunuz :)