Ziyaretçi defteri Künye E-gazete
 
DÖVİZ KURLARI
EUR EUR 1.9558 Lv.
USD USD 1.7725 Lv.
GBP GBP 2.27 Lv.
TRL TRL 0.3079 Lv.
Anasayfa Haberler   Yorumlar   Edebiyat Video Arşiv
07 Aralık 2019
HABERLER » Kırcaali
3. Ulusal Etnik Azınlıklar Festivali, Kırcaali’nin hoşgörü başkenti olduğunu yine gösterdi

3. Ulusal Etnik Azınlıklar Festivali, Kırcaali’nin hoşgörü başkenti olduğunu yine gösterdi

05 Haziran 2011

Dün, Türklerin yoğun olarak mesken ettiği Kırcaali şehri, Balkanlar’ın hoşgörü başkenti olduğunu bir kez daha gözler önüne serdi. Bu,“Hoşgörü Başkenti Kırcaali” 3. Ulusal Etnik Azınlıklar Festivali esnasında Kültür Evi sahnesinin Bulgaristan’da var olan çeşitli kültürleri bir araya toplamasıyla mümkün oldu. Türk, Bulgar, Roman, Ermeni, Tatar ve Karakaçan etnik azınlıklarını 30’dan fazla folklor grubu temsil etti, sahneye yaklaşık 700 amatör folklorcu çıktı. Festival, Kırcaali Belediyesi’nin maddi ve manevi desteğiyle “Ömer Lütfi” Kültür Derneği tarafından organize edildi. 3. Ulusal Etnik Festivali Kırcaali Belediye Başkanı Müh. Hasan Azis’in himayesi altında gerçekleşti.
Kırcaalilerden başka, yurtiçinden ve yurt dışından misafirlerin de çok büyük ilgi gösterdiği folklor şölenini yüzlerce kişi tıklım tıklım dolu salonda izledi, birçok kişi ise içeri giremedi. Açılışta Müh. Hasan Azis, “Artık üçüncü yıl Kırcaali’de eşi benzeri olmayan bir festival yapılıyor. Bu festivalin eşi benzeri yok, çünkü sadece Bulgaristan’ın değil, Avrupa’nın da hoşgörü başkenti olan Kırcaali’de yapılıyor. Ayrıca bu festivalin eşsiz benzersiz kılan Bulgaristan’da tüm etnik grupları temsil eden topluluklar. Bu topluluklar, kendi etnik azınlığının geleneklerini ve kültürünü koruyup, gelecek nesillere aktarma çabası gösteriyorlar” dedi. Başkan, Hoşgörü Başkenti Kırcaali” 3.Ulusal Etnik Azınlıklar Festivaline katılan tüm amatör folklorculara şölenin onların sayesinde gerçek olduğu için teşekkür etti. Hasan Azis devamında, “Sizin bu Etnik Azınlıklar Festivali’nin bir parçası olmayı hak ettiğinizden eminim. Kırcaali’nin de hoşgörü başkenti olmayı hak ettiğinden eminim. Sizlerin burada bulunmanız ve festivalde yer almanız bunu bir kere daha ispatlıyor” diye duygularını paylaştı.
Ardından Kırcaali iline bağlı belediyelerden çeşitli folklor ekipleri farklı kültürlere ait halk oyunları gösterdiler, ayrı ayrı solistler türkü söylediler. Festivalde Kırcaalili saz ustası Ali Emin de sözü ve bestesi kendisine ait iki türkü tanıttı. Gala konserde Belediye Kültür Evi Dans Grubu, “Ömer Lütfi” Kültür Derneğinin “Kırcaali” Türk Halk Oyunları Ekibi, Haskovo “Ararat” Kültür Derneği “Gomidas” Ermeni Korosu, Ruse’nin Vetovo kasabasından “Suygu” Tatar Folklor Ekibi, Ostrovitsa köyünün “Nikola Yonkov Vaptsarov” Kültür Derneğinin küçük kızları bir Roman dansıyla, Kubrat’ın Belovets köyünden Ümgül Osman’ın gösterdiği oryantal şovla aynı sahneyi paylaştılar. Festivalde yer alan tüm folklor topluluklarının yönetmenlerine Hasan Azis, Yardımcısı Elisaveta Kehayova ve “Ömer Lütfi” Kültür Derneği Başkanı Seyhan Mehmed teşekkür name sundular.



Kaynak: Resmiye MÜMÜN


Kategoriden tüm haberleri oku


 YORUMLAR


Perperek Papazı Der ki... 2011-06-05 20:15:39
"Tatar Folklor Topluluğu"
____________________________________________

Ne topluluğu lan bu?
berk 2011-06-05 22:39:56
"Tatar Folklor Topluluğu"
____________________________________________

Ne topluluğu lan bu?

-------------------------------------------------------

Tatar Folklor Topluluğu tanımından bile neyin ne olduğunu çıkaramayan şahıs ;

Ne yorumu lan bu?
fes 2011-06-06 00:19:48
Tatarları biz ayrı millet olarak görmüyoruz, türktürler.

İsmail Gaspıralı, Yusuf Akçura, Zeki Velidi Togan ve daha nice tatar asıllı türk aydını olmasaydı türk ulusu belkide inşa edilemeyebilirdi. Onların cabaları sayesinde türk köklerimizi hatırladık, bilinç sahibi olduk.

Tatar türkünü karakaçanın yanına koyan adam okkalı bir küfrü hak eder diye düşünüyoruz.
Perperek Papazı Der ki... 2011-06-06 09:05:43
Bu festival biraz eksik olmuş gibi, mesela Sofya'dan Şopları ve Yukarı Cuma'dan Makedonları çağırmamışlar.

Ya Ulahlar, Çinçarlar nerede?
berk 2011-06-06 10:56:58
(Tatarları biz ayrı millet olarak görmüyoruz, türktürler.)

Şimdi biraz çetrefilli bir konu, Tatarlar, Kazaklar, Kırgızlar, Özbekler, Çuvaşlar, Başkurdlar, Yakutlar, Karaylar gibi halklar Türki halklardandırlar burdaki Türk kelimesi üst grup adıdır şey gibi nasıl Alman, İngiliz, İsveçliler, Norveçliler, Hollandalılar Cermen halkları adı altında bir grup ise nasıl Rus, Çek, Ukraynalı halklar Slav ismi altında bir grup ise burdaki Türk kelimeside öyle bişeydir. Yoksa Ne Kazak, Ne Özbek, Ne de Tatar, Türkiye Türkü anlamında Türk değildir, Türkiye Türklerinden ayrı bağımsız halk kimlikleri, dilleri, kültürleri ve folklorları vardır! Dolayısıyla Tatar folklor ekibi isminde hiçbir sorun yoktur tamamiyle yerindedir. Bu bir Almanın ya niye bu İsveçli folklor grubu Cermen ismi altında sahneye çıkmıyorda İsveçli folklor grubu olarak sahneye çıkıyor demesi kadar abes bir söylemdir tamam üst grup olarak Cermen ama yine de ayrı kültürü, dili, folkloru var Alman değil nihayetinde .....

(İsmail Gaspıralı, Yusuf Akçura, Zeki Velidi Togan ve daha nice tatar asıllı türk aydını olmasaydı türk ulusu belkide inşa edilemeyebilirdi. Onların cabaları sayesinde türk köklerimizi hatırladık, bilinç sahibi olduk. )

Evet nihayetinde çok şey borçluyuz ama bu onların ayrı halk kimlikleri, folkloru, dilleri olduğu ve senin Tatarca bir metin okuduğunda bunun en az ama en az % 60'nı anlayamayacağın gerçeğini değiştirmiyor.

(Tatar türkünü karakaçanın yanına koyan adam okkalı bir küfrü hak eder diye düşünüyoruz. )

Valla Ulusal azınlıklar festivalinde farklı etnik grupların Folklor ekibi çıkıyor ve burda hiçbir sorun yok, bir Almanın ya bu İsveç Cermenlerini elin Slav Rusunun yanına koyan adam okkalı küfürü hakediyor demesi gibi tabi birazcık halkbilim bilmeyince böyle trajikomediye dönüyor işler hamaset milliyetçiliğinde, tüm Türki halklara saygımız sonsuz ama Türki demek Türkiye Türkleri demek değil bunların Başkurdun, Çuvaşın, Uygurun, Kırgızın, Yakutun, Karayın, Kazakın, Özbekin hepsinin Türkiye Türklüğü gibi kapı gibi kültürleri, folkloru, müzikleri var tabiki ayrı çıkacak folklor festivalinde Türkiye Türkünden müziği, dansı, şarkısı aynı değil ki hatta dili.

(Bu festival biraz eksik olmuş gibi, mesela Sofya'dan Şopları ve Yukarı Cuma'dan Makedonları çağırmamışlar.

Ya Ulahlar, Çinçarlar nerede?)

Evet katılıyorum hatta ben Aborjin, Maori ve Polinezya, Melanezya, Mikronezyadan da birilerini beklerdim
Perperek Papazı Der ki... 2011-06-06 12:18:40
Evet katılıyorum hatta ben Aborjin, Maori ve Polinezya, Melanezya, Mikronezyadan da birilerini beklerdim
_________________________________________________

Hatta sen bile tek kişilik dengesiz Hıyargiller milletinin temsilcisi olarak biraz folkrorik feylesofluk yaparak kendini tanıtabilirdin.
HÜCUM c C c 2011-06-06 13:42:42
''Evet nihayetinde çok şey borçluyuz ama bu onların ayrı halk kimlikleri, folkloru, dilleri olduğu ve senin Tatarca bir metin okuduğunda bunun en az ama en az % 60'nı anlayamayacağın gerçeğini değiştirmiyor.''

Berk dosum sen abarmayı çok seviyon,Kırım Tatarlarını %95, Kazan Tatarlarını %80 anlarız,abartma kardeşim abartma....

''gumaya şayka battı'' demek ne manaya geliyo biliyon mu?
berk 2011-06-06 16:47:35
(Hatta sen bile tek kişilik dengesiz Hıyargiller milletinin temsilcisi olarak biraz folkrorik feylesofluk yaparak kendini tanıtabilirdin.)

Evet senin bu net gazetesinin yorumlarında gerizekalılığın enfes folklorik özelliklerini hiç kesintiye uğratmadan uygun zaman aralıklarıyla sergileyerek kendini Perperek Paspası olarak tanıtman gibi!

Gün geçmiyor ki Perperek Paspası güzel Türkçemize yeni, naçizane kelimeler kazandırmasın

Bugünün menüsünde de ''folkrorik'' var tadını çıkarın!

(''gumaya şayka battı'' demek ne manaya geliyo biliyon mu?)

Lastiğe çivi battı dimi amma zormuş bir bilsen bunu bulabilmek, Karşılaştırmalı Türk Dilleri Sözlüğünde aramadığım sayfa kalmadı!

(Berk dosum sen abarmayı çok seviyon,Kırım Tatarlarını %95, Kazan Tatarlarını %80 anlarız,abartma kardeşim abartma.)

Ye böten cey buyına yegerme tenke gene bireler, yeise vakıtlı eşler gene kürseteler

Bence sen bu cümlenin %99'unu anlamıyon !

Kaldı ki bir Danimarkalı Norveççenin %70'inden fazlasını anlar ama ben hiçbir Norveçlinin Danimarkalı yada hiçbir Danimarkalının da Norveçli olarak tanımlandığını bu isim altında folklor gösterisi yaptığını göremedim sen görürsen acele bildir bana çok mühim bak!
Perperek Papazı Der ki... 2011-06-06 17:50:49
Aslında bugünün menüsünde "folklorik osuruğa gülenin osuruk kadar aklı yoktur" mancası vardı da "folkrorik" osuruk oldu... Anlaşılan sana o daha çok uymuş.

Ha bu arada bir Manavgatlı köylünün konuştuğu dilin bir Tekirdağ köylüsünün konuştuğu dilde herhangi bir benzerlik bulursan sana yalayâsın diye bi gaymak alcam.
bg-turk 2011-06-06 19:55:53
ya berk vallayi ilginç adamsın senn gibi adamın neişi var bu yorum sitelerinde türkiyede senin yazdıklarını çeyreyini yazamayan kişilere köşe yazarı diye tonlan para veriyolar sen gelmisin badavaya bunlara laf anlatmaya calşıyosun bu ece temelkuranlarda orhan pamuklarda sende kabiliyetin yarısı yok yarısı ama sendede kafa yok burda elin kazmalarını muattap alıyon
birga 2011-06-07 00:12:14
Skandinavya milletleriyle türk milletlerinin tarihse serüvenleri farklı olduğu, bire bir karşılaştırmalar yaparak sonuçlar çıkarılamayacağı çok açıktır.

Orta asya milletleri siyasal birliklerini yeni yeni kazandılar ve halihazırda hızla ulus inşası çabasındadırlar. Tatarlarda ise siyasal birlik söz konusu değildir, rusyayanın hükümranlığı devam etmektedir.

Büyük uluslar, henüz uluslaşamamış unsurları kara delikler gibi içine çekerek dönüştürürler. Rusyanın içinde dönüşeceklerine türk ulusuna katılmaları hedefimiz olmalı.Kaldı ki türk tarihine baktığımızda türk kavimlerinin olağanüstü hızlı birlik kurabildiklerini görüyoruz.

Diğer taraftan skandinav milletlerinin arasında çok büyük yakınlık olduğunu görmezlikten gelemeyiz. Finlileri sevmezler ama kendi aralarında evlilikler ve başka ilişkiler çok kolay yapılabilmektedir.
berk 2011-06-07 12:04:34
Evet Başkurdlar, Çuvaşlar, Yakutlar, Kazan Tatarları Rusya Federasyonuna bağlılar ama kendi özerk yönetimleri var, ana dilde eğitim var ve dilleri bu otonomilerde resmi dil statüsünde basbayağı bunlarda apayrı halklar illaki bağımsız bir ülkeye sahip olmak zorunda değiller kaldı Rusya'nın Kafkasya bölgesinde 50 çeşit halk var, bunların hiçbiri bağımsızda değil bu olgu Çeçenleri, İnguşları, Osetleri, Çerkezleri halk saymamak için hiçte yeterli sayılmaz, tümü de kendine özgü kültürü, dili, folkloru, tarihi olan halklardır apaçık şekilde.

Finler zaten Cermen değil Uralik bir halk gerçi 300 yıl İsveç egemenlüğünde kaldıkları için İsveç etkisi de var.

BG-Turk uçmayalım abi sarhoşken yazıyon galiba yazıları
Kara Ibrahim Aga 2011-06-07 14:36:20
"Kırcaali Belediye Başkanı Müh. Hasan Azis’in himayesi altında gerçekleşti."


Resmiye "Sayin" yazmayi unutmushsun..Birde Müh. önüne

"Yüksek" olacakti...

Komsomoldan ceza gelirse shashma...:)

***

Arkadashlar;Chin'den-Skandinav ülkelerine kadar bütün

sorunlari chözdünüzseniz birazda Bulgaristanda kalan

Ahalige bi göz atsaniz!
HÜCUM c C c 2011-06-07 16:00:50
''Ye böten cey buyına yegerme tenke gene bireler, yeise vakıtlı eşler gene kürseteler

Bence sen bu cümlenin %99'unu anlamıyon !''


Bence bu cümlenin %99'unu Tatarlar bile anlamıyo.

Berk,bakıyorum hayranların çığ gibi büyor,helal olsun valla milletin idolü olmayı başardın....

Sakın bana ''bu durumum sende komplekse mi yol açtı'' deme,ben kendimle barışık biriyim,başarılara sadece imrenirim.....
fes 2011-06-07 18:01:44
"illaki bağımsız bir ülkeye sahip olmak zorunda değiller"

Evet, isteseler hemen bağımsız oluveririlerdi, ama istemiyorlar... Rusya'da mecburen onları sırtında taşıyor canım, yazık rusçuklara.

Tatarların özerk yönetimlerinin olduğunu, kendi dillerini belli ölçüde kullandıklarını biliyoruz; daha başka şeyler de biliyoruz, ama bunlar hangi düşünceyi çürütmek için söylendi anlayamadık.

Tatarlar türk olmak istemiyorlar mı, türklükle hiç bir alakamız yok bizim diye diretiyorlar mı?

Krım tatarları uzun süre Osmanlı siyasal sınırları içerisindeydiler, yakınlık o derecedeydi ki, Osmanlı hanedanının erkek varisi olmadığı taktirde Kırım hanedanından biri tahta oturur diye bir de kural koymuşlardı.

Ekaterinanın sevgilileri Potemkin ve Orlov komutasındaki rus ordusu Kırım'ı işgale başladığında tatar halkı nereye sığındı?

Tatar asıllı İsmail Gasprinski Türk halklarını birlik ve dayanışmaya çağırmamış mıydı? “Dilde, fikirde, işte birlik!"
berk 2011-06-07 20:47:03
("illaki bağımsız bir ülkeye sahip olmak zorunda değiller"

Evet, isteseler hemen bağımsız oluveririlerdi, ama istemiyorlar... Rusya'da mecburen onları sırtında taşıyor canım, yazık rusçuklara.)

Sanırım içerik yanlış anlaşılmış bağımsız olmak istemiyorlar demedim bağımsız devletlere sahip olmasalarda apayrı halklar ve kendi dilleri, kültürleri, folklorları var dedim ki var olan durum bu

(Tatarların özerk yönetimlerinin olduğunu, kendi dillerini belli ölçüde kullandıklarını biliyoruz; daha başka şeyler de biliyoruz, ama bunlar hangi düşünceyi çürütmek için söylendi anlayamadık.)

Bunlar Tatarların Türki halklardan olduğunu ama Türkiye Türklerinden ayrı bir halk olduğunu belirtmek için söylendi şimdi anlaşılmıştır umarım.

(Tatarlar türk olmak istemiyorlar mı, türklükle hiç bir alakamız yok bizim diye diretiyorlar mı?)

Yoo Onlar kendilerini üst grup olarak Türki halklardan görüyorlar vaka odur ki zaten öyleler ama Türkiye Türklerinden ayrı Tatar isminde bir halklar senin nasıl kendi dilin, kültürün, folklorun varsa onlarında var.

Sırp, Makedon, Rus, Polonyalı Nasıl hepsi üst grup olarak Slav ama bu onları aynı halk yapmıyor hepsinin kendi tarih, dilleri, folkloru var ve ayrı halklar.

(Krım tatarları uzun süre Osmanlı siyasal sınırları içerisindeydiler, yakınlık o derecedeydi ki, Osmanlı hanedanının erkek varisi olmadığı taktirde Kırım hanedanından biri tahta oturur diye bir de kural koymuşlardı.)

Benzer kurallar hatta kuralın ötesinde uygulamalar Slav ve Germen halklar arasında da oldu ama bu Tek Cermen yada Tek Slav halkı olduğu anlamına gelmiyor

Slovaklar çoğunlukla Çeklerin egemen olduğu bir yapıda ve sınırlar içinde yaşadılar, ikisede Slav olsada hatta Çekçe ile Slovakça arasındaki fark Türkçe ile Tatarca arasındaki farktan bile az olsada ikisi aynı halk değil ayrı halk.

(Ekaterinanın sevgilileri Potemkin ve Orlov komutasındaki rus ordusu Kırım'ı işgale başladığında tatar halkı nereye sığındı?)

Osmanlı günümüz Bulgaristan'ını fethettiğinde azımsanmayacak bir Bulgar kitle Günümüz Baserabya ve Ukrayna Bulgarları oluştrucak şekilde Ruslara ve bazı Sırp bölgelerine sığındı şimdi Ruslarda ve Bulgarlarda üst kümlükte Slavlar diye ve Bulgarlar Ruslara sığındı diye Bulgar Rusmu oldu ikisi aynı halk mı.....

Ruslardan kaçan Çerkez, Acar, Abhaz, İnguç, Dağıstanlı halklar da Osmanlı'ya sığındı bunlar bırak Türk olmayı Türki halklardan bile değiller.

(Tatar asıllı İsmail Gasprinski Türk halklarını birlik ve dayanışmaya çağırmamış mıydı? “Dilde, fikirde, işte birlik!")

Aynen katılıyorum Türki halklar birlik içinde olmalı ama hepsini Türkiye Türki gibi yapmaya çalışmadan kendi öz binlerce yıllık kültürleri, dilleri, folklorlarıyla, Kazak sana deseki bırak Türkiye Türkçeni Kazakçada birleşelim kabul edecek misin sen ona Türkiye Türkçesinde, kimliğinde birleşelim dediğinde onun etmeyeceği gibi sanırım.

(Bence bu cümlenin %99'unu Tatarlar bile anlamıyo.)

Tatarlar adına değil kendi adına konuş derim.

(Berk,bakıyorum hayranların çığ gibi büyor,helal olsun valla milletin idolü olmayı başardın....)

Benim gibiside idol olmayı başarıyorsa bence bizim millette sorun var.

(Sakın bana ''bu durumum sende komplekse mi yol açtı'' deme,ben kendimle barışık biriyim,başarılara sadece imrenirim.....)

Benim bu hayatta başardığım hiçbirşey olmadı bu yorumlarda dahil, imrenilecek bir yanımda ne yazıkki yok.
fes 2011-06-08 00:08:34
Kendilerine has kültürleri var canım, yok diyen olmadı; ama biz bardağın dolu tarafına bakmak zorundayız. Yüz binlerce tatar, tarih boyunca,Türkiye'ye yerleşmiş, türk ulusuna karışmış. Yukarıda değindiğimiz gibi türklerin uluslaşmasında tatar türklerinin olağanüstü katkıları olmuştur. Bütün bunları görmezlikten gelerek tatarlara "sen benden değilsin" muamelesi yapamayız. Ben öyle düşünüyorum.

Avrupa saraylarında kurallar benzer değil çok farklıydı. Orada mavi kan prensibi uygulanıyordu ve erkeğin olmadığı hallerde tahta kadınlar da oturabiliyordu.

Türk milletleri arasında uluslaşmasını en ileri seviyeye götürebilmiş tek Türkiye türkleri vardır. Ama bizde bile uluslaşma, mesela bir Polonya'da ve Çekya'da olduğu gibi tamamlanmamıştır. Karşılaştırma yaparken bunu dikkate almalıyız.

Almanya'da alman dili üzerinde garamer çalışmalarından falan önce Çekler etkilenmiş, oradan Lehler, ve nihayet ruslar. Daha önceleri almanlık, çeklik veya rusluk üzerine vurgu yapılmazken birden kendi ulusal kültürlerinin farkına varılmaya başlanmış. 150 - 200 senelik bir serüvenden bahsediyorum.

1829'da Rusların Edirne'ye kadar gelmelerinden sonra duşmana haince yardım eden bulgarların çekilmeden sonra cezalandırma korkusundan Beserabiya'ya göç etmelerini Tatarların durumuyla karşılaştırmak ne derecede doğrudur, bakmak lazım. 1700'lerin sonlarında Kırım hanlığının siyasal varlığı sonlandırılmıştı ve tatar halkı tam manasıyla bir soykırıma tabi tutulmuştu.
Perperek Papazı Der ki... 2011-06-13 00:22:24
Kendilerine has kültürleri var canım, yok diyen olmadı; ama biz bardağın dolu tarafına bakmak zorundayız.
_______________________________________________

Yahu kaçınız hayatında canlı Kazan Tatarı gördünüz? "Evet ben gördüm ve kendi aralarında Rusça değil Tatarca kunuşuyorlardı" diyeni iki yanağından öpeceğim...

Aynısını Ahıska çingeneleri için de söylüyorum...
berk 2011-06-13 09:10:41
Ben çok defa gördüm, baya da Tatarca konuşuyorlar, Ahıskalı çingeneler diye bahsettiklerinde sırf Türk oldukları için Sibiryalarda sürgünlerde çekmedikleri kalmadı, elin Sırplarını ne idüğü belirsizlerini sırf müslüman diye Türk olmadığı halde Türk kabul edicen, Gerçek Türk'e Çingene diyecen ;

Fuck OFF!
Perperek Papazı Der ki... 2011-06-13 09:44:51
Ya sen Ruhul Kudüs'ü da görmüşündür ona bir diyeceğimiz yoktur, ama Tatarların ne kadar kendi dillerini konuştukları ve ahıskalıların çingeneliği ve onlarla iş ve saire konularda alakan olduğu zaman baltayı kolayda bulundurma konusunda senin nasihatine hiç mi hiç mi ihtiyacım yok...

Anlaşılan bu konularda ezbere konuşmanla "si gol entusiyazist"

Sırf birilerine ters düşmek için bilgiçlik taslıyorsun ama "off topic" oldun yavrum.
berk 2011-06-13 12:49:24
Valla herkes ve onların geniş dünyası perperek paspası ile onun 3kbyte'lık beyni gibi kapıkule ile habur arasında sıkışmak zorunda değil sen o baltayı sevgili sırp miloseviç kankalarınlayken yanında gezdir emi

The Person who says that my comment is off topic, still tries to use his out-of-date brain:)

This is a book İngilizceni anaokulu sınıfına sakla burda sökmez, bilge rolünü oynama çabanında bir anlamı yok, sen de o kumaş yok çocuk ;)
Perperek Papazı Der ki... 2011-06-13 13:49:13
Benim dünyamın küçücük bir köşesinde bile sen kendini kral hissedebiyorsun...

Özbek kardeşin Baymurat'tan selamlar...

http://www.youtube.com/watch?v=j3X77yBsSXw
berk 2011-06-13 19:59:56
Şu benim evrenimde küçücük toz tanesi kadar bile etmeyen dünyandan mı bahsediyorduk ?

Sırp soydaşından da sana selamlar var bunu müslüman yap sen müslüman olduya bu bile Türk sayılır aklı evvellerin gözünde şu perperek paspası gibilerin yani

http://www.youtube.com/watch?v=zuL0Mj0GyBE&NR=1
Perperek Papazı Der ki... 2011-06-13 20:10:58
Aferim işte Malkoçoğlu...