Ziyaretçi defteri Künye E-gazete
DÖVİZ KURLARI
EUR EUR 1.9558 Lv.
USD USD 1.7473 Lv.
GBP GBP 2.1232 Lv.
TRL TRL 0.3187 Lv.
Anasayfa Haberler   Yorumlar   Edebiyat Video Arşiv
20 Ağustos 2019
HABERLER » Kırcaali
Sami Ahmet, saatçilik sırrını sadece torunlarına açmayı düşünüyor

Sami Ahmet, saatçilik sırrını sadece torunlarına açmayı düşünüyor

15 Temmuz 2011

55 yaşındaki Sami Beysim Ahmet, Kırcaali’deki sayılı saatçilerden biri. O, artık 30 yıldan fazla saatçilikle ekmeğini kazanıyor. Saat ustası üç ay önce “Kaloyan” sokağında yeni açtığı atölyede hafta için saat 8.00-17.30 arası ve cumartesi günü 9.00-14.00 arası müşterilerine hizmet veriyor. Daha önce ise Sami usta, eski polikliniğin binasında müşterilerine kapı açıyordu. Dünya mali ve ekonomik krizin onun işine de yansıdığını belirten usta her gün atölyesine değişik sayıda müşteri geldiğini paylaştı. Saatçilikten kazandığı paranın zengin olmasını sağlamasa da, ailesinin de sağlık ve sosyal sigortalarını ödemeye ve onurlu bir yaşam sürdürmelerine yettiğini ifade etti. Sami Ahmet, müşterilerini daha ucuza çalışarak memnun etmeye çalıştığını dile getirdi. O, bu şekilde çalışmaya devam ettiğinde üç müşteri yerine beş kazandığına inanıyor.
Saat ustası 1995 yılında Bulgaristan pazarına yayılan, tamirat yapılmayan plastik Çin saatlerin ucuz fiyatlarıyla milleti celbettiğini ve bunun da ciddi bir şekilde işine aksettiğini belirtti. Sami usta, aslında bu ucuz saatlerin sahiplerine her ne kadar daha pahalıya mal olsalar da, müşterilerinin kendisine mekanik saat çok seyrek getirdiklerini paylaştı.

Sami ustanın asıl mesleği şoför. Çirpan’da Tarım Meslek Lisesinde makine uzmanı olduktan sonra 3 yıl taşımacılık yapıyor. Stara Zagora’nın Raduntsi köyündeki sanatoryuma bağlı zanaat okulunda gördüğü ev aletleri tamiratı öğreniminden sonra Kırcaali’deki fabrikada iş bulamayınca tekrar aynı okulda saatçilik mesleğini öğrenmeye karar veriyor. Orada 1983 yılından itibaren iki yıl saatçiliğin inceliklerini kavradıktan sonra Kırcaali Ev Aletleri Fabrikasının Çernooçene Şubesinde 1991 yılında özelleştirilinceye kadar çalışıyor. Sami usta o zamana kadar fabrikanın tüm Kırcaali ilindeki şubelerinde toplam yaklaşık 30 saatçinin çalıştığını belirtti.

Daha sonra Sami usta, Çernooçene’de ve aynı zamanda Kırcaali’de de kendi atölyelerini açarak saatçiliğe serbest meslek olarak devam ediyor. Çernooçene’de toplam 16 yıl saatçilik yaptıktan sonra 2000 yılında oradaki atölyesini kapatıyor.

57 yaşındaki Kırcaalili Radka Dyakova daha öğrencilik yıllarından onun müşterisi olduğunu belirtti. O, usta ile ilgili şunları söyledi: “Saatim bozulduğunda her zaman Sami ustaya getiriyorum, çünkü onun işinden ve bana karşı gösterdiği tutumdan çok memnunum. En önemlisi diğer saatçilere kıyasla daha ucuza çalışıyor. Bu ise zor geçinen birileri için çok önem taşıyor. Polikliniğin yanında çalışıyordu, bakıyorum şimdi burada daha rahat çalışacağı yeni bir atölye açmış. Kendisine bol müşterisi olmasını dilerim” diye paylaştı.

Sami Ahmet ile yaptığımız söyleşi sırasında Kırcaali’nin Sredinka köyüne yerleşen Makedonyalı Mirem Sadulla ecdatlarının nesilden nesile emanet ederek bu günlere kadar korunan ta 1697 yılında yapılan bir saati tamir için getireceğini söylemesi büyük merak uyandırdı.

Sami Ahmet, Kırcaali’nin Bolyartsi (Alembey) köyünde doğup büyüyor, fakat şimdi ailesiyle Sipey (Durhanlar) köyünün Osil (Tokatağzı) Mahallesinde yaşıyor. Üç kız babası, iki torun sahibi. Torunları şu anda Batı Avrupa’da bulunuyor, fakat Sami usta meslek sırrını ancak onlara açacağını vurguladı.

Kaynak: Resmiye MÜMÜN

Ziyaretci sayısı: 8006


Kategoriden tüm haberleri oku


 YORUMLAR


Perperek Papazı Der ki... 2011-07-15 18:00:18
Diyorsun ki: kircaalihaber.com'a yorum yaza yaza Türkiye Cumhuriyeti Devletinin yurtdışı türklerine karşı olan siyasetini de değiştirdim, ha?
tosun bey 2011-07-16 08:03:14
Yanıt niyetine yazdıklarının iler tutat tarafı yok maalesef. Tahminini ve olmasını çok istediğin şeyleri dile getirmişsin. Nevar ki gerçek dünyada işer böyle yürümez, maddi olgulara gerek vardır.

Doğan çok kötü biri olabilir, onu hiç sevmeyebilirsi, ama onunla ilgili yerici bir şey söylerken düşünceni gerçeklere dayandırmak zorundasın. İnandırıcı olman için bu çok gereklidir.
Fes,Çendilin yorumunu oku!.... 2011-07-16 13:16:47
Çendil 2011-07-16 10:33:53
İsmail kardeş sen gençsin ve geleceğine yani kendine biraz saygın var ise bu tavırlara ihtiyacın olmamalı. Todor Jivkov bile kendini en güçlü his ettiği zamanda al aşağı edilidi.Hani derler ya Allah'ın sopası yok,onun için taraf olmaman da yarar VAR hele hele gazeteciyim diyor isen kendine. Gerçekleri görebilmek biraz bakış açısına bağılıdır oyle ki o açı ne kadar geniş ise o kadar Adalete yakınsın demektir.Ha bir Abi tavsiyesi olaylara tepeden,yüksekten yani kuş bakışı yapma - YANILIRSIN! Ayni hizadan yani Halk arasından da bir bakarsan belki bir şeyler görürsün.Tabi ki Adalet duygusu başka bir şey pARA ile satılmaz,satılsada alınmaz,alınsada işe yaramaz. O Duygu başka bir yerlere dayanıyo gen mi dersin,soy mu,sop mu,cins mi cibret mi bilemiyorum,ama onu(Adalet duygusunu)var olduğunu his ettiyin lidere hizmet et DERİM,sevgili kardeşim!!!
ofçarçeto kalitko 2011-07-16 13:24:15
Nakkarda garip bir düşünce tarzı... Ecnebilerle görüştüyse isim ver diyor. Beyefendi, ben Doğan'ın sekreteri falan değilim, benden ne ismi bekliyorsun? Sen ne biliyorsan açıkla, eteklerinde nekadar taş varsa hepsini dök.

Ben Doğan'ne savunuyorum ne de ona karşıyım. Ama mesela ajan olduğuna dair elime reddelmeyecek bir belge geçerse, iş değişir.
ovçar Fes'e 2011-07-16 15:04:36
Ofçar olduğun belli'de(dünya klasiklerini ezberlemişsin,bir parça da tarih bilgin var. İstanbulda eğitim aldığın için yabanci dillin var biliyorum,ama gel gelelim,siyasetin çok zayıf,korkaklık ve yalakalığın,İstanbul'da çevrenin çok dar olmasının verdiği,dar görüşlülük olsa gerek).Dünya diplomasi tarihinde,hiç bir devlet başkanı veya başbakanı,geçmişi gizli servislerle içli dışlı,senli benli olmuş bir liderle görüşmek istemezler. Üstüne üstün,alkohol bağımlığı da cabası olunca,o iş orada biter.
Herkezin bildiğini(1974 yıllında ajanlık kariyerine başlamıştır),sanki bir sen bilmezmiş numaraları yaparak delil istiyorsun.Sana ikinciye teklif ediyorum.Varnaya,15 günlüğüne gel,musafirim ol.Bütün masraflar bana ağit.İstediğin delileri,ilk ağızdan,yani Kasim Dal'ın kendisinden dinlemiş olursun.Hem bu arada kafanı da biraz dinlendirmişl olursun Fes.En azından kafanı toparlarsın,iyi olur.
Saygılarımla.
Varnalı
düzeltme..... 2011-07-16 15:08:06
delilleri olacaktı.özür dilerim
Kara Ibrahim Aga 2011-07-16 23:22:10
Resmiye Hanimi candan yürekten KUTLARIM..

En sonra birakti Ardino Muhtarligini ve Muhtarini ve normal

haber yazmaya bashladi!!

Tebrikler!!!

Gechende bi ayakabicisi ichindi,shimdi saatchi..

Olsun.

Hich yoktan bi gelishmedir..

Öbrü sefer,bizim köylerde yashayan Agalarin yanina giderse

memnum olurum.Birde izin isteyerek,buzdolaplarinda neler

var neler yok resmini chekerse AFERIM derim..

Yashli ANNELERIMIZLEN ve BABALARLAN repotaj yaparsa

Mashallah diyecem...

+++

Gechen havta Acho'nun cani sIkIlmIsh ve kendini Klub BIAD'ta

almish..

Sabahin saaat 5'shine kadar eglenmish...

Kucagindada bir tarafta Esil Düran ve öbrü tarafta Ivana..

Garson kizlara ve Köchekcilere 10 bin leva dagitmish...

Bakshish...

Yashasin Zübüklük..

Haaaa Gircalda AB'den gida yardimi aliyorlarmish...

Hadi nazdrave..

Chalkotekanin Diskojokeyide bütün aksham isim vermeyerek:

"Specialen pozdrav za Ministara na Udovolstvieto" dige

selyamlamish Acho'yu..

Bizim Haci Ismelin "Peygamberi" ve "Mavi gözlüsü"'nün hayati

budur...
Bir çekist 2011-07-16 23:42:16
Ben klasikleri ezberlemişim sen ise klasiklerden bihabersin, ama nasıl oluyorsa sen bana akıl veriyorsun, oldu mu bu şimdi? Ali Dizidero gibi, iki tane profesörü koltuklarının altına almış jilet reklamı yapıyor. Türklerde olur böyle şeyler, Tayyipin başbakan olduğu ıklimde neler olmaz ki?

Ajanlarla görüşmezlermiş de... E Putin'le niye görüşüyorlar hazret, söyler misin? Kendisi bir KGB ajanıdır. İsrail başbakanları hep mosad ajanıdır, baba Buch cıa başkanıydı falan filan.
kirli fesli çekist'e 2011-07-17 11:57:30
Çekist Fest,üste Kara İbrahimin yazısını dikatlice oku.Yazılanların hepsi 24 çasa gazetesinde,A.Doğanın,kızlarla eylenirken çekilmiş resimleriyle haber yapılmış.Dijey'in sık sık anons etiği,,eylenceler bakanı Doğanı'',koruma timinden,15 kişilik koruma ekibi,eylencesine gölge düşmesin diye sabahlara kadar nöbet tutmuşlar.
Millet açım diye ağlıyor,liderler sabahlara kadar viski bardağı kaldırıyor.Böyle demokrasinin........,böyle liderin.........
Göbels propagandası 2011-07-17 13:17:00
"24 çasa" gazetesinin anlattıklarına inanacak kadar beyinsiz biri değiliz çok şükür. Psholojik operasyon, kirli bilgi, dezinformasyond kavramlarından haberimiz var. Bulgar basının neadar türk duşmanı olduğununu bildiğimizden yoğurdu üfleyerek kaşıklıyoruz.

Sabahlara kadar eylenmişmiş, bir dizini bilmen kimi diyer dizine başka birini oturtmuş, 10 levalık bahşişler saçmışmış. Peki bu anlatılanları doğrulayacak herhangi bir görüntü, fotoğraf varmış mı? Hayır, ama pislik bir bulgar gazeteci her şeyi olduğu gibi görmüşmüş.

Şükür Allaha ki hala beynimiz var ve sapına kadar türküz. Evel Allah!
bırak bu işleri... 2011-07-18 00:10:41
Bulgar klasiklerinin tamamını okumuş biri olarak haberi ya ben anlayamadım ya da siz aşırı vulgarize edilmiş bir anlatım yapmışsınız. Halk inim inim inlerken o zavedeniyelerde hur patlasın çal ynasın yapıyor hikayesi tamaen uydurma bir hikaye.

Bulgarların Sokola mokola diye ksıtlı anlatmlarında bile sizin bu dedikleriniz çıkmıyor. Her normal insanın yapacağı şekilde gitmiş felekten bir geçe çalmış işte, ne var bunda?

Halkın inim inim inlemesinden Doğan değil bulgarlar sorumludur. Çarpıtmayın ve adam olun.
fesi kirli Göbels'e 2011-07-18 01:04:49
10,000 LEVAYI,MİLLETE 10 LEVA DİYE YUTURMAYA KALKIYORSUN.Gazete,A.Doğanın kızlarla çekilmiş resimleriyle kanıtlamış.
Dağıtılan 10,000 lv.bağışları,10 lv.gibi göstermen,Göbelsin iş tarzı dezinformasyonudur.
göbel'se 2011-07-18 01:14:15
fes,senin işine gelenleri okuman,işine gelmeyenleri okmama alışkanlığın,piyonerçe olduğun günlerinden mi başlıyor.Gardaş aç gazeteyi,gör resimleri,oku yazılanları.Bukadar basit.Neyin tantanasını yapıyorsun anlayamadım.Yoksa yağcılıkla,Doğan'ın diğer yağcısı olan,Ruşen Rızanın yerine genel başkan yardımcısı'mı olmak istiyorsun?.
hadi bakalım 2011-07-18 06:28:06
Yok canım, tam da sizin işinize geldiğ gbi konuştuğunuz ortaya çkıyor galiba. Kara İbramın koyduğu habere baktım, hiç bir yerde 10 bin papel dağıttığını yazmıyor.

Bir dizine şeyi, öbürüne İvana'yı lafı tam bir abartma.
Öyle bir şey yok.Seçim kampayalarında partiler para harcar; ama o normal ve asal bir prosedürdür.
Kara Ibrahim Aga 2011-07-18 15:31:11
Yok canim..

Bizim Fes'in gece hayati olmadindan nerden bilecek

"Sultanski bakshish" ne oldunu...

***

Bu arada gechen havta I.Kostov soru sormushtu B.B'ye..

Devlet neden ve kimleri koruyoru?dige..

Petkovlan,Stanishevi gechelim..

-Ahmed Dogana karshi Stambulda bi grup tarafinda 2005

senesi ölüm cezasina charptirilmishtir..

Birde Adnan Kenan tarafindan böyle tehtit var! demish B.B ..

Nedense bu Haber burada yansamadi!?!

***


Özgür senin kulan deliktir..

Bu konuda yaza bilecen birseyler varmidir?
fes 2011-07-18 23:49:56
Eğer sizde gelişmiş bir türk blinci olsaydı bu "Sultanski bakşiş" lafının nekadar pislik bir laf olduğunu bilir ve söz konusu zehirli sözcüğe gereken onurlu tavrı gösterirdiniz.

Bulgar gazetecileri sıradan bulgarları kışkırtmak, türklere karşı nefretlerinin tazelenmesi için "Boyana sarayı" , "Sultanski bakşiş"laflarını haberlerin içinde tekrarlayıp duruyorlar. Deyim yerindeyse halkı kin ve duşmanlığa sevk ediyorlar.

Ahmet Doğan'ın türk kimliği için hiç bir şey yapmadğı çok açıktır, bunu göremeyecek kadar aptal değiliz. Ancak şu sorunun da cevabı verilmeli: pasif bir azınlık lideri olduğunu bile bile bulgarlar Doğan'ı neden istemiyorlar? Ona karşı hiç dinmeyen karalama kampanyası niye? Bulgarları rahatsız eden bir şey var, nedir o?
fes 2011-07-19 01:14:40
Soruma yanıt hiç de olmamış bu dediklerin. Doğanı oy vermeyerek cezalandırırsan yerine Mehmet gelmeyecek ki,
nereden çıkartıyorsun? Yerine Vejdi Raşidov gibi biri gelecek.

Parti marti olmayacak, BSP ve GERB partisinden göstermelik satılmış birkaç milletvekili olacak. Mesela Mümin Tahir BSP'den milletvekili mutlaka ypılacakır., bulgarların güvenini kazanmış biridir. Korman ve Kasım Dal GERB kontenjanından meclise kapağı atarlar.

Bunu istiyorsanız ne ala, cehenneme kadar yolunuz var.