Ziyaretçi defteri Künye E-gazete
DÖVİZ KURLARI
EUR EUR 1.9558 Lv.
USD USD 1.7121 Lv.
GBP GBP 2.2438 Lv.
TRL TRL 0.3158 Lv.
Anasayfa Haberler   Yorumlar   Edebiyat Video Arşiv
16 Kasım 2018
HABERLER » Kırcaali
Seçim kampanyası resmi olarak bugün başladı

Seçim kampanyası resmi olarak bugün başladı

23 Eylül 2011

Bugün, Bulgaristan’da yapılacak Cumhurbaşkanı ve Yerel seçimler için seçim kampanyası resmi olarak açıldı. Seçim kampanyası, 23 Ekim’de yapılacak seçimlerden 30 gün önce başladı ve 21 Ekim tarihinde saat 24.00’de seçimlerden bir gün önce sona erecek.
22 Ekim, son düşünme günü için ayrılmıştır ve o zaman ve de seçim gününde kampanya yapılmasına izin verilmiyor.

Tüm 18 çift olan Cumhurbaşkan ve Cumhurbaşkan Yardımcısı adayları tüm istemlere uyuyorlar. Onlar daimi olarak Bulgaristan’da ikamet ediyorlar, başka devletin vatandaşları değiller, anne babaları da Bulgaristan vatandaşlarıdır, mahkeme tarafından mahküm edilmemişlerdir ve kendilerine yasak getirilmemiştir. Hepsi, son 5 yılda mevcut adreslerini beyan etmişlerdir. Cumhurbaşkanı ve Cumhurbaşkan Yardımcısı adayları şunlardır: Rosen Plevneliev ve Margarita Popova (GERB), İvaylo Kalfin ve Stefan Danailov (Bulgar Sosyalist Partisi), Volen Siderov ve Pavel Şopov (Ataka), Rumen Hristov ve Emanuil Yordanov (Sağ Güçler Birliği Koalisyonu), RZS’nin (Düzen, Yasallık, Adalet) adayları Atanas Semov ve Polya Stançeva, Girişimler Komitelerinin aday gösterdiği Meglena Kuneva ve Lübomir Hristov, Aleksey Petrov ve Nikolay Georgiev, Ventsislav Yosifov ve İliyan Dimitrov, Svetoslav Vitkov ve Ventsislav Mitsov, Dimitır Kutsarov ve Kameliya Todorova, Nikolay Vasilev ve Vladimir Savov, VMRO-BND Birleşik Tarımcılar Koalisyonunun adayları Krasimir Karakaçanov ve Daniela Simidçieva, Ulusal Birlik Hareketinin adayları Sali Şaban İbram ve Valentina Gotseva, BZNS’nin (Bulgar Tarım Halk Birliği) adayları Nikolay Nençev ve Jeko İvanov, Andrey Çobanov ve Angel Mirçev (Bulgar Demokratik Topluluğu), Stefan Solakov ve Galina Vasileva (Bulgaristan’ı Kurtarmak İçin Ulusal Cephe), Mariya Kapon ve Nikolay Kisöv (Birlik Halk Partisi) ve Pavel Çernev ve Aneliya Delçeva (Halktan İnsanlar İçin Parti).
Başkent Sofya için Belediye Başkanı adayları 25 kişi, ülkenin daha büyük veya daha küçük şehirlerinde de Belediye Başkanı adayları arasında büyük rekabet mevcut.

Partilerin veya siyasi oluşumların hazırladığı her propaganda malzemesinde yüzey kısmının en az %10 alanın kaplayan “Oy satın almak ve satmak suçtur” yazısı bulunması gerekiyor. Bunun dışında belediye ve devlet ulaşım araçlarının propaganda amaçla kullanılması yasaklanmıştır. Seçim yasasına göre seçim kampanyaları sadece Bulgarca yapılması gerekiyor.

Kaynak: Kırcaali Haber

Ziyaretci sayısı: 2810


Kategoriden tüm haberleri oku


 YORUMLAR


emir 2011-09-23 20:05:17
Hersey iyi hosta, Akif Akif, Elvan Gurkas ve baska bazi baskan ve meclis uyesi adaylarimiz bolgemizdeki rotary clublarinin yoneticileri, ustadlari...Hic bir lojaya kabul edilmeyen gerzekler, kavalin son deligi olan rotary'ye giriyor. Bunlardan hayir gelmez...
12345 2011-09-23 22:54:01
Ne yazikki BU sefer Kircaali miz kaybedecek Hasan Azis-i.
yorum sizden.... 2011-09-24 01:11:02
Adsız dedi ki...

Herkes bölünmemek adına bir şeyler geveleyip duruyor. Amaç halkın kafasını karıştırmak. Türk partisi diye bilinen HÖH bizim için iki kademeden oluşmakta. 1-Yönetenler,%90 komunis ve DC ajanından oluşan bir azınlık ve 2-yaklaşık yediyüzbinlere varan bir seçmen kitlesi. Yönetenler zaten Türklüğünden utanan,Türklük ile kendilerini pek ilişkilendirmek istemeyen,okullarda Türkçe okunmasını,Türkçe Radyo ve TV'yi önemsemeyenler. İkinciler yani çoğunluk ise Türk ve Müslüman olarak mücadele veren ve hayatını kendini his ettiği gibi sürdürmek isteyen bir kitle var. Arkadaşlar suyun akışını yokuşa sürmeyelim, bu halk küçümsediğiniz kadar cahil değil. Baraj duvarında çatlaklıklar his edenlerden cılız sesler çıkacak. Eğer Türk’luk ise yol, yol ayrımı gelmiştir. Bu halk sandıkta cevap vermesini bilir, bazılarına ders,bazılarınata ağar bir tokat niteliğinde.İlkleri yapan her zaman bir adım öndedir ve önderdir,hazır yoldan herkes yürür.
93 muhaciri 2011-09-24 11:57:42
bulgaristan türkleri, bir bok yapamaz artık....onların foyası çıktı meydana.....komunis zihniyetli yavşaklar , var oldukça DPS de , daha çoooook bu zavallı halkı sömürüp kandırcaklar
bg turk 2011-09-24 12:52:39
yorum sizden.... 2011-09-24 01:11:02 ----bu arkadas cok net anlatmis Bulgaristan Turk olayini,cok haklisiniz.Aferin sizlere-yavascana turk folklorunu bile oldurduler-nerede Kircaaili Umer lutvi ,nerede Mestanli Zeybekler ,nerede Kosukavak turk gruplarimiz ve s.a.-hepisinin bogazini siktilar ...yorum sizlerin.
BERKi okuyun! 2011-09-24 14:58:53
BERK arkadaşımzın son 1 haftada yaptığı yorumları dikkatlice okuyun teker teker. arkadaşımızın yorumlarında açkça ikiyüzlüğü anlatmış.

DPSde görev almış biri olarak benim BERKin dediklerine tek bir eleştirim bile yok neyazıkki hepsi tümten doğru.

Türk adaya karşı çıkan Türk partisimi olur bukadarda dil yani bukdarda değil!

Artık Türk Azınlığı adındaki Türk kelimesine yakışır insanlar seçmeli bölünmeyelim diye 22 yıldır boşuna oy atıyoruz.

Uyanın Artık UYanın!
yaşlı gırcalı 2011-09-24 17:45:39
FES,SEN BİRAZ APTALSIN GALİBA,tuturmuşsun kanıt'ta kanıt.Ulan eşek zıpası,kitap okumayı sevmenle övünüyorsun.A.Doğan'ın ajanlığıyla ilgili 8 ayrı yazardan 8 kitap yazıldı ve kitapçılarda satılıyor.Bu kitaplarda yazılanlar yalan,iftira ve haksız yere suçlama ve karalamaysa,suçsuz insan gider, adalete baş vurur.Mahkeme açar,hakkını mahkemade arar, savunur.Suçsuzluğunu ispatlayana kadar,mahkemeden vazgeçmez.Ne zamana kadar?.Taa ki,,HAK ADALETİ BULANA KADAR''.A.DOĞAN,BU ,,SÖZDE'' İFTİRA ATANLARA,KİTAPLARI ARŞİFLERDEN ALINAN,ORJİNEL BELGELERE DAYANARAK YAZANLARA,MAHKEME AÇTIMI?.AÇMADI.Mahkeme olmayan yerde sen,kimin avukatlığını,hangi çıkarlar uğruna üstlenmiş bulunuyorsun Fes.Cevap verebilirmisin?.
Fes insanları aptal yerine koyma.İnsanlar sandığın kadar aptal değiler.
Fes'e 2011-09-24 17:50:37
Fes,ateş olmayan yerden duman çıkmaz.!!!
işte aday,işte Türk!!!!!.... 2011-09-24 18:58:18
Soru:-Binlerce Bulgaristan vatandaşının yaşadığı Türkiye ile AB ilişkileri hakkında ne düşünüyorsunuz?
Sali Şaban:-
Dinamik bir nüfusa sahip olan Türkiye'nin AB'ye katılması Birliğe yeni bir hareketlilik kazandıracaktır. Böylece AB de Ortadoğu, Kafkaslar ve Türk Dünyası ile Türkiye üzerinden yakın ilişkiler kurabilecektir. Diğer yandan Avrupa Birliği de Türkiye'yi üye yaparak Hıristiyan kültürüne dayalı bir topluluk olmadığını çok kültürlü ve çok dinli bir birlik olduğunu ispat etme şansına da sahip olacaktır. Bu nedenle biz Türkiye'nin ivedilikle AB'ye alınması taraftarıyız. Beş yıl sonra Türkiye'nin AB'ne üye olmak isteyeceğini hiç sanmıyorum, çünkü Türkiye'nin alternatifleri her gün artmaktadır. Esas itibariyle acele etmesi gereken Türkiye değil AB'dir.
kaynak-MİLLİ gazete
keriz silkeleme 2011-09-24 21:10:30
Aman da aman ne yaman. Bunlar hep beylik sözlerdir ağam, kitabına uygun dersin ve bir çok kerizi memnun edersin.
Feso'ya 2011-09-25 00:59:51
keriz senin babanın oğluna diyorlardı, değilmi Fes?.
km haklı 2011-09-25 09:40:35
Başka biri de BM kürsüsüne çıkıp bağara bağara bir konuşma yaptı. Avrupa siyasi çevrelerinde ikinci bir Ahmedi Nejat diyorlar. Ama bu tarafta konuşmasına hayran kalan çok.

"Döktürdü gene, çok kafa var çok, hiç kağıda bakmadan konuşuyor..." Bu tarafta kıathanelerde bunları konuşan çok, ama o tarafta yeni bir Ahmedi Nejat çıktı diyorlar.
keriz (seven) 2011-09-25 17:15:02
''keriz silkeleme 2011-09-24 21:10:30''

Yavrum,sen Y.Küçükten okuduklarına inanmaya devam et,daha çoooooook kerizler gibi silkelenirsin.Gızılbaş kafalı gülüm,yalnızca başkalarının yazdığı kitapları okumakta bir tuketim biçimidir,başka beyinlerin urettiğini tuketmekten başka bir şey yapmıyorsun,kafanın basmadığı besbelli,çok kitap okuyom diye boş boş hava atma millete,bu işin ital amerikan arabası kullanmaktan farkı yok,boşuna övünme....

Daha önce niye aklıma gelmedi ya,o borsa tabiri (keriz silkeleme) senin adına çok yakışmış be birader,bizim Mecnur tamda senin gibi kerizleri silkeliyor,(pardon sikeliyor)...
fes 2011-09-26 00:20:24
Terbiyesiz, hatta utanmaz bir dille yazdıkların tam anlaşılmıyor, biraz aç da herkes anlasın bari.

Yalçın Küçük okumayalım da Fettullah Gülen mi okuyalım? "Zaman" gazetesi "Pravda" gibi olup diğer gazeteler yasaklansın mı?

Başkalarının kitaplarını okumayalım da ne yapalım, dediğim dedik çaldığım düdük diyerekten kendi kendine düşünce üretim merkezi mi olalım?

Çok kitap okumanın ithal araba kullanmaktan nasıl farkı yok? Hiç kitap okumayarak kendi arabamızı yapar mı olacağız.

Bunları bir bir açıkla ki muğlakta kalmasın. Camdan bağıra bağıra okuyan biri gibi işleri muğlakta bırakma. Le Monde gazetesinde hakkında çıkan yazıda ne diyor, "Muğlaklığın ustası" diyor. Onu mu takit ediyorsun yosa?
keriz (seven) 2011-09-26 10:27:10
Aba salak gülüm,bırakalım bazı şeyler muğlâkta kalsınlar,gizemimiz artar.

Şaka şaka,söylediklerimi anlayan anladı,işine gelmeyen zaten anlamaz...
Sofya'daki sesiz ördek!!!... 2011-09-26 17:52:52
Filibenin Türk ve müslüman mahhalesi Hacı Hasan(Stolipinovo),bulgar milliyetçilerinin baskı ve terörü altında.DPS'nin toplantı salonu ateşe verildi,kül oldu.İnsanlar korku içinde,ölüm terleri döküyor.DPS'NİN oy deposu olan Hacı Hasan mahalesi sakinlerine,DPS YÖNETİCİLERİ DERHAL VE ZAMAN GEÇİRMEKSİZİM SAHİP ÇIKMALARI GEREKİR.Boyana saraında,şifali sıcak termal su ile doğlu havuzlarda yüzen sesiz ördeğin,sesini yükseltme zamanı gelmiştir.İYİ GÜNLERİNDE OYLARINI ALIP,ZEVKİ SEFAYA ÇEKİLECEKSİN,ZOR GÜNLERİNDE YANLARINDA OLMAYACAKSIN.AHMET DOĞAN BEY, SEN HANGİ OKULDA OKUDUN BAŞKAN OLMANIN KURALARINI.HER NEREDE OKUDUYSAN,HOCALARIN SANA,HALKIN DEĞİL,KENDİ MENFAT VE ÇIKARLARININ,NASIL KORUYACAĞINI ÖĞRETMİŞLER.