Ziyaretçi defteri Künye E-gazete
DÖVİZ KURLARI
EUR EUR 1.9558 Lv.
USD USD 1.7473 Lv.
GBP GBP 2.1232 Lv.
TRL TRL 0.3187 Lv.
Anasayfa Haberler   Yorumlar   Edebiyat Video Arşiv
22 Ağustos 2019
HABERLER » Kırcaali
Kırcaali Belediye Başkanı Müh. Hasan Azis: “Seçim sonuçları Kırcaalilerin Belediye’yi yönetmemize verdikleri gerçek değerin göstergesidir”

Kırcaali Belediye Başkanı Müh. Hasan Azis: “Seçim sonuçları Kırcaalilerin Belediye’yi yönetmemize verdikleri gerçek değerin göstergesidir”

26 Ekim 2011

Bugün Kırcaali Belediye Başkan seçimini rakiplerinin oldukça geride bırakarak, kazanan Hak ve Özgürlükler Hareketi (HÖH) adayı Müh. Hasan Azis basın mensuplarıyla birinci toplantısını yaptı.

HÖH partisinin Kırcaali’de seçim kampanyası için hiçbir yatırım yapmadan seçimleri kazandığını vurgulayan Hasan Azis, “Bugün HÖH Kırçaali İlçe Teşkilatı için çok özel, mutlu bir gün, çünkü sıradaki üçüncü dönem Belediye Başkan seçimlerini kazanmış bulunuyoruz. Bu, Kırcaalilerin Belediye’yi yönetmemize verdikleri gerçek destek ve değerin göstergesidir” dedi. Belediye Başkanı, tüm seçmenlere HÖH’nin muhalefet durumunda, kriz koşullarında ve iktidar partinin uyguladığı baskılara rağmen kendisine verdikleri güvenden dolayı teşekkür etti.
Müh. Hasan Azis, bu seçimlerin Kırcaali ile ilgili 20 yıllık efsaneleri ortadan kaldırdığının altını çizdi. Birinci efsanenin, HÖH partisinin Kırcaali’de seçimleri Türkiye’deki Bulgaristan vatandaşlarının toplu halde otobüslerle şehre getirmeleriyle kazanması olduğunu hatırlattı. Başkan Azis, HÖH partisinin ancak etnik prensip üzere ve iktidar konumu durumunda seçimleri kazanması efsanelerinin de boşa çıkmasını gazetecilerin dikkatine çekti. Bu bağlamda Başkan, “Bizim için seçim otobüsleri efsanesi yok oldu, işte yine oldukça önde giderek, oy kullanma hakkından mahrum edilen vatandaşlara rağmen seçimi kazandık. Kırcaali’de etnik açıdan seçim yapılmasına izin vermedik, bu defa da sivil seçim yapıldı” diye kaydetti.

Kırcaali’nin en başarılı Belediye Başkanı, “Bu seçimlerin önemli bir unsuru da acımasız muhalefet ve baskı altında gerçekleşmesidir. Çeşitli kurumların sayesinde, birçok vatandaş oy kullanma hakkını kullanamadı. Bu yönde en belirgin örnek, “Borovets” semtinde uygulanan psikolojik baskıydı. Orada yoğun şekilde güvenlik güçleri ve organize suçlarla mücadele kurumlarının temsilcileri bulunuyordu. Güvenlik güçlerinin siyasi amaçları gerçekleştirmekten başka, daha önemli ödevleri olduğunu düşünüyorum” diye belirtti.

Başkan Azis, HÖH partisinin bu seçimlerde, 2007 yılında yapılan seçimlerde elde ettiği sonuçları koruduğunu belirterek, “Seçim sonuçlarında yaklaşık 7 bin oy farkı mevcut, bu ise yeni Seçim Yasasından dolayı oyunu kullanamayan 32 000 vatandaşın sayısına veya %30’a denk geliyor” diye kesin kanaat getirdi.
GERB milletvekili Tsveta Karayançeva’nın daha önceden duyurduğu oyların yeniden birer birer elle sayılması isteğine karşılık, “Onlar kendi kendilerine güvenmiyorlar” diye cevap verdi.

Başkan, “Seçim günü kaos içinde geçti ve birçok vatandaş oy kullanamadı veya oy kullanmaktan vazgeçmek zorunda kaldı. Unutmayalım ki, Seçim Sandık Komisyonları teşekkülünün büyük bir kısmı GERB partisi temsilcilerinden oluşturuldu. GERB partisinin üyelerine güvenci yoksa o zaman onların tekrar oyların bir bir sayılması isteğini anlıyorum ve bunun için biz onlara yardımcı olmaya hazırız” diye yorumladı. HÖH Kırcaali Teşkilatı yönetiminden, oyların bu şekilde sayımında kazandıkları oyların daha fazla çıkacağından emin olduklarını dile getirdiler.

Başkan, HÖH’nin lideri Dr. Ahmet Doğan’ın da seçim gecesinde dediği gibi, seçmenlerini ikinci turda Cumhurbaşkanı ve Cumhurbaşkanı Yardımcısı adaylarından İvaylo Kalfin ve Stefan Danailov’u desteklemeleri çağrısında bulunacağını vurguladı.
Hasan Azis ayrıca basın mensupları aracılığıyla bugün Dimitır Günü ve inşaat işçileri gününü kutlayanları tebrik etti.

Kırcaali Belediye Başkanı, seçim başarısı ve kızı Esin’in doğum günü için gazetecilere Türk baklavası ikram etti.

Kaynak: Resmiye MÜMÜN

Ziyaretci sayısı: 2757


Kategoriden tüm haberleri oku


 YORUMLAR


ramışkülü 2011-10-26 23:49:08
Sevgili Başkanım kızınızla nice yıllara....
fes 2011-10-27 08:13:51
Bu dileğini Başkana özel olarak göndersen olmaz mı? Burada yapman çok yılışık duruyor da.
berk 2011-10-27 11:32:57
bu 4 yıldan sonra hedef HÖH liderliği olmalı!
ramışkülü 2011-10-27 13:03:02
'Bu dileğini Başkana özel olarak göndersen olmaz mı?'

Olmaz!

Özel olarak gönderisem sadece Başkanım görür.

Başkanımın çok seveni sayayanı olduğunu herkes görsun, işte okaaa...
Kara Ibrahim Aga 2011-10-27 13:25:06
Başkanımın çok seveni sayayanı olduğunu herkes görsun, işte okaaa...

***

Öylesem postla 24 rodopi sitesine...

Orada sevenleri chok..

Birde shiir patlatirsan....


***

Üchtane yorumumu silene....

Emir yap shuna bi "muzka" domuz bagasi olsun ama...
fes 2011-10-28 00:12:33
"Anlayan anlar :)"

Anlayan anlar deyip kendi kendine gelin güvey oluyorlar. İyi ve eylenceli.

Meral hanım diye biri çıkageldi, pek ağırdan ve pek oturaklı değerlendirmeler yapmış. Gerçi uzun uzun yazdıklarını toplasan bir incir çekirdeğini doldurmaz. Ziyanı yok bence, ne de olsa sanat tarihi okumuş.

Kimsenin vermediği hakem rolünu kapmış harika değerlendirmeler yapıyor. Berk,'n engin bilgisi, şaşmaz sağgörüsü ve derya gibi deneyimi karşısında yenilmişmşik,ama sırf inat olsun diye bunu kabul etmezmişik.

Berk net bir soru sormuşmuş; Pıravanov'a oy vermişik de ne olmuşmuş, dört sene boyunca şunu kaybetmişik bunu kaybetmişik.

Oysa bu "net" soruyu biz hiç ciddiye almamıştık. Çünkü cumhurbaşkanı makamının Boyko hükümetinin yaptıklarını engelleme gibi bir gücünün olmadığını düşünmüştyük. Demek Berk'le Meral hanım bizim bilmediğimiz baz şeyleri biliyorlar, ki net sorular sorabiliyorlar.

Sülekylü Ramay abi diyor ki, ikinci turda aynen alamanyada türklerin yaptığı gibi OYUMU sosyaldemokratlara, yani BSP'nin adayına vereceğim diyor. Ben de aynen öyle düşünüyorum.

Ramay abi birinci turda S.Ş haininin amacını anlayamamış, ama ikinci turda sağduyusu harekete geçip doğruyu bulmuş.
meral 2011-10-28 08:53:48
Bu defa çok edici olmaması dileğiyle;

''Oysa bu "net" soruyu biz hiç ciddiye almamıştık. Çünkü cumhurbaşkanı makamının Boyko hükümetinin yaptıklarını engelleme gibi bir gücünün olmadığını düşünmüştyük. Demek Berk'le Meral hanım bizim bilmediğimiz baz şeyleri biliyorlar, ki net sorular sorabiliyorlar.''

4 yıl önce DPS ve BAL-GÖÇ'ün talep ettiği üzere PIrvanov'a oylar verildi ama deniyorki, hükümette GERB vardı, Pırvanov bunları nasıl engellesin, demekki Pırvanov'a oy basmanın hiçbir işlerliği yokmuş ve strateji falan içermemekteymiş. Peki bu sefer hükümette babanızın oğlu mu var? Gerb Hükümetinin yapacağı benzer kanunları, zamanında Pırvanov engelleyemediyse, Kalfin bunu nasıl engelleyecek? Demekki Kalfin'e oy verecek olmam, aynı şekilde Pırvanov'a oy verdiğim gibi hiçbir işe yaramayacak.

Net cevaplar, tabi buralarda felsefe biliyorum, deyip mantık terazisi dahi kuramak kimlere özgüdür bilemiycem.
berk 2011-10-28 19:30:59
Cehalet yine zırvalamış, Mantık yine susturmuş!

Tebrik Ederim Meral Hanım ama hatırlatayım ki, bu zatlar analitik düşünceden anlamaz.

Der ki Pırnavov nasıl engellesin, Gerb Vardı, Hala Gerb var, oy attığın Kalfin nasıl engelleyecek aleyhindeki Gerb'in yasallaştıracağı kanunları? Sihir mi yapacak? Kalfin'e atacağın oy ne işe yarayacak. Hiçbirşeye! Günaydınlar efendim!
Perperek Papazı Der ki... 2011-10-28 19:45:45
Yerel ve Cumhurbaşkanı seçimleri hükümetlerin güvenoyudur, özellikle bu Cumhurbaşkanın seçimi Bulgaristan siyasetinin geleceğini yakından ilgilendirmektedir çünkü Gerb kazanırsa Borisov, Erdoğan gibi krallığını ilan edecek, kaybederse aklın yolu tektir- erken seçim. Erken seçim sonucunda Bulgaristan parlamentosundan ancak koalisyon çıkar, koalisyon hükümektlerinin baş aktörünü taktim etmeme gerek yok sanırım.

Yerel seçimlerden sonra Borisov Gerb ve HÖH'ü Bulgaristan'ın en güçlü partileri, Kasım Dal'in HÖH'de bölünmeye yol açamadığını dolayısı ile Pazar günkü seçimlerin Gerb ve HÖH arasında geçeceğini belirtti.
berk 2011-10-28 20:05:29
HÖH, GERB gibi ozaman tek başına iktadara oy oynasın, BSP'ye falan sırnaşmasın, siz dediniz, GERB'le birlikte en güçlü 2 partiden biriya sözde! BSP ve HÖH erken seçim naraları atmak için erken davranmakta, kendileri iktadarda olsaydı, erken seçime gidecekler miydi? Cevap GERB'in seçim sonrası yapacağı ile aynı.
Perperek Papazı Der ki... 2011-10-28 21:40:15
HÖH partisinini gücü birliğindedir ve bu birlik Bulgaristan'ın parçalı siyaset sahnesinde dengelerin ibresini değiştirme gücüne sahip. Gerb adayının kaybetmesi erken seçimin anahtarıdır. Yeni kurulacak hükümetin anahtarı da HÖH'tedir.
berk 2011-10-28 22:03:55
Umarım dediğin gibi olur, dört gözle bekliyorum, ben de GERB'in çökmesini ama Pazar günü seçimi kaybetseler bile çok zor.
fes 2011-10-28 23:39:31
Analitik düşüce drken kavramın lafsının arkasındaki özü kavradığınızdan şüpheliyim. Bulgar toplumunda siyasi hayat donmuş değildir, oluşlar parametrelerde değiiklikler yaparak devam etmektedir.

Hlihazırda halkın tevecühüne mashar olan GERB partisi ileride destekten mahrum kalabilir. Yanini bu durumda BSP'nin oyları arttığı takdirde, Perperekli arkadaşın belirttiğ gibi DSP'ye koalisyon ortağı olma fırsatı doğar. Kalfin'e oy vermekle ileriye dönük bir yatırım yapmış oluruz. Plevneliyev kazanırsa ne olur? Nanay olur, hiç bir şey kazanmayıp oturduğumuz yerde lök gibi kalırız.

S.Ş adındaki sözde türk Plevneliyev'in önünü açmak ve türkleri siyasi hayattan atmak için aday oldu. Kurnazca bir taktik olduğu çok açık. Analitik düşünme iddasında olanlar bu basit gerçeği nasıl göremiyorlar, hayret ki ne hayret.