Ziyaretçi defteri Künye E-gazete
DÖVİZ KURLARI
EUR EUR 1.9558 Lv.
USD USD 1.7473 Lv.
GBP GBP 2.1232 Lv.
TRL TRL 0.3187 Lv.
Anasayfa Haberler   Yorumlar   Edebiyat Video Arşiv
18 Ekim 2019
HABERLER » Kırcaali
Raziye Salif, Kırcaali Hristo Botev Yabancı Diller Lisesinin gururu

Raziye Salif, Kırcaali Hristo Botev Yabancı Diller Lisesinin gururu

04 Temmuz 2012

Kırcaali Hristo Botev Yabancı Diller Lisesi 9.sınıf öğrencisi Raziye Salif, eğitim - öğretim yılının sonunda birkaç gün önce Sofya’da düzenlenen resmi bir törenle Mlada Bılgariya /Genç Bulgaristan/ Vakfı tarafından İngilizce eğitiminde gösterdiği yüksek başarılarından dolayı ödüllendirildi. Raziye, ülke çapından İngilizcede en yüksek başarı elde eden öğrencilerden bir tanesiydi ve bu da kendisine bu yıl 6. kez düzenlenen Uluslararası Dilsel Kanguru Yarışmasının ulusal aşamasına katılımını sağladı.

Nisan ayında okul düzeyindeki yarışma yapıldığında Raziye en çok İngilizce bilen öğrenciler arasında olmayı bekliyordu, çünkü dili öğrenmek için verdiği büyük emeğe ve bilgilerine güveniyordu. Yaklaşık bir ay önce Raziye, ulusal yarışmada ikinci oldu ve sadece İngilizce üzerindeki bilgisi açısından değil, geniş genel kültür açısından da ülkede en iyi öğrenciler arasında olduğunu ispatladı.

Ulusal yarışma 40 sorudan ibaret bir test şeklindeydi, son 15’i açık uçlu sorulardı. Soruların çoğu eğlenceli test şeklindeydi. Doğru cevapları bulmak İngilizce üzerine sözlük ve dilbilgisel bilgiler gerektiriyor, aynı zamanda Birleşik Krallığın tarihi, kültürel ve edebî mirası, gelenek ve yaşayış tarzına ilişkin bilgi sahibi olunması şart.

Testin eğlenceli ve oyun unsuru yarışmaya katılanların genel kültürünün zenginleştirilmesi, mantıksal düşüncenin geliştirilmesi ve gelecekte daha derin çalışmalara teşvik etmesidir.

Raziye bu başarısıyla öğretmeni Dinko Georgiev’i yönetmenliği altında İngilizcenin dilbilgisini ve kelime hazinesini ayrıntılı bir şekilde kavradığı okul yönetimini çok sevindirdi.

Yaz tatili başladı, fakat onunla birlikte Raziye’nin ileride daha büyük başarılara imza atması ve İngilizcede daha iyi bir seviyede bilgi sahibi olma hayali de doğdu.

Kaynak: Kırcaali Haber


Kategoriden tüm haberleri oku


 YORUMLAR


Perperek Der ki... 2012-07-04 21:53:02
dilbilgisel bilgiler
_________________

Ne sel bilgiler???

Ah be gülüm keşke Türkiyat bilgileri edinseydin "birleşik krallığın tarihi, kültürel ve edebî mirası, gelenek ve yaşayış tarzından" sana ne?
cebelli 2012-07-04 22:18:21
Papazço senden sıkılmaya başladım, kompleks dolu birisisin sen yavrucuğum.
Perperek Der ki... 2012-07-04 22:32:17
Sıkıntısı olanla selam olsun....

http://www.youtube.com/watch?v=zJQygdz89C0
Perperek Der ki... 2012-07-04 22:56:59
Sıkıntısı geçene Lev Gumilev'den az biraz okumasını tavsiye ederim ,kolay gelsin!

http://www.e-reading.org.ua/book.php?book=17524
Perperek Der ki... 2012-07-05 00:58:05
Adamın biri demiş ki...
http://imageshack.us/photo/my-images/713/48643534842984189326115.jpg/
cebelli 2012-07-05 06:31:09
Papi, kızın nasıl giyindiği bizim dikkatimizi bile çekmedi birader, çünkü biç küçük kızkardeşlerimize bu gözle bakmayız. Ben senin nerede ikamet ettiğini şimdi anladım. Kusura bakma bizim kızlarımız rahat giyinme konusunda. Ay zavallı ayyyy
Perperek Der ki... 2012-07-05 09:54:35
Resim plajda çekilseydi ben de fark etmezdim ama resim bir eğitim kurumunun önünde çekilmiş, 15 yaşındaki kızın elinde başarı sertifikası verilmiş ama nedense aileden alınan giyimne dersi konusunda sınıfta kalmıştır.
öksüz..... 2012-07-05 11:26:23
Türk milleti edeblidir.Giyim kuşamına dikat etmek,bir insanda hele söz konusu bir genç bayansa önemlidir.
SONRA....AYRILMALAR,BOŞANMALAR,VE ETRAFINIZDA PERİŞAN OLMUŞ,ANA BABA SAĞLINDA ÖKSÜZ KALMIŞ,BOYNU BÜKÜK ÇOCUKLAR......!.
do 2012-07-05 11:55:59
akşam kandil yazmıyım dedım

kişinin fikri neyse zikride odur. yobaz sen bır kıza baktığında bacak kol mu goruyosun
.senın beynin sapık Örümcek beyınlı kendını ınsan sanan evrımını daha tamamlamamış bundan sonrada tamamlıyamıyacak senin haddine mi kızın şorta mana bulmak dini kullanan kafir.biz kımsenın turbanına karışmıyoz.turbablılarada tahrık olanlar var nolcak şimdi.
bu kızın ozgur gıyınme hakkı onun elinde
bunun islamıyetle ılgısı yok bunların allaha bıle inancı tam değil
başarı yerıne bunu goruyorsan islamıyetı terk et .islam adına turkluk adına sevap işmemiş olursun

boyle konuşman gayet normal bu kız gıbı okula gıdıp eğitım almamışki nerden bılsın
şortu erkek giyince hava sıcak
kız gıyınce noluyo.
,din,dil,ırk,renk,ayırt etmeden yaşamayı öğretmek yerine ,islamın hoş görü dini olduğunu öğretmek yerine,
​sorgulama,mantık,akıl, bilim,devre dışı onlarda

milletin karsına kızna bilmem nersine bakarsınız sonra din İslam Allah tan korkunuz yok bari milletten utanın .
sizin gibi ahjalaksızlar müslüman olsa ne olur ..olmasa ne olur...
do 2012-07-05 12:01:23
kez fetva verme boşanmaları buna bağlıyoyan akıllı sen oonce kendıne durust ol
Perperek Der ki... 2012-07-05 12:35:36
Bizim dengesiz gene döktürmüş, al biraz da burdan yak...

http://off.net.mk/zezalici/kanta/bugarija-odi-na-matura

http://www.dw.de/dw/article/0,,15982187,00.html
do 2012-07-05 12:38:41
dengesi ayarı bozuk ne olduğu bellı olmayan bırı ne konuştuğu bellı değil

link link başka bısey bılmez
Perperek Der ki... 2012-07-05 12:42:10
İlk önce bir bak, sonra başkaların düşüncelerini de oku sonra değerlendir, tabi kapasiten varsa...
... 2012-07-05 12:42:58
papi yazı yazmayı brak baydın bari gunaha sokma beni
do 2012-07-05 12:46:01
senı cıddıye alıp lıng mı bakıcam sen nesın kı lıngın ne olsun. senden çıksa çıksa zoort çıkar
sureklı kapasıteden bahsedıyo bellıkı ayzaymır
Perperek Der ki... 2012-07-05 12:49:03
N'oldu hemşo kapasiten mi zorlandı?
do 2012-07-05 12:53:53
zorlansa ıfadelerımı lıng atarak anlatmaya çalışırdım tıpkı senın yaptığın gıbı gibi. gag gug o şarkı bu şarkı. beyni helva gıbı olmuş duşunmekten yazamktan aciz kalmış kapasıte diyo başka bişey demıyo .ayzaymır olmuş
geçmiş olsun
Perperek Der ki... 2012-07-05 12:55:04
Kendi düşüncelerini ifade edemeyen birinden başkasının düşüncelerini anlamasını beklemek abesle iştigalden başka bir şey değil zaten.
do 2012-07-05 13:03:39
aynı şekilde dedıklerını sana iade ediyorum kendını şarkıyla ıfade etmeye çalışan bırınden.yorum yazmasını bekleyemeyız
kızın başarısını değil şortunu goren bırınden ne hayır gelır
turk ğu brakırsan buyuk sevap işlemiş olursun hemşo
Perperek Der ki... 2012-07-05 13:14:09
Dodo(aptal) kuşu varmış bir zamanlar nesli tükenmiş, acaba neden? ...(üç nokta) ile yazan sensen sana hemşo demişimdir değilsen üstüne alınma "sçupen telefon" oyunu oynayamam seninle.

Ayrıca bana benim ifadelerimi aynen iade etmen için okumuş ve anlamış olman gerekir ama görünen o ki sende bir umut yok.
Avrupa. 2012-07-05 14:21:27
Bas Kircaali,de Yabanci diller Lisesini Bitirmis hangi dil Almanca,Fransisca veya Ingilisçe mi okumustur bilinmez pekiyi neyse kizimiz Raaziyeye ileride bol sanslar dileriz geçmis olsun, fakat orada olan ógretmenlerin diplomalari nereden Avrupanin her anki bir úlkelerinde pratik eyitimniçte olmazsa seminar górmúslermi
eger yalniz Bulgaristanda okudularsa 1980/90,li yillardan bir farkli olmaaz.diplomasi sahte olan bir ógretmenin okuttugu o bugúnún ógrencileride sahte bilgili olurlar.diploma is górmeez bilgi kafada olmalidir.Kizimizin giyimine gelince ne var ki
ústúnde bir siyah tisort ve kisa kod (dinki) Pantalon bunda konusacak nevarkiBu Avrupa úlkelerindede mevcuut Deliorman ve Rodop Daginda hiç bir sey górmemis keçi çobaninin bir dag hayvanindan bir farki olmaaz taktiir edeceklerine bir bahane yúrútmekten Prosluktan baska bir ise yaramazlar (Prost Narod slaba dirjava).Cahil,Prost millet, fakir fukagara devlettir bunlardan dahA ne beklersinki.
Perperek Der ki... 2012-07-05 14:56:20
Ahhh evropa evropa...
do 2012-07-05 17:13:51
papi senin gıbısı ne turk olur ne musluman.bi ıyılık yap mılletınede turk ve musluman olmayı brak senın gıbıler yuzunden diğerlerı zan altında kalıyo senden hıçbişi olmaz sadece klavyeşör olur
Perperek Der ki... 2012-07-05 17:29:43
Papi diye git babana hitap et anana da mami, yarım akıllı baldırı çıplak birinin hasihatlerine ihtiyacım da yok nitekim.
do 2012-07-05 17:32:39
bol bol kufur ettım sana .senın beynın ve ruhun çırkın insan zıyanlığı
Perperek Der ki... 2012-07-05 17:59:23
Küfür mü ettin? Hey ablam... Küfür bir sanattır, senin küfürün kaç yazar ki, küfürlerin de konuşman gibi ise vay haline! Yakası açılmamış küfürler bizde var haberin ola... Kal sağlıcakla ve aklın ermediği yerlerde sidik yarışına girme!
do 2012-07-05 18:13:10
papi kaçtı .turkçe konuşmakla turk olunmuyo.bır turkun genetık kodları terbıyesı adabı vardır.oda sende olmadığına gore.başkasına bok atarak turk olunmuyo .kufur ederkte olmuyo
senın zıhnıyetın nekadar çamur atarsan okadar turk olurum. hadı bakalım çek arabNI tıpış tıpış sağıcakla kal
Perperek Der ki... 2012-07-05 19:17:18
Genetik kodundan öğrenemediğin Türkçeyi bari kursuna git de öğren sonra efelen tamam mı gülüm?
Er 2012-07-05 23:15:48