Ziyaretçi defteri Künye E-gazete
DÖVİZ KURLARI
EUR EUR 1.9558 Lv.
USD USD 1.7473 Lv.
GBP GBP 2.1232 Lv.
TRL TRL 0.3187 Lv.
Anasayfa Haberler   Yorumlar   Edebiyat Video Arşiv
15 Ekim 2019
HABERLER » Kırcaali
Lütfi Mestan: Dini, etnik ve kültürel farklılıklara bir tehlike gözüyle bakılmamalı, bir zenginlik gibi bakılmalıdır!

Lütfi Mestan: Dini, etnik ve kültürel farklılıklara bir tehlike gözüyle bakılmamalı, bir zenginlik gibi bakılmalıdır!

08 Temmuz 2012

Lütfi Mestan: Dini, etnik ve kültürel farklılıklara bir tehlike gözüyle bakılmamalı, bir zenginlik gibi bakılmalıdır! Bu mantaliteyi değiştirdiğimizde siyaset de değişir. Hak ve Özgürlükler Hareketi Başkan Yardımcısı Lütfi Mestan, BNR’den gazeteci Sevda Dükkancı’nın sorularını anadili Türkçe’de yanıtladı.

Sn. Lütfi Mestan, azınlıkların böyle anayasal bir hakkı neden bu denli tartışmalara, eleştirilere, korkulara ve sert tepkilere maruz kalıyor?

Birkaç haftadan beri devam eden tartışmalar bağlamında, Anayasaya uygun tekliflerimizin neden bu kadar nefretle, dramatik kinle karşılanmasına bir anlam veremiyorum. Bunun nedenini anlayamıyorum. Biliyorsunuz Anayasa’nın 36.maddesine göre, her Bulgaristan vatandaşı resmi dilini okuyup, konuşma mecburiyetiyle beraber, anadilini de okuma ve kullanma hakkına sahiptir. Aynı zamanda bu maddeye uymayan noktalar var Seçim Kanununda. Ona göre seçim kampanyaları sadece resmi dile yapılmalıdır. Bu maddelerin değişmesi için biz de HÖH olarak bir tasarı hazırlayıp, sunduk. 23 yıl oldu Bulgaristan demokrasi yoluna geçeli, fakat bu tür anti-demokratik, Avrupa standartlarına hiç uymayan kanun noktaları var. Bunların artık düşmesi, çekilmesi lazım.


AGİT İnsan Hakları Ofisi Ocak ayı raporunda bu konuda Bulgaristan’ı uyarmış ve seçim konuşmalarının anadilinde de yapılmasının uygun olacağını öne sürmüştü. AB üyesi bir ülkede bu çağrılara kulak vermemek tezat değil mi?

Bu raporda Bulgaristan’la ilgili AGİT’in beklentileri doğrultusunda 42 nokta var. Azınlıkların seçim kampanyası sırasında anadilini kullanma hakkı da bu maddeler arasında yer alıyor. Bizim tüm kampanyayı anadilinde yapma gibi bir niyetimiz yok, fakat bazı durumlarda, mesela, baktık ki çok yaşlı insanımız var, Bulgarcayı bilmeyen, bilmedikleri için de suçu olmayan insanlar var. O halde siyasi mesajlarımızı anadilimizde bildiriyorsak, bu suç mu ?!

Örneğin geçen seçimlerde Opaka’da , Genel Başkanımız Ahmet Doğan, beni ve milletvekilimiz Tuncer Kırcaliev ceza alma tehlikesiyle yüz yüze kaldı. Neden? Çünkü anadilimizde birkaç kelime söylemişiz. Biliyorsunuz, 1984- 89 döneminde birileri birini anadilinde selamlasa bile, beş leva ceza yiyordu. Şimdi ne değişti? Totaliter rejiminde ceza beş leva iken, artık AB üyesi demokrasi dönemindeki Bulgaristan’da beş bin leva ceza alma riskiniz var. Bu yakışır mı?

Bu teklif karşısında hem muhalefet, hem iktidar bir ağızda “hayır” dedi. Neden sizce?

Ne yazık ki bu teklif karşısında biz tamamen yalnız kalıyoruz. Bu neyi gösteriyor. Bulgaristan’ın demokrasi yolunda çok başarıları var, fakat bazı konularda demokrasi hala olgunlaşmamış durumda. Çok uzun yol bekliyor bizi, Avrupa standartlarında bir demokrasi yolu izlemek için. Fakat ben doğru yolda ilerlediğimizi düşünüyorum, bunun değişeceğini sanıyorum. Er ve geç diğer partiler de hiç gerekmeyen ve zemini olmayan korkulardan sıyrılır ve bizim, tamamen AB standartlarına uyan tasarıları destekler.

Bizim Türk çevrelerinden bazı kesimler diyor ki “20 yıldır bizim isteklerimizi görmemezlikten gelen HÖH değişiyor mu? Bu sorular neden kaynaklanıyor acaba?

Benim partimize karşı bu suçlamalara katiyen katılmıyorum. 13 yıl önce ilk olarak, kendi imzamla Anadili konusunda bir tasarı hazırlayıp, imzaladık ve sunduk. O zaman bu teklifim sadece 20 “evet” oyu aldı. Bu oyların hepsi HÖH milletvekillerinden geldi. Bu oylamada bizim dışında hiçbir vekil olumlu oyunu vermedi. Bu problemin çözülmemesinin nedeni, partimizin aktif olmamasından değil, diğer partilerden destek almamaktan kaynaklanıyor.

Avrupa çok kültürlülüğü bir zenginlik olarak görürken, Bulgaristan’da ona bir “engel” gözüyle mi bakılıyor? Önyargılardan kurtulamıyor mu toplum?

Son sözüm! Bulgaristan’da dini, etnik ve kültürel farklılıklara bir tehlike gözüyle bakılmamalı, bir zenginlik gibi bakılmalıdır! Bu mantaliteyi değiştirdiğimizde siyaset de değişir. Buna eminim!

Kaynak: bnr

Ziyaretci sayısı: 2295


Kategoriden tüm haberleri oku


 YORUMLAR


küçük doğan 2012-07-09 09:13:12
Sayın vekil öyle laf ebeliği yaparak kurtukamassınız!Siz 8 yil boyunca milli eğitim komisyonu başkanlığını yapan birisi olarak o kadar ucuz kurtulamazsınız.Ana dilde eğitim sizin sırtınızda bir kambur ve siz onu düzeltmek zorundasınızBiraz da şu bulgar dostlarınıza sert çıkışın sertliğinizi sadece parti içinde gençlere değil beraber hızmet etiğiniz bulgarlara da gösterin ki bu kısacık hayatta sizi iyi bir şeylerle yad edelim.
öneri 2012-07-09 10:46:30
Sn. Mestan'a önerimiz: acilen ''Türkçe Öğreniyorum'' kursuna başlasın, çünkü konuştuğu Türkçe Google Translate çevirisi gibi. Ada küündeki nenesinin konüştuğu Türkçeyi konuşsa rezil olmaktan kurtulacak fakat gelde anlat anlatabilirsen...
Gurbetci 2012-07-09 14:58:49
Bizim pasaportlarimizda turk oldugumuz nerde yaziyor? yurt disinda turk oldumuzu resmi olarak kimse tanimiyor.komunist donemde en azindan pasaporlarda turk oldumuz belirtiliyordu.mesela almanyaya gittimizde bize bulgar gozuyle bakiliyor ismimiz turk olsa bile cunku turklugumuz hic bir yerde yazmiyor.benim istedigim en azindan kirmizi pasaportlarda turk oldugum yazilsin. dps ne icin parlamentoda?
Varnalı 2012-07-09 15:31:26
Sn.Lütfi Mestan,23 yıl sonra timsah göz yaşları dökmenin kimseye faydası olmaz.
Bulgaristanın Avrupa üyeliği görüşmeleri yapılırken ve Bulgaristan,AB-ye üye olurken sen ve partin neredeydi?
Unutmuş olabilirsiniz.Hatırlatalım,hükümet ortaıdğınız,hükümetiniz.
Neden Avrupa üyeliği görüşmeleri müzakere edilirken BG.Türklerinin hayati önem içeren sorunlarını,Avrupa mercilerinde görüşülmesi girişimlerinde bulunmadınız?.
SİZ SUÇLUSUNUZ VE SEÇMENLERİNİZE HESAP VERMEKLE YÜKÜMLÜSÜNÜZ.
HAATALISINIZ VE HAATANIZI ŞİMDİ ÇALIŞARAK KORKMADAN,MERTÇE MÜCADELE EDEREK DÜZELTEBİLİRSİNİZ.
AKSİ DURUMDA SİZİ DOĞURAN ANALARINIZ DAHİ SİZİ AFETMEZ.
Saygılarımla.
Varnalı
Menekşe 2012-07-09 20:34:03
Merhaba Kırcaali, bölünmüş ve parçalanmış, ajanların eline geçen Kardjali!!!
Eğer Bulgaristan'da Türkçe eğtim alınmıyorsa, bunun sebebi iki kişidir: 1. LÜTFİ MESTAN 2. MUKADDES NALBANT.
TARİH SİZİN CEZANIZI VERECEK.
fes 2012-07-10 00:31:08
Bilgisizliğin üzerine mantık kurduğunda ortaya saçmalık çıkar, başka da bir şey çıkmaz. AB'ye girerken neredeydiniz, suçlusunuz denmiş. Sanki isteseymişler avrupa tıkır tıkır her şeyi verirmiş. Böyle bir saçmalık.

Yunanistan'da, Bulgarisan'da Türklerin doğal taleplerini avrupa bilmiyor mu? Bal gibi biliyor. Ama öyle istediği için duymazlıktan, bilmezlikten geliyor. Srebrenittsa katliyamı mesela avrupa zımnen onay verdiğnden yapılmıştı.

Suriye'de veya Libya'da kendiliğinden harekete geçen avrupa Bulgaristan'da türklerin hakları için niye harekete geçmiyor.

Ama ahmaklığı sonu yok tabi, bu kesindir.
aferin 2012-07-10 01:03:28
lütfi aferinlan sonunda doğru bir şey söyledin.

yorumlarda bakıyorum da.
türkçe eğitimmiş saçmalamayın. bulgaristanın bir resmi dili vardır ve bulgarcadır. temel dersler bulgarca olmalıdır. onun yanısıra türkçe ek ders okutulabilir.

türkiyede yaşayan kürtlere de kürtçe eğitim açalım o zaman. onlarda anadili olan kürtçeyi kaybetmesinler. sizler bulgaristan türkçeyi kaybetmemek istediğiniz gibi.

aslında kaybetmek diye bişey yok.
Varnalı 2012-07-10 05:45:54
Fes yazmış;-,,Suriye'de veya Libya'da kendiliğinden harekete geçen avrupa Bulgaristan'da türklerin hakları için niye harekete geçmiyor.

Ama ahmaklığı sonu yok tabi, bu kesindir''
---------------------------------------------
fes,senin ahmak olmadığın her halinden belli.
A.Doğan'ın yalakası olduğun ve BG.-de yaşayan Türklerin çıkar ve menfatlerinin savunucusu olmadığın da her halinden belli.Patronun A.Doğan'a,ne kadarda çok benziyorsun.
Varnalı 2012-07-10 06:01:31
Fes,Suriyede ve Libiyada halkın isteklerini yönlendiren ve yöneten teşkilât ve partiler vardı.Bizdeki DPS-HÖH partisi neden yönlendirmedi,neden BG.-de yaşayan Türklerin hak ve hukuklarını,isteklerini demokrasiye yakışır bir şekilde Avrupa nezdinde savunmadı?.
Nedenini ben sana söyleyebilirim Fes.Sizin felsefenize göre,biz her zaman aptaldık ve siz HÖH'ü yönetenler her zaman akılıydınız.
Oyun bitti.Takke düştü,kel göründü.
GÖÇMEN 2012-07-10 07:51:59
MENEKŞE 3 KİŞİ VAR TÜRKEÇE DİLİNİ VE EĞTİMİNİ BALTALAYAN HARUN BEKİR, BİLİRSİN8İZ ESKİ MÜFETTİŞ, AJANLARA ÇALIŞIR, SİNSİ VE SESSİZ. SAYI 3 ÇIKTI
fes 2012-07-10 09:25:47
Ben Bulgaristan'da türklerin durumuyla kürtlerin durumları konusunda paralellik kurulmasına karşıyım. Çünkü kürtlerle biz aynı statüde değiliz.

Türkçe gelişmiş bir dildir, bulgarcadan çok çok üstündür. Kürtlerin diline gelince, primitif bir dildir. Primitif bir dili eğitim hakkı vererek geliştiremezsin.

Diğer taraftan uluslararası hukaka göre bulgaristan türklerinin statüsü ulusal azınlıktır. Buna göre bulgarisatan'ın yükümlükleri vardır.

Kürtlere gelince, türk milletinin asli unsurları içinde yer alırlar ve her türlü hakka sahip tam manasıyla vatandaştırlar. Statüleri azınlık değildir.
Gözlemci 2012-07-10 12:42:19
''fes 2012-07-10 00:31:08
Bilgisizliğin üzerine mantık kurduğunda ortaya saçmalık çıkar, başka da bir şey çıkmaz.
Ama ahmaklığı sonu yok tabi, bu kesindir.''

Yavrum, sen, sen değilsin! Yalçın Küçük'ü taklit etmeye çalışan kötü bir taklitçisin. Kendin olmaya çalış, kendin! Ha illaki taklit yapacam diyosan el alemin RUH taklidini bırak, Ercan Akışık, Yavuz Seçkin v.s. gibi insan, hayvan takldi yapmayı oğren, bak o işte çok para var.
Gözlemci 2012-07-10 12:48:24
''aferin 2012-07-10 01:03:28
bulgaristanın bir resmi dili vardır ve bulgarcadır. temel dersler bulgarca olmalıdır.''

Bulgaristan'da Yabancı Dil Liseleri haricindeki eğitim zaten bulgarcadır. Ne demek ''temel dersler bulgarca olmalıdır'' ?

Türkiyedeki kürtler seçim alanlarında çatır çatır kürtçe propagandalarını yaptılar ve yapıyorlar, HÖH Cebel'de 1984-1989 ŞEHİTLERİMİZİ anarken bile Türkçe konuşamıyor, toplantıları, şeçim propagandalarını hiç konuşmayalım!!!
Gözlemci 2012-07-10 12:53:51
''GÖÇMEN 2012-07-10 07:51:59''

Sanırım Harun Bekir konusunda yanılıyorsunuz! gözlemlerime göre H. Bekir bulgaristan'da düzgün Türkçe konuşabilen, canlı çeviri yapabilen ender kişilerden biri. 3-4 yıl önce Muzekki Ahmet beyle H. Bekir TRTnin canlı yayınında bir saat boyunca Türkçe eğitim konusundaki kaygılarını anlattılar. Nolur HÖHün pasifliğini Harun beyin sırtına yüklemeyin.
Gözlemci'ye 2012-07-10 14:47:30
Sn.gözlemci,baş ajan A.Doğan'ın Fes benzeri yalakaları varken,Bulgaristan Türküne Allahtan başka hiç kimse yardım edemez.
Bulgaristan Türkünün aydınlık yolunda,Doğan ve Fes gibi engeller ve neydibelirsizler dururken,bir arpa boyu yol almamız mümkün değildir.
Başarımız bu tip engelleri ve mızır otlarını,yolumuzun üzerinden bir an evel kaldırmaktan geçer.
Saygılarımla.
Varnalı
f 2012-07-10 15:01:39
İddia sahibi iddiasını ispatla mükelleftir. Genellemelerle, bir ik ismi ortaya atıp çok bilgiliymiş havalarına girmekle olmaz bu.

Yalçın Küçük'ü değerlendirebilecek, yetmedi, onun takliçilerini tespit edebilecek yetkinlikte bir olmadığın gün gibi açıktır.

Yalçın Küçük'ü ben bile, uzun süre takip etmeme ve birkaç kitabını okumuş olmama ramen tam manasıyla değrlendiremem. Diğer taraftan parlak bir zeka olduğu açıktır ve taklidi yapılması kötü bir şey sayılmaz.

Lakin ben kendisini taklit etmiyorum. Kültürümü oluşturduğum temel kaynakların içerisinde kendisi yer almaz.

Öte yandan matematik bir aksyom, onu dile getirenlerin kimler olduğu farketmeksizin hep aynıdır. Mesela Öklidin aksyomlarından birini dile getirmiş olmam onu takli ettiğim manasına gelmez.
Gözlemci 2012-07-10 16:09:14
''Yalçın Küçük'ü ben bile'' Ne demek ''ben bile'' sen kendini ne sanıyon?

''birkaç kitabını okumuş olmama ramen tam manasıyla değrlendiremem.'' değerlendiremesin tabi! çünkü beynin basmıyor-üretmiyor, sadece başkasının ürettiğini tüketiyor. Sadece okumakda bir tüketim biçimidir. Sen kötü bir taklitle, kırık kafalı Türk duşmanı birinin, beyninin ürettiği sonucu tüketiyorsun.

''Diğer taraftan parlak bir zeka olduğu açıktır ''

Sülalecek Türk'e ihanetin adı ''parlak zeka'' mı oluverdi?

Okuduğun yazarlarları kişilik profiline öyle bir yansıtıyorsunki, senin sen olmadığını, yararsız bir yapay zeka oluğunu hemen anlayabiliyorum.
Gözlemci 2012-07-10 16:20:07
''Gözlemci'ye 2012-07-10 14:47:30
Bulgaristan Türküne Allahtan başka hiç kimse yardım edemez.''

Varnalı abi, senin bu sözlerin bana 1985 sonlarını hatırlattı. Bulgaristan Türk'ü bir hemşerimiz Svobodna Evropa Radyosu'nun bulgarca yayın bölümüne bulgaristan Türklerine yapılan ZÜLMÜ anlatan bir mektup göndermiş, mektubun sonu aynı senin yukarıda söylediğin sözler gibiydi ''Bratya ot Kırdjali, Dobrudja i drugade Allah da vi e na pomoşt zaştoto nyama drug'' abi o mektubu Svobodna Evropa Radyosu'na sen mi gönderdin? eğer sen gönderdiysen ellerinden öpüyorum abi.
f 2012-07-10 23:18:11
Ben bile "sen hayatta kitap falan okuyamazsın, ama her şeyi bilirmiş gibi şişinen adamsın" demektir. Aynı zamanda, "ben ne bildiğim ve ne bilmediğimi bilirken sen zifiri karanlık bir yalan dünyada yaşamaktasın" demektir.

Tam tersi; Yalçın Küçük'e duşmanlık yapanlar türk duşmanı ve hayindirler. Bu çok açıktır.

Yalçın Küçük Kıbrıs savaşı gazisidir ve bir yedek subay olarak Magosa'nın alınışında hayatını ortaya kymuş biridir. Hayinler savaşta yan kıranlardır. Mesela "habervaktim"cilerrin kendilerine ve ecdatlarına bak, yan kıranları bütün çıplaklıklarıyla görürsün.

Ben bir sosyalist değilim, Türkiye'de sosyalist bir iktidarın gelmesini istemem; ancak emperyalist saldırılara karşı sosyalistlerle omuz omuza mücadele etmeyi bir görev bilirim.

Söz konusu vatansa, gerisi teferruattır.
Fes'e soru?..... 2012-07-11 00:05:52
,,Söz konusu vatansa, gerisi teferruattır''demiş Fes gardaşımız.Doğru yazmışsın Fes.
Söz konusu Bulgaristan Türklüğü ise,neden Ahmet Doğan'a yalakalık yapıyorsun?.
Sevgiler.
garip Türk
... 2012-07-11 08:40:22
Sen "yalakalık yapmak" dediğin tam olarak nedir, onu bi gözzden geçir. Sana tavsiyemdir.

Bulgaristan kaybedilmiş bir yerdir, yani vatan olmaktan çıkmıştır. Doğan'da türklük bilinci yok, onu kerhen destekliyoruz; daha kötüsü; beterin beteri gelmesin diye.

Y. Küçük'ün sülalesinin nasıl hayin olduğun açıklaman lazım, desteksiz atmayla olamaz bu. Gerçekleri kabul edecek yüreğin varsa iktidar sahiplerinin soy soplarına bak; bir tane bile şehit ve gazi bulabiirsen beri gel.

Ama buna karşılık Balkan ve İstikla harbi kahramanlarının torunları silivri veya hastal'da. Bu nedir bu!
me(enek)şeye 2012-07-11 12:04:19
sen egıtımden buradakı turklerın hallerinden ne anlarsın git bi ormanlıkta bayırlıkta duruver
Gözlemci 2012-07-11 12:59:10
Ulan salak, boş boş sallama, çalıştığımız iş yerlerinde en az 20'nin üzerinde arkadaşa kitap okuma alışkanlığı kazandırmışız.

Y. Küçük, Kıbrıs'la ilgili ordumuza nasıl iftiralar attığını biliyormusun? bu allahsızın çilt çilt iftiraları yunanistan'da basıldığını biliyormusun?

Herif kendisi itiraf ediyor baba tarafının FRANSIZ İŞBİRLİKÇİSİ olduğunu, ben kendi ağzından duydum, sen neyi ıspatlamaya çalışıyon.

1993 S. Demirel'in Cumhurbaşkanı seçilmesini bahane ederek tıpkı dedeleri gibi gitti FRANSIZLARIN kucağına oturdu, Paris'teki kürt enstütüsünde kürtleri Türkiyeye karşı ayaklandırmak, kışkırtmak için akılalmaz gayretler gösterdi. pkk kongrelerinin baş müdavimi oldu, İmralı'dakinin kucağına oturup zıp zıp zıpladı.

Kanı bozuk TÜRK duşmanlarını cilalayıp cilalayıp kime satmaya çalışıyon sen?
memoli 2012-07-11 13:52:12
gozlemcı defolun sızım yuzunuzden huzurumuz kalmadı sızın yuzunuzden bulgarlar bız e dusman yunanlar sırplar yeter be her geldığınızde ortalık karışıyo .hayrına mı geldın bız kıtap okuyoruz. bu topraklar bulgarlarındı osmanlı işgal ettı allah sana mı zımmetledı bunlaarı yoksa
utanmazlara bak
kakmış ayağı ıstenılmeyen yerde duruyo
memoli 2012-07-11 13:55:38
kitap okumakla adammı olunuyo al kıtabını gıt
memoliye 2012-07-11 14:11:44
Memoli,ananı alda git....eşek zıppası.
memoli 2012-07-11 14:38:56
biz kitap okumasını bilmizmiydik.duyanda essa sancak .kimi nerden kovuyon sen .
soydaş ta nedemek miş
hiç duymadım oyle bişey biz türküz
memoli 2012-07-11 15:08:51
sen benim gardaşıma salak diyemezsin anladın mı
memoli 2012-07-11 15:12:20
gözlemciyi hiç gözüm tutmadı nekadar ağzı bozuk.beynindeki fantazileri anlatmış
fe 2012-07-11 15:28:54
İspatlamaya çalışmıyorum, doğrudan ispatlıyorum. Tama mı! Fakat bunu anlayabilecek kafa nerede?

Orduya iftiralar attığı falan yok; gerçekleri yazmış, yunanllar da bu gerçekleri kendi lehlerine yorumlayarak yararlanmaya çalışmışlar.

Anne tarafım kavva-i milliyeci, baba tarafım Fransız işbirlikçisiydi diyor;nesnellik adına bunu açık yürekllikle söylüyor. Buradan yedi sülalesi haindi sonucu çıkmaz.

Fransızların kucağına oturdu gibi baya ve iri lafları ederek saygınlık kazanamazsın. Hatay sınırları içinde dünyaya gelmiş olmasından dolayı faransı vatandaşlığını alabiliyorken almaması, kimseni kucağına oturmadığını ispatlar.

Öcalanın emrine hiç girmedi, tersine, Türkiye'nin emrine sokmaya çalıştı. Rezil Habur açılımına, hıyaneti vataniye Oslo görüşmelerine hep karşıydı.

Bunlar dört dörtlük ispatlardır. Reddedilmesi mümkün olmayan apaçık ıspatlar. İyi mi?

Yalanncı porumcular sadece yalancı porumcu değildirler, aynı zamanda , kalleş, gadar, acımasız ve vicdansızlardır Ytmişini geçmiş bir aydının Silivri zındanlarında suçsuz yere çürütülmesinden zevk duyarlar.
memoli 2012-07-11 15:37:46
benim diyarbakırlı arkadaşlarım var hiç oyle anlatıldığı gibi insanlar değil .çok iyiler
memoli 2012-07-11 15:39:15
benim gardaşım ne derse dogru der .araştırmadan konuşmaz hiç bı zaman boş konuşmaz
memoli'ye 2012-07-11 23:51:30
Diyarbakırlı iyi arkadaşlarını al ve evine götür.Eşin söyler iyi olup olmadıklarını.
memoli 2012-07-12 00:02:49
sana kotu davranan bana ıy davranır anlatabıldınmı .sen gotur senıde gotursunler
yalnız kurt 2012-08-27 14:22:29
arkadaslar tartısmaların bıle bır edebı (uslubu)vardır.ben bulgarıstanda turk cocuklarının ana dılınde egıtım gormelerı(kayıtsız sartsız)bır baba olarak bırde (mucahıt olarak)taraftarıyım.bu bır.sımdı gelelım ıkıncı messelelemıze,h.o.h.partı yonetımındekı mevcut jıvkov AJANLARI kayıtsız sartsız uzaklastırılmalı,yerlerını,turkceyı ,bulgarcayı,hattaa bır de ıyı batı dıllerınden bırtanesını bılenlerı JIVKOVUN ajanlarının yerlerıne bu genclerı getırmelı.ISTE o zaman h.o.h (dps) yı koruyalım ve guclu kılalım.bu gune kadar h.o.h.(dps) yı yoneten ajanlar kendılerını zengın etmekten baska,her hangı bır hakkımızı kazanmıslar mıdır,ve kazandılar sa da neyı kazanmıslardır bı soylesınler.doksanlı yıllarda bulgarıstan dunyaya demokrası ye gecısı ılan etmıstır,o sebepten dır kı zorla degıstırılen ısımlerımızı(turk ısımlerını)gerı almamız kacılınmaz olmustur.bu gune kadar h.o.h(dps)ıkı kez hukumet ortagı oldugu halde.gaddarca sehıt adılen drenıscılerın hesabını sordumu? sorabıldımı o canavar jıvkov katıllerınden.....? ceza evlerınde ıswkence goren sıyası mahkumlara bulgarıstana dava acmak ısteyenlere yardım etmek yerıne kostek oldular.jıvkovun ajanları.turkluk bolgelerınde neden yatrım yapılmadıgını hıc kımse arastırdı mı,hıc kımse nedenını sordumu ;nedenı turklerın uremesınden korktuklarından dır.ıs olmayan yerde as olmaz.fabrıka olmayan yerde genclerımız calısamaz ,calısamayan genclerımızde para da olmaz ,para olmazsa evlılıkler de olmaz.yanı ana dılınde egıtım olmayacak,ıs yerlerı acılmıyacak,genclerımız aıle kuramıyacak ve boylece bulgarıstanda turkluk problemı deye bır sey kalmayacak.ıste bunu yapıyorlar jıvkovun ajanları el ele verıyorlar turk duswmanlarıyla.bı tez ajanlardan kurtulmamız gerekıyor o da acılen,yoksa gec kalındıgı zaman ,telaqfısıcok zor olacak kardeslerım.



y