Ziyaretçi defteri Künye E-gazete
DÖVİZ KURLARI
EUR EUR 1.9558 Lv.
USD USD 1.7473 Lv.
GBP GBP 2.1232 Lv.
TRL TRL 0.3187 Lv.
Anasayfa Haberler   Yorumlar   Edebiyat Video Arşiv
15 Ekim 2019
HABERLER » Kırcaali
YÖK Bulgaristan diplomalarına denklik vermeyi durdurdu

YÖK Bulgaristan diplomalarına denklik vermeyi durdurdu

23 Temmuz 2012

Bulgaristan’a eğitim için giden bazı Türk öğrencilerin Bulgaristan’da diploma ders notu, şerh ve damga sahteciliği yapmakta olduklarının anlaşıldığı, söz konusu öğrencilerin sahte transkriptlerle Türkiye’deki üniversitelere yatay geçiş yaptıkları, bazı öğrencilerin yasal olmayan yollardan derslerden geçer not aldığı, okula devam etmeden mezun olma imkanı elde ettikleri, sahtekarlığın boyutlarının tahmin edilenin de ötesinde olduğu ve örgütlü bir biçimde yapıldığının gerek öğrencilerle yapılan görüşmelerden gerek tercüme-danışmanlık büroları gibi öğrencilerle yakın temas içinde bulunanlardan alınan bilgilerden anlaşıldığı Dışişleri Bakanlığınca bildirilmiştir.

Yükseköğretim Yürütme Kurulu’nun 05.07.2012 tarihli toplantısında Bulgaristan’daki yükseköğretim kurumlarından alınan diplomaların denklik işlemleri ile Türkiye ve KKTC’deki üniversitelere yapılacak yatay geçişlerin Bulgaristan makamlarıyla bu konuda sürdürülmekte olan müzakereler tamamlanıncaya kadar askıya alınması kararlaştırılmıştır.

Bu nedenle; Kurulumuz www.yok.gov.tr internet adresinde yeni bir duyuru yapılana kadar:

1- Bulgaristan’daki yükseköğretim kurumlarından mezun olan kişilerin denklik başvurusunda bulunmamaları,

2- Bulgaristan’daki yükseköğretim kurumlarında öğrenim gören öğrencilerin Türkiye ve KKTC’deki üniversitelere yatay geçiş yapmak üzere öğrenim gördükleri Bulgar yükseköğretim kurumunun tanınıp tanınmadığına ilişkin belge talebinde bulunmamaları,

3- 2012-2013 eğitim-öğretim yılında öğrenim görmek, Bulgaristan’a gitmek isteyen öğrencilerin bu ülkedeki yükseköğretim kurumlarının tanınıp tanınmadığına ilişkin bilgi ve belge talebinde bulunmamaları,

4- Yükseköğretim Yürütme Kurulu’nun 05.07.2012 tarihli kararından önce denklik işlemleri tamamlanan kişilere ait evrakın yeni bir duyuru yapılıncaya kadar başvuru sahibine iade edilmeksizin Kurulumuzda muhafaza edileceği,

Kamuoyuna saygıyla duyurulur.

Kaynak:

Ziyaretci sayısı: 3156


Kategoriden tüm haberleri oku


 YORUMLAR


asan 2012-07-24 02:45:42
Alooooo, sahte diploma sahipleri, niçin bir şeyler yazmıyonuz, hani burada çok şey biliyo ve yazıyodunuz...
fes 2012-07-24 08:01:06
Senelerce Sofya'larda sürüten, okulu bir türlü bitiremeyen birine bir bakıyorsunuz kapı gibi diplomayı almış ortalıkta kurumlanıyor. Peki nasl oldu bu? Bir Allah, bir de kendisi bilir.
Nejo 2012-07-24 08:04:56
İyiki zamanında mezun olmuşuzda almışız diplomamızı,
Şimdi bazı o.ç'ler yüzünden mahsun insanlarda yanacak!
Hadi hayırlısı...
özrodoplu 2012-07-24 08:55:07
TR de barajı zar zor geçen arkadaşların nasıl tıp, bilgisayar vs. ''akıl'' isteyen bölümleri bitirdiğini görüyoruz.
Ailesinin kısıtlı imkanlarıyla ve hakkıyla okuyan arkadaşlar mağdur olacak yine !.....
rodopların kızı 2012-07-24 11:57:43
harika, çok güzel olmuş, doğru bir karar, geç bile kaldı; bana sorarsanız daha önce de BG de mezun olan tembellerin diplomalarını tanımasınlar; TC de adını yazamayan BG de en zor bölümleri "bitirdi", BG de öğrenciler sınavla giriyor, nasıl yarıştı bizim şımarık anne baba çocukları bu öğrencilerle, aklım almıyor; okuyan TC de okur;
vayy 2012-07-24 12:37:22
vay amk :D :D :D

geçmiş olsun rüşvetçilere.
YOK öyle 3 kuruşa 5 köfte 2012-07-24 12:53:14
Gecikmiş, çok doğru yerinde bir karar, yok öyle üç kuruşa beş köfte.

Bg'de eğitim gören sonradan görme göçmen ayak takımı kendini ne sanıyosa ''İstambuldan öteye gitmem yada bg'de kalırım'' diyormuş. Bre hayvan oğlu hayvan, ananın İzmir'de kazandığı parayla alıyon diplomanı, orospunun doğurduğu, sen kendini ne sanıyon?

http://e-vestnik.bg/5068
emir 2012-07-24 14:12:47
Tekrar denklik verilmeye başlanırsa da denklik sınavını zorlaştırsınlar- Türkiye de bir tıp öğrencisi nasıl sınavlardan geçiyorsa bulgaristan mezunlarını da o sınavlara tabi tutulsunlar- her yerde bu böyledir. Ben ABD' den aldığım hukuk diplomasının denkliği için Almanya da bir buçuk sene
Deutsches Recht für Auslaender okumak zorunda kaldım, sonra tekrar Eignungsprüfung da cabası, tabi yetmez orada ki bir baroya kayıt olabilmem için de 3 sene hukuki stajım olması lazım. Oysa benim pek de akıllı olmayan bursalı bir kuzenin Filibe de tıp okudu ve Bursa da şimdi doktorluk yapıyor, ama işin doğrusu ben nükleer fizikten ne kadar anlarsam o da tıptan okadar anlar...Hani doğuda hayvan doktoru niyetine çalışsa neyse, ama Bursa'da olmaz ki...
İ.İ 2012-07-24 18:56:18
T.C dede para için diploma veren özel üniversitelerin sayısı arttığı için olay sadece ördek kapma yarışı.
Yök adam gibi denklik sınavlarını yapsın hiç değilse alnının teri ile diploma sahibi olanların hakkı yanmasın.
Bu arada denklik sadece T.C den gelenler için iptal edilmiş değil şu an orada okuyan bg vatandaşları içinde geçerli.
BG den alınan diploma Avrupa ülkelerinde geçerli iken T.Cde geçerli olmaması biraz komik ama duyulanlar doğru ise bir ayrım yapmak gerek yani tek yol denklil sınavı.
Liseyi zor bitirenlerin gerek T.C de gerekse yurtdışında para ile diploma sahibi olması komedidende öte...
Kırcı 2012-07-24 19:08:19
Tuzak çocukların kaderiyle oynamayın