Ziyaretçi defteri Künye E-gazete
DÖVİZ KURLARI
EUR EUR 1.9558 Lv.
USD USD 1.7473 Lv.
GBP GBP 2.1232 Lv.
TRL TRL 0.3187 Lv.
Anasayfa Haberler   Yorumlar   Edebiyat Video Arşiv
15 Ekim 2019
HABERLER » Kırcaali
Buğday hasadı bitmek üzere

Buğday hasadı bitmek üzere

24 Temmuz 2012

Tarım ve Gıda Bakanlığı Basın Merkezinden ülke genelinde buğday hasadının sona ermekte olduğu bildirildi. 23 Temmuz 2012 tarihine kadar elde edilen verilere göre 9,72 milyon dekar buğday ekili alanlar hasat edilmiştir. Bu da il tarım müdürlüklerinin ön verilerine göre ekilen buğdayın yüzde 90’ının hasat edildiğini göstermektedir.

Şu ana kadar ülkede dönüm başına ortalama 404 kg verim ile toplam 3,92 milyon ton buğday verimi elde edilmiştir.
Buğday toplama kampanyası gerçekte Montana, Gabrovo, Rusçuk, Silistre, Veliko Tırnovo ve Burgaz gibi illerde sona ermiştir. En yüksek buğday verimliliğin dönüm başına 460 kg ile Dobriç, 453 kg ile Razgrad, 448 kg ile Pleven, 444 kg ile Silistre ve 438 kg ile Veliko Tırnovo bölgelerinde olduğu belirtildi.

Şu ana kadar ülkede buğday üretiminde 496 tonla Dobriç, 338 tonla Pleven, 292 tonla Veliko Tırnovo ve 247 tonla Yambol illerinde en büyük pay olduğu kayıt edilmiştir.

Kaynak: Kırcaali Haber

Ziyaretci sayısı: 3046


Kategoriden tüm haberleri oku


 YORUMLAR


İCAT 2012-07-24 16:48:23
Aman dikkat!!! herkes evine un depolasın, bu sene sonuna doğru buğday fiyatları üçe katlanabilir, Amerika'yı afet vurdu buğday ve mısırda muazzam urün düşülüğü yaşanıyor.
sumbul 2012-07-24 16:51:41
basiretsiz sende akıl yok ınsanlara akıl verıyon un nerde var bizde buğdaymı var dukkanın tum unlarını mı alalım
sumbul 2012-07-24 16:55:12
aman desene köşeyi döndük zengın olduk oley evdeki unu amerıkaya satıyoruz .
İCAT 2012-07-24 16:57:17
Biz burda kafatasının içinde bein olanlar için yazıyoruz. Lütfen PLONDER kafalılar her konuya atlamasınlar!
SUMBUL 2012-07-24 17:02:19
basiretsiz yalakaya bak ınsanlara olmayan aklıyla akıl verıyo insanın en iğrenç hali. kıç yalayan karaktersiz insan menfatı uğruna dumen çeviren editorden başkası değilsin ilginç. açıklama İCAT DİYORKİ BENDE BEYİN VAR
SUMBUL 2012-07-24 17:07:02
sevgılı bugday sahipleri ununuzu sakkalı tiplere sakın satmayın icatçı gıbı basiretsizlere satmayın .sızden ucuza alıp pahalıyo satacak sizden ricam bugdayı kımseye satmayın fıyatlar yukarı çekacak tavan fiyat olacak. lutfen dikkat rica olunur buğdayları satmayın
İCAT 2012-07-24 17:16:39
Sen şu sakalla olan sorununu utanmadan, sıkılmadan açık açık anlatsana, bak burda bizbizeyiz.
İCAT 2012-07-24 17:20:28
Bak beyinsiz olduğn bir dakkada ortaya çıkıverdi, kimseye buğdayınızı satın demiyoruz ''evinize buğdey un depolayın'' dedik.

Senin antenlerinde sorun var, bi yoklama çeksek iyi olcak.
sumbul 2012-07-24 17:33:03
ne der bu... sapık coşkun yanında masum kalır
fes 2012-07-25 07:57:26
Bulgaristan ürettiği buğdayın üçte birini tüketiyor, Türkiye ise ürettiğinin tamamını. Buğday konusunda bulgaristanda bir sıkıntı olmaz. Ama fiyatların dünya çapında artacağ dorudur.
İCAT 2012-07-25 13:00:09
Ulan Fes, yine salak salak konuşuyon! Türkiye'nin tahıl üretimindeki zolrlanmış limitleri, kapasitesi bu (http://www.tuik.gov.tr/Gosterge.do?id=3751&metod=IlgiliGosterge&sayfa=giris) kadar, istesede daha fazla üretemez, Mavi Tünel devreye girdikten sonra Konya ovası sulanacak, belki o zaman sulanan arazilerdeki dekar başına verim %30 artabilir.

Eğer bulgaristandaki verimli araziler Türkiyenin elinde olsa bulgarlar gibi yıllık 4 mil. değil 14 mil. ton buğday uretiriz. Her şeye rağmen Türkiye'nin 2011 unluk buğday üretimi bulgaristan'ın 5 katı, arpada 10 katı.

Sana her zaman diyorum biraz araştır, düşün. Burda davamlı kıllı ermeni bozması kriptonun tv kanalından duyduğun kara propagandaları paylaşmak zorunda değilsin, illaki bilgi paylaşacaksan adam gibi doğru bilileri paylaş. Geçende dengesizin biri aynı kanalda Türkiye ile Ukrayna'nın tahıl uretimini kıyaslıyor, heriflerin işi gücü kafası basmayanlar için kara propagada yapmak, yersen.....
sumbul 2012-07-25 14:22:08
buğdayınız yok işte yok kepeklı ekmek yediriyolar mıllete
sumbul 2012-07-25 14:24:05
ne propagandası be dokundu galba herkez senin istediğinimi yazmak zorunda al siteni git bız site açarız mılletı yollara dokmek gerek senı protesto edicem
sumbul 2012-07-25 14:26:26
aç formu yazacam
sumbul 2012-07-25 14:28:45
organik bugdaydan 4 ton çıkar tarın ilaçlı sağlıksız hormonlu olursa 14 ton çıkar
İCAT 2012-07-25 14:39:51
TEKRAR (T)

Biz burda kafatasının içinde beyin olanlar için yazıyoruz. Lütfen PLONDER kafalılar her konuya atlamasınlar!
icaatçiya. 2012-07-25 15:09:09
BulgaristaninToplam nufusu 7.360.000 Túrkiyenin ise 76kúsúr mil,ndur./76.000.000. yaani BG,nin 10.6 katidir Senin matematik kiyaslaman TR,de Bugdayin Bg yle kiyasladiginizda 5 kati oldugunda bu demek TR,de Ekmekçiler una 1e 1.5 arpa katarsa Un kepekli olmus olur millet asagi yukari haal edebilir aksi halde milletin yarisi aç kalir ben oyle dusunuyorum ki senin hesabinda Súmbúlúnkine uygun ve o o diplomayi BG rusfetle almissin dir iste oyuzden senin hesaabindada var bir kelamek Dostum sen bakarsan sinifta kalmissin biraz dahafazlasiyla çalissan OYS yi kazanirsin derim.ters anlama beni lutfen.
İCAT 2012-07-25 15:47:41
Saptırma kardeşim saptırma, hadi git başka kapıya! Türkiyenin kişi başı buğday üretimi bulgaristandan fazla mı dedik, sen yazılarımı kıçınla mı okuyon, gözünde s.. mi var?
sumbul 2012-07-25 15:52:37
ya sev ya bulgaristanı terket burda bizim alehımıze haber çıkarma yok traktor çalınmış yok folklore talep yokmuş .somurucu
İCAT 2012-07-25 16:46:03
Yavrum ne bu hallerin, iyimisin? Şöhret mi olak istiyorsun, birkaç tane erotik fotorafını gönder basalim, kimbilir belki tutulursun.
Perperek Der ki... 2012-07-25 17:06:18
sumbul 2012-07-25 15:52:37
ya sev ya bulgaristanı terket burda bizim alehımıze haber çıkarma yok traktor çalınmış yok folklore talep yokmuş .somurucu
_______________________________________________

Bunlar her hali ile bir bulgar orospu karısının lafları olur.
sunbul 2012-07-25 18:00:34
siteyı mahkemeye verdim kın nefren kufur dolu bır site polıse şikayette bulundum
sumbul 2012-07-25 18:01:48
özellikle israille ılgılı yazıları tercume ettım
BEYGİR SEMERİ 2012-07-25 18:50:28
Vay begir semeri vay, şimdide g_tü israil'e dayadın öyle mi? Saçlarına iki pelik ördür doğru ağlama duvarın yolunu tut. ağlama duvarında fotograf çektir şikayeyini öyle yap, yoksa sana itibar eden olmaz.
sumbul 2012-07-25 18:56:02
Konuştukça batıyosun.Konuyu saptırma
İCAT 2012-07-25 19:13:34
Yavrum, semeri kaşınan beygir gibi niye dolaşıp duruyon buralarda, biraz araştır, tarzına uygun bir site mutlaka bulursun.
SUMBUL 2012-07-25 19:33:34
iplini pazara çıkarmak için burdayım vede burdayım
fes 2012-07-25 21:20:04
Aptallık icatı araştır maraştır demşama kendi araştırmadan konuşmuş. Eğer meğer, Konya ovası bi sulanırsaymış, bak görmüş ebenin örekesini.
İCATA 2012-07-25 21:31:13
Siz nasıl yuksek ton ekin alıyosunuz hangi ilaçları trakyadan okuyucular varsa bılgılerını paylaşsın
fes 2012-07-25 23:58:41
Kafasından icat etmiş böylece şinik şinik yüksek verim alıyor. Eğer Konya ovasına suları aktırsa esas icatı eyleyecek. Bu kesin.
İCAT 2012-07-26 10:36:36
Arkadaşlar burda yanlış anlaşılma var, ben hiç bir yerde dekar başı yüksek verimden bahsetmedim. Türkiye'nin Konya Ovası sulama projesi var, proje önümüzdeki yıl devreye girecek, verim artışına nasıl bir katkısı olacağını önümüzdeki yıllarda sağ hoş olursak hep birlikte görecez.

Yakup Kadri Karaosmanoğlu ''YABAN'' romanında ATAlarımızın Anadolu kıraçlarından niye balkanlardaki topraklara yoneldiklerini çok güzel anlatıyor, merak edenler ''YABAN''ı okusunlar lütfen.

Türkiye 2011

Buğday Üretimi(Ton) 21 800 000
Arpa Üretimi(Ton) 7 600 000

bulgaristan 2011

Buğday Üretimi(Ton) 4 305 178
Arpa Üretimi(Ton) 693 409
Perperek Der ki... 2012-07-26 11:30:24
O meşhur tünel'in suyu bağ bahçe sulayacak ve yeraltı suyunun kullanımını bir nebze hafifletecek.