Ziyaretçi defteri Künye E-gazete
 
DÖVİZ KURLARI
EUR EUR 1.9558 Lv.
USD USD 1.7585 Lv.
GBP GBP 2.2451 Lv.
TRL TRL 0.2798 Lv.
Anasayfa Haberler   Yorumlar   Edebiyat Video Arşiv
09 Nisan 2020
HABERLER » Kırcaali
Soydaş, Bulgaristan'daki Haklarını, AİHM'de Arayacak

Soydaş, Bulgaristan'daki Haklarını, AİHM'de Arayacak

02 Ağustos 2012

Bulgaristan'da Todor Jivkov döneminde 1984-1989 yılları arasında uygulanan işkence ve asimilasyonun hesabının verilmesi için soydaşların başlattığı mücadele devam ediyor. Soydaşlar, zorunlu göç nedeniyleBulgaristan'da kalan hizmet yıllarının para olarak kendilerine ödenmesi için açtıkları davayı kaybedince, iç hukukunda tükenmesini dikkate alarak Avrupa İnsan Hakları Mahkemesi'ne (AİHM) başvurdular.

Bursa'da 2003 yılında kurulan Balkanlarda Adalet, Haklar, Kültür ve Dayanışma Derneği'nin (BAHAD), Bulgaristan'da 1984-1989 yılları arasında soydaşlara Belene Kampı'nda yapılan işkence ve asimilasyonun hesabını sormak için başlattığı mücadele sürüyor.
BAHAD'ın Başkan Yardımcılığını yapan ŞükrüAltay, zorunlu göç nedeniyle Bulgaristan'a kalan sosyal haklarının kendisine nakit ödenmesi için açtığı davadan sonuç alamayınca, AİHM'e başvurdu. Jivkov döneminde Belene Kampı'nda işkence gören 517 kişiden birinin kendisi olduğunu söyleyenAltay, "Jivkov döneminde, beni de Belene Kampı'nda esir aldılar. Burada uzun süre işkence gördüm. Sonra da zorunlu göç kapsamında Türkiye'ye gönderildim. Bu sırada, sosyal haklarımın tümü Bulgaristan'da kaldı. Yaptığımız tüm başvurulara rağmen bunların iadesini sağlayamadık. Ben de diğer arkadaşlarımıza emsal dava oluşturması için şahsi olara önce Kırcaali İl İdare Mahkemesi'nde dava açtım. Buradan, sosyal hakların ödenemeyeceği şeklinde karar çıktı. Bu karara itiraz etmek için, Bulgaristan Yüksek İdari Mahkemesi'ne müracaat ettim. Geçtiğimiz Aralık ayında, bu mahkemede de benzer karar çıktı. Böylece iç hukuk tükenmiş oldu. Ben de, davamı AİHM'e taşımaya kararı verdim. Geçtiğimiz 20 Haziran günü başvuru yaptım. Buradan çıkacak olan karar çok önemli. Önemli çünkü, zorunlu göç nedeniyle tam 122 bin kişinin sosyal hakkı bu ülkede bulunuyor" dedi.

"JİVKOV'UN KİN VE NEFRETİNE ZAMAN AŞIMI"

Bulgaristan Başsavcılığı tarafından Jivkov döneminde iki etnik grup arasında, kin, nefret ve düşmanlık yaptığı iddiasıyla 1991 yılında aralarda İçişleri Bakanı, Savunma Bakanı ve merkez komite üyelerinin de aralarında bulunduğu 5 kişi hakkında başlatılan soruşturma, geçtiğimiz 20 Temmuz günü zaman aşımına uğradı. Bu karar, gelişmeleri takip eden Bulgaristan'da ADALET, Türkiye'de ise BAHAD'a da bildirildi. BAHAD'ın Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı Şükrü Altay, Bulgaristan Başsavcılığı'nın süreyi uzatarak kendilerini oyaladıklarını, alınan bu kararı, Avrupa Komiseri'ne, Avrupa İzleme Komitesine ve AvrupaGenel Sekreterliği Siyasi ve hukuk Departmanlığına taşıyacaklarını açıkladı.

Kaynak:


Kategoriden tüm haberleri oku


 YORUMLAR


HAS CEBELLİ 2012-08-02 14:08:18
Birbirinizi SATIN sonra kahpe bulgardan hesap sorun. Anlaşılan bizim TÜM cebelliler SATICI. yine de çabanızda başarılar dileriz.
has Cebelliye. 2012-08-02 16:03:05
Has Cebelli:yaani insan bir dusunen akilli bir mahluuktur ya,sen.Bizler 25 yildir Cebellinin hasi tasi oldugunu bimezdik simdi ógrendik Ne saticisi yaani Alis veris,,mal,mulk,esya,meyve,sebze olurda yoksa insan ticaaretimi yapiyorsunuz gerçegi gerçek górmek beyaza siyah demek vari yok demek sana góre dogru degilmidir 1984,89yillarinda o zalim komunist milislerin Bg túrklerine yaani senin Anana Babana halana tiyzene yapilan insanlik disi katliyaamlar,iskenceler,irzlarina geçmeler senin nezninde bunlara satilmislikmi yapilmistir eger bu óyleyse senin Baban yaani Anneni O komunist gyavuruna satmista onun için annenin irzina geçilmistir anlamina gelir. Adamlar adalette hakkini ariyor bu senin gózúnde birseymi sayilir hayret dogrusu ben oyle dusunurum ki sen ozaman gyavur bozmasindan baska bir seycik olamazsin ya ne garip degilmi.utanmazmisin neysin.
neşe 2012-08-03 12:03:14
efenim tecavuz olayını nerden uydurdunuz.Dun sayfanın biri facede şöyle yazmış:bulgarlar turk kızlarına tecavuz ettmiş.kadınların ırzına geçmiş.sonra gözleri önunde erkekleri öldurmuşler.kulliyen yalan.hiç bir tecavuze raslamadık duymadık yaşamadık.uydurmayın.bulgarlar bizim kapımızdan bahçemize bile girmiş değiller. ayp .bizim kanımız başka milletlerle döllenmedi
emine 2012-08-03 12:15:49
NESEYE YANIT..senın yasın kac güzelim.bg den nerdensın.türk kadınlara tecavuz edilmemişmi....sen okadar biliyorsun işte......geriye dönerek bir araştırma daha yaparsan süper olur.ozamanlar siz ailenizlen kendinizi bulgar olarak gösterdiysenız size bırsey yapılmamiştı hatta bereber kahve bile içmişsınızdır.bildiklerin kadar konuş duyumlarlan degilllllll.80 yılında turkce sarkı soyleyenler neden öldürüldü peki şekerimmmmmmm.
neşe 2012-08-03 12:51:15
spekulator emineye efenim nerde kime tecavuz edilmiş siz gördünüzmu.
reyhan 2012-08-03 13:06:01
gördüm dese inancakmısın.sen nese hanım neye dayanarak bu kadar emin konuşabiliyorsun.yasadıgın yerdeki olaylar hakkında bılgın vardır.ya diger bolgede olanlarrrr......................
Neseye 2012-08-03 14:17:19
Yaani Has Cebelli senmisin Bak kizim1972/84/89 yillari sana góre hiç bir anlam vermemis kanit o bir súpe ki senin çevrendekilerde O zamanlar yaani O milis Komunist Gyavurlarla yan yana çalismislar. Túrk kadinlarina Tecavúz edilmemis bu demek ki. Sanki senin Babanda o Tecavizin tam içindeymisde sen meseleyi çarptiriyorsun anlamina gelir. Dóllenme ne demekki.Çervenite bareti denen o anasiz babasiz çicinsiyeti kimden oldugu belli olmiyan Iç ´guvenlik denen sahteci komunistlerin jandarmalari iste bu askerlrden geldi bu tecavúzler bu iskenceler senin bunlardan haberin dahi yoktur kizim bos bos konusmak çok kolay amma sen git onlari O mahsun insanlara sor.Túrk kadinlarinin birçoklari Sakli olarakTúrk doktorlari tarafindan abord edildi bunca çocuk aldirildi bunlardan senin hiç bir habercigin dahi yok yooook o Kara gúnler Insanin aklina geldigindeciyerleri tutusuyor sen ne konusuyorsun kardesim. o belliki sen ozamanlarda babanin cuzdaninda dahi yokmussuun. bileysin ki o insanlara Bulgaristani daha o zamanlarda terkettirdiler onlarin kalbleri kan agladi ben o zamanlari 48 yasindaydim her seyi tam tamina çok iyi biliyorum Tamammi kizcagizim bunlari bilmiyorsaan kapa agzini bilmedigini siteye tasimaya kalkma çook ricaederim.Allahin Ramazaaninda boyle seyleri konusmak çok ayip Saygilar Allah Bg túrkúnú korusun ve yúceltsin vesselyaam.
Menekşe 2012-08-04 11:46:59
HEBERİ NE BOYUTLARA TAŞIDINIZ ... İNANAMIYORUM
emine 2012-08-04 12:19:15
HABERİ BURAYA TAŞIYAN SİZSİNİZ NEŞE HANIM.NEYİ ANLAYAMADINIZ........
mestanli 2012-08-12 19:21:07
yorum yazanlarin kimilerine.AIHM de hak aramanin neresi kotu,hak arama kapisi bir acilirsa,siz karamsar olanlar ,ilk muracaatinizi yapanlardan olacaksiniz suphesiz.haklarimizi arayan arkadasima benim de kucuk bir elestrim var,siyasi mahkumlarla belenede kalanlerin arasinda fark olmamasi gerek.amma siz o haklarimizi avrupada arayan arkadaslarimizi iftira atmakla sucluyorsunuz.biz turk milleti olarak tecavuze mahruz kalmis olan kizlarimizin bacilarimizin isimlerini ebedi gizlilik icersinde saklariz.asimilasiyon doneminde yalniz kizlarimiz degil erkeklerimizin bazilarina bile irzlarina gecilmistir ,bunlari sizler bilemezsiniz,cunku siz bizlerin yurutugu davamizdan cok uzaksiniz ve haberiniz bile yok o yuzden agzinizi kapatin yoksa biz kapatmanizi iyi biliriz NESE...S.....SI gibileri YETMISLERIN KOSE OMERI onun kim oldugunu bilenlerden ogrenin,duzgun konusmazsaniz hakkinizdan o GELECEK.