Ziyaretçi defteri Künye E-gazete
DÖVİZ KURLARI
EUR EUR 1.9558 Lv.
USD USD 1.7473 Lv.
GBP GBP 2.1232 Lv.
TRL TRL 0.3187 Lv.
Anasayfa Haberler   Yorumlar   Edebiyat Video Arşiv
20 Eylül 2019
HABERLER » Kırcaali
Hürriyet ve Şeref Halk Partisinin Kuruluş Toplantısı Düzenlendi

Hürriyet ve Şeref Halk Partisinin Kuruluş Toplantısı Düzenlendi

01 Aralık 2012

1 Aralık 2012 tarihinde Sofya Kültür Sarayında 1015 delegenin katılımıyla Hürriyet ve Şeref Halk Partisinin /HŞHP/ Kuruluş Toplantısı Yapıldı. Yeni partinin genel başkanı Korman İsmailov seçildi.

Yeni oluşum siyasi konumlamada Merkez sağda yer alması bekleniyor. Kuruluş kurultayına Kırcaali ilinden de elliden fazla kişi katıldı.

Yurtdışı misafirler arasında Türkiye Cumhuriyeti iktidar partisi AKP'nin Genel Sekreteri Haluk İpek ve Türkiye -Bulgaristan Parlamentolar arası Dostluk Grubu Başkanı Mustafa Öztürk. GERB'i temsilen Kültür Bakanı Vejdi Raşidov vardı. Ayrıca Makedonya ve Karadağı'dan birer bakan, Makedonya Türk Demokrat Partisi genel Başkanı Dr. Kenan Hasip, Karadağ’a başmüftüsü de misafirler arasındaydılar. Bulgaristan genelinden ise SDS ve NDSV başkanları, üç tarım partisinin de başkanları, ENP başkan yardımcısı birer kutlama mesajı okudular.

Kurultayda başkanlık için iki aday gösterildi. Kasim Dal yarışmadan çekilerek Korman İsmailov oyların tamamını alarak başkan seçildi.

Yeni seçilen 13 kişilik yönetimde Kırcaali'den 39 yaşındaki Tasim Tasim yer alıyor. Diğerleri de sırasıyla Korman İsmailov – Genel başkan, Kasim Dal, Ruslan Semerciev, Dr. Müyesser Solak, Dr. Emiliya Toşeva, Veselin Penev, Orhan Koşucu, Mustafa Mustafa, Kristiyan Yonçev, Kemal Tinev, Mithat Mehmet ve Ognyan İsaev.

Önümüzdeki günlerde yönetimin bir araya gelip dört başkan yardımcısı belirlemesi bekleniyor.

Bulgaristan Milli Radyosuna demeç veren İsmailov, partisinin genel seçimlere kendi başına katılıp %4 barajını aşmalarında şanslarının büyük olduğunu, ancak seçimlerin yaklaştığı aylarda icabında koalisyon olarak da seçimlere katılabileceklerini söyledi.

Kaynak: Kırcaali Haber

Ziyaretci sayısı: 3694


Kategoriden tüm haberleri oku


 YORUMLAR


İzmirli 2012-11-30 19:19:12
İnşallah adı gibi şerefli ulurlar. Hayırlısı.
Çiğdem 2012-11-30 19:22:27
Yeni partide ne oluyor. Bölünmenin hiç kimseye vaydası olmaz. Birlik olmamız gerekiyor.
fas 2012-11-30 19:42:09
Korman'ın soy adı niye İsmailov, bilen var mı? Herkes ov'ları kabul etmzken, bulgarlaştırma girişimi olarak kabul ederken JKorman niye rahatsız olmuyor.

Benim için o türkleri bölmek için bulgarlar tarafından kullanılan bir kişidir. Akıl sağlığı yerinde olan Korman'ın peşine asla takılmaz. Be öyle düşünüyorum.

Bölücüdürler, türkleri içeriden çökertmek görevleridir.
kh 2012-11-30 20:10:42
Hayırlısı olsun bızler omuz omuza yanınızdayız
fas mıdır fasa fıso mudur asıl bölücü sensin
emir 2012-11-30 20:25:48
Allah yardimcilari olsun, dinsiz dps lilerin sonu gorunuyor...
hk 2012-11-30 22:00:19
NE MUTLU TURK VE İSLAM KIMLIĞIĞNI TEMSİL EDENE
SADECE TURK KIMLIĞINI DEĞİL
YADA İSLAMI DEĞİL
HER IKISINI DE TEMSIL EDENE AŞKOLSUN
siyasetle uğraşmayan 2012-11-30 23:20:46
korman bu işi yapabilecek. bilgi, tecrübe ve insan ilişkileri iyi. başarılar dilerken, unutmayın, KENDİNİZİ DİĞERLERİ GİBİ UNUTMAYIN!
Perperek Der ki... 2012-12-01 00:32:26
Trışkadan bir parti daha kuruluyor...
PAPAZA 2012-12-01 01:03:35
TRISKA ADAM OLSA OLSA SENIN GIBI OLURPAPAZ EGFENDI.
Perperek Der ki... 2012-12-01 14:21:43
Bırçetlerim benim bu partiden bi cacık çıkmaaaz.
rE 2012-12-01 14:47:07
Bu GERB destekli parti HOH den ne kadar oy calabilirsen kardir mantalitesi uzerine kurulmus bir partidir.
hy 2012-12-01 15:10:41
fas fos ve klise direği sızden cacık olmaz yoğurda yazık olur.2 kişi çalıp oynuyosunuz
cami nin yolunu bılıyomusunuz sız
fas 2012-12-01 16:28:18
Caminin yolunu bilmek bir marifet mi sanki? İstediğinde kolayca yapableceğin işler bir marfet değildir. Marifet, bir çok insanın isteyip de yapamadıkları şeyleri kolayca yapabilmektedir. Bu da yetenek ister.

Camiye gtimek veya gitmemek bir insanı ne iyi nede kötü yapar. O başka, kişinin özel hayatıyla ilgili bir meseledir. Beni ilgilendirmez.
Perperek Der ki... 2012-12-01 17:51:22
Bu parti Gerb tarafından kurdurulmuştur yani bunlara oy vermek Gerb'e oy vermek anlamına gelmektedir.

Kırcaali'de Türkler'den Gerb'e oy çıkmayacağına göre boşuna heveslenmesinler.
Chernoochene"li 2012-12-01 19:37:29
Perperek isimli yazi yazana biz de deriz ki,senin o dushuncen cok aptalca ..Kim demis ki GERB partisine oy kimse vermez diye Kircaliden..Ya siz halkini dushunmeyen yalakar oldugunuz surece halkimizin cikari ve guzel gelecegi icin GERBE biz oy vermeye devam edecegiz..Nasil da unutuyorsunuz bu kadar cabucak son belediye secimlerde zor kazandiginiz balotajlan Kircaali belediye beskanligini ya biz asil halkini dushunen ve Turk halkina zararlarinizdan dolyai biz GERB partisine oy verdik ve sizin kökunuzu kurutana kadar oyumuz GERBE ve Kasim Dalada guvenebilirsek sizn gibi yalakalara sahip cikmiycana onada yetecek oyumuz olacak yeter ki benim TURK HALKIM huzur icin ve Mutlu biz sekilde yasasin ve sömurculugunuze sonverilsin..
Perperek Der ki... 2012-12-01 19:44:15
Gerb'e oy veren ancak soysuzun tekidir.
Chernoochene"li 2012-12-01 19:45:51
Perperek isimli bir arkadasimizda yazilari yeni okuyunca bunu ona sormami rica etti
1-Sen kimsin ve neredensin?
2-Su an sen hangi görevde ve is basindasin ki höhluleri savunuyon..
2-Sana kactane devletin Kircalibelediyesine ayid dayrelerden kactane verdiler el altindan?
4-Kactane cocugun var seenin ve kactanesine dayre aldiin?
5-Cocuklarin su an Turk okumus olan basarili gencler issizken senin cocuklarin hangi görevlerde hepside hangi isler basinda?
6-Senin cocuklarin hangi okullari ve nasil bitirdiler ?

Erkeksen acikla bu sorularin cevaplarinida Turk halki gercekleri okusun bilsin ...
Chernoochene"li 2012-12-01 20:09:41
Perperek isimliye cevabimiz..
GERB e oy veren son secimlerde ve ilk secimlerde oy verenler unutmayin ki asil haksizligi hazmedeyen,senin ve arkadaslarinin oldgu gibi yalaka olmayan,halkina zarar vermenizi hazmademeyen asil ve asil halki ve Turkugu icin yasayanlar oy vermistir adalaet gelsin ve sizin cezalariniz kesilsin diye sizi gidi yalakalar sizi gidi asil soysuzlar sizi..
Sen kimsin ki Bizlere soysuz diyorsun lo SEREFFSIZOO..
Kircali ve Bulgaristan sizden,Kircali Belediye baskanindan ve yalakalarindan temizlenecek er vede gec bu temizlik olacak Kircali ve Bulgaristan halkimizin size ve papazamis hocayamis imama mis ihtiyaci yoktur--yarinlar halkimizin olacak sizler se caldiklarinizin hesabini vereceksiniz --Bugunku sizin görevlerinizede Basarili okumus geclerimiz ve tertemiz olan halkimiz gelecek size cop kofasi ve paydoss..
Sizin gibi hainleri ve asil soysuzlari ne Turkiye Cumhuriyeti basbakani,ne bakanlar,ne Bulgaristan turklerini temsil eden BULTURK Dernegimiz nede halkimiz ister bu bir gercek gercekler götyunuzde cuska varmis gibicesine acidir dimi Perperek isimli hem cek elini götunden su an o aci dinmeyecek elini oraya koyarak :))
Karagözlü kardeşime 2012-12-01 20:11:20
Arkadaşım sen Papazı takma... o kendini unutmuş, HÖH ajanların paralı "draskaçı", avukatları olsaydı böyle iyi savunamazdı. Kendi kesinikle Bulgaristan'da ikamet etmiyor, belli ki uzaktad dan..dun ötmeyi seviyor. Türkçe eğtim almış veya Türkçeyi öğrenmiş (kutlarım) fakat çok kompleksli bir erkek. Güçlü erkeklerin başarısına hiç gelemiyor. Bildiği Türkçe ile burada yazmaya çalışanları aşalıyor... böylece papaz bir zavallı, psikologa ihtiyacı olan biridir.
Yeni partiye gelince, GERB kurmadı, çok dikkatlı okuyup haberleri, satır aralarına da bakın. Kasım Türkiye7de kiminle yakın???!!! Boş boş konuşmayın, okuyun, inceleyin, analiz yapın.
Perperek Der ki... 2012-12-01 20:12:16
Bırçet, sen geç o fasa fisoları... Sana ne vermediler de Türklüğün Birliğine karşı çıkıyorsun?
hk 2012-12-01 20:54:39
hoku savunanlar devlet dairesınde memurluk yapanlar.ahmet doğanın iş ark tıcaret ark ları çnku hukumet işlerını kolayca halledıyorlar.bunun harıcınde bu öhöm öhöm partısının taraftarı yok bır kaç kiş çırpınıyo çırpınıyo.
bu halk kanmaz 23 yıldır aldatıldı
hers ehırden bin oy çıksa opun başınıza koyun hatta hatıra olarak saklayın yolunuz açık olsun
Chernoochene"li 2012-12-01 20:55:58
Perperek isimli biratcedkam benim ,biz kimseden bisey istemedik,kimseyide karsilik almak icin asla desteklemedik bu bir gercektir..
Turk halkinin yaptigi gibi biz bunlara GERB kurulmadan önceki yillarda hep destek verdik görevlerine biz getirdik ne yazik ki bugunde psimaniz cunku helal ana sutu emenler cikmadi bunlar tam tersi lafta halkmizi savuncaklar halkimizin cikari icin calisacaz diye karsimiza ciktilar ama ne yazik ki tam tersini yaptilar--Kendilerini,arkadaslarini,dostlarini ve 1985 -1989 yillari arasi halkimiza zarar verenlerler is birligi yapip kendilerini zenginlestirdiler halkimizi iyice ayak altina aldilar ve bizde o yuzden GERB e destek verdik ve vermeyede devam edecegiz eger Turk halkin gelecegi daha iyi olacaksa oy vermeye devam edecegiz..Bize öyle fasafiso yapmayin biz turklerin hakkini biz koruyoruz diye bizim hakkimizi biz kendimiz koruruz ,Bulgaristan ve Avrupa ulkeleri korumak zorundadir dahada önemlisi biz sapina kadar guclu bir ulus uz ve Ne mutlu ki Turk uz ve haklarimizi biz dayma korumusuktur siz biz yaratmadiniz biz sizi yarattik ve biz sizi yok edecegiz cunku halkimizi satacaginizi ve soysuz cikacaginiz kim bilebilirdi ki..
Biz Turk uz biz ,bizler ,Ataturkcuyuz,Özalciyiz,Turkescyiz ve Sayin Ecevitciyiz ve onun gibi halkmizi icin calisirken karsiliginda bisey beklemeyiz ..
Biz bu deri dukkanlarimizi Istanbulu göbeyinde siz yalakalar sayesinde kazanmadik alin terinle kazandik ve allaha sukur heseyimiz var..
Perperek Der ki... 2012-12-01 21:19:46
Zavallı arkadaşım benim, kullandığın kelimelerin taşıdığı anlamı bile bilmiyorsun. Hen hem Atatürkçü olacaksın, hem Türkeşçi, hem Ecevitçi, hem de Gerbçi (ohaa).
hk 2012-12-01 21:19:49
bulgar dili ev içine girdi 2 kelime türkçe sözcuk konuşmasa turk olduğunu bile anlamıycam insanlar var.
sofralarda tarhana çorbası yerıne mastika şişesi var.
parasızlık çaresızlık nufusu yok etti
bin kişi ıyı yaşasın rahat zengın olsun dıye 300 bin kişi süründü mılyonlar çoluk çocuk goçmen çaresızlığı yaşadı.
fenamı oldu dershaneler turkçe eyıtım dın kursları açıldı
fena mı oldu recep t. erdoğan bugun ku mesajında bızı yere goğe sığdıramadı kardeşim diye onurlu yaşamamızı ıstemesınden baska bır dıleyım yok dedı bugunku mesajı tarıhte ılk defa bugun bır tarıh yazıldı
RECEP TAYIP ERDOĞANIN MESAJI ÇOK ANLAMLIYDI
ALLAH RAZI OLSUN
KH 2012-12-01 21:22:32
PAPAZÇO SENIN GIBI TARAF TUTSUNDA TEK TARAFLI OLSUN .SAVAŞMI ÇIKSIN DİMİ
Perperek Der ki... 2012-12-01 21:37:32
Türkçe konuş sersem...
Er 2012-12-01 21:40:17
Birileri bugun rock muzigi esliginde parti acilisi yapiyor ama agzindanda surekli "degerler" kelimesini eksik etmiyor. Buraya gelmis biriside cami yolundan namazdan soz ediyor ve bu rokculari destekledigini soyluyor tam sosyologluk olmuslar.

Eh katilimcilarin yarindan cogu bulgar , cami namaz gibi konulari gidin onlarla konusun.
ere 2012-12-01 21:50:56
partı bg de kuruluyor bulgarların katılması daha ıyı açılışa gelmelerı sevındırıcı .roc muzığıni biz duymadık ama sen duyduysan doktora gorun yada adını yaz burdan gorenler senı gelıp alır doktoruna teslım ederler
hk 2012-12-01 21:53:09
Senın ne hakkın var turkçemle alay etmeye .sen duzgun yazdığını zannedıyorsun ama asıl marıfet ınsan olabılmek .hok un yalaksı jivkof seni
YARDIM 2012-12-01 22:00:33
YARDIMA İHTİYACIM VAR,
BU FORUMDA YAZAN PAPAZ ADLI ..... TANIYAN VARSA, KENDİSİNE SÖYLESİN-SUS . BAK BENİ ZORLAMA ANTALYADA SENİ ARATIP BULURUM. BU FORUMDA İNSANLAR DÜŞÜNCELERİNİ PAYLAŞIYOR. KIŞKIRTMA ORTALIĞI, SENİ AJAN SENİ.
BEN BU PAPAZIN AJAN OLDUĞUNU DÜŞÜNMEKTEYİM.
Perperek Der ki... 2012-12-01 22:08:16
N'oldu ba şüfer aga?
Er 2012-12-01 22:59:17
acilis slov ve rock muzigi ile yapilmistir. korman surekli "degerlerimiz " diye agizinda sakiz gibi geveledigi icin bende acilisi acaba mehter marsiylami yapacak diye dusundum veya movlutlu acilismi yapacak diyede dusundum :)))
Egridereli 2012-12-01 23:26:37
Bugun Kasim Dal su aciklamalari yapip gercekleri sizlerlen tekrardan paylasti..
Bugun bizlerde Sofiada olup olaylari izledik ve hayretler icinde kaldik..
Bu linke tiklayin gerceklerlen yuzlesin ,dahada önemlisi yalakalarda bu forumda yalakaliklarina son verirler belki..

http://npsd.bg/images/documents/Kasim_Dal_kongress.pdf
HABERTURK 2012-12-01 23:29:35
Kasim Dal in kurdugu partinin sitesi su dur

www.npsd.bg

Bilginize sunulur..
hk 2012-12-02 00:12:36
eğrıdereli takma adı gaztecı yalan haber çarpıtmada saptırmada başarılı olan tek rumelı spıkerı nıhat doğu dan baskası olamaz
HABER ACI 2012-12-02 00:14:20
NIKAT DOĞU YU ŞIKAYET EDIN TURK HABERE .ÇARPITMA SAPTIRMA YALAN HABER NASIL BIR ELEMAN BARINDIRDIKLARINI GORSUNLER
Perperek Der ki... 2012-12-02 00:17:21
Balkan Savaşı hakkında hiç bir görüş duymadık. Türk hak ve hukuku hakkında da bir beyanat yok; sen kimin hak ve hukuku için çalışacaksın be bratmi?
rE 2012-12-02 00:45:51
rokcunun ne isi olur balkan savasi ile
Perperek Der ki... 2012-12-02 01:01:09
Adamlar Scoprions severi...

http://www.youtube.com/watch?v=n4RjJKxsamQ
Perperek Der ki... 2012-12-02 01:20:13
Wise man said just walk this way
.......

Here I am
Will you send me an angel
Here I am
In the land of the Bay Ganyo
___________________________________________

Vaysman kimdir bırçetler?
emir 2012-12-02 02:24:52
Amet istifa etseydi butun bunlar yasanmzdi...
Er 2012-12-02 03:32:05
bak perperek link vermis simdi anladinmi kavradinmi kavrayabildinmi konuyu.

anlamadiysan akil hastanesine hala benmi kaldirilmaliyim :)
Neşe 2012-12-02 09:34:31
kusur bulacağına bır şarkı besteleseydin.ama senden çıkacak olan şarkı bolucu sarkısı olurdu er bey.utanmıyormusunuz siz.
Başbakanımız a artık olumlu bakıyorum yıllardır ataturku bariyer yapan zihnıyet nıye bizim varlığımızla ılgılenmedı brak ılgılenmeyı nerdeyse bizi yok saydı.
bu bir devrim değil de ne?
emeklı hakkımınızı tanıdılar
açıkca ben başbakanın mesajında ağladım .bugun dimdik duruyorum
er bey sen sarkı uzerınden ıftıra atma okuz altında buza arama.
Chernoochene"li 2012-12-02 11:46:44
Perperek der ki isimliye yanimizdaki arkadasimiz tekrardan sunlari tekrarlayip soruyor ve insallah bu defa cevabini aliriz..

1-Sen kimsin ve neredensin?
2-Su an sen hangi görevde ve is basindasin ki höhluleri savunuyon..
2-Sana kactane devletin Kircalibelediyesine ayid dayrelerden kactane verdiler el altindan?
4-Kactane cocugun var seenin ve kactanesine dayre aldiin?
5-Cocuklarin su an Turk okumus olan basarili gencler issizken senin cocuklarin hangi görevlerde hepside hangi isler basinda?
6-Senin cocuklarin hangi okullari ve nasil bitirdiler ?


Erkeksen acikla bu sorularin cevaplarinida Turk halki gercekleri okusun bilsin ...
recai 2012-12-02 12:06:41
cernevechenelilili li

una daire vermemisle anlaveresinimi?

una tam 20 tane jugula araba vermisler

una tam 30 okuz ve manda yavrusu vermisler

una tam 10 tane okuz vermisler 25 tane ceviz agci 33 tane kiraz agaci ve 40 dikarlik tutun talasi vermis belediye.

hesap cok karisik olmaaaaana isin icinden cikamamis ve kizanlarina paylastirmis.
cafer 2012-12-02 13:01:56
Gerb'e meyletmek soysuluktur. Korman soysusuzu Boykonun elemanıdır.
HASAN 2012-12-02 13:59:51
Ben yeni partinin kurulmasına sevindim fakat şu Vejdinin yaptığını affedemiyorum,daha doğrusu GERB ona yaptırdı, KADRİYE LATİFOVA tiyatrosunun kapattırmasını affedemem. Bu yüzden bu GERB e güvenim yok,daha doğrusu hiçbir Bulgara güvenim yok, bizim için nekacestven material denen adamdan bize hayırmı gelir. Keske u yeni parti GERB destekli olmasaydı, sadece TÜRK halkımın desteğinde bir parti olsaydı daha iyi olurdu, zaten Tayyipte Türk kelimesini pek ağzına almıyor, yeni dümenler dönüyor gene başımızda.
türk 2012-12-02 15:03:19
Siz azınlık olduğunuzu kabul ediyor musunuz? Etmeme şansınız yok. Tamam! Bir Bulgar çoğunluk partisi ile işbirliği yapmak zorunda mısınız? Buna da evet demek zorundayız. O zaman soru kiminle iş birliğine geliyor. BSP,Ataka,VMRO,GERB mi? Fes'in,p.papzının dalkavukluğunu yaptığı HÖH'lü Ajanlar BSP ve Ataka ile iş birliği yaptılar yıllarca -en çarpıcı kanıtı Cumhur başkanlığı seçimleri. 70 yıldır anamızı ağalatanlar ve ağalatmaya devam edenlerle iş birliği yapanları göz ardı egeceksin,GERB le iş birliğini suçtan sayacaksın. Var mı bundan daha hain bir davranış? Varsa daha küçük bir yılan ona gidelim fakat şu çerçeveli komünislerden bir kurtulam artık. Türk olararak dik durmasını da bilelim. Ha Kasım bu işe ne kadar uygun ayrı bir soru işareti.
Perperek Der ki... 2012-12-02 15:07:40
Bıtçetlerim benim sizin entelektüel matryalınız bayağı gevşek sizden ancak avanak dost olur.
Perperek Der ki... 2012-12-02 15:21:52
Türk kelimesini küçük harf ile yazarsan ciddiyetin kalmaz bradır.

Ayrıca ben kimsenin dalkavukluğunu yapmıyorum ben gövdenin sağlam kalması taraftarıyım. Ben ne Ahmet Doğan'ı ne de başka bir şahsiyet etrafında birleşelim diyorum fakat bir ülkü olması gerekir ve bu ülkü ancak bir gövde içerisinde yaşar.

Yeni parti bir ülkü getirmemiştir sadece biz kurulduk ve DPS -2 değilliz demelerine rağmen bizi aynen öyle görebiirsiniz diyorlar.

E yeni bir şey getirmiyorsan ve argümanlarını Ahmet Doğan'ın ajan geçmişi ile kurarsan adama derler ki hadi ordan zibidi...
rE 2012-12-02 17:04:40
Turk demiski 70 senedir anamizi agalatan


yahu neden yetmis seneye takildiniz 70 sene once babanmi aliyordu?
Perperek Der ki... 2012-12-02 18:49:04
Kırcaali Türklerinin anası esas 1912'den sonra ağlamıştır.
Er 2012-12-02 20:18:09
yani 100 sene eder peki bu anti komunizm ile kafayi yemisler 30 seneyi neden inkar ediyorlar? Bu 30 sene davullu zurnalimi gecmis?

ucuz anti komunizm propagandasinin aleti olmayin.

inkar etmeden acik konusun acik yazin erkek gibi yazin.

Dinci yavsakligi yapmayin.
fes 2012-12-02 20:29:41
Gerb'in dalkavukluğunu yapacağıma bin kere höh dalkavukluğu yaparım. Ne var ki, dalkavukluk yapmamız söz konusu bile değildir. Şerefimizle şerefsizlerin ipliğini pazara çıkarmağa çalışıyoruz.

Korman denen şapşal tam bir mekeredir. Amacı türklerin birliğini parçalamaktır. Daha doğrusu kendisi bir maşadır, yeni bulgar milliyetçilerinin maşası.
Tarafsız 2012-12-02 20:39:38
arkadaşım, burda kimse gerp dalkavuluğu yapmıyor ama sen 20 kelime Türkçe konuşamayan bi herifin dalkavukluğunu yapıyon, ayıp ayıp, kendini Türk hissediyorsan Türklüğünden utan. bulgaristan'dan başka hangi balkan ülkesinde var Türkçe konuşamayan Türk önderi???
fes 2012-12-02 20:41:14
Bizim anamızı komunistler ağlatmadı bir kere, bulgar milliyeçileri ağlattı. Bunu bileceğiz. 70-80 senelerinde komunist ideolojinin inandırıcılığı tükenmiş, milliyetçiliğin önü açılmıştı.

Komunist sistemin merkeziyetçi yapısı ve örgütlenmesi aşırı milliyetçi fikirlerin pratiğe geçirilmesine çok elverişliydi.

Bulgar milliyetçiliğine gelince, sırp ve yunan milliyetçiliklerine nazaran alman milliyetçiliğinden etkilenmiş, asimilasyon fikirleri hep oradan devşiriliyordu.
Tarafsız 2012-12-02 20:46:22
''fes 2012-12-02 20:41:14
Bizim anamızı komunistler ağlatmadı bir kere, bulgar milliyeçileri ağlattı. ''

bir insan acak bukadar salak olabilir, bir insan ancak bukadar çelişebilir.
izmirli 2012-12-02 20:57:25
tartışmayın hemşerilerim buda gelir bu da gecer arkadaş 20 sevedir bunu bulgaristan turklerinin bölunmesini isteyen bizi bu durumda oldumuzu kıskananlar surekli deneyecek ilk ve son degil ne osman oktaylar ne güner tahirler ne bedri şefikler denedi bizi bölmeye gelenler gidenlerde daha mı olaca asla inanmıyorum arkadaşlar bolunmiyeli dim dik duralım dunya bizi gıptayla takıp ediyor fesatlı kıskancxlı bir yere bırakalım manaviyata özen gösterelim ve biz türk dünyasına örnek olalım türküm diye utandımız ülkemizde bulgaristanda dim dik duralım örnek olalım
fes 2012-12-02 23:16:47
Bilgisiz ve soyut düşünme yeterliliği olmayan dimalar çelişkili olmayan şeylerde çelişki var zannederler.

Bulgarlar isim değiştirme işine daha 1912 senesinde başladılar. 1926 ve 1941 senesinde yeniden, 1919 - 1974 seneleri ve 1984- 1985 senelerinde de kapak koydular.

Geçenlerde "trud" gazetesinde prof. Evgeniya İvanova yukarıda dediklerimi aynen tekrarlıyordu.

Başımıza ne geldiyse komunistlerden geldi demek şi saptırmak ve gerçek suçluyu gözden kaçırmak demektir.

Dedem 1939 senesinde "zapasa" alındı ve üç sene köle gibi tren yolları açma işinde çalıştırlıdı. Büyük dedem 1941 senesinde köye gelen bulgar askerleri sir fes giyiyor diye feci bir şekilde dövüldü, fesi süngüye geçirildi. Bunları yapanlar komunist falan değildi her halde?
Tarafsız 2012-12-03 01:00:19
1912'de başladığına dair kimsenin itirazı yok zaten, ''Bizim anamızı komunistler ağlatmadı bir kere'' sen neden komunistleri aklamaya çalışıyon, baban kom parti üyesimiydi?
Er 2012-12-03 01:10:32
Tarafsiz , bak simdi isim degistirme konusunda kapitalistler komunistlerdende daha insafsiz davranmislar.

Kulturel anlamda tartisalim. Sana Latin amerika kitasindan ornek vereyim. Bizim isimlerimiz degistirildi kimine onceden ov ev taktilar ov ev iki harften olusur cok degil ama ispanyol ve portekizli somurgeciler latin amerikalilara oyle uzun isimler takmislarki kolay kolay isimleri ezberleyemezsin.

Ornek olarak

fernando hoze altamiano del castio
rosalinda perez romero altamiano del castio

Hulasa bu isin komunizmi kapitalizmi yok. Turm somurgeciler aynidir sadece renkleri farklidir.

Asagdaki kisa yaziyi okursan daha detayli sekilde ogrenebilirsin.


Latin Amerikalıların isimleri neden uzundur ?

Bu konu benim uzun zamandır merak ettiğim bir konuydu ve zaman zaman araştırdığım ve sonuç alamadığım bir konuydu, ancak son zamanlarda yaptığım araştırmalarda az da olsa bir fikir sahibi oldum.

Uzun zaman öncelerinde İspanya gibi Portekiz gibi ülkelerin sömürgesinde olan latin amerika ülkeleri'nde o zamanlardan kalma bir gelenek gibi birşeymiş. Örneğin; Baba soyadı, Anne soyadı ve bunların yanında ailenin kendisine doğduğu anda verdiği isimlerin yanında bazı aileler bunlara ek olarak doğduğu şehrin isimlerinibile verdikkleri oluyor.

Mesela; José Roberto Gama de Oliveira (Bebeto).. Burada hangisi anne hangisi baba soyadı bilemiyorum ancak, GAMA adı doğduğu şehri temsil ediyor (Vasco da Gama, isimler arasındaki Da,de gibi ekler ise bir çeşit edat olarak kullanılıyor. Bu isimler zinciri içerisinde baştaki isim kişilerin gündelik hayatları'nda kullandıkları isimler oluyor (Jose).Sonraki isim ise o kişiye bir çeşit hitap şekli kullanıldığında söyleniyor (Sayın Jose Roberto!).

Benim araştırmalarım bu yöndeydi, eksik veya hatalı olabilir, ancak daha fazla bilgiye sahip olan arkadaşlarımız varsa fikirlerini veya bilgilerini okumak isterim.
Er 2012-12-03 01:13:18
alindidir

Latin Amerikalıların isimleri neden uzundur ?
fes 2012-12-03 01:29:30
Yok üye falan değildi. Bizim aile Osmanlı zamanında zamanında belli ölçüde varlıklı ve saygınlığı olan bir aileyken, bulgar zamnında yerlerde süründürüldü.

Komunist sistemi akladığım falan yok. Komunist sistem bize verdii zarardan çok daha fazlasını bulgarlara verdi. Bir de 1917 ihtilalinden sonra Türkiye moskof belasından kurtuldu. Rusya'da ihtilal olmasaydı yandı gülüm keten helva olacak, belki de istiklalimizi tümüyle kaybedecektik.

Bize zarar verenler komunist postuna bürünmüş bulgar milliyetçiliğiydi. Onlar şu an avrupacı ve amerikancı olup Gerb partisi etrafında yeniden örgütlendiler. Yeni koşullara uyum sağlıyorlar ve Korman gibi şapşallara parti kurdurup türklerin belki de tesadüfen oluşan birliğini dağıtmak istiyorlar.

Ahmet Doğan'ın bilinçli veya bilinçsiz oluşu çok önemli değil, önemli olan türklerin bu parti etrafında birleşmeleri ve bir bütün olarak durmalarıdır.

Hiç bir şey bilmezseniz Abdülhami taktiği uygulayın. Ne yapıyordu Abdulhamit? Ecnebi diplomatların isteklerinin tam tersini yapıyor ve doğruyu buluyordu. En büyük başarısı budur.
Tarafsız 2012-12-03 01:36:00
Er, yazılarından anlaşılıyorki sen 1984-1990 dönemini bulgaristanda yaşamamışsın ve ya oplup biteni algılayamayacak kadar küçükmüşsün.
Tarafsız 2012-12-03 01:40:09
''Hiç bir şey bilmezseniz Abdülhami taktiği uygulayın. Ne yapıyordu Abdulhamit? Ecnebi diplomatların isteklerinin tam tersini yapıyor ve doğruyu buluyordu. En büyük başarısı budur.''

hayret kafana taş mı düştü gecenin bu saatinde, ulu hakana hep hakaret ediyordun
Er 2012-12-03 02:04:49
1984 - 1990 arasini gordum tabikide ben senin rejim takintin uzerine durmak istedim.
fes 2012-12-03 07:58:08
Ulu hakan sen diyrsun, ben sıradan bir adamdı, bol kusularının yanında bazı hasletleri de vardı diyorum. Bozuk saat bile günde....
Er 2012-12-03 19:27:44
Tarafsiz kendi icinde bulundugu durumu algilayamiyor.

Buraya gelmis kim komunistmis kimin babasi kom partiye uyemis kimin dedesi kom partiye uyemis.

Oysa sorgulanmasi gereken kim tayyipci kim fettoscu kim tarikatci.
Türk 2012-12-03 20:32:47
Komünistlere laf söyletmek istemeyenler çeşitli örneklerle duygularını ört pas etmekte sınır tanımıyorlar. Fazla uzaklara gitmeye gerek yok pislik komünistler biz bize konuşalım. Siz komünist veya kapitalist olarak ayırt etmeden Bulgar milliyetçilerine hizmet ederek Bulgaristan'da Türklüğü yok etmek için maşalar ve Bulgar uşakları olanlar biliniz ki artık cezanız çok yakın. tÜRK ajanların dalkavukluğunu yapmaya devam edenlere ve özellikle TÜRKİYE'de ikamet edenlere bir duyuru olsun CEZANIZ SİZİ BULACAK. Sayınız 22.000 (kaynak Cumhur Başkanlığı seçimleri) bilgiler mevcut. Siz veya çocuklarınız değilse de torunlarınız bu cezayı çekecek, bilginiz ola. Türk'e düşman olanlar Türk adaletine katlanacaklardır bu böyle biline. Tamam mı papaz efendi,fes,re,Re,eR,emir ve vesayreleri. Savunmayın ajanları -Savarı,Angelov'ları,Pavelleri,Marinova'ları savunalacak hale düşersiniz !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Yine de saygılar. Tabii ki Türklüğünü kaybetmemiş olanlara.
Perperek Der ki... 2012-12-03 21:23:10
Bırçet, sen ne zamandan beri adalet dağıtıyorsun?
Perperek Der ki... 2012-12-03 23:17:35
Esas komediyi dinleyin Korman şapşalı Kırcaali'den milletvekili adayı olmaya niyetliymiş... Tsvetanov bile bu düşünce içerisideymiş fakat az götü yemiyormuş...
Türk 2012-12-03 23:17:50
Papaz efendi rahatsız olma, vaktini bekle bizim acelemiz yok nasıl olsa torunlara doğru uzuyor bu iş.. Her şeye rağmen bir şeyinin kıt olduğunu açığa verdin geçmiş olsun. En azılı komünist olduğun ortaya çıktı. Yeni Türkler böyle yem atıyor işte senin gibiler de yiyiyor ha ha ha. Seni gidi komünist uşağı papazlığından vaz geçtin şimdide perperekliğinden vaz geçmeye sin,gerçi döneklik sizlere has olan bir tavır, olabilir de. Komünist olup dik dura bilenlere de saygısızlık olmasın sözüm yalakalara. Çünkü komünist olup da Türklere zarar vermeyenler de vardı.Bunları da ayırt etmek lazım, bilgilerinize.
Perperek Der ki... 2012-12-03 23:45:36
Bre zurna ben burada senin gibi zibidilerle az papaz olmadım, neden? Çünkü resmin bütününü göremiyorsunuz, görebilmek için zeka lazım tavla gibi her zar atılışına göre değil de satranç gibi 10-15 hamleyi önceden görmek ve ona göre karar verebilmek gerekir. Ama sizin saksılarınızdaki zihinsen "matryalle" bu iş olmaaaaz.
Türk 2012-12-04 00:05:47
DALKAVUKLUK LA mı oluyor? Kendi kafanızla ne zamandan beri hareket ediyorsunuz? Bulgarlar yön göstermeden nereye gittiniz ki? Camiye gidenleri yazın dediler yazdınız,Türkiye için iyi konuşanları yazdınız, Türklüğü ile gurur duyanları yazdınız, öyle değil mi papaz efendi? Sizi gidi aJANLAR sonunuz yakın.
Perperek Der ki... 2012-12-04 00:26:43
Bacanak az sakin ol bakam, kendi kendine gelin damat olma, dok kendina bi grozdova bak keyfine...

Ajan meselesine gelince bunlar Gerb'in lafları senin de kaç paralık adam olduğun ortaya çıkıverdi, gerçi burada farklı farklı nikleri kullanan götlerden birisin o ayrı.
TOKMAKCI 2012-12-05 14:59:33
fes oglum,kardesin papaz gibi sen de sapitmissin.ben sizden uzaklasali siz ikinizde de jenere olmussunuz,annenizi aradim ama bulamadim sey...soracaktim? SAYI BEN SIZI SUNNET ettirdim mi ,ettirmedigimi unutmussum;size ikinize soruyorum, sunnetlimisiniz ,sunnetsizmisiniz,Bulgaristan Turklerine ayip ediyorsunuz,en iyisi ben TOKMAK Babaniz siz ,ikinizi bir kez daha ,unlu satirli kasap Sokrates ,e sunnet etireyim,Bugaristan Turklerine saygisizlik yapmiyesiniz diye,babaniz TOKMAKCI.
Perperek Der ki... 2012-12-05 19:31:08
Bırçet, mal olduğun ortada da illaki bunu anırarak yapman gerekmiyor...