Ziyaretçi defteri Künye E-gazete
DÖVİZ KURLARI
EUR EUR 1.9558 Lv.
USD USD 1.7583 Lv.
GBP GBP 2.2627 Lv.
TRL TRL 0.2951 Lv.
Anasayfa Haberler   Yorumlar   Edebiyat Video Arşiv
25 Haziran 2019
HABERLER » Kırcaali
Sofya’da yapılan kermese Türk standı damgasını vurdu

Sofya’da yapılan kermese Türk standı damgasını vurdu

02 Aralık 2012

Bulgaristan’da Uluslararası Bayanlar Derneği’nin organize ettiği kermes, renkli görüntülere sahne oldu. Derneğin 18.kez düzenlediği etkinliğe 45 ülkeden yaklaşık 60 temcilci katıldı. Farklı kıtalardan gelen temcilciler, kendi ülkelerine has kültür ve gelneksel yemeklerini sergiledi.

Açılışa katılan Bulgaristan Bayındırlık Bakanı Lilyana Pavlova, kızı ile birlikte tek tek stantları gezdi.Türk standında lokum ve kahveyle karşılanan Pavova, kızına ise nazar bileziği hediye edildi. Bazı ülkelerin yemeklerindeki benzerlik gözlerden kaçmadı. Yunanistan ve Türkiye hanımları da aynı şekilde hazırladıkları sarmayı ikram etti.

Program boyunca farklı ülkeler kendi geleneksel folklor oyunlarını sergiledi.

Kırcali Ömer Lütfi Kültür Derneği folklor grubu, Çiftetelli oyunuyla beğeni kazanırken, Hristina Kunçeva’nın engelliler için hazırladığı ve “Biz diğerlerinden daha farklı dans etmiyoruz” grubunun “Trakya Damat Halayı dansı bol alkış topladı.

Cihan’a konuşan Kunçeva, iki günde öğrendikleri Türk dansını oynamanın zor olmadığını, çünkü Bulgar geleneksel danslarıyla çok yakınlık arzettiğini belirtti. Kunçeva, kıyafetlerin Türkiye Büyükleçiliği tarafından temin edildiğini belirtti. Ücretli olmasına karşılık hınca hınç dolan kermes salonuna halk büyük ilgi gösterdi.

En çok ziyaret edilen stantlar arasında Türk hanımlarının hazırladığı bölüm oldu.

Baklava, dolma, kabak tatlısı, elma tatlısı, aşure gibi yiyeceklerinin yanında el sanatı eserleri de satış patlaması yaptı.

Meşrubat bölümünde görevi olan Fatma hanım, satışlardan menuniyetini dile getirerek içecekleriden en çok limonatanın tüketildiğini belirtti.

Salonun bir kısmında ise Ebru ve Edirnakarı sanatı gösterileri gelenlerin ilgisini çekti.

Kermesten elde edilen tüm gelirler yoksullara, kimsesizlere, risk altındaki kadın ve çocuklara ve ihtiyaç sahipleri için kullanılacak.

Kaynak: Kaynak: CIHAN / Fotograflar:Kırcaali Haber

Ziyaretci sayısı: 2368


Kategoriden tüm haberleri oku


 YORUMLAR


İzmirli 2012-12-02 18:56:16
Ne mutlu Türk'üm diyene. Türk yücelliğini yine göstermiş.
fes 2012-12-02 20:13:26
Yüceliğini göztermiş denmez ona, becerilerini göstermiş denir.

Kendi kendini abartılı duygularla beğenmenin bir faydası yoktur. Gerçekçi olmakta yarar vardır.
Tarafsız 2012-12-02 20:50:46
salak herif, yukarıdaki sözleri slogan gibi algılamış, bre zırto, biz 16 imparatorluk kurmuşuz, devletçik değil imparatorluk.
fes 2012-12-02 23:02:07
Devlet devlet, 16 tane devlet kurduk, iparatorluk değil. Kem sözler sana aittir.

İmparatorluklar kurmakla kermese katlıp yemekler sergilemenin ne gibi bir alaksa var, anlaşılmadı.
şahin imrak 2012-12-03 00:16:09
Orhanize edenlerin eşşerine sağlık . Bnede bulundum ,gerçekten kültürümüzün gerek mutfak bakımında gerek hal hareket ve davranış bakımından çok hoş olmuştu.Başka tezgahlarda fazla kimse yoktu ama maşallah bizde sırada yer yoktu :)
Tarafsız 2012-12-03 01:12:42
''fes 2012-12-02 23:02:07
Devlet devlet, 16 tane devlet kurduk, iparatorluk değil.''

bu ''16 devlet'' kararını sizin polit büro mu aldı, sen doğuştan genetik olarak komunistmişsin ya. polit büro beyaza siyah derse siyahtır kardeşim.
fes 2012-12-03 07:56:04
Kendi kendine, hiç bir yere dayanmaksızın düşünce kuruyor adam... Ne politbürosu, 16 devlet kurdular, bazıları iparatorluk oldu. Hepsi bu kadar.

Hiç kimse doğuştan komunist veya başka bir şey olmaz, boş konuşmalar bunlar.
Menekşe 2012-12-03 15:57:26
Kutluyorum. Çok güzel bir faaliyet. Türkiye standı da tam bize yakışacak -görkemli ve zengin. Ekonomisi bu hızla gelişen ülkemiz için butürk organizasyonlarda yeralmak büyük bir şereftir.
Perperek Der ki... 2012-12-03 16:57:24
Adamın sorası geliyor kimdir bu IWC diye? Ne yer, ne içer, ne iş yapar?
Menekşe 2012-12-03 20:27:57
Papazço, bildiğin konuları veya internetten araştıra bileceğin konuları kendini göstermek adına polemik haline getirme ... Yorumlarını okuyorum, tamam, her zaman mualifet, eleştirmek ...yine tamam. Peki sen ne yaptın, Türklük için, Türkler adına, soydaşlar için -neler yaptın. Bu işler sadece lak-lak-lak ötmekle olmuyor. Sürekli eleştirmek değil, yol göster; Türkçemizle dalga geçmek değil-bize Türkiye'den iyi öğretmenler gönderin... BİR RİCAM VAR, EĞER ERKEKSEN BU FORUMDA YAZMA, SUS, EĞER ERKEKSEN BALİ 10 GÜN YAZMA.
Perperek Der ki... 2012-12-03 21:43:12
Bırçetke, sana hatırlatmak herhalde benim görevim oluyor burası halka açık bir sitedir, ya! (otkrihme toplata voda) Kimin ne soracağını, kimin ne yapacağını, kimin nasıl mıçacağını sana buradan danışıp da yapmaz herhalde dimi?

Ben bu derneği ilk defa duyuyorum, internetten baktım "biz kimiz?" gibi bir yanıtları yok, aksine farklı ülkelerdeki siteleri tamamen İngilizce. Bu durumda benim gibi zekası kıt ve zekası benimkinden de kıt olanların en doğal soru sorma hakkı doğuyor bu IWC kimdir diye, ne yer, ne içer, gelirleri neredendir, kimin için çalışır?

Gizli bir bilgi değilse aydınlatırsan sevinirim.

Ha bu arada nerede ve nasıl haz alacağıma lütfen sen karar verme okiş mi beyby?