Ziyaretçi defteri Künye E-gazete
DÖVİZ KURLARI
EUR EUR 1.9558 Lv.
USD USD 1.7473 Lv.
GBP GBP 2.1232 Lv.
TRL TRL 0.3187 Lv.
Anasayfa Haberler   Yorumlar   Edebiyat Video Arşiv
23 Eylül 2019
HABERLER » Kırcaali
Vırbitsa Çayı’nda boğulan askerler anıldı

Vırbitsa Çayı’nda boğulan askerler anıldı

12 Aralık 2012

Momçilgrad (Mestanlı) vatandaşları Vırbitsa (Söğütlü) Çayı kıyısında bulunan sel sularında hayatını kaybeden askerlerin anıtına çelenk ve çiçek koydular. Bununla bugün, 12 Aralık 1990 tarihinde meydana gelen facianın 22 yılı anıldı.

Momçilgrad Belediye Başkan Yardımcısı Erol Mehmet yaptığı konuşmada, “22 yıldan sonra hayatını vererek vatana borcunu ödeyen askerleri anmak ve yakınlarının acısını paylaşmak için buradayız. Bu büyük insanlık trajedisinin hiçbir zaman tekrar edilmemesini umuyorum” dedi.

12 Aralık 1990 tarihinde askeri eğitim sırasında iki müfreze, Momçilgrad-Balabanovo (Balabanlar) güzergahı üzerinde hareket ederken, teknik donanımın bir bölümü Vırbitsa nehrinden geçme çabasındayken gelen yüksek bir dalgaya kapılarak dolu dizgin akan sularda boğuluyorlar.

Kaynak: Kırcaali Haber

Ziyaretci sayısı: 2396


Kategoriden tüm haberleri oku


 YORUMLAR


Perperek Der ki... 2012-12-12 16:47:00
O bulgar askerlerin görevi Türk kellesi almaktı...
YALNIZ KURT 2012-12-12 18:32:57
EY BENIM GARIBANHALKIM.size aylar oncesi soylemistim.kiraali belediyesi,Turk katili katil Delov canisine,neredeyse fahri vatandaslik unvanini vereceklerdi,buyuk tepkilerden dolayi ,geri adim atmak mecbuyiyetinde kaldilar.iste o zaman sunu soylemistim.o serefsizler bir gun gelir,mestanli,da SEHITLERIMIZIN aniti yanina katil Jivkov,un anitini bile diklerler demistim.1985 yilinda ,mestanli ve bolge halkimiza iskence eden o askerlerin bir bolumunu,ALLAH tarafindan,sogultlu irmagina gelen yagmur selinin bulanik sulari o gaddarlari bogarak cezalandirdi.bakin insani catlatacaklar.abe reziller,abe hirsizlar,abe ajan tayfasi,dunyanin hangi ulkesinde gorulmus,kendi halkini oldurenlerine anit yaparak bir de saygi durusunda bulunmak.iste simdi yaktik ciranizi,maskenizin tamami dustu ,ajan yuzlerinizi Turk halki gordu.sizi soysuzlar,sizi kani bozuklar,sizi gidi babalari belli olmiyanlar,sizi gidi halk dusmanlari sizi.SEHITLERIMIZIN ahtlari var ,dava adamlarinin SEHITLERIMIZE sozu var.
MASTANLI 2012-12-12 18:43:56
serefsizler,sizin foyanizi gorduk,yaptiginiz bu rezalete bizi mestanli halkini karistirmayin,biz 1984 ,te var olma mucaadelesi yaparken,sizin analariniz ,babalariniz ,bizi dovenlerin,sovenlerin ,oldurenlerin tarafinda yer aldilar,biz olanlari daha unutmadik.sizin kaniniz bozuk,bizi kotu amellerininize aglet etmeyin.size bir seyler oluyor galiba ,sapittikca ,sapitiyorsunuz,Jivkov usaklari sizi.
cebelli 2012-12-12 19:09:57
Ey Mestanlı halkı,eer bu kendini bilmezlere bir daha görev verirseniz size yazıklar olsun,YAZIKLAR OLSUN
ARDALİ 2012-12-12 20:23:03
O ASKERLERİN YAPTİKLARİ TATBİKATTA BAZİ MERMİLER KOYLERİN YAKİNLARİNA DUSERDİ, BAZİLARİDA EVLERİN HEMEN UZERİNDEN GECERDİ
MESTANLI 2012-12-12 20:41:03
Cebelli,sizdekini ne yapacagiz,dere beyi Bahriyi?.cebel.mestanli.egiri dere,kosukavak,kircaali Halki birlik olalim,2013 secimlerinde o serefsizlerden kurtulalim.mucaadeleye varmisin cebelli kardesim.
cebelli 2012-12-12 21:08:57
Mestanlı,

Bu saydıklarının içinde,bizimkisi gene en düzgünü bence.

Fakat gelecek seçimlerde, eer bu Ahmet tazısından ayrılmazsa onunda işi zora girecek
MESTANLI ASIMILASIYON MAGDURLA 2012-12-12 22:19:46
Cebeli.kerkenez amed,gitmek istese de ,rus kgb mafiyasi,gitmesine izin vermiyor.Bulgaristan ,da rus cikarilarini bsp ile dps koruyor ,kolluyor.kerkenez gider se Korman buyuk basari gosterecek 2013 yili secimlerinde,bu da rus mafiyasinin isine gelmiyor.
MESTANLI ASIMILASIYON MAGDURLA 2012-12-12 22:25:21
mestanli ,magdurlar vakfi bu yorumu yapmamistir.
Mestanli 2012-12-12 22:28:55
Cebelli ,isler karisti,birileri Mestanli magdurlar vakfi adina yorum yapti galiba,bu ne sacmalik.
Perperek Der ki... 2012-12-12 23:03:25
Bırçetler seçimlerde oy kullanamayacaksınız haberiniz var dimi? ©
Papaz'a 2012-12-13 00:02:48
papaz inat keçi gibi amet te amet doğan diyorsun.Sanki amet doğan senin bratçetin.
Kendine gel.Özüne dön.
Varnalı 2012-12-13 00:10:55
Arkadaşlar farkındasınızdır,Kırcaali forumda yorum yazan iki şaşkın ördek(fes ve papaz)son kanat çırpınışlariyle,patronları A.Doğan'ı kurtaracaklarını sanıyorlar.
Ellerindeki en büyük silâh ise bölünme silâhı.Bu silâhla güya BG.TÜRK HALKINI korkutup,A.Doğan'a 25 yıl daha kul köle olmamızı sağlayıp,kendileri saraylarında halktan,uzak derebeyler misali yaşama hevesindeler.
Şunu iyi bilmelidirler ki,bu defa hevesleri kursaklarında kalacaktır.Sebebine gelince;-BG.TÜRK HALKI,önümüzdeki genel seçimlerde bölünmeyecektir.23 yıl denenmiş olanları tekrar denemeyecek ve oyunu top yekün yenilikçilere,yeni kurulan Kasım Dal ve Korman İamailin Hüriyet ve Şeref Halk Partisine verecektir.
Netice itibariyle,denenmemişi deneyecek ve kurulmuş olan yeni partiyi,büyük çoğunlukla meclise taşıyacaktır.
Saygılarımla:
Varnalı.
Perperek Der ki... 2012-12-13 00:11:47
Bakıyorum da oy kullanamaycağız diye nerdeyse göbek atacaksınız.
Perperek Der ki... 2012-12-13 00:15:26
Şaşkın ördek sensin bırçet, ikide bir bir şeyler kopyalayıp duruyorsun hiç "orcinal" değilsin anadımı...

Bak önümüzdeki seçimlerde oy kullanamayacağız böylece hepimiz silinip gideriz Kasımka ve Kırmanka Gerb listelerinden parlamentoya girerler ve Türklüğü kurtarırlar...
... 2012-12-13 01:02:38
Papaz o kadar Amedi Duğanı benimsemiş ki
onun Türkçesi ile konuşuyor.
"orcinal" değilsin anadımı...
gurses 2012-12-13 08:37:51
Türkiyede ki seçmen oy kullanamaması bulgarist rejimini destekleyen malum kişilerin yüzünü güldürecek ve işine gelecek.
Adım adım bulgaristan projesi sessiz ve sinsi gelişini şimdiden görüyorum
grss 2012-12-13 08:41:09
klise direği seninle hiç bir yere gidilmez anladınmı sen en son guvenilecek kişisin
Er 2012-12-13 23:46:47
Varnali sen hep ayni seyleri tekrarliyorsun. On sene sonrada ayni seyi tekrarlayacaksin 30 sene sonrada... Sen en iyisi amigolugu sec maclardaki amigolar gibi hep ayni seyi oleeey oleeeey oley tekrarlar durursun.

Bir idealin pesindemisin tabiki hayir ancak kapasiten baska konulara yetmiyor.