Ziyaretçi defteri Künye E-gazete
DÖVİZ KURLARI
EUR EUR 1.9558 Lv.
USD USD 1.7583 Lv.
GBP GBP 2.2627 Lv.
TRL TRL 0.2951 Lv.
Anasayfa Haberler   Yorumlar   Edebiyat Video Arşiv
25 Haziran 2019
HABERLER » Kırcaali
Diyanet'ten çok kritik uyarı

Diyanet'ten çok kritik uyarı

12 Aralık 2012

Diyanet İşleri Başkanlığı, vefat edenlerin ardından yakınlarının sıkça uyguladığı 7, 40 ve 52 duasının ve özel merasim yapmanın, dini bir kaynağının olmadığını açıkladı.

Diyanet İşleri Başkanlığı Din Yüksek Kurulu'na yöneltilen "Vefat edenler için 7, 40 ve 52'nci gün duası var mıdır, dini dayanağı nedir? '' sorusuna verilen yanıtta, vefat edenlerin arkasından özel günler düzenlemenin ve dini merasim yapmanın hiçbir dini dayanağı olmadığı hatırlatıldı.

Diyanet İşleri Başkanlığı'nın internet sitesinde soruya verilen karşılık şu şekilde yayınlandı:

''Bir kimsenin ölümünün 7, 40 ve 52'nci günü şeklinde zamanlar tayin edip bu zamanlardan özel merasim yapma şeklindeki uygulamaların hiçbir dinî dayanağı yoktur. Ölen bir Müslümanın usulüne göre yıkanıp kefenlenmesi ve cenaze namazının kılınarak defnedilmesi farzdır. Bunun dışında yapılması zorunlu olan bir şey yoktur. Ancak, sevabı ölen kimsenin ruhuna bağışlanmak üzere hayır yapılabileceği gibi, çeşitli vesilelerle dua da edilebilir. Hz. Âişe'den (r.a.) rivayet edildiğine göre, Hz. Peygamber (s.a.v.)'e bir adam: 'Annem ansızın öldü. Öyle sanıyorum ki şayet konuşabilseydi, sadaka verilmesini vasiyet ederdi. Şimdi ben, onun adına sadaka versem, sevabı ona ulaşır mı?' diye sordu. Peygamberimiz de (s.a.v.): 'Evet, ulaşır. Onun namına sadaka ver.' buyurdu.''

Kaynak: Diyanet İşleri Başkanlığı

Ziyaretci sayısı: 2715


Kategoriden tüm haberleri oku


 YORUMLAR


akm 2012-12-12 18:58:06
hadi çok bilenler konuşun bir göreyim
Perperek Der ki... 2012-12-12 19:30:59
vefat edenlerin ardından yakınlarının sıkça uyguladığı 7, 40 ve 52 duasının ve özel merasim yapmanın, dini bir kaynağının olmadığını açıkladı.
_______________________________________________

Adet neyse uygulanır, kaynağı hiç önemli değildir.
cebelli 2012-12-12 21:42:44
Bunun böyle olduğu öteden beri bilenler biliniyordu.Bu bir adet edinilmişti.
Hele bizim Bulgaristan türklerinin çoğunluğu - müslümanım der ,hayatında kuranı açıp bakmamıştır,namaz,oruçdan bir haber ammaa ölen yakınının ardından -7ci ,40cı ,52ci,senelik mevlidini aksatmaz. Bir de bazı tanıdık ve ya akrabası bunları aksatırsa,onların dedikodusundanda geri kalmaz -MAA GARDAŞ BAKSANA ,FİLANCI RAMETLİNİN MEVLİDİNİ OKUTMAMIŞ ÜLE OLURMU CANIM

Bence, ölen bu dünyadan, yaptığı hayır ve ya işlediği günahıyla öbür aleme göç etmiştir.Geriden yapılacak duğanın ona fazla faydası olacağını sanmıyorum.

En iyisi daha o gün gelip çatmadan,müslümanım diyen islamın şartlarını yerine getirmeli, günahlardanda her zaman uzak durmalı
fes 2012-12-12 23:38:28
Diyanet işleri bilmem ne dedi diye bin senelik adetimizden vaz geçmeyeceğiz her halde. Zaten diyanet işleri, son senelerde, amerika ve israilin hızmetine gimiş, milli devletin alehine faliyet yürütüyor. Türklüğe karşı muğlak bir ümmetçiliği savunuyor.
Perperek Der ki... 2012-12-12 23:55:42
Diyanet işleri özellikle bu hükümetin güdümünde olan bir kurumdur.
cebelli 2012-12-13 00:16:04
Fes,

sen kör milliyeçiliğe esir olmuşsun be dostum.Bizde türküz, bir yere kadar biz de milliyeçiyiz amma bunun bir sınırı var.Ayrıca burda milliyetçilikten bahsedilmiyor , islam dininden söz ediliyor.
Amma ben senin buradaki geçmiş yorumlarından ''islam''kelimesini işitince ,biraz yüzünün bürüştuğunu hissediyorum sanki.
Olabilir.
Sonunda atalarımızın dediği gibi , her koyun kendi bacağından asılacaktır
Er 2012-12-13 00:54:37
/ özel merasim yapma şeklindeki uygulamaların hiçbir dinî dayanağı yoktur. /

diyanet ozunde Tevhid dinine tersdir ama "dini dayanagi yoktur" dedi diye Tevhid dinine inandigni sanmayin.

Bundan birkac hafta once bir okulda ogretmen ateizm propagandasi yapiyor diye cezalandirilmis.

Diyanet ve Turkiyedeki hukumette ataisttir ama onlarin ateiztligi gizlidir dolayisiyla aciktan yapilan ateizme karsidirlar. Tasavufculuk mavlanacilik tebrizicilik yunus emrecilik Tevhid dinine 360 derece zittir ancak bunlarin ateistligi aciktan degil gizlidendir.

Soyle bir ornek vereyim, yunus emre bir siirinde "bana seni gerek seni" diyor. Burada yapmak istedigi atif Tanriyi gorelim bakalim varmi yokmu?. Tipki komunistlerin " Tanri yokki hani kim gormus" dediklerinin sozde inancli versiyonu.

Simdi karsimizda iki cesit ateistler var. Biri aciktan yapilan digeri inancli gorunen. Oysa ikisinin ozundede ateizm vardir.
gurses 2012-12-13 08:24:49
Bizim bulgaristan diyaneti 2012 yılını mı bekledi bu açıklayamayı yapmak için .Şimdi ye kadar açıklama yapmadı bugunmu doğru olmadığını soyluyor madem yanlıştı şimdiye dek neden açıklamadı .
artık siz anlayın kımler yonlendiriyo
bir kişi hakkı rahmetıne kavuştuğu zaman dua larla ahiretin kapısına girer
7 40 52 merhumun dua okunarak ahırete girmesini yalnız olmadığını ifade etmek için ypılır
ayrıca çok anlamlı merhumun sevenleri tarafından bır araya gelıp dua edilmesi
bizi bır arada tutan değerşlerden bır tanesi
Ardinolu 2012-12-13 08:53:14
diyanet doğru demiş, dinimizde böyle şeyler yok , bir kimse ömür boyu islama aykırı yaşamış her yasak olan şeyi yapmış sonra sen ona 7-40-52 sinde mevlit oku. Bu sayede adam kurtulsun oh ne kadar kolay . Değil 7-40-50 istersen 50 sene her gün okusunlar zerre faydası olmaz kim ne yaparsa bu dünyada yapar. Öyle 2-3 hocaya 3-5 kuruş para verip te mevlit okutmayla olmuyor bu işler.
gursee e cevap 2012-12-13 09:01:52
Günde 5 vakit namazda bir araya gelmeyen müslümanlar 7-43-57 de bir araya gelip birlik olacaklarmış ..... onların birliğine ben. Gitsinler yılbaşında birlik olsunlar.
17 gün sonra git kırcalideki restorantlara da gör müslümanların birliğini. O yılbaşını kutlayanların kaç tanesi bulgar kaçtanesi müslüman türk . Bizim birliğimiz o kadar işte.
fes 2012-12-13 10:03:51
İslam sözünüduyunca yüzğm buruşuyormuş. Adama bak adama, beni nekadar da yanlış anlamış!

Bak arkadaşım, islam benin iliklerime kadar işlemiş, ölsem de asla vaz geçmeyeceğim bir değerdir. Sen ne konuşuyorsun, benim yedi sülalem islamla yoğrulmuştur.

Tüğrküm ben, türk, türk. Türk aynı zamanda islam da demektir. Atalarımdan miras aldım türklüğü.
emir 2012-12-13 10:36:54
Karışmadıkları bir mevlidimiz kalmıştı ona da el attılar, hadi Türkiye'de okutulmasada dini-milli açıdan kimlik sorunu yaşanmaz, ama yurt dışında yaşayan Türkleri çok olumsuz etkiler. Bu son diyanet şeyide tam şey yani...Şimdi Osmanlı'dan kalma yüzlerce senelik islam geleneğini cumhuriyetin diyanet şeysi yüzünden bırakalım mı yani...
emir 2012-12-13 10:44:05
360 derece zıt nasıl olunursa artık, zaten matematiğim zayıf...
Kara Ibrahim Aga-10,cu Köy 2012-12-13 15:10:00
Bu gün Silivri'de Cumhuriyetin cenaze namazi kiliniyoru

bizim Ahali neyi tartishiyoru ;-(
fes 2012-12-13 15:41:10
"Tartışıyor" yeterli aga, üstüne bir "u" harfi ekleyerek "tartışıyoru" demesen daha şugar olurdu.

Belli ki, Bekir Coşkun'u seviyorsun aga. Be de seviyorum, B.Coşkun konusunda aynı fikirdeyiz aga.
Er 2012-12-13 23:11:02
emir birak matematigi.

Yaaaa iste boyle, senin gotlerinde pir pir dolastigin dincilerin ne mal olduklarini anla.
emir 2012-12-14 00:31:43
Yavrucugum, yobaz dinciler bankalarin, holdinglerin, meclisin, ordunun ve genele olarak Turkiye'nin en guzel yerlerine, en guzel mevkilerine kicimizi attik, Silivri size emanet, optum canim...

http://www.youtube.com/watch?v=ClzgWqyFMMQ