Ziyaretçi defteri Künye E-gazete
DÖVİZ KURLARI
EUR EUR 1.9558 Lv.
USD USD 1.7473 Lv.
GBP GBP 2.1232 Lv.
TRL TRL 0.3187 Lv.
Anasayfa Haberler   Yorumlar   Edebiyat Video Arşiv
23 Eylül 2019
HABERLER » Kırcaali
İki tabut ile götürülen ölü

İki tabut ile götürülen ölü

15 Aralık 2012

1986 ve ya 1987 yılında soğuk bir kış ayıydı. Doğu Rodoplar’da Komünist rejimin ayak izleri, yerde oluşan kar tabakasına, derin izler bırakıyordu. Baskı yelleri kış rüzgarından çok daha soğuk esiyordu.

O günlerde köyün yaşlılarından bir amca rahmetli olmuştu. Müslüman geleneklerine göre mevta, sal /bir çeşit tabut/ denilen bir taşıma vasıtasına koyularak, mezarlığa götürülecek ve defnedilecekti. Fakat yerli rejim adamları buna itiraz ettiler ve mevta mutlaka sandukaya koyularak mezarlığa götürülecekti. Karşı gelen dövülecek, sövülecekti. Öyle oldu ki, köyde sanduka bulunmuyordu ve belediye merkezinden getirilmesi gerekiyordu. Yolları kaplayan kar, bunu engelliyordu. Cenazenin kaldırılmasına izin vermediler. Mutlaka sanduka ile başka dine uygun gömülecekti. Saatler uzadı.

Güneşin, yüksek tepelerin ardına saklanmasına bir iki saat kalmıştı. Mevtanın yakınları ve halk sabırsızlanmaya başladı. Sonunda her şeyi göze alarak sal ile cenazeyi kaldırdılar.

Köyden hayli uzaklaşmışlardı. Komünizm yandaşları belediye merkezinden zorluklarla Nisa marka otomobil ile sandukayı getirdiler. Ve düştüler cenazeyi götüren halkın peşine. Erelim ve mevtayı saldan alıp, sandukaya koyalım diye.

Sanduka omuzlarında götürülüyordu. Halka erdiler. Fakat kararlı halkı görünce mevtayı saldan almaya cesaret edemediler. İnsanlar sandukayı da omuza aldılar. Sal ile sanduka yan yana mezarlığa doğru götürülüyordu. BİR ÖLÜ İKİ TABUT. Bir millet, bir dil, bir din. Fakat iki cenaze usulü. Biri yüzyıllardır süren gelenek. Diğeri rejimim 1,5-2 yıldır dayattığı zorba. Biri gönülden yapılan adet, diğeri zorbalıktan.

Mezarlıkta mevtayı saldan çıkarıp geleneklere göre toprağa koydular. Sandukayı parçalayıp mezara attılar. Üzerini toprak ile örttüler. Suskunluk etrafı kaplamıştı. “Allahım tez zamanda bu rejimi de sanduka gibi toprağa göm”, duaları gönüllerde inledi. Belki rejim yandaşları duymadı, ama gönülden yapılan duaları Yaradan duymuştu...


Kaynak: İsmet İSMAİL

Ziyaretci sayısı: 2957


Kategoriden tüm haberleri oku


 YORUMLAR


asimilasiyona karsi koyan dire 2012-12-16 11:22:24
aferin sana Ismail kardes o cektigimiz,acili gunleri unutmamissin,halbu ki koylerimizde bu gun bile bulgar yasamiyor!.o kotu donemde bizlere ,Halkimizi ihbar edenler,kollarinda kirmizi seritliler insanlarimiza ,Turkce konusudular diye para cezasi kesenler,kurban kesenleri ispiyon(ihbar)edenler,torunlarini sunnet ettiren yetmislik nineleri ceza evlerine gonderenler,Halk dusmani Turk ajanlar,hainler,yalakalar,simdi hepsi dps yonetiminde,gorev basinda,lar.o zaman maneviyatimizi,orf ananelerimizi yasaklayanlar,kendilerini bulgardan,daha bulgar yapanlar,simdi babalari katil Jivkov ,un talimati ile 45 yil sosiyalist rejimin birikimlerinden paylarina duseni aldilar.dps ,yi ele gecirdiler,yapilan ihalelerin,yuzde yuz karlarini kendi aralarinda paylasarak,Turk Halkini soya,soya,somure,somure perisan ettiler.ajan,hain,cakal,cete tayfasi ,avro ve dolar miliyonerleri oldular bir baska alemde yasiyorlar,kahpeler,serefsiz kani bozuklar.dun halkimiza eziyet edenler,simdi,de Halkimiza kan kusturuyorlar.ALLAHIM onlarin belasini versin.
arda boylu. 2012-12-16 15:11:37
ben 60 yasinda biriyim Meseleri kisaltilmis sekilde belirteyim O Komunizim dehsetli yillari arasinda gúndemde olan asimilasyon kampanyasi 1972,lerde Pomaklardan baslayip Tatarlar,Çingeneler ve son zamanda 1985,lerde ise Túrklerde asimile edilmesiyle bitirilmistir 1984 - 1989,yillari arasi o yillardan ónce Túrklerin oturdugu bólgelerdeki belediyelerin Túrk asilli Múdúrleri veya múdúr yardimcilari Bulgarlarla degistirildi Ne derler bir Súrúnún içinde bu takim yobaz koyunlarda olabiliyo fakat onlari belediye múdúrleri Alkool ikrami veya parayla satin aliyordu,senin dedigim yalakalar iste o bizim Túrk ve çingene alkoliklerdiler. iste o zamanlardan Bu Bana ayit bir hadise. kasim ayi 1986 Benim çok degerli Rahmetli Kayinpederimin vefaati Sandik mecbuuri o zamanlari Sandigi belediyeden aldik getirdik kóye bizimle beraber Belediye yardimcisininda gelmesi mecbuur adam kendisi Kircaaliden hergún sabah gelir isine aksamlari otobúslerle dóner evine cenaze oldugunda tabiki cenaze aksam karanligi úzere defnedildiginden her zaman aksamlari Belediyede kalirdi oda bu gun bizim aramizda degildir topragi bol olsun demek sarttir. geçmiste bize sóyle demisti bakiniz Dostlarim ben sizlerin aranizda yillardir ekmek yedim Mevtag Ali abiyimi o gúzel yemegini çook zamanlar yedim Topragi bol ruhu saad olsun onu bir Abiyim gibi bilirdim gúzel muabbetler yapardik ikimiz yillarca sizlerle birlikte çalisiyorum ben gidiyorum Diininiz Irf ve aadetleriniz size nasil imkyan sagliyorsa onu yapin amma nerede ne sóylúyeceginizi iyi biliniz sakin bir yerde laf kaçirmayin size kardeslerim gibi gúveniyorum bakin isinize hoscakalin demisti ve aldi basini aramizdan aralandi bizde Sandigi kirip eski Irf ve adetimizi Dogalarimizla gúzel bir sekilde yerine getirip óylesine Meftaamizi defnetme firsatindan yararlandik. Ozamanlari oyle bir durum olmustu fakat bunu bu gún siyasetlertirmege hiç bir kimsenin hakki yoktur Bize dúseni birlik ve beraber olmamizdir.
HABERTURK'E 2012-12-16 17:36:39
Sen git oyunu GERB'E ver, biz HÖH'e vereceğiz.
iki tabut 2012-12-16 17:45:47
Haberturk yerine haberkeko yazsaydin daha yerinde olurdu.
kh 2012-12-16 18:50:18
herkezi www.kircali.eu sitemze bekleriz
fes 2012-12-16 23:17:59
İçimizdeki asıl hayinaslında kendisi ve kendisi gibi düşünenlerdir. Bize Boyko ve köpeklerinin ardlarından gitmemizi istiyor, her halde kendini çok akıllı, alemi sersem zannediyor.
Mestanli 2012-12-17 10:39:23
fes ,sana Boyko,nun yanina git diyen yok,dps icinde degisim olmasi icin ,ugras verenler haksiz mi.yirmi kusur yildir ,koltuklari isgal edenlerin gitme zamani gelmedi mi,tahsilli duzgun ,bir de yabanci dili olan genclerimiz,issiz gezerken,emekliligi coktan hak etmis o zatlarin,yonetici gorevlerinde daha ne kadar kalacaklar.sen onlardan bahs et biraz,o yonde yorum(degisimden)yaz gorelim seni.
fes 2012-12-17 11:27:53
Bnece de gitme zamanları çoktan geldi de geçti bile, ama bunun yolu Boyko'nun bize önerdiği parçalanma yolu olmamalı.

Mesela babanın yaptığı bazı şeylerin hatalı olmasına sinirlenip onu iki seksen yere yatıramazsın, değil mi? Öyle bir şey o. Çünkü biz azınlıkız, parçalanmanın sonuçları azınlıklar için ölümcül olur.

Ama "benden sonra tufan..., inceldiği yerden kopsun" dersen öfkeyle kalkıp zararla oturanın konumuna gelirsin. Tarihte bu hep böyle olmuştur.

Sonra Boyko'nu parti kurdurttuğuadamlar daha türk milliyetçisi tutum izleseler amenna diyebilirdik, ama öyle bir şey de hiç görünmüyor; kem küm ediyorlar, başka da bir şey söylemiyorlar. Bir sözle, yaptıkları bulgarların işine şahane geliyor.
Varnalı 2012-12-17 13:35:27
Kuru kafa fes,yeter be pes doğrusu.1.-Sen hangi HÖH toplantısına katıldın ve bu güne kadar kaç toplantıda yer adın?
2.-Kasım Dal'ı tanıyormusun ve Dal'ın düzenlediği kaç toplantıya katıldın?.
3.-Yoksa sen ajan olmayanların toplantılarına katılmyormusun?
4.-Senin çevrende tanıdığın kaç kişi var?
5.-Etkin ve yetkin nedir?
6.-BG.Türtklerinin bölüneceğini de nereden çıkarıyorsun.
7.-Sana BG.Türklerini B.Borisovla, Atakacı Siderofla korkutma görevini kim ve ne için verdi?.
8.-Sen Türkleri korkak ve aptal mı sanıyorsun?.
9.-BG.Türklerini Atakacılarla,Gerbçilerle korkutarak çalışmadan,oy toplamanın en kolay yol olduĞunu mu düşünüyorsun?.
10.-Topladığınız oylarla çalışmadan,gariban Türk milletine hizmet etmeden,milletin sırtından derebeyler gibi,23 yıl daha yaşamayı mı arzu ediyorsunuz?.
11.-Yok arkadaş yok.Bitti,son-finiş.....
12.BG.Türkleri artık uyandı,gözünü açtı ve mertçe mantıklı düşünmeye başladı.
13.-Bölünme dedikodusuna gelince,BG.Türkleri bölünmeyecek.Topyekün KASIM DAL'IN,Hüriyet ve Şeref Halk Partisine oyunu verecek.
14.-Denenmeyeni deneyecek ve sizi,Jivkofun çocuklarını Jivkofun yanına,tarihin çöplüğüne gömecek.
Saygılarımla:-
Varnalı
Varnalı 2012-12-17 13:43:09
Açıklama:-kuru kafa,tek başına kalmış bir kişi anlamında
kulanılmıştır.
Perperek Der ki... 2012-12-17 14:30:52
Türkler bir çok siyasetçiyi denenmemiştir neden denesin ki?

Hadi bakalım on tane neden sayınız...
Magdurlar. 2012-12-17 15:05:16
Yok yaa Varnaliii sen kendi kalbinin sesini dahi bilmeden heveslenmeee Kasimin yolu daha kasimda bittiiii simdi Aralikortasidir.Siyaset anciklamakla minciklamakla olmuyor kardesim Kahramanlik istiyor Kahramanliik? sen eger sapa saglam bir parti kuracaksaan hiç kimseye gúvenmiyeceksiin Kendi kalbinin ve ayni zamanda Bg.Túrk halkinin sesini dinliyeceksin óyle ikide bir Mariya Kapon veya B.Borisov yolu tutacaksan size kimsenin gúvencesi kalmaaz kalmadi size bóyle durumda ne Bg túrkúnden oy geliiir nede Túrkiyeden kardesim Eee Túrkiyede Kasimi destekcisi kalmadi basi hemen sona erdiii kardesim Kasimin son destekcisi BAHAB baskani Esref Kahramandi Iste oda destegini kesti ya baska çaareniz mi kaldiii Bakiniz biz Gúney Bulgaristanda Dóneklere oy vermeyiz Kasimcigim biz Korman Orman Ismayilov tanimiyoruz bizde Ofla Ef,le isim yoktur siz oylarinizi yalniz Tirgovistede alirsiniz fakaat nekadarla onu bilemeyiz kardes.
Cumalı 2012-12-17 15:40:56
Kırcali türklerine Amet Dogan sınırda kebapçe,dana eti,goflet bir de erik rakısı geçirmede kolaylık sağlıyor.Bu da gırcalı türklerine yeterli geliyor. 25 yıl daha oylarını amet dogana verirlerse hiç şaşamayın.Vatan milet,türkün hakları onlar için hikaye.Kimse kendini kahraman ilân etrmesin.Biz kimin ne,neyin ne olduğnu çok iyi biliriz.boşuna mı amet duvan 20 yıldan beri gırcalı sancağından milletvekili oluyor.Ajan Amet işini iyi biliyor.Derin devlet amedi iyi öğretmiş.Kendini garantiye alman için Gırcaliiden aday ol demiş.Sen kalkmışsın Eşref Kahramandan falan filân söz ediyorsun.
Ben sana bir gerçek söyleyem mi gardaş.İyi dinle beni.
1984 yılında isim değiştirme kampanyası kuzey Bulgaristandan başlayıp 1985 yılının ocak ayında bitseydi ve ondan sonra güney Bulgaristanda isimler değiştirilseydi,bir tek gırcalı çıkıp karşı gelmezdi.
Bundan emin olmalısın.Kurnazlığı ve yalakalığı bırakıp adam gibi adam,türk gibi türk olun.
Cumalı 2012-12-17 19:05:00
İsim değiştirme kampanyası kuzey Bulgaristandan başlasaydı,Türkler var gücünle direniş gösterecekler ve kan gövdeyi götürecekti.Her iki taraftan da çok sayıda insan ölecekti.Kırmızı faşist Todor Jivkof ve tayfası bunu çok iyi bildiğinden isim değiştirmeyi güneyden Kırcaaliden başlattı.Kuzeyde yaşayan Türkler üzerinde 5-6 ay çok şidetli manevi ve idolojik baskı uyguladılar.Türkleri korkutarak sindirdikten sonra,isim değiştirme kampanyasını başlatılar.
(İsmini değiştirmek istemeyenlerin eşlerinin ve kızlarının babalarının ve kocalarının gözü önünde tecavüz edileceğini vurgulayarak,müslüman Türklerin en hasas damarından vurdular)Türkleri korkutup sindirdikten sonra,isim değiştirme kampanyasını başlatılar.Buna rağmen isim değiştirme esnasında,verdiğimiz şehitler güneyden kat kat çoktu.
Gerçekçi olalım,kurnazlığı ve yalpaklığı bırakalım,adam gibi adam,Türk gibi Türk olalım.Gerçekleri herkez biliyor.
fes 2012-12-17 20:20:56
Onların toplantılarına katılmama gerek yok, yayınladıkları belgelere, basının önünde verdikleri beyanatlara bakarım.

Mesela Ahmet Doğan'ın balkan harbi konusunda vermiş olduğu beyana çok köşeli, bulgarların canını sıkan bir beyanattı.

Aynısını Boyko'nun sadık ızmetçileri konumundaki Dallamalardan duyan olmuş mudur?
GAZI 2012-12-17 22:00:15