Ziyaretçi defteri Künye E-gazete
DÖVİZ KURLARI
EUR EUR 1.9558 Lv.
USD USD 1.7473 Lv.
GBP GBP 2.1232 Lv.
TRL TRL 0.3187 Lv.
Anasayfa Haberler   Yorumlar   Edebiyat Video Arşiv
20 Eylül 2019
HABERLER » Kırcaali
Bulgaristan'ın yeni başsavcısı Sotir Tsatsarov oldu

Bulgaristan'ın yeni başsavcısı Sotir Tsatsarov oldu

21 Aralık 2012

Bulgaristan'ın yeni başsavcısı Sotir Tsatsarov oldu. Yüksek Mahkeme Kurulu (YMK), ilk oylamada 18 "evet", 3 "hayır" ve 3 "çekimser" ile yeni başsavcıyı belirledi. Üç adaydan birinin seçilebilmesi için YKM üyelerinin en az 17 oyunu alması gerekiyordu.

Plovdiv Bölge Mahkemesi başkanlığını yürüten Tsatsarov, Cumhurbaşkanı Rosen Plevneliev'in onaylamasından sonra göreve başlayacak.

Seçim sonrası basın toplantısında konuşan Tsatsarov, eşinin şüpheli gayrimenkul anlaşmaları konusundaki iddiayı yalanlayarak, kendisinin bir borcu olmadığını belirtti. 1966 doğumlu Tsatsarov, 5 hükümet döneminde Plovdiv Bölge Mahkemesi'nde başkanlık yaptı.

Bulgaristan yasalarına göre başsavcı, YKM'nin önerisiyle cumhurbaşkanı tarafından göreve getiriliyor. 7 yıl görev süresi olan başsavcının yeniden seçilme imkanı bulunmuyor.

Kaynak: Kaynak: CİHAN

Ziyaretci sayısı: 2033


Kategoriden tüm haberleri oku


 YORUMLAR


Perperek Der ki... 2012-12-21 09:46:40
Arkadaş bayağı besli...
rodopların kızı 2012-12-21 16:55:33
Hayırlı olsun, Tsatsarov'un yerine Bölge Mahkeme Başkanı olarak Haciev geçecek, böylece: Sofya'da Filibe içn lobi yapan Tsasarov, Filibe'de Kırcaali ve rodopları destekleyen Haciev; ne güzel işte bizim adamlarımızın böyle yerlere gelmesi -yararımıza.
PERPEREKLİYE- sadece laf olsun diye yorum yapma, anlaşılan kış depresönuna girdin, sahne arıyorsun, Kırcaali Haberi kullanma, itici oldun artık.
Perperek Der ki... 2012-12-21 17:31:45
Sana giren çıkan var mı?
Haci 2012-12-21 18:36:41
Papaz efendi edepli ol, yoksa ol duruverirler!!!!!!!!!
a.kırcali 2012-12-21 18:54:41
perperekli dermisin demezmisin bırak be kardeşim bu senin işin olmadığı kesin adam gibi yorum yap başka işinin olmadığıda kesin her b.....a maydonoz olma ya yeminmi ettin olur olmaz işlere burnunu sokmaya SOTİR dediğin adam koskoca bir ülke baş savcısı kendine bir iyilik yap zaten vatandaş yazacağını yazmış gerçekten itici oldun ne olursun kendine çeki düzen ver ayıp yaw. Merak etme rodoplu kız bizim adamlarımızda gelecek böyle yerlere ama aday çıkmıyo belkide çıkartamıyoz biraz gayret sabır ister bu işler ve artı birazda siyasi mesele(irade) hani bizim çok sevdiğimiz HÖH?
Perperek Der ki... 2012-12-21 19:05:01
Burada birşeyler yazıp yazmamam konusunda birilerinden destur almam akıl da almam. Benim yorumlarım şahsidir, beğenirsiniz, beğenmezsinin, okursunuz, okumazsınız sizin seçiminiz ama hiç bir Allah'ın kulu bana ne yapacağımı söyleyemez.

Burası halka açık olduğu sürece bu böyle olur. Aklınız varsa kendinize saklayınız.
RECEP 2012-12-21 19:10:27
az kaldı seni dize getirmeme merak etme akşam sabah karşına çıkarım
rodopların kızı 2012-12-21 19:34:48
HÖH partimizin kvotasından "yani destiru ile" yargı sisteminde çok güçlü savcılar ve yargıçlar var. Haciev (Eğridere doğumlu) bunlardan biri, Başsavcının seçilmesinde de HÖH büyük rolü var- Tsasarov yıllardır çok dikkat etmiştir ( yaklaşık 6 yıldır Sofya için hazırlıyor kendisini, bütün partilerle arası iyidir, üstelik hiç bir partiye uyeliği olmadı). Geçen hükümette Bakan yardımcısı HÖH lüydü... artık hukuk mezunu gençlerimiz mevcut, ama parti gelişmeleri için birşeyler yapması gerek.
emir 2012-12-21 19:52:05
rodoplarin kizi-kahbe bulgaristanin yigit guzeli :D yok bizansti o...
akm 2012-12-21 19:56:16
kusur görme( kızım )diye hitap edeceğim benim bilmediğim bir konuda aydınlatmış oldun bürokrasi her ülkede kendini ama öyle ama böyle gizliyobilir sotir onlardan birisi bravo kendini çok iyi hazırlamış zaten bahs etmişsin gençlerimizden ilerisi geleceği parlak olanlar tabiki vardır HACİEV onlardan birisi neden olmasın bulgar anayasası baş savcı için yaş sınırını bilmiyom kaç gösterdiğini
rodopların kızı 2012-12-21 21:28:16
:-)))))
Perperek Der ki... 2012-12-21 22:00:55
Vay be Sotirço "bizlerden" miş... bizlerden bir Sotir ancak sortir olabilir...
papaza 2012-12-22 08:00:56
BRITÇET SENİN BİLMEDİĞİN İŞLER VARMIŞ BEYA, HER HABERE YORUM YAZMAK ZORUNDA DEĞİLSİN "SUSMAK BAZEN EN İYİ CEVAP", BİRAZ SUS BRITÇEDİM EMİ.
fes 2012-12-22 09:18:18
Bu adam hükümetin seçtirdiği bir adam mıdır? Diyorlar ki, Boyko kendi adamını yüksek yere seçtirdi, önümüzdeki altı yedi sene yargılanma korkusu yaşamadan istediğini rahatça yapabilcek. Ne derece doğrudur, araştırıp öğrenmemiz lazım.

Türkiye'de Bulgaristan'da şu an olanların çok daha şiddetlisi son beş altı senede oldu. Yargı tümüyle dinci hükümetin eline geçti ve demokrasinin en temel prensibi kuvvetler ayrılığı yok edildi. Ortaya kuvvetlerin tek elde toplandığı totaliter bir yapı çıktı.

Yine de Bulgaristan Ab üyesi olduğundan daha şanslı; ifade özgürlüğü falan Türkiye'den çok ileride. Mesela Buşgaristan'da ergenekon türü bir duşman ceza yargılaması operasyonu yapılamaz, Ab buna müsade etmez.
,,))) 2012-12-22 15:15:44
BG,deki HÓH TC,ki CHP,nin uzantisi mi sayilir sence yok ya ben ona katilmiyorum Amed agam dalgaci Kemalin Kilincini sevmeez burasi Bulgaristandir, Fesçigim gule gule haaa.
BOZAYI 2012-12-22 20:57:32
:)) Nickimi başkası alınca bozayı olarak yazmak durumunda kaldım ne diyim nıkhımı gule gule kullansın ben yaratıcı fikirliyim kimsenin nıchını kopyalama ya gerek duymadım
Menekşe 2012-12-25 22:21:26
Arkadaşlar tebrik ederim, aranızda mediyayı yakından takip edenler var, bravo... fakat bazı gerçekleri ve oyunları medyadan öğrenemezsiniz. Tsasarov gerçekten HÖH desturu ile seçildi. Uzaktan yorum yapan "yeğenlere"- bilip bilmeden her çorbaya tuz olmamaya çalışın. Bulgaristan7da adalet sistemi şu an HÖH elinde.